Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tata86

132 bejegyzést írt és 1181 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Archiregnum Shit-show 2024.03.26 13:08:48
Röpködnek az atombombák Magyar Péter körül! Amolyan önidentifikált atombombák, valójában Fegyőr szokott ilyen fényes-füstös izékkel dobálózni, úgyhogy ezért nem látunk se villanást, se gombát, de nem érezzük a lökéshullámot és sugárzást se.  Még néhány hét, és a gyerekek kijátsszák magukat, addig…..
Tata86 2024.04.02 17:36:30
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Igen, ezt Orbán el is mondta a kis szájával, és vitaképes is lenne önmagában, de akkor viszont ezt kéne következetesen számon kérned.

Én nem vagyok Kelet-Ázsia-szakértő, de nem látom a magyar Toyotát/Samsungot. Igazából semmi versenyképeset, ami a NERből nőtt ki.
Tata86 2024.04.10 13:14:52
Tata86 2024.04.10 20:08:48
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A HR egyetlen érdemi feladatát pont kihagytad, mégpedig a bér kérdését.
Itt szokott is lenni konfliktus.
Abszolút cég-manager-jelölt-eset válogatja, hogy végül átmegy-e. Sokszor igen, a hr-rel szemben is, sokszor valóban nem.
Pottyondi Edina krízisben. Nem tudja hova tenni Magyar Pétert. Segítek a női humoristának, mert láthatóan rossz helyen keresgél. Na nem Magyar vonatkozásában, ott én sem akarok ítélni, amíg még nincs mit, hanem a művésznő szerepének tisztázásában. ..
Tata86 2024.03.26 10:52:28
@tesz-vesz: "az érdekel amit mond?"
Fura mi? Merthogy téged egyébként ez abszolút hidegen hagy. Kísérletet sem teszel arra, hogy megértsd, hogy a másik MIT is mondott.
Ezért nem ismered fel még azt sem, hogyha éppen egyetértek veled.

Ettől függetlenül valahonnan ki tudod deríteni, hogy MIÉRT...

Mert én például sokszor nem, ugyanis még úgy sem vagyok gondolatolvasó, hogy képes vagyok a szöveget értelmezni.

"te még azon is elgondolkoztál bazmeg, mikor hont azt mondta hogy oroszország nem diktatúra"
"most észreveszed hont sunyi hitványságát"

Jah. Létezik olyan, hogy valakivel nem értek egyet, olyan is, hogy egy cselekedetét morálisan elítélem. Pont ez a lényeg: nem a személyről mondok kritikát, hanem amit csinál.
Tata86 2024.03.27 15:27:25
@Tesz vesz XVI.: "de ha nem tudod a kontextust, és a többi körülményt, akkor nehezebb felsimerned a hazugságot is!"

Nem te vagy az, aki 4 másodperces klippekkel bizonyítja Hont boszorkányságát? :O
És hogyan értelmezed a kontextust, ha egyébként nem tudsz és nem vagy hajlandó szöveget értelmezni?

"és ha a te párod bűncselekményekhez asszisztál, akkor te is korrumpálódszt inkább?"

Lol! Mondjuk ezt elkezdhette volna már akkor, amikor a felesége révén elkezdett zsíros pozíciókat kapni... Aztán folytathatta volna azzal, hogy rögtön magát hallgatja el, majd megy az ügyészségre.
Tata86 2024.03.28 14:12:32
@Tesz vesz XVI.: "hont andrás zsíros pozicióit nem sajnálod?"

Milyen zsíros pozícióit? :D
Btw: szerinted az Átlátszó miért alkalmazza?

"még szerencse hogy volt nála egy nagyobb hal és egy nagyobb ügy is."
Akkor reméljük nem csak egy sejtelmes 2 perc kerül elő, hanem jó vastag akta dokumentumokkal, videókkal, kulcsfigurákkal folytatott hosszú, operatív beszélgetésekkel...

Hiszen az igazság felfedése volt a cél, nem az asszonyt kellemetlen helyzetbe hozni, ugye?
Aki az influenszer-tüntetés után azt hitte, hogy csak egy rossz álom a magyar ellenzéki politika: van ám itt tűz, lelkesedés, morál, akarat! Most vasárnap visszazökkenhetett a valóságba. Nincs tévedés, ez bizony ugyanaz a szánalom, ami volt az elmúlt évtizedben, talán már azt is értjük miért.....
Tata86 2024.03.13 21:05:25
@tesz-vesz: Megnéztem, nem tudom mit elemezzek rajta, igazából mindennel egyetértek.

Számodra mi volt benne érdekes, vagy mivel kapcsolatban érdekelne a véleményem? (Ami egyébként nem nagyon tér el a videóban elhangzottaktól.)
Tata86 2024.03.13 21:07:39
@tesz-vesz: Szóval semmi nem változott...

Te jöttél ide, hogy TESSÉK!!!! ÚJRA KIDERÜLT, HONT FIDESSCSICSKA!!!44!

Tímárt csekkolom...
Tata86 2024.03.19 20:31:44
@Tesz vesz XVI.: Hát ha már két kommentelő is személyeskedett, valóban jobb visszavonulnom! :D

" és maga a pedofilügy a szikra a 3 gyerekes MP-nek, nem pedig a lemondása."

Ezt te akarod a szájába adni, de Magyar sosem mondta, sőt megvédte a feleséges nemzeti elköteleződését és szakmai tudását.

""jó fizetést, kevés munkát" - hont

ezzel is minden oké? agyhalott vagy?"

Te tényleg nem vagy képes ezt értelmezni, ugye? Kifejtsem neked tőmondatokban?

50% komoly. Mindenki ezt akarja. EP képviselőség jó fizetés, kevés munka.
50% szarkazmus. Mögöttes jelentéstartalom: fogalmunk nincs
Igen. Minden oké.
Archiregnum Ágnes Úr 2024.03.14 22:19:30
Kezd groteszkbe fordulni a bicskei pedofilbotrány. Pár napja gulyásék, némi pimaszkodásért lementek Bicskére, körbeszimatolni, hátha találnak még valami szaftosat. (Abszolút jogos, ez a dolga a médiának!) Erre mit ad Isten, "belefutnak" K. Endrébe.....
Archiregnum Rossz vicc 2024.03.13 12:04:37
Nehéz időket élünk, és nem egyszerű a Viccpárt élete sem. Nemhogy korrumpálni nem lehet őket, hogy pártként működjenek, néha az elnök szava is kevés... Vagy tudja a halál már, hogy ki mit akar. ..
Tata86 2024.03.13 12:42:27
@tesz-vesz: Mi értelme egy olyan pártnak, ami nem indul választásokon?

"az előválasztás meg azért kell hogy ne legyen ellenzéki kihivója te síkhülye."
Olvasd el a posztot, utána vitatkozhatunk erről.
Tata86 2024.03.13 15:36:30
@tesz-vesz: Olvasd el, mert nem fogom ugyanazt leírni kommentben!

Oszt' ha valamiben nem értesz egyet, írd meg, de erre a felvetésedre választoltam már.
Tata86 2024.03.13 21:21:46
@2024: Igen, kb ugyanazt a szerepet tölti be az érvénytelen szavazat, a kamupárt és a viccpárt is.

Egy jelzés leendő befektetőknek, hogy mekkora a kereslet egy normális pártra.

Pl 2022ben az látszott, hogy megy a durci-morci, de azért mindenki megtalálja a magáét, stabil a rendszer.
2-3% a viccpártnak, 2% kamupártoknak, 1% érvénytelen. Ez az a szint, ami egyébként bármilyen szipi-szupi a demokrácia kb ugyanígy meglesz.

"Az a drogos, alkesz-képű Kovács Gergely szarna be a legjobban, ha megnyernék a választást."
Ez egész valószínű.

"Ugyanis nem oldod meg vele a problémát."
A probléma az, hogy 3millióan úgy gondolják nem kell plurális demokrácia, jó a Fidesz egyedül, 2millióan pedig úgy, hogy nem kell plurális demokrációa, de a dk-nak/mi hazánknak kéne kormányoznia.
Tök mindegy kire szavazol, ez a probléma.
Archiregnum Agyhalál 2024.02.21 15:19:21
Egy cinikus gazember sokszor jobb, mint egy naiv stréber. Előbbi nem feltétlenül akar ártani, mert azzal ellenségeket szerez, csak nem zavarja, ha a céljai elérése érdekében mégis ezt kell tennie. Utóbbi képtelen elképzelni a világot, ahol az ő cselekedeteinek negatív következményei lehetnek, de…..
Tata86 2024.02.26 10:18:07
@tesz-vesz: "de ha mindeki ner-es akkor te is támogatod v jános szabadlábra helyezését...."

Ha jól látom, egyikünk se gyújtotta fel magát a Kossuth téren, hanem engedelmesen dolgozunk-adózunk.

A globális fasizmus, pont azért fasizmus mert totális ideológia, ahol nincs magántulajdon, nincs az államon kívüli élet, nincs individuum.
Nem arról van szó, hogy egyetértesz-e a migrációval. Nincs ilyen kérdés. (Ahogy a NER-ben sincs.) Egyetértesz, és addig jó neked, amíg egyetértesz!
Tata86 2024.03.01 16:51:02
@Tesz vesz XVI.: Ha valakinek az a percepciója, hogy diktatúrában él, ahol a kb tisztességes politikai verseny feltételei nem adottak, akkor ebből milyen következtetést kéne levonni?
Túl azon, hogy mondjuk Hont szerint nincs diktatúra, csak hibrid rezsim, vagy tudjaafaszom, szerintem meg van, abban egyetértünk, hogy az öncélú rinya nem cselekvés, és nem ellenállás. A rendszer ugyanis kifejezetten szereti az alacsony színvonalú, következményektől mentes öncélú rinyát.

Én ezt átgondoltam, úgy vagyok vele, hogy saját szórakozásra írogatok, nem célom a rendszer megdöntése, és tudomásul veszem, hogy a rendszer része vagyok. Azzal, hogy dolgozom, növekszem, táplálom a parazitát is.
Te meg hazudsz magadnak, és az illúziót megerősítendő próbálod megkeresni azokat, akiket kinevezhetsz magad helyett NER-szolgának.

"a pc valóban probléma a hanyatló nyugaton, node túltolni se kell."
Ez rég nem pc. Nem tudom mit lehet túltolni azon, hogy monopol helyzetben lévő egy azon erőnek engedelmeskedő mamutok kikerülhetetlenek az ember életében, olyan információkkal rendelkeznek, vagy pontenciálisan rendelkeznek a legutolsó senkiről is, amiről az ember maga sem tud.
A médiával pedig képesek elérni, hogy egy saját maguk által kreált válságban bármikor megszüntethessék az összes létező szabadságjogot, és mindezért semmilyen felelősséget ne vállaljanak. Lásd covid.

Para dolgok ezek, pláne ha azon vagy ki, hogy Kubatov komisz módon megőrzi a fideszes aláíró nyuggermamik adatait.
Tata86 2024.03.13 15:33:59
@tesz-vesz: szerintem túlkomplikálod az egészet...
Nem azért, hogy az élet komplexitását jobban lefedd, hanem hogy elfedd a primitív ellentmondásaidat.

Amúgy mostmár tényleg érdekelne, hogy szerinted ki nem tol propagandát, mert úgy látom már mindenki volt soron, és nálad ugye nem játszik az, hogy egyenként értékeled a kijelentéseket, feltéve hogy a közlő tévedhet vagy lehet saját jogon buta.
Három elnök kilőve, a legnagyobb kormányellenes tüntetés a NER-ben, mik történnek hazánkban?!..
Tata86 2024.02.20 11:45:01
@gigabursch: Asszem azóta kiderült, hogy ez az alfa-omega izé, kamu.
De mindegy is, én sem túloznám el a jelentőségét. Szorul a nadrágszíj, és pár embert a rablóbandából is ki kell dobni. Ezek aztán mindig hirtelen rádöbbennek, hogy a NER nem feltétlenül a nemzetet szolgálja, a NER meg rádöbben, hogy az illető mindig is sorosbérencsértettember volt.

Ami még érdekes(, és összhangban van azzal is amit én szoktam írni), a propaganda limitációja. Egy hét alatt több millió emberhez eljutott a video. Nem igaz, hogy 54% azért szavaz a Fideszre, mert M1et hallgat.
Tata86 2024.02.20 21:57:19
@IdomitottFoka: Azt tussolja el, amit el lehet, mert a stabil kormánytöbbséghez elegendő szavazók még lenyelik. Nyilván van egy összezárás most, hogy három tisztet feláldoztak, de láthatóan a pedó nem fér bele.
Ebben az egy kérdésben optimista vagyok. Viktor nem akar még egy adut kiadni a kezéből.
Archiregnum Következmények 2024.02.11 21:39:43
Nagyon úgy néz ki, hogy a kegyelmi botránynak nincs vége, és az már biztos, hogy nem is marad következmények nélkül. Vegyük végig mi történt a tényekre fókuszálva. ..
Tata86 2024.02.12 20:28:29
@gigabursch: "Szóval lesz itt még sajnos szenny bőven."
Mármint volt és van. Az hogy napvilágra kerül a jövőben, az nem sajnos.

@IdomitottFoka: Olyan ez mint egy elhanyagolt gát. Valamikor biztos be fog szakadni. Lehet, hogy holnap, bár valószínűtlen, lehet hogy száz év múlva, akkor is ha atomot robbantanak rajta.

Most kiesett belőle egy betontömb, de hát ennél már történtek durvább dolgok is.

Pl mikor kicsinálták Ángyánt. Emlékszik még rá valaki? Kb ott látni lehetett, hogy a Fidesz mögött már nincs elv csak érdek. Jóval fajsúlyosabb ügy.
Aztán Simicska...

Ami itt érdekesebb, hogy úgy néz ki itt a hívő tagozat lázadozgat. Ángyán a nemzetben hitt, számára az volt fontosabb, és a Fidesz eszköz, Simicska a saját hatalmában, de Pesty, Magyar, Skrabski láthatólag továbbra is hisznek Orbánban és a Fidesz közösségében.
Tata86 2024.02.14 10:34:44
www.youtube.com/watch?v=Nb-ljP679rg

Utolsó férgek ezek mind!

@gigabursch: Valóban nem, ahogyan szinte semmilyen komplexebb és a legtöbb egyszerűbb fogalmat sem értik.
Tata86 2024.02.15 12:45:34
@IdomitottFoka: Végülis passzol, de igazából totálisan off-topic. Mondjuk önmagában érdekes téma.

Adott, hogy nálunk a NER előtt is 10szeresét költötték a nagypártok a törvényesnek, és senkit nem zavart. Most 100szoros a különbség. Nem tudom, hogy megy ez a franciáknál. Már azon is csodálkoztam, hogy Le Pen Orbántól kért potom összegű hitelt.

Közben kíváncsi vagyok, hogy Soros & Co-nak mindent összevetve mekkora a budge-jük Franciaországban.
Archiregnum Gyermekbarát kormány 2024.02.07 23:03:48
Nem tudok elmenni az újabb botrány mellet szó nélkül: Kegyelmet kapott az abuzáló igazgató bűntársa. Jó lenne röhögni a 444en, hogy újra lyukra futottak, de a tények nem errefelé mutatnak. ..
Tata86 2024.02.11 17:52:56
@tesz-vesz: 4mp-es klipp, amiből Hont 2 mp-t. Beszél. Amikor ilyet linkelsz nem érzed, hogy gáz? Mi lesz a következő? Hont kimondta a "V"-betűt, szóval ő maga Orbán Viktor?

Az ÖT-tel amúgy el vagyok maradva egy héttel, valamikor meg fogom nézni, de miből veszed, hogy számomra megrázkódtatás, ha Hont téved?

@IdomitottFoka: Expeditív a kormány. :D
Hont szerint Kövér. Átgondolva, valóban logikus lenne.
Tata86 2024.02.11 20:19:51
@IdomitottFoka: Hehh, pont Bicskéig...

Igazából mindegy. Ami Orbánnak jó, mert nincs kényszerhelyzetben. Neki adtak sakkot és mégis válogathat a lépésekben.

Akkor lenne kínos Viktornak, ha komoly támogatottsága lenne a közvetlen elnökválasztásnak, de nem érzem a spirituszt. Igazából a nép megszokta, hogy egy jelentéktelen figura, akin vagy átlép a kormány, ha ellent mond, vagy eleve ki se bújik a hatalom seggéből.
Az se segített, hogy az ellenzék Iványit indítaná.

"Felér egy hadüzenettel."
A háború x. évtizedében :D
Tata86 2024.02.12 12:33:50
@Tesz vesz XVI.: Na várj... Novákot és Vargát akkor Rogán rúgatta ki. Hont szerint NEM kéne Nováknak lemondania.

Szóval EGYÉRTELMŰ, hogy Hontot Rogán fizeti.

És mindez egy két másodperces klipp alapján.

"hont adnráska egy darab szar. még mindig az idolod ez a korrupt elmebeteg szar?"
Lol! :D

No igen, Magyar már vagy egy hete nem halmoz közhatalmi pozíciókat, nem irányít állami cégeket, nem hoz el lezsírozott projekteket, abszolút hiteles!

Nem érzed magadat egy kicsit bohócnak?
Archiregnum Hazafias történelem 2023.09.12 20:58:44
Ha már Putyinék belejöttek, hogy a jelenben úgy hajlítsák a valóságot, hogy magyarázatot adjon egy több százezer ember életét követelő hódító hadjáratnak, gondolták ideje a múltat is újra festeni: 56 újra CIA által szított fasiszta polgárháborúvá lett. (De aztán elmúlt.)  Az új orosz…..
Tata86 2024.01.30 22:13:10
@gigabursch: Szerintem igazából indifferens az ügynökakták sorsa, és ez benne a legtragikusabb.
Szerinted ki tudna derülni BÁRMI, aminek a legcsekélyebb következménye lenne mostmár?

Itt egyre inkább a felelősség kerülését, lustaságot és sunyiságot látok, mint a helyi gyíkemberek fondorlatait. Azért nincs nyilvánosságra hozva, mert eddig se volt, és megvoltunk nélküle.

Horn Gyuláról kiderültek a viselt dolgai. Volt bármi következménye? Azóta is akár csak ellenzéken belül előkerül a téma, hogy ez miért volt tolerálható?
Megyó? Aki ugye azóta már komilfó lett a NER-ben, mint az IGAZI szociáldemokrata akit megpuccsolt a Gyurcsány féle globális neoliberalizmus.
Szóval a volt SZT-tiszt gyakorlatilag lefedi a teljes társadalmat!
Tata86 2024.01.31 10:42:31
@gigabursch: Nem azt mondtam, hogy nem fontos, hanem hogy indifferens.
Szerintem fontos lenne, én sosem szavaztam és sosem fogok olyan pártra szavazni, amelyik nem ígéri meg a teljes nyilvánosságot, vagy ha megígéri nem tartja be.

De mint a valóság mutatja a lakosság 90%át ez nem foglalkoztatja annyira.
Tata86 2024.02.05 16:06:26
@IdomitottFoka: Itt a teljes cikk:
magyarnemzet.hu/belfold/2024/02/bayer-zsolt-meg-egyszer-utoljara-a-nagyapamrol#google_vignette

Azt kell mondanom, megint nem Bayer a rohadék. Felróhatnám neki a személyeskedést, de maga Ungváry támadása is az volt, és egy idézőjel azért nem a legdurvább dolog a világon. Igazából ez a cikk rendben van.

Ungváry cikkében nekem is pont ezek nem tetszettek(, aka: botrányosnak és szakmaiatlannak tartom őket):
- a nagyapát mentő forrásokat nem tekinti hitelesnek, mert csak, az őt támadó forrásokat meg igen, mert csak.
- pszichologizál, amihez nem ért és eleve méltatlan, és közvetlen ok-okozati láncolatot lát ott, ahol nincs ilyen

Amúgy tuti van itt valami susmus Bayernél, mikor mit tudott, mit nem, mikor nézte szelektíven a valóság hozzá közelebb eső részét, de ezt nem érzem relevánsnak. A családi legendárium nálam is kusza, de akármi is az igazság, nem érzem relevánsnak a saját döntéseimben.
Archiregnum Kép a jövőből 2023.10.17 20:47:42
Az izraeli-palesztin konfliktusban sajnos nincs semmi rendkívüli. Hasonló vadállati kegyetlenséget, amit mindkét oldal prezentált, láthattunk és láthatunk a határaink mellett is. Nem bagatellizálni akarom a történteket, pont ellenkezőleg: megkongatnám a vészharangot, ugyanis a kilátások ijesztők.…..
Tata86 2023.11.25 16:20:52
@tesz-vesz: "nem lehet levonni, hogy katasztrófa a magyar eü és járvány idején fokozottan katasztrófa?"

Nem bizony. Ebből nem lehet. Amúgy az és erről tengernyi statisztikát szerezhetsz a császármetszések arányától, a kórházi fertőzések számáig, de amit te belinkeltél, abból pont nem lehet levonni.

"pedig olyan büszkén mutogatták..."

Ezt miért nekem mondod? Igen O1G, az egészségügy pedig egy kalap szar járványtól függetlenül.

"én vagyok az oka, hogy a john hokpkins egyetem olyan pillanatnyi eredményt hozott le, amiben a magyarok a legrosszabbak."

A John Hopkins nem egy pillanatnyi eredményt hozott le, hanem az összeset folyamatosan publikálta, könnyen áttekinthetővé is tette. Roppant hasznos volt, áldassék a nevük!

Te meg önkényesen kivettél belőle belőle egy önmagában irreleváns adatmorzsát, hogy a dzsonkopkinszismegmondtahogyorbángyilkos!!!!!4444

De ha értenéd, hogy miért ostoba és immorális, amit művelsz, gondolom eleve nem csinálnád.
Tata86 2023.11.25 17:02:02
@tesz-vesz: "és a grafomán mióta nem pejoratív jelző? ki olvas szerinted grafománt?"
Te olvasol engem.

"influenza járványnál se kötelező a maszk. pedig lehet jobb lenne
még egyszer leírjam, hogy 3 oltás után vagyunk? természetes rezisztencia
ezen mit nem értesz? ez komplikált a kis fejecskédnek?"

Neked halvány lila fingod nincs, hogyan működnek ezek a cuccok, ugye?
1) A covid-oltás nem használ túl sokat az influenza ellen. (Sőt, van, amikor az influenza elleni oltás sem.)
2) Mivel a vírus gyorsan mutálódik fél év után gyakorlatilag nincs jelentősége az oltásnak.
3) A természetes rezisztencia nagyobb védelmet ad, de nem véletlen, hogy minden évben az influenzajárvány idején ugranak meg a halálozások.

Szóval ha a járvány és x halott önmagában ok a szabadságjogok korlátozásokra, akkor sosem leszünk szabadok.

"ni, és nem lehet kártékony dolgokat terjeszteni"

Aham. Figyi, Fidesz-kormány van, ugye? Ők hozzák a törvényeket, ők is tartatják be őket... Szóval Viktor dönti el, mi a "kártákony".
Te nem gondolkozol el azon, jó-e neked, ha ennek a rezsimnek még több hatalmat adsz?
Pl Letoha szemszögéből Boldogkői kártékony.

Szóval tulajdonképpen Boldogkői lecsukása mellett érvelsz.

Vagy te miből gondolod, hogy Gődényt, aki hasznára van a NER-nek hamarabb kussoltatják be, mint Boldogkőit? (Persze Boldogkői is hasznos a rendszernek.)

"a lényeg meg mindig kimaradt"
Nem maradt ki, te nem fogtad fel, én meg úgy voltam vele, hogy akkor így jártál.

"hont andrás és tibiatyakedvenceid tárt karokkal várnak te véglény."
Ezt légyszi magyarázd el, hogyan működik sértésként!

"egy kvázi halálos vírusnál"
Kvázi halálos autóba ülni is, és azt is megteszem.
Tata86 2024.01.12 20:15:07
@IdomitottFoka: Amikor a védett állat eszi a védett növényt... :D

Viccen kívül: először is fact-chackelni kéne, mert azt is el tudom képzelni, hogy a tényeket eléggé elferdítették, azt is, hogy úgy igaz, ahogy van. De ennyire nem érdekel. Szóval tegyük fel hogy igaz

“from being used or operated to any extent”
Ez valóban gáz. Itt nyilván nem szólásszabadságról van szó, nyilvánvalóan nem arányos a büntetés. Akkor sem, ha kevés irritálóbb jelenség van a világon a "Stop Oil"-nál.
Archiregnum Eközben a NER-ben 2023.09.19 19:14:23
A VálaszOnline leleplezte a Kutyapártot, hogy még 5millió forintért se hajlandók elindulni az önkormányzati választáson.  Szép munka! ..
Tata86 2023.09.21 15:03:34
@Tesz vesz XVI.: Nyugodtan ellenőrizheted, amit Toroczkai írt, és ha hazudott a tényadatokban, akkor leplezd csak le.

A konkrét ügyről: én annyit mondok hogy ez a Kétfarkúnak kínosabb. A fidesztől nem várok mást, de milyen párt az, amit még kenőpénzzel se lehwt meggyőzni, hogy induljanak a választásokon?
Tata86 2023.09.21 18:13:15
@Tesz vesz XVI.: Semmit nem írtál arról, amit Toroczkai mondott, csak Toroczkairól.

Most akkor tudod cáfolni azt amit mondott van nem?
Tata86 2023.09.30 09:47:42
@Tesz vesz XVI.: A NER-ben mindenki mögött a Fidesz áll. Ez az állampárt lényege. :)

"tényleg cáfolni kell"
Volt egy állítás, ami szerinted nem igaz. Szerintem meg igazából nem lényeges, akár igaz, akár nem, túl sok mindenen nem változtat.

De te beleálltál... Szóval SZERINTED kell cáfolni.
Más kérdés, hogy nem sikerült, mert az érvelésed kimerült abban, hogy Tóth rossz.

Megjegyzem: a Kutyapárt kiadott egy cáfolatvidetó, csak ettől konkrétan még gyanúsabbak lettek.
fb.watch/nnyGaNoi8T/

"pont akkor amikor leleplezik a fideszes korrupciót?"
Mit kell rajta leleplezni? Amit korrupciónak hívnak, az a politikájuk lényege. Ez nem hír. Viszont egy pártnak elvileg az a feladata, hogy alternatívát nyújtson, képviselje a közösség egy részét, hatalomra törjön. Ez az alaphelyzet. Ha egy párt erre nem hajlandó még 10% körüli támogatottsággal sem, az hír. Hogy korrupciós pénzzel sem lehet őket rábírni, az pedig szenzáció.
(Btw: a poszt félig irónikus, groteszk. Nem láss bele többet mint ami.)
Archiregnum Újságírás 2023.09.17 20:00:30
Kicsit vonatkoztassunk el ideológiától, érdekektől, és nézzünk rá a sajtó általános állapotára: Az újságírók többsége egyszerűen használhatatlan ostoba morális hulla. Akkor is, ha nem muszáj annak lenniük. Nem is tehetnek mást, mert csak azt adják ami a lényegük...
Tata86 2023.09.21 18:07:35
@Tesz vesz XVI.: :D Komolyan nem tudom dekódolni, hogy ezekkel a kommentekkel mi a célod.

De legalább újra elolvastam a boldogkőis posztomat. Te, hogy mennyire igazam van!
Archiregnum Vona visszatér 2023.09.08 22:08:53
Miközben még a közelgő lengyel parlamenti választások is jobban izgatnak, mint bármi ami itthon történik(, következmények híján), csak buggyant egyet a mocsár, ami mégis írásra késztetett.  Vona Gábor visszatér a politikába, és párttá alakítja mozgalmát.  Hogy ez megtöri-e a…..
Tata86 2023.09.11 14:21:41
@Tesz vesz XVI.: Nem írtam erről, mert gyenge összeesküvés-elméletnek tartom.
Egész általános, hogy a kognitív disszonancia elkerülése érdekében gyenge jellemek kijelölnek egy mumust, és mindent ráfognak. Legyen az Soros vagy Putyin.

Nézd meg KGBélát. Ez az orosz színvonal. Nem látom, hogy az orosz beavatkozás bármint változtatna.

A Jobbikot gárdástól, kurucinfóstól a libsik hozták fel, lehettek guruló rubelek, de nem látom, hogy bármit is változtatott volna. Nem az oroszok találták ki, hogy Gyurcsányéknak el kell qrniuk, azt sem, hogy rendőrpogromot kell rendezniük a nemzeti ünnepen, hogy a szomszédos sovinisztáknak be kell nyalniuk és azt sem, hogy a cigánybűnözés elkövetői mellé kell állniuk az áldozatok ellenében.
Tata86 2023.09.11 16:30:08
@Tesz vesz XVI.: Szórakoztató az őrjöngésed.
Tata86 2023.09.13 21:44:45
@Tesz vesz XVI.: Ennél egy fokkal bonyolultabb a képlet.
Ahogyan van hot-crazy chart, úgy van értelmes-bunkó is.

Elég ha több értelme van, annak amit írtál, mint amennyire bunkó van.
Archiregnum Az Alternatíva II 2023.06.06 22:24:24
Ha már tegnapelőtt lehordtam a Momentum lusta, gyáva, unalmas, érthetetlen, drága és totálisan hatástalan propagandapróbálkozását, nézzük meg a Mi Hazánk lusta, gyáva és unalmas bohóckodásán keresztül, mivel is érhetné el egy ellenzéki párt, vagy akár az egész társaság, hogy legalább az én szívemet…..
Tata86 2023.06.22 13:43:38
@tesz vesz II: Egyébként nem hiszem el ezt a párbeszédet!
"Jobb helyeken" téged már a blogod miatt lecsuktak volna, mer' gyűlöletbeszéd, de véded a koncepciót.
WTF?
Tata86 2023.09.08 19:13:49
@Tesz vesz XV.: "hallod még mindig szereted* hont andrást?"
*Általában egyetértesz azzal amit mond

Igen.

"ahhoz pl mit szólsz hogy nem tartja diktatúrának oroszországot?"
1) Linket légyszi!
2) Vitatható. Ha több klikk tartja uralom alatt az föderációt, folyamatosan versengve a hatalomért, akkor Oroszország nem diktatúra. De nem tudom.
3) Nem látom sok értelmét ennek az etimológiai vitának. Pláne, hogy diktatúra alatt senki nem diktatúrát ért a közbeszédben, hanem totális terrorállamot. Oroszország nem az, nincs meg hozzá a szervezettség.

"még mindig támogatod Fudant? "
Nem akarod érteni mit mondok, akkor ne értsd...
Ezer milliárdok mennek el olyan dolgokra, amik konkrétan semmit nem hoznak. Ehhez képest egy egyetembe ölni a zsét abszolút oké.
Ez az eredeti érvelésem. Változott valami?
Tata86 2023.09.10 10:58:43
@tesz-vesz: "és ha több klikk diktatúrikusan a nép kizárásával uralkodik, akkor nem diktatúra?"

Akkor nem.

"akkor a közbeszéd nem tudja mi az hogy diktatúra"
Ez miért sci-fi? Azt se tudja, mi az a fasizmus és szocializmus.
Archiregnum Az alternatíva 2023.06.04 23:01:40
Megnyitottam a fészbukot, és szembejött velem ez a hirdetés. Hogyaszongya: "KÖSSÉK AZ OKTATÁSI REFORMHOZ AZ EU-S PÉNZEKET!". Közben látom, ahogyan Donáth Anna nagyon határozottan néz, háttérben Gelencsér meg Hajnal hunyorognak. ..
Tata86 2023.06.20 15:26:20
@tesz vesz II: "hanem munkahely az utódoknak"
Ez ellen nehéz lenne érvelnem. :D

"az olimpiás kampányukat minden médium reklámozta"
Mert alapvetően egy érdekes dolog volt, amihez mindenki tudott valahogy viszonyulni.

"így hogy lesznek néppárt?"
Miért kell mindenkinek rögtön néppártot alapítania? Értem én hogy "fake it until you make it", de hogy ez röhejes. Majd ha elérnek egy 20%-ot el lehet gondolkodni ezen.

"de Orosz Annával ez még egy lényegesen jobb párt is lehetne"
Igaz, Orosz nekem is szimpi.

"állítólag egy 2010 környékén toroczkai egy hvg utolsó oldalas interjúban kérdésre elmondta hogy 18 éves kora után felügyelőbizottsági tagságokból élt. ezt te olvastad? megtaláltad?"
Nem, nem is nagyon érdekel.

"az előválasztás nem kamu volt."
Azért elég világosan kiderült, hogy előre le volt játszva, csak meglepődtek, hogy nem tud annyira lejteni a pálya, hogy a nép ne szavazza ki a hivatalos woke messiásokat.

"Márki valóban nekiment volna gyurcsánynak is."
Hagyjuk ezt :)
Volt rá pár napja az előválasztás után, onnantól mindegy volt.
Tata86 2023.06.21 12:25:49
@tesz vesz II: "és a többi 200 ismeretlen hiv. is bejegyzett pártnak sose volt érdekes ötlete."

De volt, ha jól csinálták meg is kapták a maguk öt perc hírnevét. Jelzem: a Momentum se jutott be rögtön a parlamentbe.

"miért te mit értesz néppárt alatt?"
Mindannyian a "gyűjtőpárt" fogalmat értjük alatta, nem?

"pedig örülnék neki, ha megkeresnéd azt a hvg-t"
:(

"meg a woke jelöltekhez."
Földbe dughatod a fejed, engem igazán nem zavar.

"nem elég hogy beszélt a 2010 előtt bűnök elszámoltatásáról?"
De, de bőven elég. Pokorni is beszélt róla, hogy aki közpénzhez nyúl, annak levágják a kezét, akkor a NER tiszta is maradt ugye?
Tata86 2023.06.22 22:59:58
@tesz vesz II: Nem állítom, hogy a politikában nem jönnek jól a kapcsolatok, mi az hogy, nagyon is, de én itt tényleg nem látom az összeesküvést.

"kormányra kerülni nem lehet egy tisztességes rendszerben a választók széles támogatása nélkül.
ez a néppárt."

1) Hallottál már koalícióról?
2) 10% alatt egyszerűen el kell fogadni, hogy nem néppárt vagy. Egy réteget képviselsz, amivel semmi gond. A Jobbik néppárti fordulatával pl önmagában semmi problémám nem volt(, sőt, már 2010ben megírtam, hogy ha nem csinálják meg a következő évben, akkor bukó lesz). Ott vagy 20%, elérted a plafont, több nemzeti radi bizony nincs, úgyhogy szélesebb koalíció kell...

"öldbe dugom a fejem, ha választási csalást fontosabb szempontnak tartom, mint hogy ki a woke jelölt?"
Igen. Ezt írtam. Miért kérdezed meg?

"olvass, halgass egy kis Vörös Imrét"
Nem. De ha van valami kompakt logikus érved, nosza ki vele!

"minden diktatúra demokráciának akar látszani"
Erről már beszéltünk. A kettő nem zárja ki egymást. Népuralomban nyilván nem jó dolog a nép ellenségének lenni.

"és olyan kritikát se látok, hogy rosszul vezetné azt a várost."
Én se. Maradjon polgi. És hidd el, én sajnálom a legjobban.
Archiregnum Mörcs-gate 2022.10.10 16:34:50
Ha már úgyis ehhez a két emberhez járok megtudni a véleményemet a magyar aktualitásokról, kihasználom az alkalmat, hogy gyorsan ellentmondjak nekik.  A történés, hogy Hont és Tibi atya beszóltak Noárnak, amiért ő, az így is rossz bőrben lévő ellenzéki szféra vérét szívja minimális hozzáadott érték…..
Tata86 2022.10.19 14:55:24
@tesz-vesz: " hisz legutóbb az Ötben azt mondta h a tanárbérek, vagy inkább az oktatási ügy szerinte politikai kérdés és a választáson dől el, pártpolitikában a győztes."

Nem pont ezt mondta, de nem is értettem egyet.

Megjegyzem: a szubszidiaritás politikai kérdés. Én is azért tárom szét a kezemet, mert ha individuum-szinten ezt leszavazzák, akkor nem nagyon van mit tenni. Jelenleg min 90%-nak ez nem fontos, vagy kifejezetten fontos, hogy ne érvényesüljön.

"szerinte nincs olyan szakember aki a szerint a szankciók működnek"
Tudsz hozni konkrét idézetet, vagy legalább hogy mikor mondta ezt a legutóbbi Öt-ben?
Hont nem szokott így szakértőzni.

Mondjuk én se látom, hogy mi mutatna arra, hogy a szankciók működnek. Láthatóan nem teljesülnek a célok. Putyin még mindig háborúzik, a rendszere stabil, cserébe az EU gazdaságának is egy jókora gyomros.
Ezek mellett az is igaz, hogy valóban szelfipolitikusok puffogtatnak lózunkogat. Még csak tippelni sem mernek, hogy mit várnak a szankcióktól, meddig fog tartani, és mik lesznek a következményei az EU-polgárokra nézve.

"oroszországot se tartja diktatúrának."
Ez definíciós és nem tartalmi vita.

"valahogy mindig a fideszes ostoba és hazg propagandát tolja, és nem láto mikor kritizálja a fideszt"
Gondolom, mert becsukod a szemed.
Eleve az egész ellenzékkritikájának a motivációja, hoy az ellenzék garantálja a NER stabilitását.
Tata86 2022.12.01 10:57:26
@tesz-vesz: Amikor ilyen hatalmas megfejtéssel találkozol, mindig szólaljon meg benned a belső hang:
"Képes vagyok-e szöveget értelmezni?"
Majd amikor erre őszintén nemmel válaszolsz, akkor töprengj el azon, hogy valóban akkora megfejtéssel találkoztál, mint amekkorának elsőre tűnt.
Tata86 2022.12.02 14:28:15
@tesz-vesz: Még egyszer: Hont nem azt mondta, amit te gondolsz, hogy mondott ebben a 30 másodperces klipben. (Ha lenne benned önreflexió persze eleve nem 30 másodperces klippekkel operálnál, ebből ugyanis nem derül ki kontextus.)

A zemberek többségének a gondolkodásáról beszélt. Igen, a 90%-nak ez így esik le: kormány vagy (összefogott) ellenzék. Ez a dichotómia.

Erről beszélt.
Ezt onnan is tudhatod, hogy elég sokszor elmondta, hogy az MKKP-ra szavazott.

(Mitől kéne önkritikát gyakorolnom?
Covid? Igazam lett. Nézd meg a lieblingjeid mit csinálnak Kínában! Ezt ajnározta Szily, Boldogkői.
MZP? Sajnos igazam lett. Azóta sincs egy épkézláb mondata, sosem alapított pártot, már mérhetetlen a népszerűsége is.
Gyurcsány? Hát bizony a DK-hoz menekülnek a momentumosok, jobbikosok. Nincs más szereplő az ellenzékben.

Nem sok egy kicsit a vágyvezérelt gondolkodás?)
Archiregnum Infláció 2022.10.14 21:33:56
Vezérünk, csak úgy, mint elődje, érzékeny a nép problémáira, és utasításba adta,hogy kisebb legyen az infláció! Figyelem libertárius propaganda következik, szocialisták vonuljanak safe-space-be!..
Tata86 2022.10.17 15:59:04
@GyMasa: Ha minden igaz, shortolnia sikerült a fontot.

De mi is a shortolás?
Amikor azt mondod, hogy valami kurvára nem éri meg az árát, és össze fog omlani, úgyhogy fogod és eladod, amid van.
Egyrészt nagyobb mértékű eladás eleve lejjebb viszi az árat, másrészt ha tényleg lufiról van szó, akkor előbb-utóbb úgyis összeomlik.

Miből gondolhatta vajon Soros, hogy a font lufi, és be fog dőlni?
Hajlamos vagyok a szocialista gazdaságpolitikára gondolni.

Szóval itt nem Soros a geci. Ő legfeljebb azért rohadék, mert valahogy mindenhol azokat a szocikat támogatja, akiknek a pilótajátékát ki tudja használni.
Tata86 2022.10.17 18:10:19
@GyMasa: "Magyrország sokkal kisebb volumenű ország, mint a britek, ezért a forintot sokkal kevesebb short pozícióval be lehet dönteni emiatt."

Légyszi magyarázd el, mert ahogyan kivettem, a shortoláshoz kell egy lufi. Még lufival se biztos a dolog(, lásd GameStop). Ha a forint nem lufi, nem lehet shortolni, vagy legalábbis kockázatos, simán lehet belőle hatalmas bukás is.

"Ha össze tudott szedni eleget anno a font bedöntésére, akkor a forint ellen sokkal kevesebbre lesz/van szükség."

Meggyőzhető vagyok, de egyelőre úgy látom te érted félre az egészet. Arbitrázsról beszélsz, ami szerintem így ebben a formában nem létezik.
Tata86 2022.10.17 21:44:08
@GyMasa: Ez is abból indul ki, hogy a forint igazából nem ér annyit, amennyiért kereskednek vele. Miért nem ér annyit? Hát mert a komcsi kormány elinflálta.

Ilyenkor ugye az történik, hogy a kormány ki akarja rabolni az embereket, de egy szemfüles tőzsés behúzza a lopott zsét. Ha nincs lopott szajré, akkor a spekuláns is hoppon marad.

Az a helyzet, hogy nem tudsz olyat mondani, hogy egy stabil valutát, akkor is ha kicsi az ország, megérje shortolni. Jóval könnyebb bukni rajta. Ellenkező esetben ez egy arbitrázs lenne. Kár a csillagászati összeggel a traszcendens kategóriába emelni. Ha ez egy tuti biznisz lenne, mindenki ezt fejné. De nem az.

" és rádöntesz 300 milliárd HUF-ot egy nap alatt, akkor nem lesz, aki megvegye azt a sok pénzt, emiatt le fog esni az árfolyam"
Először is, ehhez neked kell 300milliárd forint. Ez nemrég még 1milliárd eurót ért, most már csak 0.75öt. Biztos vagy benne, hogy vissza tudod nyerni ezt az összeget, vagy jobb lett volna simán euróban tartani, esetleg nyersanyagban, vagy bármi másban, ami értékálló(bb)?

De ugye, ez a 300M csak az árfolyammanipulálásra van, ezzel fogsz veszteni, 3.000M-ot kell kiszórnod egy napra shortra, mert holnapra már simán visszaáll a cucc.

Itt jön a második probléma: Ki vesz ma shortra forintot? :O 3.000M-ot.

Illetve a harmadik: ez a cucc egyébként szabályozva is van.
Archiregnum Ukrán-Orosz háború 3 2022.09.16 16:41:25
Majdnem hét hónapja tart Oroszország inváziója Ukrajna ellen, és úgy tűnik a sikeres harkovi ellentámadással újabb mérföldkőhöz érkeztünk a konfliktus során. Első írásom a villámháború bukása utáni benyomásaimat rögzítette, a második pedig az oroszok keleti kivonulása utániakat, amikor a fölényüket…..
Tata86 2022.10.15 13:02:33
@GyMasa: "És, akkor nyilván a legjobb megoldás, sokadszorra is megpróbálni ugyanazt, más eredményt várva???"
Izé... De hát más az eredmény. Te vagy az, aki azt mondja, hogy nem ér ez ennyit, eleve nem kellett volna visszalőniük.

Szerintem 10 év múlva Ukrajna vidámabb hely lesz, mint Csecsenföld. Annyival, hogy azért meghalni is érdemes.

"(amúgy Magyarország föggetlen lett szűk 35 évvel később.)"
Jaja, közben teljesen kiirtották a polgári kultúrát, elüldözték a polgárok nagyrészét, lezüllesztették az oktatást, munkakultúrát, és masszív demográfiai deficitbe löktek.
Valóban, 56ban nem lett volna okunk harcolni.

"Nagy ívben szarnak pl. kb. az ÖSSZES genfi konvencióra."
Ez nem igaz. De nem igaz az oroszokra sem, nem értem miért érzed szükségesnek az ilyen túlzásokat?

"Az USA pl nem futott bele semmiféle PR pofonba, csak valós katonaiba..."
Az USA folyamatosan és következetesen propagálja a gyengeségét. Már a japánok is azért támadták meg őket a 2. vh-ban, mert úgy voltak vele, hogy hiába erősebb az USA, nekik nem ér majd meg annyi vért és pénzt a Csendes-Óceán uralása. De azért következett be a koreai háború és Vietnám is. Putyin is azért ment neki az ukránoknak, mert arra számított, hogy az USA elengedi.

"Miért, szerinted melyik az a hadsereg?"
Kína.

"Ukrajna egy színtiszta USA provokáció volt, aminem az oroszok bedőltek."
Na erről beszéltem. Neked nincs szürke, ha a Nyugatról van szó. Ez nyilván színtiszta. Vitázni sem érdemes rőla. Az oroszoknak közük nincs hozzá. Nem is biztos, hogy ott voltak.

Úgy egyébként, hogy a legtöbb nyugati hírszerzés is azt várta, hogy Ukrajna pár napon belül elesik. Hogy Biden azzal kezdte, hogy elfogadható, hogy Ukrajnának területi engedményeket kell tennie. Hogy sokáig nem akartak nyugati fegyvert küldeni, sem kiképezni embereket, mert féltek, hogy megismétlődik Afganisztán.

"És, azért azt se' feledjük el"
Ez miért releváns az USA presztízse szempontjából?

"Jaja, de lehet, nem kellett volna azt a "verést" kiprovokáálni..."
Igen, ezt szokták mondani a cigányok is. Jááj, há' tiszteletlen vót! Cigit se akart adni, nem a mobilján mutatta az időt!

"És, te?"
Nem én veszem készpénznek EU-s bürokraták nyilatkozatát.

"Tudod jól, hogy igazam van."
Nincs. Eltérsz a tárgytól, tologatod a célpontot. (Moving the goalpost.)

"A katonai potenciál meg kb a 100x-osa."
Jah, látjuk azt a 100x-et...
A háborúhoz három dolog kell: pénz, pénz és pénz.

"He?"
Úgy teszel, mintha egy agresszív kötekedő szociopatát le lehetne szerelni azzal, hogy folyamatosan engedsz. Én ezt eddig a balosoktól láttam, amikor számon kértem őket, hogy miért nem szólalnak meg a szomszédos államok nacionalista agressziója miatt.
Sunyi dolog.

"Oroszosrszág nem engedheti meg magának, hogy vesztsen egy "Ukrajnával" szemben, mert akkor oda van a tekintélye."
Újra és újra leírom: Oroszország számtalanszor beleszaladt már pofonokba. Túlélik. Mi is. Amiről te beszélsz, nem létezik, nincs rá példa a történelemben se.

"A totál, gyerekes, és inkompetens EU-s vezetés, amit te egyszerűen figyelmen kívül hagysz."
Nem hagyom figyelmen kívül.

"Csak akkor nem tűnik annak, ha az ember a nyugati sajtóból tájékozódik.
Az összes orosz lépés válasz volt."
Hát baszki! A világtörténelem összes hatalma, összes politikus időnként átlépi a vonalat, de képzelted volna, hogy egyedül Putyin nem? Ő egyszerűen sosem hibázik. Mindig igaza van. Mindig konzekvens. Mindig igazságos. Pedig ennél árnyaltabban már nem is értékelni az oroszokat!

Bullshit! Legalább annyi engedtesék meg, hogy Putyint is politikusi mércével mérjük!

"Szinte MINDEN 20-25%-kal lett drágább, csak az idén..."
Az szerinted sok? :)

"Ja, de, ahogy látom, neked ezzel nincs prblémád..."
De, abszolút van. Csak nem tudok vele mit kezdeni.

"EZ a szarság nagyrészben felelős azért, hogy otthon is beszakadtak az áarak."
Mármint nálunk? Nem, nálunk már a háború előtt beszakadtak az árak.
Tata86 2022.10.17 15:41:32
@GyMasa: "megvolt a lehetőség a helyzet békés rendezésére, 2014 és 2022 között, de azzal pont az Ukránok nem éltek."

Mondjuk az se egy utolsó módszer a békére, ha nem támadsz meg országokat...

"Mondod ezt te, a harcoktól 1500+km-re."
Te sem Oroszországból vagy a Donyecki Népköztársaságból osztod az észt...

"Nem éppen erre utal a kb. 10 millió Ukrán, akik a harcok kezdete óta leléptek az országból..."
Ennek semmi értelme. A háború elől léptek le.

"Akkor a nyugatnak csak a pofája volt nagy, mert, amint komoly lett a helyzet, csendben odébbálltak..."
Döntsd el, hogy melyik magatartást kritizálod! Az ukránokkal kapcsolatban pontosan ezt várnád el.

"Ha megnézed a hírekben, azok nem tömegsírok, hanem ad-hoc temetők.
Mindenkinek ott van a fejfája, meg egyesével vannak eltemetve."
Ez kicsit már az alusisak kategória, és megint az történik, hogy az oroszok patyolattiszták nálad, az ukránok feketék.

"Ettől függetlenül még sokáig fognak belehalni tömegesen az oroszok és az ukránok ebbe a "gyengeségbe". Mert ahhoz nem elég gyengék, hogy a szarkaverést abba kelljen hagyniuk."
Nem akarod érteni, hogy mit mondok... És továbbra is: egyetlen orosznak nem kell meghalnia.

"Nekem igenis van szürke, de pont te bizonygatod, hogy ez a helyzet fehér."
Légyszi ne írj már ilyet, méltatlan! Egy másodpercig se festettem le fehérre az ukránokat, se az EU-t, az az USÁt.

"Ja, és most, hogy végül mégis küldenek, biztos vagy benne, hogy nem ismétlődik meg?"
Na! Moving the goalpost megint... (Erre nincs magyar megfelelő? Rágugliztam, de nem találtam. Németül esetleg?)
Az eredeti állításod az volt, hogy ez az USA komplex csapdája volt.
Leírtam, hogy nem valószínű, mert iszonyúan kockázatos, és ők maguk se bíztak benne, hogy Ukrajna talpon marad.
Erre most közlöd, hogy bizony nem is fog!

Akkor hogy is van az összeesküvés-elméleted? Az USA beleugrasztotta Oroszországot egy háborúba, amit végül csak meg fog nyerni?

"Mert egyre nyíltabban látszik, hogy ők állnak az egész mögött.
Ha veszít Ukrajna, az nekik is egy blama lesz."
Itt az eredeti állításom pont az volt, hogy hiba a presztízst csak az oroszoknál számításba venned, igazából az USÁnak még fontosabb is a dolog.
Hogyha egyetértünk, akkor végülis oké.

"Jaja és a cigányokkal is az anyerő taktika, ha nem elfutsz, hanem ottmaradsz tovább veretni magadat, ugye?"
Nem, ha már tízszeres fölényben van, akkor az a nyerő taktika, hogy nyakonvágod. Te folyamatosan elfelejted, hogy az oroszok nagyon picik a NATO-hoz képest. Majd amikor ki akarod játszani az áldozati kártyát, akkor mindig előhozod.

"AZ oroszok eddig csak igen mérsékelt erőfeszítésekkel szálltak bele az Ukránokba."
Ne süllyedjünk le az oroszhírek szintjére, én se tolom a nyugatipályán ökörségeit. Ez a helyzet senkinek se jó. Ha lett volna erő, bevetették volna.

"Mire nincs példa, hogy egy hatalom a lehetőségekhez képest visszafogottan indított háborút?"
Arra, hogy egy offenzív háború kedvéért mindent feláldoznának.
De az se rossz, amit te mondasz... Ki az a hülye, aki gyenge ütéssel kezdi? Ilyen nincs. Ennyit tud az orosz hírszerzés, logisztika, tiszti kar, legénység, ipar.
Komolyan olyan, mintha szurkolnál, hogy előbújjon belőlük a szupercsillagharcos. Egyrészt kinek lenne ez jó, másrészt ez nem DragonBall. Nem fog megtörténni. Azért se, mert ha van még adu Putyin kezében(, és valószínűleg van), azt nem fogja kijátszani, mert aztán nem lesz.

"hogy nem tudunk szinte semmit, így ítélkezni sem tudunk alaposan."
Ehhez képest te megteszed.

"Egy háborúban?"
Egy háborúban tízszeresen!

"Be kell fejeződnie annak a háborúnak minél előbb."
Mert akkor visszajön a pluralizmus Magyarországra? Rájön a maffia, hogy nem szép dolog élősködni?

"Maradjunk annyiban, hogy a tavalyi, választási pénzszórás valóban orbán hibája"
Na, köszönöm. Ennyi elég. Aki ostrom előtt bulit rendez a várban, és feléli az összes tartalékot az áruló. Kötélen a helye. Akkor is, ha az ostromló sereghez semmi köze.

A kormánynak pontosan az lenne a dolga, hogyha látja, hogy gebasz jön, és ezt bárki láthatta, akkor felkészítse az országot a landolásra.
Tata86 2022.10.17 20:45:12
@IdomitottFoka: Bokros szerintem túl van misztifikálva. Mondjuk mindig pozitív, amikor valaki többre értékeli a fogorvost, mint a cukrosbácsit.

Konkrétan az MSZ(M)P kormány okozta az elqrást, amit a Bokros-féle sokkterápiával kellett kiigazítani.

Sajnos a kormányok nem tanultak semmit. Gyurcsány ugyanúgy földhöz vágta az országot, és most ugye Orbán is. Aztán Gyurcsány-Bajnai is meghúzta a nadrágszíjat, ahogy most Orbán is. Szerinted bármelyiket ünnepelni kéne, amiért amikor már a saját üzletük a tét, a mi farkunkkal hajlandóan tisztára kaszálni a csalánmezőt?

Szóval ne félj, lesz új Bokros. :) Ugyanis a hiénafalka nem olyan türelmes, mint a tanárok. És ha esetleg Orbán "bukik"? Nem gond. A következő manager is ugyanezzel a hiénafalkával dealelhet.
Archiregnum Magázódás 2022.10.15 13:49:28
Puzsér Róbert levelét megírta, és nincs is tartalmi kifogásom vele. Igen Molnár Áronnal pontosan ez a probléma. (Abba már bele se kötök, hogy alapíthat valaki a neve anagrammájával mozgalmat. Én eddig azt hittem, hogy a noÁr, az simán becenév.) Ami irritál, a tegeződés. Puzsér, bár valószínűleg…..
Tata86 2022.10.15 21:44:15
@ulpius66: Nekem sincs, nem is érdekel. Szimplán közéleti szereplők tegeződése és bennfenteskedése irritál.
Archiregnum KATA-Kulákok 2022.07.15 21:43:14
Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Fidesz és a kereszténydemokraták közös kormányzása valaha is megteszi. „Amit meg…..
Tata86 2022.10.07 21:30:49
@tesz-vesz: "ezt írhatnád a tanároknak is"
Írtam.

"hogy legyen bennük önreflexió, akik 240 nettót keresnek"
Ha pénzt akarsz keresni, akkor nem leszel tanár. Sajnos. Nekem pl lett volna kedvem hozzá, anyukám is tanár, de ilyen feltételekkel köszi szépen nem.

" ha jobb lehetőség jön, akkor ragadd meg!"
Bizony. Te tényleg azt látod magad körül, hogy ez megtörténik?

"mi a faszt csinálsz ha azt dolgozol amit szeretsz trénerkém"
Na mit? Ébredj fel királylány! A felnőttek világában nem mindig azt csinálod, amit a legjobban szeretnél.

"amúgy ha gondolkoznál rájönnél, hogy mindenki NEM kereshet pénzes szakmát, tudod miért? mert a számok végesek."
Lehet, hogy nekem hazudtak az egyetemen, de mintha lennének kontinuum számosságú számhalmazok is...
És de, pláne a globalizált világban, minden magyar végezhet pénzes szakmát. A tanárokat pedig pontosan azért nem fizetik meg, mert mindig akad elég lúzer, hogy eldöcögjön a rendszer.

"vagy inkább az hülye aki olyan dolgokat próbálna ki a világban amiket már kipróbáltak és látszik hogy nem működik"
Ez benne a király: a kapitalizmus mindenhol működik. Koreától Csiléig.

"ki lesz az erdész? ápoló? ha mindenki jól fizető állásokra törne?"
Na látod, halvány lila fingod nincs a közgázról.
Tudod mi lenne, ha nem lenne elég ápoló, mert holnap felmondana a 2/3aduk?
Holnap után felmenne a bérük a triplájára.

Látod? Itt jön képbe a rugalmasság. Ha a munkaadód tudja, hogy zsebpénzért is szopsz három műszakban, akkor zsebpénzt fog neked adni és három műszakot.

"ahol nem központi adókból fut a tűzoltóság"
Egyébként nem is olyan régen mindenhol városi tűzoltóság működött. De nem tudom, hogy a halálba jön ez ide.

" nem mindenki olyan nergeczy ám mint te, hogy havi 1 milliót keressen. van olyan hogy középosztály, tudod."
Baszki :D
1) nem vagyok nergeci.
2) havi egymillió a középosztály alja.

"mivel a klasszikus középosztály nem esne bele, ezért a progr. adó nem a megrablásu"
Na, csak visszajutottunk ide. Igen, azért kulákoztam. Tudod kik a kulákok, ugye? Földdel, állatokkal rendelkező parasztgazdák. Nézd meg mennyibe kerül egy fejőstehén, egy bika! Két ló! Egy traktor! Számítsd át hogy Lenin ellenségei mennyit keresnének mai pénzben! Havi egymillió a középosztály alja.

"de mivel ez alapján több jut az oktatásra és eü-re így nekik is kifizetődő és hasznos lehet."
Tényleg? Most, hogy a fizetésünk 2/3adát elveszik több jut oktatásra egészségügyre? Tényleg hasznos?

"pont hogy a gazdagokat érinti! hisz tőle vesznek el valamivel többet! "
Hányszor magyarázzam el te mafla!
A GAZDAGOK NEM BÉRBŐL ÉS FIZETÉSBŐL ÉLNEK.
(Perszer szarrá adóztathatod a cégeket, annál nagyobb nyomás lesz rajtuk, hogy csaljanak, különben nem lesz esélyük a piacon.)
Tata86 2022.10.13 10:01:05
@tesz-vesz: Csak röviden, mert már kezd fájni. Beakadtak neked dolgok kontextusból kiragadva:

limonádéárus: ez arra volt példa, hogy nem fix a munkahelyek száma. Bármikor lehet egy újat teremteni. Ennyi.

svéd-modell: Többféle svéd modell létezik.
Ez is svéd modell: url24.top/lBMYy
ez is: url24.top/uTCoq
és ez is: url24.top/wzeLn

De Mi GaZdAsÁgRóL bEsZéLgEtTüNk: igen, de egy itteni tézisedet cáfoltam egy másik területről vett példával.

Újra elmondom: közvéleményre és autoritásra hivatkozás érvelési hibádra volt példa. Igazából simán csak elfogadhatod azt is, hogy érvelési hibát vétettél, és ignorálhatod, hogy az miért is rossz.
Tata86 2022.10.13 17:00:18
@tesz-vesz: "ja és megint: hogyan tudod összeegyeztetni a kontinuum számosságú számhalmazokat a véges számú, jó állásokkal?"

Nem te írtad, hogy "a számok végesek"? Hát leírtam, hogy nem. (Ez egy vicc volt a pongyola fogalmazásodra.)

A jó állás pedig az, ami a vásárlónak értéket teremt. Ha te értéket teremtesz akkor a vásárlónak több lesz, mint eddig. Azért is cseréli ki a pénzét a te szolgáltatásodra. Ebből a többletből ő is képes lehet többet nyújtani és így tovább. Éppen ezért NEM véges a jó állások száma.

"ez volt a kérdés, de nem reagáltál rá, most majd reagálsz?"
Mert hibás az alapállásod. Nem fix a jó állások száma.
Lázonganak a tanárok, bevetnek mindent: passzív agresszió, NoÁr, vákuumbomba... De mindannyian tudjuk, hogy nem lesz az egészből semmi. Valami gyenge "sztrájk", értsd: az órák nagy többsége ugyanolyan színvonalon meg lesz tartva mint eddig, csak közben bejelentik, hogy most éppen ellenállnak. A…..
Tata86 2022.10.11 20:07:43
@GyMasa: "A Mi hazánk a bizonyíték, hogy nem érte el."
Szerintem pont arra, hogy de. És be se jutottak volna, ha nincs covid, és az exjobbikosokat nem bassza fel Jakab azzal, hogy befekszik Gyurcsány ölébe.

"Nekik meg kellett volna maradniuk pontosan ott, ahol voltak az elején..."
De hogy? Két dudás nem fér meg egy csárdában, másrészt azért több esetben ki is derült, hogy elméletben jobban hangzott a dolog, mint a gyakorlatban. (Pl államosításnál nem Lölőre gondoltak, és a keleti nyitástól is mást reméltek. Úgy általában a kollektivizmus és rendpártiság addig fun, amíg a tonfa jó végén áll az ember.)

"EL kellett volna fogadniuk, hogy ennyi van ebben az irányban."
Toroczkaiék végülis ezt csinálták. De Vona pl rájött, hogy az irány rossz. Mondjuk ő ott is hagyta a cuccot.

"Akkor lehettek volna alkalmoadtán királycsinálók, és meg lett volna nekik a stabil 20% körüli frakció."
Nem gondolom. Egyfelől, a 21%-ukat már néppártosodva érték el, azzal az ígérettel, hogy nyerni tudnak a Simicska-zsével. Miből gondolod, hogy 10%-nál többre mennek, ha a Torockai-irányt nyomják, nem titkolva, hogy a Fidesz-szatelit lét álmaik netovábbja?
Másfelől azért látszott, hogy Viktor a Jobbiknak is alárúgott rendesen, amikor kicsit is veszélyesebbnek látszott a helyzet. Miből gondolod, hogy valaha is engedte volna őket királycsináló helyzetbe?

"Bajnai nem kellett a szoci hátországnak, mert megvolt az esélye, hogy nem tudják 100%-ban irányítani."
Egyetértek. Meg újra megjegyzem: nem lehet megspórolni a politikát. Nincs olyan, hogy egyszerűen csak leakasztunk egy Szakértőt, és fényre derül a haza.

"Igen, de Budapestet elveszítették, és azóta sem sikerült nagyrészt visszaszerezniük."
Erről van Hontnak az a teóriája, amire ellenérvet még nem találtam, hogy ez igazából kifejezetten jól jött a NER-nek, és segített megszilárdítani a rendszert. (Ahogyan egyébként Moszkva és Szentpétervár is "ellenzéki", ahogyan Isztambul is.)

Szóval visszatérve az eredeti gondolatra: a fidesz-szavazók SOHA nem küldtek üzenetet a pártnak. Folyamatosan csak hátra lépnek, hogy Viktor biztosan jobban tudja, vagy ha nem hát mit lehet csinálni.

"Mondjuk, ahogy kinéz, '24-ben biztosan nem karigeri fog nyerni."
Az előbbi alapján: de.
Tata86 2022.10.11 22:53:31
@GyMasa: "Szerintem ez megfelelően távol áll attól, amit eredetileg hirdettek, tehát nem sikerült elérniük a céljukat, hogy alternatívát mutassanak a fidesz-mszp duó ellenében."

Ez legfeljebb pártcél, én a szavazókról beszéltem, abszolút negligálva a pártpolitikát.

"Most a MH mond valami hasonlót."
Nem mond. Azt mondja, amit te javasoltál. A Fidesz a kisebbik rossz, mi azért vagyunk, hogy zsarolási potenciált jelentsünk, és Orbán ne távolodhasson el túlságosan a radikális szavazóitól. Szó nincs arról, hogy valaha is át akarnák venni az irányítást.

"EZ, szerintem kb. bármelyik párttal előfordul."
Alapvetően a pártok azért vannak, mert mást képviselnek, szóval szerintem ez kimondottan ritka.

"Elég csak megnézni tetszőleges zöldpártokat."
Szerintem az más állatfaj.

"Mondjuk, szerintem nem a néppártosodás volt a fő oka az összeesésüknek."
Szerintem mire néppártosodtak, már összeestek. Mondjuk én már 2014re azt jósoltam, hogy 10% alatt lesznek, vesztettem is egy fél liter pálinkát.
Az a helyzet, hogy bullshitnek tűnik, de alapvetően nem árt, ha a vezetőség hisz abban amit csinál. Vona csak arra jött rá, hogy mit képviselt, nem az igazi.

"AZt még valahogy túlélték volna, de a balosokhoz dörgölőzés volt az utolsó szög."
Mármint az óbolaoldalhoz dörgölőzés. Ha létrehoznak egy szövetséget az újakkal, abban lehetett volna potenciál. (Aztán ki tudja.)

"A Simicska zsé elfogadása viszont nagyon súlyos stratégiai hiba volt."
Szerintem nem. Ahogyan a fidesznek sem volt súlyos stratégiai hiba Putyin pénze, mint láthatjuk, hiszen nyertek. Viszont szarul használták. Persze mit értek én hozzá, de számomra értelmezhetetlen volt, ahogy a lopott szajréval kiplakátolták, hogy "Tiszta kezekkel..."
Plakátolják ki, hogy "totális háború", oké, akkor értem miért fér bele Simicska...

"Én úgy emlékszem, hogy 2014-ben még többé-kevésbé az eredeti felállásban értek el jó eredményeket."
Jogos. Mint mondtam, én már akkor is 10%-ra vártam őket. Ilyenkor azzal próbálom magyarázni a dolgot, hogy a zsenim a jövőbe lát. :D

"Ha a MH is bedől neki, akkor megérdemlik, hogy bedarálják őket!"
Mi az, hogy bedől neki? Orbán akkor ítéli 15 évre Torockait terrorizmus miatt, amikor akarja, Novákékat akkor teszi tönkre a NAV, amikor akarja. Valószínűleg megvannak a téglák a párton belül, kit némi pénzel, kit zsarolással lehet azonnal kilőni.
Miért gondolod, hogy itt világképek ütköznek, gerincoszlopok feszülnek?

"3 GDP-ből könnyű megoldani az oktatás helyzetét, csak akkor nem lesz majd semmi más."
Én olyan országot nem ismerek, amelyik az oktatás túlfinanszírozásába ment tönkre...
Olyat ismerem, amelyik annyit költött az iskolára, mint Észak-Korea fegyverre: ez volt a Horthy-éra Magyarországa. Túl azon, hogy mi lett a vége, szerintem ez éppenséggel nem volt hiba. Sőt!

"Amit KG művel, az pontosan az a rettenet, amit előre én gondoltam arról, mit fog tenni."
És KG egyébként világít az ellenzéki politikusok között.

"Nem is volt eddig rá szükség. "
Megint a képzeletbeli tábornoki székből nézed a szitut. Onnan valóban ez a helyzet.
Egyébként pedig bizony szükség lett volna. Mire is hoztam fel a témát? Arra, hogy a fideszesek hagyták, hogy Orbán elpusztítsa a saját alternatíváit. Most pedig megy a sopánka, hogy hát hát, de akkor kire?

"AZ nagyon nagy előnye, hogy nem az a fajta ostoba, makacs hülye, mint a balosok, akik akkor is ekiszaladnak a falnak lendületből, ha a fal előtt már több betört fejű balos vérzik csendben."
Ez biztos. Sokáig azt hittem, hogy hamar megbukik, mert az ő rendszere merev, és előbb utóbb túlnő benne a feszültség. De az igazság, Viktor ezt valóban érzékelte, és gyorsan orvosolta is.
Ezzel szemben a ballibek a létük elviselhetetlen könnyűségében is képesek voltak iszonyú nehezek és merevek lenni. Gyurcsányt pl 12 éve nem sikerült se kiköpni, se lenyelni.

"Az, hogy jót tett a fidesz hatalmának, nem jelenti, hogy a fidesz fennt is akarja tartani az ellenzéki Budapesti vezetést."
Ebben is van logika. Azt pedig Vona mondta, hogy tét nélkül ötletelve bármennyire is jól hangzik valami, pártvezetőként senki nem engedheti meg magának, hogy egy csatát szándékosan elveszítsen.
Úgyhogy menni fog a harc Budapestért, de mondjuk az ÁSZ nem avatkozik be, ha veszni látszik.
Tata86 2022.10.12 10:13:00
@GyMasa: "Oh, az fájdalmas veszteség lehetett!
Barack volt?"
Rendes szőlőpálesz. Ami menti a szituációt, hogy együtt ittuk meg...

"Nekem úgy rémlik, hogy őt akkor tették ki, amikor ő nem akart beszállni az összefosásba, de mér nem emlékszem pontosan."
Ez a tudja a halál kategória, de hivatalosan ő lépett le, és mindenki nézett, hogy csak azért mert a kampányban hazudozott a győzelmi esélyeiről, igazán nem szokás lemondani, pláne visszaadni a mandátumot.

"Ugyanúgy, mint, ahogy most sincs, akkor sem volt "új" baloldal."
Lehet, hogy nincs, szerintem volt. Sajnos mostanra már mindenki fejét elöntötte a szar. Itt a szavazókról beszélek, mert ugye kereslet-kínálat. Meggyőződésem, hogy ki ki lehetett volna szorítani az LMPvel és a Momentummal az MSZP-DK-t.
De lehet, hogy bilibe lóg a kezem.

"Az egész G-nap egy brilliáns átverés volt, Simicska, nyugdíj előtti utolsó fedett akciója, amivel beszántotta a Jobbikot."
Túlgondolod. Ennyire senki sem rafinált és fegyelmezett. Pláne, hogy nem látom, hogy ezen mit nyert a Fidesz. Még egyszer: a Jobbik 2018ra már ki volt csinálva, csak a lendület és az alternatívátlanság még vitte őket.

"Akkor ha tényleg úgy volt, akkor egy zseni volt, aki kitalálta!"
Nem hiszek ezekben. Túl bonyolult, túl sok a változó, túl ködös, hogy milyen eredményt ér el. A csúcson ráadásul nem szoktak kockáztatni. Nesze fiam, itt van 1000 milliárd, nyomjad a népnek hogy Soros. Ez egy szolid terv...

"Aztán az is kérdés, hogy mennyit kellett akkor nyugdíjakra, meg egészségügyre meg ilyenekre költeni?"
Mármint... ezt a kérdést nem értem.

"Hát, az lehet, de egy normális karácsonyfán kicserélnéd, mert kiégett..."
Nem égett ki, csak ennyit tud. Egy szorgalmas szépfiú, aki tud viselkedni.

"Most a pártokra gondolsz (miép, kisgazdák, stb?)"
Itt most a NER-re gondolok, és nem a pártokra, mert azokért annyira nem kár. Kialakult a kultúra, hogy a Vezérnek nem mondunk ellent, nincs önálló gondolat, aki kilóg a sorból magára vessen.

"Az kellet ahhoz, hogy legyen centrális erőtér."
Oké, és értem azt, hogy egy ideig ez biztonságot ad, de lassan csak fel kell tennie a fidesz-szavazónak a kérdést, hogy jól járt-e ezzel?

"8 millió szavazó van"
Nincs annyi. 8 milliónak van joga szavazni, 30% sose szavaz.

"Ha valaki ezeket meg tudná szólítani, azzal simán nyerhetne."
De hát nincs ilyen, na vajon miért...

"És, ez teszi őt alkalmassá arra, amit csinál."
Viktoron nincs mit számon kérnem. Ő a saját érdekei mentén cselekszik, miért tenne másképp?
Archiregnum Oktatásügy 2022.03.20 19:06:52
A második világháború óta az összes kormány mostohagyereke, noha gyakorlatilag mindenki egyetért, hogy ez jelentené a kitörési pontot, ami fel/visszarakhatná Magyarországot a térképre, emellett pedig relative olcsó móka is.  Ha már a pedagógussztrájk és a diáktüntetések megadják az aktualitását,…..
Tata86 2022.03.22 10:48:52
@Billy Hill: A motiváció(, mint mindig :D) a szubszidiaritás. Látjuk azt, hogyha minden Orbán Viktor, akkor a rendszer nem változik, mert aki szereti, az megvédi, bármilyen szar is, aki gyűlöli az pedig savazza akkor is, ha éppen jót csinál. Politikusnál pedig alap, hogy minden hatalom kell neki, de semmi felelősség.

Ha decentralizált az oktatás, akkor meg lehet nézni, hogy mi az ami tényleg hasznos, mi az ami tévút. Előbbit lehet másolni, utóbbin csiszolni. Elsősorban legyen a tanári közösségé az iskola, ha nem működik akkor a polgármesteré, ha továbbra sem működik, az ugye eleve blama, és polgi monnyon le, akkor próbálkozzon az állam.

Régebben bennem is ott volt a félsz, hogy központi irányítás nélkül széthullik az egész, de egyszerűen rájöttem, hogy nincs érték a rendszerben, amit meg tudnék védeni.
Látom azt, hogy jónevű megyeszékhelyi gimnáziumon végig lehet úgy menni, hogy fel sem merül, hogy a tanuló gondolkodjon, és ne csak egy életképtelen droid legyen. Látom azt, hogy pesit szakközépben, jó hogyha az olvasás és a négy alapművelet átmegy. Látom azt, hogy elit gimnáziumokban sem értik a végzősök például, hogy mit jelent a demokrácia, piacgazdaság, szocializmus és hasonló fogalmak.

Akkor mitől félünk?
A végén pedig úgyis az történik, hogy a tanár, a gyerek, és a szülő dobják össze amilyük van, és ebből sül ki az eredmény. Miért nem alkalmazkodunk a valósághoz, és alakítunk ki egy olyan rendszert, ami ebben a valóságban képes némileg hozzátenni az érintettek erőfeszítéséhez?
Tata86 2022.03.23 15:18:14
@GyMasa: Jó ötlet.
Viszont az ilyenek csak akkor működnek, ha megfelelően elő vannak készítve. Legyen valami a másik serpenyőben is, illetve legyen egy bázis ahonnan fel lehet tölteni a bukott tanerő helyeit.
Tata86 2022.10.05 20:42:20
@tesz-vesz: "itt érzek egy csöppnyi szuvjektív lekicsinylést a pedagógiai pálya irányába."

Pedig szubjektíve én nagyon sokra értékelem a pedagógiai pályát... nincs is lekicsinylés, szimplán csak látni kell, hogy ahol van önrész, ott más a cél. Egy csimpánz nem fog kinevelni Neumannokat, de ötös érettségihez nem kell tanár.

"a zsenik meg mindig előrébb járnak a tananyagban"

Ez abszolút nem igaz. A zsenik a legtöbb esetben le vannak maradva, mert nem köti le őket a tananyag. Itt jönne a tanár hozzáadott értéke.
Archiregnum Hát ezért... 2022.09.12 17:42:34
Adott egy jóravaló konzervatív férfiember, aki ahogy belecsöppen a politikába, sorra nyeri a választásokat. Aztán, amikor felérne a csúcsra, elkezd woke ökörségeket hajtogatni...
Tata86 2022.09.16 18:27:52
@tesz-vesz: Mi a halál az, hogy "kompenzálni kell támogatásokkal"?

Elmondom mi. A csórók nem fizetnek, mert nincs miből, a gazdagok nem fizetnek, mert kijátszák a rendszert*, úgyhogy mindent a középosztály fizet.
De miután megvolt a padlássöprés, az elvtársak a rabolt javak felét kiszervezték a saját cégeiknek, amik sajnos még így is veszteségesek, így nem kell adózniuk, a másik feléből kiírtak pályázatot(, mert ugye célzott!), amin a középosztály visszaigényelheti a saját pénzének felét, hogy ebből vegyen valamit a haveri cégektől dupla áron.

És erre te azt hiszed, hogy elitellenes, meg empatikus, meg akármi.

*: Magyarországon gyakorlatilag nincs olyan nagyvállalkozó, aki ténylegesen létrehozott volna valamit, ami extrád ad, munkahelyeket teremt. Nincsenek Richter Gedeonnok, Hatvany Sándorok, Weiss Manfrédok.
Tata86 2022.09.16 18:34:27
@tesz-vesz: Túl azon, hogy semmilyen konkrét érved nincs, te mikor másztál fel erre a hatalmas pacira?

"ma már nem menne át a vizsgágok, nem is értem hogy sikerült lerakni a közgáz vizsgát"

Lol. Mert ugye a közgáz vizsgák legendásan nehezek :D
Középsulis matek + bullshit. Hát igen, tuti megbukna.

"jenkiknél is szegényedik a középosztály a 80-as évek óta, ott se nagyon válik be a harácsoló vadkapitalizmus. az állam leépítése."

Aztán ha megnézed mitől szegényedik, valahogy mindig az államot találod az okok mögött.
Trump alatt pl gazdagodott, mert az állam kevésbé pofázott bele abba, amibe egyáltalán nem kéne.
Biden alatt szegényedik, mert az állam az általad támogatott covid-kommunizmussal taccsra vágta a középosztályt, de hatalmas fórt adott az elitnek. Szegényedik, mert az állam tiltja új olajlelő-helyek felfedezését, szegényedik, mert az állam bátorítja a bűnözést, szegényedik mert racionalitás helyett megalomán "zöld"projektekre költ, amik sosem térülnek meg.
Tata86 2022.09.17 18:49:25
@GyMasa: Igen, tisztelet a kivételnek, van néhány tech-cég, amelyik jól muzsikál. A zinternet szerint majd' 5millió eurós profitjuk volt tavaly, ami már elég szép, és nem is igazán kotorásznék a zsebükben, mert nyilván irtózatos összegeket fizetnek be már az alkalmazottak után is.

Azt mondjuk nem tudom, hogy mennyi állami pénz van a cégben...

De az én ideális világomban: semmi, és ők sincsenek agyonadóztatva.
Archiregnum Zsúfolt uborkaszezon 2022.08.15 14:40:05
Az utóbbi időben nagyon sok mindenről akartam írni, ha egyéb elfoglaltságaim és lustaságom engedték volna, úgy mint:  - Az erős állam csődje- Rezsikommunizmus- Benzinkommunizmus- Viktor, a fajvédelem, és az okafogyás- Alternatívátlanság és fásultság- Klímahiszti- Vírushiszti- Orosz-ukrán meccs-…..
Tata86 2022.08.18 16:52:27
@tesz-vesz: Az a baj veled, hogy úgy vitatkozol, mint egy nő.
Össze-vissza csapongsz amíg úgy érzed igazad van, teljesen irreleváns dolgokat vagdosva az ember fejéhez.

"a multikat etetik, 5-8 évre kifizetik a multiknak a magyar munkások bérét előre, csakhogy ide költözzenek. szent tehenek a német és orosz cégek, nekik még adót se mernek emelni, én egyedül több adót fizettem tavaly pl mint a meki meg a starbucks stb."

Ez pl egy releváns kritika.
Az, hogy Orbán komcsi, mert 20 évesen lehet hogy nemtommitcsinált ez meg női hiszti. De beleállsz, történeteket költesz köré, érzelmileg azonosulsz a sztoriddal, mert csak.

"váltsunk a fizetős eü. felé, hogy aztán az átlagembernek másodállás után kell néznie?"
Lol! Nem tudom, hol élsz! Az átlagember fizet az egészségügyért, és másodállás után néz. Ez egy befejezett tény.

Ami között választani lehetne, hogy szembenézünk-e a valósággal vagy nem. Te továbbra is azt mondod, hogy abszolút fair évente egymillió forintot beszedni a polgártól olyan szolgáltatásra, amit nem vesz igénybe, hogy ezzel borzasztó hatásfokú halálgyárakat üzemeltessünk, és az orvosbárókat a privát praxis mellett másodszor is kifizessük.

"nem érdekli az emberek sorsa, nem is érte hozzá"
Ahogyan egyik politikust se, és ahogyan azok se értenek semmihez seggnyaláson és könyökölésen kívül.
Miért akarsz te ezeknek hatalmat adni, reménykedve hogy 99 pszichopata gazember után a századik már csak elhozza a megváltást?

" te is ott voltál szijjártó mellett szij laci yachtján?"
Továbbra is: te támogatod az erős államot, magas adókat. Szerinted miből lett Szíjj yachtja?

"de látom te jobban szereted az ókori fáraó rendszereket"
Ez hogy a gyíkba jön ide? :D
Önmagában sincs értelme és kontextusba se. Csodálatos.
Tata86 2022.08.18 17:50:29
@gigabursch: :D belejött
Tata86 2022.08.25 14:42:11
@tesz-vesz: "te meg úgy vitatkozol, mint egy analfabéta!
mit csapongok összevissza bazmeg?! TE ÍRTÁL AZOKRÓL, AMIKRE REAGÁLTAM!"

Ennyit láttam a monitoromon, amikor megnyitottam az értesítés-emailt, és azt hittem ennyi a reakció.

Na mondom! Tesz-vesz meggyógyult! Ha már trollkodik, legalább nem érzi úgy, hogy két sornál többet érdemes erre áldoznia...

Aztán megláttam a többit...

Ember! :D