Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csikós Zsolt

567 bejegyzést írt és 5014 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Privát Polaroid képeken A cím alapján akár valami vintázs erotikus tartalomra is gondolhatnátok, de semmi ilyesmi (na jó, kicsit az is lesz). Csak érdekes amatőr képek, amikből süt a hetvenes évek. Ajánlom annak, akit szintén kicsit vonz ez az éra, amiről itt a szocialista Magyarországon rútul…..
Dulovits Jenőt a magyar fotótörténet és fototechnika-történet egyik legismertebb és legjelentősebb alakjának nevezhetjük. Évtizedekkel halála után is a japán, német, angol és amerikai gyűjtők, szakírók érdeklődésének középpontjában állnak életművének egyes részletei. Dulovits Jenő - aki a korabeli…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni. ‹⊗›   Amikor Zách Dani és Csikós 2012 októberében felpattant egy 110-es Honda Wave és egy 125-ös Vespa nyergébe, hogy bebizonyítsák, messzire menni nem csak 1000 köbcentis vasakkal lehet,…..
Bakos Peti barátom – egyébként mindenki Jimiként ismeri – nem ma kezdte az ipart. Élete első motorját az első pár száz méter használat után szétfaragta. És mindenről Peter Fonda tehet. Én a hetvenes évek végén még kiskamasz voltam, és egy rendezett Budapesten…..
Csikós Zsolt 2009.03.25 13:09:40
@chopper:
Nem, épp ellenkezőleg :-)

Baromira bosszant, hogy a Harley-nevet, -világot, harleys életmódot, chopperezést és mindent, ami ezzel jár, és nem ők teremtették meg, most kisajátítják, máshogy mondom, megveszik kilóra. Közben pedig könnyes szemmel bólogatnak egymásnak, hogy igen-igen, hát ez a szabadság barátom, meg hát ez a Harley, és böfögnek egyet, bár a jogsit kapcsolatokon keresztül szerezte egy részük, és egy Simsont nem tud biztonságosan elvezetni.

Mintha valaki megvenné az anyádat pénzért, és azt mondaná, most már az övé, mert átíratta a saját nevére, és most megeszi, mert éhes. Majd erről nagy sikerű filmet készítene, amit mindenki lát, és ő gazdagodna meg belőle. Szörnyű.
Csikós Zsolt 2016.08.04 16:48:21
@merekÉn?:
Egy idióta korszakban, nagyon rég. És a világ legszelídebb és legaranyosabb embere csinálta :-)
A francia filmek szinte a mozgókép megjelenése óta az iparág élvonalába tartoznak. Az elmúlt fél évszázadban a sajátos stílus, eredetiség, intelligencia, humor és számtalan filmóriás - Jean Gabin, Funes, Belmondo, Delon, Depardieu, Chaterine Deneuve ... stb - munkássága "fémjelezték" a gall…..
Én mondjuk nem emlékszem rá, bár a képek készítésekor már éltem. Épp csak.   A képeken nem csak hogy az internet előtti, de a hétfői tévéadás előtti világba pillanthatunk be.   A holland Ed és Louise 1975-ben utazott Magyarországra, akkor készített fotóikat pedig most mi is megnézhetjük. Nem…..
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
Belsőség Bent a kövület-Pio! 2015.06.02 16:00:17
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve vettem, bent lakik a Foltosban. Eddig egy szem, Borsi Miki barátomtól kapott ősrégi, monó Blaupunkt rádió szolgáltatta nekünk a talpalávalót, kis csalással egy kék (amerikai…..
Csikós Zsolt 2015.06.03 19:09:27
@Ádi F.:
Á, akkor értem! Viszont téged meg most épp az ellenértékére kérnénk (mert most a Karesznak van szüksége egy diffire, ami nekem van a polcon), ha Kecskemétről Visz felé utadban (ugye?) valamikor felém kanyarodsz, kérlek dobjuk be a kocsidba eztet, mert nagyon várja valami autó ott nála.
Csikós Zsolt 2015.06.03 22:22:27
@geegee:
Mert COG a rendszáma. Nézz utána angol szótárban, bár írtam is, amikor megvettem... :-)

@Ádi F.:
Szuper lenne, köszi!
Csikós Zsolt 2015.06.24 11:57:55
@GRMBL:
Ó, köszönöm, de ez is egy generációval újabb, ha meg már kilóg a kocsi összképéből, akkor teszek valami modernet, amiben van normális teljesítményű erősítő. Bár nagyon nagy teljesítmény így se lesz, hiszen a 12 volt ennek masszívan határt szab - csak inverteres erősítővel lehet hangerőt kiszuszakolni.
Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt már ilyen az Oldtimer Expókon – akik még emlékeznek a TC-standokra – de most nem úgy csináljuk. Összesen ötven körüli autó lesz kint, jelen pillanatban 52 sor van tele az…..
Csikós Zsolt 2015.06.19 13:52:34
@scuynat:
Nnnna, most tudjuk már végre. Nem jön :-(

Nem tud.
Csikós Zsolt 2015.06.22 13:11:29
@veteranlap:
Őőőőőő... Ez a kérdés komoly?

Itt, a Totalcaron. Volt róla jó pár írás.
Csikós Zsolt 2015.06.22 13:12:39
@EZ Parkolók:
De nálunk speciel ingyen volt a parking. :-)
Ezt tényleg nem vettem volna észre, ha nincs rajta az a bazi nagy EV-matricázás. Á, valaki csak hülyéskedett, ez egy legkorábbi fajta Toyota RAV-4, ilyenből sose volt elektromos. Aztán leszálltam a bicikliről és alaposabban körbejártam. Oppá, hol is van a kipufogó? Mi ez a…..
Most nézem, több mint egy év eltelt azóta, hogy Dezsőről írtam e hasábokon. Kérem, ne vessenek meg, ne higgyék, hogy eladtam az autót, begyávultam, kivéreztem, mert még tart az elszántságom, de ez most a két lépés előre, két lépés hátra időszaka, számolatlanul fogynak a…..
Csikós Zsolt 2015.01.27 13:27:01
@gigabursch:
Legközelebbi Belsőség-tali? :-)
Csikós Zsolt 2015.05.10 11:42:22
@martin1120:
Az első Mercedesemet még nem írtam meg (az ADY-060-at), te szerintem a családi Szoborra gondolsz, erre:

totalcar.hu/magazin/kozelet/2012/07/15/a_zold_merga_titka/

Ugye?

Szia, Csik
Csikós Zsolt 2015.05.11 10:52:46
@martin1120:

Talán ez?

belsoseg.blog.hu/2009/08/13/gyulolok_es_szeretek_1

Jobb tippem hirtelen nincs.
...ha szétdriftelted az agyad a Faluvégi Faroláson, ha zsong a fejed az Oldtimer Premier megszámlálhatatlan mennyiségű, zagyva, régi autójától ... vagy ha egyszerűen csak nyugalomra, biztos pontokra, igazi, belülről feltörő, zsebkendőbe fújós nosztalgiázásra vágysz, most…..
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom. A legutóbbi posztban be kellett ismernem, semeddig nem jutottam. Röviden összefoglalom a motorral kapcsolatos ügyeket: – a svéd…..
Csikós Zsolt 2015.04.06 22:33:07
@immortalis:
Hm, olyan 3-800-ra tippelem, már van új fejlemény, de arról a következő posztban. Valószínűleg jobb lesz, de nem hiszem, hogy a végére érünk a dolgoknak, a 30 évnyi tapasztalatom ezekkel az öreg szarokkal legalábbis ezt súgja nekem. Tartok még puskaport a spájzban, just in case...
Csikós Zsolt 2015.04.06 22:37:30
@fkx:
Egy pillanatig nem rád gondoltam, nem tudom, honnan értetted úgy, de ha véletlenül úgy tűnt, csak véletlen volt :-)
Csikós Zsolt 2015.04.07 21:25:14
@gigabursch:
Igen, láttam én is, sőt, ha elmesélhetném... De nem mesélhetem.

Ez nem úgy volt vízkáros, csak korrodált. Látható gördülés nincs a hajtórudakon, de majd azért még meglátjuk. Ennél az autónál már semmiben sem merek bizakodni.

@Peter Csongradi:
Igen, de közben van egy pár öreg járgányom - Kawa, Bianchi, az állólámpások (Bazeg, Foltos, Szent Szobor), amelyekkel viszont öröm járni, nem is keveset, sokszor külföldre, napi használatban is. A mérleg az én fejemben nagyon is pozitívba billen. De tény - ez egy rizikós műfaj...
Pontonban turkálni? Piha. Steyr-Puch-alkatrészeket homokfúvatni, alapozni, festegetni? Mit képzelsz... Szent Szobrot polírozni végtelen türelemmel? Dehogyis, ugyan már. Mert még a legnyitottabb házasságokban is eljön a pillanat, amikor a faszi egy kicsit nem az újabb numerákkal és a…..
Csikós Zsolt 2015.03.16 15:36:33
@Jermann Kálmán:
Szia Jack, rég hallottam felőled! Megint itt az AAA köztünk, emlékszel, milyen jó kis cikket nyomtál belőle?

@karlmann:
A negyedik olajcsere után most is tele van az olajteknő alja valami sűrű trutyival. Pedig ez egy fémtisztán feltett olajteknő volt, az olaj maga nem látott többet 800 km használatnál... Szerinted volt benne valami svéd kompresszió-viszkozitásjavító mutymuruty, vagy sem? :-)
Csikós Zsolt 2015.03.20 20:38:24
@dhrbikes:
Az a Spacy-be megy :-) A Ponton most újabb kölcsönök után kiált családi körben... Az alapjárattal várj, amíg kicsit ment a moci, mert állás után idő kell neki, mire beáll jól. De vigyázz, a fogyasztásmérő nem lineáris.

@Cymantrene:
Azt végül nem írtam meg, hogy beletettem egy függesztett (asszem Majesty) benzincsapot, rejtve, és megkerültem a kínai utángyártottat? Mindegy, szóval ez történt. A kínai csap ugyanis nem bírja az etanolos benzint és vagy ereszteni kezd, vagy épp ellenkezőleg, nem ereszt. Persze ettől meg lehet, hogy török.
Csikós Zsolt 2015.03.22 21:56:54
@dhrbikes:
Akkor csak halkan merem mondani: eltaláltam a szívató beállítását - annak ugyanis van valami tudományos módszere, de én úgy csináltam, hogy a zsírpatron ferde éke épp elérje az elzárórudat hidegen, gondoltam, melegen akkor pont becsukja.

Viszont ha így van, akkor kb. 1 hét használat után állítsatok alapjáratot, ezen a képen:
galeria.totalbike.hu/blogok/2014/10/09/suzuki_gemma_questo_fogyasztascsokkenes/28

Látod a réz csavart a súber tövénél az öntvényben? Azt kell tekerni, felhúzod a gázt, negyedet tekersz, visszaengeded, de csak, ha teljesen bemelegedett a motor! Ugyan kereszthornyosnak néz ki, de valójában ha jól emlékszem, két lapos horony van benne, tehát lapos és baromi hosszú csavarhúzóval kintről is tudjátok tekerni, van egy pici luk erre a burkolaton :-)
Új GT 2016-ra, új Focus RS összkerékkel, 170 lóerős Fiesta ST, illetve az európai Mustang - minden itt köröz, mozog, még a szagukat is érezni. Így nyomasztja standszomszédait a Ford. Azt kell mondanom - egész hatékonyan. Videó a Ford standról, Genfből. Aki beszél: Johnny Herbert…..
Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál…..
Végre közeleg március eleje, nem kell tovább tűkön ülniük, rövidesen megtudjuk, mi lett a 2015. Év Autója, 2-án, a Genfi Autószalon előtti este mindannyian tudni fogjuk. Én mindenesetre még nem is sejtem, melyikre szavazok, ahhoz ülök majd egy napot, táblázatokat készítek,…..
Csikós Zsolt 2015.02.20 08:26:17
@Ződ2000:
Csakhogy itt nem érzelemből választunk. Lehet benne valamennyi, de nem sok :-)

@CSÖRR-CSI££:
TavalyELŐTT volt a Golf, tavaly a 308. Sajnos az van, ha fejlesztesz mint állat, észnél vagy, te diktálod az iramot, akkor nehéz lemaradnod. Ez a helyzet.

@klarky:
Látod, ha az emberek veszik, neked nem tetszik, akkor megvan a válasz. Az én Év Autójám amúgy a Macan lenne, de az már kiesett.

@Rot:
Nem rosszakat ír, hanem rossz. Szinte mindent kispóroltak belőle, ami a XXI. században alap: osztva dönthető támla (nem bírod egyedül leborítani emiatt, csak trükkel), napfénytető-roló, kormány tengelyirányú állítása, fordszámmérő, övmagasság-állítás, kapaszkodó... És közben ráz, zörög és ügyetlen a legtöbb verzió hajtáslánca.

@Naezatutti?!:
A Mondeo egy káosz, a Passat részletesen végigvitt, egységes gondolat, csodálkozom, hogy nem veszed észre, láttad már ezeket élőben?

@karlmann:
Igen, de ne feledd, hogy a költség relatív, ami nekünk drága, az a zsűritagok többségének kézzelfogható valóság. Tehát: míg én és a Gajdán mondjuk, talán ötévesen, megszakadva tudnánk venni egyet, de az már komoly teher lenne, addig egy német, svéd, francia zsűritag simán bemegy a szalonba és megrendeli, most, méghozzá nem az alapmodellt. Tudom, mert amikor megmutatom a kollégának a Pontont, amibe beledöglötem, bár ezt nem mondom neki, erre ő megmutatja az Aston DB5-ösét (l. Goldfinger), most történt épp...

@mi legyen a nick?:
Cactusban nincs merészség, csak formailag, de ez nem egy divatverseny, azt máshol tartják. Egy régi alap, ráadásul nem is C4-es, hanem C3-as (tehát csalás is van a dologban), elhagyott, a XXI. században már rég (tizen-huszon-harminconéve meglevő, illetve kötelező) felszerelések. Mintha egy ötvenéves plasztikai sebészi remekművel indulnál a 18 évesek szépségversenyén - egy átverés. Én is imádom a formáját, a belsejét, ne értsd félre, de az itt nagyjából az utolsó utáni szempont. A forma szeretetét a vevő dönti el, millió és egy autó volt, amit vittek, mint a cukrot, mert bár szar volt, mint a bűn, a kinézete eladta.

@karlmann:
A Twingóval két baj van: már most félévkor frissíteni fogják az áttételezését (mi ez, ha nem tákolás?), mert a 70 lóerős bevallottan pocsék lett, a másik, hogy drága. Mert nem az a baj a COTY-értékelésben, hogy abszolút értékben sokba kerül valami. A pontozási irányzatban az ár/érték arány szerepel, tehát ha valami tízmillióba kerül, de 300-at megy, 5-öt eszik és az önparkoló rendszertől lefelé minden extra megvan benne, az olcsó - ezt nagyon nehezen fogja fel a magyar olvasók közül a többség.
Csikós Zsolt 2015.02.20 21:34:03
@Rot:
Ez nekem is fura. Sőt, fáj is :-)

@Csalfa Romeo:
Igen, a Kia lassan kaphatna egyet, én reménykedtem kicsit, hogy a Soul bekerül, de sokak szerint nem elég nagy a változás. Pedig óriási. Hiszen másik autó. Ennek ellenére én sem írtam be a hét közé, annyira marginális modell.
Olvasónk és több Totalcar-cikkhez is autókat adó barátunk (Matra M530 LX, Opel Olympia Rekord, NSU Ro 80, Talbot-Matra Rancho), Kemény Attila most nem restaurátorként, hanem egy eldugott, ám annál érdekesebb francia autómúzeumhoz vezető túra főszereplőjeként jelentkezett.…..
Belsőség Erre vertük mind 2015.01.22 21:56:33
A nyálunkat. Nem titok: a BMW csúcshibridjének sikerült megakasztania a szerkesztőség mindennapjait. Az i8 előtt tesztautó még nem váltott ki ilyen nagy érdeklődést a kollektívából és közvetlen környezetéből. Ezt nem én mondom, hanem a veteránok. Van mifelénk egy eufémizmus…..
Lelövöm a poént, mert ettől még senki nem lesz okosabb: egy Kia Capitalt látnak. Még az sem visz senkit közelebb a megoldáshoz, ha elárulom: a Capital voltaképpen az 1982-87-es Mazda 626 levedlett gyártósorán készült Dél-Koreában 1987-től 1995-ig, tehát ez nagyjából az az…..
Csikós Zsolt 2015.01.20 16:37:04
@Ádi F.:
Jön a Ponton-szívás első rész, jövő vasárnap. Szép lesz...
Csikós Zsolt 2015.01.20 17:09:20
@Lordmotor:

Ha a Tóth Gabi elkészül a váltóval végre (már minden megvan hozzá, csak össze kell rakni), és hazahoznám, akkor nekiállnék a futóműnek. De így - le se tudom venni a hegesztőkeretről a kasznit.
Csikós Zsolt 2015.01.20 17:18:25
@csakazértistotalcar:

Igen, csakhogy a Leganza meg a Nexia 1996 utáni, ez itt pedig 1991 körül került állományba, közte volt némi generációváltás. A titkosoknál is :-)
Bálint fiammal autóztunk hazafelé a szokásos szombati gimnáziumi felvételi előkészítőjéről, álltunk a Rákóczi úti dugóban, amikoris figyelmes lettem egy ma már mind ritkábban látható, csodás jelenségre. „Odanézz, az a szörnyűség a legérdekesebb autó, amit látsz,…..
Csikós Zsolt 2015.01.14 09:07:51
@Skil9004:
Volt már az 11 éve is :-)

totalcar.hu/tesztek/haszon/fsoroy/
Csikós Zsolt 2015.01.14 13:37:30
@Lordmotor:
Semmi köze az Alekóhoz, az orosz, egészen más vonal.

@std:
A Tarpan a Warszawából lett.

@Dömijani:
"Elég szenzációhajhászra sikeredett ez a cikk! Ez rokona a Dinonak? Mint mi a majmoknak."

Pont erről van szó. De az ember mennyivel jobban hasonlít a majomra, mint a Daewoo-FSO Truck a Fiat Dinóra...

@butschq:
Egyszerre tervezték őket, a Fiat kapott Ferrari-segítséget a motor kialakításához. A Stratos egyébként a Ferrari-féle Dino-motort kapta meg, mert volt a Fiatnak is egy V6-osa akkor, a 130-asé, ami egy teljesen más motor.

@ciel:
Akartunk fogadást kötni a szerkesztőségben, hogy mennyi idő után jön majd ez a komment. Kissé soká tartott a várthoz képest. Azért nem ment bele, mert már a mellékszál mellékszálának a mellékszálánál tartunk, valahol el kellett varrni. A szálat. A mellékszálat.
Csikós Zsolt 2015.01.14 18:22:56
@Flak:
:-)