Adatok
Paks2
11 bejegyzést írt és 1236 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Atomcsapda
Gondoltad volna? A hadiipar és az atomenergia szoros szimbiózisban él!
2018.06.28 12:14:31
Az atomenergiának vajmi kevés köze van az emberiség életének megkönnyítéséhez, az atomerőművek értelme nem a civilizáció energiaigényének biztonságos kiszolgálása: a „békés atomenergia” csak a nukleáris lobbi által globálisan elterjesztett és évtizedek alatt mítosszá vált mese...
Paks2
2019.01.24 17:48:37
"A Paks II. projekt vállalhatatlan, hiszen a feltételek nem adottak: a szerződések által kijelölt keretek rosszak; a magyar fél felkészületlen, alkalmatlan a projekt menedzselésére; az orosz fél nem tud teljesíteni az uniós viszonyok között; az atomenergia pedig vereséget szenvedett a megújulókkal szemben, a reaktorokat csak súlyos veszteségek árán lehetne felépíteni és üzemben tartani."
merce.hu/2019/01/24/a-nagypalya-vege-menesztettek-a-paks-ii-projekt-arcat/
Mivel O1G-t Putyin a tolvajlásai dokumentálásával sakkban tartja, azt a ravasz tervet találta ki, hogy bénázással odázza el a beruházást. :))
merce.hu/2019/01/24/a-nagypalya-vege-menesztettek-a-paks-ii-projekt-arcat/
Mivel O1G-t Putyin a tolvajlásai dokumentálásával sakkban tartja, azt a ravasz tervet találta ki, hogy bénázással odázza el a beruházást. :))
Paks2
2019.01.26 18:50:41
Atomcsapda
Paksi para, avagy Buhera Mátrix élesben, Magyarország legnagyobb nukleáris létesítményében
2018.06.19 20:27:01
Volt már üzemzavar karbantartás közben, elszivárgott egy úszómedencényi hűtőfolyadék, szinte az összes valamirevaló hűtéscső szétrohadt, de ez még mind semmi ahhoz képest, ami akkor lesz, ha a reaktortartály egyszer csak bemondja az unalmast...
Paks2
2018.07.06 12:09:39
@Womb Raider: "Nem keresnétek meg"
Nem igazán értem, hogy mit kérsz számon a csillagászokon? Minimum kellene építeniük egy féreglyukat, és elmenni távoli világokba? Vagy mi?
Nem igazán értem, hogy mit kérsz számon a csillagászokon? Minimum kellene építeniük egy féreglyukat, és elmenni távoli világokba? Vagy mi?
Paks2
2018.07.06 12:13:34
@gigabursch: "Kell-e ilyen szinten a koxolást korlátozni? "
Nem kéne. Mindenki beküldi a vizeletmintáját, és amelyikben a legmagasabb szintű a doppingszer, az lesz az olimpiai bajnok. Rengeteg utazást meg lehetne így spórolni.
Nem kéne. Mindenki beküldi a vizeletmintáját, és amelyikben a legmagasabb szintű a doppingszer, az lesz az olimpiai bajnok. Rengeteg utazást meg lehetne így spórolni.
Paks2
2018.08.05 18:22:10
@Womb Raider: "Van konkrétan olyasmi ami a kozmológiából szivárgott a szubatomi kutatások irányába?"
Az 50-es években Fred Hoyle a csillagok energiatermelését vzsgálta, és elgondolkodott azon, hogy hogy lehet az Univerzunumban olyan sok szén, mikor a szén rendszáma nem 2 hatványa. Kiszámolta, hogy ha szénatomokba protont vagy neutront lőnek, akkor bizontos energiánál éles rezonancia csúcsot látni. És valóban.
A részecskegenerációk számát is kozmológiai alapon mondták meg.
Marx Görgy megmondta, hogy a neutrínónak tömege van.
Az 50-es években Fred Hoyle a csillagok energiatermelését vzsgálta, és elgondolkodott azon, hogy hogy lehet az Univerzunumban olyan sok szén, mikor a szén rendszáma nem 2 hatványa. Kiszámolta, hogy ha szénatomokba protont vagy neutront lőnek, akkor bizontos energiánál éles rezonancia csúcsot látni. És valóban.
A részecskegenerációk számát is kozmológiai alapon mondták meg.
Marx Görgy megmondta, hogy a neutrínónak tömege van.
Sokan nem tudják, hogy a Paks 2-t építő orosz állami kriptocég, a Roszatom nemcsak arról híresült el, hogy az ő létesítményük okozta minden idők harmadik legdurvább atomkatasztrófáját. Utoljára tavaly volt náluk Európában mindenütt érzékelhető, de rejtélyes üzemzavar,…..
Paks2
2018.06.11 10:46:47
@Womb Raider: "rakétahajtóműveket vásárolnak tőlük, atomtemgeralattjárókat és atomjégtörőket építenek, vagy a repülőgépiparban az általuk fejlesztett Ruslan és az Antonov család többi gépe elég jól cseng."
A világon 36785487 féle dolgot gyártanak, és ebből a ruszkik 4-ben jók, vagy akár a legjobbak. És?
A világon 36785487 féle dolgot gyártanak, és ebből a ruszkik 4-ben jók, vagy akár a legjobbak. És?
Paks2
2018.06.11 23:39:49
@Womb Raider: "kimegy érte a Satellit Assistance"
Röhögni fox. A Hubble teleszkóphoz többször is felmentek javítani. :))
Röhögni fox. A Hubble teleszkóphoz többször is felmentek javítani. :))
Paks2
2018.06.11 23:43:43
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "kiírtad magad a komolyan vehető vitapartnerek közül. "
Ehheheehhheh... mondja a bloghu legnagyobb trollja... komolyan vehető... ehhheehhhehh...
Itt @invalid user name: évek óta a leghozzáértőbb és egyben legtürelmesebb kommentelő, nem érdemlitek, hogy hozzátok szóljon, trollgecik.
Ehheheehhheh... mondja a bloghu legnagyobb trollja... komolyan vehető... ehhheehhhehh...
Itt @invalid user name: évek óta a leghozzáértőbb és egyben legtürelmesebb kommentelő, nem érdemlitek, hogy hozzátok szóljon, trollgecik.
Úgy hívják: Budapest...
Paks2
2018.04.09 09:02:52
@midnightcoder2: "Azoknak a remek nyugati országoknak nincs 20 éve"
Igen, már Rákosi is megmondta. :))
A fránya magyarok meg 70 éve csak nyugatra törekszenek. Képtelenek türelmesen kivárni azt a (mindig) 20 évet.
Igen, már Rákosi is megmondta. :))
A fránya magyarok meg 70 éve csak nyugatra törekszenek. Képtelenek türelmesen kivárni azt a (mindig) 20 évet.
**
Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat:http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!..
Paks2
2017.11.16 09:47:58
@Womb Raider: Mindig is az olajlobbi kottájából játszott.
megujulok.blog.hu/2017/07/19/az_atomlobbi_hazugsagai#iea
megujulok.blog.hu/2017/07/19/az_atomlobbi_hazugsagai#iea
Paks2
2017.11.16 09:51:43
@Womb Raider: "atom öl, butít és nyomorba dönt"
Nem vicces. A csernobili likvidátorok mesélhetnének, ha nem haltak volna bele kínok között a sugárbetegségbe.
Nem vicces. A csernobili likvidátorok mesélhetnének, ha nem haltak volna bele kínok között a sugárbetegségbe.
Paks2
2018.02.04 02:09:45
Alaperőműre, zsinóráramra nincs szükség, ezek a fogalmak kipusztulnak. Van az országnak minden nap egy változó áramigénye. Ennek van ugyan egy minimum és maximum értéke, ami napról-napra, és évszakonként is változik, de nincs értelme különleges, kitüntetett értékeknek tekinteni őket. ..
Paks2
2017.06.16 13:02:47
@Arcade Macho:
Paks I.: 36 Euró/MWh áron termel. Az építés költségét nem számoltam bele. A rá felvett hitel még nincs kifizetve, az államadósságban cipeljük.
Paks II.: 65 Euró/MWh a miniszterelnökségi hivatal szerint, ezt elfogadta az Európai Bizottság. Egyébként nyilvánvaló hazugság, inkább a duplája lesz.
Szénerőművek: 54-130 Euró/MWh
Itt találsz táblázatot a megujulok.blog.hu/2017/06/11/megujulok_488
Gázerőművek: 43-70 Euró/MWh
Az Európai Bizottság 20-30 év távlatában 22 Euró/MWh európai áramdíjjal számol, amit Paks II. túltermelése 75 eurocenttel szorít le.
Paks I.: 36 Euró/MWh áron termel. Az építés költségét nem számoltam bele. A rá felvett hitel még nincs kifizetve, az államadósságban cipeljük.
Paks II.: 65 Euró/MWh a miniszterelnökségi hivatal szerint, ezt elfogadta az Európai Bizottság. Egyébként nyilvánvaló hazugság, inkább a duplája lesz.
Szénerőművek: 54-130 Euró/MWh
Itt találsz táblázatot a megujulok.blog.hu/2017/06/11/megujulok_488
Gázerőművek: 43-70 Euró/MWh
Az Európai Bizottság 20-30 év távlatában 22 Euró/MWh európai áramdíjjal számol, amit Paks II. túltermelése 75 eurocenttel szorít le.
Paks2
2017.10.23 07:46:13
@blah blah: "A gázzal kapcsolatban egyébként nem merül fel az orosz függés?"
Lehet csökkenteni. Kyrk szigeten pl. épül egy LNG terminál. A katari gáz az USA helyett új piacokat keres.
A kommented többi része értelmetlen, nem kapcsolódik a poszthoz. Nem vagyok zöld, gúnyolódással nem érsz el semmit.
Lehet csökkenteni. Kyrk szigeten pl. épül egy LNG terminál. A katari gáz az USA helyett új piacokat keres.
A kommented többi része értelmetlen, nem kapcsolódik a poszthoz. Nem vagyok zöld, gúnyolódással nem érsz el semmit.
Paks2
2017.12.29 16:07:44
@batyuzo: "milyen fogalmak jonnek helyettuk?"
Ezek szükségtelen fogalmak, nem kell "helyettük" semmi.
Ezek szükségtelen fogalmak, nem kell "helyettük" semmi.
Megmutattuk már, hogy az atomipar csillaga leáldozóban van, most nézzünk néhány példát, hogy a végjátékban az atomlobbi milyen piszkos eszközöket vet be.
1. Egy könnyed csúsztatás: a német áramtermelés a megújulók ellenére Európa egyik legszennyezőbbje, a magyar az atom miatt az egyik…..
Paks2
2017.12.29 16:07:15
@batyuzo: "nemeto. importalja a delejet"
Németország nettó áramexportőr.
"harmad annyi delejt kell hasznalni"
Igen, ez jó ötlet.
Németország nettó áramexportőr.
"harmad annyi delejt kell hasznalni"
Igen, ez jó ötlet.
Áram visszatáplálása a hálózatba Vannak helyzetek, amikor a napelemmel megtermelt zöldáram tárolására lenne igény, ám a lakossági, kisméretű rendszereknél nem mindegy, hogy a helyszín rendelkezik-e közvetlen kapcsolatos elektromos hálózattal.
A villamos hálózatra csatlakoztatott rendszereknél…..
Paks2
2017.11.18 13:17:11
@Lord_Valdez: " csak kb. 10%-a a GDP-nek."
Megújulókkal meg a fele. És nem ruszki munkahelyeket teremtesz vele, hanem magyart.
Megújulókkal meg a fele. És nem ruszki munkahelyeket teremtesz vele, hanem magyart.
Paks2
2017.11.18 17:48:24
@Lord_Valdez: "Miért ne lehetne?"
Akkor ecseteld, hogyan építesz 24 GWh-s villamosenergia tárolót Magyarországon. Tényleg érdekel.
"Senki se akart kizárólag atomenergiát használni."
Márpedig az atombuziknak ez a fixa ideájuk, a megújulóktól is elvárják.
"napelemgyárak"
Napelem, szélkerék, bármi. Miért gondolod, hogy a magyarok nem értenek semmihez? Most ne magadból indulj ki!
Akkor ecseteld, hogyan építesz 24 GWh-s villamosenergia tárolót Magyarországon. Tényleg érdekel.
"Senki se akart kizárólag atomenergiát használni."
Márpedig az atombuziknak ez a fixa ideájuk, a megújulóktól is elvárják.
"napelemgyárak"
Napelem, szélkerék, bármi. Miért gondolod, hogy a magyarok nem értenek semmihez? Most ne magadból indulj ki!
Az Uniónak is feltűnt, hogy a Fidesz-kleptokrácia ellopja a pénzt...
Paks2
2017.11.16 22:04:06
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "korrodálnak a hőcserélők."
Ennyire szart gyártanak a rússzkik? Okos dolog ezekkel a pancserekkel olyan veszélyes üzemet építtetni, mint egy atomerőmű? Az amcsik a 60 éves reaktorokat hosszabbítják 80 évre.
www.nrc.gov/reactors/operating/licensing/renewal/subsequent-license-renewal.html
www.atv.hu/videok/video-20171116-martha-imre
Ennyire szart gyártanak a rússzkik? Okos dolog ezekkel a pancserekkel olyan veszélyes üzemet építtetni, mint egy atomerőmű? Az amcsik a 60 éves reaktorokat hosszabbítják 80 évre.
www.nrc.gov/reactors/operating/licensing/renewal/subsequent-license-renewal.html
www.atv.hu/videok/video-20171116-martha-imre
Az atomerőmúvek éjszaka feleslegesen megtermel áramát fillérekért kell elkótyavetyélni. Csökkenteni lehetne a veszteséget, ha tárolhatnánk a megtermelt energiát.
1. Szivattyús energiatározó (SZET). Olyan mint egy vízerőmű, csak fel-le pumpálja ugyanazt a vizet. A környezete simulóan meg lehet…..
A napelem rendszerek várható energiatermelésének meghatározása mára lényegesen egyszerűbbé vált, hála az utóbbi években kidolgozott számítógépes modellező programoknak.
A programoknak köszönhetően a tényleges termelés jó eséllyel előre modellezhető, vagyis akár minimális, alig néhány százalékos…..
Paks2
2017.09.25 20:37:46
@Dorottya Veres RLDD: "Osztán miért is kéne többért átvenni?"
Én nem mondtam, hogy többért kéne átvenni. Még hasonlót se mondtam. Ha nulla forintért veszik át, akkor is negyedével rövidebb lesz a megtérülés a most kalkuláltnál.
"HA-HA-HA ..és HA mégsem?"
Ha mégsem emelik duplájára az áram árát, akkor nullszaldó helyett Paks2 vastagon veszteséges lesz, és nem az áramfogyasztók fizetik a kolosszális veszteséget, hanem az adófizetők. (Nagyon nem érdemes ezen izmozni, mert a két csoport között erős átfedés van.)
Én nem mondtam, hogy többért kéne átvenni. Még hasonlót se mondtam. Ha nulla forintért veszik át, akkor is negyedével rövidebb lesz a megtérülés a most kalkuláltnál.
"HA-HA-HA ..és HA mégsem?"
Ha mégsem emelik duplájára az áram árát, akkor nullszaldó helyett Paks2 vastagon veszteséges lesz, és nem az áramfogyasztók fizetik a kolosszális veszteséget, hanem az adófizetők. (Nagyon nem érdemes ezen izmozni, mert a két csoport között erős átfedés van.)
Paks2
2017.09.26 12:19:11
@GyMasa: "napelemmel túl sokat már nincsen hová fejlődni"
Nem beszéltem hatásfokról, azt csak te képzeled bele. (És még te vádaskodsz szöveg-nem-értéssel. :)) )
Az ár/érték arány még sokat tud javulni. A napelemek ára az elmúlt 7 évben 86%-ot esett. Az atomerőmű se kerül azért kétszer annyiba, mint a megújulók, mert a hatásfoka csökkent volna, hanem egyre drágább az építése és üzemeltetése.
"A fejlődés iránya a több réteg alkalmazása és/vagy a koncentrálás.
Egyik sem teszi olcsóbbá a napelemeket."
Nemrég adták hírül, hogy harmincszor olcsóbb napelem nyomtatási módszert találtak ki.
A fentiekre mindre találsz forrást a blogomban. Lásd fent.
A személyeskedő kommentjeidet feleslegesen pazarlod, arra nem válaszolok. A trollkodásotok se vicces.
Nem beszéltem hatásfokról, azt csak te képzeled bele. (És még te vádaskodsz szöveg-nem-értéssel. :)) )
Az ár/érték arány még sokat tud javulni. A napelemek ára az elmúlt 7 évben 86%-ot esett. Az atomerőmű se kerül azért kétszer annyiba, mint a megújulók, mert a hatásfoka csökkent volna, hanem egyre drágább az építése és üzemeltetése.
"A fejlődés iránya a több réteg alkalmazása és/vagy a koncentrálás.
Egyik sem teszi olcsóbbá a napelemeket."
Nemrég adták hírül, hogy harmincszor olcsóbb napelem nyomtatási módszert találtak ki.
A fentiekre mindre találsz forrást a blogomban. Lásd fent.
A személyeskedő kommentjeidet feleslegesen pazarlod, arra nem válaszolok. A trollkodásotok se vicces.
Alább mutatunk példákat, hogyan lehet kizárólag megújuló energia segítségével az áramfelhasználási igényeket kielégíteni.
1. Skót...
Talán az olajlobbi nyomására vagy épp az emberi tudatlanságból fakadóan mindig előkerülnek azok a napelemeket érintő tévhitek és egyenesen sületlenségnek nevezhető állítások, amelyek egy tudományos vitában természetesen nem állják meg a helyüket. A szakemberek és a hozzáértők természetesen el tudják…..
Paks2
2017.08.31 02:12:21
@ember100: "lebontani Paks1-et sem kis baleset lesz ( nem kevés lóvé).'"
Egy részére tesznek félre pénzt, a maradékra meg kölcsönt vesznek fel, amit majd az unokáink biztos örömmel fizetnek ki.
"mutass egy sugárveszélyes napelemet"
A napelem is veszélyes, leeshet a tetőről, és agyonüthet. Az, hogy egy esetleges atombaleset költsége létében veszélyezti a nemzetet, nem számít az atpomhülyéknek.
"viccből volt dózismérője"
Az atomhülyéket ez nem hatja meg, puhapöcs vagy, ha félsz a sugárzástól, ezek plutóniummal sózzák a reggeli rántottát.
Egy részére tesznek félre pénzt, a maradékra meg kölcsönt vesznek fel, amit majd az unokáink biztos örömmel fizetnek ki.
"mutass egy sugárveszélyes napelemet"
A napelem is veszélyes, leeshet a tetőről, és agyonüthet. Az, hogy egy esetleges atombaleset költsége létében veszélyezti a nemzetet, nem számít az atpomhülyéknek.
"viccből volt dózismérője"
Az atomhülyéket ez nem hatja meg, puhapöcs vagy, ha félsz a sugárzástól, ezek plutóniummal sózzák a reggeli rántottát.
Paks2
2017.08.31 10:40:17
@GyMasa: "dózismérője ...
Ez olyasmi, mint az epitkezeseken a vasalt bakancs, meg a munkavedelmi sisak"
Igen. A halálos sugárdózis kétszeresét képes visszaverni. :))
Ez olyasmi, mint az epitkezeseken a vasalt bakancs, meg a munkavedelmi sisak"
Igen. A halálos sugárdózis kétszeresét képes visszaverni. :))
Paks2
2017.08.31 12:39:40
@GyMasa: "meg mindig nem megy a leirt szoveg ertelmezese, ugye?"
Huh, én azt honnan tudjam? Akár fejlődhettél is tegnap óta, mert ma még nem volt látványos beégésed. Szerintem ne görcsölj rajta, csak próbálj odafigyelni.
Huh, én azt honnan tudjam? Akár fejlődhettél is tegnap óta, mert ma még nem volt látványos beégésed. Szerintem ne görcsölj rajta, csak próbálj odafigyelni.
**
Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat:http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!..
Paks2
2017.08.15 02:32:12
@Paks2: Megtennétek a kedvemért, hogy a sok agyament elképzeléseiteket kifésülitek, és megállapodnátok végre, hogy MIVEL AKARJÁTOK MEGTERMELNI A NAPI ÁRAMSZÜKSÉGLETET?
Paks2
2017.08.18 18:03:20
@Dorottya Veres: "nagyjából azonos fosszilis (gáz) erőművi kapacitás"
Ezt a hülyeséget akárhányszor elszajkózhatod, csak hülyeség marad. Ha ennyire nem értesz hozzá tök fölösleges hozzászólnod.
"Az atomerőmű meg képes az igényeknek megfelelően termelni"
Pont erre nem képes.
"marad a mostani mix"
Ez a MESTERTERV? :))
A következő hetven évben szerteszét szórni irgalmatlan mennyiségű széndioxidot? Hogy te mennyire jajongasz ezért! Meg parazita módon a horvátokra tolni a csúcsfogyasztásra való áram kitermelését? Hol marad a függetlenség, amit annyira hiányoltok? Szánalmas dolog hogy még saját magadat is szembeköpöd.
Ezt a hülyeséget akárhányszor elszajkózhatod, csak hülyeség marad. Ha ennyire nem értesz hozzá tök fölösleges hozzászólnod.
"Az atomerőmű meg képes az igényeknek megfelelően termelni"
Pont erre nem képes.
"marad a mostani mix"
Ez a MESTERTERV? :))
A következő hetven évben szerteszét szórni irgalmatlan mennyiségű széndioxidot? Hogy te mennyire jajongasz ezért! Meg parazita módon a horvátokra tolni a csúcsfogyasztásra való áram kitermelését? Hol marad a függetlenség, amit annyira hiányoltok? Szánalmas dolog hogy még saját magadat is szembeköpöd.
Paks2
2017.08.21 08:55:05
@Dorottya Veres: "Náluk miért is nő az atomerőművek termelésének csökkentése és a megújulók térnyerése mellett a CO2 emisszió?"
Nem nő. Csökken. Mondom, hogy nem kélne ide kommentelned, ha ennyire fogalmatlan vagy.
megujulok.blog.hu/2017/07/19/az_atomlobbi_hazugsagai#emelkedik
"vered az asztalt, hogy a drága tartalék gázerőmű alakítja millió tonnányi CO2-vé az orosz függőséget okozó rohadt drága gázt"
Te vered hangosan az asztalt mindig a széndioxid kibocsátás miatt, közben sunyin pártolod, hogy a következő 70 évben annyit bocsássunk ki, mint most a németeid.
Nem nő. Csökken. Mondom, hogy nem kélne ide kommentelned, ha ennyire fogalmatlan vagy.
megujulok.blog.hu/2017/07/19/az_atomlobbi_hazugsagai#emelkedik
"vered az asztalt, hogy a drága tartalék gázerőmű alakítja millió tonnányi CO2-vé az orosz függőséget okozó rohadt drága gázt"
Te vered hangosan az asztalt mindig a széndioxid kibocsátás miatt, közben sunyin pártolod, hogy a következő 70 évben annyit bocsássunk ki, mint most a németeid.
Kína modernkori történelme a szükség, a lehetőség és az akarat egységéről szól, ha innováció a kérdés. A hatalmas országot, amely a világgazdaság egyik motorja, szinte kielégíthetetlen energiaéhség súlyt évtizedek óta.
Napelem erőmű az űrben? Lehetséges, papíron…
Kína egy hatalmas napelem erőművet…..
Paks2
2017.08.07 10:46:19
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "olyan kis szog alatt latszanak, hogy semmit se arnyekolnak. ... Azért nem árnyékolnak, mert a Napnál jóval kisebb szög alatt láthatók."
A kolléga pont ezt mondta. Sikerült megint egy méreteset trollkodnod.
A kolléga pont ezt mondta. Sikerült megint egy méreteset trollkodnod.
Paks2
2017.08.07 11:06:24
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "a NAPHOZ KÉPEST"
Pontosan ezt írta a kolléga, Józsinéni. Azt gondoltad, hogy a vasedényhez képest?
Te idióta, csak a Földről nézve látszanak kis szög alatt. Egy szinkron pályán keringő, tíz méterrel arrébb lévő nézőpontból pont kitakarják a fél eget.
Na, ma már kimaxoltad a trollkodást, megnyugodhatsz.
Pontosan ezt írta a kolléga, Józsinéni. Azt gondoltad, hogy a vasedényhez képest?
Te idióta, csak a Földről nézve látszanak kis szög alatt. Egy szinkron pályán keringő, tíz méterrel arrébb lévő nézőpontból pont kitakarják a fél eget.
Na, ma már kimaxoltad a trollkodást, megnyugodhatsz.
Paks2
2017.08.07 11:35:54
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Hiába, csak egy trollgeci maradsz, Józsinéni.
Atomcsapda
Tudtad, hogy Magyarországon az „ésszerű” radioaktív sugárszennyezés engedélyezett? Mi sem.
2017.07.16 10:37:02
Paks II engedélyezési eljárásához készült környezeti hatástanulmány igen nagyvonalúan bánik a konkrétumokkal. Leginkább nélkülözi azokat. Nincsenek benne olyan konkrét adatok, határértékek és jellemzők, ami alapján ténylegesen meg lehetne állapítani, hogy a tervezett atomerőmű milyen hatással lesz a…..
Paks2
2017.08.03 15:20:39
@GyMasa: Miért, mennyire tud a változó igényekhez alkalmazkodni?
Te nem vitázol, csak személyeskedsz és trollkodsz. Kértem egy előnyét, te meg erre mondasz egy nagy hátrányát.
Te nem vitázol, csak személyeskedsz és trollkodsz. Kértem egy előnyét, te meg erre mondasz egy nagy hátrányát.
Paks2
2017.08.04 10:40:15
@GyMasa: Szóval, mennyire tud a változó igényekhez alkalmazkodni? Várom a válaszod, ne csak trollkodjál.
Paks2
2017.08.05 06:07:35
@GyMasa: Értem. Semennyire nem tud a fogyasztási igényekhez alkalmazkodni az atom, és ez egy nagy hátránya. Te meg szövegértési problémával vádolsz, pedig neked van gondolkozási problémád. Makacs tagadásban vagy, tényleg nem vagy ezzel vitapartner.
**
Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat:http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!..
Paks2
2017.07.31 19:12:37
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nyilvánvaló hülyeséget beszélsz. Te viszont hót komolyan ráraknád
Pak2-t pluszban Paks1 hálózatára, idióta.
Pak2-t pluszban Paks1 hálózatára, idióta.
Paks2
2017.08.02 09:26:28
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ah, nem gondoltam, hogy ennyire bánt, hogy beégtél a hálózatfejlesztéssel. Ne szégyelld, egy atomtrollal gyakran előfordul. Szerintem engedd el, és nem kapsz gutaütést, geciputtony. :))
Paks2
2017.08.05 05:59:07
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Neked nincs fogalmad, azt mondtad, betennéd Paks2-t Paks1 mellé hálózatbővítés nélkül, baromarc. :))
A legfontosabb kérdés: hová tegyük a szemetet, ha azt sehol nem lehet kidobni? Először is le kell szögezni, hogy atomtemetők jelenleg nincsenek. A világon sehol sem működik még olyan létesítmény, amiben a kiégett fűtőelemeket véglegesen biztonságba lehetne helyezni.
Miért írunk akkor mégis az…..
Paks2
2017.08.02 09:27:23
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ah, nem gondoltam, hogy ennyire bánt, hogy beégtél a hálózatfejlesztéssel. Ne szégyelld, egy atomtrollal gyakran előfordul. Szerintem engedd el, és nem kapsz gutaütést, geciputtony. :))
A „passzív” ablakok, mint aktív áramfejlesztők ötlete viszonylag régi, azonban sokáig csak az ötletládában porosodott. A napelempiac jelenleg több, mint 90%-ban szilícium-napelemeket használ és a hatásfok terén már nemigen lehet további javulást eredményező újításokra számítani. Ezért is folytatnak…..
Paks2
2017.07.31 09:49:49
@Arcade Macho: "a vizet ugy engeggyek le, hogy a csucsidei aramszuksegletet azzal pont letudjak"
Az osztrákok a fele áramot vízerőművel termelik meg. Ha a felét atommal csinálnák, mindet felhasználnák, úgyhogy rájuk ne támaszkodj.
Egész Európában 17% a vízierőművek aránya az áramtermelésben. Ha 50% az atom, akkor a maradék igény 33% kielégítetlen, biciklivel hajthatod a dinamódat, hogy legyen áramod a légkondihoz.
Az osztrákok a fele áramot vízerőművel termelik meg. Ha a felét atommal csinálnák, mindet felhasználnák, úgyhogy rájuk ne támaszkodj.
Egész Európában 17% a vízierőművek aránya az áramtermelésben. Ha 50% az atom, akkor a maradék igény 33% kielégítetlen, biciklivel hajthatod a dinamódat, hogy legyen áramod a légkondihoz.
Paks2
2017.07.31 16:38:37
A Roszatom orosz állami atomkonszern, amely Paks II-t is építi a kormány tervei szerint. Évtizedek óta dolgoznak olyan atomreaktorokon, amelyek más reaktorok kiégett fűtőelemeit használják üzemanyagként. Ez úgy lehetséges, hogy a fűtőelemekben még rengeteg kinyerhető energia van, amikor azokat már…..
Paks2
2017.07.24 14:53:58
@Dorottya Veres: "Egyelőre megoldott a hulladék tárolása is..."
A felszíni tárolás nem "egyelőre megoldott", hanem "megoldott". Csak kurva drága százezer évig fizetni.
"viszont nagyon nem megoldott a szélkerekek termelésingadozásának kezelése."
Ahogy nem megoldott az atomerőmű termelésének hektikus eltérése az igényektől. Ezt tartalék fosszilis erőművekkel "kezelik".
A felszíni tárolás nem "egyelőre megoldott", hanem "megoldott". Csak kurva drága százezer évig fizetni.
"viszont nagyon nem megoldott a szélkerekek termelésingadozásának kezelése."
Ahogy nem megoldott az atomerőmű termelésének hektikus eltérése az igényektől. Ezt tartalék fosszilis erőművekkel "kezelik".
Paks2
2017.07.26 18:00:01
@Dorottya Veres: "100 MW-ot meghaladó teljesítménycsökkenés történt ... A blokk teljesítménye jelenleg ~50 százalék (240 MW)."
Zavart érzek az Erőben. Vagy a matek nem jön ki, vagy mégsem 102,1 százalékon üzemelt az erőmű.
Zavart érzek az Erőben. Vagy a matek nem jön ki, vagy mégsem 102,1 százalékon üzemelt az erőmű.
Paks2
2017.07.26 19:28:04
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Tehát a "száz megawattot meghaladó" azt jelenti a paksiaknál, hogy 250 MW? Akármennyi?
Miért nem azt mondták, hogy 0,5 megawattot meghaladó teljesítménycsökkenés történt? Szinte semmi. Annak is pont ennyi lenne az igazságtartalma.
Akkor így kell kezelni az onnan jövő híradásokat. Ha leolvad az egész reaktor a Föld középpontjába, arra is azt mondják majd, hogy száz megawattot meghaladó "teljesítménycsökkenés" történt. :))
Miért nem azt mondták, hogy 0,5 megawattot meghaladó teljesítménycsökkenés történt? Szinte semmi. Annak is pont ennyi lenne az igazságtartalma.
Akkor így kell kezelni az onnan jövő híradásokat. Ha leolvad az egész reaktor a Föld középpontjába, arra is azt mondják majd, hogy száz megawattot meghaladó "teljesítménycsökkenés" történt. :))
A tudomány szerint a váratlan balesetek lehetősége egyszerűen kódolva van ott, ahol komplex rendszerek működnek. Egy atomerőmű pont ilyen. Vagyis a balesetek benne vannak a pakliban. Törvényszerűen. Az elmélet a gyakorlatban is bebizonyosodott: a világon számos alkalommal történt már nukleáris…..
Paks2
2017.07.15 21:14:12
@GyMasa: @Dorottya Veres: "Téged miért is csak Orbánék gazdálkodása irritál"
MInden magyarellenes garázdálkodás irritál.
"Gyurcsán-Bajnai duó által felvett IMF/WB/EB finanszírozású hitel, amit Orbánék vezényletével szépen vissza is fizetett az ország."
Visszafizette a hitelt még nagyobb hitel felvételével. Most miért köpködöd a gazdádat?
"AZ nem problema, hogy Fletonak gyakorlatilag fingja sem volt rola, hogy mit csinaljon az orszaggal, csak a hiteleket felvenni tudta."
Ez volt a legnagyobb baj az elkúróval, hogy nem vezette az országot. Ennél nagyobb bajt csak a csúti geci tudott csinálni, hogy visszafelé vezette az országot. Már a a Románok is lehagytak.
A szlovákok csináltak egy demokratikus fordulatot 1998-2006-ban, és messze elhúztak.
A csúti geci csinált egy antidemokratikus fordulatot 2010-ben, és lemaradt.
"Aztan jott Bajnai az egy eves, mindennel szanalmasabba valt kutyakomedia utan, felvette az IMF hitelt, nehogy bedoljon az orszag, ja, es megcsinalta szo nelkul a lepeseket, amit egy papiron eletettek az IMF-tol."
A csúti geci egy évig pávatáncolt, hogy ne az IMF hitelét vegye fel, hanem a drágább piaci hitelt. Aztán szóról szóra megcsinálta az IMF által javasolt lépéseket, hogy azok csak pislogtak. A lényeg, hogy a sok narancskullancs azt hitte, most jól kibasztak az IMF-fel. :))
"egy termelo beruhazas, evente 120 Milliardert, amit raadasul kitermel maganak"
Többet fogyaszt, mint termel. Helyesebb Paks2-t fogyasztó beruházásnak nevezni.
MInden magyarellenes garázdálkodás irritál.
"Gyurcsán-Bajnai duó által felvett IMF/WB/EB finanszírozású hitel, amit Orbánék vezényletével szépen vissza is fizetett az ország."
Visszafizette a hitelt még nagyobb hitel felvételével. Most miért köpködöd a gazdádat?
"AZ nem problema, hogy Fletonak gyakorlatilag fingja sem volt rola, hogy mit csinaljon az orszaggal, csak a hiteleket felvenni tudta."
Ez volt a legnagyobb baj az elkúróval, hogy nem vezette az országot. Ennél nagyobb bajt csak a csúti geci tudott csinálni, hogy visszafelé vezette az országot. Már a a Románok is lehagytak.
A szlovákok csináltak egy demokratikus fordulatot 1998-2006-ban, és messze elhúztak.
A csúti geci csinált egy antidemokratikus fordulatot 2010-ben, és lemaradt.
"Aztan jott Bajnai az egy eves, mindennel szanalmasabba valt kutyakomedia utan, felvette az IMF hitelt, nehogy bedoljon az orszag, ja, es megcsinalta szo nelkul a lepeseket, amit egy papiron eletettek az IMF-tol."
A csúti geci egy évig pávatáncolt, hogy ne az IMF hitelét vegye fel, hanem a drágább piaci hitelt. Aztán szóról szóra megcsinálta az IMF által javasolt lépéseket, hogy azok csak pislogtak. A lényeg, hogy a sok narancskullancs azt hitte, most jól kibasztak az IMF-fel. :))
"egy termelo beruhazas, evente 120 Milliardert, amit raadasul kitermel maganak"
Többet fogyaszt, mint termel. Helyesebb Paks2-t fogyasztó beruházásnak nevezni.
Paks2
2017.07.26 18:07:19
@GyMasa: "eleg nagy kar, hogy nem errol szolt az eredeti mondat"
Akkor beidézem az eredeti mondatot, hogy világos legyen.
""Igen, föleg, hogy ma, 30 evvel a baleset utan mar a terulet civilek szamar ais latogathato, vedofelszereles nelkul.
SZon nincs tehat 100 000 evig sugarzo, lakhatatlan puszatsagrol..."
Tehát @5perc: kolléga kommentje, hogy az az állításod, hogy "látogatható" nem azt jelenti, mint amit az egységsugarú olvasó gondolna, teljesen adekvát volt.
Akkor beidézem az eredeti mondatot, hogy világos legyen.
""Igen, föleg, hogy ma, 30 evvel a baleset utan mar a terulet civilek szamar ais latogathato, vedofelszereles nelkul.
SZon nincs tehat 100 000 evig sugarzo, lakhatatlan puszatsagrol..."
Tehát @5perc: kolléga kommentje, hogy az az állításod, hogy "látogatható" nem azt jelenti, mint amit az egységsugarú olvasó gondolna, teljesen adekvát volt.
Paks2
2017.07.26 19:19:31
Minden idők harmadik legnagyobb atomkatasztrófája 1957-ben történt az akkori Szovjetunióban. Ez volt az első komoly baleset a szupertitkos Majak Termelési Egyesülés ipari komplexum területén, az Urál hegységtől délre. A hadászati célokra (atombombához) plutóniumot előállító 817-es üzemben kémiai…..
Paks2
2017.07.09 21:59:22
@GyMasa: "kiadjuk a munkát valami isteni tulajdonságokkal bíró"
Ha a félanalfabéta mérnökben magadra ismertél, ne légy rám dühös. Én nem tartalak ennyire. Egy idegbeteg seggdugasz vagy érvek nélkül.
"AZ ELMŰ
- Olcsón adja az áramot kicsi árréssel, de akkor többet kell eladnia
VAGY (És ez itt most a kizáró vagy (XOR) értelemben vett vagy)
- Drágán árulja nagyobb árréssel, és akkor kevesebbet fog eladni"
Az áramfelhasználás rövidtávon független az ártól.
"És, mi van akkor, ha a vevők leszarják a smart gridet, mert nem érdekli őket?"
Szívük joga figyelmen kívül hagyni az pillanatnyi árváltozásokat.
"Most arra LCOE-re gondolsz, amelyik az 50%-os rendelkezésre állást írta"
Guglizz már rá az LCOE-ra, mert így értelmetlen dolgokat írsz. Független attól, hogy 10%-on vagy 90%-on termel, az eladott áram értéke számít.
"ami gyakorlatilag nem is létezik?"
A tengeri szélkerekek 50% fölötti termelnek.
"elhanyagolja, hogy az atomerőmű még akár 60 évig termel tovább áramot, gyakorlatilag önköltségi áron"
MINDENKI önköltségi áron termel. Ez a definíciója. :))
"a szélkerekedet meg akkor még gyakorlatilag 3x újra kell építeni?"
Mindegy, lényeg, hogy a bekerülési árát, és egy tisztes hasznot kitermelt. Az újonnan építés a kor technológiai, a mostaninál évtizedekkel fejlettebb szintjén lesz, így még nagyobbat kaszálnak rajta.
Míg Paks a büdös életben nem termeli ki az árát. Sem a leszerelését. Sem a tárolást...
"...Ha lesz havária, majd rájönnek úgyis, hisz azt ők fizetik...
Ja, HA lesz."
Vagy lesz, vagy nem lesz. Ha lesz, akkor csődbemegy az ország. Ha nem lesz, akkor simán ráfizetéses a kaland.
Ha a félanalfabéta mérnökben magadra ismertél, ne légy rám dühös. Én nem tartalak ennyire. Egy idegbeteg seggdugasz vagy érvek nélkül.
"AZ ELMŰ
- Olcsón adja az áramot kicsi árréssel, de akkor többet kell eladnia
VAGY (És ez itt most a kizáró vagy (XOR) értelemben vett vagy)
- Drágán árulja nagyobb árréssel, és akkor kevesebbet fog eladni"
Az áramfelhasználás rövidtávon független az ártól.
"És, mi van akkor, ha a vevők leszarják a smart gridet, mert nem érdekli őket?"
Szívük joga figyelmen kívül hagyni az pillanatnyi árváltozásokat.
"Most arra LCOE-re gondolsz, amelyik az 50%-os rendelkezésre állást írta"
Guglizz már rá az LCOE-ra, mert így értelmetlen dolgokat írsz. Független attól, hogy 10%-on vagy 90%-on termel, az eladott áram értéke számít.
"ami gyakorlatilag nem is létezik?"
A tengeri szélkerekek 50% fölötti termelnek.
"elhanyagolja, hogy az atomerőmű még akár 60 évig termel tovább áramot, gyakorlatilag önköltségi áron"
MINDENKI önköltségi áron termel. Ez a definíciója. :))
"a szélkerekedet meg akkor még gyakorlatilag 3x újra kell építeni?"
Mindegy, lényeg, hogy a bekerülési árát, és egy tisztes hasznot kitermelt. Az újonnan építés a kor technológiai, a mostaninál évtizedekkel fejlettebb szintjén lesz, így még nagyobbat kaszálnak rajta.
Míg Paks a büdös életben nem termeli ki az árát. Sem a leszerelését. Sem a tárolást...
"...Ha lesz havária, majd rájönnek úgyis, hisz azt ők fizetik...
Ja, HA lesz."
Vagy lesz, vagy nem lesz. Ha lesz, akkor csődbemegy az ország. Ha nem lesz, akkor simán ráfizetéses a kaland.
Paks2
2017.07.09 22:01:13
@GyMasa: "te mit tudsz elképzelni oknak"
Az előre nem látható baleseteknek az a közös tulajdonságuk, hogy nem látják őket előre. :))
Az előre nem látható baleseteknek az a közös tulajdonságuk, hogy nem látják őket előre. :))
Paks2
2017.07.09 22:15:35
@GyMasa: "az elmúlt 4 éveben jött-ment további 50 mérnökben?"
Ha a szélsőjobb rasszista fideszes gyűköletkampányon nevelkedett 98%-os magyarok, akkor nem tartom sokra őket. Tessék, ilyet szemkápráztató állványzatot tudnak tervezni a "mérnökök". Igazi mérnöki CSODA. :))
www.atv.hu/videok/video-20170709-botrany-munkasok-ugraltak-a-vizes-vb-ugrotornyabol-vizsgalat-indult
"a japán nacionalizmus az jó nacionalizmus, a magyar meg rossz nacionalizmus."
A japán nemzeti büszkeség dicséretes, a magyar idegengyűlölet szégyenletes.
Ha a szélsőjobb rasszista fideszes gyűköletkampányon nevelkedett 98%-os magyarok, akkor nem tartom sokra őket. Tessék, ilyet szemkápráztató állványzatot tudnak tervezni a "mérnökök". Igazi mérnöki CSODA. :))
www.atv.hu/videok/video-20170709-botrany-munkasok-ugraltak-a-vizes-vb-ugrotornyabol-vizsgalat-indult
"a japán nacionalizmus az jó nacionalizmus, a magyar meg rossz nacionalizmus."
A japán nemzeti büszkeség dicséretes, a magyar idegengyűlölet szégyenletes.
Atomcsapda
Ha csak egy videót nézel meg a sugárzó atomhulladékokról, ez legyen az!
2017.06.29 15:44:03
**
Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat:http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!..
Paks2
2017.06.30 20:44:29
@mentolos lecsó: Nem loptak eleget. Még csak negyedmilliárddal lépték túl a tervet, ez lepkefing a fideszes szokásokhoz mérten.
Paks2
2017.07.05 08:40:55
@gigabursch: "Komoly városok alsó hangon 15000 évvel ezelőtt már voltak. Nyilván gyűjtögető életmódot folytattak..."
Gyűjtögető életmód komoly városban. :))
Kuroszava filmjében Derszu Uzala kimegy a városi parkba, és kivág pár fát tüzelőnek. Nem érti, mit problémáznak rajta az emberek.
Gyűjtögető életmód komoly városban. :))
Kuroszava filmjében Derszu Uzala kimegy a városi parkba, és kivág pár fát tüzelőnek. Nem érti, mit problémáznak rajta az emberek.
Paks2
2017.07.05 13:29:15
@gigabursch: "A videóban okoskodó doktor Marci előadta, hogy a legrégebbi városok meg a mezőgazdálkodás mikor kezdődött."
Mittomén, se ingem, se gatyám, vele veszekedj.
Városokat, pontosabban TELEPÜLÉSEKET csak leTELEPEDETT, mezőgazdasággal, "iparral" foglalkozó társadalmak építenek, akár hatezer, akár tizenhatezer évvel ezelőtt, nomádok, pláne gyűjtögetők esetében ez nem értelmezhető.
Egyébként írhatnál pár szót a tizenötezer évvel ezelőtti komoly városokról, érdekelne, nyilván az én tudatlanságom, de jégkorszaki városokról még nem hallottam.
Mittomén, se ingem, se gatyám, vele veszekedj.
Városokat, pontosabban TELEPÜLÉSEKET csak leTELEPEDETT, mezőgazdasággal, "iparral" foglalkozó társadalmak építenek, akár hatezer, akár tizenhatezer évvel ezelőtt, nomádok, pláne gyűjtögetők esetében ez nem értelmezhető.
Egyébként írhatnál pár szót a tizenötezer évvel ezelőtti komoly városokról, érdekelne, nyilván az én tudatlanságom, de jégkorszaki városokról még nem hallottam.
Az atomerőmű veszélyt jelent a természetre – de ez fordítva is igaz: a természet is veszélyt jelent az atomerőműre. Az atomerőmű legnagyobb ellensége: a föld, a víz, a levegő. Az atomerőmű legnagyobb ellensége pont maga a természet, ami mozog, változik, alakul és alakít. A természet erői ellen nem…..
Paks2
2017.07.04 23:04:25
@GyMasa: "a hagyományos izzókkal is történt.
Szépen be lettek tiltva"
Nem vagyok híve a direkt tiltásnak, de vitathatatlan eredménye, hogy a ledizzók(!) ára a töredékére esett. 10 W = 300 Ft (bruttó). V-TAC. Most vettem 3 tucatot.
Szépen be lettek tiltva"
Nem vagyok híve a direkt tiltásnak, de vitathatatlan eredménye, hogy a ledizzók(!) ára a töredékére esett. 10 W = 300 Ft (bruttó). V-TAC. Most vettem 3 tucatot.
Paks2
2017.07.04 23:23:22
@GyMasa: Én már nagyrészt lecseréltem két éve, mikor ezresért árulták. Most jött el az idő, hogy a lányomnál is lecseréltem, nem tudott tovább ellenállni.
Paks2
2017.07.04 23:38:24
@GyMasa: Lépcsők vannak, ebbe beletrafáltál. :))
A terrorfenyegetettség napjainkban olyan globális probléma, amely lokálisan érinthet minden állampolgárt, függetlenül attól, hogy mely nemzet, etnikum vagy társadalmi réteg tagja. A 2001. szeptember 11-i események óta a nyugati világ számos olyan terrorcselekménnyel nézett szembe, amikor magányos…..
Paks2
2017.06.30 20:19:43
@Kovacs Nocraft Jozsefne: "a magyar ipar termékei a nyugati piacokon kevés kivétellel eladhatatlanok voltak."
A VOR kellett, hogy gyártson a ruszkiknak ruhát, nem volt kibúvó. Hát elküldtek Kínába egy raklap VOR címkét, megvarratták, hazahozták, és elküldték a ruszkiknak. Közben az itthon gyártottat keményvalutáért vitték nyugatra. :))
A VOR kellett, hogy gyártson a ruszkiknak ruhát, nem volt kibúvó. Hát elküldtek Kínába egy raklap VOR címkét, megvarratták, hazahozták, és elküldték a ruszkiknak. Közben az itthon gyártottat keményvalutáért vitték nyugatra. :))
Paks2
2017.06.30 20:23:26
@Dorottya Veres: Elképesztő, hogy az ilyen vérnyuggerek nem csak a kádárrendszert sírják vissza, hanem az orosz elnyomást is. Igazi jól fejlett hazaáruló vagy.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
444.hu/2019/01/15/menesztettek-aszodi-attilat-a-paksi-atomeromu-kapacitasanak-fenntartasaert-felelos-allamtitkarat
Nem értem miért dobták, hisz profi hazudozó volt. :))