Adatok
Putnok_Eger_Tamas
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A magyar regionális vasúthálózat jövője már több mint 10 éve foglalkoztatja változó intenzitással a közvéleményt. Ha a parttalan szócséplést forintosíthatnánk, már valószínűleg régen összegyűlt volna annyi pénz, amelyből az egész szegmenst rendbe lehetett volna tenni.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A cikknek minden szavával egyetértek. Egy dolgot hiányoltam: Ne feledkezzünk el a 87-es, Putnok-Eger vasútvonalról, amely Magyarország egyik (ha nem a ) legszebb vasútvonala. Valóban, a felső szakaszán (Putnok-Szilvásvárad) 2009 óta nincs forgalom, a pálya itt megrongálódott, helyre kellene tenni.
Ugyanakkor a közvetlen kapcsolatoknál szerintem erre a vonalra is lehetne alapozni, pl. egy (Füzesabony -) Eger - Pelsőc - Rozsnyó kapcsolatot vagy akár egy Miskolc - Putnok - Szilvásvárad (-Eger) kapcsolatot. A turista és a kirándulóforgalom szempontjából sem lenne elhanyagolható a vonal. A segítségével pl. megoldható lenne egy bükki körvasút is (Füzesabony-Eger-Putnok-Miskolc-Füzesabony), ami már korábbi javaslatokban is felvetődött. Nagy hiba, hogy erre a vonalra sem a MÁV, sem más nem igazán figyel. Az egyetlen "nagy hibája" az, hogy nem a Dunántúlon van, pedig legalább ugyanolyan adottságokkal rendelkezik, mint a 11-es vonal Győr és Veszprém között. (Azt szerencsére részben sikerült műemléki védettség alá venni) Az elmaradó térség felzárkóztatásában is nagy szerepe volna ennek a vonalnak.
Másrészt nagy hiba, hogy hagyják ennyire elhanyagolódni Magyarország egyik legszebb, hegyeken és völgyeken átívelő csodálatos vasútvonalát.
Ezért én javasolnám a cikkben ezt a vonalat is megemlíteni.
Köszönöm!
Üdvözlettel: Tamás