Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hipper

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
w Mea culpa 2009.11.06 17:12:00
Éppen három éve indult ez a blog, eddig körülbelül kétszázötvenezer komment született, ezek kábé kétharmada az előzetes moderálás bevezetése (2008 augusztus), avagy a rendkívüli állapot előtt. Máshol ennél sokkal több közvélemény gyűlt össze, ez a negyedmillió…..
w Alapítványból birodalomba 2009.11.17 07:00:00
Innentől három hétig zárva vagyunk. Nyitás Télapó után, Szeplőtelen fogantatás napján. Népünnepély nélkül, csendben, nyakkendők szűk körében alakult meg a szövetségi Európa. Alkotmányának elfogadása olyan esemény, amit majd a történelemkönyvek fognak értékelni, és…..
hipper 2009.12.04 10:52:59
A cikkben megfogalmazott gondolat nagyon jó és trendi és még racionálisnak is mondható.

Én az EU racionálisabb, államszerű működésével kapcsolatban csak az a probléma vetődik fel bennem, hogy az egységesebb működést jelenleg nagyon gátolja, hogy a határokon túli mozgás nem igazán tud teljesülni (persze ez gyakorlati síkon úgy tűnik, hogy működik, mivel nincs útlevél, vízum, határőr), de azért ez mégsem elég, ahhoz hogy könnyedén mozogjak, mint mondjuk USA, Oroszország vagy Kína. Ezen beilleszkedési nehézségekkel kapcsolatban kiemelkedő fontosságú a nyelv-használat és a kulturkörbeli jelentős eltérések. Régen a nagy európai birodalmakban biztosítva volt valamilyen vezető nyelv és valamilyen államalkotó eszmerendszer, amelyeket a költözni vágyó ember a saját lakhelyén is magávé tehetett és máshol letelepedve is alkalmazhatott. A jelenlegi nemzetállam felépítés teljesen ez ellen hatott/hat már úgy 100 éve, mivel ugyanúgy működött/működik csak sokkal kisebb nemzetállami szinten.

Egyszóval én nem EU szkeptikus vagy EU támogató vagyok, hanem csak gyakorlati kérdéseim vannak egy tervek szerint működő EU-val kapcsolatban, és egyelőre nem látom, hogy ez hogyan valósul meg, sőt az egyes országok (természetesen azért az állampolgáraik egyes részének véleményét képviselve) pont ezen a "szabad áramlás" ellen tesznek lépéseket (pl. Ausztriában tanuló németek, szlovák nyelvtörvény, tanulmányok elfogadása körüli egyenetlenségek a franciákkal).
A fentieknek megfelelően azért írok kommentet, hogy megismerjen mi a véleményetek ezzel a kérdéssel, problémával kapcsolatban, milyen megoldásokat láttok?
 Az MTA elnöke szerint a Hallgatói Önkormányzatok vezetői lusták, és rossz tanulók. Ennek hatására a Debreceni Egyetem hallgatói önkormányzatának vezetői már el is küldték tanulmányi eredményeiket igazoló papírokat Pálinkás Józsefnek. Az Aktív Szemeszter legújabb…..
hipper 2009.10.01 17:09:50
@szigiri: rendben van, és miért nem engednéd? Mondj egy olyan érvet, ami miatt a 4,0 feletti hallgató okosabb, erkölcsösebb, szebb, talpraesettebb! Főként, hogy vannak olyan intézmények, ahol az első 2-3 évben az évfolyamátlag nem éri el a 3,0-át:) TE úgylátom nem ilyen helyre jártál:)))))))
hipper 2009.10.01 16:11:45
@nbcee: Kiváncsi vagyok mikor kezded el mesélni azt, hogy TE a saját szabadidődben mit tettél más hallgatókért, milyen plusszfeladatot vállaltál, mikor vállaltál fel konfliktust oktatókkal hallgatótársaid érdekében?

Amikor befejezted a sztorikat, akkor természetesen én is úgy fogom érezni, hogy a HÖK-re nincs szükség, mert ezt mindenki megteszi mindenkiért, és a HÖK-össég csak egy jelző, semmi több:))
hipper 2009.10.01 16:19:02
@Kalokagathia: Nagyon örülök az utolsó bekezdésednek, mert kicsit visszatéríti a kommenteket a cikkhez, amiben szereplő megfogalmazás azért kicsit pontatlan, mert
- a kreditrendszerben többfajta tanulmányi eredmény van, amelyek eltérő sorrendiséget generálnak, továbbá mi a fontosabb a jó tanulmányi eredmény vagy a gyors előrehaladás (de gyenge eredményekkel) a tanulmányokban,
- a tanulmányi eredmény és a valós háttértudás (eledható tudás) közti egyenes korrelációról még nem olvastam tanulmányát, azonban ezt megkérdőjelező kutatások közül többet láttam már,
- a tanulmányi eredmény és az erkölcsi tartás, erkölcsösség közti kapcsolat mégbonyolultabb, mint az előző, mivel az erkölcsösség nem túl objektív fogalom, főként az oktatás területén, amely problémáról is több olvasnivaló szól (alá-fölérendeltség szakmai téren kontra mellérendeltség az egyetemi életben)