Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_zahnrad

241 bejegyzést írt és 317 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ebben a részben a feltörekvő és koncepció e-busz gyártókkal és buszaikkal ismerkedhet meg...
Omnibusz Busworld 2019 előzetes 2019.10.17 23:56:35
Mit láthat az érdeklődő a buszos világ kétévente megrendezésre kerülő seregszemléjén? Az élő tudósítás előtt a sajtóképek segítségével nézünk szét...
Az Ebusco 3.0 olyan a busziparban, mint egy szent grál. Régóta egymásnak ellentmondó követelményeket valósít meg papíron...
Omnibusz UITP 2019 Stockholm 2019.06.11 23:46:50
Miközben itthon csak szájalás folyik a buszok cseréjéről, addig a valódi potenciállal rendelkező gyártók Stockholmban mutatják meg merre lesz az előre.....
3000 elektromos buszt venne a kormány még ebben a ciklusban. Az elektromos hajtásokat gyártó beszállítókon nem fog múlni.....
Omnibusz Busexpo 2019 2019.05.11 09:15:55
Szerdán lezajlott a huszonötödik Országos Személyszállítási Konferencia és a Busexpo 2019 rendezvény. Tudósításunk:..
Kínai? Magyar? Inkább globális. Komáromban készülnek az Európába szánt kínai villanybuszok. Megnéztük hogyan...
_zahnrad 2019.05.18 11:39:06
@mcfigyelo:

Hol kölekedik kérdéskör:
- Ne szőzözzönk kérem, ezt vetítették ki, a validáláshoz a google barátod.

- A Busexpón látható volt a midi, itt nem. LE kocsi, semmi különös, centrális hajtása van és elég hangos.

- A befogadóképesség specifikáció függő, mivel többféle méretű akkuval és két-háromféle hajtásal kérheted. Tól-ig számokat nem adtak meg,. és az összegyúlt szakújságírók efféle kérdéseket nem tettek fel... Az ajtók tiszta nyílása: 1200mm és ennyinek is érződik. A belmagasság is rendben van.

- Nem készülnek csuklósok, két részben van elvi lehetőség az itteni gyártásra a helyiek szerint. Ezzel több probléma is van. Nincs elég emelő a végszerelésnél a csuklóshoz, a végátadó pedig egyértelműek csak a 12 méteres szólóra készült. Azaz a tengelyterhelés mérés kéttengelyes, a 12 méteres tengelytávolságával és nem fér rá hosszabb busz, ahogy a fékbeállításhoz és az esőztető kamrába sem, tehát ez egy szöveg volt, de a csuklóshoz még kéne beruházás. A csuklós ideúsztatása Kínából egyelőre lehetőség az európai elektromos buszoknak.

- Az ülőhelyeket meg lehet számolni a képekről ;)

- Nem SORT 2 szerint, hanem BYD szerint 0,6-1,1 kWh/km a fogyasztás, a visszatáplálási képesség 8%, ami azért az előző számokat nem biztos, hogy nagyon alátámasztaná.

Töltőoszlop: - Nem tudjuk, de gyártmányfüggetlen a töltési lehetősége a BYD buszoknak, ha Siemens, ABB vagy egyéb a töltő, akkor lehet az is.
A győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport május 8-án, a zsámbéki Busexpón bemutatja többfunkciós autóbusz típuscsaládjának új generációját, amelynek korábbi változataiból már több száz üzemel Magyarországon...
„Hát én immár kit válasszak”…szól a közismert népdal refrénjének egy része. És adódik a kérdés a rendszerváltás utáni hazai autóbuszok esetén is: a hazait vagy a kiforrt nyugatit válassza az üzemeltető?..
Omnibusz Wiesbaden nem aprózza el 2019.04.10 23:03:31
A Mercedes az eddigi legnagyobb megrendelést kapta az elektromos eCitaro buszra, 56 darabosat. Nézzük milyen az, ahol nem stratégiákat, hanem buszt gyártanak...
Egy helyen és egy időben a 25. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia és a 7. BUSEXPO kiállítás..
Volt több is, de nagy sorozatban csak egy készült. A Rába-MAN motornak jelentős része volt az Ikarus sikerében. Az Ikarusszal együtt már csak a magyar járműgyártás múltjának része. Miért volt szükség licensz motorra és mi vezetett a felemás utódláshoz?..
_zahnrad 2019.03.10 20:06:12
@Pénzes Tamás: Köszönöm az észrevételeket és a kiegészítéseket. Sok ellentmondó információ is volt a cikk írása során, néha nehéz volt szűrni. Egy dologban nem értenék egyet, a típuskód feloldásában: 21, igen a furatra utal, mert 100+21, de az 5 a löketre, mégpedig x*10+100, ahogy itt is, a lap alján: de.wikipedia.org/wiki/MAN-Motoren
A D2146-osnak 140 mm-es volt a lökete, a lökettérfogata pedig csak 9660 cm3.

A D2155 5 hengeresek elvileg kerültek protó Ikarusokba is: 210, 220, 230 típusokba, de az zavaros, hogy tényleg így volt-e nem Csepel motor került beléjük, vagy miért nem indult meg az 5 hengeres motorok gyártása.
Omnibusz A trolibuszgyár 2019.02.11 23:29:03
TrolZa, azaz trolibuszgyár. A korábban Ziu néven ismert szovjet gyár nem jutott az Ikarus sorsára, Trolza néven ma is termel. A gyár történetéből kiragadunk pár érdekességet, és megnézzük mit csinálnak manapság...
Az október végi 25 fokok után elkerülhetetlenül az éghajlatváltozásra gondol az ember és ezért is egyre több helyen sláger az elektromobilitás. De tudjuk-e milyen is az az egyre népszerűbb lítium-ion akksi?..
_zahnrad 2019.01.05 11:10:40
@Aron_son: Köszönöm, javítom.
_zahnrad 2019.01.10 22:16:00
@rezgaras: Tessék parancsolni:

electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

Ebből az látszik, hogy nem mindegy a kémia. A Tesla esetén 100 ezer kilométer esetén 5% a kapacitásvesztés és 300 ezer után 10%. Ha években nézzük, akkor fórumos infók alapján 6% / 5 év a veszteség.

A Nissan Leafben a régi, LMO akku 5 év alatt 20%-ot veszít a kapacitásából, az új NMC akku ezt már 2,5 év alatt tudja. :(
_zahnrad 2019.01.10 22:23:15
@_zahnrad: Illetve még valami: a cellák töltéskiegyenlítése, a balanszírozás mikéntje nagyon nem mindegy egy-egy jármű akkutelepének élettartamánál. Ezt lehet kvázi pótolni nagyobb kapacitástartalékkal, de akkor feleslegesen nehéz és kisebb hatótávolságú járművünk lesz. Esélyes, hogy a Tesla ilyen téren még jóideig borsot fog törni a többiek orra alá, de ez majd csak idővel derül ki.
Omnibusz Karlsruhe spéci buszai 2019.01.05 09:48:59
Karlsruhe útjain jár egy csaknem elfeledett magyar prototípus busz, amit további 9 társa a gyártó Magyar Járműtechnika Zrt. csődje miatt már nem tudott követni. Azt is megnézzük mi közlekedett az MJT busz előtt és mivel pótolták a hiányzó buszokat...
Omnibusz Kazán után villanybusz 2018.12.09 15:46:42
Elektromos busz gyártásba fog az ipari kazánokat és erőművi rendszereket gyártó lengyel Rafako...
Omnibusz Hamburgban az ősz 2018.11.15 23:59:05
Mifelénk ritkán előforduló járműveket próbáltunk ki Hamburgban...
Az idei év első 9 hónapjában 11,8%-kal nőtt az új buszok értékesítése Oroszországban. Áttekintjük hogyan alakul az egykori magyar buszgyártás legnagyobb piacának jelenlegi állapota...
Omnibusz Salzburgi trolibuszok 2018.09.22 23:10:06
Salzburgban trolibuszok látják el a közösségi közlekedés oroszlánrészét. Ez nem túl gyakori a világban, megnéztük milyen járművek közlekednek ott...
Omnibusz Busexpo 2018 2018.04.28 13:28:19
A hatodik alkalommal megrendezett Busexpo és a 2018-as Országos Személyszállítási Konferencia összefoglalója...
A cégcsoport a kiállított buszok mellett a rendezvénnyel párhuzamosan zajló XXIV. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencián ad először tájékoztatás idei és 2019-es, előkészületben lévő termékújdonságairól...
A városi buszok piacát uraló két német óriás, a Mercedes és az MAN gőzerővel dolgozik a teljesen elektromos városi buszain. A részletesebb bemutatók ősszel várhatók..
Bemutatkozik az új MAN Lion's City, és a lelkét adó D15-ös motor...
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe került a legidősebb ismert 200-as Ikarus, egy 1970-es gyártású Ikarus 250.01...