Adatok
world-s
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Már egy hete él az új magyar dróntörvény és még mindig nem lehet azt betartva, szabályosan repülni Magyarországon. Sőt azt sem tudni, mikortól várható bármi előrelépés ezügyben...
Kötött pálya
Hat után ne menj haza Halasra! - Visszásságok vasutunk világából 43.
2009.01.12 23:00:00
Megszünt az esti 7-es vonat, nem lehet hazautazni a műszakból. Vizsgáljuk most meg a 150-es számú, Budapest-Kelebia vasútvonal idei menetrendjét! A legfájóbb változás a december közepéig érvényes menetrendhez képest, hogy a Kunszentmiklós-Tasstól távolabbi településekre…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mi szabályosan akartunk nyáron Pesten repülni.
Csak annyit akartunk, hogy egy jelmezes utcai felvonulásról készítsünk úgy 3-4 darab egy két perces snittet is, hogy a levegőből egyben is látszódjon.
Mi spórolásból mindent magunknak intéztünk: engedély kérés, engedély a legközelebbi mentőállomástól, mi jelentettük volna be a művelet elkezdését és befejezést, a légtér kijelölést, stb. Így az általad írt árból tudtunk volna spórolni.
Tudni kell hogy semmilyen különleges légtérbe nem lettünk volna, alacsonyan egy kis Meviccel lettünk volna csak, viszont sajnos szinte egész Budapest a törvény miatt CTR meghatározott azon közelébe esik, ahova még Biztonsági felmérés is szükséges.
Ebben 1 mondatban leírják hogy nem zavarjuk a légi közlekedést, de ez még további 17.000+Áfa lett volna ha jól emlékszem.
Így hogy magunk csináltunk volna mindent, azt hiszem még így is közel 25-30.000Ft lett volna ez a kis "játék", ami nagyon nem éri meg. Most ezek után Budapesten ezek után is kb. ennyivel kell számolni hogy legálisan repülj, mivel minden városi repülés légtérkérelmes lenne. Velünk ellentétben akinek van saját dronja, az ha jól értelmezem akkor ezért az árért 7 napon keresztül repülhet.
Csak tegyük hozzá, hogy légtér kérelemnél nem lehetnek keresztezett légterek. Tehát ha 7 napig kérsz egy területet, akkor oda abban a 7 napban már senki nem kapja meg az engedélyt. Tehát 3-4 kérelmező le tudná fogni egész Budapestet, mert ha már ennyibe kerül, akkor mindenki próbálna minél nagyobb területet kijelölni.
(Egy kérelem csak kör vagy zárt pár pontból álló sokszög lehet, így ha Pest 3 különböző pontkán szálnál fel, akkor fél Budapestet le kell foglalnod).
Aki ennek nem ment még utána: Tehát amikor mi elkezdtük volna a műveletet (felszállunk), akkor pl. Ferihegyen fel rajzolták volna a légterünket a térképre, és mikor leszállunk akkor levették volna. Ezért van, hogy ezt is meg van hány perccel előbb kell jelezni a megadott telefonszámon. Illetve a művelet során telefonon folyamatosan elérhetőnek kell lennie az embernek (ezért nem árt egy segítő is) akit tudnak hívni, ha véletlen a kijelölt légtérben pl. elhaladna egy mentőhelikopter (ha nem közvetlen mellettünk van a mentés, akkor ők sem kereszteznék a légterünket magasságban).
Azt is tudni kell, hogy az irányításnál nem tudják hogy a 7 napra kijelölt nagyobb légterünkben (ami lehet fél Budapest) mi pontosan hol tartózkodunk, így ők mindig úgy veszik, hogy mi az egész létért egészében használjuk.
Ebből is látszik, hogy az egyéni légtérkérelem nem a dronokra van kitalálva, hanem a légi közlekedésnek és olyan spec esetekre, mint a tűzijáték, ejtőernyős ugrás, stb..
Tehát nem is csak a pénzről van szó, hanem most arról is, hogy pl. minden városi repülést ezen szabály alá kényszerítenének be, amit ha mindenki betartva az egész ország légi közlekedése megállna. (plusz ha szó szerint venném, a mi esetünkben jan 1-től több száz háztartástól is kellene engedélyt kérünk, hogy a lakásuk ablaki látszódhat a felvételen, holott mi magunkat filmezzük )
Én amúgy abban látnék egy jó figyelemfelhívást, hogy a dronosok kezdjenek el folyamatosan légtérkérelmet beadni. Nem kell hogy be legyen fizetve (ha kell most is fizetni), csak fel kelljen dolgoznia a hatóságnak.
Ugye amire a szakértők is figyelmeztettek a légtérkérelem két élű fegyver. Azt a valódi légi közlekedésre találták ki. Egy ilyen akció (mely csak demonstrálná mi történne ha mindenki/sokan jogkövető akarna lenni) akár felhívhatná a figyelmet, hogy a hatóság nem képes feldolgozni ennyi kérelmet, és ha ez mind aktív állapotba kerülne, akkor az konkrétan a légi közlekedés veszélyeztetésével járna. Nem azért, mert olyan helyen repülünk, vagy olyan magasságban ami valóban befolyásolná a légi közlekedést, hanem pont azért, mert a sok sallang dron légteret állandóan fel és le kéne szedni a térképekről, amiknek aminek semmi helye nem lenne ott. Ez viszont leterhelné a rendszert. Valahogy jelezni kell, hogy maga a jogszabály ilyen szempontból nem betartható, csak arra kényszerít, hogy az emberek ne tartsák be.