Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Higany

0 bejegyzést írt és 889 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Fu. Amúgy meg...
Higany 2016.04.24 16:09:19
A PKD-konstrukció gyakorlatilag megmentette a hazai buszgyártást. Most azonban könnyen a sírásójává is válhat...
Higany 2016.02.12 23:02:37
@petivagyok innen: Szép gondolat, van is benne igazság, de szerintem a külföldi cégnek kifizetett pénz távozása az országból kb. ugyanaz, mintha egy hazai tulajdonosú vállalat játszaná ki egy ciprusi számlára a profitot, mint ahogy az elég gyakran előfordul. Persze, attól a dolgozók bére legalább még itthon marad.
Megvan a - jogorvoslatok előtti - végeredmény, igen magas elutasítási arány mellett végül tizenhárom kispárt bukta el a számlálásnál a listaállítást. A sikerrel járt pártok többsége is alacsonyabb támogatási kategóriába került néhány jelöltjük kiesése miatt, de még…..
Goodwood 2012. St.Mary's Trophy. Mindig megnézem ezeket, havonta egyszer rámtör a vágy, hogy autóversenyt nézzek, ilyenkor törvényszerűen itt kötök ki. Aztán közben olyan hangosan üvöltök, hogy hirtelen azt veszem észre, hogy Stump Bandi és Csik is itt guggolnak a székem mellett…..
Belsőség KE-Jetronic szerelés 2013.02.24 06:00:00
- Ezt még berakod, és tutira jó lesz! - biztatott Göbölyös doktor, amikor betettük a vákuumvezérelt gyújtásvezérlőt a Mercibe. A hatás kísérteties volt, kicsit jobb lett, de csak a rámpán sikerült elérni, hogy injektáljon megint. Először csak egy kis torpanás, aztán a…..
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete. Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette  és egy…..
Fontos kérdésem van: ki látott reggel hókotrót a magyar települések fontos tömegközlekedési útvonalain? Nem csak budapestiek játszhatnak. A kommentekben gyűjtsük össze a tapasztalatokat, hátha így hamarabb észbe kapnak a hómunkások. Mobiltelefonnal készült videókat is…..
Belsőség Indiai SUV-val ebédre 2013.01.08 17:45:31
Az év első Brekiburger-látogatása mindig ünnepszámba megy. (Oké, Bodega Vágóhíd a büfé valódi neve, a Breki csak egy családias becenév.) Nagyon rákészültünk már, hiszen egy Borzasztó Burger önmagában is ünnep, az év első hamburgerét pedig már tradicionálisan ott…..
Az ellenzők egyik érve szerint  az ún. gyermekbetegségek hozzátartoznak a gyerek egészséges fejlődéséhez.Tessék mondani, a gyerek megnyomorodása, esetleg halála mennyire tartozott hozzá az egészséges fejlődésükhöz? A Faceook egy csoda, ott mindennel találkozol. A…..
A babapopsikon lévő piros pöttyök, illetve a pogácsa sorsára jutó államadósság (mindkettő megszikkad - muhaha) közvetlenül nem érdekel. De a pöttyös babapopsi és a pogácsa sajnos nemcsak a verbális környezetszennyezésben merül ki. Ez az elemi hülyeség tükröződik…..
Higany 2012.11.17 22:24:59
@nincs_nick: Hol adnak ma Magyarországon 600e bruttót egy kezdő mérnöknek? Egy pályakezdő villamosmérnöki fizetés évek óta 280e körül van. Már, ha egyáltalán nincs létszámstop.
Update: jönnek az első MastCam fotók! El fog tartani egy darabig, amíg mind eljön, és ez még csak a 34 mm-es kamera, a 100 mm-es objektív még nagyobb felbontásra lesz képes! Egy nyers kép egy kerékről, alatta pedig a Gale-kráter fala (credits: Daniel Machacek). Ezt meg a…..
Higany 2012.08.14 13:18:44
@EvilHedgehog: Nem, Ő annál sokkal cizelláltabb lélek:
9gag.com/gag/5047093

:)
  Az államilag támogatott keretszámok brutális megvágásának eredményeként az intézkedés ellen tiltakozókkal szemben megindult a hőbörgés a másik oldalon is: „Úgy van, minek ide ennyi diplomás, még egy villanykörtét se tudnak becsavarni, aztán elmennek külföldre mosogatni a…..
"Budapest nagy mosolya :) (Panoráma légifotó 400 méter magasból; 10-12 próbálkozás kellett hozzá, nem volt egyszerű összehozni.)" - írta Sárközi Szabi, aki az Urbanista Facebook-oldalára töltötte fel képét. Nagyon örülök, hogy nem adta fel hamarabb és gratulálok a fotóhoz,…..
Belsőség Az autó megköszöni 2011.09.02 07:00:00
Elmegy az autó úgy is, ha nem nézünk be soha a gépházba. Egy darabig. Csak sajnos nem tudhatjuk, mikor van vége ennek a darabkának. Ha már fel-felvillan az olajlámpa, pirosban jár a hőmérő, lehet, hogy késő benézni a motorháztető alá, akkor tényleg át kell adni a helyet…..
Higany 2011.09.02 19:03:55
@balota: A príma Megane II kiírja indítás után a műszerfalon, hogy mennyi az olajszint és hogy után kell-e tölteni. Nagyon figyelmes szolgáltatás, apró malőr, hogy össze-vissza teszi ezt. Először a frászt hozta rám, amikor kiírta, de a nívón rendben volt. Azóta csak bosszankodom miatta és nem veszem komolyan, inkább sűrűbben nézem a nívót. Tipikusan a poénból farkast kiáltás esete...
Ugyan Afganisztán továbbra is a Föld segge lyuka (legalábbis az egyik), de kedves őrültek mindenütt vannak: például akik 2009-ben megalakították az Afghanistan Astronomy Association-t, és megpróbálják a csillagászatot és úgy általában a tudományt eljuttatni a népüknek.…..
Itt ülök a Vestjyllands Højskole kertjében egy kis fa kilátószerűségen, és wifi-vel blogolok. Ha felállok, akkor pont ellátok a Velling melletti Vestas gyárig, ahol rengeteg szélmalom (bocs, tudom, hogy szélerőmű, csak angolul windmill) forog ütemesen, de igazából van egy…..
Higany 2011.05.21 14:53:10
Annyit azért el kell mondani a villamosenergia-rendszerről, hogy (villamos) energiát tárolni nem lehet benne, a termelésnek mindig ugyanannyinak kell lennie, mint a fogyasztásnak. Ez elég bonyolult dolog, ezt a részét nevezik P/f szabályzásnak és a rendszerirányító feladata ezt koordinálni. Ha kevesebb a termelt energia, mint a fogyasztott, akkor a frekvencia csökkenni kezd, ha több, akkor meg nőni. A motoros fogyasztók, vagy a generátorok meg nem nagyon szeretik az ilyesmit, a névleges frekvenciától (Európában 50Hz) való 1-2 Hz-es eltérés is ezek kieséséhez vezet, ami további lengéseket okoz a rendszerben, ami újabb generátorok kiesését okozhatja. (lásd a szinkron generátor tranziens stabilitása). Jó dolog a szélerőmű, csak kell melléjük beépíteni ugyanannyi gyorsan indítható, könnyen szabályozható erőművi kapacitást is. Ilyen pl. a tározós vízerőmű, a szivattyús-tározós erőmű, vagy a gázturbinás erőművek. Előbbiekhez sajnos az ország földrajzi adottságai nem megfelelőek, a GT pedig drágán termel és a hatásfoka is alacsony, mert a gyors indíthatóság, rugalmas szabályozhatóság miatt kombinált ciklusról szó sem lehet. Az alaperőművekkel (pl. atom) szabályozni pedig technológiai és gazdasági okokból sem célszerű. Ezért irtózik a szélenergiától itthon a rendszerirányító. Ezek tisztán szakmai realitások. Atomlobbiról, meg erőművi lobbiról szó sincs. Az ország híján van az erőművi kapacitásnak. Erőművet építeni, villamosenergiát termelni nem éri meg jelenleg Magyarországon. Nem volt benne a hírekben, de idén is bezártunk már pár erőművet az ország keleti felében. Az erőművek úgy próbálnak túlélni, hogy biomasszára állítják át a blokkjaikat. (Régebben inkább csak papíron tették, páran meg is dőltek vele, hogy szénnel tüzeltek amikor azt hitték senki sem jön ellenőrizni) Újabban a szalma a sláger, a Pécsi Hőerőmű is ilyesmit csinál jelenleg. Tökön tudnám szúrni magam, amikor valami elmebajos paragrafusokkal szabályzott átvételi árak miatt csökken a beépített teljesítmény és hajmeresztő műszaki megoldásokat alkalmaznak.
Papírzsepi kolléga beleerősített, s az isten sem mossa le róla a gyanút, hogy előre kitervelten szerkesztői babérokra tör (amire - elismerjük - elég komoly esélyei vannak).Mai posztja egy 43 évvel ezelőtti eseménysorozatot dolgoz fel, ahol egy elsüllyedt szovjet tengeralattjáró…..
Higany 2011.03.21 20:58:24
@tudi: A SCUD az R-11, majd az R-17 rakéta volt. Hatótávolságában, méretében is elmarad az R-21-től.
Csak a nagyon pesszimisták gondolhatták, hogy Vérnűsző Barom végleg kiírta magát a Milstoryblog szerzőinek névsorából. Legújabb, itt olvasható írása hozott anyag ugyan (mástól hallotta), de ennek ellenére magán viseli az eddigi legtermékenyebb szerzőnk stílusának minden…..
Higany 2011.01.15 11:31:23