Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hazank fia

0 bejegyzést írt és 239 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Aki a cím alapján azért kattintott a bejegyzésre, mert megtudni reméli, hogy a megbolondult posztoló hol és mikor osztja szét vagyonát mielőtt lemondva e világ hívságairól remeteként keresi az élet értelmét, az haladjon tovább. Az igazság az, hogy a Teremtő földi pályám megfutását azzal könnyítette,…..
hazank fia 2017.06.10 00:42:49
@Szzzz: "Ha beviszel egy széttépett papírpénzt, aminek LEGALÁBB a fele megvan, akkor azt névértéken cserélik."

Tehát ha jól értem, holnap félbetépek egy húszezrest, és a két felét két különböző postára beviszem, akkor van 40ezrem? Óriási ötletet adtál!:)
Noémi még egy videót is mellékelt nekünk annak bizonyítására, hogy az Aldi szívsalátája nem gyullad meg. Arra kérdésünkre nem válaszolt, hogy más zöldségféléket, esetleg konkrétan más salátafajtákat is eszébe jut felgyújtani, így ez a kísérlet ránk maradt. Vettük…..
via GIPHY Klasszik szégyenletes apróbetűs megoldást alkalmaz a Protect. A szép színes, figyelemfelkeltő előoldalon fűt-fát ígér, a hátoldalon aztán kicsit pontosítja a dolgokat. Sok egyezés nincs köztük. Nem baj, ha sokan tudnak róla. Kedves Homár! Kellemetlen meglepetés…..
hazank fia 2016.07.25 14:45:02
@tokapi: Ennél már csak az megdöbbentőbb, amikor valaki (te) annyira tudatlan, hogy azt sem tudja, hogy a védőoltás a kullancs encephalitis ellen nyújt védelmet, és köze sincsen a Lyme kórhoz... Grat!
Senki sem szeret hosszasan munkavállalói önéletrajzokat olvasni. Pláne, ha HR-osztály nélküli kisvállalkozó az illető. Egy horvát butikos egy olyan álláshirdetést ragasztott fel, amit ebben a műfajban nem tudom, hogy lehet-e egyáltalán tovább fokozni? Butikba keresünk…..
hazank fia 2015.08.26 20:29:30
@Nick Leeson: angol? minden nap tanul az ember:)
Judit elképesztő története szerint a Wizzair úgy döntött, hogy a lejárat előtt fél évvel ők már érvénytelennek minősítik az utasok útlevelét, úgyhogy nem is hagyták felszállni: Rendkívül megalázó és igen költséges élményben volt részem. Izraelbe szerettem volna…..
hazank fia 2014.03.16 02:20:19
@gzeevi: Javaslom olvasd újra az USA-ba utazás feltételeit (és még páran, akik fentebb hozzászóltak).

5 éve tagja Magyarország a "Six Month Club"-nak, ami mentesít a 6 hónapos szabály alól. A kiutazás végéig kell az útlevélnek érvényben lenni...
Nagyon sok a "ha", de egy kis odafigyeléssel talán nem rémálomként kéne visszagondolnom az elmúlt pár hónapra. Talán a férjem nem mondta volna, hogy lehet nem szeretne több babát, mert ő idegileg tönkre ment a sok aggódásban,hogy hol a kicsit, hol engem látott a kórházi…..
hazank fia 2013.07.26 04:27:14
@IrishOak:

“Nagyon gyorsan küldd el a férjedet nemi beteg gondozóba; ha aktív nemi életet is éltek.”

?

“a candida; ureoplasma : bakker; nagyon sajnálom,de ezek nemi úton terjedő ; nemi betegségek.régen úgy hívták: szifilisz, meg kankó meg egyéb cifraságok.”

?

Candida – normál bélflóra tagja (többnyire – species függő persze)
Ureaplasma urealyticum – normál genitális flóra tagja
A szifiliszhez pedig végképp semmi közük.

“Amúgy csak felvilágosításképpen: a burokrepedés nem lényeges dolog”

Jelen esetben elég lényeges, mert a magzatvíz elfolyása miatt a magzat fertőzésveszélye hatványozottan növekszik.

“Amíg teljesen le nem válik a lepény, és nem születik meg a gyermek a lepény 2 óránként teljesen újra termel, és abból a magzat kb 50 percenként iszik. -ez a magzatszurok”

?

A lepény egyáltalán nem termel magzatvizet (amire szerintem itt gondoltál). A terhesség ezen fázisában a magzati vese termeli a magzatvizet, majd a magzat a saját vizeletét megissza, illetve a tüdején át felszívja. Ez megy körforgásban. A burokrepesztést követően annyi magzatvíz termelődik max, amit a magzati vese még kiválaszt (de ugye az is elfolyik…). A magzatszurok (meconium) pedig sejteket, magzati szőrt, epét tartalmaz elsősorban és nem kifejezetten magzatvízből áll (bár valóban tartalmaz).
hazank fia 2013.07.26 18:09:08
@Irkutszk: Persze. Csak ez ott hibázik, hogy a posztoló által említett baktériumok mindegyike a normál flóra tagja, és semmi közük a nemi úton terjedő (STD) betegségekhez. Ezért kár itt azt sugallni, hogy a férj nemibeteg (ugye... @IrishOak: ). A normál flórában kórokozó baktériumok is laknak, de a nem kórokozók túlsúlya miatt nem okoznak gondot. Ha az egyensúly megborul (pl. terhesség), könnyen elszaporodnak.
hazank fia 2013.07.27 22:25:19
Röviden.

Az egyszerű bakeriális vagy gombás eredetű nem STD fertőzések kezelésének a fő célja a normál hüvelyflóra helyreállítása. Ugyanis az esetek többségében a domináló lactobacillus flóra nem engedi a JELEN LEVŐ pathogen fajokat elszaporodni. Local kezeléssel ezt meg lehet oldani, de nem véletlen, hogy nem mindig szerencsés erre antibiotikumot adni, mivel az öli a lactobacillust is, aminek hatására majd felülkerekednek a gombák, és belefutunk egy hosszas ördögi körbe. Nem STD fertőzéseknél a panaszmentes partner kezelése általában értelmetlen (panaszos pedig többnyire maga kér segítséget). A hüvelyi kezelés idejére tartózkodni kell a szextől, majd ha a hüvelyi flóra és pH rendben van, a partnerről történő visszafertőződés igen valószínűtlen. (Nem vonatkozik ez természetesen az STD-kre.) A fentebb említett HPV fertőzés egyébként STD, tehát más kategória.

@IrishOak: A burokrepedés utáni elhúzódó szülés kockázata pontosn az, amit írtam. Az, hogy volt e aktív fertőzés a szülőcsatornában, csak a rizikót változtatja meg. 18 órával a burokrepedés után panaszmentesekben 1-2%, aktív fertőzés esetén jóval magasabb az ascendalo fertőzés rizikója. 36 óránál már 25% is lehet. Az 1% csak addig alacsony, ameddig nem rólam van szó...

Egyébként az én dédnagyanyám is bába volt. Még apámat is ő segítette világra. Valamelyest azért változtak azóta a dolgok. Pl. az újszülöttkori halálozás csak az elmúlt kb. 25 évben 70%-kal csökkent (11/1000 élveszületés helyett 3/1000).
Levetették aztán az alsó gatyát és negyed órát vártunk a széken ülve anyaszült meztelenül. Gondoltam én is elmesélem a történetem. Általános iskolás voltam 6.-os . Szokásos orvosi vizsgálat volt. Az iskola orvosi szoba olyan volt hogy bementem az ajtón egy kis szobába ahol…..
Az orvos emlékszem, feszegette a hüvelyemet, de úgy, hogy megfogta a két oldalát, és csak húzta, húzta, engem meg majd megevett a fene. Egyszer csak a fejemnél termett, "gyengéden" belekönyökölt a hasamba, és megszületett a kislányom. Van egy kisváros az Alföldön. Ennek a…..
hazank fia 2013.07.13 15:18:55
@jak27:
"Kíváncsi vagyok, hogy a kritikusok arccal is ilyen nagyszájúak lennének -e, és az ismerőseik előtt is fel mernék -e vállalni a hihetetlenül kifinomult együtt érző képességüket... :D"

Eloszor is, te sem a facebook-on kommentelgeted a nevtelenul megirt leveled. Ennyit errol.

A tajekoztatas es a lekezelo modor miatti serelmedet senki nem vitatja. Lehet, hogy ugy volt, ezt obejktiven megitelni nem lehet. De aruld mar el, hogy ezen tul milyen serelem ert, ami "1000%-ban bizonyítható"?

Megvarattak? Itt a mentokre celzol? Erre szoktak mondani, hogy az elethez szerencse is kell. Ha 2 mento van egy varosban, de te vagy a harmadik, akinek szuksege van ra egy idoben, akkor ki a hibas? Ilyenkor kuldik a legkozelebb elerheto mentot, egy masik varosbol. Ez tortent.

Kiszaradt az ujszulott? A szulono es az ujszulott is jelentos folyadekmennyiseget kepes vesziteni a szules soran. Ez fiziologia, nem az egeszsegugyi szemelyzet mulasztasanak kovetkezmenye. Addig, amig te megiszod a potlashoz szukseges folyadekot, addig egy ujszulottnel ez nem jarhato ut (es foleg nem merheto). Egyeb reszletek: @IrishOak:

Nem csaszaroztak meg? Mi lett volna az indikacio? Azt irod, hogy a teraranytalansag szerinted az. Farfekveses magzatnal valoban relativ indikacio, de ez gondolom nem allt fenn, mert nem emlited. A teraranytalansagnak pedig azon egyszeru teny mond ellent, hogy termeszetes uton szultel. A "belekonyokles" sem a teraranytalansag miatt tortent, hanem az elegtelen kitolas miatt (= nem tudtal kello intenzitassal/kello ideig nyomni).
A betegtájékoztatás és a betegekkel való kommunikáció sok kívánnivalót hagy maga után. A 21. században, amikor lassan Mari néni is okos telefonnal megy ”kapálni”, akkor az egészségügy információátadása, hogy lehet „középkori” szinten? Hazaengedés előtti…..
hazank fia 2013.07.04 05:56:15
Ido kozben arra jutottam, hogy az EU iranyelv nem biztos, hogy ervenyes Magyarorszagon, mivel mas lehet a torvenyi hatter. Az is. Igy az iranyelv marad csak iranyelv.

Jelenleg a 97-es XLVII tv. alapjan:
"Tudományos kutatás céljából az intézményvezető vagy az adatvédelmi felelős engedélyével a tárolt adatokba be lehet tekinteni, azonban tudományos közleményben nem szerepelhetnek egészségügyi és személyazonosító adatok oly módon, hogy az érintett személyazonossága megállapítható legyen."

Tehat, intezmenyvezeto/adatvedelmi felelos engedelye alapjan fel lehet hasznalni anonimizalt adatot (
@karcsibácsi: ez alapjan az emlitett eloadasod jogilag valoban renben van). Ugyanakkor ez meg mindig nem jelenti azt, hogy onceluan lehetne adatot rogziteni. Minden, a gyogykezelessel kapcsolatban tortent adatfelvetel (pl. video) az egeszsegugyi dokumentacio resze, igy a betegnek joga van abba betekinteni. Ha nem a gyogykezeleshez szukseges az adatrogzites (pl. tudomanyos celbol keszul), akkor eleve csak elozetes beleegyezovel lehet kivitelezni. Sot, szerintem ha ez a felvetel befolyassal van a gyogykezeles menetere (pl. hosszabb lesz a beavatkozas), akkor azt sem tartom kizartnak, hogy etikai engely koteles is. Bar ezt megkerdezem egy TUKEB-es baratomtol.

Azt pedig, hogy ki rendelkezik egy ilyen video felett:
97-es CLIV tv.

"Az egészségügyi dokumentációval az egészségügyi szolgáltató, az abban szereplő adattal a beteg rendelkezik."

Innentol kezdve nem sok kerdes marad.

Egyebkent gondoltam, hogy elegge zagyva lehet a szabalyozas. Az elmult evekben associate editor-kent tobb olyan kozlemenyt lattam (Magyarorszagrol is, de nem kizarolag), amit meg a biralat elott visszavontak a szerzok, miutan bekertuk az etikai engedely masolatat, majd lekozoltek a cikket mashol, ahol nem kertek el. Ebbol nyilvan az a kovetkeztetes vonhato le, hogy nem is volt ilyen engedely.
hazank fia 2013.07.04 19:13:10
@karcsibácsi: Ertem. Tehat az elvegzett vizsgalatokat rutinszeruen rogzited, majd utolag atnezed, mit erdemes megtartani, anonimizalod, hasznalod. Nalunk nem ilyen arnyalt a helyzet.

Kepalkoto vizsgalatokhoz beleepitettuk a beleegyezobe, hogy a beteg hozzajarul a vizsgalat tudomanyos/oktatasi jellegu felhasznalasahoz (kulon igen/nem valaszt es alairast igenyel a beleegyezon), igy pl. nem kell az utolag felfedezett kulonleges eseteknel a beteg utan futkosni. Ha eleve tudomanyos jelleggel akarok egy vizsgalatot vegezni, szinte mindig IRB (~helyi etikai bizottsag) engedely kell. Es messze nem csak gyogyszerkiserletekrol beszelek, hanem egy CT (extra sugarterheles), kontrasztos MRI (extra kontraszt) eseteben is.

Egy sajat pelda. Par eve kaptam egy megkeresest Magyarorszagrol. Nehany betegnel szerettek volna egy kulonleges genetikai vizsgalatot vegezni, de nem volt ra koltsegvetesuk. Az eves rutinellenorzesek alkalmaval levettek egy extra cso vert, lefagyasztottak. De nem volt penzuk a kit-eket megvenni, ekkor kerestek meg, hatha nalunk valakit erdekel a tema. Itt megbeszeltem egy biologussal, kotottunk egy research agreement-et, majd az egyetemunk elso dolga az volt, hogy kerte az etikai engedelyt es a betegbeleegyezo mintajat. Nem volt. Pedig mi tortent? Semmi. Nem volt extra vizsgalat, a rutin vervetelnel vettek le eggyel tobb csovet, azt kodszammal taroltak, majd abban utolag szerettek volna merni valamit. Anonim, nem igenyli a beteg kontribuciojat, semmilyen karos hatasa, a betegre nezve hatranya nincs. Miutan nalunk ez igy nem ment at, futottak egy kort Nemetorszagban is, ahol ugyanigy jartak. A helyi etikai bizottsag allasfoglalasa utan 3-4 honap alatt kaptak etikai engedelyt, alairtak a beleegyezoket, es elkuldtek a mar korabban levett mintakat. A vegen mindenki boldog volt. Mi a kulonbseg, hogy vert vagy kepet hasznalok fel utolag beleegyezes nelkul?
hazank fia 2013.07.09 14:46:22
@Tempus-Anh: Fejtegetitek, hogy mennyire szar, de egyikotok sem el benne. En sok-sok eve taposom, igy az en munkamat is szarozod. Lelked rajta. Az en szomszedom is hallott dolgokat, de nem szoktam mindent vakon elhinni.

Sajat magam haromszor, a csalad tovabbi 4 tagjaval meg nehanyszor voltam ER-ban. Soha nem mentem mentovel. A biztositasi kartyat az ellatas KOZBEN kerik el. Egesz pontosan akkor, amikor mar ezt a beteg allapota megengedi. Ha nem engedi meg, akkor a hozzatartozo intezi. Ugyanezt tapasztaltam "videki" korhazban es egyetemi kozpontban is. Tehat amit irsz, az messze nem altalanos.

Termeszetesen nagyreszt a House MD es hasonlo sorozatok sok esetben tuloznak. Ugyanakkor, en is lattam mar komoly csapatmunkat, amikor a sajat terhes felesegemet vittem be, miutan elesett 27 hetesen. Utkozben telefonaltam, kikerultuk a triage-t, bent mar nogyogyasz vart CTG-vel es ultrahanggal.

@karcsibácsi: Abban igaza a kormanyzatnak is es neked is, hogy sokan vannak biztositas nelkul. Ez nem az egeszsegugy hibaja, hanem kormanyokon ativelo politikai kerdes. A betegszallitast a legtobb biztositas egyebkent nem fizeti. Van olyan, ami meg a surgossegit sem. Ha nem igenyel a beteg a mentoben ellatast, $800 korul van. Azert azt tegyuk hozza, hogy az atlag amerikai kozeposztalynak ezt meg sem kottyan kifizetni. Ne felejtsuk el, hogy itt a csovesek jo resze kocsival jar kukat turni, mikozben okostelefonon beszelget. Ezert is faj annyira, hogy a "gazdagabb" emberek terhere szulessen meg a "szegenyebbeknek" ellatast biztosito reform, mivel a "nem birja kifizetni" a legtobb esetben "nem akarja kifizetni, inkabb az allamon eloskodne".
Amikor behallotta a telefonba az összevegyült szomszédok kérdését,hogy minek kérdez ennyi mindent ahelyett,hogy a kocsit küldené, lecsapta a telefont. Tisztelt Praxis blog.    Sajnos nem tudtam másképpen a történetem elküldeni,de bízom benne,hogy megkapod.A mai napon,…..
hazank fia 2013.06.14 18:53:56
@Irkutszk:
@Babette_:
Eredetileg "k"-val. Pl. Cicero egykori kiejtese is "Kikero".
hazank fia 2013.06.14 21:22:29
@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Eloszor ugye a beszed volt, amit kovetett az iras. Az eredeti latin beszelt nyelvben hasznalt "k" hangot kesobb "c" betuvel irtak le (amit ma mar "k", "c", "sz", "cs"-kent is ejtenek a betukornyezettol, es ahogyan emlited, talan foldrajzi regiotol fuggoen...). Erre allitolag az a fo bizonyitek, hogy a Talmud-ba szamtalan szo (fokent nevek) kerultek at a latinbol, es a latin szavakban elofordulo "c" betuk "k"-kent jelentek meg a heberben. Ebbol kovetkeztetnek arra, hogy a kiejtesuk "k" volt.

@Babette_: Persze, csak itt eppen arrol volt szo, hogy mikent alakulhatott ki a "faeces" szobol a "fekalia"/"feka".
Reggeltől estig hiába vártunk... Tisztelt Praxisblog!    Olvasva mások történetét, én is "kedvet kaptam" hozzá, hogy leírjam a sajátomat, ami így szól:  A barátnőmmel nagyon szerettünk volna babát, sokat beszéltünk róla, hogy milyen jó is lenne ha... fiú…..
hazank fia 2013.06.14 21:01:29
Megszolitas nelkuli valasz, illetve nehany ujabb gondolat.

A google szerint a terhessegmegszakitas jelenlegi teritesi dija 29,710Ft. Nem vagyok jaratos a beavatkozas tenyleges koltsegeben a magyarorszagi viszonylatokban, de a valos koltsegnek ez talan a 20-50%-a lehet a terhesseg koratol fuggoen. Tehat ha ez az osszeg az ellatohoz kerulne, akkor is a maradekot az adofizetok alljak. A szolidaritasi elven mukodo magyar egeszsegbiztositas feladata, hogy fedezze a betegsegbol/balestebol bekovetkezo egeszsegkarosodasok ellatasat. A nem egeszsegugyileg indokolt beavatkozasokat jelenleg is mindenki zsebbol kifizeti maganak (mellplasztika pl.). Az, hogy barkinek becsuszik egy nem vart terhesseg, vagy meggondolja magat, az szinten nem tarsadalombiztositasi kerdes.

Az 1992-es magzatvedelmi torveny nehany reszlete:

- A FOGANTATÁSSAL INDULÓ magzati ÉLET tiszteletet és védelmet érdemel;
- A TERHESSGÉMEGSZAKITÁS NEM A CSALÁDTERVEZÉS ÉS A SZÜLETÉSSZABÁLYOZÁS ESZKÖZE;
- a családtervezés a szülők joga és FELELŐSSÉGE

5. §10 (1) A terhesség csak veszélyeztetettség, illetőleg az állapotos nő SÚLYOS VÁLSÁGHELYZETE esetén, az e törvényben meghatározott feltételekkel szakítható meg.
(2) Súlyos válsághelyzet az, amely testi vagy lelki megrendülést, illetve társadalmi ellehetetlenülést okoz.

Hogy mi szamit "testi vagy lelki megrendulesnek", illetve "tarsadalmi ellehetetlenulesnek" ami indokolhatja egy egeszseges ELET (lasd torveny) kioltasat, azt mindeki konzervativ ertekrendje szerint dontse el maganak.
Azóta számtalan műtéten vagyok túl, mára 60 évesen rokkant vagyok, amit a "kedves" és "gondos" szülés orvosnak köszönhetek. Nem most történt, de az egész életemet, az "egészségemet" meghatározta. 1976-ban egy teljesen normális terhesség utolsó napján (július 10-re voltam…..
hazank fia 2013.06.05 15:20:02
@Anna Tenner: Leginkabb hugyvezetek es/vagy hugyholyag serulesre tudok gondolni.
Az nem pénzkérdés, hogy akár a beteg telefonjáról is, de értesítsék a hozzátartozókat, ha egy olyan betegnek, akit pár nap múlva kiengednének, megáll a szíve, és bármikor meghalhat. Tárgy: Mamám halálában felmerülő kérdések, hibák     2011. szeptember 1-jén…..
Egy frissen műtött betegnél, aki nem kelhet fel az ágyból, nem kellene elérhetővé tenni a nővérhívót? Megpróbálok szigorúan csak tényeket írni elsőnek, bár minden bizonnyal majd megkapom egyesektől, hogy hazudok.     A férjem augusztusban volt ez ügyben…..
hazank fia 2013.04.02 23:25:09
@IrishOak: Ma mar a legtobb ultrahang dicom formatumban menti a vizsgalati anyagot, amit archivalnak, es kesobb barmikor vissza lehet nezni. Sot, sok orszagban nem is az orvos vegzi az ultrahangot, hanem a szonografus rogziti, majd az orvos leletezi. Nyomtatott kep altalaban akkor kerul atadasra, ha van rajta erdemi informacio, ami esetleg leirva nem egyertelmu, egyaltalan nem attol fugg, hogy hasi, vagy nogyogyaszati ultrahangrol van szo...

A tuzolto nagybacsival kapcsolatban:
Az ultrahang nem igazan jo modszer gyomorrak diagnosztizalasara, bar gondolom valamit azert megis lathattak rajta, ha feltartak. Bar, kizartnak tartom, hogy gyomorrak gyanuja eseten egy sebesz ultrahang lelet alapjan, CT nelkul feltarjon egy hasat.
Nem jut eszembe olyan történet,ami hangulatos,szép véget érő a történet.Ha lesz ilyen megírom! Igen,az egészségügy gyöngyszemei:   Helyszin gégészeti osztály.Cigánygyerek manduláját veszik ki.Külön kórterem.Beköltözik az egész család.Ugymint anyuka,testvérek,egy…..
Nem titok, a Facebook profilodat éppúgy végigböngészik a munkaadók, mint az önéletrajzod. Ennek ellenére sokam belesétálnak a legtriviálisabb csapdákba, és olyan információkat osztanak meg magukról, amelyek aligha növelik esélyeiket. Mi az, amit mindenképpen rejts el, ha állást…..
addict Van, amire egy iPad sem jó 2013.03.09 09:13:25
There's an app for that! -hangzik az Apple ismert szlogenje, amivel azt igyekeznek a fogyasztók fejébe verni, hogy az eszközeik a különféle appoknak köszönhetően az égvilágon mindenre jók. A reklám főszereplőjén, egy igazi kütyübuzi geek apukán is ez a hozzáállás látszik, és…..
Telefont szervizelni mindig fájdalmas, főleg ha a kijavított problémák helyére újak érkeznek. Volt, aki ki tudta cseréltetni emberi időben? Naiv ügyfél 2 hónapnál jár, és lassan azért szeretné használni az előfizetését. Tisztelt Ügyfélszolgálat! 2013. január 8-án…..
Avagy az állami egészségügy, és sztk-s orvosok, akik bár az életre esküdtek, a halálba küldenek. Kedves Praxis:     A linken megtalálod a történetemet, csak annyit kérek tüntesd fel a forrást, köszi.   Ezt a posztot, talán még túl dühösen, az egész…..
hazank fia 2013.02.14 20:56:51
@karcsibácsi: Ertem, koszonom a helyesbitest.
hazank fia 2013.02.14 23:57:32
@blue angel: A varakozasnak semmi koze nem volt ahhoz, hogy egyszerubb legyen megallapitani a magzat korat. Sokkal inkabb az volt az allaspont, hogy a kozvetlenul a fogamzasgatlo elhagyasa utan megfogant terhessegek eseten a vetelesi rata magasabb. Ez viszont - most kifejezetten utanaolvastam - egy ujabb 2008-as tanulmany alapjan kiderult, hogy statisztikailag nem all meg. Ezek szerint ebben a tekintetben nem volt megfeleloen friss a tudasom, tehat a kerdesedre valaszolva: en.
hazank fia 2013.02.15 20:35:40
@Shadow75: Nem mentek es nem magyarazok semmit. Tenyeket kozoltem, illetve a posztolo altal irt baromsagokat helyesbitettem. Ahogyan irtam is, az elso labor alapjan indokolt lett volna tovabblepni. Nem ez tortent, ez hiba volt. Aki akarta, ertette.
Ha egy ilyen orvos elmegy külföldre dolgozni, azért nem kár. Külföldön azt hiszem, hogy az ilyen bánásmód miatt nem sokáig dolgozik egy munkahelyen. Sajnos karácsony előtt történt meg velem, hogy nagyon rosszul voltam és orvosi ügyeletet kellett hívni.Az ügyelet hamar ki is…..
hazank fia 2013.02.07 15:18:52
@Dr. Bélus___: "a biztosító elviszi a havi apanázsát egy másik kórházba"
Ilyen fogalom nem letezik. A jobb biztositok (BCBS) minden korhazzal leszerzodnek, mivel pont az az erdekuk, hogy az ugyfeluk oda tudjon menni, ahova csak akar. Semmi "havi apanazs" nincsen. A korhaz annyi beteget lat el, amennyit tud, benyujta a koveteleset a biztosito fele, az meg fizet, amennyi indokoltnak tart. Ennyi. Ahhoz igen sulyos szabalyszegeseknek kene tortenni, hogy egy biztosito szerzodest bontson egy egesz korhazzal.
hazank fia 2013.02.07 16:44:33
@marand22: Ennel valamivel jobb lehet mar a helyzet.
"27% of patients achieve a door-to-needle (D2N) time of <30 min" (2009)

content.onlinejacc.org/article.aspx?articleid=1139500
hazank fia 2013.02.07 18:01:56
@hazank fia: Baromsagot irtam. Nem a door to needle fugg a lakhelytol :), hanem a call to needle.
Egy ismerősöm helyzete nagyon hasonlít az enyémhez.Amint diagnosztizálták nála az autoimmun kórt, minden problémáját éveken át erre fogták, és a kezeléssel kis híján "megölték". Tisztelt Praxisblog!    Előre is elnézést kérek a hosszú levélért, de hat év…..
hazank fia 2013.02.06 06:55:23
@cenzorilla: Koszonjuk.
Praxis Kalandok a sürgősségin 2013.02.05 06:00:00
Most egy kérdés bár tudom nincsenek megfizetve, de nem lehetne emberbarátibb, és gyorsabb, jól szervezettebb? Kalandok a magyar egészségügy sürgősségi osztályán /Honvéd Kórház/  A beteg az édesapám, aki 2 hónap múlva tölti be 93. életévét. 3 éve állandókat…..
Az idősebbekkel, akiknek nincs pénzes rokonuk nem foglalkoznak rácsos ágyba teszik, nem etetik lerakják mellé a gyógyszereit de szegény nem tudja bevenni.... hát akkor így járt! Kedves Praxis blog!   Aki az orosházi kórházról jót tud mondani, annak van vagy ismerőse/rokona…..
hazank fia 2013.01.31 08:42:52
@karcsibácsi: Mi a business a korhaznak abban, hogy egy rutin gastroscopiara felvesznek valakit osztalyra? Ambulansan jobban megeri, nem? Raadasul egy het bentfekvest nem hiszem, hogy finansziroznanak...
Mennyivel tartozunk? Azt a választ kaptuk, csípőből, 50 ezer lesz. Mint a hentesnél, amikor húst vesz az ember. Tisztelt Praxis!   Rövid leszek, mert a történetem sem túl összetett. Mégis felháborodtunk rajta a feleségemmel. Rutinműtétre vittük a fiunkat előre egyeztetett…..
hazank fia 2013.01.30 21:34:39
@karcsibácsi: Sok igaszsagot irsz - sajnos. Nehany gondolatot szeretnek hozzatenni.

A health care reform szamunkra, akik az egeszsegugyben dolgozunk, elegge ellentmondasos. Jelenleg 44-45 millio embernek nincs biztositasa. Ez egy teny. A medicare kiterjesztese egy ekkora populaciora belathatatlan terhet fog roni a jelenlegi ellato rendszerre. Ahogyan fentebb emlitettem, a medicare altal finanszirozott ellatas veszteseget jelent a korhaznak (= kevesebbet terit, mint a koltseg). A veszteseget a privat biztosito altal finaszirozott ellatasbol potoljuk (= tobbet terit, mint a koltseg). Jelenleg, tehat az adofizeto polgaron ket teher van: 1. fizeti a raszorulok szamara a medicare-t ado formajaban (cserebe semmi ellenszolgaltatast nem kap), 2. fizeti a privat biztositasat, aminek az ara kenyszeresen magasabb ugye a kompenzacio miatt. A privat praxisok kivonulasa a medicare ellatasbol mar a jelen. A veszely nem is kicsi, gondoljunk csak bele mennyi intezmeny mukodik privat, vagy epp non-profit rendszerben. Hatalmas egyetemi health system-ek (Harvard, Johns Hopkins, WashU...) mukodnek privat alapokon, amik egy ido utan nem fogjak/nem akarjak ezt a terhet elbirni. Egyebkent, amit @Tamás Csacsicska: emlitett, a Cedar Sinai is egy non-profit, tehat nem egy jo pelda. Ha ezeket alapul vesszuk, a federalis es state finanszirozasban allo intezmenyek szama nem is olyan sok. Ha a privatok bemutatnak a medicare-nek, mi fog tortenni? A privat biztositott betegekbol siman megelnek. Ahogyan most is beloluk elnek igazan. Aki eddig elbirta a biztositas terhet, ezutan is elbirja, es hasonlo, vagy meg szinvonalasabb ellatasban lesz resze. A medicare betegek pedig beszorulnak nehany allami intezmenybe, ahol a finanszirozas komoly visszaesese miatt az ellatas romlasa is varhato lesz. Es mar vege is a tundermesenek, es annak, hogy Spielberg es a kisnyugdijas mennyire kap egyenlo ellatast. Hogy ez tenyleg igy lesz e, azt senki nem tudja. Szerintem egyebkent nem, ugyanis a kepviselohaz nem fogja megszavazni az Obamacare koltsegveteset. Tehat kb. maradunk ott, hogy tovabbra sem lesz 45 millio embernek biztositasa.

A biztositas, amit idezel azert nem altalanos. Nagyon szeles a spektrum. Van olyan biztositas, amiben mindig fix 20%-ot fizetsz (privat is), van ahol csak $2000-ig fizetsz mindent, afelett minden mast all a biztosito. Es persze van, ami szinte mindent fedez. Az en biztositasom a teljes csaladra $1000/ho, ennek ketharmadat allja a korhaz, mint benefit. De ettol tekintsunk el, tehat durvan $200/ho fejenkent a csaladban. $30 copay orvosnal, $20 copay gyogyszertarban, $75 copay ER-ban, ha nem vesznek fel osztalyra. Minden mas fedezve van. Ertsd, minden. Mento is. Nagyon azon mulik, hogy hol dolgozol es mit engedhetsz meg magadnak.

@Tamás Csacsicska:
"Mégiscsak olcsóbb egy beteget otthon lábadoztatni – némi szakszerű ellenőrzés mellett – mint utógondozó kórházat fenntartani."
Nem veletlenul nincsen az USA-ban hazhoz kijaro ugyeleti, orvosi szolgalat, mint Magyarorszagon. Ugyanis itt ezt nem tudnad megfizetni. A betegellastas koltsegei kozott egy nagyon jelentos tetelt tesz ki az ellato team munkajanak a finanszirozasa.
hazank fia 2013.01.31 02:22:45
@hazank fia: *igazsagot akartam irni termeszetesen
hazank fia 2013.01.31 04:34:38
@Tamás Csacsicska: Tudod az a problema, hogy egy privat biztositos rendszer jelentosen nagyobb hozzajarulast igenyelne az adofizetok reszerol. Ezt pedig sem a lakossag (plusz terhek), sem a mindenkori kormany (nepszerusegvesztes) nem hajlando magaravallalni. Ha jol emlekszem volt ilyen iranyu terv nehany evvel ezelott, amikor a 300Ft-os vizitdijat nepszavazasra bocsatottak. En alapvetoen nem vagyok a demokracia ellen, de ilyen ugyekben total baromsagnak tartom, hogy nepszavazast lehet kiirni. Senki nem fogja a nagyobb terheket valasztani.

Az EU-s penzekhez nem igazan ertek, de tudomasom szerint ezek celzott tamogatasok, tehat nem lehet barmire forditani. Velemenyem szerint viszont mar az is elegendo lenne, ha a rendelkezesre allo forrasok elosztasa esszeruen tortenne. Nem tudok osszehasonlitast tenni, de pl. a hetvegen talalkoztam egy kollegaval Delaware-bol, ahol nincs sales tax. Meseltem neki a 27%-os AFA-rol, nem hitte el. Meg kellett mutassam a neten. A wiki-n neztuk, es akkor dobbentem ra, hogy Magyarorszagon a legmagasabb a sales tax a vilagban (illetve nem biztos, hogy minden orszag ott fel volt sorolva, de tobb, mint 100). Erdekes mindenesetre.
Praxis Három nap a "gulágban" 2013.01.29 06:00:00
Nem, most ne tessék nekem azzal jönni, hogy nincs pénz! Az ágazat rossz anyagi helyzete közismert. A hangnem ettől még lehetne emberi. Márc. 11-ikén, vasárnap érkeztünk Berlinből Budapestre: magam egy hétre, lányom féléves isztanbuli ösztöndíja színhelye felé átutazóban…..
hazank fia 2013.01.29 08:10:06
A masodik szonal - "11-ikén" - mar ereztem, hogy nem kene elolvasni. Jo szines a tortenet, Berlin, Budapest, Isztanbul, Moszkva (gulag), Roma (olaszszalami). A sallangok nelkul 4 sorban elfert volna. De nem foglalom ossze, szenvedjetek ti is:)

A "dogolne mar meg vegre", mint idezet eleg eros. A vegen az EKG-nal a reszletes elbeszeles, raadasul a beszelgetes IDEZESE pedig kulon erdekes, mivel kedves anyuka gondolom nem volt ott. Az kifejezetten erdekelne, hogy mi allhatott a pontok helyen itt: "Nézze mozdulatlanul a plafont, különben ...!" Kulonben mi?

Csak halkan jegyzem meg, hogy a fertozo betegsegek jelentos resze borkontakt utjan nem terjed, tehat pl a ketes izu desszerttol esetlegesen szerzett szalmonella fertozes nem terjed at a teherliftben allas, vagy a mentoben a "fejek egymasnak verese" altal. Hacsak nem veletlenul a "hepehupakon at dulongeles" soran az egyik beteg szeklete a masik szajaba kerul. A fertozo osztalyok azert szoktak ugyelni arra, hogy egymast megfertozni nem kepes betegeket kezelnek csak kozos szobaban. Ellenkezo esetben eleg sok extra munkat kellene vallalniuk. Azt meg ugye a fentiekben bemutatott munkaallergias korhazi dolgozok nem hiszem, hogy szeretnenek.

Cirka 30 eve boldogitjuk egymast az amerikai egeszseguggyel, tehat nemi foglamam van a "nyugati" szinvonalrol ugyis, mint szolgaltato, es ugyis, mint beteg. Ezen tapasztalatok birtokaban toltottem el en is pont 3 napot egy magyar korhazban 2 eve. Nem volt privat kortermem, nem volt legkondi, nem volt menu, szobaszerviz, sot, meg tv sem volt, csak a folyoson. De nem nyaralni mentem. Siman tul lehetett elni. De jut eszembe, volt egy bajom: villogott az egyik neoncso, ami nagyon zavart. Szoltam a novereknek, akik szoltak a karbantartonak, aki vegul nem tudta kicserelni a csovet (mert nem volt), de kivette a kedvemert, hogy ne zavarjon. Ezt egyszer majd megirom ide panaszkent. :)
hazank fia 2013.01.29 17:39:30
@hazank fia: Ket elutesemet korrigalnam. Megvezetett a posztolo, tehat Istanbul vagy Isztambul a helyes. Olyan, hogy Isztanbul nincsen ugye...

Illetve nem cirka 30 eve, hanem 20. Elnezest. Keso volt mar...

@karcsibácsi: Igen, igy meg szinesebb a mese, egy kis Lengyelorszag is kerult bele.