Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mini

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem tudjuk, ráadásul nem is akarjuk leplezni mélységes boldogságunkat, hogy hátradőlve, kényelmesen nézhetjük végig a jogtalan ügyfélfenyegetés bíróságilag elítélt bajnoka, az Intrum haláltusáját. Még, még, lassabban, lassabban. Mai örömünkre a rokonszenves behajtócég…..
Mini 2008.07.09 18:31:59
Szia Verm.

Én olyan munkakörben dolgozom, ami kis rálátást enged a számlatartozások kezelésére, ill. a behajtás egyes szintjeire. A probléma ott kezdődik, hogy akár a Centrum, akár a telefontársaságok, vagy akár a bankok úgy működnek, hogy a lejárt és többszöri felszólításra sem rendezett tartozásokat csomagokba gyűjtik és azt egy adott összegért piacra dobják. Az a behajtó kapja az adott csomagot, ami éppen a legversenyképesebb a piacon egy adott típusú tartozás behajtásában. Ha mondjuk Te befizetted a Centrumnál a büntidet, de a Centrum nem könyvelte azt le (linkségből, vagy adminisztrációs hiba miatt), akkor bekerülhet abba a csomagba, amelyet aztán eladnak valamelyik behajtó cégnek. Ha mondjuk egy link megbízóról van szó és a befizetéseket nem, vagy csak a tartozás eladását követően könyvelik, akkor kialakul az a probléma, hogy a már befizetett tartozást ismételten követelni kezdik rajtad. Amennyiben Te nem tudsz igazolást (pl, bizonylatot) felmutatni az adott összeg befizetéséről, azt a behajtó cég méltán tarthatja be nem fizetett jogos követelésnek, hiszen a megbízó (pl; centrum, telefonos cég, vagy bank) nem teljesített tartozásként adta át nekik. Plusz a megbízó a tartozás eladásakor dokumentumokat is átad a behajtónak, ami bizonyítani hivatott a követelés jogosságát. Ő sajnos nem tudja kivizsgálni, hogy ez valóban jogtalan-e, hiszen nincs belelátása egyetlen rendszerbe sem. Viszont, ha Te elküldöd az igazolást a befizetésről, akkor már fel tudják venni a kapcsolatot a megbízóval, aztán innentől kezdve eltudják bírálni az adott követelés jogosságát, avagy jogtalanságát.
Amennyiben nem mutatsz bizonylatot, és a tartozást sem rendezed, akkor ugye egy idő után a megbízótól kapott dokumentumok alapján a bírósághoz fordulnak. Aztán a bíróság dönt a tartozást illetően. Itt hozzá kell tennem, hogy, ha belegondoltok sok esetben a behajtó nyer, hiszen a világ sajnos nem becsületes emberekkel van megtömve, így ha hiszitek, ha nem az esetek többségében (Centrumot leszámítva, velük kapcsolatban nekem is fenntartásaim vannak a TV-ben látottak, ill. az újságban olvasottak után) a behajtóhoz jogos követelések kerülnek. Mivel mint fentebb is írtam van egy kis rálátásom a dolgokra, így tudom, hogy az esetek 90-95 %- a jogos. Ez sajnos így van. Szomorú, és mindenképpen elgondolkodtató. Az emberekben nincs annyi becsület, hogy ha mondjuk felvesznek egy személyi hitelt, akkor azt a szerződésben foglaltak szerint rendezzék is. Ez igaz a telefonos tartozásokra is. Sokan használják a szolgáltatást, az adott helyről elköltöznek és persze a tartozás kifizetetlen marad. Vagy nem is kell elköltözniük. Vannak, akik úgy gondolják, hogy nekik nem kell befizetni a számlákat. Nekik ez a természetes!
Ha pedig már linkségből nem fizettek, de a behajtó megtalálja őket, akkor legyen bennük annyi becsület, hogy a behajtó felé rendezzék azt. Hiszen minden szolgáltatás pénzbe kerül. A boltban sincs ingyen a kenyér. Egy szolgáltatást nem kell igénybe venni, és akkor nem kell később visszafizetni semmit. Ez teljesen olyan, hogy ha a boltban nem teszel a kosaradba kenyeret, akkor a pénztárnál természetesen nem kell kifizetned.
A határozott fellépésen múlik minden. Judit kezéből például lazán kikapta az ellenőr a diákigazolványát, hogy "akkor ő ezt most lefoglalja", vagy kap 12 ezer forintot vagy hatezret vagy valami. A szóváltás dulakodássá fajult, egy állítólagos ujjcsavarás után viszont…..
Volt már ilyen, de a jelek szerint az Intrum nem unta meg, hogy egy adatvédelmileg aggályosan megszerzett (azért jó lenne tudni, ki köp a behajtónak) - esetünkben titkos - mobilszámra értelmetlen felszólításokat küldözgessen:Kaptam ma egy SMS-t az INTRUM JUSTICIÁTÓL a következő…..
Mini 2008.02.26 10:37:56
Szerintem aki tartozik az fizessen! Valószinűleg egyetlen behajtó cég sem hívná fel a kedves ügyfeleket, ha azok a szerződésben vállalt határideig teljesítettek volna. A telefonszámokkal az a baj, hogy a mobilszolgáltatók fél éves jegelés után ismét kiadják a telefonszámokat. Ez rossz, hiszen ki tudja, hogy az adott telszám tulajdonosa korábban milyen életet élt. Ha tele van rendezetlen hitellel, akkor az szopacs, ugyanis ezen a telefonszámon fogják keresni a hitelezői. Vagy a behajtással megbízott cégek! Ilyenkor elég, ha felhívjuk az adott behajtó cég ügyfélszolgálatát és szólunk, hogy sorry, de ez a telszám X ideje az enyém, és nem ismerem az ügyfelüket! Mivel én is hasonló munkakörben dolgozom, tudom, hogy szó nélkül törlik a számot, többet azon nem keresik a tartozó ügyfelet! Olvasva a fent leírtakat szánalmasnak tartom, hogy a legtöbben próbálják lehúzni a szakmát, ill. itt-ott bizonyos fórumokon megkeresik a kollégákat. Azt azért ne felejtsük el, hogy valószinűleg nem "zaklatna" senkit a behajtó cég, ha a kölcsönt nem csak felvenni tudná néhány jóravaló delikvens, hanem azt a szerződésben foglaltak szerint vissza is fizetné! Persze erről sokan elfelejtkeznek, és ők vannak a legjobban felháborodva. A másik csodálatos dolog a parkolás! Sajnos vannak különböző közlekedési és parkolási szabályok, amik mindenkire vonatkoznak. Ha egyeseknek nem tetszik, hogy egy-egy bírság miatt keresik őket, hát kezdjenek el a kijelőlt helyen parkolni! Ezek az emberek maguknak csinálják csak a problémát, utána persze ők vannak a legjobban megsértődve! A lényeg: mindenki nézzen kicsit saját magába mielőtt mutogatni kezd másokra!