Regisztráció Blogot indítok
Adatok
T1GRIS

37 bejegyzést írt és 1031 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Karácsonyi interjú Kovács Tihamérral, az Egyesült Protestáns Egyház központi irodájának titkárával Áu. 9. (részletek) - A karácsony népszerűsége évről-évre nő, az egyház részéről ezt hogyan tapasztalják? - Mi is így látjuk, azt hiszem, ezt a testvérfelekezetek…..
Mielőtt fejest ugranánk a második és harmadik nap (összevont) beszámolójába, hadd utaljak még vissza két rövid gondolat erejéig az első napra. Aztán persze  haladunk tovább. ..
T1GRIS 2016.08.06 16:35:40
@csátonya: HáTH az a kép volt rá a válasz! Ott pont úgy néztünk ki, szerintem. :)
Reggel fél nyolc, ébredés az Üvegtigrisben, tele szúnyogcsípésekkel, de még mindig az esti nevetésekkel és jókívánságokkal a fülünkben. Házi kolbászt és fehér kenyeret ettünk reggelire, a tőlünk 15 méterre termesztett ízes paradicsomokkal és paprikákkal kísérve, falusi vízzel leöblítve. Mindegyiket…..
Kedves barátok, családtagok, ismerősök, ismerősök ismerősei, blog(ok) olvasói és mindenki, aki szurkolt nekünk: köszönjük a megtisztelő figyelmeteket, a buzdítást és szeretetet! Sajnos, ahogy a címből már kitalálhattátok, az Út végéről jelentkezünk. Az út végét pedig úgy hívják, Dolná Krupá, vagyis…..
Érsekújvárt elhagyva rátértünk Szlovákia Legkeskenyebb Főútjára, amely sajnálatos módon egyben a kamionok által legkedveltebb is. Sellye előtt jöttünk már ilyen forgalmú úton, a különbség annyi, hogy ott a padka annyira széles volt, hogy akár egymás mellett is baktathattunk, ott csak a zaj volt…..
- kérdezte G. valahol még az út legelején, hogy aztán alig tizenpár kilométerrel később, Pomáz centrumában rögtön választ is kapjon a kérdésre. Fognak...
Valószínűleg el fogom majd mesélni, hogy milyen volt az első napunk - de holtbiztos, hogy nem ma...
Távol a fikától Gáncs 2015.09.09 17:00:00
(Ejj, pedig de büszke voltam rá magam előtt, hogy mindeddig egy blogbejegyzést sem írtam erről a témáról... Eddig tartott. És persze tudom, hogy a mostani megírásának sincs semmi értelme, mivel egy olyan tömör zajba fogom belehümmögni a magam kis véleményét, amelyben még az is…..
Háttérinfók mindenkinek, aki okosabb szeretne lenni, mint egy ötödikes, mint az internetes hozzászólók 90 százaléka. (Előrebocsátom: ez nem túl nehéz feladat.) [Az előzmény, amelyről már mindenki tud: tegnap délelőtt a Germanwings német fapados légitársaság…..
T1GRIS 2015.03.27 21:30:19
@eastern sugar: Már hogyne emlékeznék! Valamelyik felzárkóztatós bejegyzés alatt, ahová kommenteltél, válaszoltam is Neked, csak aztán eltűntél. (Aztán meg a blogger tűnt el, és egyébként most sem tervezem a rendszeres frissítést, úgyhogy, ahogy mondani szokás: csak most, csak Önöknek... ;))
T1GRIS 2015.03.28 10:11:25
@iota draconis: touché! ;)
T1GRIS 2015.04.23 13:10:14
@In Time: Bocsánat a megkésett válaszért. Semmiképpen nem érzem szenzációhajhásznak vagy alaptalan vádaskodásnak a cikket, érezhető, hogy az újságíró (milyen üdítő kivétel ma már!) alaposan utánajárt a témának.
Mindenképpen elgondolkodtató tehát a felvetés, ugyanakkor a cikk egyik leglényegesebb megállapításával én is egyetértek: a pilóták technikai felkészültségét ez nem érinti, a légitársaságok szerencsére nem a képzésen és szimulátoros gyakorlaton spórolnak (mert erre a szigorú európai szabályozás miatt lehetőségük sincs). Jogos viszont az a megközelítés is, hogy ha egy pilóta folyamatos bizonytalanságban él az állásával kapcsolatban, az vajon mennyire van a fejében repülés közben... Én felelősséggel csak a mi (értsd: Wizz Air) pilótáinkról tudok nyilatkozni, őket ismerem és sosem éreztem bennük a cikkben leírt létbizonytalanságot (igaz, a cikk is kiemeli a Wizz Airt mint kivételt).
Kikerülhetetlen tény, hogy a polgári repülés az elmúlt pár évtizedben nemcsak az utasok számára változott meg radikálisan, hanem a légitársasági dolgozók, pilóták (sőt, a földi kiszolgáló cégek) számára is. Ma már a repülés messze nem az a ritka kiváltság, mint régen volt, de ez ugyanígy vonatkozik a pilótákra is. A fapadosok megjelenésével pedig, úgy érzem, természetes, hogy ezt a piacot is elkezdi a kereslet-kínálat törvénye szabályozni. És amíg a megfelelő számú pilóta ilyen feltételekkel is leszerződik pl. a Ryanairhez, addig a cégnek nem érdeke bővebb juttatásokat adni.
De még egyszer hangsúlyozom: ez a kereslet-kínálati viszony semmiképpen sem teszi lehetővé egyetlen európai légitársaságnak sem, hogy olyan módon zsigerelje ki a pilótáit, ami közvetlenül befolyásolhatja a légi közlekedés biztonságát. Értem ez alatt, hogy a repült órák száma (éves, havi, napi szinten szabályozva) a pihenőidő, az ún. duty time, a képzési program, a kötelező gyakorlások mind az EASA OPS (korábban EU OPS) által feketén-fehéren lefektetett keretszámok alapján vannak meghatározva MINDENHOL. És mindez pont annak szellemében, ami egy pilótát pilótává tesz: éveken keresztül, naponta százszor hajtják végre ugyanazokat a műveleteket, probléma nélkül, és erre fele ilyen alapos képzéssel is képesek lennének. És talán egy pilóta egész karrierje során csupán egyszer (vagy épp egyszer sem) jön elő az az eset, amikor az összes mögötte helyet foglaló ember élete egyedül az ő tudásán, felkészültségén és lélekjelenlétén múlik. Egyszer kell tudni leszállni a Hudsonre két leállt hajtóművel, akkor viszont le KELL tudni szállni... Na, ezért kapják a (saját meglátásom szerint) a cikk egyébként valós aggályaival szemben azért továbbra sem szánni való fizetésüket. ;)
Nos, ideje, hogy a városnézés után visszaevezzünk komolyabb témákhoz, mert attól, hogy tudtok padlóterhelést számolni, még nem vagytok rampások. :P Kérdése van-e valakinek? Igen, az ott tényleg egy szó. :) És a korábbi részekkel kapcsolatban van kérdés? Nincs, szuper, akkor…..
T1GRIS 2013.11.18 17:10:58
@balays88: No, ahogy ígértem, átnéztem a feladatmegoldást.

Kezdjük a dicsérettel: - a poggyászkonténereknél nem csak a bőröndök súlyát szoroztad fel, hanem nem felejtetted el hozzáadni a konténer súlyát sem. Pipa.
- a megengedett terhelési limiteket nem lépted túl. Pipa.
- a poggyászkonténerek prioritási sorrendje jó. Pipa.

Jöjjön a feketeleves: - betervezted a gépbe az RXE-t is, ami pedig az elkülönítési táblázat szerint "CAO", vagyis csak teherszállító gépen fuvarozható, utasgépen nem. (Ha a rampásod sem vette ezt észre, akkor mostanra egyikőtöknek sincs szaxója. ;)
- A kétajtósnál: szárazjég és élőállat egy raktérben - az eredmény két halott kutya és megint csak ugrott a szaxó. (A hátsó raktér, hiába három compartment, fizikailag egy légtér, mivel az 5-ös rakteret csak háló választja el. A szén-dioxid meg nem áll meg a hálónál.)
- Ez nem súlyos hiba, csak "szépséghiba": azonos prioritású konténernél mindig a nehezebbet rakd a szárnytőhöz közel, akkor kapod a legjobb balanszot (11P és 12P, TB-konténerek). Hasonló okból én a 33P-t és 42P-t megcserélném, hiszen kipakolásnál mindkét konténert másodikként tudod kivenni a short-transfer konténer után, így a prioritási sorrendet nem sérted meg. (De ez a két hiba legalább nem fenyegette a szaxódat. :)
T1GRIS 2015.04.21 12:53:45
@balays88: Szia, Dudi!
Nagyon örülök a fejleményeknek (annak pláne, ha úgy érzed, én is hozzá tudtam járulni a sikereidhez :), ha a tréning miatt úgyis erre jársz a környéken és van kedved, bátran nézz be hozzám - a Wizz Air székháza az 1-es mellett az A-portánál található. Ha dobsz egy mailt, megdumálhatjuk a részleteket.
Üdv!
Fellélegezhetnek a Wizz Air utasai: nincs több csomagos szemétkedés a beszállítókapunál, nem kell azon aggódni, hogy a kézipoggyász miatt, amivel évek óta utazunk, egyszer csak megbüntetnek. Öröm ez blogunknak, de leginkább a kommentelőknek, s végső soron az összes tisztességes…..
T1GRIS 2014.12.02 12:14:02
@sellőlány: Kösz a pontos helyszíni riportot, nagyjából én is így képzeltem el a dolgot. Sajnálatos, és mint annyi hasonló beszámolóban, itt is kidomborodik a közönyösség és a bántó hangnem. Ezeken jogosan háborodik fel az utas, aki nem azért vesz olcsó jegyet, hogy ezzel járulékosan elfogadja, hogy parasztul viselkedjenek vele.

Ahogy én látom az egész helyzetet: szerintem a szereplők eltérő érdekei miatt kódolva volt ez a konfliktus. A Budportnak nyilvánvalóan az volt a jól felfogott érdeke, hogy mindenkit mérlegelés nélkül megsarcoljon, aki erre lehetőséget ad. (És felesleges talán tovább hangsúlyozni, hogy a felelősség azoké, akik erre lehetőséget adnak, annak ellenére, hogy vagy háromszor elfogadják a poggyászméreteket/-darabszámokat. Nem a Wizzairé és nem a Budporté.) Ők ugyanis ebből kapták a jutalékukat, ebből tartották fent az egész céget. (Képzeld el, hogy a BKK-ellenőr egy alvállalkozó - na, ő se sokszor mondaná azt, hogy "na jó, rendben, de holnap legyen nálad a bérlet".)
Az utasnak az az érdeke, hogy minél olcsóbban és minél nagyobb poggyásszal utazzon (ez utóbbi mondjuk nem tudom, miért kötelező elem, de sokaknál sport, hogy kimaxolják a keretet). A történet idején még az volt a szabályzat, hogy a méretbe beleszámít a kerék, fogantyú, oldalzseb. Ezért a pótdíj megfizettetése jogos volt. Az már a mi szerencsénk, hogy most, hogy a Wizz lépett, nemcsak a stílusa miatt sok támadási felületet nyújtó al-alvállalkozótól szabadult meg, hanem egy füst alatt felülbírálta a saját szabályzatát is, és mostantól a kerék és a fogantyú már nem számít bele a poggyász méretébe (nemcsak Budapesten, hanem sehol). Hurrá.
A Wizzairnek meg az volt a saját érdeke, hogy a fontos bevételi forrásnak számító extra díjak megbízhatóan csordogáljanak. Nyilván nagyon örültek, amikor a Budport hozta a kimagasló számokat hónapokon keresztül, ugyanakkor az utaspanaszoknak jóval több idő kellett, míg elértek egy "kritikus tömeget", amíg valaki felfigyelt rá, hogy valami nem jól megy a budapesti ketrecben. Talán most telt be a pohár? Ugyanis a fapadosnak az is érdeke, hogy lehetőleg minél kevesebb negatív sajtóvisszhanggal érje el a jó extra bevételt. (Azt ezen a blogon nyilván nem kell senkinek magyarázni, hogy a fapadosok mivel kompenzálják az olcsó jegyárat.)

* És bónuszként még egy adalék, ez a légitársaság és az utas közös érdeke: a menetrend betartása. Engem meglep, hogy sokan most az eddig fikázott Ryanairt hozzák fel pozitív példaként kézipoggyász-fronton, mondván "bezzeg ők kettőt is felengednek" - ja, csak egy teltházas járaton ebből mennyi marad a fedélzeten? És mi a garanciája annak, hogy (hacsak nem veszel priority boardingot; megint csak extra bevétel, ugye), akkor a te poggyászod köztük lesz?
Két hete utaztam Ryannel, közel teltház oda-vissza, mindkét irányban több mint negyedóra kését eredményezett, hogy az utasok és a személyzet szenvedtek a kalaptartókkal, és egy rakat kézipoggyászt le kellett rakni a gép hasába. Nekem utasként többet ér, hogy azokat a holmikat, amiket nem akarom, hogy rakodók dobáljanak (fényképező, laptop), biztosan a fedélzeten tudhatom és nem kell kipakolnom azért, mert nem vettem elsőbbségi jegyet. Wizz-en még sosem volt olyan élményem, hogy akár teltházas gépen ne fértünk volna el, vagy, hogy emiatt késtünk volna.
T1GRIS 2014.12.02 12:35:28
@sellőlány: "a Budport vezetőjének a nyilatkozata eléggé nem egyértelmű."
Szerintem az inkább egy első, sértődött reakció volt mintsem átgondolt nyilatkozat. Ahogy az update-ben Gusztáv is utalt rá, enyhén szólva is félreértelmezi a Wizz-közleményt, abban egy szó sincs arról, hogy innentől ne lenne darabszám- és méretellenőrzés. Remélem, hogy kevés jóhiszemű utas kajálja be ezt az elhamarkodott nyilatkozatot és jelenik meg holnap két böhöm kézipoggyásszal a reptéren, remélve, hogy senki nem szól érte...
(Mellesleg azért is óva intenék ettől, mert te utasként nem a Budporttal, hanem a Wizz Airrel állsz szerződésben, tehát az ő szavuk az irányadó. Úgyhogy szerintem továbbra is egy kézipoggyász vihető fel, az eddigi méretekben - kicsi oder nagy -, annyi különbséggel, hogy ha csupán a fogantyú vagy a kerék lóg ki, de amúgy a poggyász maga megfelelő méret, akkor nem fognak szívatni.)
Sokáig nem hittük, hogy utasalázásban a Wizz Air képes túlszárnyalni a Ryanairt, de legutóbb saját bőrünkön is megtapasztalhattuk, milyen az, amikor az elborult agyú poggyászmérő kisiparos mindenképp le akar húzni 45 euróval. Horrortörténetek a trehányul pakoló utasokra…..
T1GRIS 2014.11.27 12:35:30
@Pesti Lokista: "ezek a csajok - írja meg valaki - biztos, hogy arra kapnak jutalékot, ha minél több embert megvágnak!"

Én úgy tudom, hogy Budapesten személyesen nem kapnak, de nem kizárt, hogy más reptéren a handling nem vezetett be valamilyen "motivációs rendszert" a hatékony ellenőrzésre.
Amit itt Budapesten kapnak, az az, hogy megtarthatják a munkájukat, ha elvégzik, amire szerződtek. Ilyen egyszerű. Lehet, hogy csak egy minimálbéres állás, de van, akinek az is fontos, ezért megcsinálja, amit aláírt a szerződéskötéskor. (Hozzáteszem, szerintem azt is aláírja, hogy az utassal minden körülmények között udvarias! Ezért nincs mentség arra, ha flegma, udvariatlan, goromba vagy pökhendi. Igen, még akkor is, ha egyébként az utas kezd el vele ordibálni. Szerintem ilyenkor udvariasan és maximális nyugalommal kellene az utast lerúgni a járatról mint disruptive passengert, és akkor még nagyobbat szív, mint egyébként tette volna, ha belátja, hogy nincs igaza.)
T1GRIS 2014.11.27 12:57:31
@das boot: Engedelmeddel kiemelném a hozzászólásod lényegét: "tullogott fel centit".

Persze, empatikus vagyok és megértem a hozzáállásod, valahol még a duzzogásod is, de mivel az írásod alapján igen értelmes ember vagy, így biztos vagyok benne, hogy te is megérted a kiscsaj szempontjait: te ennél az incidensnél nem a Wizz Airrel álltál kapcsolatban, hanem egy földi kiszolgáló alvállalkozóval, akinek az egyetlen célja, hogy a saját főnöke ne baszogassa és megtarthassa az állását. Valószínűleg leszarja, hogy azzal, hogy ő egy általad is elismert hibát a saját munkaszerződése szerint szankcionált, a légitársaság mennyi pénzt veszít éves szinten.
(Megjegyzem, igen fura dolgok sülhetnének ki abból, ha ilyesmiket is figyelembe kellene venniük, nem pusztán annyit, hogy "42 cm a limit, kerekekkel, fogantyúkkal, oldalzsebekkel EGYÜTT"... Mondjuk túl van könyvelve egy járat és offloadolni kell pár utast, és bár te még épp az utolsó felférő lennél, a csaj mosolyogva odalépne hozzád és azt mondaná, "nagyon sajnálom, uram, de a sorban ön után következő utasunk cége éves szinten több pénzt költ el a légitársaságnál, mint az ön cége, ezért az ön ülőhelyét most felajánljuk neki, köszönöm a megértését"... A te logikád szerint ebben az esetben igaza lenne.)
Múlt héten már volt egy posztunk, amit kiakadt ügyfél helyett egy ügyfélszolgálatos írt hasznos tanácsokkal a köz javára. Ezúttal egy korábban Ferihegy legnagyobb földi kiszolgáló cégénél check-in agentként dolgozó ("ő az a hülye, akivel üvöltözhetnek az utasok…..
T1GRIS 2014.07.29 00:18:20
@igi1: Nyugta! Akarom mondani, igenisértettem!

Egyetlen jó szándékú tanács, addig is, amíg úgy tetszik, hogy velünk utazol: a foglalási folyamat, illetve később a becsekkolás során legalább négyfajta formában, pop-up-on, megerősítő linken, bepipálandó kis ikszek erdején keresztül stb. fogadod el, hogy tisztában vagy az utazási szabályokkal, hogy a 40 perc a check-in zárása előtt tényleg 40 perc, hogy a 42 centi a kézipoggyászban tényleg 42 centi, hogy a 20 kiló a feladottban tényleg 20 kiló és így tovább. Ha ezek közül valamelyik nem teljesül, az innentől kezdve nehezen bír majd "a repteres" hibája lenni... ;)
Ahogy az borítékolható volt, az Évértékelő poszt indiaikkal és egyéb nációkkal foglalkozó része kicsapott pár biztosítékot. (Aaaaaannyira sajnálom, de téééényleg! :)) A hatást fokozta, hogy a Határátkelő blog is megkeresett, hogy lehozná az írást, így aztán a dolog…..
T1GRIS 2013.11.16 16:40:00
@SiDor: Oké, van pár kérdésem: Kicsoda Simon, mennyire tudta gyakorlatban kamatoztatni az ötletemet, illetve mikor és mire válthatom be az egyet, amivel jön? :)
Ma folytatódnak Andor afrikai kalandjai, nem is akárhol, hanem a legendás Queen még legendásabb énekese, Freddie Mercury szülőhelyén, Zanzibárban, ahol a kóbor macskáknál már csak a papasik vannak többen. (A fényképekért köszönet a szerzőnek, az első részt pedig itt…..
T1GRIS 2013.11.13 17:41:37
@London2009: "Ja es ne (..) jelents ki valamit Maxval stilusban tenykent amirol ugy erzem en tobbet tudok."

Hehe, ennyi erővel azt is kérhetnéd tőle, hogy ne vegyen levegőt. :)))
Távol a fikától Évértékelő 2013.09.30 23:00:00
Velkám bekk evribádi. Kereken egy éve történt, hogy egy azóta is ambivalens megítélésű szeptemberi napon felszálltam a Qatar Airways Budapest-Doha járatára, hogy életem új fejezetének helyszínére repítsen. Ez a kerek évforduló remek alkalmat kínál arra, hogy mérleget…..
T1GRIS 2013.10.07 10:52:06
Köszi, @lavor: :)Jó idő ide vagy oda, remélem, már nem sokáig élek vissza a vendégszeretetükkel.
Persze, mondhatjuk ezt eltérő szocializációnak, de fehér európaiként akkor is sokkoló a gondolkodásuk (hiánya). Az itteniek 99 százaléka gyakorlatilag kizárólag betáplált program lefuttatására képes agyban. Neki ezt mondták, ő ezt fogja csinálni. Nem tudja az értelmét, nem kérdezi az okát és nem érdekli az eredménye. Ha bárhol megakasztod a folyamatban, az agya csinál egy nullával való osztást és LEÁLL. Majd, ha sikeresen újraindította magát, újra elkezdi a végrehajtást - a folyamat elejétől.
T1GRIS 2013.10.07 11:14:22
@rkb9y5: "Kíváncsi volnék, ebből a "korcs, büdös, értelmetlen tekintetű" halmazból mi az, ami nem jön veled szembe Magyarországon."

Jól látható, hogy tapasztalatok híján beszélsz, különben nem kérdeznél álnaiv hülyeségeket. (Mintha mégis idetalált volna az évekkel ezelőtti énem azon a féreglyukon, kábé magamról tudom elképzelni ezt a fokú arroganciát, amivel a vélt igazam megingathatatlanságának tudatában ezt idevetettem volna.)
Szóval, az utóbbi egy évben Magyarországnak felfedeztem egy hatalmas előnyét! (Amit, érdekes módon, korábban még hátránynak tartottam.) Nem beszélünk nyelveket. Magyarországon munkavállalás szempontjából a magyar nyelv ismerete nélkül lehetetlen boldogulni. És míg régen úgy gondoltam, ez mennyire ciki, az itteni tapasztalatok alapján rájöttem, hogy ez ÁLDÁS. Kizárólag ennek köszönhetjük, hogy minket még nem özönlöttek el ezek a dél-ázsiai - igen, korcs! - népek.
Persze, vannak cigányaink, persze, vannak a magyarok között is látványosan aluliskolázott és alulszocializált egyedek, ezek kétségtelenül szembe tudnak veled jönni az utcán. De ez összehasonlíthatatlan kellemetlenség ahhoz képest, amikor a fenti réteg alkotja magát az utcát, és attól függően, hogy Doha melyik részén laksz, attól függően vagy Karachi vagy Mumbai vagy Manila utcaképét tapasztalod meg az ajtódon kilépve.

"Nyugodj meg, téged is van, aki korcs büdös embernek tart."

Maximum te, valami azonosítatlan eredetű hőbörgés kísérőtüneteként, amihez egyrészt persze minden jogod megvan, másrészt pedig amit én angyali, üdvözült mosollyal szarok le. Mivel jól tudom magamról, hogy igen szerencsés génekkel rendelkezem, így a korcs nem állja meg a helyét, és mivel a személyes higiénia területén sem küzdök semmilyen olyan kihívással, ami a civilizált világban rosszalló szemöldökráncolást váltana ki bárkiből is, így a büdös sem állja meg a helyét.
A dolog úgy áll, hogy Andor nekiindult Afrikának, ám mielőtt elindult volna, megígérte, hogy rendszeresen bejelentkezik majd az útjáról. A mai az első posztja, melynek érdekessége, hogy nem egyszerűen egy útibeszámoló, második fele ugyanis egy interjú két, Dohában élő és…..
T1GRIS 2013.11.07 17:16:01
@Mirjam2: "Es mellesleg hol vannak Magyarorszagon azok a munkahelyek amiket inkabb kulfoldi, kepzetlen munkaerovel toltenenek fel, mint magyarokkal?"

Sehol, és ezzel meg is érkeztünk az interjúban adott válaszomhoz.
T1GRIS 2013.11.08 15:43:20
@bpetya75: Szomorú, hogy ezért egy vitafórumon/blogon már dicséretet érdemlek, de azért köszönöm. :) (diggerdriver, neked is köszönöm a kitüntető Nap Hőse címet! ;))

@rumitom: "amennyiben feltelezzuk, hogy nem indiai szarmazasu katariakrol van szo"
- Ezt most próbáltam elképzelni, és azóta is vinnyogva röhögök rajta. :)))) Mármint azon, hogy egy indiai katari állampolgárságot kap. :D

@Mirjam2: Ha ez megnyugtat, ezzel a véleményével Imi még engem is meglepett elsőre, de aztán kiderült, hogy ő az arab származású expatokra gondolt, nem a helyiekre. A helyiek természetesen NEM dolgoznak, ezzel, gondolom, neked nem mondok újat. Szóval itt a jellemzően észak-afrikai (sok tunéziai, marokkói, egyiptomi is dolgozik itt) munkaerőre gondolt, akikkel szellemileg is jól megtaláljuk a közös nevezőt és a munkában is hasonlóan működünk.

@Mirjam2: "Egyreszt parszaz kilometerre elek Tigristol, masreszt nekem a toleranciaba nem fer bele a rasszizmus toleralasa. Erzekenyen erint a kerdes, mivel legjobb barataim es hozzam erzelmileg kozel allo emberek 'pakik'."

Á, tehát az indokoltnál vehemensebb vélemény-nyilvánításra az a magyarázat, hogy érzelmileg érintve vagy. ;) Nos, akkor rossz hírem van, mert: nekem a toleranciába nem fér bele a fájóan nyilvánvaló ostobaság és robotszerű működés tolerálása. Érzékenyen érint a kérdés, mivel a legjobb barátaim és hozzám érzelmileg közel álló emberek gondolkodó lények.
Na, érted már? ;) Így már az én - meglehetősen sarkos - álláspontom is védhető, nem?
T1GRIS 2013.11.08 16:05:39
@Whave: "Nem szerettunk kezet fogni veluk, mert eleg hamar kiderultek a higieniai hianyossagok..."

Pedig ők, Istenem, mennyire imádnak kezet fogni! Kényszeresen, naponta többször is, én meg ezt nem igazán igénylem, pláne nem egy indiaitól.
Na jó, a többieknek tegnap nem akartam belinkelni, mert ez már tényleg elég keményen rasszista bejegyzés még tőlem is, de neked erre válaszul muszáj, mert pont ebben a posztban írok a "nagy kézfogósdiról", illetve arról, hogy hogyan lehet elkerülni: tavolafikatol.blog.hu/2013/10/24/a_tuleles_eszkozei
(Mirjam2, légyszi, te inkább ne kattints rá! :))

@smile750: Huhh, akkor te is itt nyomod? Akkor neked is úgy kivánok minden jót, ahogy mostanában az otthoniakkal szoktunk elköszönni: "Katartást!" ;)
Óriási hírem van, végre megtaláltam, amit már annyi ideje kerestem: az ideális közlekedési eszközt Dohába. Egy motort, amin van légkondi! (Nem röhög!!! Ez itt a sivatag, vazze, az az 50+ fok nyáron nem viccel.) Tehát igen, létezik ilyen fura szerzet, a Tovább-ra kattintva képeket…..
Határátkelő Csak tudd abbahagyni 2013.10.07 06:48:00
A határátkelés speciális esete a hajós munkavállalás, amiről már több poszt is született a blogon. A mai is ilyen, egyébként pedig részben válasz egy korábbi írásra. Mindenesetre én mindig nagyon érdekesnek tartottam az ilyen életet, noha igazán sosem vonzott, de hát nem…..
T1GRIS 2013.10.07 17:42:04
@DrunkenSailor: Ha hölgy, akkor szerintem tudom, kiről van szó, ő már az én időmben is Photo Manager volt.
T1GRIS 2013.10.07 17:45:09
@zöldeketbeszélek: "és a szabadidőmet valószínűleg olvasással és/vagy alvással tölteném a hajón"

Bocs, a MIDET? :))) Ahogy még annak idején a hajós blogomban írtam: " A szabadidő mint olyan egy létező, de elvont fogalom a hajón – mindenki ismer legalább egy embert a személyzetből, akinek már volt egyszer olyan."
T1GRIS 2013.10.08 13:02:01
@justStevee: Nagyon bunkó leszek, ha azt mondom, hogy tavolafikatol.blog.hu (vagy a bal oldali blogajánlóból is elérhető), és a kezdeti, 2009-2010-es posztokat kezdd el olvasni? :) Ott mindent leírtam a hajós életről meg a fotós munkáról is, úgyhogy, engedelmeddel, én már megtettem a munka rám eső részét, most rajtad a sor. :) (A sallangokat ugord át, nem ismeretterjesztő, nyilvános blognak szántam, hanem a szűk baráti körnek és családnak írtam, ezért sok a személyes vonatkozású bejegyzés.)
Ha összegeznem kéne: ha annyira komolyan veszed a fotózást, hogy még a profilképeden is kamerával vagy, ne menj hajóra. Vagy ne fotósként. Szenvedni fogsz, mert paradox módon a hajón nincs szükség fotós tudásra, senkit nem fog érdekelni, milyen beállításokat találsz ki magadtól, mert azt várják el, hogy a Carnival bevett pózait lődd idomított majomként. Az sem számít, hogy milyen százalékban kelnek el a képeid, mert a menedzseredet csak az fogja érdekelni, hogy hány képet lősz, nem az, hogy abból este hányat adnak el. Ahhoz, hogy meglegyen az ún. rollcountod, pedig nem jó fotósnak kell lenned, hanem jó bohócnak, hogy rávedd az utasaidat, hogy fotózkodjanak. Lehetőleg mindig. Vagyis tukmálni, tukmálni, fáradhatatlanul.
Viszont gyönyörű tájakon fogsz járni, jó fej emberekkel fogsz találkozni, sokat fogsz inni és partizni, és főleg nagyon sokat tanulsz majd magadról. Csak a fotózást felejtsd el, és mindazt, amit eddig megtanultál róla.
Határátkelő Újrakezdések 2013.10.06 06:53:00
Bevallom, minden héten nagy izgalommal kattintgatok kedvenc blogjaimra (ezek jó része megtalálható a baloldali Blogajánlóban) és mindig nagyon örülök, amikor egy-egy jó új posztot találok, amit ilyenkor, vasárnap ajánlhatok nektek – és mindig kicsit szomorú vagyok, amikor egy-egy…..
T1GRIS 2013.10.06 11:18:57
@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Talán mert ez valóban egy amerikai filmcím parafrázisa? Erre gondoltál már?
T1GRIS 2013.10.06 12:42:25
@nyuszigonosz: Kíváncsivá tettél, mesélj...
T1GRIS 2013.10.06 13:16:20
@nyuszigonosz: Hát, simán el tudom képzelni... A bevándorlók tömegeinek és az itteni munkalehetőségeknek a viszonya olyan, hogy egy csomó ilyen fisz-fasz naplopó állás van (árucsomagoló, biztonsági őr, ésszel felfoghatatlan mennyiségű takarító), amelyből eltengődhetsz - éhbéren. De ha Ázsia valamelyik déli szegletéből jöttél, akkor még ez is a kánaán lehet, amiből még az otthoni családodat is segíteni tudod. Jogaid persze nincsenek (de ezek az emberek nem is igénylik - ők úgy tiltakoznak, hogy akkor se dolgoznak, ha ütöd őket, meg akkor se, ha terített asztalt teszel eléjük). A biztonsági őrök például, amelyek MINDEN lakó- és irodaépületben megtalálhatók, szinte kivétel nélkül nepáliak. 900 rijalt keresnek (kb. 55e Ft) és NINCS szabadnapjuk, heti hét napot dolgoznak 12 órában. Gyanítom, hogy az építkezésen dolgozóknak (ők főleg afrikaiak) még ennél is sokkal-sokkal rosszabb helyzetük van.
Én ugyebár nyilván nem építőmunkásnak jöttem ide, úgyhogy a légi közlekedésben ilyen visszásságokat nem tapasztalok, de azért itt is próbálkoznak becsülettel a pihenőidők és túlórák rugalmas értelmezésével. És nagyon csodálkoznak, hogy nálam ezekkel rendre visszapattannak, mert hozzászoktak ahhoz, hogy ha valamit mondanak, akkor a mi irodánkban pl. 120 indiai fej egyszerre bólint. És nem kérdőjeleznek meg semmit, max. egymás között morognak, azt viszont nagyon szeretnek.
Ja, az útlevelemet nekem is az irodában tartották az elején, de ha kértem volna, szerintem odaadták volna, mindenesetre az első hazautazásom óta már magamnál tartom.
A tegnapi németországi au pairkedés után ma egy teljesen más világot látogatunk meg. Irány Katar, ahol fillérekbe kerül a benzin (ennek megfelelően a SUV számít családi autónak), és ahol kétszer annyi az indiai, mint a katari állampolgár. Lilla írása (és fényképei) egy…..
T1GRIS 2013.09.11 15:01:06
@Zka: Mármint ezt konkrétan hol írja a cikk, hogy a törvényhozás ilyen állásfoglalást tett volna?
T1GRIS 2013.09.11 15:22:36
@Zka: Húbazmeg, ezt már a magyar média is lehozta, és természetesen csak az eredeti, azóta cáfolt híradást? Kemény... (Azért van abban valami báj, hogy a jemeni hivatalos álláspontot egy mondattal elintézve olyan kontextusba helyezi - "semmi nem történt" -, mintha pont az ellenkezője lenne igaz, miközben valahogy a "más, független újságírók megerősítették" részre érdekes módon már egyetlen hivatkozás sem jutott... Ehh, index... :-/ )

Eredeti kérdésedre válaszolva: hát, ennyit tudok rá mondani, hogy látod, ez van.
T1GRIS 2013.09.11 15:29:13
@Zoole: Nekem az a kedvencem, hogy az indiaiak azért esznek kizárólag jobb kézzel, mert a bal az a szaros seggük kitörlésére (of korsz, puszta kézzel) szolgál! :) Ó, milyen szemet gyönyörködtető is nézni őket, amint szorosan a tányér fölé hajolva jobb kézzel lapátolják a pofájukba puszta kézzel a rizst, és tunkolják bele a mindig ugyanolyan ízű különböző szószokba... :)))

Ha valaki még nem tudja, milyen az igazi rasszizmus, de szívesen kipróbálná, az jöjjön Katarba! :D
Augusztus közepén lesz két éves a Határátkelő, nemrégiben volt egy éve, hogy itt vagyunk az Indexen, és e két dolog egyenként is számvetésre késztetett a blog jelenével és jövőjével kapcsolatban. A számvetés eredménye egyfelől az, hogy örvendetesen nagy a közösség, sok a…..
Ha már Ramadán van, akkor ma látogassunk el az Egyesült Arab Emirátusokba, Fikus Kukisz segítségével. Korábban (még a kezdeti időkben) írt egy posztot, most újjal jelentkezett, a leírtak nem minden tanulság nélkül valók. „Mivel az új Határátkelő-oldalon nincs még…..
T1GRIS 2013.07.15 12:19:47
"Van még egy dolog, amiről még nem írtam Nektek, pedig érdekes, ez a közlekedés. Most, hogy ma megtettem közel 40 kilométert a városban kerékpáron, még jobb képem van róla, mint eddig céges busszal és gyalog közlekedve. A dolog ott kezdődik, hogy a belvárost és a nagyobb sugárutakat/körgyűrűket leszámítva nincsenek az utakon felfestett sávok, ergo, az egymással párhuzamosan haladó járművek számát csak a fizika korlátozza. Ahol elfér két autó is egymás mellett egy irányba, ott kettő fog menni, pontosabban három fog megpróbálni arra menni, és ebből kettő lesz sikeres. A nagyobb utak mellett ugyan látni sebességkorlátozó táblákat, de ezek ellenőrzés hiányában inkább egyfajta ajánlásnak vagy tanácsnak értelmezhetők az autósok számára, akik ennek megfelelően is értékelik őket. A vészvillogó még nagyobb jolly joker, mint nálunk, ha eszükbe jut valami, és nincs hely lehúzódni, akár a sáv közepén is nyugodtan kibasszák, és mennek a dolgukra. Természetesen a többiek rádudálnak, de ez senkinek nem tűnik fel, ugyanis ezek MINDIG dudálnak. A duda az autók legfontosabb felszerelése, fontossága meghaladja még a kormányét, az irányjelzőét és a fékpedálét is, tekintve, hogy adott szituációban ezek bármelyikét képes helyettesíteni, és a dohaiak élnek is ezzel a luxussal. A dudaszó gyakorlatilag bármit jelenthet az itteni közlekedés nyelvén. "Kanyarodok." "Fékezni fogok." "Gyorsítani szeretnék." "Üdv, Abdul, mizújs, gyerekek jól vannak?" "Itt most megállok." "Vigyázz, jövök!" "Megérkeztem a ház elé, gyere le!" "Megérkeztem, ne gyere le, én megyek fel." És ezt mind-mind dudaszóval kommunikálják – rendkívül fejlett lehet az intuíciós érzékük, hogy megértik egymást. Sőt, egyszer már jelentette azt is a duda, hogy "Köszi!", amikor tegnap este egy útépítés miatt erősen leszűkített úton jeleztem a mögöttem haladó autósnak, hogy hol fogom elengedni. (Persze lehet, hogy félreétettem, mert én nem vagyok olyan intuitív, mint ők, és valójában "A kurva anyád, fehér gyökér!"-t jelentett.)

Ami üdítő változatosság Európához képest, hogy itt nem hódít ám ez a politikai korrektségbe burkolt, végtelenül álságos "segítsük a gyengéket"-szemlélet. Itt a darwini evolúciós modell és a természetes kiválasztódás a menő: az erős célba ér, a gyenge meg ott fog megrohadni a háromsávos körforgalomban. Ez természetesen vonatkozik a közlekedés többi résztvevőjével való interakciókra is, vagyis a túlélés egyedüli záloga, hogy tudd, hogy hol a helyed! Vannak ugyan gyalogátkelőhelyek, de ez is csak olyasmi, mint a szavannán a növényevők ivóhelyei: tudod, hogy ott némileg több esélyed van, de azért ne vedd biztosra, hogy ott nem kaphat el az oroszlán. Más szóval, a zebrán akkor mehetsz át, ha átérsz a következő arra száguldó kocsi előtt, fékezni senki nem fog a kedvedért. (És, mint írtam, a fék amúgy is át van kötve a duda helyére.) Kerékpáros közlekedőként én középen helyezkedem el a táplálékláncban: menekülnöm kell ugyan az autós elől, viszont elgázolhatom a gyalogost.

A közlekedés összes résztvevője által hallgatólagosan elfogadott meg-nem-támadási zónának csak a nagyobb sugárutak lámpás kereszteződései számítanak. Ezek az utak általában kétszer öt, néha kétszer hatsávosak, és én még nem láttam olyat, hogy ne dugóban állnának. Az otthonihoz képest szokatlan, hogy elképesztően hosszan, néha 4-5 percig is kell várni a lámpaváltásra. (De megéri, mert egy kétszer hatsávoson már nincs ember, aki épségben átjut.) Én két ilyet érintek a reptérre menet, úgyhogy a kb. tízperces menetidőt akár ugyanennyivel is megdobhatja, ha rosszul kapom el a lámpát.

A mai nap legfontosabb tapasztalata talán az, hogy én is gyorsabban tudok közlekedni, ha kicsit magabiztosabban lépek fel, ugyanis itt tényleg ezen múlik a közúti érvényesülés (persze nekem sokkal jobban kell figyelnem, mert nincs karosszériám). Mivel a városban tudok az autós forgalom tempójában haladni, így nem akarnak megölni. A körforgalmakban nincs semmi gond, ha az az első lehetőségnél hagyom el őket – de hát nem haladhat az ember folyamatosan jobbra, néha muszáj kockáztatni egy-egy egyenesen áthaladással, vagy nagyon extrém esetben, mondjuk éjjel és erős hóesésben, talán még egy balra kanyarodás is belefér. Ilyenkor a következő taktikát alkalmazom: már a körforgalom előtt fokozatosan kezdem beszorítani vállal az autóst a sáv közepére, amíg nem dudál, innen tudom, hogy meglátott. Az a sáv már az enyém, ha ő jobbra kanyarodna, azt már mindenképpen csak utánam fogja tudni megtenni, nem rajtam keresztül, így én biztonságban haladhatok egyenesen. Az egyedüli, amire még oda kell figyelnem, hogy a belső sávból (a körforgalmak is általában kettő, néha háromsávosak) se akarjon senki egyből kikanyarodni, ugyanis ezek ezt is előszeretettel csinálják – én tényleg nem tudom, mi fordul meg a fejükben, amikor a belső sávban érkeznek meg egy körforgalomba, amit az első lehetőségnél akarnak elhagyni, de mindenesetre megcsinálják."
(
tavolafikatol.blog.hu/2012/10/06/a_masik_doha )
T1GRIS 2013.07.15 12:30:13
@T1GRIS: Így kilenc hónap elteltével, némileg több tapasztalattal felvértezve csak egy dologban módosítanám a fent leírtakat: az ellenőrzés hiánya nem igaz. Bizony Dohában is vannak sebességmérők, elsősorban fixen telepítettek, és ha az egyik elkap, akkor fizetsz - baromi sokat. Ugyanez a helyzet a piros lámpákba épített kamerákkal. A bírság még a sokat edzett magyarországi aggyal is szinte felfoghatatlan: egy piros lámpán áthajtás 6000 rijalnál kezdődik (360 ezer forint), egy barátom pedig nemrég kapott egy 11500 rijalról kiállított gyorshajtási csekket (közel hétszázezer forint)... És ez még nem is a 240-nel városban kategória volt.
T1GRIS 2013.07.15 12:41:55
@NickJ: "Én csak turistaként voltam Dubaiban, de kifejezetten jó benyomást tett rám. Áprilisban kifejezetten kellemes volt a meleg. A cikkból áradó negatív érzések inkább a Blikkhez illenek."

Szerintem meg a poszt és a te kommented azt a különbséget illusztrálja nagyon jól, hogy mennyivel másabb egy országot turistaként, illetve ott élőként megismerni. Nagyjából ég és föld.
Én például szeptember végén érkeztem meg Katarba, és valóban, kifejezetten kellemes volt a meleg. Meg a felhőkarcolók is tetszettek és jó volt városnézni két hétig, amíg a céges belépőkártyámra vártam. Tehát valószínűleg látogatóként imádtam volna Dohát - nos, tartósan itt élni kicsit más. És én még ráadásul a szerencsés kiválasztottak közé tartozom, például nem kellett összeköltöznöm egyetlen büdös indiaival sem, hanem önálló szállásom van. Viszont a kollégáim 90 százalékát már ők alkotják, és hihetetlenek a kulturális szakadékok. És most már nem kellemes szeptember van, hanem tomboló július, ráadásul Ramadán... Szóval, szerintem azért még ne kezdjünk alapból "blikkezni" azért, mert az ott élő már azokat a kompromisszumokat is látja és meg meri említeni, ami az átlagos nyaraló előtt még rejtve marad. (Ráadásul a Határátkelő célközönsége pont inkább ezekre a rejtőzködő hatásokra kíváncsi, nem elsősorban utazási tippeket keres a nyári szabadsághoz.)
Távol a fikától Erő és alázat 2012.10.02 17:30:00
Adj, Uram (vagy akár Allah, ha területi illetékesség szerint nézzük) mindkettőből, mert szükségem lesz rájuk... Tíz perc híján kereken 24 óra telt el, mióta Katar megszentelt földjére tettem a lábam, és noha ma nem csináltam konkrétan semmit, a 24 óra mégis inkább 48-nak…..