Regisztráció Blogot indítok
Adatok
AGondolkodo

0 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Remélhetőleg nem a főváros csődjének szele lengedez megint, mindenesetre aggasztó, hogy a BKK-nak egy hónap alatt nem sikerült eltakarítania egy széttört buszmegállóüveget: A BKK csak akkor intézkedik gyorsan ha az őt bírálókat le akarja tiltani a facebookos oldaláról. Most…..
Felsőbb utasítást emlegető pénztárosokkal gyűlt meg a baja víziboci ismerősének, aki csak másodszorra tudott a kedvezményre jogosító igazolványával kedvezményes jegyet venni. Ugyanis a MÁV szabályozása a pénztárosok szerint rájuk épp nem vonatkozott. A segítségedet…..
AGondolkodo 2010.05.25 16:23:40
@Oli bácsi: Csendben megkérdezném, hol mondtam én, hogy felül kell kerekedni a jogszabályokon, vagy hogy igaza volt a MÁV-osnak???

Soraim közt épp e mentalitás ellenkezője olvasható ki; a törvény akkor is törvény, ha nekem nem tetszik - ez különbözteti meg a véleménytől.

Persze lehet, hogy ez is csak az én vízióm.

Mindenesetre - hangsúlyozottan az alaptörténettől függetlenül, pusztán a kommentekben kialakult légkör margójára írandóan - azt gondolom, hogy a hazafiságot nem a határontúliak imádatával mérik, hanem a határon belüli helytállással és ezt különösen annak tekintetében gondolom így, hogy az év 360 napján látom ugyanazt a dunaszerdahelyi rendszámú autót egy környékbeli ház előtt parkolni árpádsávos nagymagyarország-matricával. És ez szerintem minimum visszás.

Az alapsztorihoz meg csak annyit, ha rajtam múlna elektronikussá tenném az egészet, épp a minap láttam az egyik mozinál egy olyan autómatát, ami még a diákigazolványt is megvizsgálja a jogosultsághoz. Ezt a MÁV is meg tudná tenni - ha már normális embereket csak kis számban képes alkalmazni, bár ez is megérne egy külön történetet, ti. hogy hogyan lesznek ilyen emberekből pénztárosok, ha egyszer gyűlölnek mindenkit.
AGondolkodo 2010.05.25 16:32:56
@vazsmegyeigerdezsház: Az ingyenes egészségügyi ellátás, az utazási kedvezmények, egyes közösségi szolgáltatások ingyenes igénybevétele közelebb hozza a nemzetet egymáshoz különösen, mivel a nemzeti test finanszírozza azt és nyilván soha senkinek nem jut eszébe, hogy nekem is több jutna akkor, ha az, akit nemzeti alapon látok el, ugyanoda fizetné az adót, mint én, vagy ott venné igénybe pl. a kórházi ellátást, ahová a tb-t fizeti, vagy például hogy ugyanannyi jogom volna-e a nemzeti könyvgyűjteményben ingyen turkálni, mint annak, aki jobbmódú - és már Románia és Szlovákia is ide értendő, gondolkozz!!! - országból érkezik és még annyit sem fizet az egészért, mint én az adómon keresztül, miközben egy nálam jobban élő álamban fizet mident rendesen.

Te tudod...

Én nem akarom ezt a nézetet kiírtani, csak helyet kérnék szolídan a Nap alatt a rációnak is - azoknak is, akik a nemzet fontossága mellett a gazdasági összertartozás és ésszerűség elvét is fontosnak tartják.

Egyébként mivel csak nekünk, itthoni magyaroknak van intézményes finanszírozásunk a nemzet egészére, ha jól értem, a nemzet teste csak a határon belüli jövedelmekből tud gyarapodni - a 2/3-ad a 3/3-ért.
AGondolkodo 2010.05.25 22:21:15
@cicmen: Szeretném a segítséged kérni egy érdekes probléma feloldásában:

Miért van az, hogy ha valaki nem hisz a határon túl magyarságukat őrzők anyagi segítésének mindenek felettiségében, csak multinacionális - a szebbeket kihagynám, úgyis mindenki tudja - bérenc lehet, aki alig várja, hogy adóforintjai "ofsór" cégben landoljanak?

A válaszhoz adalékként annyit közölnék, hogy a feltételezés - legalábbis az én esetemben - téves. Ugyanúgy nem szeretek mutyira adót fizetni, mint a határon túlra - talán ezért is nem adózok Szlovákiában, pedig megtehetném, mint annyian mások.

A kedvezményről - erről és másikról - továbbra is azt gondolom, hogy nemzeti értelemben ugyanolyan magyar vagyok én is, mint bárki határon innen és túl.

Nemzetstratégiailag meg egyenesen indokolhatatlan az itthon adott kedvezmény, hiszen azzal épp a szülőföldjükről csábítjuk el a magyarokat, ahol pedig érdekünk lenne a memgaradás, hogy kulturális, érzelmi befolyásunk minél nagyobb legyen/maradjon. Persze nyilván ez is hülyeség, amit csak én gondolok így.

Magam részéről zárásként egy kis szillogizmus:

Magyar igazolványt az kaphat, aki igazoltan magyar.
Magyar igazolványt az kaphat, aki nem magyar állampolgár.
Igazoltan magyar csak az lehet, aki ...

;-)
Mindenki unja már a nagyképű DJ-ket meg producereket, akik a 10-15 perc alatt összetoldozott fércmunkáikkal fárasztanak minket. BÁRKI, ismétlem BÁRKI képes összerakni egy ilyen techno vagy milyen számot 10 perc "munkával", és ha valaki kételkedne ebben, ittt a bizonyíték:…..
AGondolkodo 2010.01.29 21:37:25
@Subba Daddy: Szerintem nem ciki, hogy akad pár ódivatú, aki az alap poszt kapcsán írja le gondolatait, akadnak még ilyen ódivatúak, legalább 3...

Egyébként a poszt, a komment és a szerkesztői vélemény is egyszerűen, a magyar nyelvet átlagosan ismerők számára is jól értelmezhetően van megfogalmazva, úgyhogy a helyzet világos, további pörgésre nincs is szükség. ;-)
A backdoor kommunikációs üzenetek középtávoli rokona az a lifthasználati szabályzat, amit egy - egyelőre sajnos meg nem nevezett - multicég egyik irodaházában terjed a dolgozók között. Minden együttérzésünk a dolgozóké, aki ismer hasonló népművészeti alkotást, küldje el…..
Ritkán kap a Homár olyan levelet, ahol nem az eladókra panaszkodnak, hanem épp az eladókat kizsákmányoló főnökökre. Ilyen körülmények között nem csoda, ha az eladók nem teszik oda magukat és aztán dőlnek hozzánk a felhúzott/átvert/megsértett vevők panaszai.Kedves…..
AGondolkodo 2009.01.07 11:30:56
@Juc Kisagyszony: "az a lényeg, hogy a túlóráért nem kap pénzt, és ezt aláírta. ilyet lehet, ha az aláírásával beleegyezik?"

Ha meg van indokolva, akkor igen.
AGondolkodo 2009.01.07 11:52:35
@Carnivora: "Na már most napi 12 óra meló sok millió befizetése után véleményed szerint nekem kellene még szervezni-szponzorálni az oktatási rendszert stb.-t is, vagy a szolgáltatómnak amiért én cserébe adózok?"

Nem kifejezetten rád gondoltam. :-)

És a felháborodás is jogos.

Ugyanakkor az állam nem juthat el minden egyes kisvállalkozáshoz, hogy milyen dolgozóra van szüksége X év múlva, mert jórészt még a vállalkozó sem tudja.

Meg aztán az államon nem is kéri számon senki sem, ezért esze ágában sem lesz erre költeni, hiszen bőrfotelekre is lehet pl.

Normális országokban ez valahogy úgy működik, hogy az ágazati érdekképviselet monitorozza az igényeket a tagdíjakért cserébe - hiszen azért érdekképvisel - de sokszor még a nem tagok közt is, aztán rákényszeríti az államra más civil szerveződésekkel - pl. pedagógusszövetség, meg ilyenek.

Aki meg is fogadja a tanácsot, sőt idővel rájön arra, hogy jobb őket egy állandó csatornába terelni és a végén kialakul valami oktatás-szabályozó rendszer.

Asszem az ilyen szerveződősdit nevezik társadalomnak, meg aktív állampolgárságnak.

Nomármost felénk ez úgy néz ki, hogy aki ütőképes érdekképviseletet szervez, az elvándorol a politikába, mert hosszú távon az az egyetlen egyesületként működő mozgalom, amiből meg lehet élni.

Ezt persze mindenütt beveszi a tagság, mert nincs igazán tisztában azzal, hogy is kéne működjön a rendszer, mert sosem látott még másmilyet, meg minden fizetendőt kötelező letudnivalóként él meg.

A végén meg csak oda jutunk, hogy nem működünk társadalomként - még ha bennem is van a hiba.
Kriszti nem egészen érti, miért csak budapesti lakcímmel lehet majd kisgyerekes bérletet venni:Ma olvastam, hogy e hó 26.-tól meg lehet venni a kisgyerekes bérletet. Négy fiam van és Érden lakom, de iskolába, munkába Budapestre járunk. A határon lakunk. Nagyon megörültem neki,…..
Szerencséje a a Volánbusznak, hogy nem sztrájkolt, mert amit az utastájékoztatás címén végeznek, ha nem is pert, de legalább szemmelverést érdemelnének. Krisz a tévesen kiadott jegyét próbálta visszaváltani, de sehogysem sikerült:2008.03.14-én előre megváltottam a menetjegyet a…..
Sky szerint szervezett ellenőr-rendőr banda garázdálkodik a miskolci villamosokon. A kezelt jegyet kikapják az utas kezéből, leszállítják és ha nem fizeti ki a helyszíni bírságot, rendőrt hívnak. 6 gorilla, enyhe fizikai erőszak, csipetnyi fenyegetés és üvöltöző nő van, de…..
AGondolkodo 2008.04.16 12:08:33
Gumidomino 2008.04.16. 10:21:35

Igazad van, valóban nem valúszínű, hogy ujjlenyomatvizsgálatra kerül sor. No de miért is?!

A felmerülő eset nem büntető, hanem polgári jogi kategória, ezért, ha bíróságra mész, polgári per lsz belőle. Ebben egyrészt a bíró nem köteles minden bizonyítási indítványnak helyt adni, másrészt kell hozzá a jegy, amiről az ellenőr fél év után, mire elsőfokon tárgyalás van, mondhatja azt - BÜNTETLENÜL!!! - hogy elkallódott.

Abban viszont nincs igazad, hogy egy ilyen ügy miatt nyilvántartásba kerülhet az ujjlenyomatod, mert polgári ügyről van szó és az csak a kirendelt, felkért szakértőnél meg a peranyagban lesz meg.

FONTOS! Az ügynek ez a része akkor sem lesz büntetőjogi, ha mondjuk összeverekedtek, vagy lelövöd az egyik ellenőrt.

***

Egyébként jó lenne, ha mindenkiben tisztázódna, hogy buszon érvényes jegy, bérlet vagy utazásra jogosító igazolvány nélkül utazni nem büntetőjogi, hanem polgári jogi kategória - lényegében egy szerződésszegés.

Ennél már csak az lenne a jobb, ha mindenki jeggyel, bérlettel, vagy ingyenes utazásra jogosító igazolvánnyal utazna.

Az meg maga lenne a Kánaán, ha nem ellenőrök, hanem beengedő kapuk lennének, ami piciny hazánkon kívül már mindenütt általános, még a lenézett - és egyébként közösségi közlekedési szemszögből nem jogtalanul lenézett - Törökországban is az.

Nap, mint nap utazom tömegközlekedéssel és azt látom, itt Budapesten a metró ellenőrsorfalán átjutni olyan, mint az evolúció. A gyenge vegzálva lesz, az erős, bármilyen dolog felmutatása nélkül átsétálhat. Ez botrány.

2008 van!/b>

***

Ennél talán már csak az a durvább, hogy az ellenőrzést sokan az "Ezeknek nem veszek jegyet!" méltatlankodással akarják elkerülni, illetve hallottam már elszaladni mellettem olyan embert, aki úgy verekedte magát át az ellenőrsorfalon jegy nélkül, hogy után azt morogta: "Ha, ha, ha, rohadt Gyrucsány!".

Azt gondolom, ők a "mostani ellenzéknek sem fognak" jegyet venni, kíváncsi leszek, akkor mi lesz az indok, talán az, hogy a bolsik a BKV-ban maradtak, vagy tudom is én.

Egyébként meg a jeggyel, bérlettel, igazolvánnyal utazok is lehetnének öntudatosabbak és gondolhatnának kicsit a saját érdekeiktre is. A minap szálltam át a Deák téren és a kocsiból kilépve egy lány arról érdeklődött, van-e ellenőr az átjáróban. Gondolom, nem azért érdekelte, mert a barátja is ellenőr, ezért azt mondtam neki, majd megtudja, ha odaér. Mire többen védelmükbe vették a lányt, hogy nincs és menjen nyugodtan jegy nélkül.

Na, ez kb. olyan, mintha a nagy bevásárlóközpontban a zsemlét lopkodót azzal segítenénk, hogy kitakarjuk őt a kamera előtt.

Tessék felébredni, minden bliccelővel a mi jegyünk és minden zsemlelopóval a mi zsemlénk lesz drágább, mert senki sem utazik, eszik ingyen, csak az a kérdés, ő fizeti-e a "révészt", vagy valaki más, pl. én, te, Ön?
Buszt vezetni lehet hogy unalmas lenne az utasok szopatása nélkül, rendszeresen lemaradó olvasónk azonban bosszút forral és blogot indít az orra előtt ajtót becsukó és gőgösen félrenéző sofőrökről. Már itt is van az első kalandja, ez még verés nélküli.Nap mint nap a Dózsa…..
AGondolkodo 2008.04.10 13:04:53
Nem vagyunk tekintettel másra, de gyakran magunkra sem, hogy arról már ne is beszéljünk, hogy nem szoktunk gondolkodni.

Rengeteg olyan történet van, hogy utas félig-meddig kimt maradt, vagy táska, kabát maradt kint. Szerintem ezen egy tükörbe nézés sokat tudna segíteni.

Olyan is van viszont, hogy az utas a saját butasága miatt sérül, vagy majdnem sérül, vagy kár éri. Ebből a kedvenc esetem, amikor egy hölgy a záródó ajtón egy teátrális mozdulattal behajította a táskáját. Az ajtó becsukódott, a szerelvény elindult. Mire számíthatott, amikor bedobta?

A másik tipikus, szintén metró esetében, hogy úgy akar valaki belépni, hogy a fejét és a vállait tolja előre. Ez aztán nagyon tud fájni, gondolom, amikor összecsapja az ajtó...

Járművezetők egy része pedig szemlátomást jól érzi magát, csak kár, hogy utas is van. A fülkében dohányzik (télen is), első ajtót elállva cseveg az ismerőseivel, headset-tel mobilozik, mp3-at hallgat, stb. hogy az agresszívekről már ne is beszéljünk.

Nagyon gyakran van az is, hogy indokolatlanul hamar indul el lámpás kereszteződés előtt, bár ezt elismerem, egy örök dilemma. Ott viszont, ahol teljesen zárt pályás villamost keresztez egy út, nem tudom, mire kell vigyázni, ki állhat a szerelvény elé.

Amikor vezetni tanultam, az oktatóm mondott egy tök jó trükköt, ti. hogy nézzem az előttem lévő zebra lámpáját, ha pirosra vált, rakhatom egyesbe, mert indulunk jó eséllyel. Ez bejön! :-)

Csak azért írom le, mert minden kereszteződésnek van egy forgalmi rendje, amit nyilvánvalóan ismer az a vezető, aki 2 000 alkalommal ment már el ott. Csak oda kéne figyelni.

És persze az sem ártana, ha végre minden döntéshozó méltó helyén kezelné a közösségi közlekedést, és pl. odafigyelne a lehetséges összehangolásra, meg arra is, hogy az átszállási megállók a lehető legközelebb legyenek egymáshoz, vagy pl. arra, hogy ne kelljen a busznak olyan helyen megállni, ahonnan kiindulva 20-50 méterrel később már a legbelső sávban kell lennie a lámpánál, hogy balra kanyarodhasson, mert akkor tuti minden alkalommal el fog állni 2-3 sávot és ez egy 5-10 percenként közlekedő busz esetében már komoly jelenség.

Arra már gondolni sem merek, hogy legyenek logikusabbak a megállónevek különösen ott, ahol az átszálló jármű esetében teljesen máshogy hívják őket.

Gondoljunk bele, mennyire távoli kérdések ezek, amikor ma ott tartunk, hogy a hálózat szervezését, a finanszírozást mindenki a másikra tolja, de egyéni szinten a járművezetők egy része még arra is képtelen, hogy azokban a megállókban, ahol nem áll meg, léptessen egyet az utastájékoztatóval, hogy mindig az aktuális megállót, átszállási kapcsolatokat írja/mondja be.

Amikor egy-két buszba (60-as, 86-os vonalán) GPS-t raktak, arra gondoltam, egy megoldandó gonddal kevesebb. Nem így lett. Leleményes fővárosi sofőr megoldotta, kikapcsolja a rendszert és jó napot! :-(
Levélírónk régóta dolgozik telefonos ügyfélszolgálaton, így szerinte biztonsággal ismer fel hangokat. Egy nap a telefonja rakoncátlankodni kezd, ezért az diszpécser azt hiszi, csak szórakoznak vele. Névtelen visszahívásról, leparasztozásról, meghazudtolásról szól a ma reggel.…..
Olvasónk azt gyanítja, hogy a hétfői sztrájk végén, amikor újraindult a metró, az első szerelvényen az úgynevezett csókosok utazhattak. A gyanúját az táplálta, hogy a biztonsági őrök egyes egyenlőbbeket már egy óra előtt beengedtek az állomásra, aztán egy fantomszerelvény…..
Olvasónk totális BKV-s vs. utas háborúra szólított föl, amikor megírta nekünk, hogy húzott el az orra előtt néhány csókossal a sztrájk utáni első metró. A posztra most Gergely reagált, nézzük hogy valójában hogy is készült föl a BKV az utazni kívánó nagyszámú utasra. A…..
AGondolkodo 2008.04.08 21:54:46
kinek1986: "úgy érzem hogy értem is tüntettek a BKV-sok, mint ahogy érted is"

Tegyük fel, hogy igazad van.

Akkor miért nem szolgáltattak valami alap szinten, mondjuk a kapacitás 50 %-án?

Tudom, hogy nem állapodtak meg a vezetéssel, de a szakszervezet megoldhatta volna, hogy minden második ember felveszi a munkát a sztrájk ellenére is - akár úgy is, hogy aláírja, hogy ő sztrájkol, hogy meglegyen a 100 %-os támogatás.

Akkor tényleg azt gondolnám, hogy a BKV-sok egészét izgatja, mi van az utasokkal, nem csak héba-hoba egy-egy embert.

Sajnos az ember nap, mint nap nagyon sok olyan alkalmazottal találkozik, akik viselkedésükkel azt erősítik, hogy az utas csak zavaró tényező a közösségi közlekedésben. Igaz, vannak lelkiismeretesek is.

Egyébként köszönöm a metróvezetőknek és minden más metrósnak, hogy hétfő délután dolgoztak, sőt köszönöm mindenkinek, aki dolgozott hétfőn és az év maradék 364 napján, hogy a fizetésért tett, tesz, vagy tenni fog valamit, különösen azoknak, akik közpénzből, tehát az én adómból (is) kapják azt! :-)

Ez utóbbi köszönetemmel nem azt akarom degradálni, hogy a metró volt az egyetlen olyan üzem, amely tényleg 13 órától működött, csupán arra akarom felhívni a figyelmet, hogy nem kell mindenkit homlokon csókolni, aki munkaidőben, munkakörében teszi a dolgát.

Ez pár év Magyarországi tartózkodás után talán hihetetlen, de akadnak olyan szegletei is ennek a sárgolyónak, ahol az a természetes, hogy akit megfizetnek, az dolgozik, aki dolgozik, az tisztában van vele, hogy a munkája igénybevevőjének elégedettségétől függ az ő jövője, meg azzal is, hogy a jó munka megbecsülést érdemel, ami büszkeséget ad a dolgozónak, aki igénybeveszi a szolgáltatást, az megbecsüli a minőséget (ha kap) és meg is fizeti azt, a pénzből pedig az kap, aki dolgozik.... - és kezdődik az egész előlről.

Itthon ez a körfolyamat, nem egészen így néz ki... :-(((