Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csavarnyúzó

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ass blaster Kérdések, válaszok. 2017.05.03 21:14:39
Az utolsó szakmai posztomhoz egyik barátom olyan okos kérdéseket tett fel hogy muszáj külön posztban válaszolnom. Kérdéseit bemásolom ide és képekkel, ábrákkal szemléltetve válaszolok rá. Első kérdés: " Régen mikor még nem volt állandó rugófeszítés lánc, a hátul hajtó lánckerékből következően…..
Csavarnyúzó 2017.09.18 10:27:39
@diggerdriver: Igen, sajnos, vagy szerencsére? Családi örökség, mint az egyszeri apácának, akinek már a mamája is apáca volt...:) Alapvetően munkagépeket javítok, CAT, Volvo Komatsu, de sok minden mást, teherautót, személykocsit, gőzhajót-űrhajót.
Az axiáldugattyús-szivattyúról regényt lehetne írni, van pl ferdetárcsás és ferdetengelyes kialakítás, de az is érdekes, hogy a szabályzásba miért viszik bele az elektronikát, stb stb..
Csavarnyúzó 2017.09.19 09:28:03
@diggerdriver: Lehet hogy ellentmondásba keveredek most magammal, de:
Külön kell választani a kényelmi és a működtető, vezérlő elektronikákat. Nyilván elszaladt a ló a mérnökökkel, marketingesekkel. Pl: az egy vicc,hogy egy négytagú család minden tagjának más más hőfok kell egy autóban. Az azért rengeteg energia az autó szempontjából is, hogy apunak 21 fokon ne gyöngyözzön a homloka, a gyerekek meg 26 fokon süljenek. A végén senkinek nem lesz jó mert a fizikát nem lehet meghágni. De mondjuk egy szivattyú vezérlését sokkal hatékonyabban megoldja egy számítógép, mint négy-öt, vagy akármennyi rugó. Képtelenség sok száz üzemállapotnak megfelelő vezérlést mechanikus elemekkel megoldani. Az újabb gépek pont ezért sokkal finomabban reagálnak a terhelésre. Nem kell időről időre állítgatni a vezérlés elemeit, nincs annyi kopó elem, amit meg be kell állítani,azt gombnyomogatva lehet, nem a közepépe belemászva. Ez a dolog jó része. De például az elektronikus motorvezérléssel egy munkagépben nem értek egyet. Itt jön az ellentmondás. Nyilván itt is előkerül a környezetvédelem, meg az alacsony fogyasztás, de: egy számítógép vezérelte dízelmotor sose lesz olyan megbízható mint egy adagolós. Ott kis túlzással ha egyszer elindul, és jön a csövön a gázolaj, már semmi nem állítja meg. Egy "korszerű" motoron viszont sok mindennek teljesülnie kell hogy egyáltalán elinduljon. Mindezt egy olyan masinán, aminek hóban-sárban vagy akár a sarkkörön is menni kell. Ezt új korában tudja is, de mondjuk 10 évesen? Ezért (is) adagolós motor hívő vagyok. A két ajtó meg azért kell a traktorra, hogy borulás esetén legyen menekülő út. Ez előírás. A kotrókon a hátsó ablak a vészkijárat.