Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csizirájder

0 bejegyzést írt és 270 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ötszáz lóerő, szárazkarter, szívómotor, 8800-at forgó négyliteres boxer hatos, mászóka, kagylóülés, PDK, kerámiafék. Amióta próbáltam az előző GT3 RS-t, azóta rend van a fejemben. Második a 458 Italia. Nincs turbó, sem hangbödön, csak a jóság és a tökéletesség, ahogy…..
  Szánalmas, hogy ezt a cikket már meg akartam írni, és most már konkrét apropója is lett a baráti körömből. A motorosokkal szemben sok dolog jobb, mint régen, de mindig akad egy-két súlyos homályökör és nagyon bajt tudnak csinálni. Sajnos az utóbbi időben divat lett a "ez…..
Csizirájder 2014.09.11 19:34:42
Hasonlóképpen jártam 9 évvel ezelőtt, egy szemből jövő gépkocsi kanyarodott be elém. Lakott területen haladtam normális sebességgel (a szakértő szerint 57-62 km/h között), a szemből érkező Audi be szeretett volna kanyarodni a neki balra lévő benzinkútra. Be is sorolt a kanyarodó sávba, aztán meg is állt. Ekkor még elég messze voltam tőle, kb 60-70m távolságban, aztán mikor olyan 20 méterre voltunk egymástól, úgy gondolta hogy elindul... Fékezni sem volt időm, próbáltam jobbra elhúzni a gépet, de ilyen távolságból elkerülhetetlen volt az ütközés, így beleszálltam az Audi elejébe. Ez volt a szerencsém hogy csak az elejébe, mert így átrepültem a motorháztető fölött, és megúsztam egy térdsérüléssel, igaz abból is 1 év kellett a gyógyuláshoz, mert műteni kellett (fél évet vártam a műtétre). A teljes gyógyuláshoz viszont 2 év kellett, mire ugyanazokat a mozdulatokat meg tudtam csinálni mint előtte. A tankot én is behorpasztottam elég rendesen, ennél még jobban is, szerencsére a cerkának nem lett baja. :) És szintén VFR-rel voltam, csak egy generációval újabbal. :)
Azt hozzátenném hogy az illető egyből próbálta menteni a bőrét, hazudozott, hamis tanúkat szervezett (a haverjai ott voltak a benzinkút melletti lebujban), de felesleges volt, mert a szakértők nem hülyék, tehát kár volt azt kamuzni hogy jöttem vagy 150-nel világítás nélkül... 3 évbe tellett mire a biztosító kifizetett mindent, hosszú menet volt. Ráadásul az első tárgyalásra el sem jött az Audis gyerek, így jó 4 hónappal hosszabb lett a procedúra. Azt javaslom Zolinak szerezzen egy jó ügyvédet, olyat, aki kimondottan közlekedési ügyekre van specializálódva, mert a biztosítóból ő fogja tudni kifacsarni a lóvét. Fel kell majd számolni MINDEN KÖLTSÉGET: fizetéskiesést, a kórházba/kezelésekre való menetel költségeit, a gyógyuláshoz szükséges költségeket (gyógytorna, segédeszközök, stb), a motorban keletkezett kárt, esetlegesen ha maradandó sérülés keletkezett azt is, ezeket az utolsó fillérig, a vagyoni és nem vagyoni kárt, MINDENT! Szerencsés esetben kb nullára jön ki az ember, én kb annyi pénzt kaptam a biztosítótól ami a vagyoni káromat fedezte, sajnos több pénzt nem sikerült kipréselni belőlük, mondjuk kárpótlásul hogy a térdem már sosem lesz olyan jó mint régen. Lehetett volna még köröket futni (rengeteg idő), de mivel egészen jól helyrejöttem, nem biztos hogy a bíróság megítélt volna több pénzt a javamra. Kb ennyi a történet.

Zolinak pedi jobbulást és kitartást kívánok, nem lesz egyszerű menet!

Üdv, Csizi
Az autósportban mindig is voltak úrversenyzők – kezdetben grófok, ma IT- és olajmilliárdosok keresnek maguknak ülést a kis csapatok autóiban. Ez mindig is egy drága sport volt, a gazdag hobbisták pénzinjekcióira bármikor akad igény. Kicsit szánalmas ez, de most őszintén, ki ne…..
Rendszeres olvasóink közül talán sokan emlékeznek még Aoki Kunio történetére. A japán világutazó kettőötvenes Suzuki Djebeljével átmotorozott többek közt Szibérián, Ukrajnán és Románián is. Magyarországra érve a Király utcai hostelben szállt meg, ám motorját reggelre…..
Hiába állították elő itt a Magyar Néphadsereg lőszerigényének csaknem a felét-, a nagyszámú selejt miatt a katonaság csak ritkán vette át a termékeket. Az egykori Tömegcikk (Andezit) Művek Nemzeti Vállalat déli bejárata (Fotó: Kizmus Szabolcs/Hadsz)..
TComment Hol trafizzunk? 2013.12.11 06:01:05
Ön is fog fizetni gyorshajtásért, hiába szabálykövető. Elmondjuk miért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Csizirájder 2013.12.11 21:08:28
@Józsi a guminagykeres:

Ez nem volt szép tőled, na! :) Úgy látom nem jött le neked: nem szeretem a bunkókat, nemtörődöm embereket, másik ember semmibe vételét. :) Minek okoznék feleslegesen kárt? Akkor azzal ugyanolyan senkiházi lennék, mint akiket szapultam az előbb. :) Az is biztos hogy vannak tűzoltók akik neki esnek mint pufi a szarnak, és kisebb károkozások is előfordulnak, de ilyen "bebaszom az ablakot egy sértetlen autón hogy áthúzzam a drótkötelet" jellegű azért az durva. Ilyen f@szkalapnak nézel minket? Kösz a bizalmat vazze! :(
Személy szerint figyelni szoktam az embereimre hogy mit csinálnak, no meg ugye én is részt veszek a munkálatokban amennyire engedi a helyzet, meg eleve nem szokás nálunk felesleges kárt okozni. Akár egy leégett tetőről nem csak ledobáljuk a cserepeket, hanem leadogatjuk ha olyan a szitu. Persze vannak helyzetek amikor elkerülhetetlen a károkozás. Volt hogy szétvertem a lakás ajtaját mint a büdösszart, asszem 3. emeleti lakás, füst jön ki ajtón-ablakon, senki nem tudta vannak-e bent vagy sem. Hát nem voltak, a faszi lement vásárolni és otthagyta a pirítóst a sütőben, a kenyér elszenesedett, kigyulladt, aztán szépen belekapott a konyharuhába, aztán a konyhabútorba, ami szintén kezdett már lángolgatni. Szó szerint nagyobb volt az egész eset füstje mint a lángja. :) Amikor már bent voltunk, akkor jött fel a lépcsőn a tulaj hogy jajj mit csinálunk, a szép új ajtó, még neki állt feljebb hogy szétvertük... hát barátom így jártál, legközelebb nem hagyod ott a pirítóst, a tanulópénz mindig drága. Inkább örüljön hogy időben jelezték az esetet a szomszédok, mi is hamar kiérkeztünk, és csak a konyhában lett egy kis kupi a tűz miatt, nem az egész lakás égett ki. Ugye nem kell ecsetelnem hogy ilyenkor nem szarozunk. Egy az hogy ha vannak bent akkor az feltételezhetően bajban van, kettő: ha nincs is bennt senki akkor meg azért kell igyekezni hogy megfogjuk a tüzet. Ilyenkor nem számít semmi, ha szükség van rá akár falat is bontunk. :) Igaz egy fél percen múlott hogy megérkezett a tulaj és ki tudta volna nyitni az ajtót, de ez van, nem látunk a jövőbe. :)
Az meg hogy így beszélek ahogy, hát ez van. Nem szarozok, megmondom a magamét. :) Egy tűzoltó ne legyen puhapöcs. :) Káresetnél is simán leüvöltöm az embereket, mert azok sem értenek a szép szóból, balesetnél nézelődőket úgy elzavarom mint a huzat. Ne zavarják se a mi, se a mentők, se a rendőrök munkáját. Egyszer nagyon felkúrtak agyilag, jön egy vén kecseg oda fikázni, hogy ezt tudjuk csak, egy kis baleset miatt lezárjuk az egész utat, meg így meg úgy. A kis baleset annyi volt hogy helikopterrel kellett az egyik sérültet elszállítani a helyszínről, igaz kívülről nem voltak túlságosan összetört autók, nem kellett kivágni senkit. A sérültnél semmi papírok, se nála, a kocsiját is kutattuk ott se volt semmi irat, csak pár levél/számla a kesztyűtartóban ami alapján feltételezhettük hogy ki az aki vezette az autót. Segítettünk a helikopternek leszállni, leáramtalanítani a járműveket, biztosítani a helyszínt, berakni a sérültet a helikopterbe stb. A fél útpályát elfoglalták a roncsok, szóval nem hiányzott hogy ott még autók is közlekedjenek, így lezárattam teljes szélességében a 3-as főutat, egy kis kerülővel a párhuzamos utcában simán ki lehetett kerülni a helyszínt, egy pár kamion szorult csak be oda a káresethez közel akik nem tudtak visszatolatni. Szóval végezzük a munkánkat és akkor odajön egy vén hülye buzeráns és elkezd fikázni minket, hát teli torokból üvöltve, disztingváltan, de keményen odaszólva úgy elzavartam, hogy azóta is biztos emlegeti. :) Káresetnél a tűzoltás/mentésvezető aki irányítja az egész beavatkozást, ha lehet úgy mondani ő a góré, mindenki azt csinálja amit ő mond, de egyben ő az egyszemélyes felelőse is mindennek, ha valami gebasz van, őt veszik elő. Úgyhogy nem fogom én sem hagyni hogy egy senkiházi odajöjjön nekem és okoskodjon. :) Na mindegy, jól elkanyarodtunk a témától. :) A konklúzió megint az hogy az emberek nem tudnak viselkedni. :)
Csizirájder 2013.12.12 16:57:18
@isssti:

Szerinted helyesen cselekedtél? :)

1: megkülönböztető jelzést használó gépjárművet tilos előzni. Lásd KRESZ 42.§

2: Egy 12-16 tonnás gépjárműfecskendő nem gyorsul úgy mint egy személyautó, kell neki idő mire felveszi a tempót. A végsebességük 95-110km/h körül van, szóval azért tudnak hasítani. Nem tudom mire számítottál amikor utólértek a tűzoltók és nem húzódtál le előlük. :) Nyilván ők sem a semmiből lettek ott hirtelen mögötted, biztosan lett volna időd félrehúzódni. Vagy ha már szabálytalanul megelőzted őket, akkor nyomtad volna neki a gázt. :) Mondjuk lakott területen belül az is szabálytalan lett volna. :)
Próbáld beleképzelni magadat a tűzoltók helyébe. Te örülnél neki ha megelőznének, utána pedig feltartanának? Ha olyan esethez kell vonulni ahol emberélet van veszélyben, akkor minden perc számít. Ilyenkor a szeren ülők idegállapota amúgyis elég feszült, hiszen fel kell készülniük a beavatkozásra, valamint már menetközben készenlétbe kell helyezni a légzőkészüléket. Ez azért nem könnyű, vannak olyan szerek amiben a hátul ülők közül egyszerre csak ketten tudják felvenni a légzőkészüléket a hátukra, mert olyan kicsi a hely hátul. Ilyenkor egymásnak segítenek, 2 fő ülve marad, és segít annak a másik 2 főnek aki a légzőkészülékét veszi fel, aztán fordítva. Egy ide-oda imbolygó, folyton gyorsuló/lassuló járműben ez a művelet még nehezebb, mert ugye közben kapaszkodni is kell. Képzeld bele magad a gépkocsivezető helyébe is, egy tizentonnás járművet további 3-5 emberrel kell épségben eljuttatni minél gyorsabban a káreset helyszínére, nem kevés koncentrációt igényel, főleg rossz látási- és útviszonyok között. Esetleg hajnal 2-kor az ágyból kirobbantva, amikor az ember azt sem tudja hirtelen milyen rendezvényen van, és az érzékszerveinek kell idő mire helyreállnak. :) A gépkocsivezető felelőssége sem kicsit, hiszen emberéletekért, és tizenmilliós technikáért felel amikor a volán mögé ül. Ezeket tartsd szem előtt, és légyszíves segítsd a munkánkat azzal hogy nem bambulsz el, és időben biztosítod a továbbhaladásunkat a lehetőségekhez képest a legjobb mértékben. Köszönjük!
Csizirájder 2013.12.12 20:06:48
@isssti:

Az indokolatlan és saját célú megkülönböztető jelzés használatától elhatárolódom. A faluban fel-le szirénázó tűzoltók azt hiszem szégyent hoznak ránk. Nem beszélve arról, hogy gyerekekkel a fedélzeten lehet hogy jó murinak tűnik a gyerkőcöknek, de mi van akkor ha pont riasztást kapnak, aztán menni kell? A gyerekek ott fognak ülni az autóban, vagy éppen ahol vannak kiteszik őket az utcára? A pakliban az is benne van hogy balesetet szenvednek, akkor aztán lenne balhé. Nem tudom miféle parancsnok lehet az ottani, hogy ezt megedngedi az embereinek.
Mi nem szorítunk le senkit és nem félemlítünk meg senkit, de ha valaki az utunkban van, akkor akarva akaratlanul ott vagyunk mögötte közvetlenül, átrepülni nem tudjuk, így marad a megkülönböztető jelzések használata és kivárjuk amíg lehúzódik. Ha balfasz, akkor anyázunk, naná. Nem abban a nyugodt idegállapotban vagyunk ilyenkor. Az a baj hogy nem vagy benne a szakmában, nem tudod mennyit szívunk a sok idióta miatt. Rendszeresen kikanyarodnak elénk alárendelt útról, szerencsétlenkednek előttünk, beállnak a kereszteződésbe, autópályán a leállósávban vannak az utunkban, sőt, elég sokat rohangálunk ki az utcára hogy ne álljanak a szertár elé (szarnak a megállni tilos táblára, meg a primitív agyukban meg sem fordul hogy a TŰZOLTÓSÁG feliratú épületből azokon a nagy baszom kapukon tűzoltóautók jöhetnek ki, és kurvára útban vannak az ott parkoló autóikkal), stb. És igenis kutya kötelessége a közlekedés többi résztvevőjének a megkülönböztető jelzést használó járművek továbbhaladását a tőle telhető módon biztosítani! Nem jókedvünkben sietünk, hanem mert valahol balhé van. Ha belegondolsz, egy vonulás alatt több ilyen le nem húzódó/elénk ki-bekanyarodó idióta miatt akár perceket is veszíthetünk, (nem beszélve a balesetveszélyről). Lehet hogy pont ezalatt az idő alatt következik be az épületben egy teljes lángbaboruás és már nem tudjuk megfogni a tüzet, vagy ez a pár perc késedelem miatt veszíti életét egy járműbe beszorult sérült. Éppen ezért nem hiányoznak a vak, néma, és süket idióták az utakról, velük mindig csak a baj van. :)
A belga példa előtt értetlenül állok, szerintem azoknak elment az eszük. :)
Köztudott, hogy újabban buzulásig rajongok a közúti motorversenyekért, legfőképp az Isle of Man TT-ért. Ennek örömére Árpád többször is megkínált az elmúlt hetekben, legújabb felfedezettje, a finn Juha Kallio videójával. Róla mindössze annyi információnk van, hogy a finn…..
Biztos nem véletlen, hogy az autók mellé nem fiúkat állítanak az autószalonokon. Mármint ha azt akarják, hogy megnézzék. Mert ez a világ rendje, nem lehet minden autó új, viszont rájuk kell irányítani valahogy a figyelmet, elvégre attól még, hogy egy típus öt éve jelent meg,…..
Csizirájder 2013.03.11 18:44:06
@Ha szeretnéd avatart a hozzászólásaid mellé:

Mert nővel, kutyával, és gyerekkel bármit el lehet adni. :D
Elrepült az idő, ma tíz éve, hogy meghalt Barry Sheene. A gyorsasági motorversenyzés nagy forradalmára, 1976 és 1977 világbajnoka volt az utolsó brit, aki a királykategóriában futamgyőzelmet szerzett. Sheene alaposan felforgatta a Grand Prix íratlan szabályait. Sokan úgy…..
Csizirájder 2013.03.10 16:44:58
Igen, egy kelet-európai, semmire sem tartott, lenézett motor is lehet csodálatos: a rút kiskacsaság mindenben benne van. Oké, a szovjet borzalomban, a fehérorosz rettenetben, a Minskben elég sok az effajta hápogás, viszont megjött végre a bizonyíték - ez igazán szépségés hattyúvá…..
Csizirájder 2013.02.06 12:35:23
Lehet, hogy már volt, lehet, hogy öreg, de annyira szép, hogy ezt sosem lehet elégszer megnézni. Bajunk biztosan nem lesz tőle. És ha Juha bácsi mondja, akkor kik vagyunk mi, hogy kétségbe vonjuk? Csodás képek, csodás gépek. ..
Csizirájder 2013.02.06 12:32:02
@2-More:

Köszi, végre valaki leírta a tutit a lángoló kipufogó misztériumáról. :)

Egy kis olvasnivaló a témában, a Subaru klubban van egy rövid és értehtő leírás is róla:

www.subaruklub.hu/subaru/tuning/ALS_anti_lag_system.html
Belsőség Ez a pornó, gyerekek 2013.01.30 17:57:06
Zakowski magának való ember, de kétségkívül az autósport egyik ikonikus figurája Már nem is tudom, melyik olvasónk küldte nekem privátban de arra jól emlékszem, hogy mit válaszoltam neki: ó, ez a kedvenc autóm! Aztán megnéztem a videót, sekélyes német tudásom morzsái…..
Csizirájder 2013.01.30 19:26:26
@Mazzzzu:

A töltőnyomást tekergeti a pilóta menet közben, amit 1.3-1.5 bar között lehet variálni.
Csizirájder 2013.01.30 22:33:00
@Adam-69:

Feljebb már volt róla szó, a töltőnyomást tudja állítani a pilóta azzal a szeleppel. :)

Az alatta lévő tekerős cucc pedig a fékerő elosztó. Felirat: HA Bremse VA.
HA: Hinterachse - Hátsó tengely
Bremse: Fék
VA: Vorderachse - Első tengely
A feliratnak megfelelő irányban tekerve lehet változtatni az első és a hátsó tengely közötti fékerő arányát.
Csizirájder 2013.02.03 14:46:06
@Schütii:

Ha hallgattál volna, okosabb maradtál volna. :) Azt hiszem már többször is bizonyítottad a hozzá nem értésedet a járművekhez itt a kommentelések között... hiába dugattyú az avatarod, nagyon messze vagy ettől a tudománytól. :)
Mindig is tudtuk, hogy a csajok a legkeményebbek, és ritkán végeznek félmunkát. Az ukrán playmate és kedvenc svéd szépségünk is ralizott a hétvégén. Meg is lett az eredménye, kinek így, kinek úgy... Menjünk szépen sorban, kezdjük azzal, akinek a legkevesebbet sikerült…..
Sokan és sokszor vitáztak már arról, hogy szabad-e gyereket motoron szállítani. A törvény megengedni, amennyiben eléri a lábtartót, sőt, léteznek fixen felszerelhető motoros gyerekülések is. A japánban készült videó megnézése után mi is elbizonytalanodtunk – rossz nézni,…..
Csizirájder 2013.01.22 14:21:15
@abwert:

Azért mert oroszul van a videó címe, még nem azt jelenti hogy a felvétel a ruszkiknál készült. :) Bal oldali közlekedés, az útburkolaton japán írásjelek, és a szembejövő forgalomban is szinte csak japán autók...
A motorbalesetek nagyon könnyen megtörténnek. A baj pikk-pakk pofán csap bármelyikünket, elég egy kis figyelmetlenség, jöhet a bumm. Az összes felvétel a Mulholland Highway-en készült, az amerikai motorosok kedvenc szerpentinén. A videó érdekessége nem csak a lassított, hanem…..
Csizirájder 2012.11.28 17:25:38
@fliege24:

Pont ezt néztük végig a múltkor, és ki is elemeztük a hibákat. :) Nagyjából azokra a következtetésekre jutottunk mint GERI87 kolléga. :)
Csizirájder 2012.11.29 09:25:55
Azért aki tud motorozni, az nem fog elesni ebben a kanyarban:

www.youtube.com/watch?v=fPnkDd0cepg

Én azt figyeltem meg hogy a perecelők:
-bemajréznak, rásatuznak az elejére a kanyarban, agyő
-elkottázzák a visszaváltást, kimegy a hátulja, agyő
-nagyobb gázt húznak mint ami kéne, agyő
-majdhogynem sarokkal tapossák a lábtartót, és amikor leborítják a gépet, a lábfejük belefúródik az aszfaltba, agyő
-mereven maguk elé bambulnak, nem néznek előre hogy miként alakul a kanyar íve, azt kisodródnak, korrigálni próbálnak, azt agyő. :)
Pár napja Fischer Ubul barátommal anyagbeszerző körúton voltunk, egy majd később, a kisautóblogon megéneklendő projekthez kerestünk mindenféle alapanyagot. Kellett tépőzár is, így Ubul, aki egyébként becsületes polgári nevén Pista, azonnal mondta, hogy menjünk az…..
Csizirájder 2012.11.05 19:46:04
Megírtuk a napokban, hogy új elnöki limuzint készített a dicső múltú, ám kevésbé dicső jelenű Zil-gyár. Mi elsősorban az IFA-sofőrök által bőszen irigyelt benzines teherautókra asszociálunk a név hallatán, de orosz földön legalább ilyen gyakran gondolnak a valamikori…..
Belsőség Megríkatott minket 2012.10.27 13:39:40
1974. Az pontosan 38 évvel ezelőtt volt és ha tudnak, gondoljanak vissza, vajon milyen autók alkották az utcaképet akkoriban? Bárhol a világon, nem csak nálunk. Mi után fordultak meg az emberek? Mondjuk egy Mk.2-es Capri, egy-egy dobozforma izomautó vagy kólaüveg-Corvette? A Porsche 911…..
Csizirájder 2012.10.27 16:38:39
@Levrone:

Hááát, az előbb kíváncsiságból rákerestem ezekre a művésznőkre, de elég gyenge felhozatal, csupa satnya, műnő. :) Jobb példákat is felhozhattál volna. :)
Csizirájder 2012.10.27 16:44:42
@Liquid_:

Ezt nem lehet elégszer végignézni/hallgatni! ;)
Csizirájder 2012.10.29 08:17:57
@Rigghead:

Na igen, itt végre úgy használják a Lambót ahogy kell, de sajna az élményfaktor nem túl magas, sok a duma, sok a zene, kevés a motorhang. :)
Mosolya mögött ott van a pajkos kisfiú, a kalandot kereső kamasz és a céltudatos felnőtt is – ahhoz, hogy ez a műhely felépülhessen, kell is mindez, nem jöhetett volna létre álmok, bátorság és kemény munka nélkül. A Garage Company alapítója Koszaka Josinobu, műhelye…..
Csizirájder 2012.09.30 15:17:20
Ő az, akivel az ember bármikor elmenne sörözni, tudva azt, hogy Carpy még reggel kilenckor is sztoriban lenne, ugyanazzal az energiával, mint az első rendelés leadásakor. Talán még engem is rá tudna venni a motorozásra. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Ha azt gondoltátok, hogy ez az évet letudjuk egy Belsőség-találkozóval és egy pályanappal, akkor tévedtek. Ennyivel nem ússza meg senki a Totalcar-dömpinget. Vettünk szenet, vételeztünk vizet, a Fővárosi Autósmozi pedig felcsapott fűtőnek, gépünk pedig gőztől remegve várja,…..