Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hg0718

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az internet terjedésével lehetővé válik az otthonról végezhető távmunka, ami nem követeli meg egy adott feladaton dolgozó érintettek személyes együttműködését ill. ismeretségét. Milyen előnyei és hátrányai lehetnek az internetre alapozott otthoni távmunkának? Szívesen…..
hg0718 2010.11.22 16:32:19
Annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a távmunkát elsősorban hosszútávú csapatmunka esetén nem tartom effektívnek. Ha nincs személyes kapcsolat, egyszerűen nem tudnak összeszokni az emberek, nincs "csapatszellem" (márpedig tudjuk, hogy a team building fontos :)).
A távmunkának egy nagy hátránya pont az lehet, hogy a munkaidő kötetlen. Általában a vállalatoknál azok a dolgozók kell hogy legtöbbet dolgozzanak, akiknek kötetlen a munkaidejük.
@cantera: "Ugyanakkor tudjuk, hogy napjainkban a kapcsolati tőke rendkívül fontos, s akik nincsenek kapcsolatban a munkatársaikkal, azok pont ezt a lehetőséget mulasztják el." - Önmagában azért, mert valaki távmunkában dolgozik, nem biztos, hogy nincs kapcsolati tőkéje, vagy nem áll kapcsolatban a munkatársaival.
hg0718 2010.11.22 23:12:18
@cantera: Kicsit kisarkítod a két lehetőséget, de egyébként nagy vonalakban én is erre gondoltam.

És közben megihlettek a többiek is. Arról még azt hiszem nem esett szó, hogy még effektívebb, ha kombináljuk a távmunkával a munkahelyen végzett munkát. Hiszen ma már természetes, hogy akinek a munkája során utaznia kell, viszi magával a laptopját, mobilinternetet stbstb. Így a munkavállalónak még több lehetősége nyílik arra, hogy akkor is dolgozhasson, amikor a vállalat nem látja...
Milyen marketing megoldásokkal változtatható egy ország imázsa? Mi legyen a célja és kihez szóljon egy Magyarország imázsát formálni akaró országimázs film?http://www.gondola.hu/cikkek/68499http://www.origo.hu/utazas/20100604-egzotikus-utazas-izland-orszagimazs.htmlKedves…..
hg0718 2010.10.29 21:57:23
A kommenteket csak átfutottam, tehát lehet, hogy nem sok újat mondok. Meg nagyon sok jó ötlet merült már fel, úgyhogy ez nehéz is lenne. DE
Szerintem nem a turisták ítélik meg pesszimistán Magyarországot, hanem a magyar emberek gyakran túl pesszimisták. Persze ez megint sztereotípia, de van valami alapja.

@Pivot: Említetted a Keletit meg a Blahát. Valóban nem ezekkel akarjuk idecsalni a turistákat. De minden nagy városban vannak "zűrös helyek", ez elkerülhetetlen.

www.metropol.hu/cikk/524906

A felmérés, amiről a cikk szól, például pont azt mutatja, hogy Budapest a régió legélhetőbb nagyvárosa. Ez a londoni gazdaságelemző ház (Economist Intelligence Unit) Budapestnek jobb pontokat adott a mindennapi élet általános feltételei tekintetében Budapestnek, mint New Yorknak... Pedig azért NYC nem rossz hely nem? :)

Szerintem inkább az ország egyediségére kéne hangsúlyt helyezni a "trendiség" helyett. Abban mi úgysem tudjuk utolérni Amerikát. Ezzel nem azt mondom, hogy ne szólítsuk meg a fiatalokat, de nem hiszem, hogy csak az lehet vonzó, ami "trendi".

Sokan írtátok, hogy szegmentálni kellene a piacot. Egy reklámfilmben szerintem pont az lenne a lényeg, hogy a lehető legtöbb korcsoportot szólítsuk meg (persze mindenkit más-más dolgokkal). Lehet hangsúlyt helyezni valamelyik csoportra, de szerintem jobb, ha egy kicsit mindenkihez szólhat a film.

Végül itt egy video, ami nem tartozik szorosan a témához, csak látszik hogy negatívumból is lehet jó reklámot csinálni (bár ez az izlandi vulkánkitörésnél elég nehéz lett volna). Azt, hogy jó, csak arra alapozom, hogy egy győztes pályázat kampányfilmje.

videa.hu/videok/sport/hoki-vb-kampanyfilm-divizio-1-es-JpTWhY9Ku2zNkNGY
Milyen előnyei vannak a saját márkás terméknek a fogyasztó számára? Várható-e, hogy a saját márkás termékek kiszorítják a gyártók márkáit? Ön melyiket és miért részesíti…..
hg0718 2010.10.27 00:40:15
@cantera:

A Tesconak a saját márkánál lehet, hogy célja is volt az egyszerűség. Nem tudom, nem láttam róla semmilyen adatot, csak feltételezem, hogy mást is ki tudtak volna találni mint a jól ismert kék-fehér-piros "gagyi" csomagolás. Már messziről látja az ember, hogy az tesco gazdaságos termék és egyből arra asszociál, hogy akkor biztos olcsó és megveszi. Ezt annak ellenére gondolom, hogy a "tesco gazdaságos" szókapcsolat már szinte jelzővé vált. :)
Hogyan határozná meg a BKV termékét? Mi jellemzi a BKV értékláncát? Fogyasztóként hol lát javítási lehetőséget az értéklánc tevékenységeiben? Inspirációként: http://www.bkv.hu/hu/tarsasag_tortenete/a_bkv_tortenete_1_resz;…..
hg0718 2010.10.20 01:11:08
Egyértelmű, hogy a BKV-nál korszerűsíteni kellene a járműparkot. Gondoljunk bele, hogy az eszközök nagy része öregebb, mint mi, blogolók, millió kilométerek vannak bennük és ahogy plodan is írta, gyakran veszélyesek is. Ráadásul a járművek szervizelése óriási költségeket jelent és az üzemeltetésük is sokkal gazdaságtalanabb, mint modernebb társaiké.

Tehát fejleszteni muszáj. De miből? Az egyik lehetőség tényleg az, hogy az állam kisegíti a BKV-t. Ez történhetne a jegy- és bérlet eladások bevételéből is.

A BKV azonban nem tudja arra építeni a marketingjét, hogy milyen sokat fejlesztett, fejlődött mostanában, mert ez nem igaz. Ezt lehetne építeni környezettudatosságra, vagy az alacsony árak hangsúlyozására. Budapesten a tömegközlekedés abszolút értékben más európai nagyvárosokhoz képest elég olcsónak számít (legalábbis a vonaljegyek). De ha a vásárlóerő-paritást vesszük figyelembe, akkor már nem valószínű.

Rosszak az ösztönzők. Budapesten egy éves bérlet árából 1 havi árat enged el a vállalat, Bécsben közel 3 havit. Számos európai városban különböző zónákra lehet bérletet venni. Mennyivel vonzóbb lenne egy utas számára, aki pl. csak Budán szeretne közlekedni, hogy arra a zónára kellene bérletet vennie. Valószínűleg több ember gondolná meg, hogy autóba ül-e sokszor annyi pénzért. Arra is van példa, hogy egy adott időben olcsóbb a közlekedés. Így, akinek nem muszáj, nem fog a csúcsforgalomban utazni, hanem olcsóbb idősávot választ. Milyen kényelmes lehetne a reggeli utazás a Móricz körtér és a Fővám tér között...

Adatokat ezen az oldalon gyűjtöttem:

www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1909:a-nagy-toemegkoezlekedes-teszt&catid=8:mashogy&Itemid=11

Az árpolitikát tekintve a legbeszédesebb adat talán az, hogy amíg Budapesten egy hetijegy ára 17 euró, addig Münchenben ugyanez 12-17, Bécsben pedig 14.
hg0718 2010.10.21 15:44:45
@cantera: Oké, hogy Moszkvában minden szuper, de 100 km-rel odébb már nem egészen az a helyzet. Meg ami a turistának olcsó, az lehet, hogy a moszkvai átlagpolgárnak egyáltalán nem az. Lehet, hogy Budapesten is lehetne minden sokkal jobb, azért cserébe, hogy lemaradnak a vidéki városok.

@andorspam: Részben igazad van, de ha lemész Münchenben vagy Frankfurtban a metróba, ott sem minden kocsi a futószalagról gurul be. Sokat lehet tanulni a "Nyugattól", de azért ők néhány évtizednyi előnyben vannak.
Az ellenőrző rendszer viszont a metróhálózatot leszámítva tényleg 0.
Kedves Résztvevők és Szavazók,Elérkeztünk a szavazás végére. Most már megváltoztathatatlanul látszik, hogy ki kapta a legtöbb szavazatot.Úgy gondolom a végeredményt tekintve, többé-kevésbé igazságos döntés született. A nyereményjáték meghirdetésével elsődlegesen fiatal…..