Regisztráció Blogot indítok
Adatok
engineer007

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete sajtótájékoztatót tartott, ahol megtudhattuk, hogyan teljesítettek a magyar autóvásárlók szeptember végéig. Hát, srácok, rosszul. Vettetek autót, de nem eleget. Íme a táblázat, amelyben egyrészt ott van az eladott autók száma, illetve…..
Belsőség Szív és statisztika 2009.06.10 01:39:00
  Ebbõl a cikkbõl lényegében egyvalami derül ki. Autóért rajongani sokféle módon lehet, és voltaképpen majdnem mindenkinek igaza van. Autós cikket viszont csak egyféle embernek érdemes írni.  Vélemények az azonos című írásunkról...
engineer007 2009.06.19 10:14:16
Shadowbull-nak:
Nincsenek nevelgetett, szeretett elméleteim a világról, amiket Neked kéne porrá zúznod, hanem egy egyszerű autógépész vagyok aki megnéz, megtapasztal, megtanul dolgokat /esetleg elméleti hátteret tanulmányoz és utána képes következtetéseket levonni. Aztán, ha ezek egy része még helyesnek is bizonyul, akkor bizony ott a smile a bajuszom alatt. Talán nem is tévedtem semmiben? ! ?
Az avatarodat elnézve azt ajánlanám hogy, a hét végén menj el a PECSÁ-ba, ott most (a félinfóm szerint 20-án, Tarja zúzza a gitárt" Talákozhatsz velem is, csak mondasd be a nevem a hangosbemondóba és meghívlak egy krigli sörre, meg eldumálgatunk.
SWORD-nak:
Hogy ajapánok techn. fejlettebbek az részben igaz. (pl. már tizenöt évvel ezelőtt jártam ott olyan próbapályán ahol egy terepjáró teszt-model rótta a köröket vezető nélkül, 120-160 km/h val. a pályába épített vezérlők és a kocsiba épített érzékelőkkel megvalósízva az egészet.) A japán gyártók tényleg nagy-szériákat gyártanak autóból, de az öt piacuk: USA, Ausztrália, Ázsia, EU, Öböl-térség, mind más-más, mást igényel, mások a mindenféle (klíma, vásárlóerő, stb) körülmények - és ők mindig az adott körülményekre szabják az autóikat, azaz csak annyit tesznek bele, amennyi azon a piacon KELL. Ebben az egyben van igaza Shadowbullnak, amikor azt mondta, hogy a japánok spórolnak ahol tudnak. (Pl. egy kaliforniai piacra gyártott sport-kocsiba is relatíve kisméretű fékbetétek és vékony húsú féktárcsa kerül ,mart ot a 60 mérföld/mindenki betartja/nem kopik el hamarabb, stb) ami itthon az M7-en három extrém, ráfutásos, fékezés után túlhevül és alultervezettnek nyilványítjuk, pedig nem is az. Amiből ,hibás következtetést von le s-bull, hogy a lehetséges variációk száma megdobja a gyártási kölstéget - ez eddig igaz, de öt "kontinens ötféle modellcsaládjainak soktucatnyi varációi egyetlen gombnyomással programozhatók, tehát szinte minden lehetséges lenne, de
bármihez egy-egy minimum darabszám tartozik , amit a helyi (kontitnens-importőr nem emr bevállalni) Ugyanez van kopogós műanyag, rozsdásodás címszó alatt is. Amit a piac igényel annyi benne van, az átrozsd garanciát megadják 5-7 vagy több évre de az adott pl. Mao-i téli sózás, porterhelés, sáros utak okozta hatásra nincsenek felkészítve az itt landoló modellek, persze Scájcban, vagy Dél-Spanyolországban nincs semmi is korróziós probléma még a régi autóiknál sem. A nagy széria meg a fentemlített dolgok miatt a megbízhatóságot hozza is.
Tehát:
Jó és élegjobb autóról nincs értelme beszélni,
Bebízhatónak valóban megbízhatóak,
Értéktartónak, valóban nem értéktartóak ami egyrészt az eu-i agymosottságunknak/meg persze a piacnak köszönhető, de én pl. azt vallom, nekem az is pénzt ér, hogy egy olyan autóm volt x évig amivel nem volt zsebbevágó baj, nem maradtam soha ott a leállósávban és ezzel a fenntartási költségek is relatíve alacsonyan maradtak.
Jóváírtam magam számára.
Üdv, engineer007
engineer007 2009.06.19 12:51:12
@Shadowbull: Miért nem mondtad rögtön, hogy "a münkeni magányodból írogatsz", akkor rögtön, és abszolút pozitív értelemben véve, "egy-kicsit-elnémetesedett-agyúként" kezeltelek volna és sokkal többet megbocsátottam volna Neked. Fordítsuk meg, én megyek a Fesztiválra, a G. Moore koncertre, én mondatom be a Te neved és Te hívsz meg jó kis Fest-bier-re? :)

Sok mindenben igazad van. Én meg túl körülményesen írok és kevesen gondolják tovább a mondanivalómat ezért tűnik el a lényeg.
-Tudom, hogy sok eu-gyártó réges-régen teszpályával rendelkezik, ok. és kimagasló eredményeket ér el- én csak egy fejlettségi példá-nak hoztam fel,
-kis fékbetét-kis féktárcsa, nos ez így van, ahány kontinens annyi szabály, amit betartanak vagy tartatnak és ezért más az autó, NE hozd át az ami autót európába, vegyél itteni specójút amiben böszme fékbetét és vastag husú tárcsa van mert ide, az kell, ez nem becsapás!!!! Meg az is igaz hogy ha körülötted minden autónak kisfékje, adott lassulást produkáló, fékrendszere van akkor nem baleset veszélyes -e ha Te egy bika fékkel nagy lassulással bíró autóval furikázol közöttük. Előtted is mennek meg mögötted is jönnek- bele a z autód v-ba.
(túl fiatal vagy de itthon még néhány éve is mozogtak az utakon teherautók a hátsójukon "VIGYÁZZ LÉGFÉK!" felirattal. Rád bízom, hogy miért? mire ? kellett vigyázni. hihi! Vagy --- Gondolj csak bele a Dubaiban való üzemeletetésre gyártott pajero-ba extra nagy hűtő (motorhoz) + extra nagy légkondi és szinte 0 fűtés jár, de ha ezt az autót elhozod Magyarországa akkor annak a motorja mindig túlhűtött azaz hideg lesz és ettől hamarabb elkopik, a légkondija megfagyaszt még alsó hangon is, és megfagysz benne télen.(ismerek olyan ,marhát aki hazahozott egyet!) Erről beszélek. gondolkodj már végre globálisan!
Nézd meg mi lesz a világ autógyáraiból 3-4 év múlva. lesz max 4-5 gyártócsoport, azonos bázison, nagy szériákkal, unifikálva ahol lehet, stb és eltűnnek a náhány százeszres darabszámú, mégoly patinás márkák is (lásd. SAAB most folyó kálváriája)
Te, gyártási-logisztika, technológiáből kiművelt vagy tehát a sózást ne kommentáld!
Tudod, hogy mivel "sóznak Nyugat-Európában"? Na látod!
Én meg ott ültem egy sereg japánnal akik azt vágták az arcomba, hogy az átrozsdásodás elleni garit ugyan adják, mert az, időszakos ellenőrzéssel és a kezdődő korr. megfogásával jár, de az általános gari feltételeket a mao-i útállapotok és a téli sózás miatt nem biztos hogy meg lehet adni. aztán persze végül sikerült!

Még egy: a MI "MOCSOK NAGY" EURÓPÁNK a világ más részeiből nézve csak egy KIS PIAC, kis db-szám, mindenesetre nem AMERIKA, ami nagy piac, és aki az USA piacot tartja fő piacának az ott akar érvényesülni, arra fejleszt, és ez még látszhat is mint pl. a MAZDA egy bizonyos korszakában volt.
Igazad van a rendelhető motor-variánsokat illetően, devalójában nem elég egy felső-közép kat-ás autóhoz egy kisebb, egy nagyobb benzines, meg egy diesel ha mind kiforrott és korszerű motor?
Három év múlva látni fogod, hogy amit a nagy szériáról mondtam - igaz.
A nagy széria= nagy pénz (viele Kleine Fische in Total), ami lehetővé teszi a nagyfejlesztést, nagy minőségbizt-t,nagyon high -tec összeszerelést, és ez nagy megbízhatóságú autót eredményez! A kicsik meg szétpergő, vacakokat fognak gyártani, mint most és nemigen maradnak talpon!
Az én fogalmaim szerint a tömeggyártó az min. 1 millió inkább 1.5 mill autót gyárt évente és persze ezt el is adja,
valahol, nem feltétlenül Európában.
Ennyit. :)
engineer007 2009.06.19 23:07:49
NAAAAAAA! Végre jó uton vagyunk. ketten szépen összerakjuk a képet: nagy gyár , nagy db-szám (1.5 Mill felett) öt kontinensen, ötször homologizálva, azaz ottani követelmények szerint, + a piaci igények szerint testre szabva- ez bizony nagyon sok pénz! de van rá zsetonja, mert tavaly is nagy volt az eladott db-szám, és a gari-problémás autók se vitték el a hasznot, mert a minőség kifogástalan volt, minden kontinens piacon, és persze spórolt is amin lehetett (pl. amikor a három gyémántos nem jött ki az új galant eu-i változatával, azaz beszüntette a forgalmazást, és csak a maradék 4 kontinens piaci változatot kellett kifejleszteni /homologizáltatni, akkor megspórolt cca. 150 Mill. USD-t, és mégis meghozta ezt a döntést mert a minimum darabszám nélkül nem éri meg a befektetés! és nincs is, ez az autó az
eu -piacon CSAk oroszországban!)) , és a profit jelentős részét ismét fejlesztésbe forgatja, und so weiter,.....
Némely eu gyártó meg jócskán le van maradva, még mindig beázó, 4henger+8szelep benzin-motorokat gyárt, merev hátsóhidat szerel a szgk-jaiba,stb,
szóval nagyon nagy a a szakadék und die Vorsprung wird immer Grösser! ....

Hogy jön ide az M3???????????? ----hisz széria autókról beszélgetünk, nem EVO-k ról.!!!!!
A BMW- szerintem nem gyárt nagy szériákat, ez egy "kisszériás" gyártás.
en.wikipedia.org/wiki/BMW_M3 nézz csak bele mit ír a canadai specifikációju autókról!
Meg a db-számok is tanulságosak, Az eclpiset is kiviheted a versenypályára.... nem erről van szó, hanem arról, hogy egy USA speckójú és fékű, mondjuk Mitsu-spider, ami ott elmegy 50-60.000 km-t egy fékbetéttel itthon cca húszezrenként igényli a betétcserét, mert a több és intenzívebb fékterhelés miatt nagyobb a hőhatás, tárcsa acélanyag felkeményedés, kopás. Nem lesz semmi baja, de ez nem ide való és fordítva! (a sokszori csere nagyobb költséget jelent. )
Sózni meg, bizony, nem sóval sóznak, hanem egyéb vegyszerekkel, vagy murvával, kövekkel, vagy egyáltalán semmivel, de szöges gumit írnak elő, szóval az ami itthon van az ugyan olcsó de nagy károkat okoz, a természetben, hidakban, autókban, stb.

Egyszer majd egyet fogsz érteni velem!

Üdv, Elmentem a Miskolci Fröccsfesztiválra!