Regisztráció Blogot indítok
Adatok
naggy

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Márta és a két tűzhely, na meg a címirat mind mind egy kommunikációs fekete lyukban keringenek hetek óta. A Posta és az Euronics nem tudja megoldani a helyzetet, szóval nem tudni, min rotyog majd a karácsonyi töltött káposzta, de a jelenlegi állás nem biztató.  Szükségünk volt egy kombinált…..
naggy 2019.12.07 11:11:00
@FDToth: Nekünk a sérült cserepek cseréjét a gyártó postával küldte és nem 1-2db-ról volt szó, hanem fél raklapnyiról. Először mikor megkaptam az értesítést azt hittem kamu, de aztán kiderült nem az.
Még egy részleges lakásfelújítási projekt is irtó idő-, energia-, pénz- és idegölő elfoglaltság, különösen manapság, amikor a munkaerőhiány az amúgy sem a legkiszámíthatóbb szolgáltatásairól elhíresült építőiparban olyan elképesztő sztorikat eredményez, mint amiket az Index gyűjtött össze tavasszal.…..
naggy 2018.11.19 20:48:20
Jómagam is építőiparban dolgozom, most már 20 éve. Régebben évente 3-4 olyan megkeresésem volt, hogy levonult, elérhetetlen, megbízhatatlan a kivitelező és menjünk felmérni, befejezni. Az utóbbi 1-1,5 évben ez a szám havi 5-10 közé tehető. Ami most az építőiparban megy az katasztrófa. Mindenki "vállalkozó" lett, mert azt látták, hogy a vállalkozók mennyit keresnek. Azt, hogy mennyi munka van mögötte, egy melós nem látta. Most, hogy vállalkozó lett, rájött nem igazán megy úgy, hogy 10 órát ledolgozik, de közben felmérni kellene menni, anyagot beszerezni, céges egyéb ügyeket intézni, ne adj isten továbbképzésre. Pénze se túl sok van, anyagra mindig a megrendelőtől kér. Ha van embere sokszor ebből az előre elkért pénzből fizeti. Befejezni a munkákat nyűgös, mert sok apró simítás van, ami időigényes lenne. Ha valahol megcsúszik, ami simán benne van, akkor minden borul, nem tudja tartani a megbeszélt határidőket. Ebből jönnek aztán a tömeges reklamációk és elégedetlen ügyfelek.
A leghasznosabb tanácsaim ügyfeleknek.
Mindig szerződést kell kötni, ha több mint 100 000ft-ról van szó.
Pár 100 000-es munkára nem adunk előleget. Ha egy vállalkozó nem tud megfinanszírozni 1-2 hétre ilyen minimális összeget, akkor nagy a gond. Ha bármit elront, vagy véletlenül kárt okoz, tuti futhatunk a pénzünk után, ha ennyije sincs.
Fizetés előtt mindig ellenőrizzünk mindent, inkább nézzük át többször az elkészült munkát, mert ha fizetés után jelzünk valamit sok esetben már nehezebb is javítani és a vállalkozó sem annyira motivált. Ha bármi nem a leírtak szerint készült el, ne fizessünk addig, amíg ki nem javították.
Ha van lehetőségünk ellenőrizzük le a vállalkozót/céget, hogy mióta csinálja ugyan azzal a céggel/vállalkozással ugyan azt. Ha valaki régóta ugyan azon a néven/céggel dolgozik, nagyobb eséllyel megbízható és többet ér neki a hírneve mint, hogy eltűnjön munka előtt, közben, után.
naggy 2018.11.20 14:27:18
@FDToth: Nagyon egyszerű a válasz. A legtöbb ember 1 dolgot néz az ajánlatban, ez pedig a végösszeg. Sokan meg sem nézik, hogy az nettó vagy bruttó. így nagyon sok embert be tudnak palizni a trükkös vállalkozók. Én mindig úgy adom az ajánlatot, nettó összeg és alatt a bruttó fizetendő. Rendszeresen kapok visszajelzést/kérdést, hogy mondjam már meg miért vagyok 30%-al drágább mint a többi ajánlatadó.
A citált számok ugyan eltérnek, de évek óta halljuk, hogy óriási létszámhiánytól szenved a Magyar Posta. Az Mfor június végi cikkében azt írta, hogy 300 embert tudnának felvenni azonnali kezdéssel a céghez. A fizetések az emelések ellenére nem túl izmosak, a meló egy része bizony kifejezetten…..
naggy 2018.11.17 21:53:01
Én rúgattam már ki postást nem kézbesítés miatt. 5 éve megyek haza kocsival és látom a feleségem tolja babakocsival a gyereket a járdán. Megy felé a postás úriember motorral, majdnem elüti és ordít vele mint az állat, hogy takarodjon előle, nem látja, hogy siet. Enyhén felment a pumpa, következő háznál megállt bedobni valamit, ott kiugrottam a kocsiból és lerángattam a motorról. Akkor már nem volt olyan nagy a szája. Ha nem állít le a feleségem szerintem úgy összeverem, hogy mentő viszi el. Ez után elkezdtek nem megjönni a leveleink. Mivel a vállalkozásaink oda vannak bejelentve, eléggé gyanús lett, hogy a korábbi heti több levél hirtelen elmaradt, illetve a feleségemnek is feltűnt, hogy soha nem csenget a postás, holott az incidens előtt minden délelőtt, ha hozott valamit nagyjából fix időben jött. Mikor direkt úgy ment ki sétálni, hogy pont összefusson a postással mindig az volt a duma, hogy ma nem jött semmi. Van egy partnerem aki minden héten küld számlát, akit fel is hívtam, hogy két hete nem jött. Mondta, hogy pedig a megszokott időben feladta. Elküldettem vele a feladóvevényeket és szépen bementem a postára. Minő meglepetés és szerencse még a postán voltak, több levéllel együtt, mert "nem voltunk otthon" és a postás értesítést hagyott a ládában. Természetesen nem kaptunk semmilyen értesítőt. Tettem panaszt a postánál, de persze leráztak, hogy ha az alkalmazottjuk azt jelöli be, hogy hagyott értesítőt, akkor biztos hagyott. Sejtettem, hogy ez lesz a válasz, ezért már a panasz benyújtásakor felszereltem egy kamerát, ami pontosan a kapunkat figyelte és tökéletesen látszódott rajta, ha bárki a postaláda közelébe megy. Mikor megkaptam a posta válaszát, arra küldtem egy újabb panaszt, amin feltüntettem újabb 4 ragszámot, amiket megreklamáltam és kértem, hogy írják bele a válaszukba, hogy melyik napon próbálta meg a kézbesítő kézbesíteni a levelet. 30 nap múlva megjött a válasz benne a dátumokkal. Szépen kimentettem a kamera felvételeket azokra a napokra, amiket megadtak és besétáltam a postára és kérettem a postavezetőt. Megmondtam neki, hogy két választása van. Kirúgja a postást és kapunk egy olyat aki el is végzi amiért kapja a fizetését vagy a kamerafelvételeket felhasználva pert indítok a posta és a postás ellen. Megnézte a felvételeket amin az látszott, hogy a postás meg sem állt a házunk előtt egyik nap sem. Próbált még magyarázkodni, hogy beszélnek vele és tuti nem lesz többet ilyen, meg ne legyek már ennyire szőrösszívű, de végül belátta, hogy nincs más választása. Két nap múlva már csengetett is az új postás levéllel a kezében. Pont én vettem át tőle és beszéltünk pár szót a volt kollégájáról és mondta, hogy elég sokan panaszkodtak már rá, de nem akartál elküldeni, mert kevesen vannak. Azóta is az új srác jár hozzánk, nagyon kedves, normális, mindent kihoz, nem tűnik el semmi. Szokott is kapni minden karácsony előtt egy kis "köszönöm az egész éves munkát ajándékot".