Regisztráció Blogot indítok
Adatok
9-143

0 bejegyzést írt és 59 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vajon mit jelent Zugló, és honnan kapta Lágymányos ezt az elnevezést, és miért hívják így a Rózsadombot? Zugló szíve, a Városliget - forrás: FORTEPAN/ A FŐVÁROS LEVÉLTÁRA..
9-143 2020.10.22 09:47:16
Ez a Falujáró Motorvonat blog, miről szólna, ha nem a mellékvonalakról és azok fejlesztési lehetőségeiről. Most azonban indokolatlan vonalbezárások következnek, és fontos tisztáznom, hogy nem a vasútromantikus énem írja ezeket a sorokat, hanem a közlekedési rendszer optimalizálását és a fejlesztési…..
Intézményesített korrupció, ingatlanpanama, balkáni igénytelenség és krónikus adóelkerülés kellett ahhoz, hogy Európa egyik legrégebbi fürdővárosa összedőljön. Az ősszedőlés előtt álló Szapáry-fürdő napjainkban (Fotó: Mandiner.hu) ..
Nagyon kellemetlen, hogy a nemzethez tartozás állampolgársági és/vagy nyelvi és/vagy (teljesen szubjektív) érzelmi kritériuma helyett (aminek mindegyikét felfogni "pusztán" racionalitás kérdése) az irracionalitás büszkeségével válaszol az irracionális magyar etnicizmus a nemzeti identitás…..
Nem is olyan régen az ázsiai országban élő Tshabee írta meg, hogyan is néz ki belülről egy japán kórház. (Aki nem olvasta volna, az ide kattintva találja a posztot.) Akkor nem esett szó a távol-keleti ország egészségügyének anyagi oldaláról, most ezt pótolja ugyanő. (Elöljáróban annyit, hogy most,…..
Az utóbbi években egyre erősebben jelenik meg a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés témája minden területen, így a közlekedésben is. Bár a légi forgalom továbbra is dinamikusan növekszik, megjelentek azok a hangok is, akik a repülés helyett inkább a környezetbarátabb vasúti közlekedést…..
9-143 2019.11.02 23:46:09
@Josagos: 2000 km mivel vannak állomások, városok már efgyből nem tud végig 200 km/h-val menni a vonat. Pl. a magyar pályahasználati díj, ami csak egy tétel a sok közül, kb. mint a fapados ügyfelek 2.5 euro/km volt néhány éve, ezen felül van még menetvonal díj, stb. Tehát ha csak pályahasználati díjat szoroznánk fel, már akkor is 200 utas 50 eurója lenne üzemanyag nélkül is... Egyszerűen kis méretű vonatokra nem lehet tervezni: igazából ez áll az egy db BzMot motorkocsira is, ha ott 50-60 embert vihet el és fizeti utána a MÁV Start a pályavasútnak a díjakat...
Falujáró motorvonat Televonat 2018.09.23 17:34:17
Vasárnaptól új szolgáltatást indít a MÁV-START Zrt., Nyíregyháza és Budapest között elindul a Televonat. A kimondottan a telekocsi elleni versenyben szervezett járat valós megoldást ad több problémára is és egy rendkívül innovatív, bár kétségkívül kényszer szülte megoldása ezeknek. Szerintem ez a…..
9-143 2018.09.25 18:01:07
@GGy: Sajnos kevéssé hiszem, hogy lesz. Legalább is nem megállás nélkül, mivel majd 110 km egyvágányú fővonali résszel nem tudsz a jelenlegi vonatokhoz olyan keresztet tenni, hogy ne kelljen valamelyiknek várnia.
Amennyiben meglenne végig a második vágány, akkor lehetne...
Néhány éve a hibrid vonat óránkénti eljutással komfort növelő tényező volt, de nehéz az optimumot megtalálni.
Balatonboglár Budapesttől 144 km -re fekszik. IC-vel (vagyis a ma lehető leggyorsabb vonatos megoldást választva) 1 óra 53 perc alatt lehet leérni, ennek az útnak az ára a pót- és helyjeggyel együtt 3365 ft. Kocsival mindezt letudhatjuk másfél óra alatt, 8 literes fogyasztással számolva 4608…..
9-143 2018.08.07 16:46:41
@LKerekes: Édesapám vasutas volt, a 25. születésnapi ajándékom volt, hogy visszaadhattam a szabadjegyem. Utána a MÁV START klubkártya vásárlása mellett utaztam elég sokat. Az utóbbi egy évben nem utaztam vonaton túl sokat, odáig legalább havonta, amikor hosszabban hazamentem. A szegedi vonatok nem voltak rosszak, a kínálati menetrend a hibrid ic-vel óránként nem volt rossz. A pálya állapotok leginkább adottak, felújítás van, de a legtöbb fővonalon a 2 vágány és 120 km/h sincs meg, nem hogy a 160. Ha prioritás lenne a vasút, akkor lehetne. Van fejlődés, van ahol látszik, ezt készségesen elismerem. Sőt, a balatoni expresszeket is a fejlődéshez kapcsoltam az előző posztban is. Igazából a MÁV működése sokban fejlődött, és fejlődik, de áttörés akkor lehet, ha a kormánynak, államnak is fontos lesz majd. Van más pilot projekt is, aminek személyesen is szurkolok: a hódmezővásárhelyi tram-train, mivel ha sikerülne egy jó pénzügyi rendszert is mögé tenni, akkor az esély lehetne ezen módozat országosabb terjedéséhez is.
E rovatban elég gyakran írok a megyei sajtóról. Egyik kollégám fel is rótta, hogy ilyenkor nem állok szóba az álneves kommentelőkkel. Ebből annyi igaz, hogy nem vitatkozom azokkal, akik sohasem lapozták a megyei lapokat. Azoknak azonban szívesen válaszolok, akik nem a fővárosban élnek, és…..
9-143 2018.07.24 14:47:49
@Weißkopf: Szegeden 2010-ben Botka nyert és FIDESZ-Jobbik volt a közgyűlési többség, 1 fő Jobbikossal. Az árkok után ott a közgyűlés lett leváltva, talán 1 Fideszes nyert 2014-ben egyéni körzetet. Így úgy érzem, hogy a szavazók szimpátiája, érdekei alapján történnek a választások.
Úgy kellett a kereszténység ügyének Orbán, mint üveges tótnak a hanyatt esés. Amikor egy nyilvánvalóan korrupt, a keresztény erényeket (hit, remény, szeretet) minden nap többször megcsúfoló, az elesetteket, a szegényeket és az idegeneket vegyesen manipuláló és ellenségnek beállító, hatalmaskodó…..
Tarlós főpolgármester küzdelme a fővárosi tömegközlekedés finanszírozásával hosszú történet. Ráadásul szomorú történet, ezért nem is szeretnék mélységeiben belemenni. Érdemes azonban visszaemlékezni arra, hogy mielőtt ez a szomorú felelősség gyenge vállait nyomni kezdte, azt állította, ha az előző…..
Ég az arcomon a bőr. Tényleg. Én mindig büszke voltam arra, hogy magyar vagyok. Még akkor is, amikor az utóbbi években inkább csodálkozva és furcsállva néztek ránk külföldön a 2006-os események, majd az utóbbi években Orbán ámokfutásának eredményeként. Ilyenkor mindig…..
Mint az nemrég kiderült, a 3-as metró felújítása nem került fel a Brüsszelbe küldendő projektlistára. És ahogy már megírtuk, a metró állapota aggasztó: mind a vasúti járművek, mind az infrastruktúra elöregedett, rekonstrukcióra szorul. A metróvagonok…..
2013 január elseje óta ingyenes a tömegközlekedés Észtország fővárosában, Tallinnban. Az ingyenesség kizárólag a helyi lakosokra vonatkozik, azokra, akiknek a fővárosban van bejelentett lakcíme. A tallinni tömegközlekedési járműveket egy zöld színű kártyával lehet…..
9-143 2014.10.19 22:54:31
@Punxsutawney Mormota: 24 órás Budapest jegy 1650 ft. Vagy van 5/30 BKK napijegy 4550ft-ért, ami 30 napon belül 5 napra érvényes. Csak gondoltam szólok, hogy van alternatíva, még ha így sem olcsóbb, vagy versenyképesebb az autó kényelmével.
Vannak a klasszikus, régi sorozatok és vannak a modern nagymenők, amelyek miatt ismét igazán jó dolog egy sorozatban játszani. Azokra a leginkább 2000 környékén és utána indult szériákra gondolok most, amelyek már inkább filmszerűek, és jelenleg uralják az amerikai és európai…..
9-143 2014.05.20 22:07:44
A minap láttuk, hogy néz ki Debrecen új villamosvonala kívülről, most megnézzük, körülbelül mit lát a járművezető. A CAF-ok vezetőfülkéjének hátoldala ugyanis teljesen üvegezett, mondhatni közlekedésbarátok és kisgyerekek álma (Budapestre sajnos én se mernék ilyet…..
9-143 2014.03.06 22:50:44
@SomiTomi: Szegeden az olyan megállóknál van kő, ahol mindkét oldalon van megálló, és félő, hogy az utasok a síneken közlekednének. Ahol nem áll fenn ez a veszély, ott füves a megálló is.
Zabálja a sok marha a rezsicsökkentést, rágyógyultak a lúzerek az ingyenes kápéfelvételre is, nem picsafüst ötlet a BKV-bérletek árvágása se, tudjuk jól. Ezek után nagy meglepetést nem jelent, hogy a sikerszériát folytatni akarják. Hiába látszik biztosnak az újabb zsíros…..