Adatok
het.tizenketto
40 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Madách téri szerecsenmosdató – Kertész utcai Shaxpeare-mosó (@Örkény)
2019.12.09 12:30:47
Hangosan kiabálják, hogy „nézzétek, milyen színtelenek vagyunk!”, ez az új kőszínházi taktika, ami egyenes út a lefolyóba. Márpedig a dugót most kihúzták.
Jó, hogy vannak örökérvényű zsenik – nem kell indokokat keresni a színpadra vitelükre, ráadásul bő tartalmukból sok minden kibontható. A Rómeó…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Pusztító gagyicunami – Az Olasz nő Algírban (@Erkel)
2019.02.10 08:12:26
Biztos sokan átélték már az érzést, amikor az „ázsiai” mindenesboltban hirtelen hányingerszerűen elég lesz a mindenfelé százával felaggatott, fröccsöntött, műanyag biszbaszokból. Ilyenkor az ember már csak a kijáratot keresi kétségbeesetten. Na, ezt az élményt már a M. Kir. Operában is át lehet…..
Alig is lehet megbocsátani az első felvonást, pedig ami utána jön, az a színház lényege. És ehhez mérten keserű is. Mint a ciánkáli.
Nem, erre az első felvonásra tényleg nincs mentség. Nagyjából minden rossz benne: például elviselhetetlenül ripacskodó. Meg végtelenül hosszú üresjáratokból áll.…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Ékesszóló semmitmondás – Leláncolt Prométheusz (@Katona)
2019.01.23 10:33:13
Lehetséges, hogy a szöveg és rendezés, mint a két dudás a csárdában, nem fér el egy darabban? Mi mindenhez kellett volna itt bátorság, és vajon miért kerüli el ez mostanában nagy ívben a Katonát?
Az iskolai irodalomtanítás sajátos megközelítéséről tanúskodik, hogy Prométheusz történetére pontosan…..
A Hegymegi Máté által rendezett darabok gyakorolták ránk az utóbbi időszakban a legnagyobb hatást – a Bádogdob-, de főleg a Peer Gynt-féle előadások miatt éri meg színházba járni. A Jeanne d’Arc azonban sok hiányérzetet hagyott – a dolgok mélyére kell menni, hogy megérthessük, miért.
Az előadás…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Akrobatika és téblábolás – Míg fekszem kiterítve (@Ördögkatlan)
2018.08.10 08:43:52
Míg anyjuk fekszik kiterítve, egy társulatnyi fiatal férfi több ezer kalóriát éget el táncolva, mászva, futva, emelve, bontva és végül építve. Össze lehet-e kovácsolni egy csapatot ácsolással, és be lehet-e építeni Törőcsik Marit?
A helyszín és a díszlet összhangja remek: a fákkal körülvett…..
A Chicago Alföldi rendezésében? Egy ilyen előadásra nem is lehet elvárások nélkül érkezni. Pörgős jelenetekre számítunk, szókimondó szövegekre, újat mutató rendezésre, kiváló színészi, énekesi, táncosi kivitelezésre, tartalom és forma összhangjára. És bár ezek a várakozások azt sugallják: minden…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
És ebbe más is belehalt már – Peer Gynt (@Stúdió K Színház)
2018.06.12 14:08:22
A Hetedik sor tizenkettedik szék kritikusai jobbára az egyszerű előadásokat dicsőítik, ehhez képest a Peer Gynt 5 órára elutaztat a kőbányai pincékbe. Megéri-e a sok hűhó?
Szedegetjük össze otthon a pulcsit, kabátot, hosszú nadrágot az ájult, dunsztos hőségben – ezúttal nemcsak fejben kell…..
Nem tudtam, mit várjak ettől a darabtól, annyit csalódtam az utóbbi időben a Katonában. Üresség, hiány – ezzel az érzéssel távoztunk legutóbb. Nade most.
Kezdjük a formával. Ez az, ami az első benyomást adja, és ha valami, ez amúgy is ritkán hibás a Katonában. Most sem az, sőt. Átgondolt a…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Kilenc nap küzdelem – A Pandamedvék története (@Ódry)
2018.05.24 17:58:29
Van az a reggel, amikor félig lefolyva ébredsz az ágyról, és fogalmad sincs, mi van. Van az az este, amikor ezt a reggelt érdemes színházban megnézned. – Amikor a Pandamedvéket játsszák, az ilyen este?
Szóval a főszereplő folyik le az ágyról, majd próbálja meggyőzni a lányt, aki vele aludt,…..
Amikor lemennek a fények…, nos, akkor teljesen lemennek a fények, vaksötét lesz, és így is marad majdnem másfél órán át. De megtörténik-e ebben a sötétben a Színházi Pillanat?
Feszültségesen kezdődik A Dohány utcai seriff, ahogy elrendezgetnek bennünket, hogy ne türemkedjünk a járásokba, ahogy még…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Haragudni az anyádra, mert megölték a gázkamrában – Sóvirág (@Víg)
2018.05.19 14:43:00
Örkény azt mondja, rájött: feleslegesen fáradozik mondjuk egy szoba leírásával, úgyis mindenki látott már szobát, és senki sem a leírtakat fogja elképzelni, hanem azt, ami eleve is él a fejében. Ezért is kezdett egyperceseket írni. – A működésben lévő haláltábor képe viszont kevesek fejében létezik,…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Elbuszozni az őszinteségig – Két néni, ha megindul (@Örkény)
2018.05.19 14:42:32
Temetői road movie – ez az alcíme ennek a darabnak. Szerintem az alcímeknél csak az visszataszítóbb, ha a darab címében szerepel az „avagy” szó, világosan jelezve, hogy fergeteges, fordulatokban gazdag komédiának nézünk elébe, ahol szem nem marad szárazon. A két néni persze nem ilyen, de akkor…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Veled, uram, de… ööö… izé… na… hátőő… – Bánk bán (@Nemzeti)
2018.05.19 14:42:05
Bánk bánt nézni háromféle ember megy: akit elrángat a magyartanára; akit valamilyen homályos tiszteletérzet vezérel a nagy klasszikus iránt; végül az, aki kíváncsi, egy jó rendező mit hoz ki a sokféle terhek alatt roskadozó műből. Ki távozott ezúttal elégedetten?
A három néző-alfaj igényeit nem…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
A {város} peremén, ahol élek – Pionírszív (@Örkény)
2018.05.19 14:41:42
A Pionírszív oda üt, ahol igazán fáj. De hogy szólhat egy szlovák kortárs regényen alapuló darab a magyar nézőhöz?
Mind jól ismerjük a város peremét, ahol oly sokan egyensúlyoznak, kapaszkodnak. Nemcsak a város pereme ez, hanem a lété is. Szobakonyha ez a perem, fekete-fehér kockakő, kontakthibás…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Üresség, hiány – Berlin, Alexanderplatz (@Katona)
2018.05.19 14:41:16
Félve mentem erre a darabra, azt éreztem, nagy a tét. Az utóbbi időben látott új darabok a Katonában mind komoly hiányosságokkal küzdöttek: hiányzott a tartalom. Nem kizárólag a Berlin, Alexanderplatz-ot nézni érkeztem tehát, hanem azt megtudni, hogy vajon visszatér-e a Katonától megszokott…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
A legigényesebb szájbarágás – Széljegy (@Katona)
2018.05.19 14:40:52
Ilyen jó rossz darabot még sosem láttam.
Rezes Judit fantasztikus. A legnagyobb elismerés egy színésznek szerintem az, ha azt érzed róla, hogy igen, ő emberként tényleg ilyen lehet. Én teljesen elhittem neki, mint ahogy a Nyomozóban is, meg a Szezonban is – csakhogy ez három tökéletesen…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Szó szerint kialszik – Hit, szeretet, remény (@Örkény)
2018.05.19 14:39:58
„Kis haláltánc” – ezt mondja darabjáról Ödön von Horváth, és igazán irigylem ezt a kifejezést, talál.
A haláltáncot én grandiózusnak képzelem, a kis haláltánc tehát oximoron, és mint ilyen, remekül alkalmazható mai viszonyainkra.
E haláltánc kicsiségét mutatja, hogy a főszereplők kisemberek:…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Trombitaszó, de mit ér? – Ascher Tamás Háromszéken (@Katona)
2018.05.19 14:39:24
Pintér Béla darabjaira nehéz elvárások nélkül érkezni, a mi elvárásaink viszont ezúttal kioltották egymást. Barátaink kórusban fújoltak, nekünk vegyesen voltak jó (Titkaink, A 42. hét) és szörnyű (Parasztopera, Sehova kapuja) tapasztalataink, plusz ott a Bajnok feleslegessége és az a habzás…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
A gondolattalanság végtelen kínossága – Tosca (@Erkel)
2018.05.19 14:38:28
Sokan kárhoztatják az operairodalmat a semmitmondó, sokszor bugyuta, szélsőséges érzelmeket felvonultató történetek miatt. Pedig annak, aki nem akar vagy tud dolgozni, a tinglitangli sztori még a jobbik eset, ugyanis a jól megírt szüzsé komoly kihívás elé állít: gondolni kellene róla valamit. A…..
Áll a színpadon nyolc Magyarország legjobb színészei közül, a tudásuk legjavát nyújtják, sehol egy baki vagy szövegtévesztés, minden mozdulat a helyén, még a világosító sem rontott és nem is indult rosszkor a zene, én a nézőtéren mégis kellemetlenül vakarózom. Miért?
Pedig az alaphelyzet…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Dilettánsok, dilettánsok! & Piros rózsák beszélgetnek (@Hatszín & Örkény)
2018.05.19 14:37:02
Egyben írok a két előadásról, mert nagyon hasonló élményt nyújtanak: vicceset, érdekeset, elgondolkoztatót, valami olyasmit, amivel a mi fajtánk nemigen találkozik, amikor fogyasztja a kultúrát. Mindezek felett pedig remek szórakozást.
A Dilettánsok, dilettánsok! – nos, dilettáns verseket mutat be.…..
Baljósan indult ez a darab, mert még fel sem ment a függöny, de már lehetett hallani a zsinórpadlásról aláhulló műhó hangját. _Téli_ rege, érted! De amikor feltárul a színpad, kiderül, hogy a hószemek nemcsak a középen lévő, homokozószerű medencébe, hanem egy hatalmas, plexiből készült homokórába is…..
Hetedik sor, tizenkettedik szék
Ívhiány – A kékszakállú herceg csodálatos élete – Bezerédi Zoltán Esterházy-estje (@Magvető Café)
2018.05.19 14:35:42
Több kudarcos kapcsolatteremtési kísértet után akkor sikerült először megértenem Esterházyt, amikor hallottam őt magát felolvasni a saját szövegét. Ekkor helyére került a leírva manírosnak és modorosnak tűnő szöveg. Ugyanezt Bezerédi is tudja, értő és érző a szövegmondás. Van ugyan némi…..
Nehezen mehetett volna biztosabbra a Radnóti, mint az elképesztően népszerű, és egyébként is színházias Ádám almái színpadra vitelével. A történet általában vicces, mégsem tartalmatlan, ám kicsit tragikus is, de semmiképp sem annyira, hogy kellemetlen legyen. A néző nevet, meghökken, elgondolkozik,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz