Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pixel

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az utolsó pillanatban meghozott döntés nem került be az internetes menetrendbe. Az új menetrend kevés pozitívumának egyike, hogy a békéscsabai távolsági vonatokról (IC-k, gyorsok, már amikor vannak) át lehet szállni Szolnokon a Budapest–Debrecen-IC-kre. Az így a…..
Pixel 2008.12.19 09:04:38
Kedves Pista Bácsi!

Arról itt nem volt szó, hogy ez az Elvira dolog lenne a legnagyobb probléma. De egy probléma.
Viszont ez a probléma is mutatja azt a töketlenséget, ami az idei menetrend készítés kapcsán történt. Az előző minisztertől, a miniszter nélküli időszakon át a határidők be nem tartásáig, ha voltak ilyenek.
Azonban az végképp nonszensz, hogy az Elvirán jelenleg változatlanul nincs egyetlen utalás sem arra, hogy éppen sztrájk van, és összevissza megy, ha megy vonat, miközben lazán le lehet kérdezni a mai napra is a rendes menetrendet. Úgy persze, hogy Püspökladányban nem áll meg IC.

Ha már ennél a vonalnál tartunk, vesézzük még egy kicsit. A cikk szerint a Biharkeresztes - Püspökladány - Budapest vonalat idéntől IC vonatokkal is akarták ellátni.
Eddig egy IC volt, az Ady Endre, amely nem is valódi IC, helyjegy nincs rá csak komfortféle. Kitérőként megemlítem, hogy a komfort jegy vagy 390 vagy 220 Ft volt, de a komfortos vonaton nyáron klíma mégsem működött. Arra nincs garancia, hogy a pótjeggyel hely is lesz, illetve a Romániába utazóknak helyjegy is kell, és így előfordulhat, hogy az éppen oda szól, ahová a magyarországi utas már leült teljes joggal.
Volt még a Corona gyorsvonat, ami szintén Romániából jön, illetve oda megy.
Idéntől az összesen 14 vonatból 4 IC van, plusz a Corona gyors.
Mindez úgy, hogy nincs helyette más személyvonat napközben hosszú ideig, csak az IC. Először furcsa volt, hogy hogyan fognak így az utasok akárcsak 1 megállót is menni, ha ezért IC pótjegyet kell venni.
Azután hála az Elvirának kiderült, hogy Biharkeresztes - Püspökladány viszonylatban nem kell semmi pótjegy belföldi utasoknak. Volt már ilyen is korábbi évek megoldásában. Ez rendben van.
Már csak az a gyanús, hogy ezekre az IC-nek hazudott vonatokra mennyire lehet majd menetrend szerint számítani.
Mert végállomásuk Brassó vagy Kolozsvár, kivéve a Bihar IC, amelyik csak Nagyváradról jön.
Hogy ebből lesz-e gond, késés előre nem tudom, de a Corona gyorsról az utóbbi hónapokban rendszeresen úgy tájékoztatott nap mint nap a MÁVINFORM, hogy 80 percet késik a határállomásnál. Egy alkalommal hallottam 240 percet is.
Reméljük, az IC-kkel nem így lesz.
Pixel 2008.12.19 14:43:13
veny: Igazad is van, meg nincs is. És nem csak érintettségem okán.

Abban igazad van, hogy lassan tényleg el kell gondolkodni azon, IC létére miért áll meg 4 helyen a vonat Budapesten.
Újabban Ferihegyen is meg kell állnia az IC-nek is, ennek biztos van megfelelő oka. Reptér, szerződés, miegymás.
Kőbánya-Kispest az nem rossz, és érthető szerintem. Ne kelljen minden utasnak feltétlenül a Belvárosba bumliznia a Nyugatiba, ha közelebb is megállhat. Még ha a kettőt metró is köti össze, vagy éppen azért. Autóval ez a P+R szisztémához hasonló.
Ez talán még IC esetében is elfogadható.

A Zugló az jó kérdés. Vagy erős a zuglói lobbi, vagy csak úgy megszokásból.

Abban is egyetértek, hogy egy IC ne álljon meg minden harmadik bokornál, vagy nagyobb településnél. Még az is belefér, hogy minden elágazásnál se álljon meg. Ilyen alapon pl. megállhatna Kisújszálláson is, hogy IC-ről lehessen csatlakozni Kál-Kápolnára.
De az meg mégis csak felesleges pazarlás, és utasok elvesztése, bosszantása, stb., ha túl kevésszer áll meg az IC.
Szolnok és Püspökladány között az IC menetideje 45 perc. Szerintem nem tragédia, ha egy ilyen helyen és elágazásnál és ennyi menetidő után megáll. Az az 1-2 perc várakozás nem a világ, és nem nevezhető túl sűrű megállásnak. Ráadásul óránként is járnak.
A te hozzáállásoddal és kis túlzással elég volna a két végállomáson megállnia.
Na bumm, esetleg legyen akkor még Szolnok.
De mi a helyzet Cegléddel? Az csak 19 percre van Szolnoktól. Akkor ott most megállhat?
Légy szíves már engedélyezni, hogy megálljon akkor Püspökladányban is. :-) Köszönöm.
Pixel 2009.01.05 22:00:37
A Corona nemzetközi gyors ma "csak" 30 percet késett.
Munkába járáshoz, helyközi néhány megállóra kifejezetten bosszantó nemzetközi vonatokat beállítani. Vagy legalább is olyanokat, amelyek rendszeresen ennyire késnek.
Idén ezen nemzetközi vonatok számát növelték a Romániából induló IC-k. Igaz ezekből egy csak innen Nagyváradról indul, annál talán van remény.

Mellesleg még ma délelőtt sem állt meg az Elvira szerint az IC Püspökladányban. Mostanra, több mint 2 hét után ezt a csorbát kiköszörülték. Már megáll.

Nem tudom, olvassa-e még valaki ezt a régebbi témát és hozzászólásokat, de további adalék is van az idei menetrend anomáliáihoz és éppen ezzel a tervezett IC meg nem állással lesz kapcsolataos.
Tavaly még volt olyan IC, amihez közvetlen személyvonat csatlakozás volt Biharkeresztes felé. Pl. a 16:20-kor induló Hajdú. Az IC-k az ütemezés szerint mindig az adott óra 23. percében érkeztek Püspökladányba. Volt olyan csatlakozó vonat, ami 25-kor indult. Ez szuper.
Na most idén, hogy úgysem fognak megállni az IC-k az eredeti elképzelés szerint Püspökladányban, nyugodt szívvel csináltak olyan ütemes menetrendet, ami minden óra 10 percekor indul.
Most már az IC mégis megáll, de az 23-kor érkezik. Közvetlen csatlakozás nincs, az elment óra 10-kor. A következő óra 10-re meg várni kell 50 percet. Bravó.
Na de örüljünk a kicsinek is. Legalább megáll. ;-)
Az ismert okokból az összes határidőt lekésve, jókora csúszással készült a menetrend, így kinyomtatott verzióját se lehetett még kapni életbelépése idején (így történt ez tavaly is). Korábban volt olyan hír, hogy mától árulják, de mások már tegnapelőtt vettek. Én…..