Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zee944t

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
"Szervizautó miatt nem illik reklamálni. Főleg akkor nem, ha az a férjemé. Az alábbi sorokat egy héttel ezelőtt írtam, amikor egy napra megkaptam használatra a Pandát, családunk szervizkocsiját. Hála Istennek, másnap már Zsolt ment vele, én átültem a frissen rendberakott…..
Kovács úr negyven évvel ezelőtt vett egy Bogarat, aztán nemrégiben egy Golfot. Nem nagy szó, mindenki ismeri a sztorit a reklámból. De persze Volkswagenekkel és volkswagenesekkel gyakran megtörténik az ilyesmi, toyotásokkal, lexusosokkal pedig a statisztikák szerint még sűrűbben.…..
zee944t 2008.12.31 13:21:57
@Avant1,

Adnék neked egy rendes választ, úgy értem, teljeset, mert többminden nem hangzott el, ami fontos.

Fontos, hogy milyen farosról beszélgetünk. 1984-től sokkal stabilabb és sokkal kényelmesebb a futóműve. Szintén 1984-től a 120-asnak (és a nagyobb modelleknek) sokkal könnyebben jár és pontosabb a kormányműve.

Tehát miért jó vezetni egy ilyet? Precíz és könnyű a kormányzása. Az összes szocialista típust veri. Kellemes érzés, hogy gyorsan vett kanyarban a farát tolja, és könnyen korrigálható. Nagyon jó a fék minden mérce szerint. Rendkívüli a rugózás, a korabeli nagyautókéhoz (Opel Omega) vagy az extrém kényelmes kisautókéhoz (Renault 4) hasonlítható. Télen tapadásban verhetetlen bármilyen orrmotoros autóval szemben. Emiatt jó vezetni. Ez csak ideológiai indok, de az egyetlen szocialista autó, ami nem külföldi liszensz (vagy lopás). Persze több gyártól vettek ötleteket, de nagyrészt saját tervezés. És a legpofásabb, legmodernebb formaterve a '83 utáni Skodáknak van.

Mi az ami nem jó benne? Erős faros Skoda motor nincs. A 105-ös elviselhetetlenül lomha, a 120-as használható, a 130-as középszerű. Oldalszélre érzékeny, autópályára bármelyik orrmotoros kocsi jobb, ha fúj a szél. Nagy fordulaton hangos. A csomagtartó kezelése fájdalmas. A Skoda jobb anyag- és összeszerelési minőségű, de komplikáltabb is, mint a Lada vagy a Dacia. Így a váratlan meghibásodás kevesebb, a törődésigénye viszont több. Jó példa a hűtőrendszer. Tökéletesen hűti az autót a gyárilag, de mivel komplikált, nehezebb karbantartani, és mivel nem tartják karban, el is romlik.

Mégegyszer modanám, '84-től készült 120, 130-as farosokról beszélek, nem a mai, hanem a gyári állapotukban. Az előző szériás 105/120-nak nehéz és pontatlan a kormánya, középszerű a rugózása, veszélyes az úttartása. Olyan nekem se kéne.

A féltengelytörés konstrukciós hiba. Pontosabban csak kopás, a hiba az, hogy ha elkopott, veszélyesen törik. De ez általában 10+ év után jön elő, és megelőzhető lenne. Ne hasonlítgassuk a Dacia kormányművéhez, ami új korában is szorulhat.

A váltóval nem szokott gond lenni. A motorral sem, de az nem hosszú életű (legfeljebb 150 ezer kilométer, ha maximálisan gondos voltál, de a gyakorlat inkább 100ezer). Korrózió tekintetében is a legjobbak a Skodák a szoci blokkban. Audihoz és Mercihez hasonlítod? Ne viccelj. 5-10x annyiba kerültek és kerülnek most is. Ha van pénzed, vegyél Mercit. Nyilván sokkal jobb kocsi.