Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ric64st (Rihárdó)

0 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
ric64st (Rihárdó) 2023.01.03 12:40:36
@Hidden fremen: megoldható VirtualBox-al, vagy VMware-val, a VirtualBox-ot talán könnyebb beállítani, aztán a virtuális géphez akármilyen oprendszert tudsz telepíteni, vannak hozzá segéd-drivercsomagok, amik megoldják a hardverkompatibilitási problémákat is, emulálják az akkori hardvereket, így a régi játékok túlnyomró részének elvileg futnia kell.
Nem múlhat el az év úgy, hogy nem értékeltük az év videojátékos termését. Szokás szerint Mazurral és Sasával ültünk össze, hogy saját toplistáinkat ütköztessük. Nem meglepő módon összességében az Elden Ring lett az év általunk legjobban megbecsült játéka, ezen túl viszont elég színes listáink…..
Miközben vettünk fel más adásokat is, letudtunk egy kötelező kört: a Checkpoint Retrográd idei adását, vagyis szokásos éves visszatekintésünket arról, hogy mivel is játszottunk 10, 20, 30, és 40 éve. Meg 50. Sőt, 60. Akarom mondani, 70. Szokás szerint rövid piaci helyzetelemzés után menthetetlenül…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
ric64st (Rihárdó) 2022.09.05 11:44:54
Életem első 3 C64 játékának egyike, egy számítógépes klubban, akkor még C16 tulajdonosként láttam (ha jól emlékszem) 1989-ben, azaz még friss, 1 éves játékként. Aztán C64 tulajdonosi korszakom is ezzel kezdődött.
Az adásban sok mindenről nem volt szó :)
A játék egy technikai csoda, elképzelhetetlenül sok képernyőt zsúfoltak bele, 4 évszaknak megfelelő pályák, folyó, lezuhanó jégcsapok, tűz, szakadék akadályként, belső helyszínek (sárkánybarlang, fogadó), 15 féle karakter, 2 féle sárkány, a békés kicsi és a Nagy Sárkány (kettő is található a játékban, egy a havas barlangban, a másik az erdőben).
Az ellenfelek alakja a játékok során random változik, tehát a játék során nem pont ugyanazokkal a szamurájokkal, vámszedőkkel találkozhatunk.
Apropó vámszedők: némely esetben a köszönés is elég, de legtöbbször pénzt kérnek azért, hogy átmehessünk. A városban kihívhatnak minket egy első vérig szóló párbajra (kardrántással tudjuk elfogadni), ilyenkor az első sebzés után abbamarad a küzdelem, és a kihívó szamuráj elteszi a kardot.
A karmapontrendszer jól ki van találva, még úgy is, hogy ezek szerint nem így akarták. A legnagyobb karmapont vesztés (-5) az állat megölése, a vándorszerzetes megölése, és a folyóba esés miatt jár, a legtöbb karmapont (+10) pedig a pénz adományozása a parasztnak, párbaj megnyerése, és egy fegyveres támadó megölése után jár. Minden erkölcsileg kétes tevékenységért kisebb karmapont levonás jár, pl. pénz felvétele, békés szamurájok megtámadása, paraszt megtámadása - a játék elején lévő (dolgozó) paraszt megölésért -2 karmapont jár, azaz vannak bakik is, hiszen pénz adományozása után már le lehet csapni őt is :D
Arról sem esett szó, hogy útvonal választására is van lehetőség, két esetben is, mindjárt az első pálya végén egy másik ösvényen lehet tovább haladni, így 4 féle útvonalon játszható végig a játék, és a játék a karmapontok függvényében teszi ki a játékost a következő játék
(inkarnáció!) során, azaz minnél magasabb karmaponttal fejeztük be a játékot, annál későbbi pályán kezdünk.
A gyakorlás mód sem került említésre, a szalmabálákon egész jól be lehet gyakorolni a kard távolságait, avagy a többi mozdulatsort.
Néha akár 3 ellenfél is ránk támad, a szamurájok hozzánk hasonlóan küzdenek, a nindzsák is alapvetően, de némelyik parasztnak álcázza magát, aztán ha köszöntünk neki és elmentünk mellette, ránktámad, és ők akár dobócsillagot is használnak, vagy eltűnnek füstfelhőben és máshol jelennek meg a képernyőn. A harcos szerzetesek küzdési stílusa eltérő, ők a bottal nagyon gyorsan és veszélyesen hadonásznak.
A második pályán látható egy átvezető képsor, egy nő kiabál, mert elrabolták éppen a folyó mellől - innentől lényegében ez a játék célja, megmenteni őt. Még befejező animációra is futotta, naplementével, szóval ahogy mondtam, elképesztő egy technikai csoda ennyi tartalommal.

És végül itt egy link, egy majdnem 10 évvel ezelőtti IDDQD blogbejegyzés, ahol én nyertem meg a játékmagyarosító versenyt a Husángos Józsibá című képpel:

iddqd.blog.hu/2012/11/06/betyar_mario_es_egyeb_magyaros_jatekok

(Egyébként a kommentek között már szerepel a vadvirágok linkje a magyar képregénnyel.)
ric64st (Rihárdó) 2022.09.05 14:04:56
@ric64st (Rihárdó): Hopp most nézem az lemaradt hogy akkoriban, a rajzversenynél, hogy Stöki egy "elfeledett játék"-nak nevezte. Örülök hogy most előkerült!
Egyik kedves visszatérő vendégünk Képes Gábor muzeológus, aki rengeteg érdekes informatikatörténeti adalékkal gazdagította már a Checkpointot, és a visszajelzések alapján nagyon szeretitek, amikor ő mesél. Ilyen hosszú együttműködés után gondoltunk egy nagyot, és azt mondtuk, don't play the game,…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
ric64st (Rihárdó) 2022.08.22 16:06:24
@manson karcsi: 40:10-nél Grath megemlíti, és Stöki mondja, hogy vadnyugati commandos, és jobbak, mert nem vagy 1 útra rákényszerítve.

Amúgy tényleg jó volt a Desperados 1, fel akartam telepíteni a 850 megás vinyómra full installban, mert nagyon pörgette a CD lejátszót. Ehhez viszont uninstall mindent, végül az Office-t is, hogy legyen elég hely, sikerült is feltenni a játékot, én nagyon örültem, apám annyira nem, mert az Officet akarta használni...
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Májusban végre befutottak az éves pénzügyi jelentések minden cégnél (kivéve a Microsoftnál, ők később zárnak, náluk negyedéves jelentés volt). A májusi Checkpoint Now fő témája így adott volt, de azért bőven beszélgettünk másról is, hiszen ugye a Now az a podcast-spinoffunk, amiben mindig…..
ric64st (Rihárdó) 2022.06.14 17:25:51
IDDQD Checkpoint 8x04: ZX Spectrum 2022.05.31 22:37:59
Beregi Tamás (alias Berrr) többször vendégeskedett már a Checkpointban, mindig öröm, ha jön, mert a Pixelhősök szerzője egy élő lexikon. A ZX Spectrum 40. születésnapjára azt gondoltuk, hogy végre megcsináljuk a régóta esedékes Spectrum-adásunkat (ilyen ugyanis még nem volt), és meghívjuk Berrr-t,…..
ric64st (Rihárdó) 2022.06.04 16:33:22
@obermotz: én azt nem értem, hogy miért kell szinte teljesen más képességű gépeket egy kategóriában "indítani", mert 8-bitesek?

A szebb grafika nem éppen a hardverképességek miatt nevezhető annak (az értő kezek minden géptípuson képviseltetik magukat). Tudomásom szerint egyik 8 bites számítógép sem tud 320x200-as felbontásnál nagyobb üzemmódban dolgozni, de grafikai üzemmódokban és azok keverésében a C64 toronymagasan vezet az összes többi 8-bites mikroszámítógéppel szemben. Színek tekintetében a Plus4/C16 gépek képesek 121 megjelenítésére is, az Amstrad CPC 24 színt is tud, amely kétségkívűl előny, de hogy "feltörölné a padlót" a Spectrum vagy a C64 grafikájával, az súlycsoport tévesztésből fakadó kijelentés. (Egyébként az általad említett Pinball Dreams C64-es tesztverzióban is létezik, csak hát sajnos vannak memóriakorlátok).

Az Atari ST "egy ligával feljebb játszik" kijelentés miatt gondoltam, hogy esetleg "8-bites" címen zajlik "versenyeztetés".
ric64st (Rihárdó) 2022.06.05 11:01:48
@Tomi Kristály: Igen, az állításom nem állja meg a helyét ebben a formában, amiket írsz, azok mind igazak. Persze, mivel ebben a régióban gondolkodtam, így ilyen gépek eszembe se jutottak, mint a BBC MIcro, vagy az MSX, amely tulajdonképpen nem egy számítógép, hanem egy összefoglaló név (így aztán elég ködös is képességek tekintetében), nem beszélve az Enterprise-ról, ami a 3 gép közül talán létezett is Magyarországon. Ja és a Videoton TVC, ami szintén jó képességű, bár én ezen felsorolt gépeknél nem látok akkora utóéletet, mint a C64 esetében, amelynél fenntartom, hogy a grafikai üzemmódok kombinálásában verhetetlen a többi 8-bites géppel szemben.
ric64st (Rihárdó) 2022.06.06 21:27:17
@Tomi Kristály: a technikai adatok alapján igen. Bár azon már lehetne vitatkozni, hogy pl. a spritekezelés hiánya mennyire veti vissza az adott (akár gyorsabb CPU-val bíró) gépet, csak karakterekkel dolgozó grafikai üzemmódú (valamire való) játékot C64-en nagyon nehéz találni, a ZX Spectrumnak meg az egyetlen grafikai lehetősége ez.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Huh, április elég zűrös hónap volt, betegséggel, utazásokkal, sok háttérmunkával, ezért nem frissültünk úgy, ahogy szerettük volna, de tudjátok, év végén legkésőbb mindent behozunk. Ami tovább viszont nem várhat, az az új Checkpoint Now - tudjátok, a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk…..
ric64st (Rihárdó) 2022.05.19 13:34:20
@Peregrynn: Szerintem az emulátornak is van feelingje, én egyszer WinUAE-ben Xcopy-val másoltam virtuális lemezről virtuális lemezre, még a floppy kattogást is bekapcsoltam hozzá. Hát ugye ki milyen élményeket vár el.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
ric64st (Rihárdó) 2022.05.03 10:45:00
Újra itt a Checkpoint Now - tudjátok, a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit. Egy hónapja, az akkori adás felvételekor még friss fejlemény volt az orosz-ukrán háború, de már akkor lehetett sejteni, hogy olyan krízisről van szó, ami az egész világra hatással lesz -…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
ric64st (Rihárdó) 2022.03.31 09:40:08
@Generic Jingle: hát őt már emulátorral sem.
ric64st (Rihárdó) 2022.04.01 16:50:26
@Generic Jingle: kezd Retro.Land-es lenni a hangulat :D
ric64st (Rihárdó) 2022.04.01 18:57:29
@Generic Jingle: RASUNARI (računari), nem rakucani :D
A pozitív covid-teszt sem állíthat meg, hogy kiposztoljam múlt héten felvett adásunkat, az esedékes Checkpoint Now-t. Ami szokás szerint az előző hónap híreinek összefoglalója egy nagyobb fókusztémával, sok kicsi egyéb hírrel és mindenféle hónap izéivel és random ajánlatokkal, amikért érdemes…..
ric64st (Rihárdó) 2022.02.12 09:32:27
@scherier: én úgy tudom, ez egy latin szó, és a "kancellár" tisztség is abból van, magyarul ragozott latin szavakból pedig számtalan található a magyar nyelvhasználatban.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
BÚÉK minden drága hallgatónknak, ez itt a 2022-es első Checkpoint, bár logikailag még inkább az óévhez tartozik, hiszen ez az esedékes Now, vagyis az előző hónap híreinek összefoglalója - egy kis 2021 vége az újév elején. Túlnyomó többségében jó visszajelzések érkeztek erre a "Havi kettes"…..
ric64st (Rihárdó) 2022.01.12 11:57:13
@scherier: én általában örülök annak, hogy ennyi cucc van a C64-hez,-től,-nak,-ból, de igazából sosem értettem, hogy ezek a hibrid megoldások mire jók, kicsit a konzolozáshoz tudnám hasonlítani. Semmi bajom nincs vele, és is emulálok keresztbe-kasul, de nekem elég a PC-s emuláció, az elmúlt 20 évben jókat játszottam kábé az összes megjelent új (fontosabb) játékkal. Jó, egy analóg joystickot azért rámókoltam egy gamepadra az élmény kedvéért :)

A szemkifolyás érthető, én mondjuk csak úgy játszom, hogy filter/shader megy (ettől nem folyik ki viszont a szemem), úgy ad hiteles képet. Éppen ezért nehezen tudom elképzelni HDMI tévén egy C64(szerűséget), úgy, hogy nincsenek CRT-sen elmosva a színek. Ilyen shadereket tudnak ezek emulálni, vagy csak kiadják a natív képet, aztán lesz, ami lesz? Mert azért a C64 képcsöves tévére/monitorra van optimalizálva, amúgy egy alap emulátorban ritka csúnyák így a játékok.
ric64st (Rihárdó) 2022.01.13 14:12:49
@scherier: ennyi elektronikus kütyüről olvasván eszembe jut Stöki "ökológiai lábnyom" állásfoglalása, de ami még veszélyesebbnek tűnik, mondjuk egy házastárs lábnyoma az arcon, a sok otthon felhalmozott - egyébként izgalmasan hangzó - hardver láttán.
Amúgy a mega65-ön az egy 3,5"-ös floppy meghajtó?!
ric64st (Rihárdó) 2022.01.14 15:40:25
@scherier: kösz az infókat, meglep azért, hogy mennyi mindenre figyel a retro közösség, látszik, hogy ez nem elsősorban a nagy lóvékról szól, és ezt jó látni.
Majd 10 év múlva úgyis lesz Checkpoint adás róla, mikor már a retro retroja lesz :D
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Megdöntve a tavalyi rekordot, a heti kontentsűrűség 6 adás lett a végére (plusz egy Képtelen Krónika), de a koronaékszer mi más lehetne, mint a szokásos évértékelés a Checkpoint Dream Teammel, azaz Mazurral és Sasával. Mivel perceken belül véget ér az év, ideje kitolni ezt is: jöjjenek tehát 2021…..
IDDQD Checkpoint 7x16: Newcomer 2021.12.26 21:24:42
Boldog bejglikómát mindenkinek, idén nem jutott energiánk nagy karácsonyi meglepetésre (bár a keptelenkronika.hu felfogható akár annak is), viszont még idén esedékes pár adás, szóval várható a szokásos utolsó heti dömping. Ennek jeleként máris kaptok egy új vendéges Checkpointot egy olyan témáról,…..
ric64st (Rihárdó) 2021.12.29 14:39:40
@Zolexx: sajnálatos, de igazából erre lehetett számítani, ezek a hardverek nem emulálnak floppyt, így egyfájlos, illetve fájlos szervezésű utántöltős játékok futtatására alkalmasak csak - gyaníthatólag abból se mindegyik esetben.

Egyébként a játék PC-s emulátorban is jól játszható, egyedüli nehézség a billentyűzet használat, sajnos az ékezetes szavak begépelése elég körülményes, de meg lehet szokni (benne van a kézikönyvben).
ric64st (Rihárdó) 2021.12.29 21:48:57
@Zolexx: van benne virtuális magnóemuláció is? csak azért gondolom, hogy ezeket kihagyják a fejlesztők, mert a felhasználók 90%-a 'konzolszerűen' használja a gépet, és nem szórakozik azzal, hogy megvárja egy turbo nélküli, eredeti játék .TAP formátumú kazettaimage-éből 1:1 idejű betöltését, mikor van mondjuk azonnal betöltő és futó PRG változata is a játéknak. Ugyanígy a virtuális (true drive) floppy emuláció is kimarad (gondolom), mert a fájlos utántöltős játékok így is futnak, a 40 trackes lemezeket használó, meg sector-bizergáló programok (copy-k, gyorstöltős demók, stb) futtatása elenyésző - sajnos ebbe a kategóriába esik a Newcomer is. Ahogy írtad, tényleg nagyon speciális igényei vannak, nem is megy olyan emulátorral sem, amelyik nem tud ilyen komolyan floppyt virtualizálni.
ric64st (Rihárdó) 2021.12.30 07:20:09
@Zolexx: a REU emuláció gondolom a Sonic-hoz nemrég jól jött.
A Newcomer cartridge verziója szerintem erős fantázia, az Easyflash tudomásom szerint 1 MByte-ot képes kezelni, ami C64-es viszonylatban sok, de a Newcomer esetében kevés, egy gyors számítás után kb 1,6 mega tömörített adat, és abban se vagyok biztos, hogy lehetne úgy szervezni a dolgokat - bár a C64 közösségtől láttunk már csodákat :)
Ha el is készülne, csak angolul valószínűleg, nekem a Newcomer-élmény egyik alappillére a 3-ból a magyar nyelv, szerintem elválaszthatatlan tőle.
Minden évadban van egy (esetleg kettő) adás, amikor kicsit hátrébb lépünk, és nem egy-egy konkrét műfajt, fejlesztőt, játéksorozatot, gémerlapot vagy céget vesézünk ki, hanem általánosságban próbálunk valami okosat mondani egy videojátékokkal kapcsolatos témában. Ezeknek az adásoknak az egyik…..
Megint beelőzi a következő Minit az esedékes Checkpoint Now, hogy ne csússzon tovább (aztán majd két Mini jön utána). Jöjjenek hát az előző hónap legfontosabb hírei + hozzá a kommentárjaink és a hónap mindenféléi. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran. Októberben már elég sok olyan…..
ric64st (Rihárdó) 2021.11.11 11:18:50
Egy másik gamer podcast kb. két hónappal ezelőtti adásában is felvetült néhány lehetséges magyarázat, észrevétel a kínai online játékidő korlátozásának témakörében.

A korlátozás hivatalos indítéka a fiatalok védelme, ugyanakkor a kínai állam nagyon komoly részvényes, meg mindenféle tulajdonlású a játékiparban, mind amerikai cégekben, de valami többségi izé a kínai szoftvercégek esetén, tehát itt elvileg egy érdekellentét is felléphetne HA nem inkább valami állambiztonsági probléma áll a háttérben, melyszerint a Fortnite és egyéb játékokba belépés esetén a fiatalok találkozhatnak külföldi játékosokkal (Kínában korlátozott az internet), ezért az online játékok résztvevői információkat kaphatnak a világ többi részében uralkodó állapotokról... Ezt felügyelni pedig elég nehéz lehet (majdnemhogy lehetetlen), főleg ha egyszerre nagy tömegek játszanak különböző időszakokban. Nem biztos, hogy így van, de érdekes felvetés.

A korlátozás online játékokra vonatkozik, tehát olyan hordozható konzolok, mint pl. a Nintendo DS és a Gameboy Advance nem tartoznak ide, vagy PC-s, egyéb konzolos (konzol klónok), azaz az összes offline játék sem, tehát a gaming idő nem biztos, hogy kötelezően lecsökken ettől.

Tovább az arccal történő azonosítás a jellemző Kínában az online accountoknál (valami ilyesmiről is szó volt), úgyhogy ha egy felnőtt ember belép az accountjával bármikor, és aztán feláll a géptől, odaültetheti a gyerekét játszani, aki elvileg bármeddig tolhatja így, hiszen a felnőttekre nem vonatkozik a tiltás, és nem valószínű, hogy a játék közben folyamatosan percenként azonosítják a játékost (bár ez ugye lehetséges).

A másik téma pedig a gyermekek figyelmetlenségének romlása a videójátékok hatására. Szerintem kellene indítani egy komoly kutatást már a témában, ugyanis az utóbbi időben (kb. 10 évben) én mindenféle pozitív, negatív véleményt hallottam, olvastam. Én abból indulok ki, hogy 1988 óta játszom, kisgyerekként kezdtem (mint ahogy a podcast hallgatóinak túlnyomó többsége), és nem hiszem, hogy tömeges figyelemromlás lenne a jellemző a mi esetünkben, sőt, a Checkpoint egyik korábbi adásában mintha valami olyasmi is elhangzott volna, hogy az agyműködést BÁRMILYEN videójáték fejleszti, a kutatások szerint úgy tűnik, hogy egy FPS vagy egy Tetris ugyanolyan jótékony hatással van az agyi pályákra.

Véleményem szerint tehát a hiba nem pont itt keresendő, talán inkább ott, hogy a mai játékok a régiekhez képes százszor több vizuális és audió ingert közvetítenek, nem beszélve a gyerekeknek szánt animációs filmekről vagy egy sima tévéreklámról - és ugye a "digitális benszülöttek" tablettel és okostelefonnal a kezükben ülnek a bilin. Talán az idegrendszer leterheltségével magyarázható a figyelemzavar?

Régen minden ingerszegényebb volt.
ric64st (Rihárdó) 2021.11.11 15:30:41
@manson karcsi: a folyamatos arcfigyelés azért meglepett, pedig számítottam ilyesmire :)

A Fortnite-ot meg lelőtték november 2-án Kínában, ahogy olvasom.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Ritmus a táncos, ahogy azt a Snap énekelte valamikor az előző évezredben, és ez a legfrissebb adásunk témájáról jutott az eszembe. A ritmusjátékokról volt ugyanis szó, a kezdetektől a dicsőséges virágzáson át a kevésbé dicsőséges napokig, nem is beszélve olyan oldalágakról, amikről esetleg…..