Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ZBR

0 bejegyzést írt és 1383 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Már nagyon régóta ideje volt ennek a posztnak, de valahogy mindig halogattam, mert reméltem, hogy talán nincs lejjebb, talán nincs lejjebb, de megtanulhattuk, hogy az emberi butaság korlátlan, így végül is meg kellett születnie, tessék: A VEKE -  Városi és Elővárosi Közlekedési…..
A nagy európai energiaválság és az a látványos felkészületlenség, amiről egész Európa fenntartható (-nak szánt) energiaszektora tanúbizonyságot ad, immár megtámadja a városi tömegközlekedést is. A támadás első számú eszköze az árképzési anomália, miszerint a tömegközlekedési szolgáltatóknak pont a…..
Ahogy azt előző cikkünkben bemutattuk, a vasúti teherszállítás szerepének erősítése összeurópai érdek, hiszen az EU-ban döbbenetesen magas ma a közúti áruszállítás részaránya a vasútihoz képest, ami mind az úthálózat (túl)terhelésében, mind súlyos környezetvédelmi problémák (légszennyezés, zaj)…..
ZBR 2022.02.02 09:15:18
@EifAdam: de hagyjuk már a vonalismeretet, könyörgöm! Mindenki le fog szépen vizsgázni oda, ha le kell, és kész.....
Történt egyszer, hogy megelégeltem a jegypénztárok előtti sorban állást és a jegyautomaták tökéletlenségét, ezért egy applikáción keresztül a lehető legkényelmesebben vásároltam meg a BKK havi bérletemet. Olykor előfordult, hogy ellenőrök kérték, és a náluk lévő leolvasó igazolta a jogosultságomat…..
ZBR 2022.01.31 19:45:04
@Imre Anda: azért a buszvezetőt sikerült mondjuk egy szemétládának beállítani, meg túlbuzgónak, holott csak a dolgát végezte és amúgy az égvilágon semmi köze hozzá, hogy te mit nem értesz a téged körülvevő világból.

Bőven 50 felett van a buszvezetők átlagéletkora, lehet, hogy egyszerűen fogalma nincs, hogy hogyan kell használni a mobiljegyet, annyit tud, amit elcsípett belőle a fentebb említett oktatásokon 5 percben....
ZBR 2022.01.31 20:03:58
@Imre Anda: "egy ügybuzgó, gúnyolódó, fontoskodó, és a legkevésbé sem segítőkész sofőr"... Itt van. Rögtön 4 jelzőt kapott tőled.

Persze, hogy mindenki egyetért, össznépnemzeti sport szidni a BKV-t és minden kapcsolódó részét. És persze, a mobiljegy még legjobb esetben is gyerekcipőben jár és viszonylag régóta próbálják a pesti népek szokni, de egyáltalán nem az a poszt üzenete, hogy figyelj, tájékozódj, ne járj úgy, mint én....
ZBR 2022.01.31 23:41:06
@Imre Anda: igen, a szemétládát tulajdonképpen összefoglalóként írtam. Tudod, egyik ilyen jelző sem túl kedves.

Viszont a nap végén.... Akármilyenek a buszvezetők, akármilyenek ezek a mobiljegyek, a többség csak tudja használni. És ezt onnan tudom, hogy látom. Tehát azért úgy nagyon igazad azért nincs....
Az elmúlt években jelentős lendületet vett Budapesten a trolibuszflotta megújítása. A BKK 2014-ben egy igen kedvező szállítási szerződést írt alá, mely az alapmennyiség mellett jelentős opciós szállításra is lehetőséget adott. Első körben 2015-ben jött 20 szóló és 16 csuklós trolibusz, 2019 elején…..
Az elmúlt időszakban jelentős port kavart a nagy dirrel-durral beharangozott, majd lefújt HÉV járműtender. A dolog meglehetősen zavaros, a valós célok, motivációk korántsem világosak, már csak azért sem, mert mind a MÁV, mind pedig a kormány oldaláról hiányzott a transzparenciának még a látszatja…..
ZBR 2021.05.09 19:54:47
@Serény Vélemény: nem a telex írt kamut, hanem az okok, ami miatt a tendert elkaszálták, azok kamuk. A valóság, ami nem kamu, az az, hogy a kormánytól nyomás jött Máger Andi és lelkes csapata felől, hogy lécci-lécci, hozzuk helyzetbe az oroszokat, pontosabban a Metrowagonmash-t, akik ugyan se alacsonypadlósat nem tudnak, se normál nyomtávú megfelelő referenciájuk nincs, de azért na.
ZBR 2021.05.09 19:55:21
@Öregnéző: azért mert a 2-es villamos kapacitása nem képes kiváltani a Csepeli HÉV-et.
Nemrégiben bukkant fel a hír, hogy az I. kerület egy új turistabusz-parkolót építene a Mészáros utcában, hogy ezzel enyhítse a Várra nehezedő forgalmat. Kezdetben a buszok a Vár közelében tennék le és szednék fel az utasaikat, de pár év elteltével a kerület elektromos midibuszokat szerezne be, és az…..
ZBR 2021.05.03 13:00:34
@KissGecihuszár: Átalakító van. A meglévő villamosoké. "de ezekért külön kiépíteni egy átalakítót, tápkábelek garmada miatt feltúrni a fél XI, I, XII, kerületeket, oszloperdőt állítani a fél Gellért hegyre, tápponti szekrényekkel teleszórni eme területeket, nos ez az őrület non plus ultrája!" - mondjuk amikor az internet új száloptikás kábele miatt túrják fel a kerületeket, az nem gond. Amikor a vízművek csak néhány csapot meg csődarabot cserél ki és ezért túrja fel a fél kerületet, aaz se gond. Érdekes....
Politikusaink - pártállástól függetlenül - végtelenített örömódákat zengenek egy-egy újabb kerékpárútszakasz megnyitásakor arról, hogy ez micsoda lökést ad majd a zöld turizmusnak, és újabb fontos lépés született a klímapolitikai célok elérésében. A többség pedig vég nélkül, ostobán és lelkesen…..
ZBR 2021.05.02 22:16:13
@Adani: Hatalmas kerülővel, de igen, érinteni fogja a Velencei tavat. 2022-ben, talán...

Most úgy néz ki, hogy Érden ugye át lehet jönni, onnan Tárnokon végig, a 7-es úttal párhuzamosan. Aztán a 7-es úton Martonvásár, ott a belterületen nincs gond, kerékpársáv van. Baracskáig akkor is a 7-es úton tovább. Baracskán belül egy szakaszon járdán vezetett kerékpárúton van... Pettend elejétől a 7-es úttal párhuzamos, egész jó bringaút van, egészen Kápolnásnyékig, ahonan már belterületen, kis utcákon ügyesen el lehet jutni bárhova a tó körül.

Dunakeszi-Újpest már kész, ott mostanában jártam, még nincs átadva, de már nagyon jól lehet rajta menni, mennek is. :)
A washingtoni The Brookings Institution cikke a koronavírus megjelenése nyomán hosszú távon szükségessé váló változtatások bevezetésére hívja fel a figyelmet. Hosszútávú küzdelemre kell berendezkednünk a koronavírussal szemben. De vannak intézkedések, amelyeket már most meg tudunk lépni, és meg is…..
ZBR 2020.04.15 19:41:08
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
ZBR 2020.03.31 09:24:58
@99%: Milyen északi szakasz, te agysebész? A nyugati szektor nem épült meg. És tudod mit? Nem is baj:
- az alagutas vezetés mérhetetlenül drága lett volna
- a felszíni vezetés (és az alagúti vezetés is) tönkretette volna a természetet.
Azt se tudod, hogy hol vagyunk, miről van szó, de csak lököd a mantrát. 10 millió közlekedésmérnök országa, esküszöm....
ZBR 2020.03.31 09:27:49
@gurigapapa:
1. Meg van engedve, hogy találj ki te is megoldásokat. Nem muszáj ám elfogadni, hogy csak az van, amit a Levegő Munkacsoport leírt.
2. A P+R kontrakpoduktív, tehát nem, hogy nem oldja meg a problémát, de kifejezetten rontja a helyzetet. Ezért nem kell építeni. Ezért nem jó érv az, hogy az IS kell. Nem kell.
ZBR 2020.03.31 09:36:11
@midnightcoder2:
"Mondjuk az az érvelés tényleg faszság, hogy az autósokat támogatjuk közpénzből, mert hogy a BKV fenntartásának a nagy része szintén közpénzből megy"
- Mitől faszság? A P+R kit támogat, ha nem az autósokat? A tömegközlekedés mindenki számára elérhető, hozzáférhető. (A marhavagonos hülyeségedet inkább hagyjuk, két okból is: egyrészt mert távol áll a valóságtól, másrészt mert az épp azt indokolná, hogy ezt kell fejleszteni P+R építés helyett is.)
Választási ígéreteink egyik fontos pontja az 5-ös busz végállomásának kérdése volt, mely jó ideje borzolja a városrész lakóinak idegeit. Polgármester asszonnyal januárban elkezdtük az ez irányú munkát. Sajnos a BKK elsőre nem vett minket túl komolyan de nem adtuk fel! Tegnap vendégünk volt a BKK új…..
Lehetőség és feladat – ezt hangoztatta Karácsony Gergely főpolgármester a fővárosi közgyűlés alakuló ülésén kedden. Miután most megválasztottak a BKV igazgatóságának tagjává, magam is ezt vallom: korábbi szakszervezeti vezetőként új lehetőséget és feladatokat kaptam, hiszen a munkavállalók, a…..
Olvasom a Népszaván, hogy Niedermüller Péter, a kijelölt ellenzéki polgármesterjelölt a „bulinegyed” és az Airbnb-zők megregulázásával készül a VII. kerület bevételére. És hogy megválasztása esetén megvizsgálná, hogy minden terasznak van-e engedélye a kései nyitvatartásra. És (de?) szerinte „egy…..
Képzeljük el, hogy egy puccos fogadáson egy potentát túleszi magát osztrigából, melynek következtében erősen csikar a hasa. Halkan jelzi környezetének, hogy baj van, majd farpofáit összeszorítva, izzadva elkezd oldalazni a toalett felé. Ekkor szembe jön vele egy félig-meddig barátja, akit kizárólag…..
ZBR 2019.03.28 15:19:54
@Bisop:
Ez az, de jó! És akkor, ha szaros az EU asztala, mi lesz? Magyarország felemelkedik? Korlátolt vagy fiam, mint a kurvaélet.
„Jöjjenek, kérem, azonnal! Borzalmas hibát vétettem! Az egész életem és minden elveszett! A 6616/a. sz. vonat a helytelen vágányra haladt ki és összeütközött az 5565. számú vonattal!” – ezek a mondatok pontosan 50 esztendővel ezelőtt hangzottak el Mende forgalmi szolgálattevőjének szájából, de az…..
ZBR 2018.12.20 13:11:28
@hegyépülés: Azért annyira nem idős. Ma ilyen idős emberek simán buszokat vezetnek még...
Indonézia nemzeti állata a motor. A KRESZ nem igazán létezik, ellenben van egy (Balin) buddhista megközelítésük, aminek a fő üzenete: ha meg kell halni ma, nem probléma :-). KRESZ á la Bali: 1) Mindenki a rossz oldalon vezet (bal), még hetek után is simán besorolok néha a szembe oldalra. (50.000km…..
2018.08.27-ét írjuk! Az iskola sok helyen 1 hét múlva, Szeptember 3-án indul el! A közlekedési állapotok a két felújítás alatt lévő északi út utáni harmadik út, az M0-ás lezárásával már ma kegyetlen mértéket mutattak, melyek okán a lakosok alternatívákat kerestek, de egyenlőre és már most aligha…..
HamPLÓ Végállomás, leszállás! 2018.08.26 07:00:00
Ez itt a bevezető hűlt helye. Normál esetben nyakatekert módon kellene felvezetnem, hogy mi a bejegyzés témája, és miért az, ami, de most egyszerűen csak pár érdekes régi képet szeretnék mutatni Ab van Donselaartól :) A budafoki Városház téri végállomás ma sem néz ki…..
ZBR 2018.08.26 22:33:09
@biciklitolvaj:
Minden ilyen főnöki irodát a telephelyek, garázsok környékén bagolyvárnak hívtak. Legalábbis a Damiban is így hívták. Kíváncsi lennék a név eredetére, de szinte kizárt, hogy megtudjuk. Lehetséges forgatókönyvek, amik eszembe jutnak:
1. Van az a mondás, hogy "bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű". Ennek szellemiségében a nagyfejűek lakják a bagolyvárat, tehát a főnökök, fejesek.
2. Túlgondolás, de gondolom a szőnyeg szélére is odamentek a kocsivezetők, kaluzok, így aztán "uhú" volt a helyzet ha oda kellett menni.
3. Csak simán a magasban ülnek, mint a baglyok...
Bőven túlmutat az MKKP-MÁV-konfliktus egy bicikliút építésén Rákosrendezőn: az egész ország és az állam mentális állapotát tükrözi...
ZBR 2018.08.03 14:16:14
@Cycmen: Nekem magyar állampolgárként meg alapjogom van normális bicikliutakhoz. A MÁV köztulajdon, ez nem a Csipak, Rogán, Habony trió hátsó kertje.
Korábbi cikkünkben már foglalkoztunk a nemrég felújított Budafoki (de Albertfalván található) remízzel. Akkor nem sokkal az átadás előtt derült ki, hogy rossz tervezés miatt nem tudtak beállni a villamosok a remízbe, ugyanis a tervezők-kivitelezők egy felső vezetéket tartó oszlopot a járművek útjába…..
ZBR 2018.08.01 09:18:04
@eßemfaßom még áll: A Napi Irónia szakújságban.
Hogyan lehetne átalakítani Budapest villamoshálózatát? Most kiderül! Érkezzék egy több részből álló tervezet csomag, melynek 1. részében a ferencvárosi és a dél-pesti lehetőségeket tekintjük át. A tervezet ezekben a térségekben érinti mind a vonalhálózat, mind pedig a típusok átszervezési…..
Az eltévedt megtévedt Budapest Taxisok története. Ezt a bejegyzést már meg akartam írni 1-2 hete, de nem volt rá időm, és valami még hiányzott. Szerencsére ez a valami talált meg engem, épp a buszra várva. Na meg aztán pont ma olvastam annak a szerencsétlen külföldi fesztiválozónak az esetét akit…..
Volt egyszer, hol nem volt, egy átépítés. EU-s pénzből ment ez is, mint a többi, de volt időszak, amikor egész elfelejtődni látszott. Most azonban azon kapjuk magunkat, hogy Piliscsabára már hónapok óta jár az első villamos vontatású személyvonatpár, reggeli sűrítő…..