Regisztráció Blogot indítok
Adatok
hungeri

0 bejegyzést írt és 70 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nézzük lépésről-lépésre a nagykörúti villamosok történetét az első villamos indulásától napjainkig + azt, hogy milyen irányba lehetne továbbfejleszteni, átalakítani a villamosvonalat. Időutazásunkat az első villamos megindulásának napján, azaz 1887. november 30-án kezdjük: ekkor adták át a…..
hungeri 2020.03.03 23:03:52
@Aureliano Buendía: mind a 28-37-es, és az 51-es bekötés is LÉTEZŐ és HASZNÁLT vágányokon lett betervezve. Az említett angolváltó beépítése mindkét esetben biztosítaná a kétirányú használhatóságot.
Ettől függetlenül a tervezet elsőre úgy tűnik, hogy okosan, meglévő vágánykapcsolatokra épül. De a helyzet sajnos az, hogy egyik bekötni kívánt vonalon sem megfelelőek a megálló hosszok és ez még csak említésre sem került! A hűvösvölgyi ágon NULLA megfelelő hosszúságú peron áll rendelkezésre, az Alkotáson szintén, a Mester utcában is csupán egyetlen megálló alkalmas erre a hosszra, de tovább az 51-esen nincs, míg a 28-37-esen a Népszínház utca az első üdítő kivétel, ahol minden megálló alkalmas a Combinok fogadására, de tovább a külső szakaszokon elvétve egy-egy, az is úgy, hogy most két villamos használja egyszerre.
Megoldás persze, ha nem Combino hosszúságú szerelvények járnak ezeken a fonódó viszonylatokon, csak akkor egészen biztos, hogy az említett napi 220.000 utas egy jó nagy része (20-40%?) egészen más útvonalat - vagy autót fog választani.
Egyszerűen csodálatosan megunhatatlan, körbeírhatatlan csoda övezi a metrópótlást a déli szakaszon, ezért kénytelen vagyok újra és újra bemutatni nektek, hogy hogy élünk mi! Mi kis falunk Budapest kiadás, azaz látogassuk meg a politikusok által soha nem hallott és látott Dél-Pest csodálatos vidékét,…..
hungeri 2019.12.03 07:57:57
@zenitó: Ady Endre _teljes_ felújítása? Tessék? Egyrészt sikerült külön felújítani az utat, majd külön a síneket (nyilván mindkettő mindkétszer érzékenyen érintette a közutat és a villamost is). Másrészt az Ady Endre nem a rendőrségig tart, sőt.
hungeri 2019.12.03 08:02:41
@konrada: Tarlósnak, mint városvezetőnek annyiban van felelőssége a Vak Bottyán ügyben, hogy vajon miért előbb zúdítottuk a buszokat az utcára, aztán újítottuk fel? Ezzel nem csak szétbarmoltuk új buszaink futóműveit, hanem a jelentős zajok és rezgések miatt a lakók jogosan nyertek pert. Ami akkorra lett jogerős, mire az út megújult és a buszok hangtalanul suhannak. Immáron 30-cal, mert ez lett a per vége. Slusszpoén, hogy a 200E tud a gyorsforgalmin menni, nyilván csak akkor menjen a pótló is, ha nincs fent forgalom. A lakók számára legérzékenyebb időszakban pont járható az is...
Egy olyan kérdéssel nézünk szembe, amin az ember sokszor elgondolkozhat, azonban mégsem tulajdonít neki nagy jelentőséget, mert vagy az egyiket, vagy a másikat választja, sokszor pedig nem is konzisztensen, hiszen egyszer így, egyszer úgy csináljuk. De vajon számít, hogy hova csatlakoztatjuk…..
Aki robotporszívó vásárlásra vagy nézelődésre adta a fejét, azoknak feltűnhet, hogy a Xiaomi termékei kitűnnek a kínai márkák közül. Bizony drágábban mérik őket, mint amiket a konkurenseknél láthatunk. De vajon mit tudnak? Rengeteg eszközüket próbáltuk már, telefonokat, okos órát, külső…..
A Duna partján állva mindig ámulattal nézem a főváros hídjait, amelyek egyenként is egy-egy építészeti csoda, és amelyek élő köldökzsinórként kötik össze ennek a gyönyörű városnak a két oldalát. Amikor 1913-ban Magyarországra költöztem, az akkor már egyesült Budapestre, már négy híd is állt,…..
hungeri 2018.01.26 20:52:02
@pepin_nymburk: azt írja, három híd van, melyen átkelhet. Lehet, hogy az Erzsébet hídon nem engedték át :)))
A Lawrence Berkley laboratórium adatai szerint egy átlagos telefon töltés közben 3,68W energiát fogyaszt, és amikor már feltöltött, ez az érték 2,24W-ra csökken.  Tehát amikor éjszaka a töltőn marad (véletlenül) a mobilunk, akkor 8 óra alatt összesen 018kWh elektromosságot…..
Belsőség Nekem ez itt nem piros 2015.01.06 16:16:05
Kár volna csak a videómegosztók fedélzeti kamerás találatai alapján gondolkodni a közlekedéskultúra területi viszonyairól. Ideje tisztázni, hogy Kijevtől ide is van elég tahó az utakon, csakhogy a forgalomfigyelő fedélzeti kamera (közismert nevén: dashcam) itt nem alaptartozéka…..
hungeri 2015.01.06 18:33:00
@Körömcsiga: a bűncselekmény jelentése állampolgári kötelesség, ez pedig csak szabálysértés.
Amikor klasszikus, nagy metróhálózatokról beszélünk, akkor mindenkinek London, Párizs, New York, Moszkva netán Tokió jut eszébe, pedig van egy dél-amerikai város, ami legalább ekkora múlttal rendelkezik, több, mint 100 éves a metróhálózata, 1913-ban nyitották meg, úgy, hogy…..
2014 július 14-én, hétfőn a BKK lakossági fórumot tartott az 1-es villamosról. Az alábbiakat sikerült rögzíteni, a rettenetes nyugdíjasok performanszait nem számítva. Térkép 2014 áprilisából (forrás: BKK) 1. Az új CAF villamosok, amelyek 35 és 56 méteresek lesznek (külső…..
Miért, ferde? Valószínűleg már észre sem veszi, annyira evidens, hogy a kurzor kis nyila 45 fokos szögben áll. Az pedig fel sem merül Önben, hogy valaha másmilyen volt. Pedig volt.  Ezen a fórumon kezdődött minden: valaki feltette a kérdést, hogy miért nem függőleges a kurzor…..
A Ferenciek tere megújítása az egyik legmenőbb, legbátrabb, legprogresszívebb húzás volt a főváros elmúlt néhány évében - ráadásul a végeredmény jól is néz ki. Ez utóbbit bizonyítja az a 12 képpár, amit az Origo tolt ki. A  leglátványosabb változások persze a betömött…..
hungeri 2014.02.18 11:58:49
@joakos: ez volt az én első benyomásom is. Én nem látok pozitívumot: városi autópálya kétszintű kereszteződéséből lett városi autópálya egyszintű kereszteződés. Beton és kő mindenhol, faltól falig. Egy sávval több lett.

A gyalogos aluljáró viszont ígéretes, az pozitív benyomást tett rám így, még építés alatt is.
A Rába-Volvo buszok első megrendelői arra várnak, hogy az állam által biztosított MFB hitelt megkaphassák. Ebből szeretné megvásárolni a Volánbusz és a Tüke Busz Zrt. is az állami tulajdonban lévő gyártótól a buszokat. Eközben az első lengyel Volvók csendben megérkeztek…..
Annyi furcsa helyettesítő járatot bemutató kép, link és komment gyűlt össze az Urbanistán, hogy gondoltam csokorba gyűjtöm őket. Mielőtt berzenkedni kezdenének a kukacoskodók, ez nem egy komoly lista - vannak valódi, megvalósított járatpótlások benne épp úgy, mint…..
A blog Facebook oldala is hírt adott arról, hogy Csákberény határába kikerült a budapesti metró egyik, szám szerint 144-es számú kocsija. Ez mindössze négy napja történt, Kulbert Szilveszter fotóját december 21-én osztottuk meg. Akkor nem lehetett tudni mi lesz a kocsi sorsa,…..
A négyes metróra szánt Alstom szerelvények nem is olyan régen megszerezték a típusengedélyt, jelent meg a közlemény. Mindenképp nagy szó ez, hiszen a négyes metróra szánt vonatok el fognak térni a mostani metróvonalainkon alkalmazott megoldásoktól, a négyes metró ugyanis…..
Kissé meglepő, hogy június 25-én indul Magyarország első 3D-s televíziós adása, de a pontos műsorról szinte semmi sem tudni. Itt van egy nagy durranás a Magyar Televízió, illetve az MTVA részéről, és valamin mégis kicsit elcsúszik a dolog. Kicsit. Pedig a televíziós csatornák…..
PTinfo Akksival a dombról le 2012.04.23 07:41:00
Amerikában újabb példa születik arra, hogy egy városban hogyan lehet kétszintű kötöttpályás közlekedési rendszert kiépíteni, úgy, hogy metrót nem is építünk. Seattleben a Kinky Sharyo kocsikkal (nem nagyobbak egy Ganz csuklósnál!) kiszolgált light rail vonal adja a hálózat…..
Az előző posztban bemutattam, melyek voltak azok a bejegyzések, amelyeket a legtöbben olvastátok az elmúlt évben. Most nézzük meg azt a hármat, amelyiket a legkevésbé kedveltetek. Hátha csak elkerülte a figyelmeteket és most tudok egy kis reklámot csapni nekik…..
PTinfo Minivillamos Provance-ban 2011.10.10 08:13:00
A franciáknál egyszerűen követhetetlen, hány villamosprojekt fut egyszerre, lassan minden kisváros kötöttpályát épít magának. A legújabb, a villamosprojektet régóta dédelgető városka a mindössze 44 ezer lakosú Marseille közeli Aubagne. 44 ezer lakos még Franciaországban is…..
A blog egyik korai bejegyzése a londoni Heathrow reptéren építeni kezdett automatikus kabinautó rendszerről szólt. Kétéves próbafutást követően - idén áprilistól már utasokkal - augusztus elején teljes valójában átadták a rendszert az utasoknak, ami ezzel a  világ első,…..
PTinfo Citrom és pisztácia 2011.07.31 09:24:00
A városi tömegközlekedési flották - hacsak nem borítja őket reklám vagy nem esnek áldozatul valami kétséges marketing programnak - jellemzően egyenszínűek, kivételek azonban természetesen vannak. Az olyan megoldás azonban nagyon ritka, hogy valamennyi jármű egyedi színben…..
hungeri 2011.07.31 12:30:29
@mestska: Hát azért erről a képről látszik, hogy belül eszméletlenül szűkös a cucc! A hölgy nem is olyan molett, mégis mindkét széksorral kontaktba kerül, szóval nem egy gördülő folyosó...

A másik HSZ-edben foglaltak nekem is szemet szúrtak, szinte már hiányzik valami, annyira letisztult és "természetes" a kép. Értem ez utóbbi alatt azt, hogy sehol az aszfalt, a kipufogó füst, olajfolt stb., pedig oszlopok sincsenek és mégis egy nagy kapacitású tömegközlekedési eszközt láthatunk... Már-már elképzelhetetlen! Nizzában személyesen nem jött át ez a benyomás, valószínűleg azért, mert az ottani vezetékmentes szakasznak csak azon része füves, ami a szép nagy főtéren, illetve annak szélén halad, a többi része mind kövezett és az már nem ugyanaz. De csúcs szupernek néz ki mindkettő, itthon hol lehetne ugyanilyen hangulatot teremteni?
Az érdekelne még, hogy a mi időjárásunk (rengeteg por, vagy rengeteg hó, esetleg rengeteg falevél / szemét, mikor mi...) hogyan befolyásolná ezt a harmadik sínes áramellátási rendszer megbízhatóságát...?
Sokan az országból azt sem tudják, hogy hazánk tizedik legnépesebb városában, Szombathelyen valaha villamos volt. Pedig volt, 1897 és 1974 között robogott a város utcáin. A megszünését az akkor divatos, közutat és az autóbuszokat priorizáló szemlélet okozta, ami számtalan…..
PTinfo A Solaris nyert Jénában! 2011.07.18 08:22:00
A lengyel busz- és villamosgyártó Solaris jól csinálja a dolgokat. Miután a buszágazata Európa-szerte ismertté vált, kapva kapott az alkalmon, hogy az épp megújuló hatalmas lengyek villamosüzemek számára villamosokat szállíthasson. Varsóban még elbukott, első,  negyven…..