Regisztráció Blogot indítok
Adatok
közlekedés magyarországon

19 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Budapesten már régóta tervben van a város új, észak-déli regionális gyorsvasútjának, más néven az M5-ös metrónak a megépítése, amelynek lényege a két déli és az egy északi HÉV-vonal összekapcsolása egy nagy hálózattá egy új, város alatti alagúttal. Ennek egyik legforgalmasabb ága a mai H7-es csepeli…..
Szerintem nincs olyan azok között, akik ismerik a budapesti villamoshálózatot, aki ne hallott volna már a pesterzsébeti vonalakról. Ez az a rész, ahol talán a helyi igényeket legrosszabban kielégítő a hálózat, ahol majdnem a sínpárok lefektetése óta nem történt érdemi fejlesztésnek mondható változás…..
Villanyos Az 51-essel Budára 2022.08.18 18:26:27
Ez a poszt most kicsit az előző, 2B-ről szóló bejegyzésem folytatása lesz, de annak megírása óta átgondoltam néhány dolgot, és változott pár tervem. A 2B járat elindulásával a Pesterzsébetet eddig a Nagykörúttal összekötő 51-es villamosjárat szerepe gyakorlatilag megszűnt létezni, hiszen 2…..
Villanyos A 2B-ről 2022.08.13 13:35:35
2022. augusztus 13-án számos közlekedési változás lépett életbe Budapesten. Többek között végleg megszűnt a 103-as autóbusz, a 213-as járat ezentúl az Etele úton közlekedik a Kondorosi út helyett, de talán a legfontosabb, hogy hosszú idő után jelentős változás lépett életbe a múltban ragadt…..
Az osztályom fele elment nemrég Szlovákiába, Breznóbánya közelébe síelni. Ebből az alkalomból arra gondoltam, hogy írok egy posztot egy olyan szlovákiai nemzetközi vonatról, amin már nagyon régóta gondolkodok, hogy kellene ilyen. 1. Mi ez az Uhor IC és van-e értelme? Az Uhor nemzetközi InterCity…..
A Dunaújváros (pontosabban Mezőfalva) - Rétszilas között húzódó vasútvonal a MÁV 43-as számú, egyvágányú, nem villamosított vasútvonala. Ezt a szakaszt 1954-ben adták át tehermentesítő vonalként, amikor Dunaújvárosban (akkor Sztálinvárosban) felavatták a Dunai Vasmű néven futó hatalmas nehézipari…..
Amióta világ a világ, azóta létezik Pesterzsébeten egy (néha több) villamosok számára épült hurok. Ahogy a település változott, fejlődött, úgy alakult vele együtt a villamosközlekedés is. Hol bővült, hol szűkült a kínálat, néha-néha meg újratervezték az itt közlekedő hálózatot. Most kísérletet…..
közlekedés magyarországon 2021.09.19 20:48:59
@gomboc r2r: A Lajthával meg a nagyhurokkal meggyőztél. : )
A városközponti betétvégpont bármiféle lehet, a lényeg, hogy mindkét irányból megközelíthető legyen. Akár egy sűrítőjárat is beindítható csúcsidőben a Határ út M-ig (52A).
A gubacsipusztai hosszabbításnak szerintem a Használtcikk piacig kellene megépülnie, itt sok buszjárathoz tud átszállást biztosítani a villamos.

Az egy kérdésem, ami maradt:
Miért van az 52-esnek ilyen kinyir-kanyar vonalvezetése? Ha megépül a Baross utca - Vörösmarty utca szakasz, akkor szerintem a Határ út és a Nagysándor József utca között (a Török Flóris utcán) nyugodtan meg lehet szüntetni a vágányokat.
Szerintem sokan hallottak már az olvasók közül a Budapest - Belgrád vasútvonal projektjéről. A projekt, amit 750 milliárd forintból akarnak megépíteni, ami egyesek szerint 300 év alatt térül meg, és ami max. 60 000 fős összlakosságú városokat érint a magyar szakaszán. Bár sokan hangoztatják, hogy az…..
Elérkezett ez a pillanat is, mától (2021. június 19.) az örök dízelparadicsomként emlegetett 29-es vonal fele szintet lépett, és a villamosított vasútvonalak kategóriájába került. Bár a fejlesztés kétségkívül fontos volt a gépcsere miatti idő megspórolása, a zajterhelés és a füstkibocsátás…..
Kb. egy hónappal ezelőtt, 2021. május 3-án ünnepelte fennállásának 125. esztendejét a Millenniumi Földalatti Vasút. A félkerek évforduló margójára úgy gondoltam, hogy kicsit visszatekintek a budapesti metróhálózat múltjára, és vonalanként bemutatom azok történetét. 1. M1-es metróvonal (Mexikói út -…..
Az előző bejegyzésben már leírtam, hogy ennek a vonalnak a tervezetét egy külön posztban fogom leírni. Hát itt van. Ezt a villamosvonalat a külső kerületi körút vonalvezetése ihlette meg, illetve az, hogy jelenleg ezen városrészek között nincsen sűrű buszos kapcsolat (az autóbuszok elfordulnak a…..
FIGYELEM! A mai videóban bemutatott fejlesztési terület a városhatár - M3 bevezető szakasz - külső körvasút - 120a vasútvonal - városhatár által körbezárt részre korlátozódik! Sok cikkben olvastam már, hogy jelenleg Pesterzsébeten a legrosszabb a közlekedés helyzete, mivel nincsen 1 db közvetlen…..
Ha Magyarországon egy vasútbarát rendszeresen olvasgatja a híreket, többször is feljön az, hogy a fogaskerekűn vágányzár van, sínt cserélnek, kitérőt bontanak el, itt-ott toldoznak, foldoznak. Sajnos egyre gyakrabban hallani híreket a fogas katasztrofális állapotáról is; a 7 szerelvényből már csak 2…..
Mostanában elég gyakori téma a HÉV-ek felújítása és meghosszabbítása, (5-ös metró, M2-H8 projektek). Általában a beruházások leírásánál mindig a H6-os vonalat tekintik a "kitaszítottnak és kihasználatlannak, aminek fejlesztésével több mint 100% utasnövekedés érhető el", de van egy másik…..
Ebben a posztban kicsit kiszakadnék a szokásos vasútbemutatós terveimtől, és egy kicsit mással foglalkoznék. Tudom, hogy ez a projekt kb. lehetetlen, mert a vonalat 10 éve építették meg, és 20 éven belül a MÁV nem fog semmit csinálni, de azért megosztom, mert szerintem hasznos…..
Villanyos Szolgálati közlemény 2021.02.21 12:04:59
Mivel nagyon belelendültem az elmúlt időkben a blogolásba, ezért a két poszt közötti 2 hetes időt mostantól 7 napra csökkentem le, és várhatóan (meg ha időm engedi), akkor minden hétvégén szombaton vagy vasárnap jönni fog egy új poszt. Villanyos..
Szerintem szinte nincs olyan magyarországi vasútbarát, aki ne hallott volna az Eger - Putnok vonalról. Ez Magyarország egyik legszebb vasútvonala, völgyhidakkal, és 3 alagúttal. Sajnos a felső szakasz (Szilvásvárad - Putnok) 2009 óta halott, és az alsó szakaszon is alibi menetrend van érvényben.…..
A (talán) legendás Pécs - Bátaszék vasútvonal. A vonal, ami talán a trianoni Magyarország legkanyargósabb vonala volt, a vonal, amelyet 3 szakaszban zártak be (1997, 2003, 2009) és a vonal, amelynek maradványai még körülbelül 23 év után is ott rozsdásodnak a gyom alatt. A hatvannégyes az egyik…..
közlekedés magyarországon 2021.02.07 13:28:44
@Kisvasutas01: Köszi. Várhatóan a következő a 60-as számú Pécs - Gyékényes vonal lesz.
Sziasztok! Kisebb változtatások miatt, akit érdekel az itt található meglévő és leendő tartalom, az mostantól a villanos.blog.hu címen találhatja meg. Jó olvasást ott is! Villanyos  ..
Villanyos Köszöntő 2021.02.06 15:37:10
Üdvözlök mindenkit, aki olvassa ezt a posztot! “Villanyos” vagyok, avagy egy újabb oldal a blog.hu-n. Ezzel a bejegyzéssel szeretnék tisztázni néhány dolgot, hogy itt mi is várható. Körülbelül 2018-19 óta használom a Google My Maps nevezetű alkalmazást. (Aki még nem hallott róla; a lényege…..