Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ziu9

0 bejegyzést írt és 68 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A minap érdekes cikk jelent meg a 444.hu-n. A cikk azzal a felvetéssel él, hogy minden megváltozott a világgazdaságban, hiszen az amerikai szövetségi jegybank (FED) annak ellenére csökkent kamatot, hogy növekszik a költségvetési hiány és mégsem jelentkezik infláció. Márpedig annak lennie kellene.…..
Ágikák és politikusok Igen, a 2019-es EP-választás magyarországi győztese a rejtőzködő, a Demokratikus Koalícióra szavazó polgár, méghozzá kettős értelemben is.Egyfelől azért, mert máris az ellenzéki oldal vezető erejévé emelte a DK-t, másfelől pedig azért, mert gyakorlatilag előzmény nélkül,…..
Ziu9 2019.05.28 17:55:50
@midnightcoder2: Miért mentek ezek a "protest-szavazatok" a DK-ra? Nekem olyan furcsa, hogy van egy rég bukott miniszterelnök, akire a kormánypárt egy mítoszt épített anno /ld. Gyurcsány a hibás"/, feltűnik az asszonya, pozícióért indul. Itt az alkalom, hogy ezt a mítoszt újra lehessen táplálni, mielőtt végleg elfelejtené a nép. Ha valakinek csak ennyi átfut az agyán, és még meg sem nézte azt, a DK és az MSZP-P listáján ki, és sorrendben melyik helyen szerepel, mi szólt neki mégis érdemben a DK mellett? Mi volt a hívószó, ami betalált ennyi embernek?
         A Nature közölt egy írást a magyar tudomány elleni kormányzati támadásokról. Kondorosi Éva, az ERC alelnöke, Balzan-díjas biológus és Somogyi Péter agykutató beszél arról, hogy milyen helyzetbe került a magyar tudományos élet. A cikk utolsó bekezdésében beszámolnak arról, hogy egy…..
Ziu9 2018.12.21 12:00:49
@Flageolet:
Irigység és széthúzás mindenhol. Vannak olyan MTA-s kutatócsoportok is, melyek vezetői már most dorombolnak egyes egyetemi potentátoknál, hogy vegyék már át őket. Helyezkednek előre, így esélytelen az intézeteket egyben tartani...
Egy vonzó alternatíva az átutazók számára. De miért hagyjuk, hogy az legyen? December 3-án talán választ kapunk rá. Tóth Gábor írása  ..
Ziu9 2018.11.30 07:26:09
12-13 évvel ezelőtt voltam forgalmat számlálni Budakeszin. A probléma akkor is adott volt: a településen belüli buszsáv különböző okok (város, közútkezelő) miatt nem épülhetett meg, de a belső utakat kihasználó, és később besoroló átmenő forgalom a mostanihoz képest is rosszabb volt, tipikus lakóövezeti mellékutcákon is állt a sor. Erre született egy olyan megoldás, hogy egyes ilyen utcákat egyirányúsítottak, így a menekülőutakat korlátozták. Azonban - mivel a település lakói is ki akarnak jutni a Fő útra, minden kihajtót nem lehetett lezárni, így az átmenő forgalom erre továbbra is megjelenik, és a szerző által említett navigációs rendszerek még rá is segítenek. A cikk motivációját értem - a máshonnan érkezők lehetőleg menjenek Budaörs, Páty, stb. irányába, csak a közlekedést rendszerben kell kezelni, és ebben a kellemetlenségeket mindenkinek egyformán viselnie kell. Kinek az átmenő forgalmat, kinek a menekülőutak lezárását. A település széli kapuzással megfojtanád az áthaladó buszközlekedést (köztük a településre irányuló iskolás célforgalmat is), viszont a különböző budai úticélok eléréséhez a településen túlról érkezők továbbra sem a budaörsi irányt választanák, mert nekik nem érné meg.

Egyébként, nemsokára végre indul a közvetlen Kelenföld-Budakeszi buszjárat, lesz egy lehetőség hogy a buszforgalom egy kisebb része pl. más útra helyeződjön...
Ziu9 2018.12.03 11:18:29
@Dani Kokas: Egyelőre csak egy hivatalos települési fórumon hangzott el hogy lesz. De az útvonalakról, illetve bevezetési dátumról viszont egymással nem egyező változatokat hallottam, dezinformációkat meg nem szeretnék terjeszteni...
Tegnap azt fejtegette Gyabronka József színész a Klubrádióban, hogy a budapesti nézők egy érdekesnek ígérkező előadás kedvéért „lementek Szentendrére”. Egy nappal korábban Dömsödi Gábor pásztói polgármester szintén ugyanezt az igekötőt használta a Zoom.hu digitális felületén, mondván: „Mikor…..
A Kéken való túra nekem a nagybetűs Menedék. Menedék a hétköznapok hajtása, a stressz, a világ történései elől. Olyan pár nap ez mindig, amíg csak a kedvesemmel, a barátaimmal együtt töltött órák, a jó beszélgetések számítanak, vagy a hosszú csöndek, amikor némán baktatunk egymás mellett/mögött az…..
Ziu9 2017.10.24 15:31:45
Az általatok bejárt rész a román határ mellett fut, ebből adódóan az ottaniak is láthattak már sok mindent, az átlagosnál gyanakvóbbak - szerintem. Eleve, az alföldi kéket nem sokan járják (engem elsősorban a szabadon flangáló tanyasi kutyák azok, melyek még nem győztek meg róla hogy feltétlenül teljesítsem), kevesebb a turista (ezt írod is). Körösnagyharsányba tíz éve még járt vonat: egy ismerősöm vasútmániásként beutazta a vonalat. Kicsit sétált a faluban, míg a vonat visszaindulására várt, jött is a rendőrautó, igazoltatták. Egyik túrázós fórumban pedig az a történet járta pár hónapja, hogy egy külföldi turistát, aki az egyik határ közeli szakaszon gyalogolt, beparancsolták egy autóba, és visszavitték a településre ahonnan indult. És nem derült ki, civil ruhás járőr, polgárőr, csempész, vagy ki a fene akivel találkozhatott.

Egyébként, a propaganda nagyon kemény, bár erre az állam csak később nyomult rá igazán. Két éve (tehát az egész ügy kipattanásakor), a retekklub és társai tele voltak ugye a képekkel, tudósításokkal. Aztán egy októberi alkonyatkor egy borsodi kis falu főutcáján gyalogoltam egyedül, szintén nagy túrazsákkal, a szembe jövő cigányok pedig nevettek, hogy "né má, biztos migráns". Mit tehettem? Odaköszöntem, én úgy tanultam kisközségekben ez így illendő...

Amúgy lassan ott tartunk, hogy egyik-másik lakos már jobban retteg attól hogy arab szomszédja legyen, mint pl. hogy a hatodik faluból is kiutált "família" költözzön mellé...
Ez most nem egy újabb tudománytalan-ismeretterjesztő bejegyzés felvezetése, hanem tényleg csak egy kérdés. Múlt héten úgy esett, hogy rögtön háromszor is jártam Szlovákiában (még konkrétabban kilenc nap alatt négyszer - tessék felkészülni újabb vonatos bejegyzésekre:), és rácsodálkoztam, hogy még…..
Ziu9 2017.09.04 08:56:02
@Fradista Utazó:
Egy február végi napon, a Párkánnyal szomszédos Garamkövesdre érkezve a "Vedlik a pulikutya" című közismert cigánynóta fogadott. Farsangi buli készült, alapozták a hangulatot. :)

Szóval, a magyar nyelv nem tabu, de valószínűleg a települések helyi rendeletében szerepel hogy a rendszert milyen tájékoztatásra lehet/kell használni, és ilyenkor a felsőbb nyelvhasználati szabályozás lehet az irányadó.
Vágányember legyen, aki ezt érti! Az még oké, hogy online vásárolt vonatjegy is csak személyesen váltható vissza, de innentől kész lidércnyomás az egész. Miért nem tudják az információban, hogy hova kell menni? Kelenföld? Déli? Keleti? Tök nem mindegy. És mi az, hogy csak az utazás előtt egy órával…..
Ziu9 2017.08.23 18:23:50
@Darth Revan:
Az utas a vasút hibájából nem tudott elutazni. De! Erről ha jól értem, a kiindulási állomásán nem kért igazolást (hanem elindult haza). Márpedig ez előfeltétele bármilyen visszatérítésnek. (Azt ne kérdezd, arra ez esetben mi kerülne - bizonyára valamely olyan sorszám, mely a jegyen megtalálható, és az alapján az utazás visszakereshető). Mivel elektronikus jegyről van szó, innen valóban az ügyfélszolgálat lett volna a következő lépés - ott bemutatja az igazolást, rögzítik a visszatérítési igényét, majd visszautalják az összeget.

A pingpongozás az ügyféllel sajnos nem egyedi, és itt jön ki hogy a dolgozók között nagyon széles a merítés - van a két véglet: egy jó beleérző képességgel rendelkező pénztáros két keresztkérdés után rájött volna, miért akarja az utas jegyét visszaváltani - és belátása alapján, ha úgy ítéli meg hogy a saját szolgálati szabályzatát így nem sérti meg (van egy időkorlát), adhatott volna róla igazolást. Ennek ellentéte lett volna egy vaskalapos szabálykövető, akit az utasok problémái sem igen érdekelnek.
Kocsmablog Transylvania sörház 2017.07.29 17:15:00
Cím: 1114 Budapest, Kosztolányi Dezső tér 5. Látogatás: 2017. május 18. 16:10-18:45 Ha felesleges turbómagyarkodás címen nem ver ki a víz a székely zászló látványától, ha nem ráz ki a hideg, hogy a szomszéd asztalnál soha bele nem nyugodva nemzeti tragédiánkba Trianont emlegetik, megkapsz itt…..
Ha verseny lenne, hogy ki tud több zöldterületet beépíteni a budapesti kerületek közül, toronymagasan a XI. kerület nyerne. Hogy miért? Íme pár terület, ami gyökeresen megváltozhat a közeljövőben. Kezdjük talán a mostanában sokat emlegetett szuperkórházzal. A kormány a XI. kerület Dobogó nevű…..
Ziu9 2017.07.26 21:43:59
@ham.:
A villamos sűrítése nem segít, nem arra megy amerre az utasok többsége menni szeretne. A buszokon - ha épp nem csúsznak egymásra, van most is némi szabad kapacitás - talán tömegközlekedési téren nem látom ezt annyira vészesnek.

Ami viszont intézményi téren gond: a körzetes iskola minden bizonnyal a Kecske lenne, ami meg (legalábbis az alsó tagozatot tekintve biztosan) a kapacitásának felső határán van.
Mi a gond? A NIF Zrt. 2017-ben kezdte meg a 40a vasútvonal (Pusztaszabolcs-Kelenföld) felújítását. Ezzel önmagában semmi gond nem is lenne, hiszen a többi, már felújított vonalhoz hasonlóan ez is igen jelentős szerepet tölt be az elővárosban és a távolsági forgalomban egyaránt. Aki pedig…..
Ziu9 2017.05.09 20:43:45
@dr. v.b.1990:
Pécs az országos összehasonlításban a városméret/napi elérhetőségek száma, a menetidő, valamint a felár kényszere miatt csúszott vissza idővel. A telekocsi elsősorban az erre adott válasz. Ha holnaptól egy buszos cég óránként, dinamikus árazással odaállna szolgáltatni, azzal a teljes áron utazók nagy részét, illetve a most telekocsizók kisebb részét (a rugalmasabb piaci szegmenset képviselő fiatalabbakat) nagy eséllyel átcsábítaná.
Ziu9 2017.05.10 12:09:49
@Budapest HBF:
Az ellentmondás annyiban megvan, hogy a Desiro is csak kényszerből távolsági jármű. Sőt, ha minden egyéb körülményt elhanyagolunk, akkor az is jogos hogy a pécsi irány egész évet tekintve fontosabb mint az észak-balatoni. Viszont más szegmensbe tartozó utasok szeretnének nyaranta 1-2 hétvégén eljutni a Balatonhoz, mint azok, akik netán hetente Pécsre járnak! Előbbi utascsoport részben kényszerutasokból áll (gyerekek, idősek), vagy olyanokból, akik egyéb szempont alapján választották a vasutat. Köztük sok olyan, aki egyébként nem gyakori vasúti utas. Nekik - ahogy fentebb is írod, mutatsz egy Desirot vagy egy fecske-Bhv-t, hát egyből az előbbit jegyzik meg pozitív élményként. Pécsre viszont az állandó utasokat már nem ilyen könnyű "átejteni", pláne úgy hogy hiányzik az a plusz hatás is, ami a balatoni vonatozást még versenyben tartja: a nagy közúti forgalom, és az ebből adódó eljutási idő. Túl régóta nem történt a 40-esen semmi ahhoz, hogy az ottani utasok előtt még egy mézesmadzagot gond nélkül végig lehessen húzni, hogy "lehet hogy már 3 óra feletti a menetidő,de majd lesz ez gyorsabb is".

A 45-ös felújításának csak akkor van értelme, ha hosszú távon távolsági tengelyként tekintünk rá. És ez valóban stratégiai kérdés, ahogy írjátok is. Azonban arra aztán már tényleg nem nagyon van jármű, annak beszerzése meg...reálisan sehol. Meg lehet nézni, a 29-esen is csak azért erőltetik a villamosítást, mert nincs forrás távolsági dízeljárműre...
Utcák, terek Mi a címe...? 2017.04.13 19:31:23
Számos jellegzetes intézmény, épület van Budapesten, amelyeknek a címét soha senkinek nem kellett kiderítenie, a maguk jelentősége okán olyan ismertek, hogy bárki megtalálja őket, nincs szükség arra, hogy utcanevet és házszámot keresgéljünk. Mégis: ki gondolta volna, hogy a Mátyás templomnak, a…..
Víg End-1. fejezet: Magyarország a 70-es években. Víg End-2. fejezet: az Északi-üdülőterület kialakulása és hőskora, adatokkal, hiteles történetekkel, korabeli fotókkal  Az egykori, víkendházas, zártkerti Északi-üdülőterület, Nagykovácsiban.  SZT-2: a Nagyszénásalja, a Zsíroshegyalja, és a…..
Ziu9 2017.03.31 22:38:15
Nagyon érdekes olvasmány és képriport, a terület történetéről szóló korábbi írásoddal együtt! Az 1990-es évek közepéről vannak emlékeim a környékről, általános iskolás voltam akkoriban, és egyik osztálytársam hívott meg a telkükre, mely a "virágos utcák területén" volt. (Sajnos az illetővel azóta elveszett a kapcsolat, így neki nem tudom megmutatni az írást).

Mikor először mentünk hozzájuk, elvétettük az Y-elágazást, a Bánya/Szeles utcánál, aztán egy olyan zsákutcába navigáltuk magunkat, amiben még a Kispolskinkkal is nehéz volt megfordulni. Aztán fel a Szeles utcán, ami annyira volt kátyús, hogy szinten nem volt hihető hogy egy több utcából álló telepre vezet. Ekkor a másik, az ófaluból feljövő utca még nem volt burkolt.

Faház volt az övéké, leginkább a nálad 4. számmal jelölthöz hasonlított. Sima kőlapos burkolata volt a tornácnak, melybe a ház építője még arra is vette a fáradságot, hogy a burkolat törmelékéből egyik helyen kirakja az építés évszámát. Víz volt a mosdóhoz, de valami nem volt vele teljesen egyszerű, mert az ivóvizet fehér ballonokban hordtuk máshonnan, és volt hogy a kerti wc-t is használtuk. Telefonálni a Virágos sétányon lévő telefonfülkéből lehetett.

A hulladék-elhelyezésnek mi volt a módja? Szemétszállítás gondolom külterületen nem volt, de dereng egy illegális lerakó a Virágos sétány elvégződésénél, bár ide szerintem nem hordtak kommunális hulladékot.

És akkor a séták a környéken: megtalálni a Zsíroshegyi turistaház romjait, majd egész a Slötyiig lekeveredni. Vagy fenn a Nagyszénáson, ahol olyan szélviharban voltunk fenn, hogy mi gyerekek inkább összekapaszkodtunk, hogy biztosan talpon maradjunk.

Kb. tíz éve vetődtem el újra az üdülőtelepre, akkor direkt megkerestem az épületet: megvolt még, elhagyatva. Most pedig műholdfelvételen nézem: már úszómedence áll az épület helyén...

Ezeket az emlékeket most úgy hívtad elő, hogy váratlan módon, az apró részletek is előjöttek. Meglehet, számít az hogy a családunk mostanában van túl "a telek" eladásán (más környezetben, belterületbe ékelődve maradt meg, de szintén a budai agglomerációban volt), így a témára most valószínűleg érzékenyebb vagyok. Mennyi munkaóra, öröm, és nehézség volt benne, csakúgy mint a pusztuló telkekben melyeket te dokumentáltál...
Az utóbbi napokban sokan kérdezik tőlem, hogy akkor mi lesz a csepeli hévvel (szolgálati közlemény: az érvényben lévő helyesírási szabályzat szerint a így kell írni). Egyrészt sokan megkongatták a vészharangot, hogy megszűnik a hév, másrészt a csepeli Fideszes városvezetés soha nem látott…..
Ziu9 2016.02.04 16:33:26
Szia Szabolcs!
Az elképzelés két dologból indul ki - szerintem:
- A Boráros tér a Rákóczi híd közötti szakaszon a HÉV "zavaró tényező", feltételezem sem a kerület, sem az érintett ingatlanosok elképzelésébe nem nagyon fér bele.
- Az olimpiára nincs pénz a metróra (azt most hagyjuk, ez így mennyire komoly), úgyhogy egy ilyen, fapados módszerrel oldanák meg, és a járat nem maradna szigetüzem a kategóriájában, gondolva arra hogy a többi, városhatárt elhagyó HÉV átmegy állami kezelésbe.

A többihez megjegyzések:
- A 2-esbe bekötésnél a Lánchíd aluljáró csak egy dolog, hosszú távon a Parlament előtt (városképi okokra hivatkozva), akkumulátoros üzemet terveznek.
- A Nagykörútra rákötés ideiglenesnek tűnik, csak a tervezett olimpia idejére. A Nagykörút, mint forgalmas közlekedési tengely, egyelőre hosszú távon is stabilan "szigetüzem" jelleggel tartható fenn, és egyik ág Csepel felé kanyarítása a Petőfi hídon kapacitáshiányt okozna.
- A HÉV mai, csúcsidőben felkínált kapacitása, és az utasszám papíron nincs korrelációban (én kb. 60-65%-os csúcsidei terheltségről hallottam, de a számítás módszertanát nem ismerem). Ennek oka, hogy a járművek belső kialakítása több férőhelyet mutat, mint amit valójában az utasok kihasználnak (szűk ülések, keskeny folyosók az ülések között). Ezen felül, a hat kocsi terheltsége nem egységes, a Boráros téren a bakhoz közelebbi kocsikban mindig többen vannak. Ennek alapján én el tudom képzelni, hogy valójában egy sűrűbb villamos el tudja látni ezt a forgalmi igényt.
- A közutak keresztezése pont a villamosnál az egyszerűbb, megfelelő lámpahangolással szerintem kialakítható (a II. Rákóczi Ferenc úton lehetséges hogy csökkentheti is a várakozási időket a villamos üzemre átállás).
- A menetidő növekedése nem csak az útvonaltól, járműtől is függ. Amennyiben a jármű hosszabb szakaszokat is halad zárt pályán (a Szabadkikötő környékén ez realitás), elvárható tőle hogy nagyobb sebességre képes, és engedélyezett járműveket is lehessen hozzá használni.
- Nagy kérdés még, a ráckevei vonal sorsa is, mellyel abban az esetben ha a Közvágóhídhoz hozzányúlnak, valamit biztosan kezdeni kell - és addigra már MÁV kezelésben is lesz.
- Jogos az észrevétel, hogy a mértékadó tervek többsége metróüzemmel számol, a villamos ezt a lehetőséget biztosan elvenné - kérdés persze, pénz hogyan lenne rá egyszer, valamikor.

Ha a HÉV-et át kell építeni, és nem villamosban gondolkodunk, akkor olimpiától teljesen függetlenül, a Kálvin térig vezetést, és ott a csatlakozást a másik két metróhoz, meg kell lépni. A békásmegyeri vonallal összekötés következő lépés. A Nagykörút tehermentesítése mindkettővel összefügg - a Boráros térről nagyon sokan csak a viszonylag közeli Üllői útig utaznak villamossal, a metrókapcsolat miatt.

Amennyiben alapvetés, hogy márpedig ebből villamos lesz, az alábbiakat vetném fel:
- Összhangba hozható-e a 2-es villamos műszaki sajátosságai, és egy gyorsvillamos jelleg (elsősorban jármű oldalról)?
- Hogyan biztosítható, hogy a Boráros térről a járművek ne csak a belvárost, hanem a legforgalmasabb É-D K-NY tengelyeket is elérjék? (Sajnálatos, hogy a Fővám teret aluljáróval építették át a villamosnak, egy Deák tér-Csepel villamosvonal ötletét én nem vetném el).
- Mindenképpen távoznia kell-e a síneknek a rakpartról? Nem megoldás-e, hogy a Soroksári úton lévő vágányokat szanálják, és a mainál jobban átjárható módon, a rakparti maradjon meg? A Közvágóhídon gyakorlatilag nincs érdemi utazási célpont, átszállóhelyként funkcionál.
- Pontos számok a kapacitásról, illetve jövőbeni igények átnézése (ld. még: a csepeli agglomeráció és a városközpont tömegközlekedési kapcsolata).
- Csepelen, el tudom képzelni hogy mindez a kocsiszín elbontásával is járna, ami területet szabadítana fel. A sínek most is messze túlnyúlnak a végállomáson, lehetséges hogy kisebb bontások mellett egészen az Erdősor útig ki lehetne húzni a vonalat?

Üdv
egy Csepelen dolgozó volt hallgatód
Milyen marhaság,hogy reggel 7 kor 50 sorszámot kiosztanak,és aki kapja marja alapon jut be a rendelésre?Ha nem vagyok ügyes,vagy éppen nincs szerencsém, akkor aznap már nem jutunk be,másnap megint reggel 7-kor ott kell kezdeni. Üdvözlöm az olvasókat! Tudom nem leszek túl népszerű a…..
Ziu9 2016.01.10 17:00:06
@efi: Hasonló a helyzet a mi kerületünkben a nőgyógyászaton, ment a szervezés, hogy legyen valaki aki kora délután odaáll sorszámot szerezni, míg a párom még a munkahelyén van... Szinte minden más osztályra van előjegyzés, ezt kivéve. Elvileg régebben volt, de állítólag akkor meg a várólista volt nagyon hosszú (hogy akkor kevesebb szakorvos volt-e, vagy más oka volt, nem tudom). Meglepne ugyanakkor, ha egy napra esően lényegesen több beteget lehetne ellátni előjegyzés nélkül. Ha úgymond lehet választani, hogy a beteg a hosszú előjegyzési idő, vagy egy várakozással-tolakodással töltött procedúra miatt váltson magánrendelésre, szerintem inkább az előbbi...

Korábban másik kerületben éltem, papíron még oda tartozom, előjegyzések tekintetében jó tapasztalataim vannak az ottani szakorvosi rendelővel, többféle szakrendelés kapcsán. Kikérdeztem családom nőtagjait az ottani helyzetről, nőgyógyászati téren: interneten is foglalható előjegyzés van, negyed órás bontásban, néha még a következő napra is van szabad hely. Aki időpont nélkül megy, azt pedig igyekeznek ellátni az időpontosok között keletkező holtidőben (általában van rá lehetőség). Nehezen hihető, hogy a két budapesti ellátási körzetben az egy főre eső betegek száma között olyan nagyságrendi differencia lenne, aminek ilyen minőségi különbséget kellene hogy okozzon.
Ziu9 2016.01.10 17:10:18
@csepke:
Ha mondjuk negyed órás bontásban intézik az előjegyzést, akkor lehet olyan hogy három 20 perces eset jön, és csúszás van, de statisztikai alapon ezt kompenzálni fogja néhány 5-6 percig bent tartózkodó. És akkor máris beférhet még pár olyan beteg, akinek nincs foglalt időpontja. Lehet hogy nem érkezik aztán mindenki pontosan, de ebben benne vannak azok is akik már negyed órával korábban ott ülnek, és esetleg ennyivel hamarabb be is hívják őket.

Más megközelítésben: orvoshoz menni nem öröm, de jobb érzéssel, nagyobb bizalommal tudok egy olyan rendeléshez fordulni, ahol esetleg azt mondják: "10:30 az időpont, ha tud legyen itt negyed órával előbb, de lehet azért hogy várni kell majd", mint hogy egy 7:30-kor megszerzett sorszámmal tippelgessem, mikorra jöjjek vissza a kezelésre (ha egyáltalán ezt a munkahely engedi).

Az ideges emberekre utalsz: itt van azért a kutya elásva, mert lenne aki azt képtelen lenne elviselni, hogy a megadott óra-perckor éppen az előzőt hívják be, mert csúszás van az előjegyzésben, és ebből képes lenne műsort rendezni.
Lázár János mondá: "“Egyéni választott képviselő vagyok, akinek majdnem százezer választópolgára van, és nem találkoztam még olyannal, aki azt szeretné, hogy a felesége vagy a lánya vasárnap dolgozzon egy áruházban eladóként.” Brühühű. Elképzelem, amint a…..
2014 elején, amikor a négyes metróhoz kellett igazítani a budapesti buszhálózatot, a BKK egész Budapestet nézve összességében jó munkát végzett. Ha viszont a dél-budai részre koncentrálunk, az eredmény felemás. Még közelebb zoomolva, a XXII. kerületben, azon belül is…..
Ziu9 2015.01.16 22:35:44
A Ringló út térségéből vagyok érintett, így véleményemet ezen a szemüvegen át tudom erről megalkotni. Ha a 4-e metróhoz akarok menni, kisétálok a Péterhegyi útra, ahol belátható időn belül érkezik a 150-es vagy 250-es, ami hamar elvisz oda. A 258/258A-ast pedig (néhány XI. kerületi belső célpont elérésén felül) akkor részesítem előnyben (a kelenvölgyi hurokban felszállva), ha a 139-essel folytatnám utamat a Sasadi úttól. Ragaszkodnék is ehhez a lehetőséghez, mivel a 150-es betérése jelentős többlet-menetidőt jelent egy ilyen utazás során.

Úgy gondolom, nem jó olyan irányba mozdulni, hogy a Péterhegyi úti "helyi gerincvonali" jelleg nem maradna meg, illetve a "hol betér-hol nem" alapon, az áttekinthetősége, egyenletessége rosszabb lenne. Nem bonyolítanám nagyon: csúcsidőben a 250-est megerősíteném, Hittérítő úti betérés nélkül továbbra is, és akár 2:1 arányú hangolást kialakítva a 150-essel. A 251-es reggelente pár indulásban ekkor a ti javaslatotoknak megfelelően lehozható Kelenvölgyön át, legalább akkor a Kecskeméti József utcai iskola elérését a legkoncentráltabb igény órájában, meg tudja adni.

Érzem azért, hogy a gyenge pont továbbra is a Kelenvölgyig rövidülő 258-as kihasználtsága lenne, ezt azonban a 139-essel való kapcsolat miatt "féltem". Az a baj az "Osztyapenko" környékével, hogy a következő 1-2 évben folyamatosan építkeznek majd ott, így nem tudok bízni olyan megoldásokban sem, ahol előbb a lakótelepet érintjük, majd a Sasadinál adunk átszállási lehetőséget, és csak utána megy a járat a metróhoz: össze-vissza fogják pakolgatni úgyis a megállók helyét, be -és kijárati utakat, gyalogos útvonalakat, így ezzel e pillanatban nem próbálkoznék.

Sokat törtem azon a fejemet, a 153-154-est nem lehetne-e valahogy a kelenvölgyi hurok ellátásába bevonni (nem feltétlenül minden napszakban), úgy hogy a 258A teljesítménye valamilyen formában beleolvadna, de még nem sikerült értelmes megoldást kisütnöm.
Devecz Miklós többek között a zalaegerszegi ZTE futballcsapat elnöke is, itt éppen Orbán Viktor miniszterelnökkel szerepel közös fotón, a facebook oldalán Mai hír, hogy Devecz Miklós, a MÁV Személyszállítási Zrt. volt vezetője lesz a Szegedi Tudományegyetem első kancellárja,…..
Az én tevékenységemet akkor lehet értékelni, ha eltöltöttem tíz évet a sportágban. Ha most valaki azt kérdezi, hol vannak a huszonéves sztárok, a magyar játékosok a topbajnokságokban, akkor azt tudom mondani, kérdezzék meg azokat, akik tíz-tizenöt éve is benne voltak a…..
Rákospalota-Újpest (akkor még Palota-Újpest) vasútállomás 1899-ben. Persze, hogy mindig is Palotán volt! Ha igaz (és ha közreműködtök tippekkel, lásd legalul a felhívást), egy ritkán jelentkező sorozat indul az Urbanista blogon, melyben a kerületek, városrészek, illetve a…..
Ziu9 2014.05.18 12:14:40
@zsuzsa.frisnyak:
Ha ma valaki leszáll Olaszliszka-Tolcsva állomáson, akkor a "Köszöntjük Vámosújfaluban!" felirat fogadja. :)

De Jósvafő-Aggtelek is Szin közigazgatási területére esik.
Ziu9 2014.05.18 12:17:34
@HercegfiKaresz:
Én is ezt írtam meg, csak még kicsit keresgéltem vele kapcsolatban. Tudsz esetleg valamit arról, tényleg nevezték-e a Horogszegi határsort valaha Háros utcának?