Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Örömhernyó

0 bejegyzést írt és 2509 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
fáymiklós Kóbor János zakója 2021.12.07 07:57:20
1978-ban voltam először rock koncerten, az Omega játszott Balatonlellén (vagy akkor talán épp Boglárlellén). Némi önfeláldozást követelt az esemény, mert vonatok már nem jártak a koncert után, haza kellett sétálni Szemesre, de azért megérte. Ámbár néhány hónap múlva kiderült, hogy nagy…..
Örömhernyó 2021.12.08 01:11:18
@éppnászos: Hát igen, senki nem arra fog emlékezni vele kapcsolatban, hogy milyen hangnemben énekelte a dalokat, hanem arra, hogy miket nyilatkozott az oltásokról. Hogy akinek kell, az vegye fel, ő soha semmilyen oltást nem kért. Se influenza ellenit, se koronavírus ellenit. Mindezt 78 évesen, mert erősnek, egészségesnek érezte magát.
Nyilván senki nem él örökké, 78 év kb. az, amire egy magyar férfi számíthat, de még élhetett volna pár évet, fiatal lánya volt, szerintem a lányát az nem vígasztalja, hogy az apja milyen hangnemben énekelt. Ha gyereke van az embernek, akkor már nem csak magáért felel, nem csak önmagáért kell jó döntéseket hoznia.
Ha esetleg teljesen leszigetelten élt volna, bezárkózva a házába, ajtó alatt becsúsztatott pizzán élve, akkor megúszhatta volna. De ő tervezett koncertet, turnét, gondolom járt-kelt ebben az ügyben is.
Örömhernyó 2021.12.08 05:20:01
@gigabursch:
Kóbor is beleesett a híres emberek egyik tipikus hibájába. Csak mert az élet egy területén sikeres volt, azt hitte mindenhez (is) ért. Steve Jobs legjobb magyar tanítványának nevezném. Egy jó eséllyel kezelhető, megelőzhető betegségbe haltak bele, mert azt hitte, hogy 78 évesen és egy sikeres énekes karrierrel a háta mögött ő jobban ért az orvostudományhoz is.
Egy SEAL visszaemlékezése A SEAL-taktikát taglaló cikk kiegészítéseként mindenképpen közzé akartam tenni egy megtörtént bevetésről szóló visszaemlékezést. Ehhez hosszas válogatás után végül Harry Constance kötetét választottam, amelynek nyolcadik fejezete egyebek mellett részletesen mutat be egy…..
Örömhernyó 2021.12.07 12:34:14
@axy: A tények tények maradnak, ma nem a lövöldözős sztorikban van a pénz, hanem dobozos kávét árulnak, kétes, túlhypeolt táplálékkiegészítőkkel kupeckednek az ex-SEAL-ek. Ez a brandjük, ennek van piaca. Én inkább olvasnám a harci, bevetési sztorijaikat, de pont ők kezdték egymást kannibalizálni, perelni, szarral dobálni. Nem a vietnámi érában, hanem újabbam. Ez a baj, hogy felduzzasztották az állományt, túl népszerű lett a szolgálat olyan embereknek, akik ezt csak egy ugródeszkának használják politikai, üzleti, filmes pályájukhoz.

Én nem irigylem Jockotól az üzleteit, mások is ezt csinálják, sőt, már szinte minden ex-SEAL kijön valami workout programmal, tápkieg branddel, podcast-tel. Leadership kurzus meg más csacskaságok. Piaca van, besöprik a pénzt, ez a biznisz nem a sárban kúszás. A podcastokhoz pont nem kell semmit tenni a világban, bárki tolhatja.

Megjegyzem nem a Vietkongot utálták a vietek, hanem a déli hadsereget, ami egy széljobbos katonai diktatúrának az erőszakszervezete volt. Persze a kereszttűzbe kerülni civilként nem volt móka, de a déli hadsereg és rendőrség se egy demokratikusan választott kormány erőszakszervezete volt ám.
Javaslom beszélj vietnamiakkal, az amerikai terrorbombázástól rettegtek igazán.

Az egész viet függetlenségi mozgalom amúgy csak azért lett kommunista, mert abban a korban csak a szovjet blokktól remélhettek segítséget a gyarmatosítókkal szemben. Pont ez volt Kubával is.

"De gondolom eddigi életedet harcosként élted millió egy csatával" - Te hol tanultál meg érvelni? Kérd vissza a tandíjat, mert nagyon nem megy. Ezt személyeskedésnek hívják. Tudod ez az, amikor azt hiszed, a "bezzeg te..." az egy érv.

Ja és van halovány fogalmam, de nem fogok magyarázkodni egy ilyen alaknak. Nézz körül mi ment az utóbbi években ex-SEAL-ek háza táján, már rég nem azzal kerülnek a figyelem középpontjába, amit a harctéren véghezvittek, hanem amit utána hazudoznak, egymást perlik, pocskondiázzák, könyökölnek a médiában. Megjegyzem pont nem a vietnámi éráról írom ezt, hanem pont arra válaszul, amit itt @Pötty1: írt, hogy sajnos ma már a harci tapasztalatok helyett life coach, business leadership és mindenféle himi-humi könyveket írnak. Ez nem csak neki tűnt fel, nekem is, meg sokaknak. Én pont hogy a posztban szereplő anyaghoz hasonlókat várnám.
Örömhernyó 2021.12.07 15:06:08
@axy: Vannak, akik mondjuk normális szakmát, diplomát szereznek, amire a G.I. Bill lehetőséget ad. Persze ismertem én is Amerikában olyan Navy veteránt, aki angol szakot végzett ingyen a leszerelése után (az kb. annyit ér ott, mint Magyarországon a magyar szak), aztán hotel takarítók supervisora lett élete végéig. Meg olyat is, aki ugyancsak Navy után gépészmérnöknek tanult. Lehetőség tehát van normális állást szerezni, csak ahhoz ész is kell, persze a biznisz szféra zavarosában is lehet halászni. Ha van, aki fizet érte, felőlem adhatják a leadership tanácsokat.

@babo_: Te trollkodsz, én releváns dolgokat írtam. Ha visszaolvasod a kommenteket, nem én kezdtem a problémázást, hogy mostanában már sajnos nem ilyen érdekes könyvelet írnak a Navy SEAL-ek leszerelés után, hanem life coach, leadership adviser-ként vagy dobozos kávéval házalva akarnak meggazdagodni. Meg egymást sározzák és perlik lelkesen. Sajnos ma ez is egy legit pénzszerzési mód.
Én is szívesebben olvasom az ilyen harci tapasztalatokról szóló a beszámolókat.
Pont ezt hiányoltuk, hogy ilyen könyvek ma már ritkábbak, mint a magvas életvezetési és menedzsment tanácsokat ontó könyvek. Márpedig ha valaki arra lett kiképezve, hogy politikusok parancsára tegyen keresztbe az ellenségnek, az nem biztos, hogy business szférára lefordítható képességeket ad. Persze tudjuk, a csillagos-sávos patriotizmus földjén mindig lesz olyan cég, ami azzal szerzi a clout-ot, hogy ex-military arcokkal pózolnak a social mediaban.

Én jobb szeretem, ha a katona (navy, marine, air force) éveikről mesélnek, mert amikor elkezdenek biznisz tanácsokat adni, akkor nagyon hamar Garyvee szintű semmitmondásba csapnak át.
Örömhernyó 2021.12.08 04:44:57
@Pötty1: Szerintem 2021-ben az, hogy valami nem elérhető magyar nyelven, nem érv, angolul lehet olvasni, tehát elérhető.

A vietek megnyerték a háborút, a gyarmatosítókat kiverték az országukból, kezdve a japánokkal, majd a franciákkal folytatva, végül az amerikaiakat és a déli katonai juntát is, sőt a kínai komenistákat is, meg elkenték a tömeggyilkos vörös khmer rezsim száját. Összességében emberfeletti tetteket hajtottak végre a vietnámiak a 20. században. Nem sok ilyen nép van a világon, le a kalappal előttük.

@Fredddy: Hát igen, a helikopterek tűzereje lehet picit hozzájárult a viet veszteségekhez, de ha ezt leírják, akkor az úgy hangozhat, hogy elvesz a SEAL érdemeiből.
Maticsák Sándornak a Nyelvtudományi Közleményekben (116: 325–333.) megjelent írását - a különleges karakterek nagy számára való tekintettel - képformátumban tesszük közzé...
Örömhernyó 2021.12.07 14:32:48
@antiindex: Tehát visszajössz ide magyarázkodni mindenkinek egyenkéng válaszolva, aki meg merte említeni,.hogy ostobaságot írtál. És nekünk tudnunk kellett volna, hogy te hülyeséget írtál és hogy helyette mit akartál írni.
Finnül még ennyit én is tudtam.
Hiába hepciáskodsz, meg okádod az epét, hogy mit kellett volna tudnom német vagy angol alapján. Nem! Te basztad el.
Ja és azt ugye tudod, hogy németül a "Kit?" az "Wen?", ha a finn tanár ennek analógiájára próbálta volna elmagyarázni a Was?-t, aminek ugyan nincs tárgyesetű alakja, de a wer/wen analógiája alapján értette volna mindenki.
Magyarul se tudsz. Finnül se. Németül se. Kitaláltál egy kamu sztorit, nem jött be. Leülhetsz fiam, egyes.
Örömhernyó 2021.12.07 14:35:57
@antiindex: Az igaz, hogy a finnek szeretik a magyarokat, volt a gimimben finn oktatás, testvériskola, látogattak, mi is őket, ugyan én más nyelvet tanultam, de ragadt rám valami finnből. Te meg tanulja meg magyarul, németül, angolul is. Nem ártana matyika.
Örömhernyó 2021.12.08 00:58:40
@Pesti: "Erdelyt meglatogato kinaiak Szekelyfoldon az emberek meneset, testtartasat figyeltek meg, es arra a kovetkeztetesre jutottak, hogy akiket lattak azok azsiai jellemzokkel birtak."

Nem bírok leállni a röhögéssel. Kelet-Ázsiában élek, a párom ázsiai, székelyeket ismertem életemben, semmi különös nem volt a járásukban. Ha valami ázsiai vonás van a székelyekben, az inkább iráni eredetű genetikai anyag, elenyésző. Itt jegyezném megy hogy az ukrán népben, de még a lengyelben is több az ázsiai genetikai jellemző, mint a magyarokban. A székely kicsit keletibb, de a kínaitól jó messze vannak ők, valami iráni genetikai hatás van náluk.
Kelet-Ázsiában élek, nem mondanám, hogy annyira különböző az itteniek járása. Esetleg az a furcsa, hogy utálnak gyalogolni, mindenhova autóval, robogóval mennek.
1905. Orosz kém lefejezése a japán-orosz háborúban, a kínai Kaijuan városa mellett..
Örömhernyó 2021.12.06 09:29:48
@gigabursch: Tienanmen térrel kapcsolatban egyedül nyugaton van igény az események kutatására, tisztázására. Kínában ez ki lett törölve az emberek fejéből. Sőt, a múlt eseményeire való rálátás igénye is ki lett törölve a fejekből. A kínaiaknak csak 20. századi történelmükben van mondjuk ötven olyan momentum, ami véresebb, sorsfordítóbb és jobban rá lehet húzni a most divatos xenofód hangulatot. Úgyhogy 1989 náluk még egy lábjegyzet se lehet. Annak a generációnak se fontos, a fiatalabbaknak meg TikTok és korlátlan fogyasztás van, be van tömve a pofa. A kínai a hasával gondolkodik.

A japánok által kivégzett orosz kém azért rengeteget szenvedhetett, csak az elfogása és akivégzése között.

A japán-amerikaiak kitelepítése Amerikában azért erősen túl van lihegve. Érthető, hisz ma az a nyerő, aki nagyobb áldozatnak tudja magát beállítanim Ismertem olyan japán-amerikai embert, aki ilyen táborban született. Volt étkezés, iskola, mosoda, ezek nem megsemmisítő vagy munkatáborok voltak, hanem internálótáborok. Nem egy GULAG, nem Auschwitz, nem Recsk és nem is hortobágyo internálás körében kell gondolkodni.
A második világháború totális háború volt, ellenkező esetben, ha a japánok uralma alatt élt egy fehér (nem feltétlenül amerikai vagy orosz), azt elég hamar megölték, emberkísérletekre használták fel.
Az amerikaiak olyan jól bántak az internált japánokkal, hogy máshol ilyen bánásmódot nem kapott volna senki.
Örömhernyó 2021.12.06 16:26:01
@David Bowman: Igen, mindenhol születtek gyerekek, meg volt mosoda, ennek ellenére az amerikai internálótáborokat nem lehet se Auschwitz, se GULAG, se vörös khmer átnevelő táborokhoz hasonlítani.
A Magyar Orvosi Kamara a mai napon közzétett egy nem reprezentatív adatközlést arról, hogy bizonyos szempontok szerint kiválogatott  intenzív osztályokon lévő betegeken körében milyen az átoltottság megoszlása. Íme: Természetesen tudjuk, hogy Magyarországon az intenzíven lévő covid19 betegek…..
Örömhernyó 2021.12.06 09:49:28
@Motorogre: Javítja a túlélés esélyeit a rizikócsoportokban. 4-5 hónapig. Ezt hozzá kellene tenni. Ha 140 kilós, elhízott, cukorbajos, rákos, veseelégtelenségben szenvedő ember kérdezi, annak azt mondom, oltassa be magát. De egy tizenéves, egészséges embernél nem sok értelme van...

A statisztikából kimaradt, hogy hányan vannak az intenzíven életkori lebontásban, milyen alapbetegségekkel, milyen testtömeggel. Akkor lenne nagy meglepetés.
De így rá lehet fogni, hogy aki nem került intenzívre, az az oltás miatt nem került oda. Holott lehet, hogy amúgy se került volna oda, mert nem tartozott rizikócsoportba.
Örömhernyó 2021.12.06 12:16:44
@Etniez: Az oltás a maga 4-5 hónapos hatásával semmiféle nyájimmunitást nem fog létrehozni. Majd most, ha engedik a kormányok és a gyógyszercégek, akkor az omikron variáns hozhat létre nyájimmunitást. Ehhez rá kellene ereszteni a lakosságra, aminek most jó része oltott, más része már átesett a fertőzésen. Az omikron variáns eddig a legenyhébb lefolyású betegséget okozza, leggyorsabban terjed. Ez az a mutáns, amire kezdetektől várt az orvostudomány, higy majd jön és enyhe influenzaszerű tünetekkel végigmegy mindenkin. És mit csinálnak most a kormányok és a gyógyszercégek? Lezárnak mindent és elkezdtek egy új (jó pénzért eladható) vakcinát fejleszteni egy az előzőeknél jelentősen veszélytelenebb variáns ellen. Nehogymá' természetes úton, ingyé' immunitást nyerjen a paraszt!
Örömhernyó 2021.12.06 12:21:38
@Boldeone2: Nyilván van 40-es, alapbetegség nélküli halott is, de az arányokra kellene figyelni. Száz halottból mindjuk 5 ilyen. A többi meg rákbeteg, elaggott, 75+ éves, aki a végét járja. Őket egy szezonális influenza is el szokta vinni vagy egy sima tüdőgyula.
Fiatal gyerekekre az oltás veszélyesebb, mint a Covid! Ez tény! Teljesen egészséges fiataloknál okozott vérrögképződést, szívizomgyulladást az oltás. Ha elkapják a Covid-ot, akkor azt tudják kezelni, a vérrögökkel semmit se tudnak csinálni.
20 éve vagyok ebben a szakmában, és voltak igen rázós időszakok az autókereskedelemben, új és használt piacot tekintve egyaránt. A túlpörgetett hitelezés, a minden képzeletet felülmúló áfázás, a gazdasági válság okozta sokk, a bedőlő kereskedések, a lízingcsalások, végtelenül lehetne folytatni a…..
Örömhernyó 2021.12.05 09:31:24
@46,52%: Tehát az új csak úgy versenyképes, úgy lehet rátolni az emberekre, ha a régebbi, de még teljesen jó autókat agyonadóztatjuk. Na igen, így is lehet.
Lassan majd az új mobilokat is így adják el, hogy megadóztatják, javíthatatlanná teszik, belassítják a régieket. Ja, hogy ez már most is így van? Így lehet pörgetni a fogyasztást.
Egy okostelefon, ha jönne rá oprendszer frissítés, 5-6 évig jó lenne ma már. Persze közben 2 akkucsere...
Autókat ma már ennél gyakrabban cserélnek nyugaton. Holott az nem egy 150 ezer forintos kis készülék. A használtpiacot adókkal, sarcokkal akarják ellehetetleníteni. Ez a pazarlás!
A Színes mindennapok sorozatra összesen eddig 800 ezer kattintás érkezett, ami elképesztő szám. Az eredetileg színesben készült régi magyar fotók számomra nagyon kedvesek és tudom hogy nektek is tetszenek. Most 1974-ből láthattok 26 fotót! Imperiál és Color Star, MALÉV és FKF, dohánylevél és…..
Örömhernyó 2021.12.04 07:14:11
@IamTwo: Akkoriban New Yorkban mikrofonhajú négerek lóftáltak mindenfelé és biztos lett volna Pawn Shop meg Peep Show felirat is valahol. Az volt ott New Yorkban a helyi Népművészet...
„Ha egy férfi mondja egy nőnek, hogy komolyat akar, az lehet taktika, hogy gyorsabban célba érjen, de amikor egy nő mondja, azt valahogy mindenki komolyabban veszi” - A pasi már éppen szakítana, mire a nő rákapcsol és úgy kezd viselkedni, mint ahogy addig kellett volna. Vajon ennek a hirtelen…..
Örömhernyó 2021.12.04 06:03:04
@hopp11: Igen, ezt mondom én is mindig, hogy az online társkeresők a nők egófényezésére jók, mert rájuk írnak kategóriájukon felüli pasik is, naponta 30 üzenet jön, nem lehet leállni, mert mi van, ha holnap ír egy jobb. Társkeresőkön 1 nőre 8-10 pasi jut. Ha egy buliban ilyenek lennének az arányok, onnan azonnal kifordulna a férfi, hogy ez egy rossz vicc, itt esély nincs csajozni.
A való életben meg nagyjából 1:1 az nemek aránya, ráadásul jó eséllyel, amíg szemtől szemben állsz a nővel, legalább addig nem liheg más a fülébe felaljzottan. Online társkeresőn meg hiába vált veled üzenetet, párhuzamosan három másik pasi liheg neki szép szavakat, hívja egy wellness hétvégére, ahol megtöcskölheti.

Az emberek nem bírják elhinni, hogy online társkeresőn a teljesen átlagos nők is úgy el vannak halmozva ajánlatokkal, hogy úgy viselkednek, mint gyerek az édességboltban.
Igyekeztünk még időben megcsinálni a baromfi virsli tesztet, hogy támpontként szolgáljon majd a nagy szilveszteri virsliszezonban. A baromfi virslik között is nagy a minőségi különbség, ezért voltunk kíváncsiak erre a termékkörre, amit még nem teszteltünk és sok olvasónk már régóta kért. Lássuk az…..
Örömhernyó 2021.12.03 14:10:33
@motoroskonyhaja: Nyilván ha a boltban 3000-ért van vaddisznócomb meg libamell (nincs, csak te tudsz egy boltot, ahol neked van), akkor a magyar proli direkt a vaddisznóhús mellől kiemeli a baromfivirslit és libamellre csak sercint egyet...

Mellesleg a libához, vadhúshoz főzni is tudni kellene, azt meg már legalább egy generáció óta nem tud az átlagmagyar.

Ha mindenki lecsapna a libamellre, akkor nem 3000 lenne kilója, hanem hiánycikk lenne és szidnád azokat, akik megvették előled.
Az elmúlt poszt óta sokan szóltak sokfélét. Szerettem volna, ha politikamentes ez a sorozat, de úgy látszik, nem megy. Hozzá nőtt a magyarhoz, mint a népmesei kolbász a szegény ember orrához.  Már-már magamat vádolom, hogy néhány régi ár közlésével is elkövetem a politizálás bűnét. Egy barátom,…..
Az egyik első covid intézkedés volt annak idején, hogy a veszélyhelyzet idején nem kell meghosszabbítani a lejáró okmányokat, így a gépjárművek műszaki érvényességét sem. S mivel immáron másfél éve tart a veszélyhelyzet, egyre több olyan hirdetés jelenik meg: műszaki nincs, de a veszélyhelyzet miatt…..
Érdekes tanulságokat hordozó levelet kaptunk: a csaj azt kifogásolja, hogy a pasija nem féltékeny, bármivel is próbálkozik. Az igaz, hogy párja érdektelen mostanában és már semmiben sem kezdeményez, de van ott egy nő is, aki mindezt tűri.   Ha esetleg nem tudtad: a Csajok és Pasik társkereső…..
Örömhernyó 2021.12.01 12:24:04
@Nevem Senki Most: A féltékenységet nem a szeretet okozza, hanem a bizonytalanság önmagadban, emberekkel (nem csak ellenkező neműekkel) átélt rossz tapasztalatok, korábbi csalódások, otthonról hozott minták.
Volt hogy én is voltam féltékeny egy lányra, akire abszolút nem kellett volna. Buta csitri volt, de nem csalt meg.
Aztán voltam féltékeny olyanra, akire volt okom féltékenynek lenni. De akkor beláttam, hogy a féltékenységgel nem tudok hatni a másikra, nem lesz hűségesebb tőle. Ha át akar baszni, akkor át fog baszni. Tehát a féltékenység felesleges dolog.
A körültekintés nem! Ha észreveszed, hogy átver, megcsal, akár csak sunyi, azonnal ki kell dobni. De a hisztizős, elszámoltató, számonkérő féltékenység hülyeség, mert nem fogja a másikat megváltoztatni, nem fog ettől jobban szeretni.

A posztoló azt hiszi, ő valóban jobb, mint amit a párja érdemel... mert valaki mondta neki.

Kifogta a 100-ból 1 érett, nem toporzékoló, nem követelőző, nem kisfiúként viselkedő pasit, aki megadja neki a szabadságot, hogy másokkal beszéljen. És akkor húzza a száját, hogy egy folyton utána koslató, buliban őt kisajátító, kezét fogó, utólag számonkérő pasi jobb lenne. Mert az a szeretet jele. Valahol nagyon el lett rontva a hölgy értékrendje, valószínűleg valami gyermekkori trauma áll ennek a hátterében: ha nem bánt, akkor nem is szeret...
A pasijának egyszerűen nincs kapacitása a hisztire, problémázásra, féltékenykedésre, csak arra fókuszál, ami fontos az életben, nyugalomban akar élni, nem elaprózni magát ilyen párkapcsolati vergődésekre.
Örömhernyó 2021.12.01 16:12:59
@|||: Az azért lehet, hogy csak a posztoló érzése, hogy nem érdekli a pasit, hogy mi van vele.
Meglehet, sőt valószínű, hogy a csaj egyszerű, mint a faék, nem sok minden történik vele, nyitott könyv az élete, beállt a nagy biztonság, a nagy nihil, ami a karrier sínre kerülése, a munkahelyi feladatok rutinná válása, anyagi biztonság elérése után. Olyankor már önmagának se tud érdekes lenni az ember. 4 éve vannak együtt, az már házasságoknál is az az idő, amikor a szürke hétköznapokat élik és közeleg a 7 éves krízis, nem feltétlenül konfliktusok miatt. Érdektelenségbe fullad a dolog.
A posztolónál ez házassagkötés előtt jött el. Valójában nincs problémájuk, mindkettőnek van ingatlana, nincs vita, féltékenység. Csak a csaj ha nem is mondja ki, elköteleződést vár. Mit is akar a nő? Gyereket, közös hitelt, közös sírhelyet? Nem mondja ki. Így a férfi se foglal állást. Tessék feltenni a kérdést a pasikának, hogy hova is tart a kapcsolat. Mik a tervek? Mert ha a pasinak nincs terve vagy nem azonosak a csajéval, akkor el kellene gondolkodni.
1914. A Sakurajima vulkán kitörése Japán déli részén. A sziget működő vulkánjának lávafolyamai - feltöltve az alig két kilométer széles szorost - félszigetté változtatták Sakurajimát, összekötve az Osumi-félszigettel..
Örömhernyó 2021.11.30 01:42:59
@lollerkutya: A nácizmus, ahogy a kommunizmus is akkoriban nem volt teljesen elvetendő nézet, egy ideális társadalmat akartak megvalósítani a munkások jólétét, hatalmát hirdették (munka alapú társadalom!).

Roosevel New Deal-je se volt más, mint Mussolini fasizmusának amerikai viszonyokra átültetett változata. A fajelmélet is Angliából és Amerikából eredt és terjedt át Németországba, Skandináviába.

A német származású amerikaiak - akikre az első világháború idején nagyon ferde szemmel nézett a többi amerikai - pedig végre találtak maguknak egy összetartó szervezetet, ami egy akkor divatos ideológiát képviselt. Hisz Hitler is az év embere lett Amerikában a Time magazinban 1938-ban. Ha nem is teljesen szimpatikus, de erőteljes, hatásos, hatékony vezetőt láttak benne. Talpra állította a porig alázott Németországot, felszámolta a munkanélküliséget és mindezt úgy, hogy a munkásokat nem a tőkések ellen uszította (mm int a kommunisták), hanem valamilyen kényszeregyezséget kötöttek a nemzet érdekében. Ha Hitler leáll Csehszlovákia feldarabolása előtt vagy megelégszik a Szudéta-vidékkel, nem akarja lerohanni Lengyelországot, akkor talán a nyugatiakkal együtt mehetett volna a szovjetek ellen egy nemzetközi intervencióban. Persze Hitler nem tudott másmilyen lenni, csak Hitler.

A német származású amerikaiak akkoriban csak felvették a horogkeresztet a jódlizós, söröskorsókkal padon himbálózó, bőrnadrágos hagyományőrző szervezeteikben egy újabb német jelképként. És végre nem egy régi, avittas dolgot gyakoroltak, hanem egy trendi, modern dolgot, ami akkoriban annyira nem ütött el az átlag amerikai gondolkodásától, a roosevelti hatalomgyakorlástól (állam szerepének növelése, gazdasági válság felszámolása, erőltetett infrastruktúra fejlesztés)

@fareszgood: Monroe csak megszemélyesít egy némafilmsztárt. Ahogy manapság is készülnek ilyen zsánerképek pin-up girl vagy rockabilly stílusban vagy burlesque stílusban (Dita von Teese ebben utazott).

@6174: igen, igen, Monroe egy régebbi színészikont személyesít meg a fotón
Manapság meg pont Marilyn Monroe-nak sminkelve és öltözve pózolnak wannabe modellek, színésznők. Platinaszőke haj, vörös rúzs, szépségpötty, fehér ruha alulról felfújva levegővel, a modell meg próbálja takargatni a csúnyáját.

Monroe maga is egy ikon lett, a maga korában ő is egy korábbi ikonnal tisztelegve pózolt.
Örömhernyó 2021.11.30 01:50:16
@queenagi: Csau az önellátó, külső hitelektől és beszállítóktól nem függő Romániát tűzte ki célul, pont mint Kim Észak-Koreával kapcsolatban. Romániában nem is nagyon volt gond, hogy mit válasszanak a boltok polcairól az emberek, mert üresek voltak a 80-as években. A románok szerencséje, hogy a vezér megbukott a 90-es évek előtt. Magyarország is küldött a forradalom zűrzavarában élelmiszerrel, gyógyszerrel megrakott segélykamionokat a románoknak. Utóbb nem voltak különösen hálásak.

Az észak-koreaiak a 90-es években haltak millió számra, mert kiesett mögülük a szovjet támogatás.
Sokan már akkor féltékenykedni kezdenek, ha partnerük mással is szóba áll, ezzel nem egyszer bosszantva minden felet. De vajon miért alakult ki mindez, ha még csak néhány ezer éve élünk (már ahol) monogám kapcsolatokban, miközben előtte évezredek teltek el poligámiában? Ma egyre többen hangoztatnak…..
Örömhernyó 2021.11.29 17:38:20
@chrisred: A monogámiát pont az hozta el, a civilizáció, ami lassan eltávolította az embert az állatvilág azon részétől, akik ki voltam téve az evolúciót előrevivő természetes kiválasztódásnak. Amikor az ember elkezdett földet művelni, iparos tevékenységet végezni, javakat felhalmozni, az mind egyre könnyebbé tette az életét, a túlélését, az utódai életben maradását, gyengébb egyedek is életben maradhattak, de még hosszú ideig fennmaradt a poligámia, mert azért az utódok halandósága nagy volt még, akinek több volt, az többet engedhetett meg magának, vagyonosabb ember több nőt és gyereket tarthatott el. A monogámia Nyugaton is az ókor végére, középkor elejére tűnt el nagyjából, valláserkölcsi nyomásra. De persze csak jogilag tűnt el, az ágyasok intézménye fennmaradt, félredugás volt, nők és férfiak részéről is, minden társadalmi rétegben. A katolikus egyház vezetése is gyakorolta a poligámiát, ágyasokat tartottak stb. Jogilag azzal biztosították a monogám házasság védelmét, hogy az abban élők utódainak biztosítottak törvényes státuszt. A törvénytelen gyermekeket se ölték meg, de nem voltak öröklésre, magasabb hivatal viselésére jogosultak. Például Darányi Kálmán miniszerelnök is törvénytelen gyermekként született, utólag törvényesítette az apja (akiről nem tudni, hogy biológiailag az volt-e), enélkül nem viselhetett volna magasabb hivatalt.
Jogilag ma is monogámia van Nyugaton, nem ismerik el kettőnél több ember házasságkötését. De akárhány embertől lehet akármennyi gyereked, mind törvényes. Tehát a jogalkotó belátta, hogy az ember monogámiára kényszerítése csak papíron működik, a házasságkötésre, élettársi kapcsolat létesítésére korlátozódik. A valóságban mindenki saját belátása szerint szexel és nemz gyermekeket. Persze ma már leginkább a gyereknemzés elkerülése a cél, mert az emberek élvezni akarják az életet, nem egy csomó gyerek nevelésének költségeit akarják viselni. De erre is van lehetőség, ha valaki erre vágyik.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az emberi magzat fejkörfogata sokkal nagyobb a testarányokhoz képest, mint a többi állatnál. Meg az anyag medencéjéhez képest is hatalmas. Az agy méretének a törzsfejlődés során végbement növekedése a ludas. Mondhatnám, hogy nem egy áramvonalas lény a baba. Plusz a felegyenesedett járás, medence ezze összefüggő változása elég nehézzé tette a szülést. Aztán az embergyermek elég hosszan gondoskodásra szorul, ha az anya túlélte a szülést, akkor se volt teljes értékű gyűjtögető, segítő sokáig.
Ezért sem gondolom, hogy egy férfi egyetlen nőre tette volna az összes zsetonját (csúnyán fogalmazva), ahogy a törzs többi férfi tagja is simán átvette a nőt, ha a "férje" elhunyt. Szexuálpszichológusok szerint egyébként az egész közösség nevelte a gyerekeket, nem annyira számított, hogy ki az apa, anya. Ez volt a helyzet a kőkorszaki körülmények között élő nemrég felfedezett törzseknél is, függetlenül attól, hogy hol éltek. Nem nagyon volt szexuális kizárólagosság. Az emberi fajnál az ovuláció rejtett (nem úgy, mint a legtöbb főemlősnél), így nem lehetett benne biztos a férfi, hogy ő a gyermek apja vagy valaki más, ez védte a gyermekeket attól, hogy a férfiak idegenként kezeljék őket és megöljék. A gyermekek a nagycsalád, klán, törzs gyermekei voltak az ősidőkben.
Örömhernyó 2021.11.29 18:04:12
@jozsef_121: A poligámia nem csak az arab törzseknél volt jelen, hanem gyakorlatilag mindenhol a világon, poliandriára meg van egy-két példa a világon.

A lemúrok orrtükrös főemlősök, amiknek az evolúciója akkor vált el az orrtükör nélküliektől, amikor a dinoszauruszok csontjai keztek megkövesedni.
Ennyi erővel hozhatnál monogám madarakat is példaként.

"A főemlősöknél az utódok nevelése sok ideig tart, ezért van náluk jelen a monogámia." - Az utódnevelés idejének mi köze a monogámiához? A gorillák egy hím sok nőstény háremében élnek, jó sokáig nevelik az utódaikat. A csimpánzok, bonobók szintén.
Az arabok, ókori zsidók, kínaiak, poligám gyűjtőgető, vadászó törzsek talán rövidebb ideig nevelték a gyerekeiket, csak mert nem monogámok voltak? Pont hogy a sok nő biztosított megfelelő közeget a gyermekek neveléséhez.

A poligám középkori arabok gyerekeiket nemtudták hosszan gondozni, csak mert poligámok voltak? Nyilván ahol 4 feleség volt a háznál egy arab családban a 10. században, ott nem jutott idő és figyelem a gyereknevelésre, mert folyton szappanoperákat bámultak a nők (Vicc volt). Vagy ezt hogy gondoltad, Brendel? Csak azért akarsz egy védhetetlen álláspontot képviselni, mert én már érveltem a logikus álláspont mellett? Csakazértis? Kis contrarian vagy, nem egészséges.

Bezzeg Európában jó hosszan tudták gondozni a gyerekeiket a monogám párok... Ja, királyi, arisztokrata udvarokban azért voltak ágyasok is, meg törvénytelen gyerekek, akikből egész jó hivatalnokok, hadvezérek, egyházi funkcionáriusok lettek (akkoriban ezek voltak a karrier lehetőségek), mert örökségre nem számíthattak, de taníttatták őket.

Az emberek genetikai anyagának elemzése az utóbbi időben lett nagy divat (mert olcsó lett és az emberek bőszen aláírnak bármilyen joglemondó nyilatkozatot), az ismeretségi körömben született erdmények bizony szolgáltak meglepetésekkel, olyan származások derültek ki, amik a családi hagyomány és az anyakönyvek szerint nem fordulhattak volna elő. Jellemzően pont arról volt szó, hogy valaki betolta a kékerest valaki ükanyjának aztán nem maradt ott a gyerek felnevelését kivárni. Tehát a hosszan nevelt, gondozott utódot valaki vagy egyedül nevelte fel, vagy a családja segítségével, vagy egy papíron férj nevelte fel kakukkfiókaként (tudatosan vagy tudta nélkül).
És ezek csak a félredugások, amikből máig élő családi szál keletkezett. A sima, következmények nélküli szénaboglyában hempergésnek nincs nyoma.

Jogilag monogámia van, aztán aki tudja, az ezt megkerüli.
Örömhernyó 2021.11.29 18:06:29
@jozsef_121: Orbán köszöni az újabb 4 évet, Brendel, elintéztétek már most. Nálad jobb ellenreklám sajnos nem létezik, az ellenzék számára.
Frederick Bywaters, Edith Thompson, Percy Thompson Csaknem éjfél volt 1922. október harmadikán, amikor az észak-londoni Ilford lakóit egy az utcán kétségbeesetten kiáltozó és zokogó nő jajveszékelése verte fel álmukból. A hamar kiérkező rendőrök szeme elé egy elvérző férfi eszméletlen, földön…..
Folyamatosan emelkedő budapesti ingatlanárak mellett több kerületben már a kétmillió forintos négyzetméterár is csupán átlagos, a kereslet mégsem esik vissza. Minek köszönhető az ingatlanpiac szárnyalása még a válság alatt is?..
Örömhernyó 2021.11.28 05:34:34
@a nagy hohohorgász: Már nagyon régen nem magyarok veszik az ilyen drága ingatlanokat.
Izraeli, ír, svéd, kínai vevőkkel kellene versenyeznie a magyaroknak.

Amíg Orbánék azzal akarnak életet lehelni a gazdaságba, segíteni az exportra termelő multikat hogy elinflálják a forintot, addig a magyarok is inkább ingatlanba fektetnek, mert ahhoz van ingyenhitel, olcsó hitel, ha szül sokat. Persze ezek nem kétmilliós négyzetméteráron vesznek, hanem építenek az aggomerációban.
Levélírónk kedvező anyagi helyzete az ellenkezőjére fordult és most döbbent rá, hogy eddig miért is szerették a nők.   Ha esetleg nem tudtad: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal, ez itt a hozzá kapcsolódó párkapcsolati blog, nem csak a társkeresők történeteivel. Ha…..
Örömhernyó 2021.11.27 10:26:59
@Motorogre: Alkoholista van sokféle.
Van a szintentartó ivó, aki sose részeg, de reggeltől estig szopogat borokat.

Aztán van aki rendszeresen és sokat iszik.

És van, aki ritkan iszik, de ha ital kerül a kezébe, akkor elkapja a gépszíj. És az se biztos, hogy sokat kell innia, hogy lerészegedjen ez a genetikus alkoholista. Én ilyen típusú alkoholista vagyok, ritkán ittam fiatalabb koromban, de akkor kidobtam a taccsot, rettenetes másnapjaim voltak, pedig sokat se kellett innom, hogy beálljak. Ami másnak bemelegítés volt, az nálam filmszakadást okozott.
Szinte mindenki hallott már az Anonymous-csoportról, melynek szimpatizánsai (és tagjai) híres maszkjaikkal rendszeresen bukkannak fel a különböző híradásokban. Céljaik szerteágazóak és sokrétűek, de rendszerint a diktatúrák illetve elnyomó vagy önkényes szervezetek ellen lépnek fel különféle…..
Úgy tűnik, hogy nem tévedtem korábban, amikor a tavaly őszi és a jelenlegi hullámot úgy vizsgáltam, hogy dátumra pontosan egymásra helyeztem a grafikonokat. Abban viszont tévedtem, hogy az idei hullám rövidebb, gyorsabb lefutású lesz majd. A lélegeztetőgépen lévők számának alakulásából az látszik,…..
Örömhernyó 2021.11.25 11:22:45
@orient: Igen, a lélegeztetőgép gyakran egyenlő a halálos ítélettel, a szervezet leszokik a rekeszizom használatáról és feladja a harcot.

Ideje lenne szabadjára engedni a vírust a lakosságban, miután mindenki megkapta a 2-3 oltását. Természetes immunitás nélkül évekig mehet még ez a 6 havonta oltásra járás.
A halottak jó része elaggott, krónikus beteg öregember. Őket egy erősebb őszi szél is ledöntené a lábukról. A magyar ember nem sűrűn él 82 évnél tovább. Sajnos. A covid halottak átlagéletkora ekörül alakul. Hogy egy tüdőgyulladás, rák, influenza, szívinfarktus, végelgyengülés vagy koronavírus viszi el őket az vajmi keveset számít.
Van ez az állandóan mantrázott duma, hogy a fiatalok már nem akarnak autót, egyébként sem érdekli őket a vezetés, és az autózást úgy eleve valamilyen "ökológia bűnnel" azonosítják.Hát, ha még az ilyen témákban tényleg elég érzékeny német fiatalokat kérdezik, akkor sem jön ki a "kívánt" eredmény. A…..
Örömhernyó 2021.11.25 07:46:41
@midnight coder: A németek, japánok, amerikaiak fejlesztik az összes elektronikát, amit aztán a kínaiak legyártanak. A német mérnöki teljesítményt nem kellene lebecsülni. Az, hogy te annyit látsz, hogy vasdarabokat esztergálnak, az amiatt van, mert nem látsz bele az iparba. Ipari automatizálásban a németek nagyhatalom. Az a gép, robot, ami a kocsid tengelyét meg lengéscsillapítóját faragja, az is német fejlesztés és gyártmány, hardware és software is. Bárhol csinálnak egy gyárat a német multik, oda német berendezések kerülnek. Oroszországba, Brazíliába, Magyarországra és Kínába is.

Meg fogsz lepődni, az akkugyártás se kínai fejből pattant ki, hanem japán, tajvani, koreai, német, amerikai mérnökök toltak bele a kutatást, aztán a kínaiak megcsináltak olcsón (környezetre szarva, szép nagy selejt hányaddal). Ebben "jó" Kína és India.
Örömhernyó 2021.11.25 09:33:18
@midnight coder: A robbanómotorok szerepe hatalmas, ha azok nem lettel volna, akkor az emberiség máig lóval járna. Meg városban villamossal.
Az a baj, hogy a tartós robbanómotorból az utóbbi 20 évben sikerült kimérnökösködni a tartósságot, jöttek a nagynyomású lófaszok, amik ugyan pár százalékot lefaragtak a szennyezőanyag kibocsátáson, de 100-150zer kilométernél beszarnak. A robbanómotornak ma is lenne szerepe, nem mindenhova való villanyautó. Európában meg sikerült a dízelt belerakni személyautókba, amivel addig nem is volt baj, amíg szívó. De aztán tovább reszelgették, ami miatt még károsabb lett a kipufogógáza (mikrokorom).

Nem a belsőégésű motorra van alapvetően baj, hanem hogy olyan irányba faragták őket, ami öncélú környezetvédelmi hülyeség, amitől károsabb lett a kipufogógázuk, és hamar tönkremennek.
Belsőégésű motorból az a jó, ami elmegy egymillió kilométert csak olajcserével és nem kell újragyártani 100ezer kilométerenként. Lásd zöldséges Mercik.
Én nem vagyok a villanyautók ellen, de azt látni kell, hogy a többségük teljesen versenyképtelen lenne állami támogatás nélkül. Az állami támogatás pedig általában kifolyik az országból, mert nem sok országban van hazai villanyautó-gyártás, illetve a legdrágább egység, az akku pont Kínában készül. Úgyhogy a kínai állami pénzen felfuttatott gyárak zsebelik be az EU-s és nemzeti támogatásokat is. Egy idegen (ellenséges) hatalom protekcionista vámokkal védett, állami támogatásokból fenntartott iparágát pénzelik az európaiak.
Örömhernyó 2021.11.25 09:46:25
@midnight coder: Az, hogy a kínaiaknál benyújtott szabadalmak milyen körből kerülnek ki, az egy jó kérdés. A kínai jog miatt ott is levédetik a nyugati fejlesztéseket, újításokat. A szabadalmazás elsősorban egy jogi kérdés, nem feltétlenül az innovációról szól, hanem a lepapírozásról. Meg kell nézni mennyi nyugati szabadalmat használnak Kínában és mennyi kínait nyugaton.
Le kell védetni Kínában mindent, mert a kínai jogrendszerben te nem tudsz érvényesíteni egy magyar vagy spanyol szabadalmi hivatalnál bejegyzett szabadalmat.

Amit te a netről rendelsz, az egy hobbi játékszer. Mondhatnánk egy szépen faragott, esztergált vasdarab. A kínai Audi, Mercedes, Renault, Toyota gyárakban nem azokat használják.
Posztolónk bevallja, hogy nincs sok olyan ismerőse, akiknek tíz évnél idősebb kapcsolata lenne, és mindebből főleg negatív következtetéseket von le. Vajon a tartós, de boldogtalan kapcsolatok mögött megalkuvás, vagy önismerethiány van?   Ha esetleg nem tudtad: a Csajok és Pasik társkereső egy…..
Örömhernyó 2021.11.24 11:09:54
@Puerto Prince: Na igen, az emberek többsége otthonról hozott minták alapján a "komoly" kapcsolatot az önfeladással, a másikban való feloldódással azonosítja. Nincs saját akarat, csak együtt, mindent, közös célok, egyéniség (ha volt is) fel van adva. Az emberek azt hiszik, hogy a párjuk ezt várja el tőlük. Aztán amikor már tényleg nincs semmi saját élete az illetőnek, akkor a párja kirakja, mert uncsi, megváltozott, nem az az ember, akibe egykor beleszeretett.
Sokan 40+ évesen jönnek rá arra, hogy elveszett a saját életük, csak egy pár egyik feleként funkcionálnak. Az ilyen önmagában nem létező ember aztán belebetegszik, ha a párja kihal mellőle vagy elhagyja.

@Motorogre: A nyitott házasság jól hangzik, ismertem több párt, akik így éltek. Náluk működött. De a férfiaknak csak kis része tudja elviselni, ha a feleségét valaki más dugja. A nők ugyan könnyen túllépnek azon, ha a férfi szexuálisan hűtlen, de ők az anyagi hűtlenséget nem viselik el, hogy a férfi erőforrásait nem rájuk és a közös gyerekekre fordítja, hanem egy új nőre.

Gyerekek felnőnek egy szülővel is. Inkább úgy, mint közelről látni, ahogy anyu sziszeg apura, apu meg iszik, mert idegbeteg.
Örömhernyó 2021.11.24 13:30:23
@Puerto Prince: így, így

Attól rettegnek, hogy áron alul adják a szexet egy arra nem érdemes férfinak. Értsd: olyannak, aki nem akarja megoldani az életüket, nem akar a gyerekük apja lenni, nem akar közös hitelt felvenni egy házra, amiből jó eséllyel 10-15 év múlva ki lesz túrva.
Emiatt van az, hogy a nő nem a férfi félredugására féltékeny, hanem arra, hogy a férfi esetleg anyagilag lesz hűtlen hozzá. Másik nő szekerét tolja onnantól.

Nem nyugati sajátosság ez szerintem. Ázsiában is ez van.
Az, hogy a poligámia működő felállás volt és jelenleg is az, azt bizonyítja, hogy a nő hajlandó is osztozni a férfin, ha az elég gazdag ahhoz, hogy több nőt, családot eltartson. A nő tehát nem szexuális vonalon féltékeny, hanem anyagi vonalon.
Nyugaton is a tehetősebb férfiaknak sok barátnője, egymás után egyre fiatalabb feleségei lehetnek. A nőket az érdekli, hogy mit kaphatnak a kapcsolattól, mit esik le nekik. Amíg az egyenleg kellőképpen pozitív számára, addig a nő marad. Kapcsolat felbomlása után meg a feminista családjog gondoskodik róla a férj (élettárs) vagyona terhére.
Örömhernyó 2021.11.24 16:58:20
@Almandin: Kivételek vannak, semmilyen trend se száz százalékban fedi le az adott sokaságot. A nők hajlamosak osztozni a férfin szexuálisan. A nők inkább a férfi anyagi hűtlenségét nem tudják megbocsátani. Egy kis félrekúrást egy kis hiszti után elnéznek, ha ezt a szituációt arra tudják felhasználni, hogy valamit elérjenek a férfinál.

Ezek a trendek, ezért terjedt el a poligámia az emberiség történetében (egy férj - több feleség, szerető, akiket anyagilag támogat).

Te nem ilyen vagy. Nem vonom kétségbe. De a nők többsége igen, nem lenézem őket ezért egyszerűen ők természetüknél fogva ilyenek. A férfiakat se nézem le, mert természetüknél fogva olyanok, hogy inkább feláldoznak anyagiakat, családot, öregecskedő feleséget egy újabb, ropogósabb nőért.
Ezeket nem én találtam ki, erről szól a világirodalom és történelem. Ilyen az emberi természet, a nő és a férfi.

@szeme közé, laposan!: Én is voltam ilyen önfeladó szerelmes kisfiú. Nagyon nem vált be, mert amint feladtam minden önállóságomat, célomat, akaratomat, karakteremet, azonnal ki is ábrándult belőlem a csaj és lapátra tett. Aki amúgy egy link riherongy volt, de a szex nagyon jó volt vele.

Legyünk hűek önamgunkhoz, ugyanis mindenki jön-megy az életünkben, de önmagunkkal életünk végéig össze vagyunk zárva.
1982. A Sony vezére, Akio Morita egy walkmannel a kezében egy tokiói bemutatón. A hihetetlenül sikeressé vált termékből hét év alatt több mint 100 millió darabot adtak el..
Örömhernyó 2021.11.23 02:20:59
@Gevlekte Salamander: Lenin szerintem nem volt rasszista, de korábban a cári hadseregben szolgálva Marcel Pliat valószínűleg Kerenszkijhez vagy a fehérekhez csatlakozhatott a nagy októberi felfordulás idején, ha élt addig.
Vagy falhoz állították a vörösök, vagy éhen halt, megfagyott, elvitte a tífusz, vagy evakuáltak az intervenciós csapatok, ha nem, akkor lett volna nyoma a nyilvántartásokban, legalább a családjának, leszármazottainak.
Sztálin alatt sem sok babér teremhetett neki. Nem a bőrszíne miatt. GULAG, vagy a nagy tisztogatás 1937-ben.

Jó lenne tudni, hol élnek a leszármazottai, ha élnek egyáltalán. És tudnak-e az ősük cári hadseregben befutott karrierjéről.
A tekintete sokkal értelmesebbnek tűnt, mint egy afrikai négeré, aztán láttam, hogy úgy színesbőrű ő, hogy polinéz.
Örömhernyó 2021.11.24 07:47:21
@bioLarzen: Szerintem ennyit mindenki tud, hogy a magyar egy félázsiai szerzet, a nevek sorrendje is olyan, mint a kelet-ázsiaiaknál.
Meg a vietnámiaknál is ez van.
Plusz a híres piros pötty a fenéken...
Örömhernyó 2021.11.24 08:16:10
@bioLarzen: Ez a Kobajasi valami karddal hadonászó ronin, gazdátlan szamuráj egy Tarantino filmből? Ma szerintem már nem tudja, hogy ki ő. Akik 1980 után születtek azok biztos nem.