Csikós Zsolt

Csikós Zsolt

Aktivitások

Belsőség Róma! 2014.07.26 10:29:01

Tényleg csak kicsit bénázott az alapjárat, de egyre többször, no meg gázrángatásra kicsit füstölt is. A gyújtásra gyanakodtam, hiszen azóta rakoncátlankodott a motor, amióta a Monfalcone-Modena útszakaszon többször ronggyá áztunk, majd a legdurvább özönvízben elhajtottunk…..

Csikós Zsolt 2014.07.27 10:00:29
@bonfred:
Van egyébként valami régi cikke, amit kerülgetek már egy pár éve, de nem tudom, hogy megtalálom-e. Majd előtúrom, asszem az ő 500-as Fityójáról szól.
Csikós Zsolt 2014.07.27 19:22:34
@Pensive:
Te tényleg beteg vagy, ez már inkább a pszichiátria területe, ne itt kezeltesd a bajodat.

@primavera:
Semmi gond, nem követem a TC elég hullámzó, de inkább rögtönítélésbe hajló moderálási szabályait, de ezt a szerencsétlen sárga cetlis flótást kitettem innen. Neki is rossz, hogy fárasztja magát összeesküvés-elméletekkel, nekünk is zavaró. Mindenkinek jobb így, egy olvasóval kevesebb bőven belefér.
Csikós Zsolt 2014.07.28 09:56:04
@Don_Matteo:
Azért ez hihetetlen mázli lehetett, egyszerre két másik. Bár ha úgy veszem, a kereskedésben ott volt az enyémen kívül két másik Bianchina is, az már három együtt :-)
Belsőség A Ferrarin és az 1420 méteres hágón túl 2014.07.23 10:55:30

Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön fürdéssel kezdtük az alámerítkezést – bocs – azóta viszont már mélyebben járunk az országban. Hétfőn randa, esős idővel kezdtünk (de várjuk már a túránkat…..

Csikós Zsolt 2014.07.23 15:37:36
@Make Valamit:
Dehogyis, itt is van ilyen autó, rogyásig, ha akarnak. Pista furcsa álmokat kerget a veteránautókról :-)

@Patás:
Aha, aztán reggel szétszedtem a kocsit, mert dugóban nehéz alapjárat nélkül araszolni. Kicseréltem a fél gyújtást, továbbra is dadogott, aztán mikor bemelegedett, észrevettem a benzinfolyást a karbi alatti tálcában. Új a tűszelep, jó is, hát akkor mi?

A pisai programot módosítottuk, azaz megfordítottuk, délelőtt fürödtünk, amíg a pisai 500-as klub elnökére vártam, akit a netről néztem ki, majd megjött a szerelővel, elvitték az úszót, most épp valahol itt a környéken keresik a Weber 26 OC-be valót. Addig mi még fürödtünk, ebédeltünk, most már beborult és esik. Remélem, nemsokára lesz úszónk, mert holnap mennünk kell tovább Sienába, vár a szállás.

A gyerekek örülnek, most fogunk épp játszani egy kis Carcassonne-t, amit imádnak, a tabletet tegnap óvatlanul elrepesztettük, ezért mostantól nincs, a feleségem épp egy új szerrel gyantáz, ami nem működik, neki most ez a legnagyobb bosszúsága. Én várom a telefont, hogy lett-e alkatrész, de legalább a Bianchi eldöntötte, hogy nem délután, szakadó esőben fürödtünk, hanem még délelőtt, a szikrázó napsütésben. Minden rosszban van valami jó, néha utóbbiból több.

Ja, megpróbáltam ideiglenesen kipárologtatni az úszóból a benzint a gáztűzhely fölött (egy kanálban, nem direktben), hogy egy kicsit még legyen alapjárat, legalább Rómáig, mire begyulladt, most nincs szempillám, de ennyit megért a home-made tűzijáték, a gyerekek nagyon élvezték, a Kati kevésbé. De ez is megoldódik, az internet és a veterános szociális háló csodás dolog. Remélem.
Csikós Zsolt 2014.07.23 17:11:45
@Patás:
Lett már úszó, megy mint a Shaffhausen, indulunk Pisába várost nézni. Egy perc nem ment el napból, fürödtünk, ebédeltünk, homokvárat építettünk, társasoztunk, most városnézés. Csak a sorrend borult fel, éljen a pisai F500 klub!
Csikós Zsolt 2014.07.24 22:03:27
@Palladrin:
Nem lehet, mert a Bálint idén még épp elfér benne hátul, utána kampó. Első és utolsó, erre fogunk emlékezni. Meg baj van a behajtásokkal is az emissziós övezetekbe, Pontaderát már a külvárosban kellett megkerülnünk, Sienába be se hajthattunk, ott is a külvárosban hagytuk, amíg megnéztük a várost. Hogy mi lesz holnap Rómában, el se tudom képzelni, de lehet, hogy tojok rá és inkább bekockáztatom a bírságot, mert egy kép kell arról, hogy a belvárosban autózunk vele. Hátha nem ismerik a fekete plakett intézményét. Érdeklődtem már Polizia Municipalénél meg turistainformációnál, de nem tudták megmondani, hogy lehet kiváltani pénzzel az emissziót. Ahogy pl. Londonban a congestion charge van.

@Lordmotor:
Ettől a toronytámasztós sémafotótól már rosszul voltam 1996-ban is, nekünk nem készült ilyen. A technika működik, bár ma a gyújtást is kicsit hackelni kellett, de megvolt 10 perc alatt. Ja, és Siena határában bemondta az unalmast a sebmérőspirál, ezt nem fogom kijavítani. A navi is mutatja a sebességet.

@madbalee:
Á, csak bámulnak páran meg mosolyognak, néha dudálnak. A klubosoknak nagyon tetszett, de azért Olaszországban lehet ilyen autót kapni, ha akarsz, tele van vele a net. Amióta van veteránkatalógus, internet és ebay, azóta ezeknek nagyjából szabott áruk van. A rácsodálkozó hozzánemértő pedig nem fog összegeket bemondani egy jöttmentnek, pláne, hogy azt se tudja, jogilag mi lenne.

A klubos embernek és a fogadósnak tetszett, hogy az én Bianchim (ami itt szigorúan Bianchina) vászontetős, az olaszok nem ilyenek (vagy nagyon ritka), csak ezek a német NSU-Fiat összeszerelésűek. Ahol a Siena matricát vettem a kocsihoz, és mutattam a képet, ott a nő rögtön mosolygott, és mondta, Bianchina, de például a turistainfón, ahol egy jó ötvenes nő (tehát ő a legfogékonyabb korban volt, amikor ezek még ezrével rótták az utakat) helyből rákérdezett - Trabant? Hogy útba igazítsam, megjegyeztem neki, hogy olasz az autó és úgy hívják, Autobianchi, tudja Fantozzi... Na arra rögtön mondta, á, Fántocci!

@andofita:
Hű, tényleg? Sajnos azt hiszem, erősen figyeltem az utat, nekem csak egy fokozatom van a törlésre :-) Köszi!
Belsőség Kis csuklás után most itt vagyunk 2014.07.21 11:06:00

Tegnap (de mire otthon a kollégák kiteszik a posztot, az olvasóknak már tegnapelőtt lesz) alapvetően sima utunk volt Budapestről Balatonföldvárra, ha leszámítjuk a pakolás kitalálásának kínos óráját. Sajna mire Földvárra értünk, a kocsi telefosta magát váltóolajjal, azt…..

Csikós Zsolt 2014.07.22 23:37:51
@Swind:
Dehogyis, sose volt az :-)

@Pityubácsi:
Csak kicsi olaj jött ki, azt még Balatonon pótoltam. Azóta egy csepp se.

@Gyurma73:
Tabletet. Nem LSD-t, hanem ilyen... elektronikusat.

@Mérges 1234:
Pontosan úgy csináltam meg. Ráadásul épp egy fékfolyadék-tartályból. De tempónál mindig kapja a nyomást a tányérkerék felől, olyankor nehezen tud visszafolyni.

@Hurri Kán:
Mert a lengyelek kispókja akkor kb. 2-8 éves volt, ez meg most 49 és egyszer már kidobták 10 évre :-)

@protézisesh:
Leakasztom, lecsavarom a fedelét, megemelem és várok két percet. Azalatt visszafolyik. De csinálja magától is, ha nem folyamatosan 80 fölött megyek sokáig.

@dailyvicodin:
Ha kértek, kaptok vágatlan videót, igaz, nem VHS-t, csak valami jutyúbt.

@fedél nélkül:
Figyu, a Prinz összehasonlíthatatlanul jobb autó volt, de azzal talán ma se lenne kihívás. Csak akkor, ha a váltóval közös olajozórendszere megadná magát (a legtöbb motorjának az lett a vége). De arra lehet készülni.
Csikós Zsolt 2014.07.23 00:23:28
@Hurri Kán:
Nem hinném, a 126-os jobb, mert evolúciós termék, a gyújtását leszámítva masszívabb, jobban tuningolható, átgondoltabb cucc. Bocs, többre nem telik innen a szállásról, állandóan elszáll a net.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz