Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Missa

0 bejegyzést írt és 506 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hajónapló Vasárnap. 2018.09.16 17:49:12
Pénteken kölcsönkértem a szomszédasszony autóját, mert másképpen nem tudtunk volna elmenni Maklárra. Pedig már nagyon régen készültem oda, egy kedves tengerészkollégám, Dobozi Gábor csinált ott a saját kezével egy múzeumot. http://www.tengereszmuzeum.hu/hu/  Így hát reggel útnak indultunk. Kalandos…..
Hajónapló Szombat. 2018.03.17 23:43:28
Ismét néhány régi kép. Ez itt Malakka városa. A XIV. században gyarmatosították a portugálok, de később holland gyarmat lett, a végén a mindent felfaló brit oroszlán erre is rátette világbirodalmi  mancsát. Ez egy holland telepesek által épített templom volt. Tele volt a fala az "örök nyugalomra"…..
Missa 2018.03.18 09:55:26
Én a hajótüzes részhez szólnék hozzá. Még 2004 környékén, a DTSG-nél (egy dunai, német tankhajós cég) dolgoztam, a "Taurus" tolóhajón, mint gépész. Mint tankhajón dolgozónak, kellett hogy legyen ADN-R vizsgánk is. Egy alkalommal menetközben kigyulladt az egyik bárka orrsugár kormány gépháza. Parancsnokunk az orrsugár kormányt nem mint kormányt, hanem mint meghajtó egységet használta, több órán keresztül. Mivel a szerkezet nem erre lett méretezve, a hajtóműve és benne az olaja túlmelegedett, egy tömítést kiolvasztott. A szétfröcsögő olaj begyulladt. A szokásos ellenőrző körúton vettem észre, hogy dől a füst a géptérből, a gépházba lehetetlen lemenni. Természetesen az oltást azonnal elkezdtük, a szellőzők lezárásával, és amennyi CO2-nk volt küldtük be a géptérbe. Látványos eredmény nem nagyon értünk el. Már Ausztria területén voltunk, értesítettük a helyi tűzoltóságot, hogy tűz van a hajón, segítséget kérnénk. Válaszuk az volt, hogy mi a rakományunk és mennyi? Válaszunk: 3000 tonna benzin, és hát ennek tekintetében sürgős lenne a dolog... Az osztrákok válasza az volt, ehhez nekik nincs felszereltségük, próbáljuk meg magunk eloltani a tüzet. Ja és mivel még Schwechat alatt voltunk pár kilométerrel, meg ne próbáljunk Bécs és Lobau közelébe menni. Kössz... Ott bandukoltunk a Dunán, 3000 tonna benzinnel, egy égő géptérrel, elfogyott CO2 készlettel. Most mi a fenét csináljunk? Jobb ötletem nem volt, gondoltam árasszuk el a gépteret, abból kisebb baj lesz. Az árasztást el is kezdtük. Közben figyeltük, hogy a géptér és a rakodótér közötti kofferdam mennyire melegszik. Megmondom őszintén, kicsit ideges voltam. A feszültséget kollégám következő mondata oldotta kicsit, azt mondta nekem: "- Te Laci, nem emlékszel? Mit tanítottak az ADN-R-en? Az meg van, hogy tankhajón tilos dohányozni, de nem emlékszem, kigyulladt tankhajón is tilos?" Egyszerűen elkapott a röhögés. Ő is Laci volt, mondtam neki: "-Tudod mit Laci, szerintem tök mindegy. Ha neked jobb úgy , gyújts rá! Legrosszabb esetben némileg hamarabb jutunk dűlőre." :-) Végül az árasztással elfojtottuk a tüzet, még nagy kárunk sem lett. Persze a hajtómű tömítést cserélni kellett, és a gépháznak is kellett egy alapos tetőtől-talpig mosás.
Missa 2018.03.18 19:00:00
@A Tengerész: Köszi, de nekem még 10-12 évem van a nyuggerkedésig. Feltéve ha marad a mostani korhatár, és 3 év korkedvezményemet igénybe vehetem. :-)
Bár a mélytengeri rejtőzködés királya továbbra is Godzilla (I want to believe), azért nem árt lecsekkolni, milyen más állatok lapulnak még odalent - van egy pár bizarr darab. Most pontosan tizenkettő, plusz egy. Az egyik úgy néz ki, mint egy mérges vécécsésze fogakkal és…..
Idén nyáron lesz éppen tíz éve, hogy megérkezett hozzám az első minőségi 1:18-as modellautó, azóta a téma teljesen magával ragadott és megszámlálhatatlan kisautót láttam, rengeteg embert ismertem meg, akikkel együtt új gyártók felemelkedését és régiek bukását néztük végig az első sorból. Egy dolog…..
Missa 2016.04.14 13:31:56
Érdekes cikk. Több külföldi fórumon megkritizálták a modell vonalvezetését. Több fórumon a Kyosho változat mellett voksoltak. Tény, részletekben gazdagabb a CMC, az anyag választásuk is sokkal "fém központúbb" mint bármelyik másik modellgyártónál. Ez a régebbi CMC-nél is így volt. Ellenben nagyon sok kritikát kapott a modell (a 250 GTO) a kivitelezésre. Itt van egy ebay-es link, érdemes a fotókat megnézni, hullámos szélvédő, szélvédő keret, az ablaktörlő a karosszérián, eléggé lehangoló kinézetű Ferrari logó az orron, stb. www.ebay.de/itm/NEW-CMC-1962-FERRARI-250-GTO-1-18-/371574065502?nma=true&si=Cp5w37NNHIPr%252B13YviGWl8mM%252B%252FU%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

De szintén képpel illusztrálták egy másik, már piaci, nem kiállítási darabjukat, ahol a kipufogó végek össze-visszaálltak, a kis nyiló fedelek erősen lehangoló minőségben voltak a karosszériára rögzítve. Valaki konkrétan egy tyúkól ajtó rögzítéshez hasonlította. Meglepő volt a hasonlat egy külföldi tollából, de ezek szerint tőlünk nyugatabbra sem a precizitás jelképe a tyúkól ajtó zsanér. :-)
Magam is birtoklok néhány CMC terméket és nagyon kevés dolog amibe bele lehetne kötni. Sőt amibe bele lehet, az már inkább kekeckedés. Véleményem szerint a magasabb GDP-vel rendelkező országok gyűjtőinél is kiverte a biztosítékot a modell ára és a hozzá adott minőség. Kint is emlékeznek rá, hogy egy-egy CMC-t a mostani 250 GTO árának töredékéért meg lehetett szerezni és nem nagyon lehetett a minőségben kifogást találni. Nem akarnék az ár témába nagyon belemerülni, tudjuk, 1-2 éve nagyon megindult a modellek ára fölfelé irányban. Ennek is biztos meg vannak az okai. De azért egy 500 € körüli árú terméknél már joggal elvárható, hogy ne essen szét, ne legyen hullámos, ne álljon kajlán, stb. Sajnálom, hogy ilyen, mert a megjelenésekor megdobbant a szívem iránta, hogy a jelenlegi Kyosho-mat is lecserélhetem CMC-re. De immáron féléve forgalmazzák, és bizony jönnek a kritikák róla amik egyenlőre elvették a kedvem a beszerzésétől. Pedig a négy alapszínen (vörös, kék, sárga, ezüst) tudtommal lesz még pár látványosabb verseny változat is.
Olyan hamar eltelt ez a 2015, hogyha nem állna karácsonyfa a nappaliban - alatta a Norev BMW X6 M-jével -, akkor azt hinném, még csak most léptünk az utolsó harmadba. A mélyen fű alatt pezsgő hazai gyűjtői életnek köszönhetően idén minden eddiginél többször volt a kezeim között olyan modell, ami…..
Missa 2015.12.30 18:53:17
A 90-es évek elején született pár olyan izgalmas formatervű autó, amelyek számomra az eltelt negyedszázad ellenére sem vesztettek szépségükből és vonzerejükből. Ezek egyike a 850-es BMW, mely megjelenésekor -nem túlzás talán ezt állítani- nemcsak a BMW, de az egész német…..
3M A Middlemist Red jelenség 2015.07.22 11:37:00
A Middlemist Red az egyik legautentikusabb hazai pszichedelikus/garage zenekar, (korábban ITT említettük már őket) a tagok szemtelenül fiatal kora (átlag 20 év) ellenére. Ezzel önmagában egy nagy űrt töltenek be. Németh Juci szavaival élve "Magyarországnak három dolog kell:…..
Tavaly év végén került nálam képbe a BoS márka, melyről addig semmilyen információm nem volt. Kezdésnek nem aprózták el, hiszen a KGST korszak talán legkülönlegesebb batárját formázták meg. A Tatra érkezésekor persze rögtön kiderült a rokonság. A málló hungarocell doboz…..
Tomi garázs Modellmérleg 2014 2014.12.30 09:00:54
A 2014-es év modellgyűjtés szempontjából kicsit visszaesés a korábbi évekhez képest (2011 - 17 db, 2012 - 13 db, 2013 - 16 db), hiszen "mindössze" 10 db 1:18-as modell került a gyűjteménybe. Igaz van köztük egy-két nagyobb durranás, amelyek bőven feledtetik a relatíve alacsony…..
Nagyon régen nem láttam Frizbit, Hajdú Péter műsorát ugyanis önszántamból nem vagyok hajlandó végignézni, az Index meg van annyira jó fej, hogy nem kötelez rá. A Pataky Attilával ezen a héten készült beszélgetés láttán azonban meginogtam, lehet volna értelme nézni ezt a…..
"Nagyon csendesek most az utcák, csendesek nagyon a léptek." nem történik semmi. tényleg. beállt egy napi rutin, ami valahol jó, de egy kicsit lélekölő is. a városban csend van. vége a nyárnak, reggelente 10 fok fogad, délutánra lehet belőle akár 17 is. fura volt augusztus 20-án…..
majdnem két hónap. piszok hosszú idő. ráadásul majdnem két nyári hónap. a Nap korán kel, szinte le sem nyugszik éjjel, még lassabban telik itt az idő. a végén már vágtam a virtuális cetlit, számoltam a napokat, nézegettem a naptárat. nehezen telt az idő, de tudtam, hogy egyszer…..
Missa 2014.08.13 22:53:13
@Labdacs: Hülye egy érzés amúgy... Amikor a MAHART-nál dolgoztam, 2 hónap meló, 1 hónap pihenő volt a munkaidő leosztás. Volt amikor a 2 hónapból 3, 4 is lett. A vége felé már alig várta az ember , hogy haza mehessen. Aztán vagy 2 hete voltam otthon, és elkezdtem csomagolni, meg telefonálgattam a forgalmiba, a beosztómhoz, hogy mit tudtok, mikor jön már a hajóm, mikor szállhatok be? :-)
Épp a 2013-as évzáró posztban írtam néhány hete, hogy a maranellói autók kezdenek egyre nagyobb túlsúlyba kerülni, erre 2014 első modellje is onnan érkezett a gyűjteménybe. Az oka persze egyszerű, mert ha valamire a ritka jelző illik, az a Kyosho 512 BBi. Egy ilyen modell…..
Másodszor került megrendezésre a Retropartyzánok nevű kiállítás, mely a Veterán Zsiguli Klubnak köszönhetően jött létre. A Vukmann Attila, Meleg Norbert, Rónai Márton és társaik fémjelezte csapat pár éve kezdte bontogatni szárnyait, de olyan tempóval tették le névjegyüket a…..
Missa 2014.07.09 21:43:14
De jó látni a két 125-s Polskit. Nevelőapámnak ilyen volt a második autója. Pont olyan, mint a képen látható fehér, kiálló kilincses. Miénk is kormányváltós volt és 1500-as, 75 LE-s! Apu a munkahelyén vette, a Mechanikai Műveknél. Az akkori igazgató 2.sz szolgálati autója volt. Valamiért leadta és mivel anno a faterral együtt kezdték az esztergályosságot, szólt az öregnek, hogy eladják az autót. '73-ban, ha jól emlékszem egy évesen vette. Persze eladta előtte az öreg 407-es Moszkvicsát. Én imádtam a Polákot, csoda volt a műszerfala és akkoriban kicsit jobb volt a pedigréje mint a friss Zsiguliknak. Naná, az csak 60, ez viszont 75 LE-s volt! Én ezen a járgányon tanultam meg vezetni. 14 évesen előbb a Mechanika környéki levendula mező mellett, 2 év múlva már nőttem akkorát, hogy simán elértem a pedálokat. Ekkor már néha kilopodztunk a mellékutakra is. :-) '73-ban voltam 7 éves, de mindig mentem Apuval autót szerelni, ha szükség volt rá. Szerintem 10 évesen tisztában voltam a tárcsafék előnyeivel, azzal is, hogy a Polákon hátul is ilyen van és fosni kell a vizsgán, mert jó a hátsó tárcsafék, de kézifékkén szivatja az embert a vizsgán. Egyszer aknából alaposabban nézegettem a motorját, akkor vettem észre, hogy volt valami tábla rajta, FIAT, Made in Italy feklirattal, vagy valami ilyesmivel, a sárvádőn oldalt volt egy kis embléma, "Fiat Licence" felirattal. Apunak volt valami haverja Őrmezőn, a FIAT szervizben (akkor egyedüli szerviz volt), ő mondta, hogy kezdetben a lengyelek olaszból hozták bele a motorokat. Nem tudom, hogy igaz volt-e, de az a motor, agyon vághatatlan volt. De akasztni sajnos hagyott kívánni valót maga után. Kb. '80-ban rohadt el annyira, hogy olyan sokba került volna a javítása, hogy Apu inkább a Fiatos haverja ötletét tette magáévá. Tudott venni a fickótól egy vadi új, gyári, fényezett, komplett kasztnit. Csak a motort és a futóműveket kellett átszerelni. Grátiszba kapot hozzá botváltós sebváltót is. 2 hónapig szerelgettük az öreggel, aztán vizsga és első utunk az "új" Polskival a müncheni rokonhoz vezetett. De ez az "új" Polski, már ugyan olyan zöld volt és a nagy indexes, nagy lámpás verzió volt, mint a Te képeden. DE A SZÍVE AZ MÉG A RÉGI VOLT! A "szerintünk eredetei olasz motor"! :-) Jó így visszaemlékezni rá. És persze Apura is.
Tavaly decemberben az IST 353-as Wartburg bemutatóját egy hosszas kívánságlistával fejeztem be, mintegy kérlelve a gyártót újabb béketáborlakók 1:18-as megmintázására. Missa gyűjtőtársam első kommentjében ezt kiegészítette a Volgákkal. Minden kívánsága így teljesüljön!…..
Az eredeti mérnöki megoldások, a luxus és a szépség keveredik majd abban a két új óceánjáróban, amelynek építéséhez hamarosan hozzálát az olasz Fincantieri hajóépítő. Nem is elsősorban a méretével hódít majd a két új óceánjáró (noha a 323 méteres hossz, a 41…..
Missa 2014.06.01 17:16:24
@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo:
:-) Hát ezen vinnyogtam a röhögéstől! :-)
De totálisan igaz!
Végre egy olyan Elite modell került hozzám, ami a mostanság jellemző, kicsit ihlethiányos, kicsit egykaptafa Hotwheels Ferrari bemutatók után üdítő unikumként hatott rám. Egy kedves modellgyűjtő ismerősöm erőteljes gyűjtemény ritkításba kezdett és még az ilyen…..
Előre mondom, ez egy újabb panaszkodós börzei poszt lesz. Pedig az eladás is viszonylag sikeresnek mondható és a vétel is, utóbbit mondjuk csak Garva gyakorolta egy szép, zöld Mustang erejéig. Az ingyenes kisbörze utáni egyik legsikeresebb összeröffenés volt.Aztán az asztalbérlők kezébe nyomta a…..
Missa 2014.04.13 17:04:17
Hmmm, ma ott voltam én is, 11 körül. Nekem még valami feltünt. Ahogy beléptem az étterembe, olyan mértékben csapta meg az orrom az áporodott, izzadtság szag, hogy amilyen gyorsan csak lehetett, kerestem meg üzleti partnerem, aki a börzére hozta fel vidékről az áhított modellem. Gyors vásárlás, 2 mondat eszmecsere és húztam a belem onnan, mert folytogatott a büdösség...
Nos magam is irodaházak üzemeltetésével foglalkozom. Ismerem az Átriumban levő éttermes céget, az Eurestet, mert az én egyik "irodaházamban" is üzemeltet éttermet és kávézót. Nekünk mindig előre jelzik, hogy hétvégén rendezvényük lesz és kérik ilyenkor a légkezelő berendezések hétvégi program szerinti beállítását. Ez a mai modern épületfelügyeleti rendszereken keresztül egyszerűen megoldható. Tudva tudom, hogy az Átriumban, az épület üzemeltetője nem is tudott a hétvégi rendezvényről, ergo biztos, hogy nem állították át a légkezelők időprogramját. Na ja, ez ugyan is az étteremnek plusz költség. Gondolom, beszedik a bérletidíjakból a pénzt a szervezőktől. Aztán le van tojva a kuncsaft, szívja a csak a saját büdösségét, a lényeg, hogy az étterem üzemeltetője megspórolja az épület üzemeltetés felé fizetendő költségeit. Szóval a fentiekhez csak annyit, igen van olyan, hogy egy-egy berendezési tárgy sérül, erre volt már példa nálunk is, ez hihető. Viszont szerintem frankón lenyúlják a szervezőket és Titeket asztal bérlőket is az étterem üzemeltetők, hogy nem jelzik kollégáimnak a rendezvényt és a vele járó extra szolgáltatás (légkezelés, fűtés, stb.) igényét.
Ahogy nézem jó két hónapja volt utoljára modell bemutató, ideje újra visszatérni az 1:18-as témakörhöz. Ez a 410 Superamerica nem túl gyakori vendég az eladó modellek között, jószerivel ezt az egyetlen példányt láttam hosszú ideje az ismert aukciós oldalon. Azon kevés Ferrari…..
Missa 2013.10.19 20:04:12
Gratulálok a modellhez és az íráshoz is! Régen olvastam már Tőled! :-)
Kis kiegészítés, a Tied 1957-es változat. Volt ebből az Elite-nek '56-os változata is. Nem sok mindenben különbözik az '57-estől és mégis más. Lásd itt:
missa-aquaristic.blogspot.hu/2011/08/hot-wheels-elite-ferrari-410.html
Sajnos a képen látható burgundy színű modellemet a nevelt fiam, úgy mond megsemmísítette. De azóta pótoltam egy repperes kinézetű arany-bordóval: www.abload.de/gallery.php?key=rGQBGQsY
De szeretnék egy '57-est is beszerezni. Lehetőleg a Super Elite verziót.
Missa 2013.10.19 22:12:45
@MT21013: Hát, gondolhatod, én is majd nem agyvérzést kaptam, amikor "hazavágta"...
Ami dühített, hogy nem kis gyerek... 21 éves volt akkor... Kifejezetten a burgundy-t választottam annak idején, amikor beszereztem. "Hivatalosan" a feleségemtől kaptam, születésnapomra. Szóval volt érzelmi értéke is. Ez az arany nem is áll annyira közel hozzám, még ha jól is néz ki...
Van a Kerepesi úton egy kis panelház tövében egy hatalmas vasmacska. A buszból saccolva olyan három méter lehet. Ott van már vagy 25-30 éve, legalábbis én bennem még él, hogy egyszer csak odakerült. Nem szobor, még a Köztérképen sem szerepel, pedig az ilyen kortárs alkotásokról…..
Missa 2013.09.30 21:37:39
@~dá~: Hajózási szakközépben érettségiztem, majd 25 évet hajóztam is. 2. osztályban volt egy olyan tantárgyunk, hogy Hajófelszerelés és művelettan. Amikor a horgony témakörhöz értünk, a tanárunk ezzel kezdte: "- Ha valaki felelésnél a horgony helyett vasmacskát mond, akár milyen jól is felelt addig, egyest kap! Jegyezzék meg! vasmacska van a falusi portákon és a tűzoltóknál! Annak idején, amikor a nád-, vagy zsuptető lángra kapott, azzal húzták le az égő nádat a tetőszerkezetről. A hajókon horgony van! Mondhatják ankernek, becézhetik ankurának, de egy hajós nem mondja soha, hogy vasmacska!"
Hát szóval ennyi a különbség. Tulajdonképpen csak hagyomány tiszteletből nem mondják a hajósok, hogy vasmacska. :-) Amúgy egy korábbi hozzászólót kijavítanék, nem 3 kapás, hanem 4 kapás a horgony. 3 kapás horgony nem létezik, talaán az említett vasmacska lehet 3 kapás. vagy körmű? :-)
Hajónapló Csütörtök. 2013.08.29 22:43:03
Kemény délelőtt volt, de jelesre abszolváltuk. Az a helyzet, hogy Ráckevére áthelyezendő, fel kellett szedjük azt a Danforth horgonyt ami már vagy 3  éve bent volt a mederben, egy évet rá is volt kötve a hajó, amikor semmi úszómű nem volt a part mellett amire köthettem volna.…..
Missa 2013.09.10 18:12:33
Hmm szerintem ez az evezős dolog hasonló lehet, mint közutakon a kerékpározás. Zömében autóval közlekedek. Mindig töprengek, hogy mi a jó abban, hogy közpénzen építettünk kerékpárutat és mégis az autók közt cikáznak? Gyorsabb, biztonságosabb? Vagy csak egy lehetőség, hogy szívassuk az autóst, mert a törvény engedi? Amúgy elég hülye egy törvény. Persze, ezt ilyenkor én is autós szemmel nézem. De azért van amikor bringára ülök. Váci út, mind két oldalán felfestett kerékpár út, a járdán. Hatalmas nyilak rajta, a haladási iránnyal. Mégis én kapok szívbajt, amikor a bozóttal benőtt (közpénzből épített és karbantartott?) kerékpár úton, egy "az egyenlők közt is egyenlőbb" szembe jön velem és leszorít. Áhh, nem jó sem az autó, sem a bringa, gyerünk gyalog. Andalgok egy szép hétvégén az asszonnyal a Batthyány-tér környékén, a felső rakparton, szigorúan a gyalogosoknak kijelölt járda részen. Rémültömben próbálom az asszonyt a veszély elől felgyömöszölni egy fára, mert jön egy bringás, az ujja majd ínhüvely gyulladást kap, úgy nyomkodja a csengőt, mondván "hülye gyalogos, föl a fára , a pálya a miénk!" Miért is kellene ezeken csodálkozni? Amikor a biciklin is lehet, hogy egy autóban edződött, kultura nélküli közlekedő ül. Jó, láttam gyalogost is, aki vastagon letojta a bicikliúton közlekedőt...
Szerintem ez a jelenség lehet, amit az evezősökről írtatok. Vegyük tudomásul, hogy a médiától megkapták a propagandát, akár kerékpáros, akár evezős ez az egészséges életmód része, neki van elsőbbsége! És különben is, jegyezzük meg! 1. nekünk kötelességünk rájuk vigyázni! 2. ha ez nem teszik ne menjünk arra!
Evezősökről eszembe jutott nekem is egy sztori. 1997-98 környékén a "Baja" m/s tolóhajóval, völgymenetben jöttünk a Margit sziget melletti budai, völgymeneti ágban, 2 db 1800 tonnás terhes bárkával. Volt ott akkoriban pár csónakház, talán most is. 2 titán, nem nézve sem előre, sem oldalt, egyáltalán sehová, neki indult a szigetről Óbuda felé, a két pár evezőssel. A 23 év hajózásom alatt ilyen hátrát én még nem éltem meg. Recsegett az összes kötél, a hajó úgy rázkódott, hogy majd szét esett, persze a fuvarral együtt keresztben "estünk" a Margit-híd felé. Aki ismeri azt a részt, az tudja, ilyen hajókkal, ilyen alakzattal nem szeretik meghajózni a híd nyilásokat ott. Főleg nem úgy, hogy a csurma jóformán keresztben áll két okostojás miatt. Volt ott minden, dudálás, tetőhangszórón anyázás és véletlenül pont arra jártak a vizirendőrök is. Feljelentés nem kellett, szemtanúk ők voltak. Csepelre lejöttek utánnunk jegyzőkönyvezni és mesélték, hogy a két f@szkalap fel volt háborodva, hogy mi milyen köcsögök vagyunk, mert feldobtuk őket. Nem tudom, biztos jobb lett volna nekik 20 decivel a víz alatt hömbörögni egy rozsdás-revés-csigás-kagylós-algás bárka fenekén, hallgatni a közeledő hajócsavarok zaját. Biztos páratlan élmény, bár tudtommal akinek ilyenben volt része, még nem mesélte el az élményeit. Valamiért nem volt lehetősége rá... Szóval azért kell még tanulni a közlekedési kultúrát, szárazon és vizen is. Persze lehet "orosz rulettezni", mint a vasúti átjáróban a teher vonat előtt, hogy átférek még...