Regisztráció Blogot indítok
Adatok
world-s

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Már egy hete él az új magyar dróntörvény és még mindig nem lehet azt betartva, szabályosan repülni Magyarországon. Sőt azt sem tudni, mikortól várható bármi előrelépés ezügyben...
world-s 2021.01.14 01:13:24
@Etniez: El kell szomorítsalak.
Mi szabályosan akartunk nyáron Pesten repülni.
Csak annyit akartunk, hogy egy jelmezes utcai felvonulásról készítsünk úgy 3-4 darab egy két perces snittet is, hogy a levegőből egyben is látszódjon.

Mi spórolásból mindent magunknak intéztünk: engedély kérés, engedély a legközelebbi mentőállomástól, mi jelentettük volna be a művelet elkezdését és befejezést, a légtér kijelölést, stb. Így az általad írt árból tudtunk volna spórolni.
Tudni kell hogy semmilyen különleges légtérbe nem lettünk volna, alacsonyan egy kis Meviccel lettünk volna csak, viszont sajnos szinte egész Budapest a törvény miatt CTR meghatározott azon közelébe esik, ahova még Biztonsági felmérés is szükséges.
Ebben 1 mondatban leírják hogy nem zavarjuk a légi közlekedést, de ez még további 17.000+Áfa lett volna ha jól emlékszem.

Így hogy magunk csináltunk volna mindent, azt hiszem még így is közel 25-30.000Ft lett volna ez a kis "játék", ami nagyon nem éri meg. Most ezek után Budapesten ezek után is kb. ennyivel kell számolni hogy legálisan repülj, mivel minden városi repülés légtérkérelmes lenne. Velünk ellentétben akinek van saját dronja, az ha jól értelmezem akkor ezért az árért 7 napon keresztül repülhet.

Csak tegyük hozzá, hogy légtér kérelemnél nem lehetnek keresztezett légterek. Tehát ha 7 napig kérsz egy területet, akkor oda abban a 7 napban már senki nem kapja meg az engedélyt. Tehát 3-4 kérelmező le tudná fogni egész Budapestet, mert ha már ennyibe kerül, akkor mindenki próbálna minél nagyobb területet kijelölni.
(Egy kérelem csak kör vagy zárt pár pontból álló sokszög lehet, így ha Pest 3 különböző pontkán szálnál fel, akkor fél Budapestet le kell foglalnod).

Aki ennek nem ment még utána: Tehát amikor mi elkezdtük volna a műveletet (felszállunk), akkor pl. Ferihegyen fel rajzolták volna a légterünket a térképre, és mikor leszállunk akkor levették volna. Ezért van, hogy ezt is meg van hány perccel előbb kell jelezni a megadott telefonszámon. Illetve a művelet során telefonon folyamatosan elérhetőnek kell lennie az embernek (ezért nem árt egy segítő is) akit tudnak hívni, ha véletlen a kijelölt légtérben pl. elhaladna egy mentőhelikopter (ha nem közvetlen mellettünk van a mentés, akkor ők sem kereszteznék a légterünket magasságban).

Azt is tudni kell, hogy az irányításnál nem tudják hogy a 7 napra kijelölt nagyobb légterünkben (ami lehet fél Budapest) mi pontosan hol tartózkodunk, így ők mindig úgy veszik, hogy mi az egész létért egészében használjuk.

Ebből is látszik, hogy az egyéni légtérkérelem nem a dronokra van kitalálva, hanem a légi közlekedésnek és olyan spec esetekre, mint a tűzijáték, ejtőernyős ugrás, stb..
Tehát nem is csak a pénzről van szó, hanem most arról is, hogy pl. minden városi repülést ezen szabály alá kényszerítenének be, amit ha mindenki betartva az egész ország légi közlekedése megállna. (plusz ha szó szerint venném, a mi esetünkben jan 1-től több száz háztartástól is kellene engedélyt kérünk, hogy a lakásuk ablaki látszódhat a felvételen, holott mi magunkat filmezzük )

Én amúgy abban látnék egy jó figyelemfelhívást, hogy a dronosok kezdjenek el folyamatosan légtérkérelmet beadni. Nem kell hogy be legyen fizetve (ha kell most is fizetni), csak fel kelljen dolgoznia a hatóságnak.

Ugye amire a szakértők is figyelmeztettek a légtérkérelem két élű fegyver. Azt a valódi légi közlekedésre találták ki. Egy ilyen akció (mely csak demonstrálná mi történne ha mindenki/sokan jogkövető akarna lenni) akár felhívhatná a figyelmet, hogy a hatóság nem képes feldolgozni ennyi kérelmet, és ha ez mind aktív állapotba kerülne, akkor az konkrétan a légi közlekedés veszélyeztetésével járna. Nem azért, mert olyan helyen repülünk, vagy olyan magasságban ami valóban befolyásolná a légi közlekedést, hanem pont azért, mert a sok sallang dron légteret állandóan fel és le kéne szedni a térképekről, amiknek aminek semmi helye nem lenne ott. Ez viszont leterhelné a rendszert. Valahogy jelezni kell, hogy maga a jogszabály ilyen szempontból nem betartható, csak arra kényszerít, hogy az emberek ne tartsák be.
Megszünt az esti 7-es vonat, nem lehet hazautazni a műszakból. Vizsgáljuk most meg a 150-es számú, Budapest-Kelebia vasútvonal idei menetrendjét! A legfájóbb változás a december közepéig érvényes menetrendhez képest, hogy a Kunszentmiklós-Tasstól távolabbi településekre…..
world-s 2009.01.14 10:07:02
Sziasztok!
Én nem vagyok Halasi, hanem Soltvadkerti származású vagyok (halas előtt 20km).
Igaz már nem ott lakom, csak a szüleim.
Szerintem 2 dolgot érdemes tisztázni:
- A kocsik számáról nem esett szó idáig. Igaz nem ismerem az összes járatot azon a vonalon, de az ünnepekbe, amikor lementem végig állni kellett (2.5 óra), mert csak két kocsi volt. A kallertől megkérdeztem, hogy ez csak most van így, vagy sem. A válasz az volt, hogy tavaly még 3 kocsival jártak, de az idei menetrendben már csak 2-vel fognak. Ebből az következik számomra, hogy jövőre vagy 1-el fog menni, vagy fele járat lesz.
Bennem is az fogalmazódott meg, hogy ilyen utazás feltételek mellett inkább nem választom a vasutat, így legalább meg lesz az indokuk: csökkenő utasszám.

- A másik dolog a tömegközlekedés mint közszolgáltatás. Elhangzottak érvek, hogy nem éri meg ide-oda vonatokat üzemeltetni, mert nincs kihasználva. Viszont ne felejtsük el, hogy nem szabad teljesen csak ezt figyelve üzemeltetni egy közszolgálati közösségi személyfuvarozást. Ha csak ezt az egy szempontot figyelnénk, akkor megnézném hova mennének egy idő után vonatok. Pl. mondhatjuk azt is, hogy 17:05-kor lesz vonat, ha legalább 30-an pesten felszállnak. Ha nem, akkor a járat aznap törölve lesz. Vegyük tudomásul, hogy egy személyszállítás sehol sem egy feltétlen pénzügyileg nyereséget termelő üzletág. Persze ha a MÁV-ból eladják a nyereséges üzletágakat, akkor kicsit nehéz fenntartani a személyszállítást. A személyszállítás nem működhet úgy mint mondjuk egy vidéki kisváros kábeltv szolgáltatása, ami ha nem nyereséges, akkor fogják és megszüntethetik. Max mindenki vesz "Tányéros TV"-t... ;)
A közösségi tömegközlekedésnek mindig is kéttős célja volt:
- Gyuri bácsi -ha nem tud mással menni-, akkor A pontból eljuthasson B pontba.
- A másik, hogy Gyuri bácsi, Mari néni, Pista bácsi ne üljön mind külön autóba, hanem mind felüljön egy tömegközlekedési eszközre és kevésbé terheljék a környezetet.
Természetesen mindig szükség van kontrolra és mindig vizsgálni kell, hogy ne szórjuk azért a pénz ki az ablakon, de attól soha nem lesz egy ilyen cég nyereségesebb, hogy fogja és minden második járatot kiritkít. Igen is azt kell elérni, hogy olyan szolgáltatást nyújtson, amit lehetőleg minél többen szívesebben igénybe vesznek és mondjuk egy BP-Szolnok-i jól kihasznált vonal nyereségének el kell tudni tartani mondjuk egy BP-Kiskunhalas-Kelebia vonalat is. Nem feltétlen az a megoldás, hogy a Kelebiai vonalat meg kell szüntetni (ne felejtsük el, ez nem egy szárnyvonal, hanem egy fővonal a déli határig!).
Itt is, ha már minden áron ritkítani akarják a járatot, akkor igen is venni kell a fáradtságot és megnézni, hogy hogyan lehet a legtöbb utast begyűjteni. Pl.: Meg kell nézni, ha fél órával, ha később indul, akkor hány fizető utast nyernek és hányat veszítenek el. És mint egy előttem szóló írta: aki eset nem tud hazamenni vonattal, az pl. reggel sem fogja a vonatot választani. Vagy ha félútig tudok csak eljutni, akkor sem a vonatot választom, hanem azt a megoldást, amivel valahogy értelmes időn beül el tudom érni a végcélomat. Tehát kicsit tovább is kell látni.
De nézhetjük az én kalandom esetében, ha legalább hétvégén vagy ünnepekkor nem 2, hanem mondjuk 4 kocsit indítanak, akkor legközelebb is lenne kedvem velük utazni, mert bízhatok benne, hogy nem kell 2.5 órát a peronon állnom.

Persze létezik mindig egy másik megoldás is:
Be kell szüntetni a személyfuvarozást a MÁV-nál, és akkor nem lesz veszteséges.

Zoli