Regisztráció Blogot indítok
Adatok
primatus

0 bejegyzést írt és 254 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A legnagyobb dolog: bementünk Rómába. Igaz, a Colosseum melletti fotózkodás elmaradt, mert akárhányszor is jártuk körül a területet, mindenütt barikádokba botlottunk, marcona rendőrökkel a réseknél, de nagyrészt meglettek azok a fotók, amikről álmodni se mertem. A kisautó az…..
Belsőség Nem kell a pénz? 2013.11.13 17:32:34
A becsületesnepper, és a német nepperkolléga is azt mondta: a Cougarnak kell egy fényezés. Több német is elvitte volna, lelkesnek tűntek, elismerően nyilatkoztak a műszaki tartalomról, de a fényezés, az gátat vetett az üzletnek. Egy német nem is kezd el a fényezés miatt alkudozni,…..
primatus 2013.11.13 20:23:27
@Ada: :)Ja, ez magyar kultúrkör itteni (bennszülött') megnyilvánulása, ami itt is megcsodálhatsz :D www.youtube.com/watch?v=gogNEbFmZZE

A füller/ filler pedig a szórókittet jelenti, ami a még meglévő karcokat, hibákat mutatja meg és fedi le. Sz@r egy meló....csiszolás, kittelés, csiszolás stb.
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
primatus 2013.08.18 21:25:56
@ZYLO: A Mercinek függőlegesre is lehet nyitni a motorháztetejét. Semmidet nem vered be a hűtőmaszkba :)
primatus 2013.08.19 21:59:41
@Csikós Zsolt: Bocs'..... úgy emlékeztem.... 123-asom volt több is és egyszer javítottunk (,ha jól emlékszem 230-as 6 hengeres) állólámpást, ami egy jól felszerelt eredeti fekete kocsi volt. Mintha lehetett volna azon is, de biztosan igazad van, mert ebben élsz :)... szóval nagyon tetszett! Ahogy az úton mentem vele teljesen hozta az új- (és Mercedes) autó érzést. Az állólámpás már akkor, 1995 körül is elég ritka volt a környékünkön.
Már látom magam előtt a kommenteket: "hőőő, mééé heggeszt má maszk néllkűűű...", "ez a barom, némá, szigszalagot se hord magánál...", "lopja azt a motort a paraszt...?" meg ilyenek. Megírom, van akit szórakoztat, igazából azt is, aki csak hőbörögni jön ide, és ez örömmel…..
Már én is rendszeresen olvasom Csikós reggeli hírlevelét. Mivel, ha jól értem, Kati alól lassan kirohad az autó, Zsolt megint vadászgat a hirdetési oldalakon és barátian megosztja velem a zsákmányt. Rutinos ember lévén, mindig kerül valami érdekes az asztalra, a reggeli kávém…..
Tardai történetek Tizenhárom 2009.02.13 10:00:00
Pechről lesz szó, baszod. Ignác besokallt ettől az angliai melótól, egy ilyen indiai éttermes faszi házán melóztak, a srác két szlovák arccal a fürdőben rakta a mozaikot, kurva nagy felületen valami Shiva-szerű mintát kellett kirakni, egy öreg indiai faszi irányította őket, meg…..
Ma Orbán Viktor és miniszterei bejelentették a megszorító csomagjaikat. Mivel ez nem egy politikai blog és engem amúgy sem érdemel a politika, csak egy dolgot emelnék ki. Hadd idézzek az Index.hu cikkéből: A korkedvezményes nyugdíj felszámolása a szakszervezetek szerint összesen…..
Ha már ekkora felhajtást csináltunk, kíváncsi voltam, mit szól ehhez a politikus, aki a nevemben is beszél a parlamentben. Megkérdeztem. Mindez persze csak leírva tűnik egyszerűnek. Hetekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy a szerkesztőségből mindenki felkeresi a saját országgyűlési…..
primatus 2011.01.12 15:05:16
@GERI87:Mi....?

"ez így csak kispolgári nyavajgás "
"pont az a baj hogy idősebb vagy és kialakultak a berögződéseid amik nem feltétlen segítenek..."
"A kor nem érdem hanem állapot."

Ezeket (is) írtad. Erre volt válasz, ha még emlékszel.
Erre írtad: "betyöpösödtél és már nem tudsz semmit fejlődni..."

Az érveket pedig már leírtam az elején és azzal nem vitatkoztál érveket szembeállítva. Te csak kijelented, hogy most is lehet jogsit letenni. Nem vitatja ezt senki. Az itt a kérdés, hogy erre a kategóriára kell -e és ha igen, akkor milyen feltételekkel, valamint mi a dolognak a társadalmi hasznossága, esetleg a hátulütője. No... mindegy... falra hányt borsó.
primatus 2011.01.12 15:25:47
@GERI87: sértő is volt, hogy fiatal vagy :) így érthető volt a válaszod....

"Természetesen kell. "

Ez egy magvas gondolat és velős érvelés volt. :) Köszönöm!
primatus 2011.01.13 07:39:32
@GERI87:
"Na mer a te gondolataid intelektuálisabbak:"

Igen, ez látod nagyon valószínűnek látszik. :)

"Azért nem írtam többet mert feleslegesnek érzem."

Inkább arról lehet szó, hogy a "kell a jogsi és kész" érvrendszeren :) kívül nem jut semmi az eszedbe. De mindegy is.... szerencsére nem rajtad fog múlni, mert az egész kezdeményezés szerintem el fog akadni a bürokrácia útvesztőiben. Ennyi....
Volt olyan nap, hogy tíz levelet is kaptam. Olvasók, barátok és motorosok érdeklődtek, hogy mi van Kunióval, a motorja nélkül maradt japán világutazóval. Volt, aki ezer, volt, aki ötvenezer forintot ajánlott fel, és akadtak, akik szállással tették volna könnyebbé magyarországi…..
Kocsma- és amperszag a levegőben. De hová tegyük a villanymotort? És mégis mekkorát? Vélemények az azonos című írásunkról...
primatus 2010.09.01 10:54:26
Meg lehetett volna említeni az alábbi Japán fejlesztést is. Láttam valamelyik természet-tudományos csatornán egy hosszabb filmet róla és általában a kérdéskörről. Nagyon meggyőző volt....

en.wikipedia.org/wiki/Eliica

Az akkumulátor súlya, kapacitása, ára és tölthetőségének feltételei, a legnagyobb probléma. Bár épp tegnap este láttam az akkumulátorokkal kapcsolatos kutatásokról és a hidrogén előállításának alternatív útjairól szóló filmet is. Remélem belátható időn belül lesz ezekben a kérdésekben áttörés!
Becsüljük azokat az elvetemült motorosokat, akik kontinenseket szelnek át, hogy két keréken fedezzék fel a világot. Ma egy japán srácról szereztünk tudomást, aki Suzuki Djebellel indult el. Átvágott Szibérián, Ukrajnán, míg boldogan megérkezett Magyarországra. Lelkesedése nem…..
Belsőség Úgyis az autó dönt 2010.07.21 05:00:00
Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi? Vélemények az azonos című írásunkról...
Újabb recessziós hullám jöhet. Magyarország szinte minden fontos szempont alapján rosszul áll: kicsik vagyunk és nyitottak, magas államadóssággal és alacsony növekedési potenciállal. Egyre több elemző veti fel, hogy a globális gazdaság a válságból való kilábalás helyett egy…..
primatus 2010.07.09 22:11:13
@Sieg: Üdv'!
Én alapvetően arra reagáltam, hogy a cikk szembeállította a két irányt, mint vagy ez -vagy pedig az a jó irány. Azonban szerintem semmi nem fekete, vagy fehér, tehát a fenti elképzelések egy egészséges keverékére lenne szüksége a gazdaságnak.
Abban pedig, hogy az állam ne avatkozzon be semmilyen mértékben a gazdaságba, annak folyamataiba, nem tudok Veled egyetérteni. Ez is egy fekete-fehér nézőpont lenne. Ez az egész válság valahogy úgy kezdődött, hogy szimpla egyéni-üzleti-profit-spekulációs érdekek mentén fedezet nélküli tranzakciók történtek, majd borult a bili és az államokon keresztül az adófizetőkre átterhelték a cehhet (a hiányt). Ennek isszuk (többek között) a levét... Bizony szabályozásért kiált itt nagyon sok folyamat, hogy csak egyet említsek: kétes minőségű mezőgazdasági termékek több ezer km-t utaznak, drága szállítási költségek/környezeti terhelés mellett miközben a helyi termelők tönkremennek.
Az előző hsz.-ban említett példák, csak példák, de ha belegondolsz érdeke az adófizetőknek, hogy pl. a drága valután importált energia mennyisége csökkenhessen és ezt az érdekét az állam hivatott képviselni. Érdekes módon tőlünk nyugatra támogatják az ilyen célú magán és üzleti beruházásokat. Szóval Nekem nagyon egyoldalú a cikk és a Te megközelítésed is.
primatus 2010.07.09 22:12:56
@Sieg: Ez az egész válság valahogy úgy kezdődött, hogy szimpla egyéni-üzleti-profit-spekulációs érdekek mentén fedezet nélküli tranzakciók történtek, majd borult a bili és az államokon keresztül az adófizetőkre átterhelték a cehhet (a hiányt). Ennek isszuk (többek között) a levét... Bizony szabályozásért kiált itt nagyon sok folyamat, hogy csak egyet említsek: kétes minőségű mezőgazdasági termékek több ezer km-t utaznak, drága szállítási költségek/környezeti terhelés mellett miközben a helyi termelők tönkremennek.
„Nem minden arany, ami fénylik” - akartam a címet adni, aztán eszembe jutott egy jobb, a „Szopás Baloccóban”, de végül nem vitt egyikre se rá a lélek. Olyan csodás volt ez az egész meghívás, hogy idióta címmel nem akartam elrontani az emlékét. Meg unprofi…..
Csikós nagyon helytálló elmélete szerint az autó- és szerelésszerető ember előbb-utóbb megkapja a maga szaros kenyerét. Ez általában egy olyan autó/motor/traktor/busz, amit imád, szeret, mindamellett végtelen mennyiséget szív vele, káromkodik, szerel, alkatrészezik, hegeszt,…..
primatus 2010.05.22 23:07:10
@ledo76:
Nem értem, miért mondod, hogy megbízhatatlanabb volt. Nekem mindegyik típusból volt több is. Nem kívánt több gondosságot, mint a Lada. Az átlag 8,2liter/100km pedig szerintem nem mondható soknak. A rohadóssággal egyetértek.... Az FSO korszakban sajnos jelentős minőségromlást tapasztalhattunk. Én anno egy eredeti Fiat 124 (azt vezettem is: 1,6 Abarth 5 gang :-), vagy 125-re vágytam nagyon.
primatus 2010.05.22 23:10:20
@primatus: ...és nem csak végre ment többet, hanem jobban is gyorsult. Két jól beállított, gyári állapotút összehasonlítva.
Az előbb már hangosan felröhögtem, amikor olvastam Tiberius levelét. Konfliktus itt is volt, mint a néhány nappal ezelőtti, azóta több érintett által kiegészített verekedős sztoriban, a rosszfió viszont ezúttal egy Porsche büszke vezetője volt - ez a márka sem először tűnik…..
Levélírónk az "Elfogadható-e a tanár-diák viszony?" című posztunk után ragadott tollat és megosztotta velünk a fia történetét. Leírja, hogy fiát az osztályfőnök kiszemelte magának és 9.-es kora óta kivételez vele, maga mellé ülteti az osztálykiránduláson és…..
Ha a MÁV-csoportban pontosan betartják a karbantartási, vizsgálati előírásokat, valószínűleg nem engedhették volna pályára a súlyos, bár szerencsés kimenetelű balesetet okozó személykocsit. Talán a sors fintorának is tekinthető, hogy a hegyeshalmi vasúti fővonalon hétfő…..
primatus 2010.04.22 09:25:05
@záporjózsi:
Nem ott volt rozsdás. És nem a tengelyre sajtolásra értettem, már csak azét sem, mert a monoblock-ot sem arra értik ugye......
primatus 2010.04.22 09:45:48
@záporjózsi:
Igazad van. :-) Ugyanakkor a 19. kép és az 5. válasz alapján ennek nincs köze a tengelycsonkhoz. Emiatt azt gondoltam, hogy csak rosszul fogalmazott. Bocsánat!
primatus 2010.04.22 09:51:21
@záporjózsi: Azt Te tudod, hogy ezt a bizonyos ultrahangos repedésvizsgálatot hogyan végzik? pl. kézi eszközökkel emberek végzik, vagy mondjuk egy soron átküldik a kocsit és automatikusan megtörténik és a rendszer jelez, ha valahol gáz van.
A kis Polskitól a nagy Mercedesig ível autóim kronológiája. Fejlődéstörténet-e ez? Igen, de olyan furcsa, faramuci, kelet-európai módra: a legújabb autóm ugyanis idősebb, mint a legrégebbi lenne – ha nem bontották volna már rég alkatrészeire. Előre szólok, hogy sehol egy…..
primatus 2010.04.11 11:37:25
1979-es Lada 1200 (első szerelem)
1979-es Polszki Fiat 125 (1500) A nagy Ő! Csodálatos volt.
1980-as Lada 1200 (mindig baja volt)
1985-ös Dacia 1310 Break (nászautó :-) és autósmozik kényelmes fotele)
Fiatal Trabant 601 (kibírható volt, végül-is szerettük)
1977-es Polszki Fiat 126 (600-as arany-metall) Nagyon szerettük, de már megvolt a két gyermek)
1979-es Polszki Fiat (1300) (Nem ment valami jól, mert a motorját rosszul újították fel és nem volt gondos gazdája sem előtte)
1979-es Lada 2103 (1500) (Nagy királyság volt. Rá-applikáltam egy Wartburg 353-as dupla torkú - másképpen mechanikus Skoda 120-as - karburátort és ugyanannyi cca. 8 literes fogyasztással, ment mint állat :-)
1980-as Lada 2103 (1500) (jó kocsi volt, a zöldkártyás nem hitte el a CO-értéket, annyira jól sikerült beállítani és ment is rendesen. Az oroszok vitték ki végül.)
1977-es Mercedes W123 200D (Nagyon ment és nem evett. Kb. 7-7,5l/100km-ből kijött és tényleg haladósan lehetett vele menni. Utánfutóval 12-130km/h val a gödöllői emelkedőn (M3) Bp felé, szerintem elég jó egy 200D-től.)
1984-es Fiat Regata 1,7D (Apámtól átvett autó, felújított motorral. -25C fokban is pöccre indult. Nagyon jó és kényelmes kocsi volt, csak vissza vágytam a Mercedes-be)
1979-es Mercedes W123 200D (automata) (Nagyon klassz kocsi volt, nagyon jó karosszériával, sibedával, zöld üvegekkel, motoros antennával. Sajnos egy Januári napon, anyagi gondok miatt meg kellett válnom tőle, pedig azt meg szerettem volna tartani.)
1982-es Polszki Fiat 126 (hulladékként vettem és éjszakai műszak mellett, nappal javítva - volt hogy elaludtam hegesztés közben- helyreállítottam. 650E-nek nézett ki a végén és "melon-gelb" színben pompázott. Szerette a család.)
Renault 9 (csak átmenetileg volt nálam, eladásra javítottam meg. Dacia jellegű kocsi, undorító hátsó futóművel)
1979-es VW Golf I 1500 benzines (Eredeti állapotú volt és brutálisan ment. Sajnos a rövid szakaszos használat miatt sokat evett, amit nem bírtunk anyagilag.)
1985-ös Fiat Regata 1,7D (Tágas és nekem tetsző szögletes, ék formavilág sok apró figyelmességgel az utastérben. Megbízható lett, miután a sok hibát kijavítottam, mert egy kocsmáros eléggé leharcolta)

...és jelenleg együtt:
1993-as Rover 414 GSI (népítéletben szerepel. Most igen jó lett.)
1979-es VW Golf I 1,5 (1,6) diesel (Imádom. 4 évet a megvásárlását követően csak használtuk gond nélkül. 5L/100km Budapesten is. 130-140-es sebességet simán tartja a hosszú FF-es váltóval. :-) Stabil és lehet rá számítani. Most felújítás alatt van a karosszéria és nem vagyok hajlandó megválni tőle. 3ajtós és GTD kinézetű, nagy fékes és pl. megy bele a stabilizátor rúd is.

Ennyi a történet, ami csak a saját autókat illeti.

A nagy polszkiról csak annyit, hogy a régiek nagyon jók voltak. AZ enyémek kijöttek 8-8,5l/100km fogyasztásból és az 1500-as nagyon jól ment. Fehér kipufogóval jártam vele. Ehhez kellett a szakértelem és egy jó, eredeti karburátor, amit be lehet állítani. Apámnak volt egy 1991-es FSO-is, amit a jó tapasztalatai miatt -volt neki is egy 1984-ese - újonnan vett meg. Azonban az már sajnos nem volt jó. A karburátortól kezdve minden szar volt. Akkoriban voltak a botrányok, hogy a vezérműtengely nem volt feledzve és teljesen elkopott stb. Nem győztem rajta szelephézagot állítani.... Kár volt érte.