Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vanek ur

0 bejegyzést írt és 1045 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amint az várható volt, az úgynevezett vármegyebérlet táján totális a káosz. A nemzetvezető bejelentett valamit, mindenki más meg próbál alkalmazkodni a kialakult helyzethez, s kapkodja a fejét. Ami ma igaz, az tegnap se volt és holnap se lesz. Ami holnap lesz igaz, az ma nem volt az és tegnap sem.…..
Mozdonyvezetők nyílt levele itt érhető el. A mozdonyvezetők nyílt levelet írtak az autósoknak, annak apropóján, hogy idén már rekordot döntő - 39 vasúti átjárós baleset történt, köztük tizenhét halálos áldozattal. A baleset során nemcsak a gyászoló család érzi meg a tragédiát, hanem a…..
vanek ur 2022.05.04 13:56:45
@tiltsál ki te gyökér: "Egy rakat olyan hely van, ahol már akkor lezár a sorompó, amikor a vonat még csak beáll az 500 méterre levő állomásra."
Ha automata a sorompó, az nem fogja tudni, hogy a vonat megáll-e az állomáson vagy sem. Az úgy van belőve, hogy a nem megálló vonat se üssön el senkit.
@midnight coder:
Az automata sorompó faék egyszerűen működik, de pont így üzembiztos:
Jogszabályban meghatározzzák, hogy a fénysorompó pirosra váltása után mennyi időt kell hagyni, hogy akik a váltáskor még a síneken vannak, vagy nem tudtak megállni, le tudjanak menni a sínről - a gyalogosok is. Ha van sorompó, ennek a lecsukódására is kell időt hagyni. Utána megnézik, ennyi idő alatt az adott szakaszon engedélyezett legnagyobb sebességgel mekkora utat tesz meg a vonat, és oda teszik az érzékelőt, ami csukja a sorompót.
Ha pl. ez az idő 30 másodperc, akkor 120 km/h-ás pályán 1 km-re lesz az érzékelő a sorompótól. Ha viszont a vonat nem 120-szal jön, hanem csak 80-nal (mert mondjuk tehervonat), akkor nem fél percet fogsz várni, hanem 50 másodpercet.
Van olyan sorompó, amit összekötnek a vasúti jelzővel: a vonat addig nem kap szabadot, amíg a sorompó nincs lezárva. Ekkor a vasúti jelzőt úgy rakják le, hogy a vonat akkor is meg tudjon állni az átjáróig, ha teljes sebességgel ér a tilos jelzőhöz. Az érzékelőt pedig úgy teszik le, hogy a vonatnak ne kelljen megállnia, illetve lassítania. Ez azt jelenti, hogy az érzékelő 120-as pályánál legalább 2-3 km-re van az átjárótól. Lehet számolgatni a perceket.
"Mondjuk amúgy azon is el lehetne filózni, hogy ha a mozdony amúgy sem tud megállni ha észleli az autót a sínen, akkor mi a fasznak kell mozdonyvezető, miért nem lehet ezt egy automata rendszerrel vezérelni?"
Nem azért nem tud megállni, mert annyira nem akar. A vonat fékútja nem 50 méter 100 km/h-ról, mint egy átlag személyautóé, hanem több száz méter, de akár 1 km is lehet sebességtől és tömegtől függően. Az autó még a sínen nincs, amikor már fékezni kellene, hogy meg tudjon állni.
Önvezető vonatokkal amúgy kísérleteznek, sőt, metróvonalak már működnek is emberi vezető nélkül. De a vasúti mozdonyokon már most is vannak automatizált biztonsági eszközök, pl. automatikusan megállítja a vonatot, ha a mozdonyvezető "benézne" egy pirosat.
Oldboy vs. Oldboy A bűncselekmény: A dél-koreai nemzet talán legemlékezetesebb (azóta persze jelentkeztek egy Élősködőkkel), atomvillanásszerű remekművét ennyire rosszul és (itt ez a jelző hatványozottan igaz) ennyire feleslegesen feldolgozni maga az emberiség ellen elkövetett bűntett. Mindenki…..
vanek ur 2021.03.03 12:24:32
Nem értek teljesen egyet azzal, hogy a Menekülés a győzelembe a 2 félidő a pokolban film remake-je lenne. Mind a kettő ugyanabból a sztoriból táplálkozik (en.wikipedia.org/wiki/The_Death_Match), de ezen az alapon a Hajrá, fegyencváros! és az ennek tényleges remake-je, a Csontdaráló is a magyar film remake-je lehetne...
Szóval pont annyira remake, mint bármelyik film, aminek az a címe, hogy Hamlet.
Egyébként egyetértek: nem amerikai filmek amerikai remake-je általában gyengébb, mint az eredeti: a vígjátékokban több a vaskos humor és a slapstick, a drámai tanulságok szájbarágósabbak, stb.
Az említett Két tűz között és Oscar tényleg a szabályt erősítő kivétel, ahol sikerült egy jobb alkotást letenni az asztalra.
Megjegyzés: az se segített az amerikai verziókon, amikor az eredeti alkotó(kat) hívták át az USÁba: lásd Magas barna férfi..., vagy az Apám, a hős.
December 1-én volt 25 éve annak, hogy bemutatták Magyarországon az Oroszlánkirályt. Ezt a filmet bizonyos vagyok benne, hogy senkinek nem kell bemutatni, hisz megnéztük mi, a szüleink – akik vittek a moziba - és a nagyszüleink – akikkel megnézettük videókazettán. A filmnek hihetetlen hatása volt,…..
vanek ur 2020.11.23 13:10:12
Korszakos élmény volt mindenkinek, aki anno látta.

Bár kétségkívül nem mese az alapja, a sztori nem igazán Disney saját ötlet. Több helyen egyértelműen egyfajta Hamlet feldolgozásnak tekintik, és a fő történetvonalat látva ez nem teljesen alaptalan.

Abban is újdonság volt a film, hogy talán az első olyan Disney animáció volt, ahol szinte az összes főbb szerepet nem azok a színészek kapták, akik amúgy rajzfilmekben nagy tapasztalattal rendelkeztek, hanem a filmiparból ismert sztárok. (Korábban is kerültek be nagyobb nevek Disney rajzfilmbe hangnak - pl. Robin Williams az Aladdinban, - de az még csak 1-1 szerepnél volt, egyáltalán nem volt általános.) Egy párat meg is említettetek, de vannak még nagynevű hiányzók:

Zazu: Rowan Atkinson - Verebély Iván
Nekem Rowan Atkinson akkoriban Mr. Bean volt, így többek között ezért is néztem meg angol hanggal is a filmet anno (1 mozi játszotta a Rákóczi úton így).

A 3 hiénából kettőnek a hangja szintén ismert komikus: Whoopi Goldberg (Martin Márta volt a hangja - szinte szokás szerint, és ahogy valamikor akkor írták, szinte lejátszotta az eredetit) és Cheech Marin (magyar hangja Borbély László, róla is hasonló jókat írtak emlékeim szerint). A harmadik hiéna csak nevetett, őt a már akkor is rajzfilmes veteránnak számító Jim Cummings szólaltatta meg.

Még egy dologról emlékezzünk meg: a 2003-as dvd kiadásba került bele egy plusz jelenet, ahol az addigra elhunyt Sinkovits Imrét Vass Gábor váltotta.
Pár napja még azt hittük, hogy nehéz győztest hirdetni a "ki tartja magánál a legpofátlanabb módon az utas pénzét" versenyben, de a Ryanair a friss húzásával nehezen behozható előnyre tett szert. Azt, hogy a légitársaságok többsége sunnyog és a koronavírus-járvány miatt törölt járatok után nem…..
vanek ur 2020.05.24 19:19:52
@Etniez: Bevallom őszintén, volt egy gondolatom, amit nem akartam ide beírni, nehogy ötletet adjak. Nos, úgy néz ki, nem kellek én ide, O'Leary úr magától is épp elég fifikás.
A Mirror híre szerint a Ryanair feketelistázással (és kvázi letiltással) fenyegette meg azokat, akik banki úton kérik vissza a pénzüket: www.mirror.co.uk/money/ryanair-threatens-blacklist-people-who-22063452
A cikk szerint azt írták a visszatérítés felől érdeklődőknek csetben, hogy a chargebacket csalásnak tekintik, ami miatt kitiltják az illetőt a Ryanair járatairól. Bár a hivatalos kommunikációban ezt végül cáfolták, szerintem az ördög (és O'Leary úr) nem alszik...
vanek ur 2020.07.30 13:19:51
@Fillér B. Gusztáv: Lehet, hogy közrejátszott a gyorsaságban, hogy a cseten jeleztem nekik, 7 napjuk van a pénzt utalni és nem veszem be azt a maszlagot, hogy otthonról nem intézhető a refund, valamint kértem a beszélgetés leiratát emailben.
Ahogy az Okosutason is írtad, az nem túl jó a légitársaságnak, ha sokan chargeback-elnek (tényleg, mikor lehet ott is kommentálni a cikkeket? ha nem ott, akkor itt?), talán kinézték belőlem, hogy ha nagyon elhúzzák, oda viszem át az ügyet...
Három és fél hónap után újra útra keltünk. A célpont kiválasztásánál természetesen a járványügyi helyzet és a beutazási szabályok voltak elsősorban mérvadóak. Egészen pontosan három kritérium volt: nagyon akarjunk oda menni, nullához konvergáljon a koronások száma az adott területen és lehessen is…..
vanek ur 2020.07.02 16:49:45
@tlantos: "Meseld mar el, minek kellene maszk a nathara?"
Ezekkel a maszkokkal azt akadályozod meg viszonylag hatékonyan, hogy bárkinek is átadj bármilyen cseppfertőzéssel terjedő nyavalyát, ha éppen van neked olyan - akár a tudtodon kívül. Meglepő módon az orvosok sem elsősorban azért hordanak, maszkot, hogy ne kapjanak el semmit, hanem hogy ők ne fertőzzék meg valamivel az amúgy is beteg embert. Az azért belátható, hogy az utastérben dolgozó repülőtéri alkalmazottak naponta többszáz emberhez kerülnek olyan közel, hogy ha épp betegek, megfertőzzék a másik embert.

"Az ebolanal nem volt ekkora hiszti"
Mert az Ebola elég hamar produkál olyan tüneteket, ami nyomán felismerhető, és a beteget el lehet különíteni, hogy ne fertőzzön meg másokat. Ezt a koronavírust elég sokan szinte tünetmentesen átvészelték - persze attól még fertőzőképesek voltak, és fertőztek is.

Mondod, hogy ez is egy egyszerű nátha. Az emberek többségénél tényleg, egy kisebb részük viszont kórházba kerül vele, és a kórházba kerülők egy része nem éli túl a fertőzést. Ezzel a vírussal az a probléma, hogy egy átlagos influenzához képest többször annyi ember kerül vele kórházba, az esetek súlyosabbak, a gyógyulás tovább tart és a halálozási arány is magasabb. Egy átlag influenzajárvány csúcsán Magyarországon heti 30-40 ezer megbetegedést regisztrálnak. Nagyon nem mindegy, hogy ebből 100 ember kerül kórházba, vagy 1000.

Mindezek belátásához nem kell fotelszakértőnek lenni, elég a megfelelő információk és józan ész birtokában lenni.
1972. május 2-a, a nap, mikor a Szikla kis kavicsként a világra jött, hogy meghódítsa a világot. A kis Dwayne, pankrátor családban született, lényegében az összes rokona űzte a sportot, az apjától a nagyapján át egészen az unokatesójáig. A kis Szikla végül mégsem ezen az úton próbált meg elindulni a…..
vanek ur 2020.05.03 13:20:05
Kimaradt a listáról a Vaiana, abban is kitűnő alakítást nyújtott :)

@kéki béla: A kigyúrt izmos embereknek nagyjából ez a sorsa: felfeldezi őket Hollywood, mint verőembert, de azért van az a kor, ami felett legfeljebb Clint Eastwoodnak hisszük el, hogy képes egy szál hatlövetűvel megmenteni az egész világot. Mi marad? Dráma nem nagyon, mert azért lássuk be, színészi képességeik többnyire kimerülnek a csúnyán nézésben. Krimi? Nem épp ilyennek képzeljük a mesterdetektíveket, elég nehéz lenne eladni a dolgot. Marad a vígjáték, de abban is csak a sztereotípiák működnek igazán.
Ha végiglapozzuk a Wizz Airhez az utasoktól érkezett kérdéseket, nem meglepő módon az merül fel a leggyakrabban, hogy van jegyünk, de a járvány miatt nem akarunk utazni, mikor adjátok már vissza a pénzünket? A cég utolsó Facebook-posztja alatt  a Wizz embere, vagy robotja próbál is mindenkinek…..
vanek ur 2020.04.19 19:16:39
@slickfh: Ha a jegyet még az általános beutazási korlátozás előtt vetted, akkor ez szeződés lehetetlenülése, ami miatt ugyanúgy vissza kell adnia a légitársaságnak a pénzt.
@svajcineger: Ez arra vonatkozik, hogy ha van kötelezettséged a beutazáshoz (pl. vízumot kell szerezz), akkor azt meg kell tenned, ha nem teszed, a te sarad. Ebben az esetben általános beutazási tilalom van, amit a jegy megvásárlása után hoztak, azaz az utas szempontjából vis maior.
Bár már majdnem tavasz lett, most egy kicsit újra aktuális a kérdés: meddig várjon olvasónk arra, hogy megnézzék a fél éves autóját, amiben nagyon zörög valami? A hideg időben ugyanis azért nem vállalták, mert akkor törnek a műanyagok. De mi van ott, ahol mindig hideg van, ott sose néznek utána az…..
vanek ur 2020.03.26 20:44:21
@CCnick: Mondjuk záráskor beviszik a fűtött műhelybe azokat a kocsikat, amiken másnap dolgoznak majd. Legalább azokat, amelyekben műanyagokat is kell piszkálni. Kifogások helyett megoldást kell keresni.
Most mindenki arról ír, hogy kell jól home office-t csinálni, én már leírtam korábban itt és hoztam jógyakorlatot itt… Akit akkor nem győztem meg, az most szembesül vele, hogy márpedig ez szükséges, az ő nézeteik szerint „szükséges” rossz. Olyan kkv-k vezetői érzik ezt így, akik gazdasági…..
Meglepett Tóth Péter államtitkár előadásában az 50. Autóbusz Szakértői Tanácskozáson egy grafikonon (ld. alább) a távolsági autóbusszal és a vonattal együtt, egyenrangú utazási módként feltüntetett a TELEKOCSIZÁS. Pedig nem is tartalmazta az összes – Budapest és a nagyvárosok közötti – telekocsis…..
vanek ur 2020.02.19 16:22:23
Ez a megosztáson alapuló gazdaság látszatra mindenkinek nagyon jó. Csak épp az a határ nincs meghúzva, hogy meddig beszélhetünk szabad erőforrás megosztásáról (legyen az autó, lakás, stb.) és mi az a pont, amikortól már üzletszerű a tevékenység. Márpedig ha üzletszerű a tevékenység, akkor nem juthat jogosulatlan versenyelőnyhöz azzal, hogy magára a megosztásos gazdaság szabályait alkalmazza.
Nemcsak adózásról beszélek, csomó más költség is van, ami egy "rendes" vállalkozásnál felmerül, míg aki csak megosztja a lakását/kocsiját, annál nem. Ha már autózás: ugyan nem tudom, a taxira mi vonatkozik, de a buszvezetőknek keményen maximalizálva van a vezetési idejük, előírt szünetekkel, amiket dokumentálni kell. A biztosítók is bizonyára drágábban mérik a kötelezőt és casco-t, ha az autót üzleti céllal üzemeltetik. És még sorolhatnám.
És még valami: ha megosztás, akkor elvileg a költségeket osztanánk meg, azaz ha 1 embert viszek, felezünk, ha 2-t, harmadolunk, és így tovább (mint ahogy ez egy barátok fuvarozásánál történni szokott). Az Oszkáron és a blablacar-on nem így működik az árazás.
Ez nem azt jelenti, hogy az Oszkárnak és a többi oldalnak nincs működési jogosultsága, vagy hogy az autómegosztás rossz, amit be kellene tiltani. Csak legyen határ, mert nem gondolnám szabad kapacitások megosztásának azt, aki naponta kétszer teszi meg egy 7 személyes kisbusszal a Budapest-Miskolc távot oda-vissza.
vanek ur 2020.02.20 16:26:32
@A-tech: "Az Oszkáron már 2013 óta ezt belső szabályozás oldja meg, aki bizonyos limiteket átlép, csak üzleti csomag birtokában hirdethet utakat, jól megkülönböztetve (és pár hónap múlva már a tevékenységi engedélyeinek igazolására is szüksége lesz, ha hirdetni szeretni)."

Arra kíváncsi lennék, ez mennyire hatékony, és vajon van-e másnál is.

Amúgy azt se nagyon szűrik, hogy egyesek olyan menetidőket hirdetnek meg vasárnap délutánra, amiket véleményem szerint üres autópályán és átlag alatti városi forgalomnál is csak gyorshajtással lehet teljesíteni. Más iparágban a hirdetők komoly bírságokat fizetnek ki ilyen megtévesztő állítások miatt.

A francia példa pedig rámutat egy olyan piaci résre, ahol lenne keresnivalója a hazai telekocsisoknak: ez first/last mile probléma megoldása.
Az index beszámolt róla, hogy több órán át égette a kerozint egy Ryanair-gép ahelyett, hogy menetrend szerint elindult volna Gran Canariára. A tudósítás szerint a gép túlsúlyos volt, és jobb híján a kerozint kezdte el elfüstölni azzal, föl-le gurult a kifutópályán. A gép valamikor negyed egy után…..
vanek ur 2020.02.20 16:09:31
@bkkzol: "Pont most van az EU-nál terítéken, hogy lazítsanak a légitársaságok felelősségén. Nagyobb késések után kelljen kártérítést fizetni, lazítanak az indoklásban, hogy miért is nem fizetnek végül...."

Az indokláson "csak" annyit lazítanak, hogy az EU-n kívül összeszedett késés is kiesik. Ez, valamint a késés mértékének megemelése miatt gyakorlatilag alig lesz olyan késés, ami miatt kártérítést kellene fizetni. Mindezt úgy, hogy a légitársaságok fizetési hajlandósága amúgy sem túl magas, és az egészen néhány ügyvédi iroda keresi halálra magát.
Másik oldalon érthető a légitársaságok érve, hogy - főleg a rövid távú utazásoknál - a kifizetett kártérítés bőven meghaladja az adott járatra eladott legdrágább jegy árát is.
Talán jobb lenne a szabályt a vasúti mintára úgy átdolgozni, hogy a kártérítés az utas által fizetett összeget nem haladja meg. Így nem kellene növelni azt az időt, ami után járna a teljes mértékű kártérítés. És lehetne olyan, hogy kisebb késés után 25-50% járna.
Egyúttal viszont szigorítanám az ügyintézésre vonatkozó szabályokat: a panasz beérkezését azonnal vissza kell igazolni ügyiratszámmal, 30 napon belül érdemi választ kell adni, és a jegyáron felüli kártérítési összeg kiszabásával kell a kártérítési igények indokalatlan elutasítását büntetni (hogy ne lehessen húzni az ügyeket). Így talán a légitársaságok sem éreznék nyűgnek a dolgot.
Jelen formájában a kártérítési rendelet nem hasznos, és sokkal kevésébé éri el a célját.
Nemrégen osztottuk meg a Facebook oldalunkon mi is a hírt, hogy a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren (végre valahára) bezár a köznyelv által karámnak vagy bádogkarámnak nevezett utasváró, hiszen elkészült az elvileg sokkal európaibb épület, mely kiváltja a régi, joggal nem túl népszerű…..
vanek ur 2020.02.03 15:02:51
"ahol szokás szerint becsipogott a kapu. Nem hordok magamnál a reptérre nem való dolgokat, az övemet, órámat is elhelyezem a tálcában, "

Peched volt, a kapu kisorsolt szúrópróba-ellenőrzésre. A fémkapuk ilyet is tudnak.

A későbbiekben bemutatott terelgető és csomagméregető emberkéknek a repülőtérhez vajmi kevés közük van (helyileg ott dolgoznak), a Wizz Airhez viszont annál több: az általa megbízott földi kiszolgálócégnél dolgoznak. Azaz ha problémád van velük, a légitársaságnak írj.

"Arra azonban láthatóan szükség van, hogy megkülönböztessék a "fapados" utasokat a normál légitársaságok utasaitól, akik utashídon egyenesen a gép belsejébe érkezhetnek... "
Ha nem hídra áll a fapados, sokszor az első és a hátsó ajtót is nyitják, mindkettőn lehet ki- illetve beszállni. Ez sokkal gyorsabb, mint az utashidas megoldás, különösen kiszállásnál. (A WizzAir már kért elnézést, amiért a tervektől eltérően utashídra állt a gép.)

Írtad valahol, hogy nincs elég szék a kapunkál. Ez nemcsak ferihegyi sajátosság, elég sok repülőtéren láttam, és nagyságrendileg 100 körüli szék volt az egyes kapuknál. Olyannál is, ahonnan szélestörzsű gépek indulnak bőven 200 fő feletti utasszámmal. A repülőtér (illetve az ott drága pénzért üzletet bérlők) nem azt szeretnék, hogy az emberek a kapu előtt malmozzanak, hanem a boltokban és éttermekben költsék a pénzüket. (Ferihegynél kissé forgalmasabb repülőtéren az is előfordul simán, hogy ha elég korán érsz ki vagy elég hosszú az átszállásod, a kaputól még 1-2 másik járat is elindul a tied előtt...)
Hogy mi a válasz a levél végén feltett kérdésre, hogy érdemes e foglalkozni az üggyel, ha otthagy a buszod a nulla fokban egy pulcsiban? Hát egy óriási kövér igen. Persze ha bizonyítható, hogy a sofőr 15 perces megállót ígért, majd a 12. percben elindult, ugyanis a FlixBus ÁSZF-ben a a következőt…..
vanek ur 2020.01.16 16:06:34
@semk700: Ha ez így lenne, a többség nem érne vissza 10 percen belül, mert tudja, hogy úyis van még 5 perc tartalék...
@ptspts: -sel értek egyet, az lett volna a korrekt tájékoztatás. MIndenki hozzá tudja nézni az óráját, és ez alapján eldönteni, kiállja-e a sort a wc-nél, vagy sem (esetleg keres egy bokrot, ha annyira kell).
Ha pedig a busz egyértelműen előbb indult el, mint amit előre jeleztek, akkor van kártérítési felelőssége a cégnek.
Dénes csomagja november közepétől egy hónapon át tekergett a futárszolgálat különböző futárjai és depói között. A nyomkövetés szerint többször is megpróbálták a kézbesítést, ám Dénes szerint ennek egyszer sem volt nyoma. Vajon mi történik ilyenkor a valóságban? Begurul a cucc az ülés alá? Update: A…..
vanek ur 2020.01.08 15:25:35
@káposzta: Megvan az oka (szerintem): nekem is az Express One hozta az Amazonról rendelt cuccot, 1 nappal az Amazon által jelzett határidő után. Másnap kaptam levelet az Amazontól, hogy mivel késve kaptam meg a csomagot, Amazon kupon formájában visszakapom a szállítási díjat. Ők meg gondolom a fuvardíj egy jó részét leverik a futárcégen... Vagyis erősen érdekelt a futárcég abban, hogy időben leszállítsa az árut - legalábbis ebben az esetben.
A magas munkabér már nem elég manapság, ha „csak” ennyit ígér egy munkáltató, nem fognak tömegek jelentkezni a meghirdetett állásra. Szakmai fejlődést is kínálni kell, mert erre a legtöbb munkavállaló vágyik. Régen ez csak egy lózung volt az álláshirdetésekben, de mára komolyan kell venni - mindkét…..
vanek ur 2020.01.08 13:08:09
@jobangel: Valószínűleg @babona: nem az ilyen jellegű képzésekre gondolt. Én úgy vélem, inkább a különböző kommunikációs, konfliktuskezelős és hasonló tréningekről beszélt. De biztos vagyok benne, hogy rengeteg olyan szakmai tréning is van, ami a résztvevőknek szinte semmilyen új tudást nem ad, csak összeollóztak pár dolgot 5-10 éves tankönyvekből egy látványos ppt-be, amit kellően puccos körülmények között bemutatnak.
Amúgy nálunk is hirdettek Excel tanfolyamot, a tematika az ECDL vizsga anyaga - ez csak annak jelent bármi újdonságot, aki még a büdös életben nem használt táblázatkezelőt. De ezért is felveszi valaki a pénzt, miközben a mindennapi munkában használható tudást nem adnak.
A nyelvtanfolyamokkal is az a baj, hogy inkább vizsgafelkészítésről szól (főleg, hogy a munkahelyen is elvárják, hogy utána levizsgázzon az ember), és nem arról, hogy a mindennapi életben és a munkahelyen használható nyelvtudást adjon. Bármilyen neves nyelviskola is legyen ebben a partner.
Andrásék boldogan bevásároltak a 3440 Ft-os jegyekből, lefoglalták a szállást, elintézték az autóbérlést, aztán elolvasták az Eurowings válaszlevelét. Oda a boldogság: a légitársaság szerint túl olcsó volt a jegy, ezért inkább mégsem adják oda ennyiért. Egy hete én, a feleségem és öt barátunk…..
vanek ur 2019.12.18 12:37:08
Az error fare egy létező gyakorlat, és a légitársaságnak joga van törölni ilyenkor a foglalást.
EU-n belül ezt érdemes elolvasni:
europakonsument.at/en/page/error-fares
Az USÁ-ban ha a légitársaság igazolja, hogy hibás volt az ár, törölheti a foglalást, de köteles megtéríteni minden olyan egyéb költséget, ami az utazás kapcsán - bízva a repülőjegy meglétében - felmerült, így pl. nem visszatéríthető szállásköltséget, törlési díjat, vízumköltséget, stb.
vanek ur 2019.12.18 16:12:50
@havrilla: "Egyszerűen fel nem foghatom ( akrmilyen fapados ), hogy 1700-Ft jegyár még hasznot is hoz a cégnek. Kocsival ez kb 60-70 km-re elég benzin. És a kerozin ára mennyi?"
Máshogy számolnak. Egy A320 vagy B737 egy üzemórára eső összes költsége (üzemanyag, személyzet bére, földi költség, karbantartás, amortizáció) kb. 2500€. Egy gépre felfér 200 utas. Azaz egy utastól átlagosan óránként 12€-t kell beszedni. Egy 2 órás útnál van jegy 10€-ért is, de ha népszerű az útvonal, és sokan akarnának repülni, simán felmegy az ár 100-150€-ra is (nézd meg mondjuk a London - Budapest jegyeket karácsony előttre :) )
vanek ur 2019.12.20 12:47:49
@ubu1a: "E tekintetben szerintem az amerikai szemlélet sokkal korrektebb, még ha kegyetlennek is hangzik. Ha valaki csinál valami hülyeséget, akkor viseli annak a következményeit. "
Pont az error fare esetében már nincs így. 2015-ig tiltotta a jogszabály, hogy a légitársaság a jegy megvásárálása után árat emeljen, azaz ha valaki error fare áron vett jegyet, akkor annyiért el is utazhatott, Aztán volt egy eset 2015-ben, amikor az error fare egy átváltási hiba miatt jött ki, ha az utas magát dániában élőnek mondta. Persze sokan így tettek olyanok is, akik amúgy nem Dániában laktak, és végül a hatóság is úgy döntött, hogy a manipuláció miatt törölhetők a jegyek. (Ügy leírása és a döntés itt: onemileatatime.com/dot-issues-ruling-on-united-mistake-fare-heres-their-logic/)
Azóta változott a szabály: ha a légitársaság igazolja, hogy a jegyár egy error fare, törölheti a jegyet, viszont ebben az esetben meg kell térítenie az utazással kapcsolatban a jegyvásárlás után felmerült költségeket: pl. nem visszatéríthető szállás vagy autóbérlési díj, lemondási díjak, vízum, stb. (Bővebben itt: thepointsguy.com/guide/the-comprehensive-guide-to-canceled-mistake-fares/ és itt: www.transportation.gov/sites/dot.gov/files/docs/Mistaken_Fare_Policy_Statement_05082015_0.pdf )
Majdnem pontosan két éve készült a témában ez a poszt és magunk is meglepődtünk, hogy mennyi minden megváltozott azóta, sőt inkább mondjuk úgy, hogy alig maradt valami, ami ma is ugyanúgy működik. Ezért aztán itt a friss, felújított verzió, már csak azért is, mert idén is szépen nőtt a két…..
vanek ur 2019.12.17 12:36:37
@kovarik: "Mikor jött az utashogy a jegye neki odaszol, akkor mutogat, mint a majom hogy ő nem erti, amit mond az utas... Kénytelen volt az másik helyet nézni magának, akinek ott lett volna helye."
Ilyenkor utaskísérő. Főleg, ha én fizettem is a helyért, amin mások ülnek. De még ha nem fizetettem, akkor is úgy indul a dolog, hogy megkérnek, és nem kész helyzet elé állítanak.

"Jön a suttyó, hogy mi az, hogy a borondjet visszatartjak, nem engedik fel?"
Mondjuk ha sokat ugrál, a személyzet simán lerakhatja, és még csak kártérítést se kap denied boarding miatt, mert a viselkedésének köszönheti.
Múlt hónapban utaztam, és a külföldi reptéren volt időm a kapuknál, figyeltem, mi történik. Másik kapunál még csak nem is fapados légitársaság. Beszállás előtt szólnak, hogy teltházas a járat, akinek nagyobb kézipoggyásza van, a kapunál ingyen feladhatja. A beszállás vége felé pedig közlik, hogy megteltek a felső tárolók, az ülés alatt el nem férő csomagok (gurulós bőrönd válogatás nélkül, sporttáskából meg hátizsákból a nagyok) mennek a csomagtérbe. Az új módi szerint a legolcsóbb jegyet váltók szállnak be legutoljára...
1. Háttér A főváros a 4-es metró építése kapcsán elvállalta a dugódíj bevezetését. Ez egyelőre nem történt meg – feltehetően azért, mert egy valódi, ténylegesen visszatartó erejű díj biztos, hogy rendkívül népszerűtlen intézkedés lenne. A főváros által korábban felvetett javaslatok, így pl. az 5000…..
vanek ur 2019.12.13 12:51:54
@Közlekedő tömegközlekedő: "A másik, hogy autósként nem akarom finanszírozni (sem díjból, sem adóból) a lerohadt BKV-t. Tegyék piaci alapúvá a BKV-t! (jelenleg a cég költségeinek 1/3-a a jegybevétel, 1/3 állam, 1/3 főváros támogatás). Ja, hogy annyiért végképp nem ülne rá senki? "
Pont ez a közszolgáltatás lényege. A szolgáltatásnak van egy olyan társadalmi haszna és/vagy fontossága, ami miatt:
1. a tényleges használóknak azt a valós költséget tükröző ár alatt biztosítják
2. a társadalom pedig kifizeti a bevételek és a költségek közötti különbséget.
A városi közlekedés társadalmi hasznossága nehezen vitatható: csökkenti a dugót, a környezetszennyezést, az európai városokban - különösen a belső részekben - nem is lehet bővíteni a közutak kapacitását. Autósként még te is haszonélvezője vagy, elvégre ha a tömegközlekedők autóba ülnének, ki se látnál a dugóból. Te autósként ezért fizetsz.
Ha üzleti alapon lenne a tömegközlekedés, azok a járatok, amiken 1-2 ember utazik, garantáltan nem járnának. Ja, hogy így jó néhány külvárosi részbe/-ből nem lehetne eljutni hétvégén meg este 9 után? (És akinek nincs autója és nem tudja kifizetni a taxit, az maradjon otthon és nézze a Barátok köztöt.) A közszolgáltatás egy másik lényege, hogy akkor is biztosítja a szolgáltatást, ha az üzletileg nem éri meg, elvégre a társadalmi mobilitás önmagában is egy fontos társadalmi érdek.
via GIPHY Ezen a borongós novemberi csütörtökön olvasónk levele gondoskodik az elmélyülő letargiánkról. Vannak azok a történetek, amiknél nincs mit tenni. Hiába csinált mindent jól (jó, a bőrönd méret kicsit necc, de ezt meg ismerjük), hiába tett meg mindent, amit lehetett, végül ott áll egy halom…..
vanek ur 2019.11.21 15:48:36
@AzUtazó: "Na az tényleg Ryanair kompatibilis és nincs az az Isten, hogy ne férjen bele a keretbe. "
Egész addig, amíg a Ryanair ki nem találja, hogy 5 centivel legyen kisebb a felvihető poggyász...
A Wizz Air az utóbbi 2-3 évben legalább 2-szer változtatott a csomagméret szabályokon.

@ekat: "A parkolót sem értem, hogy miért nem lehet módosítani a lefoglalt időszakot?... Ha egyszer kihajtott az autó, akkor már nem foglal ott helyet, és azt el lehet adni másnak."
Vagy nem. Hiszen aki még a kihajtás előtt nézegeti, az esetleg azt látja, hogy nincs szabad hely, ezért nem is fog arra próbálkozni, keres inkább más megoldást. Szóval kockázat van benne, amit profitból élő vállalkozásként az üzemeltető nem kíván futni, és ez szíve joga. Neked meg szíved joga a feltételek ismeretében dönteni, hogy ez neked jó vagy nem.

"Ha meg nem telített a parkoló, akkor az személyes szociális problémájuk."
Egy darabig igen, utána legfeljebb bezárják, mondván, nem éri meg. Akkor már mindazok szociális problémája lesz, akik ott parkolnának...
vanek ur 2019.11.22 10:08:34
@AzUtazó: "amikor eladtál, garanciát vállaltak és erről adtak papírt is, hogy fel lehet vinni a gépre minden egyes esetben. "
Olvasd el azt a papírt, biztos lesz benne egy olyan kitétel, hogy ha a légitársaság megváltoztatja a csomaggal kapcsolatos szabályait az eladás időpontjában érvényeshez képest, a garancia érvényét veszti. Reálisan nem is lehet máshogy, elvégre sem a bőrönd gyártója, sem a forgalmazója nincs arra ráhatással, hogy a légitársaság mikor és hogyan változtatja meg a saját szabályait.
vanek ur 2019.11.24 11:52:04
@dr. vuvuzelafan: Lehet oka, ha felújítják a kabinbelsőt, vagy épp az újabb gépeket más belsővel rendelik, és ezekhez kell igazítani a szabályokat.
De szerintem ez a ritkább. Az ultra fapadosoknál az egyik legfontosabb, hogy minél kevesebb időt töltsön a földön állva a gép. Ha tudják azzal gyorsítani a ki- és beszállást, aakor kisebb csomagot fognak csak felengedni. Meg persze ott van a kiegészítő bevételek kérdése is. Ezért változtatgatnak.
Nem is volt olyan régen, hogy 2015-ben megőrült az Internet népe, és várták azt a bizonyos októberi dátumot, hogy kiderüljön végre, megérkezik-e Marty, és mi minden várja abból, ami a film második részében látható volt. Most pedig ez az alkotás is 30 éves lett. Azt hittem, nehéz lesz érdekességeket…..
vanek ur 2019.11.24 11:36:18
@vanek ur: vacakol a telefon...
Már az 1960-as években is megvolt erre a technika, pl. az Apád-anyád idejöjjön (The Parent Trap) eredeti változatában. Ráadásul Walt Disneynek annyira tetszett a trükkfelvétel, hogy elrendelte, az eredetileg tervezettnél több ilyen jelenet legyen a filmben.