Adatok
Csavarnyúzó
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az utolsó szakmai posztomhoz egyik barátom olyan okos kérdéseket tett fel hogy muszáj külön posztban válaszolnom. Kérdéseit bemásolom ide és képekkel, ábrákkal szemléltetve válaszolok rá.
Első kérdés:
" Régen mikor még nem volt állandó rugófeszítés
lánc, a hátul hajtó lánckerékből következően…..
Csavarnyúzó
2017.09.19 09:28:03
@diggerdriver: Lehet hogy ellentmondásba keveredek most magammal, de:
Külön kell választani a kényelmi és a működtető, vezérlő elektronikákat. Nyilván elszaladt a ló a mérnökökkel, marketingesekkel. Pl: az egy vicc,hogy egy négytagú család minden tagjának más más hőfok kell egy autóban. Az azért rengeteg energia az autó szempontjából is, hogy apunak 21 fokon ne gyöngyözzön a homloka, a gyerekek meg 26 fokon süljenek. A végén senkinek nem lesz jó mert a fizikát nem lehet meghágni. De mondjuk egy szivattyú vezérlését sokkal hatékonyabban megoldja egy számítógép, mint négy-öt, vagy akármennyi rugó. Képtelenség sok száz üzemállapotnak megfelelő vezérlést mechanikus elemekkel megoldani. Az újabb gépek pont ezért sokkal finomabban reagálnak a terhelésre. Nem kell időről időre állítgatni a vezérlés elemeit, nincs annyi kopó elem, amit meg be kell állítani,azt gombnyomogatva lehet, nem a közepépe belemászva. Ez a dolog jó része. De például az elektronikus motorvezérléssel egy munkagépben nem értek egyet. Itt jön az ellentmondás. Nyilván itt is előkerül a környezetvédelem, meg az alacsony fogyasztás, de: egy számítógép vezérelte dízelmotor sose lesz olyan megbízható mint egy adagolós. Ott kis túlzással ha egyszer elindul, és jön a csövön a gázolaj, már semmi nem állítja meg. Egy "korszerű" motoron viszont sok mindennek teljesülnie kell hogy egyáltalán elinduljon. Mindezt egy olyan masinán, aminek hóban-sárban vagy akár a sarkkörön is menni kell. Ezt új korában tudja is, de mondjuk 10 évesen? Ezért (is) adagolós motor hívő vagyok. A két ajtó meg azért kell a traktorra, hogy borulás esetén legyen menekülő út. Ez előírás. A kotrókon a hátsó ablak a vészkijárat.
Külön kell választani a kényelmi és a működtető, vezérlő elektronikákat. Nyilván elszaladt a ló a mérnökökkel, marketingesekkel. Pl: az egy vicc,hogy egy négytagú család minden tagjának más más hőfok kell egy autóban. Az azért rengeteg energia az autó szempontjából is, hogy apunak 21 fokon ne gyöngyözzön a homloka, a gyerekek meg 26 fokon süljenek. A végén senkinek nem lesz jó mert a fizikát nem lehet meghágni. De mondjuk egy szivattyú vezérlését sokkal hatékonyabban megoldja egy számítógép, mint négy-öt, vagy akármennyi rugó. Képtelenség sok száz üzemállapotnak megfelelő vezérlést mechanikus elemekkel megoldani. Az újabb gépek pont ezért sokkal finomabban reagálnak a terhelésre. Nem kell időről időre állítgatni a vezérlés elemeit, nincs annyi kopó elem, amit meg be kell állítani,azt gombnyomogatva lehet, nem a közepépe belemászva. Ez a dolog jó része. De például az elektronikus motorvezérléssel egy munkagépben nem értek egyet. Itt jön az ellentmondás. Nyilván itt is előkerül a környezetvédelem, meg az alacsony fogyasztás, de: egy számítógép vezérelte dízelmotor sose lesz olyan megbízható mint egy adagolós. Ott kis túlzással ha egyszer elindul, és jön a csövön a gázolaj, már semmi nem állítja meg. Egy "korszerű" motoron viszont sok mindennek teljesülnie kell hogy egyáltalán elinduljon. Mindezt egy olyan masinán, aminek hóban-sárban vagy akár a sarkkörön is menni kell. Ezt új korában tudja is, de mondjuk 10 évesen? Ezért (is) adagolós motor hívő vagyok. A két ajtó meg azért kell a traktorra, hogy borulás esetén legyen menekülő út. Ez előírás. A kotrókon a hátsó ablak a vészkijárat.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az axiáldugattyús-szivattyúról regényt lehetne írni, van pl ferdetárcsás és ferdetengelyes kialakítás, de az is érdekes, hogy a szabályzásba miért viszik bele az elektronikát, stb stb..