Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KNL 241

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Először is köszönetet mondanék EXplorer szerkesztőtársnak a segítségéért, amit a sikeres blogozáshoz nyújtott! :-)Amint azt a címből is láthatjátok, egy új cikksorozatba kezdünk mely egy kis időutazásra invitálja az érdeklődőket. Ezek a cikkek városunk történelmének…..
KNL 241 2009.05.26 16:13:21
Sziasztok!

Köszönöm szépen ezt a posztot! :)
A téma engem is nagyon érdekel, bár annyit messze nem tudok a városomról, mint Heltai, vagy Mintir kolléga. :)
1.kép.: Tulajdonképpen ha jól látom, akkor a kép bal szélén, középen a tűzoltóság régi épülete ami megmaradt... És mindez(ami a képen van) 50 év alatt eltűnt. Ilyen a világ. :) Még jó, hogy a párház melletti műemlék épületet (Naív Művészek Múzeuma) nem bontották el... 5-6 éve beszélgettem ott egy dolgozóval, ő mondta, hogy az épület kéményén mindig fészkeltek gólyák, da a pártház és a szallagház felépítése után örökre elmentek :(
Azt is hallottam, hogy a szallagházat felújítani sem lenne érdemes, állítólag maga a szerkezete rozsdásodó vasbeton... De ez abszolút légből kapott infó...
Katolikus bérház... Szégyen ami a helyén van, de az Aranyhomokkal sem vagyok igazán kibékülve... Volt egy Beretvás szállónk is, az sincs meg. És ami még szívfájdalmam, az a Színházzal szemben, a narancsszínű épület (üzletek vannak az alján, a városházi parkolók is ott találhatók). Ez az épület egyáltalán nem így nézett ki... Ha jól emlékszem (képen láttam) akkor gyönyörű kétszintes barokk épület VOLT. :(

Ilyen posztokra (is) vevő vagyok, még többet! Mintir kolléga biztos tudja a város történetét, engem érdekelne még a Műkert (művésztelep) története, Vasmarcsa, Autóbuszállomás-Vasútállomás épületei, története... Nem értem, hogy a Vasútállomást mért kellett átépíteni a 30-as években, ilyen ormótlan szarrá...
Üdv
Kecskemét Villamost Kecskemétnek! 2009.05.16 12:47:00
Nem tudom, tudtátok-e: "Az 1890-es évek végén, az 1900-as évek elején 3 villamosjáratot terveztek megvalósítani Kecskeméten. Ezekben az években hozták létre – teret hagyva a villamospályának – a Rákóczi utat, tervezték a Vásári utca (a mai Petőfi Sándor utca…..
KNL 241 2009.05.18 19:02:18
Újra Üdv! :)

El se hiszem, hogy vagyunk már 4-5-en, akik nem tartják hülyeségnek a villamos ötletét! :)

Az egyesületet valóban komolyan gondoltam, az meg maga a gyönyör, hogy még többen komolyan támogatjátok is az ötletet! :) Erre később visszetérek még, most majd ki kellene gondolni az egész menetét. Hogy én legyek az elnök???:D Gyakorlatilag semmi szakértelmem sincs a tömegközlekedéshez, bár azt szokták mondani, hogy elnök, miniszter (stb.) sose olyan helyen főnök, ahova a szakképzettsége szólna... :D Én Gödöllőn tanulok Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöknek... Végülis kevés köze azért van a tömegközlekedéshez. :)

Whipy írta, hogy ha már villamos, akkor városrészeket kössön össze. Ez jó ötlet, de akkor már inkább legyen 2 ellenirányú buszjárat a városrészek között, és megoldva az összeköttetés (olyan "nagy 21-es járat"-igaz a nagykörúti buszjáratot is szétcseszték...). Kecskeméten az a baj, hogy a Nagykörúton kívüli - ahhoz szorosan kapcsolódó - városrészek nincsenek egymással megfelelően összekötve. Vacsi-hegyből nehézkes eljutni a Hunyadivárosba, mert hiányzik a Nagy Lajos király krt és a Mátyás király krt megfelelő összekötése(közúton). Így ebben a jelenlegi helyzetben még buszkört se lehetne csinálni.
Emellett az az igazság, hogy a villamosvonalat elsősorban nem azért kellene építeni, mert szép és jó, hanem mert egy adott területen(tengelyen) akkora közúti forgalom generálódik, amelynek forgalmát lebonyolítani már közúti bővítéssel nem lehet- így "marad" a tömegközlekedés. Na most Kecskeméten ez a tengely a K-Ny-i, a Ceglédi úttól a Belvároson és az 52-es főúton át a Kecskemét-Nyugat autópálya lehajtóig tart. Elviselhetetlen, balesetveszélyes a közlekedés egész nap- se a 4 sávosítással, se az M8,M44-es és a Nagyelkerülő megépítésével nem fog érdemben az itteni forgalom csökkenni. Ugyanis a tranzitforgalom megszűntével a városi forgalom, sőt az elővárosi célforgalom nem fog megszűnni. Főként az Izsáki úti rész az, amelyik rohamosan fejlődik, és fejlődni is fog függetlenül attól, hogy lesz vagy nem lesz villamos. Szemmel látható, hogy a városi fejlesztési zóna nyugati irányban tolódik az autópálya felé, sőt ha így halad a dolog, pár év és az autópályán túl is elkezdődnek a különféle fejlesztések. Gyakorlatilag ami pár éven belül csökkentheti az Izsáki út forgalmát (a fent említett utakon kívül) az a Megyei Kórház Izsáki úti Tömbjének rekultivációja-áthelyezése a Nyíri útra... És akkor felvetettem a következő "problémát" Ha 2011-től a Nyíri úton dupla akkora kórház létesül, vajon a jelenlegi ritkán járó 20-as, illetve a Noszlopys járatok képesek lesznek-e ellátni a közel 1100 ágyas kórházat, ami úgyszint töretlenül fejlődik, és amely gyakorlatilag több mint 550000 ember egészségét szolgálja? A Mercedes gyárhoz mi foh járni?

Gyerekek, most döbbentem rá, hogy Kecskemét tömegközlekedését 2 éven belül TELJESEN ÁT KELL ALAKÍTANI, ehhez az önkormányzaton és a Volánon kívül kell egy 3. fél is, mégpedig az Utasok képviselete(Utasok érdekeinek képviselete). Megcsináljuk együtt azt az egyesületet??? Mert meg kell csinálnunk, 5-6 taggal már lehet egyesületet alapítani, neve legyen: KeTömE (Kecskeméti Tömegközlekedési Egyesület). :)
Vélemény, kritika, seggberúgás? Elviselek mindent, mint ahogyan a városom is. "Sem magasság, sem mélység nem rettent" Ez nem csak Kecskemét, hanem a saját jelmondatom is. :)