Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MTBence

0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szintén mostanában történt az eset, majdnem helyből meg is ugrottam utána a tripla-axelt (nem, nem fogom prezentálni). Ballagunk a a vonaton Sashalom magasságában, nézegetem a tiritarka papírfecniket, amiket mutogatnak nekem (kéket-zöldet-sárgát), majd az egyik hölgy a bérlete…..
A menetrend mindig egy ideális állapotot tükröz. Vélhetően a készítőinek fogalmuk sincsen arról, hogyan működik a vasút, legalábbis a magyar. Ha lenne nem csinálnának olyan menetrendet, ami soha nem tartható. lsd Kulifa lenti levelétÜdv! Beépített késés van a Keletiben.…..
Szürke-színes hétköznapok VYCA 2009.09.25 20:43:00
Pár hónapja láttam a meglepetést, hogy a "Vyca" szóra Google barátunk engem dobott ki az első helyen. Mára sajnos veszítettem a presztizsemből, már csak a 6-7. helyen állok. :( Ezt nagy szomorúsággal, de tudomásul veszem.Viszon amiért ez a poszt születik, az a…..
MTBence 2009.09.27 13:26:21
Sajnos az @rc kampányolása egyre gyérebb.. Ha idén nem szólnak, hogy menjünk ki megnézni, én őszintén bevallom, el is felejtem, hogy van. Pedig szeretem, és az utóbbi 6  évből ötször szerintem kinn is voltam.Ahogy idén is. Egyre több a szponzorált alkotás, és ezért kisebb…..
Nyugodt vasárnap volt. Ebédidő. A család élvezte a gőzölgő leves szétterülő illatát, mely belengte az egész lakást. Épp terítettek, hogy aztán asztalhoz üljenek, és átadják magukat az ízek világának.Ám a vasárnapi harmóniát hirtelen rendőrautók szirénázásának zaja…..
MTBence 2009.09.25 13:52:18
@VakondM - vakond.blog.hu: :D 100 Folk Celsius?
Kallerblog! Megvannak! 2009.09.09 16:41:00
Kedves olvasóim!Örömmel tudatom, hogy a járművezetői tanfolyam vége felé hasítunk. A mai napon 3 ember kivételével elmondhatja mind a huszonnégy újonc (harmicegyen indultunk márciusban), hogy már csak karnyújtásnyira van a sárga színű vezetői engedély…..
Szertár CD buborék 2009.08.05 07:18:00
 Felejtsd el a szappanos vizet! Fújj buborékot CD-ből! A videómegosztó oldalakon időről időre felbukkannak király kísérletek, vagy legalábbis annak látszó tartalmak. Ezek aztán futótűzként terjednek, boldog-boldogtalan koppintja, már ha nem kamu az egész. No, én sem…..
Az egyik kedvencem a műszaki hiba miatt késő vonat. Ez marha tág fogalom. Ugye lehet műszaki hiba, hogy felmelegedett a sín, vágányzár van, leesett a piros hó, felsővezeték szakadás stb. Csak kicsit furcsa, hogy mostanában mindig egy a joker duma, amit bemondanak. Lerágott csont ez a…..
Szertár Mi kell egy jó piknikhez? 2009.07.19 12:10:00
 Lássuk, mi kell egy jó piknikhez! Itt az első Szertár blogtalálkozó kísérlettel, videóval! Hát először is kell hozzá jó idő (az lesz!). Másodszor is kell hozzá kaja-pia, meg valami törülköző vagy pléd, amire ki lehet dögleni (azt hoztok!).  Harmadszor pedig kell…..
Máté nem kalandtúrára indult, csupán a MÁV szolgáltatását kihasználva bringával akart eljutni a munkahelyére. Komolyan Zsákos Frodónak könnyebb dolga volt, mint neki. A bringát normálisan sehol nem lehetett elhelyezni, zavaró volt más utasok számára, de még a vonatra sem volt…..
MTBence 2009.07.17 22:40:52
@rickyramirez:
Természetesen úgy gondoltam, hogy kívülről csak akkor lehessen kinyitni, ha belülről nincs bezárva egyéb okok miatt.
A "kampó" szó alatt a teljes szerkezetet értettem. Az annyira egyszerű dolog, hogy elromlani nem tud. Én úgy vettem észre, ha egy ilyen magasságállító csavart nem lehet kicsavarni, akkor annak vége van letörve, ami rendeltetésszerű használatkor nem tud letörni. Más, amikor megvan mindene, és mégsem csavarható. Olyankor lehet, hogy elsz*ródott a menet, vagy felújításkor telefestették az egészet (a festék száradás után ilyen esetben ragasztóként funkcionál).
Viszont örülök, hogy egyet értesz azzal a javaslatommal (legalábbis gondolom, mert erre nem reagáltál), hogy a kampó végére a felni összekarcolódásának megakadályozása végett tegyenek valami gumit vagy bőrt.
MTBence 2009.07.18 20:51:51
@Ákibard!:
Akkor ezért találni elvétve (tényleg nagyon ritkán) olyanokat, melyeken van valami gumi, vagy bőr. Ezek szerint ez az első dolog, amit "levandálkodnak" róla.
Leállította Talent motorvonatait a MÁV-Start: a tíz, nemrégiben vett Bombardier szerelvényt a fékek hibás működése miatt vonták ki a forgalomból. A váratlan javítások költségeinek kifizetéséről a vasút és a járműgyártó nem egyezett meg.Hamar munka ritkán jó: a MÁV is…..
MTBence 2009.07.14 15:48:38
@teebeeykk: @Ákibard!:

- Mint írták, konstrukciós hibából eredő probléma: ez igaz, mivel a Talent villamosféke gyenge, mindenképpen rá kell segíteni a tárcsafékkel.

- ÖBB-nek is okozott gondot: ez olyan szinten igaz, hogy ők viszont rendszeresen csereberélik a tárcsákat, erre ők tudnak pénzt fordítani.

- Vita arról, hogy ki fizesse a féktárcsák cseréjét: mivel a szerződésben benne van, hogy X fékbetét csere után ki kell cserélni a féktárcsát is, ezért kikövetkeztethető, hogy a MÁV fog fizetni, s nem a Bombardier. (Lehet, hogy gyártó hiba, de ez a szerződésben benne foglaltatik - a szerződő felek aláírták, elfogadták.)

Ezeket a soroknak azoknak írom, aki nem érti teljesen a cikket: ez teljesen olyan, mintha a "V" fékes bringádnál a felni is erősen kopna, nem csak a fékpofa. Ezzel a hasonlattal talán már a kívülállóknak is érthető a hiba súlya.
MTBence 2009.07.14 18:52:30
MTBence 2009.07.14 18:56:30
@MTBence:
És a legfontosabbat kihagytam:
- EVM!!! Na emiatt a faszság miatt kopnak el leginkább a Talent féktárcsái. Ebben a motorvonatban az EVM csak a levegőt figyeli, így, ha az EVM utasítására fékezni kell, azt csak légfékkel teheti a mozdonyvezető, különben (szintén légfékkel) vészfékezéssel megáll a vonat. A Flirtben az EVM figyeli a villanyféket is, ezért kevésbé kopnak a féktárcsái.
Péternél kicsapta a biztosítékot teljesen jogosan, hogy a menetrend kicsit hamarabb változott mint azt beharangozták. Sokra nem ment a válasszal, csak annyit mondtak, hogy majd jövőre. A megszüntetett járatok szerintük kihasználatlanok voltak... Gondolom milyen fasza utasszámlálás…..
Ezidőszerint az EU-ban alighanem csak Görögország kreténebb hazánknál, és ez alighanem igaz a nemzeti vasúttársaságokra is. Viszont a görögök elhitették a világgal, hogy ők Homérosz és Periklész népének leszármazottai (pedig antropológiailag sokkal inkább derék délszláv…..
A BKV rajzpályázatot indított a vakáción lévő gyerekeknek. A pályázat a „Szeretem a BKV-t” címet viseli. Bár olvasónk már elmúlt 17 éves, és a témától is eltért egy kicsit, mégis jelentkezett a pályázatra, mert szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy miért nem…..
MTBence 2009.07.08 01:17:04
@BKV figyelő:

Kíváncsi vagyok azokra a táblákra, ha ekkora felhajtás kellett miattuk.

A busz elejében a táblatartó elhelyezése pedig akkor is sz@r!

Lent van. Ez két hibát vet fel: aki ül, az nem lát ki tőle, aki pedig el akarja olvasni, az nem tudja annak a fejétől aki ott ül. Jól átgondolták...

Meg van az a bizonyos zár: csak gratulálni tudok hozzá. Sima, egyszerű négyszög alakú, hogy bármivel ki lehessen nyitni. Ezt elősegíti az is, hogy ez az éles zár még ki is lóg a tokjából.

Azt már meg se említsem, hogy milyen szar a ragasztó vagy a ragasztás: Már nagyon sok táblatartót láttam leesve.

A legjobb viszont az egészben: hogy zárva csak elvétve találni ezeket.

És félre ne érts: nem a zárható táblatartóval van bajom, hanem a fentebb részletezett hibákkal.
Olvasónk azt tapasztalja, hogy a 120a vonalon közlekedő vonatokon néhány állandó utas kaszinót csinál a vonat első kocsijából. Kártyáznak, hangoskodnak, dohányoznak (pedig nem lehet), sőt, még alkoholt is árusítanak. A minap egy anyukát zavartak ki a kocsiból mondván, hogy az…..
Olvasónk és édesapja a Keletiből induló, Nagykátáig közlekedő gyorsított személyvonaton utazott. Pustaszentistván megállóhelyen szerettek volna leszállni a vonatról, ám az lassítás nélkül elrobogott a megállóhely mellett, és csak a következőnél állt meg, pedig az Elvira…..
MTBence 2009.06.29 01:49:32
Ha ilyen esetben használod a vészféket, akkor már úgyis későn teszed. Az utas különböző vezetési stílusú mozdonyvezetővel utazik, ergo nem tudhatja, hogy egy adott szerelvénynél hol van az a pont, ahonnan vészfékezve a vonat a peron mellett pont megállítható. Az utascsere ugyanis csakis az arra kijelölt helyen történhet (a peronon túl, a töltésen, árokszélén, a gazban nem). Ez nem véletlen, mivel ha leszállsz a dzsindzsásba, akkor kitörheted a lábad, a csomagod meg úgysem tudod levenni. Vagyis ilyen esetben a vészfékezésnek nem sok értelme van. Ilyenkor lehet jogosan panaszkodni a MÁV felé.
Ha valaki azzal érvelne, hogy a vonat azért nem állt meg, mert rosszul van a mozdonyvezető, akkor tudjatok róla, hogy a mozdonyokon van úgynevezett éberségi berendezés (EÉVB, EVM120...), ami megállítaná a vonatot. Ha ez a berendezés hibás, akkor a vezetőálláson ott kell lennie egy második dolgozónak - ekkor ketten is figyelnek.
A kalauz meg ne mondjon ilyen hülyeséget, hogy ilyen esetben húzza meg az utas a vészféket! Húzza meg ő! Tudja ő is, hogy milyen vonaton van, hogy annak a vonatnak hol kell és hol nem kell megállnia!
A mozdonyvezető védelmében írom, hogy a zónázó vonat azon a vonalon eddig Rákos - Sülysáp között volt szaladós. A nyári menetrend óta ez a szakasz Rákos - Mende. Nem minden mozdonyvezető szokott sűrűn ilyen vonatokat vinni - lehet, hogy még (szabálytalanul) nem módosította a saját menetrendkönyvét. Vagyis igen, a mozdonyvezető a ludas ebben az eseményben, de emberek vagyunk. Jelentkezzen, aki még nem hibázott sosem!
A 2008 végén bevezetett vasúti menetrend jelentős járatritkításokat hozott, azonban a hatékonyság nem javult, ugyanannyi szerelvény és ugyanannyi forgalmi dolgozó szükséges a kevesebb vonathoz is. A kevesebb vonat kevesebb utast szállít és ezért zuhannak a MÁV bevételei is…..
MTBence 2009.06.26 22:10:46
Nem tudom lesz-e valami belőle. Úgy veszem észre, hogy főleg a Dunántúlt érintik a változások, amihez érdemben nem tudnék hozzászólni.
Viszont nekem nagyon úgy tűnik, hogy a vasutat valamely felsőbb utasításra pusztítják: például vonalbezárásokkal, járatritkításokkal. Nem veszik figyelembe a különböző tanulmányokat, amik mind arra a következtetésre jutnak, hogy minél több vonat jár, annál több utas fogja használni, ami végeredményben több bevételt hoz, mintha állnának a vonatok, vagy mintha leállítanák a személyforgalmat egy mellékvonalon.
Az utóbbinak az értelmét egyáltalán nem látom. Vegyünk alapul egy Bz-t. Van rajta személyzet, akiket áthelyeznek máshová. Megtakarítás: 0. Mennyit fogyaszt a Bz, ha máshol jár (mert leselejtezni nem fogják, hanem máshová helyezik át): ugyanannyit. A bizonyos vizsgálatokat, javításokat ugyanolyan időközönként el kell végezni az adott Bz-n akkor is, ha máshol jár, vagy kevesebbet jár. Megtakarítás: itt is 0. Viszont a leállított személyszállítású vonalon (ahol naponta mondjuk utazott 20 utas) kieseik a teljes személyszállítási bevétel amellett, hogy a megtakarítás 0. Összegezve: bármilyen mellékvonalon a személyszállítás leállítása kizárólag a veszteségeket növeli. Na, igen: lehet mondani, hogy nem kell akkor már oda pénztáros, stb... Őrajtuk sem fog a MÁV több bevételhez jutni, mivel ők is át lesznek szervezve máshová, mint a vonat személyzete. Tudni illik, ilyen elbocsátásokat nem enged meg a szakszervezet. Ha mégis, akkor végkielégítéssel, de ekkor még jobban tetézve van a veszteség.
Szertár Múzeumok éjszakája 2009.06.20 14:52:00
 "A legjobb program szerintünk a Rendőrség-történeti Múzeumban lesz.", írja az Index. Szerintem meg a Millenáris Parkban. De hát mint tudjuk, ez szubjektív.A Múzeumok éjszakáján a Csodák Palotája is nyitva lesz, természetesen minden játék ugyanúgy…..
MTBence 2009.06.23 01:30:53
@Zsiros László Róbert:

Hali!

Én a mostani múzeumok éjszakája előtt még évekkel ezelőtt voltam a Csodák Palotájában, amikor az még a Lehel térnél (?) volt. Most egy társasággal jutottam oda. Nevezetesen ebben a kis társaságban volt Vyca is. Én nem tudtam akkor még, hogy van ez a blog. Most már nekem is könyvjelzőzve van. Az eddigi adásokat már meg is csodáltam, s várom a következőt!

További sok sikert kívánok bloghoz!
A tegnapi post-ra érkezett kommentek között kiderült, hogy egy sima izzócsere is 25-30 ezer forintba kerül a MÁV-nak. Hogy miért? Ákibard! kommentje: "Kérlekszépen. Kiég az izzó. Te vagy az állfőnök, bejelented a forródróton. Felveszik, majd kapsz egy hibaelőjegyzési…..
Már kb 2 hónapja minden reggel majd' hasraesek a képen látható két csőben. Ennek a két csőnek persze van párja, kb másfél méterrel arrébb. Vélhetően korábban egy tábla lába lehetett, de az okosak úgy döntöttek nyugdíjazzák. Mivel a kőcségvetés nagyon szűkös volt,…..
MTBence 2009.06.18 21:18:35
@Ákibard!: Van ott személyzet (pénztáros), aki néha szemrevételezhetné. Csak ki kell nekik adni, hogy bizonyos időközönként ellenőrizzenek. Ez szerintem mindenhol megoldható lenne.
"(...) ugye nem mondod komolyan, hogy 2 kiálló fém b.szás miatt fog valaki oda kimenni?" Ha már be is van jelentve, igenis menjenek csak ki! Te mit gondolnál, ha pofáraesnél benne, szólnál, hogy van ez a hiba, és azt válaszolnák, hogy tudnak róla?
Nem volt egységes utastájékoztatási stratégiája, ezért a MÁV-START Zrt. sztrájk idején nem tudott megfelelni utastájékoztatási kötelezettségének. Szabó Máté országgyűlési biztos szerint emiatt sérült a közlekedés szabadsága és a közérdekű adatokhoz való hozzáférés…..