Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TML721

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A diákhitelt néhány éve azért vezették be, hogy a hallgatók e kedvezményes konstrukcióval támogatni tudják felsőfokú tanulmányaik végzését. Mi a véleménye a diákhitel intézményéről? A diákhitelt a legtöbben jó ötletnek, kezdeményezésnek tartják. A véleményezők…..
TML721 2008.12.11 20:00:06
Sok előttem szóló említette azt meg, hogy a diákhitel intézménye egyfajta szociális alapon működő segítség szerepét látja el, vagy kellene ellátnia. A diákhitel értelme így elvileg az lenne, hogy a hátrányos helyzetű felsőoktatási képzésben résztvevő diákoknak pénzt nyújt tanulmányaik végzésének megsegítésére. De mire is gondolunk hátrányos helyzet alatt? Hátrányos helyzet alatt sok dolgot lehet érteni. Ha valaki nagy távolságra lakik az egyetemtől, akkor ez extra költségekhez vezet, úgy mint közlekedés, (kollégiumi vagy egyéb) lakbér, önellátás. Továbbá az is egyfajta hátrányos helyzetnek számíthat, ha valaki költségtérítéses képzésre jár, hiszen nekik a tanulás nagyobb költséget jelent, mint az államilag támogatott képzésre járóknak. És természetesen hátrányos helyzetet jelentenek az egyéb szociális és társadalmi okokból való hátráltatások is. Szerintem azonban az előbb leírt hátrányos helyzetek, noha indokolttá tennék a diákhitel felvételét, de szinte minden esetben létezik más hasonló összegű pénzszerzési lehetőség, ami így képes a diákhitel ezen szerepét ellátni. A szociálisan hátrányos helyzetű diákok számára léteznek egyetemi, kisebbségi és egyéb szociális ösztöndíjak és támogatások, amik elnyerésére egyre több diák jogosult, a jó eredménnyel tanuló diákoknak lehetőségük van egyetemi, kisebbségi, kerületi, városi, állami és egyéb tanulmányi ösztöndíjak elnyerésére (Itt fontos megemlíteni azt, hogy ha egy diák eredményei nem a legjobbak és felveszi a diákhitelt, akkor annak valószínűsége, hogy gyorsan talál olyan munkahelyet, aminek a fizetéséből képes a törlesztésre, eléggé alacsony.). Végezetül opció még a már említett diákmunka is. Ezen pénzforrások szinte minden hátrányos helyzetű diák számára elérhetők és megfelelő kombinációban még meg is lehet belőle takarítani, vagyis ez a lehetőség eladósodás helyett megtakarítást eredményezhet. Összegezve az én véleményem az, hogy diákhitel felvétele helyett inkább ösztöndíjak keresése és igénylése a megoldás és természetesen a minél hatékonyabb tanulás.