Regisztráció Blogot indítok
Adatok
namargo

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Számomra egészen váratlan módon az előző írásom hihetetlen tömegű embert vonzott ide. Nem dicsekvésként mondom, de több, mint tizenháromezer emberhez jutott el. A visszajelzések (nem csak az itteni kommentek, hanem email-ek, facebook-os kommentek és üzenetek) elég vegyesek, a teljesen egyetértek-től…..
namargo 2016.02.17 11:38:51
TÖKÉLETESEN egyetértek a cikkel! Mint tanulás-tréner UGYANEZEKKEL a problémákkal szembesülök, s én nem csak felnőtteknél, gyerekeknél is!

A tanulás-módszertani tanfolyamokon mi is ezzel kezdjük: stresszoldás. No meg, önismeret, célkitűzés, időbeosztás -melyek szintén a stressz elkerülés fontos eszközei- s csak EZUTÁN tanulunk tanulni. Sok kollégával beszéltem már, sokaknak segítettem. Általános tapasztalat: ha a tanóra első 5 percében lazító gyakorlattal kezdenek, sokkal jobb hangulatú, termékenyebb órákat tudnak tartani.

A másik: én azt tapasztalom, hogy a kollégák jelentős része abban a hitben van, hogy egy jó tanuló gyereknek nincs szüksége tanulás-módszertanra, hiszen ő "megoldotta" már a tanulás mikéntjének problémáját.

EZ ÓRIÁSI TÉVEDÉS, kedves Kollégák! A hozzám járó gyerekek legalább fele jó, sőt kitűnő tanuló az iskolában! SZINTE mindegyikük legfőbb gondja, az eszméletlenül sok idő ráfordítás a tanulásra. 13-14 éves gyerekekről tudnék mesélni, akik még este 10-kor is tanulnak!

Ezek a gyerekek rendszeres orrvérzéssel, gyomorpanaszokkal, semmiből jött dühkitörésekkel .. stb küzdenek. Szoronganak. Az ilyen gyerekeknél elegendő -mint a cikkben is olvasható- néhány relaxációs technika, ÉFT technika, és 1-2 hét alatt!!! csökkennek a tünetek! SŐT! A tanulásra fordított idő is! EGYÉRTELMŰ a következtetés tehát: a stressz mentes tanulás=gyorsabb, eredményesebb, élvezetesebb tanulás.

Ha ezt még "megfejeljük" a fentebb említett célkitűzés, időbeosztás tudományával, valamint jó - mármint személyre szabott- tanulási módszerekkel, akkor az illetőnek egyszerűen megszűnnek a tanulási gondjai.

Nagy problémának látom, hogy IGEN -mint ahogy a cikkben is elhangzik- a pedagógusok NEM ismerik a tanulás-módszertant. SŐT! NEM ISMERIK EL A JELENTŐSÉGÉT nagyon sokan! Pedig! A gyerekek túlterheltsége NEM CSAK tananyag csökkentéssel, hanem jó tanulási módszerekkel is csökkenthető! (hozzátéve persze, hogy szükséges a tananyag csökkentés, hisz nem is a "rőfre" mért tananyag a sok a mai helyzetben, hanem a mennyiség miatt az ülepedési, érési, gyakorlási idő kevés.)

IGEN! MINDEZT már réges-régen tanítani kellene az iskolában! Sokkal több sikerélménye, sokkal jobb hangulata lenne, és jóval eredményesebbé válna így tanár is, diák is :)
A két eset nagyon más, de mindkét közszereplő különös mondatokat mondott. Ráadásul ezek a mondatok nagyjából leírnak egy viszonyt a rendszerhez, amelyben élünk. Innen, a kávézóból nézve az író és a tévés műsorvezető is félreérti a helyzetet. Konrád György azt…..