Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Xanton

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindig is az volt a közvélekedés Magyarországon, hogy a pedagógus tanítson, az orvos gyógyítson, a nővér ürítse az ágytálat, a melós dolgozzon, a fodrász vágja le az ember haját, kivéve, ha nincs neki, a takarítónő takarítson, a diák tanuljon, a nyugdíjas kártyázzon. És fogják be a szájukat. Ez a…..
Xanton 2016.04.20 22:10:32
A jelenlegi követelések nagyjából úgy jöttek, ki, hogy mindenkinek volt valami baja, és az összeset betette a szakszervezet a követelések közé. Ez baj. Azokat a gondokat kellene követelni, amiben mindenki egyetért a szakmában, hogy gondok.

Jelenleg (gimnáziumi tanárként) a következő gondokat látom, ami tuti gond:
1. A gyerekek úgy érkeznek a gimnáziumok többségébe, hogy az általános iskolában nem jut elég idő az alapvető készségek elsajátítására, mint szövegértés, számolás, de még egy értelmes ábrát is nehezen rajzolnak le. Csökkenteni kell a tananyagot és erősíteni a kompetencia alapú oktatást, vagy átállni a máshol remekül működő 9+3 évre.
2. A gyerekek a gimnáziumi képzésben túlterheltek. Heti 35 tanóra után elvárni, hogy minden nap otthon még 2-3 óra menjen házira meg tanulásra elég kemény. Akkor tudja teljesíteni a diák, ha tényleg nincs más dolga, mint a tanulás. Erre a gondra két megoldás kínálkozik: Vagy a teljes alapképzés mennyiségét csökkentjük, vagy a specializálódást hozzuk korábbra. (Kb naponta hallom, hogy "nekem úgysem lesz szükségem soha fizikára")
3. Az osztályok, csoportok létszámát csökkenteni kell. Nem tudsz 30-35 embert folyamatosan egyformán lekötni, függetlenül a motivációs szintjükről, vagy az aktuális lelkiállapotukról. (Igen, ehhez több tanár kellene, és nyilván többe kerülne az államnak.)
4. Korrekt, normális minősítésre van szükség, hogy tényleg az legyen tanár, aki alkalmas rá. Volt már pár olyan kollégám, akiről az egész iskola tudta, hogy alkalmatlan tanárnak, és nem lehetett vele mit kezdeni. A jelenlegi minősítési rendszer az elmúlt években egyet sem tudott kiszűrni közülük. Csak a jó tanárok szívtak emiatt.

Én ma nem sztrájkoltam, mert nem a minimum, hanem a maximum a követelés. Ha ezen a héten csak 50 órát fogok dolgozni, akkor nem javítom ki az összes dolgozatot, vagy nem tudom összeállítani a jövő hétre a kísérleteimet, hogy élvezetessé tegyem az óráimat. A könnyű heteimen beleférek a 40 óra munkába. Nem panaszkodom a saját túlterheltségemre, mert szeretem a munkám. Van +25 nap szabadságom, amikor kipihenhetem magam.

Nem vagyok elégedetlen a fizetésemmel, bár nekem van lakásom, így nem kell albérletre fizetnem, és nem kell eltartanom gyereket sem. Dolgoztam versenyszférában, most is gond nélkül el tudnék helyezkedni, és kb másfélszer annyit vinnék haza, mint most, de nekem nem lényeg a pénz. Viszont azt tudom, hogy a mai társadalom azokat tartja nagyra, akik sokat keresnek, a kvalifikáltabb munkaerő alapvetően a pénz irányába megy. A magasabb fizetés 10 éves távlatban növelné a pedagógusok minőségét, és újra megbecsülést adna a tanároknak. Újra lenne olyan diák, aki majd tanár akarna lenni.
Xanton 2016.04.21 07:04:14
@Online Távmunkás: Pont arról beszélek, hogy az a minősítés, ami eddig volt, nem szűrt ki senkit, viszont aki meg rendesen meg akarta csinálni, többet dolgozott vele, mint a szakdogájával annak idején.

@Blacke: Azért nem tudják a gyakornokaid, mert a diákok többsége a végzős évfolyam elején kezdi el nézni, hogy hova is kellene mennie továbbtanulni, és megdöbbenve látja, hogy az orvosira bioszt is kellett volna tanulni.