Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gus

124 bejegyzést írt és 418 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Amikor 10 évvel ezelőtt mopedezni kezdtem, nem sok jóra számítottam. Mármint abban az értelemben, hogy nem fűztem nagy reményeket ahhoz, hogy e demonstratív tettemmel tömegeknek fogok kedvet…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Andor, a Moped blog egyik törzsolvasója egy Piaggio Ciao boldog gazdája, a kis mopeddel megtett egyik túrájáról bő egy évvel ezelőtt be is számolt itt a blogon. Bár a mopedezést nem hagyta…..
gus 2019.01.09 11:05:46
@kawa550: És ha jól látom, ez a 27 lóerőre fojtott változat.
gus 2019.01.09 11:14:57
@kawa550: Ja, akkor nem kell vezérműtengelyt cserélni. :-)
Amikor a madarak elcsiripelték nekem, hogy Dávid egy elég spéci 103-asra tett szert a közelmúltban, nem volt kérdés, hogy amint lehet, elmegyek megnézni, kipróbálni. A 103-as iránti rajongásomat a blogon immáron négy poszt (1, 2, 3, 4), a garázsban pedig egy piros életnagyságú példány is…..
gus 2016.03.16 15:37:32
@Schütii: Igen, tényleg elég fura a sebességmérő kialakítása.
gus 2019.01.02 16:18:53
@.Kendi.: Nem lehet, hogy pont ezt a példányt vetted meg? :-)
Magyarországon találtad? Én is akartam sokáig venni egy ilyet, de nem találtam sehol.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   A legtöbb rutinos motorgyűjtőnek és roncshalmozónak megvannak a maga teóriái, hogy melyik motorját miért nem adja el, és hogy időről időre miért kell mégis újabb és újabb motorokkal és…..
gus 2018.12.05 16:25:33
@BigBaloo: Köszi, egyelőre egy jó állapotú bontottal is beérném 5e forint környékén. :-)
gus 2018.12.09 13:22:50
@FeniXecske: Mostanában és is a CB 125-ös őshondámmal közlekedem legtöbbet a városban, mivel az 14 lóerős (vagyis a CG-nél azért érezhetően erősebb), nem érzem magam forgalmi akadálynak. Persze mopeddel is imádok közlekedni, két évig, amíg a CB szét volt szedve, a 103-as Peugeot-t használtam Budapesten, és igazából nem adódott komoly vészhelyzet egyszer sem. Persze baromi lassú, de viszonylag kevés helyet foglal az úton, nem nehéz egy autósnak kikerülnie. Nyélgázon tudja a 45-50-et, ami már majdnem elég, így nem akarnak mindenhol megelőzni. De mivel a városban gyakran van dugó, általában én kerülgetem/előzgetem az autókat, és nem fordítva.
gus 2018.12.10 01:48:39
@FeniXecske: A mopedes közlekedésben az a poén, hogy mindig figyelni kell, a lendületet szalmalángként kell őrizgetni, és mindig az adott forgami viszonyokhoz kell igazodni. Van, hogy behúzódom középre, ha azt látom, hogy a mögöttem jövő meg akar előzni annak ellenére, hogy erre nincs igazán elég hely. Ha van hely az előzéshez, akkor ezt elősegítem jobbra húzódással.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Néhány hete a Mammut környékén szúrtam ki a kis Maxi Turbót, de mivel úgy húzott el előttem, mintha nem lenne holnap, nem tudtam a tulajjal szóba elegyedni. Szerencsére van egy budai mopedes…..
gus 2018.09.16 23:45:35
@Le a spammerekkel: Az automata váltós robogókban az a nagy trükk, hogy fokozatmentes automaták, és folyamatosan nyomatékcsúcs közelében tartják a motor fordulatszámát, ahol nagyon jól gyorsul, jól veszi az emelkedőket stb. A váltós motorral nem tudod ilyen pontosan belőni a nyomatékcsúcsot, plusz a váltási idő is elvesz valamennyit a gyorsulásból.
gus 2018.09.20 22:38:00
@Jaguar949: Ez a típus fantázianeve. Nincs benne turbó, ha ez rejlik a kérdésed mögött.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Az okos ember mások kárán tanul, szokták mondani, ami tényleg nem hülyeség, de az a helyzet, hogy ha csak elmondás alapján ismerném a CB-m felkavaró történetét, egy szót se hinnék el belőle.…..
gus 2018.06.19 22:19:42
@Gery87:
"szar vétel volt, ezért se veszünk 125-ös motort sem hugyér szarér" - ezt születésed óta tudod, vagy te is később jöttél rá, mint a többi ember?
"vettél volna egy 500-as japánt, fél milláért, most ugyanitt lennél kb pénzben de motoroztál volna többet" Még 2013-ban azt is vettem, itt olvashatsz róla: moped.blog.hu/2016/02/26/honda_xbr
gus 2018.06.21 00:47:12
@Gery87: "Ember....ránézésre lehet látni egy motoron hogyha szar" Hát te egy kincs lennél a szervizeknek és a műszakivizsga-állomásoknak. Ha mondjuk rángat a motor, csak odahívnak téged, megkérdezik, mitől van, te meg megmondod. Nem kell akkor hibakereséssel vacakolni, te látni fogod, hogy a gyertya ment-e tropára, a gyújtótrafóval van-e valami, esetleg elkoszolódott a megszakító vagy csak a karbi kapott be egy kis koszt.
De ha így szemre te látod, hogy mondjuk egy blokkban egy 3 mm-rel magasabb dugattyú van, mint ami kéne, hogy a blokkból érkező kopogást mi okozza, mennyire nagy a baj, akkor legközelebb gyere már el velem léci motort venni, sokat tudnál segíteni.
Nyilván azt én is látom, ha a festés csúnya vagy ha a gumi csereérett, az egyértelmű volt, hogy a motorra költeni kell majd, nem ezzel van bajom. Hanem azzal, hogy szinte MINDEN fő alkatrésze tropára ment.
‹⊗› Extra érdekességekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Tavaly februárban szöget ütött a fejembe, hogy a hazai mopedes és kismotoros társadalom összerázása érdekében nem lenne haszontalan egy közös gurulást szervezni. Ezen a téren minden tapasztalatnak híján voltam, de végül…..
gus 2018.05.31 14:47:21
@khmizé: Valami gurulást majd kitalálok.
‹⊗› Extra érdekességekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Aki csak olyan motoros írást hajlandó elolvasni, amelyet a szerző több hetes tartós teszt után vetett papírra, legyen oly jó és ne olvasson tovább. Merthogy a motorral, amiről szó lesz, egyetlen métert sem mentem. Mindjárt…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Amikor másfél éve Péter egyébként nagyon szép állapotú lehetetlenrózsaszín SR50-es Simsonját teszteltem, kicsit olyan érzésem volt, mintha egy guruló hokedlin ülnék. A poszt címe is végül ez…..
A tél nem csak a barnamedvének, de sok motorosnak is alkalmat ad, hogy visszahúzódjon odújába, és megálmodja, hogyan fogja indítani a közelgő motoros szezont. A hozzám hasonló motorhalmozóknál ezen belül is újabb alkérdés, hogy hogy a fenébe fogjuk majd talpra állítani a gépparkot, amit kisebb…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Szegény ember vízzel, főz, tartja a mondás, ami esetemben azt jelenti, hogy ha már Franciaországban vagyok most 2 hónapig, hát kicsit nyitott szemmel járok, és összefoglalom, mit lehet tudni az…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Attila már néhány hónappal ezelőtt jelezte, hogy készül egy - azóta kiderült, hogy emellett még három másik - veterán Honda CB 50 J felújítása, és mivel ennek most ért Keszte Rudi győri motorépítő…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Korábban már volt lehetőségem Fantic Motort tesztelni, akkor az 1977-es gyártású GT50-es erős motorjával (8,7 Le) és minőségi kidolgozottságával nagyon jó benyomást tett rám. Az olasz Fantic Motor…..
gus 2017.11.30 18:57:51
@nattesferd: Köszi! :-)
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Nem tudom, hány Cimatti lehet az országban, valószínűleg nem sok, de az biztos, hogy jelentős százalék már átfolyt a kezeim között, két éve ugyanis egy Cimatti…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Egy korábbi posztunkban arról elmélkedtünk, hogy milyen magatartást érdemes tanúsítanunk a közlekedésben, ha szeretnénk a rázós helyzeteket elkerülni. Most ismét elméleti téma…..
gus 2015.09.07 19:02:38
@Orfeus: szia, én nem hallottam erről a kivételtől, de ha te tudsz részleteket, esetleg a jogszabályt is ismered, ami a kivételt rögzíti, nagyon szívesen veszem a kiegészítést.
gus 2017.11.06 20:35:55
@törzsmókus: "Tilos előzni: Előzni tilos tábla után
Kivétel: gépjárművel megelőzhető az egy nyomon haladó jármű, valamint a kézikocsi és az állati erővel vontatott jármű (forrás: www.jogsiszoft.hu/kresz1.pdfhttp://www.jogsiszoft.hu/kresz1.pdf).
De ez lehet, hogy ez így nincs benne a KRESZ-ben, pusztán csak az előzésre vonatkozó szabályokból kikövetkeztethető.
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Amikor három évvel ezelőtt fejest ugrottam a mopedes blogolásba, egyrészt nem gondoltam igazán, hogy ez a téma rajtam kívül bárkit is komolyan érdekelhet, arra pedig végképp nem számítottam,…..
gus 2017.11.04 14:49:32
@Burgermeister: Akkor hajrá! :-)
gus 2017.11.06 15:56:05
@vermes tibi: Kedves Tibi! Köszönöm észrevételeidet. És bevallom, kicsit gondban vagyok azt illetően, hogy mit is reagáljak, mivel az általad a bloggal kapcsolatban megfogalmazott hiányosságok nagy részével kapcsolatban magad is leírod, hogy én e hiányosságok pótlására expressis verbis nem is vállalkoztam, vagyis az általad hiányolt dolgokkal kapcsolatban magad is tudod, hogy azok egyszerűen abból adódnak, hogy a blogot eleve milyennek szánom, és milyennek nem. A blog ugyebár többé-kevésbé személyes műfaj, ezért is van az, hogy nem csak mopedek jelennek meg rajta, hanem sok minden más is, ami az én érdeklődésemet felkelti, és amiről úgy vélem, mások érdeklődésére is számot tarthat. Ha ebben tévedek, akkor nyilván kevesebben fogják olvasni és/vagy lájkolni a blogot, ami nekem alapvetően mindegy, mert pénzem a blogból nem származik, hobbiból, magam és mások szórakoztatására csinálom a saját szabadidőmben - amiből hol több van, hol kevesebb. Vagyis ez nem egy professzionális oldal a professzionális szónak abban az értelmében, hogy nem fizetett újságíró vagyok, hanem egy egészen más területen tevékenykedő valaki, aki, miután maga is elkezdett Budapesten mopeddel közlekedni (ez immáron 8 éve történt), meglátta a lehetőséget abban, hogy lehetne akár mopedekről is rendszeresen írni. Ezt nyilván sokféleképpen lehet csinálni, én a saját érdeklődésemből és kompetenciáimból kiindulva azt az utat választottam, aminek az eredményeit a blogon is olvashatod. A Totalbike látott benne fantáziát, nekik ez így - amennyire tudom - megfelel, de ha rá tudod venni őket, hogy a horgászblogodat is rendszeresen promótálják, én nem bánom.
A moped/segédmotor fogalmának visszásságaival kapcsolatban nem tudom, mire gondolsz, tudtommal a moped szó nem szerepel a KRESZ-ben (hacsak nem mopedautó szóösszetételben), minden olyan kétkerekű motor, aminek a belsőégésű motorja legfeljebb 50 köbcentis, tervezési végsebessége max. 45km/h és utas szállítására nem alkalmas, segédmotornak minősül. A segédmotorokkal kapcsolatos szabályokról egyébként egy KRESZ-oktatóval készített interjúban korábban már kitértünk: moped.blog.hu/2015/06/03/a_kismotoros_kozlekedes_sajatossagai.
Ami a rendszámozási mizériát illeti, ezzel kapcsolatban is egy inkább humorosnak szánt posztot írtam (moped.blog.hu/2015/12/30/burgman_650_segedmotor), természetesen nyilván nem mindenkinek nyerte el a tetszését, de ha voltak olyanok, akik jót mulattak rajta, akkor én már boldog vagyok. A rendszámozási mizériával részleteibe menően nem szeretnék foglalkozni, mert már kb. 10 éve napirenden van, az összes motoros fórum írt már róla és ír is róla minden évben, a lehetséges előnyökkel és hátrányokkal egyetemben,, de a rendeletről konkrétumokat ők sem nagyon tudnak, merthogy annak végrehajtása évek óta fel van függesztve. Ha lesz valami változás e tekintetben, írok róla.
Ahogyan az is igaz, hogy szerelési tanácsokért sem ezt a blogot érdemes felkeresni. Létezik számos márkaspecifikus oldal és közösség, amelynek tagjai évek vagy évtizedek óta részletesen foglalkoznak egy-egy márkával vagy típussal, és már a motor első dobfékének átmérőjéről megmondják neked, hogy mettől meddig gyártották azt a kivitelt. Tanácsokért hozzájuk érdemes fordulni. Tudtommal a simsonosok, a rigások és a babettások is eléggé aktív közösségi életet élnek (az interneten is). Velük a Moped blog se nem tudja, se nem akarja felvenni a versenyt, konkrét kérdés vagy probléma esetén érdemes őket keresni. Aztán az ismertebb mopedmárkák és típusok mellett sok olyan is van, amivel kapcsolatban szinte semmilyen technikai infó nem érhető el. Ilyen volt a blogon például a CImatti OASI (moped.blog.hu/2015/12/10/cimatti_oasi) vagy a Malanca moped (moped.blog.hu/2015/06/20/malanca_a_veteran_malacka), amikhez olasz oldalakat bújtam, hogy valamit sikerüljön kiderítenem, és a francia nyelvtudásomra támaszkodva próbáltam ezt-azt az olasz szövegből kisilabizálni.
Ami a túrabeszámolókat illeti, azok mindig nagyon népszerűek. Szóval nem pontosan tudom, milyen konkrét infókat hiányolsz (típustörténet?, technikai adatok? fogyasztás? hogy hány darabot gyártottak egy-egy motorból?), de ha olyan motorokról vannak ilyen adataid, amik itt a blogon megjelennek, szívesen beteszem ezeket az adatokat egy szövegdobozba illesztve az adott posztba.
Junakról, Rometről szívesen írok, ha van belőle kipróbálható példány, bár amennyire látom, pont mopedet egyik sem gyárt. Olyan típusú posztra, hogy "Itthon is lehet kapni új Rometet és Junakot", egyelőre nem készülök. Tomosokról pedig több posztot is írtam, való igaz, új Tomosokról nem.
Üdv.
Gus
gus 2017.11.06 17:39:36
@vermes tibi: Köszönöm válaszod. Valóban néhány pontra reagáltam abból, amit írtál, más dolgokra viszont nem. Én nem bánom, ha kritika is megjelenik itt, nem is találtam indulatosnak a reakciód, egyszerűen csak annyit kérek azoktól, akik bírálatot fogalmaznak meg, hogy legyenek realisták. Vegyék figyelembe, mi az, ami egy ilyen blogtól elvárható, és mi az, ami nem. A segldmotoros közlekedés szabályainak kommentjeit végigolvasom újra, megnézem, mire tudok belőlük reagálni. A blogom hatásával kapcsolatban természetesen nincsenek - és nem is lehetnek – birtokomban reprezentatív adatok, csak saját benyomásaimra szeretnék támaszkodni: a Mopedmetalon minden évben egyre többen vannak, és Budapesten is egyre több mopedet látok közlekedni. Amikor 10 éve elkezdtem mopedezni, évekig egyet se láttam. Főleg az utóbbi 1-2 évben kapok olyan üzeneteket a blogon keresztül, hogy egyik vagy másik olvasóm - általában bevallottan a blog hatására – szeretne mopedet venni, adjak neki tanácsot. Nem tudom, a Mopedrally részvételi számai hogyan alakulnak, nem lennék meglepve, ha azok is emelkedést mutatnának.
Szóval nem tudom pontosan felmérni a blog hatását, de az biztos, hogy 10 évvel ezelőtt nem lett volna elképzelhető, hogy az egyik legnagyobb hazai motoros oldal felkaroljon egy főleg mopedekről szóló blogot, és hogy az új anyagokat hétről hétre vezető helyen hozza a saját oldalán. De ha tévedek, akkor sorry.

Üdv.

Gus
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Nem tudom, ki hogy van vele, én az elektromos bicikliket sehogy sem tudom megszokni. Na nem a tekerésüket, mert még életemben nem ültem ilyenen, hanem azt, hogy olyan csalás íze van a dolognak:…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Következzen Andor története, ami egy 15-20 éve már-már teljesen elfeledett Piaggio Ciao moped újrafelfedezéséről szól. Nagyon örülök, hogy a mopedezés másokat is ennyire felvidít, egyre többen…..
gus 2017.10.19 23:01:12
@commentes nikk: Nálam telefonon és számítógépen is tökéletesen olvasható, a betűnagysággal sincs probléma. Nálad lehet valami gond.
  ‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Lassan már követni sem tudom, milyen sok túrabeszámolóval ajándékozták meg a Moped blogot a kedves olvasók. Számomra mindig öröm, amikor túrabeszámolót…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Néhány hete hírt adtunk egy majd' 60 éves Puch mopedről, amit Esztergomban próbáltam ki, és nem is annyira meglepődve tapasztaltam, hogy akár mindennapos közlekedésre is alkalmas lenne.…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Mopedes és motoros szárnypróbálgatásaimban 20 évvel ezelőtt egy Puch Maxi és egy Piaggio SI játszotta a kulcsszerepet. Kiskamaszként már pusztán azért nagyon menőnek éreztem magam, mert néhány…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Aki eddig azt gondolta, hogy egy kis Babetta csak a klasszikus telek-templom-vegyesbolt háromszögben érzi jól magát, most jól nyissa ki a szemét. Az úticél ezúttal a Fekete-tenger volt, amit a…..
Talán már egy éve is van annak, hogy Zoli megkereste a Moped blogot egy felajánlással: van neki egy Honda PX50-ese, ki lehet próbálni, csak hát Keszthely mellett lakik a motor. Márpedig amióta az eszemet tudom, ha Magyarországon nyaralok, budapesti létemre Szepezdnél nyugatabbra nem nagyon megyek,…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Mivel motoros és mopedes karrieremet is Puchhal kezdtem, kimondottan felcsigázott a lehetőség, hogy Bertalan középkorú (mármint egy középkorú emberrel egyidős) Puch MS50V típusú mopedjét…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› A blog rendszeres olvasói valószínűleg emlékeznek rá, hogy éppen Tomos-felújításban vagyunk, vagyis hát a tényleges felújítás sajnos még nem kezdődött el, egyelőre három hónapja ott tartunk hogy…..
gus 2017.07.27 15:20:25
@bobeszedulacika: Gratulálok, te vagy a második ember a blog történetében, aki kiharcolta a kitiltást. Ehhez csak annyit kellett tenned, hogy a blog szerzőjét és kommentelőit sértegeted, nem érted, amit írnak neked, és nagyon szerény szellemi képességekkel nagyon határozottan állítasz valamit, amihez sajnos nem értesz, de még azt sem fogod fel, hogy nem értesz hozzá. Ez így elég szép csomag, még egyszer gratulálok.
gus 2017.07.27 16:24:40
@bobeszedulacika: Nem az én bajom, ha nem tudod, hogy hogy működik egy nyelv. Korábbi kommentjeidre rákerestem, látom, a magyar helyesírással is komoly gondjaid vannak, iszonyú kínos nyelvi hibákat ejtesz, már felső tagozatba se léphettél volna.
Úgyhogy nem is neked írom, inkább más, érdeklődő embereknek: a nyelv nem mindig logikai alapon működik. Hadd említsek két példát, aztán tényleg lezárom ezt a témát, mert nem nyelvészeti blog ez, csak hát van, akit korrepetálni kell.
1. Apu, anyu, papa, mama: sok helyen a nagyszülőket papának és mamának nevezik a gyerekek, a szülőket pedig anyának és apának. Máshol a papa és a mama megszólítás a szülőket illeti. Ez van, hol így használják, hol úgy. Így alakult ki. Egyik sem "rossz", "helytelen" vagy "logikátlan", fogadjuk el, hogy van, aki így használja, van, aki úgy.
2. Tengerimalac: hát hogy lehet, hogy tengeri a malac? nem is a tengerben él. Ráadásul rendszertanilag semmi köze a malachoz. Hát ez van,. Nem tengeri, nem malac, mégis így hívják.