Regisztráció Blogot indítok
Adatok
raczsandor

31 bejegyzést írt és 953 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nincs könnyű helyzetben az, aki az elkövetkező hetekben, hónapokban tartaná esküvőjét. A koronavírus ugyanis alaposan felkavarta az állóvizet: a korábbi, jól tervezhető állapotot felváltotta egy zavaros, bizonytalan időszak, amelynek jelenleg senki nem tudja, hogy mikor lesz vége. Ez most nem a…..
raczsandor 2020.04.14 05:02:13
Örökség Most van itt az ideje... 2020.03.27 07:43:50
Most van itt az ideje, ebben a világjárványban, hogy a tényleg globalizálttá vált világban újraszabályozzuk az emberiség javainak elosztását. Most van itt az ideje, hogy a szupergazdagok szuper vagyonát szuper progresszívan megadóztassuk. Ezt nem is lehet másként, csak globálisan, hogy többé ne…..
Fontos mondandóm támadt, mert azt érzem, hogy minden kiégett körülöttem, vagy talán csak én égtem ki. Pedig sosem voltam olyan ember, aki egy karót nyelt szürke egér lett volna, aki nem érti a viccet, vagy aki velejéig rosszindulatú lett volna korábban   Fiatal koromban néztem hitvány…..
raczsandor 2019.10.30 07:57:12
Thomas Hobbes a következőt írja a Leviatánjában (m. k. 1970, 76.): valami "értékét az határozza meg, hogy (...) használatáért mennyit fizetnénk, tehát az érték nem feltétlen, hanem szükséglettől és mások ítéletétől függ." Ennél a mondatnál én nem ismerek fontosabbat és megrendítőbbet, röviden…..
raczsandor 2019.02.26 08:07:08
@HaFr:
Ha választanod kellene a demokrácia és a kapitalizmus között, akkor mi lenne a döntésed?
  A vallások oroszlánrészét meglehetősen merev struktúra jellemzi. Az étlap adott, muszáj végigenni, válogatásnak helye nincs. A katolikus egyházra mindez különösen igaz. XI. Piusz pápa 1928-as "Mortalium animos" kezdetű enciklikájában így fogalmaz: "Semmiképpen sem szabad hit dolgában a tételeket…..
raczsandor 2018.11.10 06:33:56
@G. Nagy László:
Akkor mi a válasz a kérdésemre?
raczsandor 2018.11.10 17:34:27
@Kispangit:
Miért van szüksége Istennek a hit külsődleges megnyilvánulásaira? Főleg úgy, hogy ő maga némán figyeli hívei pusztulását. Ha van valódi jele Isten létének, akkor az az emberekben működő erkölcsi érzék, aminek nem sok köze van a nyilvános hitvalláshoz. Ez az erkölcsi érzék lehet Isten valódi ajándéka, mert úgy ösztönöz a jóra, hogy közben semmiféle bizonyítékkal nem szolgál a túlvilági jutalomra. A kiválasztottak nem azért teszik a jót, mert hagyják magukat megvesztegetni az örök élet ígéretével, hanem mert egyszerűen képtelenek másképp cselekedni.
raczsandor 2018.11.10 17:40:24
@G. Nagy László:
Ezek szerint mégse jó a tökéletesség fogalmára alapozott Isten definíció.
Ebből következik egy újabb kérdés:
Létezik-e bármely olyan emberi fogalom, amelyre alapozva definiálható egy emberen túli, emberfeletti, embertelen, létező?
Hazánk 1541 óta összesen alig több mint ötven éven át (1918-1944, 1945-47, 1990-tól máig) volt független. A teljes majdnem ötszáz év alatt kudarcok sorozata érte a magyar népet, amelyek a XX. századra - mikorra az ország a megcsonkított állapotában függetlenné vált - fokozatosan kiölték a nemzet…..
raczsandor 2018.10.10 15:29:19
@neoteny:
Csak négy érvelési hibát sikerült elkövetni ebben a rövid válaszban („szalmabáb”, „csúszós lejtő”, „mazsolázgatás”, „nem is skót”).
A kedvencem: „"A védett személy negatív szabadságát óvták a hatalmát közvetlenül gyakorló nép pozitív szabadságától."
Ezzel az érveléssel az a probléma, hogy a használatával igazolható Szögi Lajos meglincselése Olaszliszkán: ott is csak a hatalmát közvetlenül gyakorló nép pozitív szabadsága működött.”
Ennyi erővel én is mondhatnám, hogy a te érvelésed pedig a környezet zabolátlan rombolását, a globális felmelegedést, az ennek hatására kialakuló etnikai konfliktusokat és így a rohingya csecsemők tűzbevetését igazolja.
Ehelyett inkább csak azt kérdezem meg, hogy ha nincs egy életerős politikai közösség, amelynek tagjai között nem csak az egyéni érdekek átmeneti azonossága teremt kapcsolatot, hanem a pozitív szabadságok érvényesítésében megnyilvánuló szolidaritás, akkor mi akadályozza meg a hatalom birtokosait abban, hogy felszámolják a katallaxia működtetéséhez szükséges negatív szabadságjogokat.
raczsandor 2018.10.13 07:05:14
@neoteny:
Nem hiszem, hogy valaha, bárki, bármikor képes lenne bebizonyítani Neked, hogy hibáztál bármiben is. ;)
raczsandor 2018.10.13 07:08:55
@444:
Igazad van! :)
Ez a kérdés napjaink talán legfontosabb közéleti kérdése, ha ritkán merünk is szembesülni vele, talán mert észleljük a bonyolultságát. De az, hogy jelenleg bűnözők, tahók és nímandok lakhatják be államunknak nem csak a fényben lévő pozícióit, hanem az eresztékeit is, akik példává és normaadóvá…..
raczsandor 2018.08.25 20:11:23
@HaFr:
No de én teljesen más a felfogást tartok érvényesnek a kapitalizmus eredetéről.

Nevezetesen azt, amely szerint a protestáns etikán kívül az államvezetés művészetének 1648 utáni deszakralizációja tette politikailag kívánatossá a kapitalizmus szellemét, mert megfelelő keretek között a magánbűnök elvezetnek a közerkölcsökhöz érvényesüléséhez (Mandeville: A méhek meséje).
A transzendencia, az erkölcs, az ethosz társadalomintegráló szerepe tehát már a kezdetek kezdetén zárójelbe tehető a kapitalizmus uralta politikai közösségekben.

A fentebbiekből következően a progresszió szerepét is másképp látom.
A helyzet most úgy néz ki a világban, hogy az egyszerű halandó (laikus) számára felfoghatatlan sebességgel folyik a digitális intelligencia szervezése, amely nemcsak robotokból áll, hanem - ennél jóval kikerülhetetlenebbül - a termelő robotok összekötése -- azaz a  digitális menedzsment --, illetve…..
A felvilágosodás a domináns nézet szerint Francis Bacon Novum Organumával született, megsegítve Occam antirealizmusától, amely egyúttal a protestantizmus alapjának is bizonyult. A teista természetbölcselet helyét (lásd Bacon kritikáját a "ködképekkel" -- a megalapozatlan tekintéllyel, a szokásokkal,…..
raczsandor 2018.08.16 22:28:22
@HaFr:
"tartok tőle, hogy a fejlett gazdaságok arányosan kevesebbet szennyeznek"
Ez azért így eléggé álszent megközelítés!
A fejlett országok azért szennyezhetnek kevesebbet, mert ők csak megvásárolják a szegényebb országok olcsó, de környezetszennyező módon előállított termékeit.
raczsandor 2018.08.16 22:43:50
@HaFr:
Könnyű annak az országnak "környezetbarátnak" lenni, amely termékeit a legmagasabb hozzáadott értékkel állítja elő, hiszen a befektetések magas megtérülése miatt neki megéri, hogy a kevésbé fejlett országoktól vásároljon energiát nyersanyagot, vagy félkész terméket.

Nemi is értem, hogy - a globális kereskedelem kereteit figyelembe véve - miként lehet olyan fejtegetésekbe bocsátkozni, hogy melyik nemzetgazdaság a környezetszennyezőbb.
Ha a Shell környezetszennyező módon termel olajat Nigériában, és az igy szerzett profitot Hollandiába repatriálja, akkor azt nem kell beszámítani a Holland nemzetgazdaság környezetromboló tevékenységébe?
raczsandor 2018.08.17 07:24:30
@HaFr:
"A szabályozási környezetet az államok alkotják."
Igen. Éppen ezért érdekes, hogy a fejlett, és nagy hatalmú demokráciák nem csak eltűrik, az elnyomó rezsimek létét, hanem egyenesen támogatják azok fennmaradását (pl a nemzetközi segélyekkel, amiről tudván tudják, hogy a tolvaj elitet erősíti). Jól tudják ugyanis, hogy egy szűk körű oligarchiával sokkal előnyösebb üzletet köthetnek, mint egy széles körű legitimációval rendelkező demokratikus vezetéssel, amelynek el kell számolnia a sok tagot számláló politikai szövetsége előtt.

Ezek ok okozati kapcsolatok. Nem értem miért kell ezt illegitim moralizálássá minősíteni.
Forradalmi lelkületű idősödő fiatalemberek próbálnak most már igazán értelmet adni a magyar konzervativizmusnak holt baloldali auktorok, narcisztikus melegek, keleti diktátorok (usw.) támogatásával, sokszorosan felszámított magyar közpénzen. Még ennél is fontosabb azonban -- ha csak a kulturális…..
raczsandor 2018.08.16 22:16:49
@maxval balcán bircaman: igazi posztmodern gondolkodó vagy!
raczsandor 2018.08.17 07:07:50
@maxval balcán bircaman:
Mi bajod van a felvilágosodással?
Olaszország – Va bene! Németország - Das ist gut! Lengyelország - To dobrze! Nagy-Britannia - It's good! Portugália - Que bom! Spanyolország - Eso es bueno! Makedónia - Αυτό είναι καλό? Bármit is jelenthet ez a kérdés, Észak-Görögországból meglehet, hogy kettős élményekkel térsz vissza…..
Bár Yuval Noah Harari új könyve csak a hónap végén fog megérkezni a könyvesboltok polcaira, mégis kifejezetten izgalmasnak ígérkezik az Orbán Viktort is inspiráló izraeli szerző új kötete. Oly szempontból pedig még érdekesebb az általa felvázolt jövőkép, hogy azok a folyamatok, melyek az emberiséget…..
raczsandor 2018.08.15 06:57:23
@Irbisz:
Nem írtam olyat, hogy a hangnemmel lenne gondom. Azzal van gondom, hogy ellenségképet gyárt, amivel előre megkérdőjelezi a potenciális létjogosultságát. Ezzel pedig az a gond, hogy ellehetetleníti a diskurzust, hiszen a vitában nem lehet igazolni a létjogosultságot.
raczsandor 2018.08.15 15:35:07
@protézisesh:
Érdekes feltevés, de ugyanakkor hatalmas tévedés, hogy a szociológiát és a közgazdaságtant is a bölcsészettudományok körébe sorolod.
Ez utóbbi két tudomány (no meg a pszichológia és a nyelvészet) került ugyanis a legközelebb ahhoz, hogy a természettudományok mintájára működjön. Módszertani tekintetben ez teljes mértékben sikerült is. Problémák már csak abból fakadhatnak, hogy a tanulmányozandó "objektumok" (az egyének és a közösségek), nem holt anyagként vagy puszta biológiai mechanizmusokként viselkednek, hanem olyan szubjektumként, akik adott esetben visszabeszélnek a tudósnak, félrevezetik azt és sohasem ugyanolyanok, mint amilyenek a korábbi vizsgálatok alkalmából voltak.

Érdekes megközelítés a történelem és az irodalom egy kalap alá vétele is. Azért mert eredendően valóban rokonok voltak, de a történelem önálló tudománnyá válása éppen azzal kezdődött, hogy függetlenítette magát az irodalomtól és megpróbálta a saját területén érvényesíteni a természettudományos megismerés objektivitás kritériumait. Ma már persze nem ez a helyzet, ami jórészt annak köszönhető, hogy a természettudományok valóságképe és az ebből következő objektivitás kritériumai is átalakultak. A cél ma már nem annak feltárása, "ahogy a dolgok valóbab megtörténtek", hanem a történelemtudomány módszertani előírásainak betartása.
Ezért van az, hogy a szubjektivitásnak ugyan nagy tere van a történelemtudományban is, de mégiscsak éles határvonalat lehet húzni az áltudományos „alternatív történelmek” és a hivatásos történetírás között. Az utóbbi ugyanis betartja a módszertani szabályokat az előbbi viszont magasról tesz rá, illetve mindent elkövet azért, hogy gyanúba keverje azokat, akik nem.
raczsandor 2018.08.15 16:54:16
@blöff:
A kérdés ezek szerint az, hogy az iskolákban csak szakembereket-alkalmazottakat képezzünk, vagy EMBERT és POLGÁRT neveljünk.
Szerencsére, némi megpróbáltatás ellenére, a liberális demokrácia alapvető intézményrendszere érintetlen a nyugati civilizációban. Azok a vállalatok, amelyek BMW-gyárat és start-up bázist építenek Magyarországon, élvezik a liberális demokrácia kivételes körülményeit, amelyek közepette a…..
raczsandor 2018.08.06 15:46:57
@neoteny:
"hogyan képes megakadályozni a multi azt, hogy új versenytársak jöjjenek létre?"
A puszta létezésével! A versenyképesség a gyártási technológia függvénye, ahhoz meg a befektethető pénz kell, amihez a multi ezerszer könnyebben jut, mint az, aki frissen lép a piacra.
raczsandor 2018.08.06 21:49:16
@neoteny:
Kezdem az ötödik ellenérvvel, mert az a "legszebb".
Ez csak akkor lenne ellenérv, ha mindig is lettek volna multik, tehát akkor is, amikor a mostaniak még kicsik voltak.

A negyedik ellenérv azért nem meggyőző, mert én nem minden piaci szegmensről írtam, hanem csak azokról, amelyeket már a multik uralnak. Az ilyen területeken azért kicsi az esély arra, hogy egy új és tőkeszegény versenytárs lejátssza a pályáról a nagyokat.

Arról se írtam, hogy a multik sohase szenvedhetnek vereséget. Szenvedhetnek, de leginkább egy másik multitól és nem valami kis haltól.

Abban igazad van, hogy a versenyképesség nem csak a gyártási technológia függvénye. Hozzáadott értéket kellett volna írnom.

Így viszont már áll, hogy egy megfelelő pénzügyi forrással rendelkező multi jó eséllyel nagyobb hozzáadott értéket tud produkálni, mint egy tőkeszegény vállalat, vagy nemzetgazdaság.
raczsandor 2018.08.06 21:54:08
@444:
de ez is csak trollkodás a részedről, amiről csakis a zsidók tehetnek
Tegyünk egy pillanatra úgy, mintha valóban a magyar progresszívok oldalán állna az intellektuális túlsúly - és itt ne tévesszen meg minket Orbán János Dénes, DJ Jesó, Prőhle Gergely és a többiek szellemi és/vagy erkölcsi színvonala, mert nem ez az ellenfelük, hanem a magyar valóság. A valóság pedig…..
raczsandor 2018.07.29 08:19:12
@HaFr:
Nem tudhatod, mert ezt még nem részleteztem senkinek.

Ami pedig a magyar magyart illeti, azt fenntartod mert fenn kell tartanod.
Ellenkező esetben ugyanis radikális szemléletváltásra lenne szükséged.
raczsandor 2018.07.29 09:25:44
@444:
Csak annyiban egészíteném ezt ki, hogy az államegyházon (?) - konkrétan szektás hiten - kívül Orbán a saját (gazdasági, propaganda és ha minden igaz, akkor mostantól kezdve kulturális hatalmát is építgeti.
raczsandor 2018.07.30 06:39:02
@HaFr:
"a Fidesz; ha nem esik szét előbb, legyőzni vélhetően csak egy baloldali populista erő fogja. Az meg erősen kérdéses, hogy ez megérné-e."

A fidesz tartós uralmának kulcsa éppen az, hogy a középosztálynak minden jobb, mint egy baloldali polulizmus. Még Orbán uralma is!
Aki következetes, az beáll a sorba. A maradék meg eljátsza a "szellemi" ellenállót.
Valójában tehát nem A NÉP jobbágyi lelkületű, hanem a középosztály dzsentriskedik, inkluzíve a "középjobb modernizáció" híveivel.
  Ha hihetünk Orbán jóslatámak, akkor 2019-ben “Európa népe” végre leváltja a liberális, 68-as elitet és az illiberális, kilencvenesek uralmával beköszönt az igazi demokrácia korszaka. De miért a hazugság ez a kinyilatkoztatás? Azért, mert a liberalizmustól megtisztított demokrácia valójában…..
raczsandor 2018.07.28 16:55:16
@maxval balcán bircaman:
"Miért baj, ha magyar tőkés nyer közbeszerzést nyugati tőkés helyett? "

1. Mert a mi pénzünkből teszi!

2. Mert nem nyugati tőkés, hanem a tisztességes versenytárs helyett nyer.

A helyes kérdés tehát az, hogy: "miért baj, ha valaki lop?"
raczsandor 2018.07.28 17:20:25
@maxval balcán bircaman:
"legalább a lopás belföldön maradjon". Tipikus hamis dilemma! Nem kötelező lopni!

A profit repatriálás pedig nem lopás!
raczsandor 2018.07.28 18:15:24
@raczsandor:
Tegyük fel, hogy igazad van, vagyis a repatriált profit veszteség a magyar népnek. (Tehát ne menjünk bele abba, hogy nem kötelező beebgedni ide a multikat, akik aztán magyar munkaerőt alkalmaznak.)

Tehát, ha igazad van, akkor még mindig marad a kérdés:
Milyen mértékben csökkentette Mészáros gazdagodása - lopása, a magyar nép profitrepatriálásból eredő veszteségét?
Természetesen Európa sosem volt csak keresztény kontinens, sőt maga az állítás és az egész kontextusa hajmeresztően primitív, habár szimptomatikus. Az utóbbi ezer évében sem volt keresztény, dominánsan talán, de fundamentálisan nem, kivált kizárólag nem. Annál sokkal több rétege van annak, ami a…..
raczsandor 2018.07.25 16:05:28
@444:
Ezt az összeesküvés elméletet közvetíted te is.
raczsandor 2018.07.25 16:31:34
@maxval balcán bircaman:
Ez a talpnyaló irányította a Román Ortodox Egyházat 2007-ig!
Ezek után incs mit csodálni azon, hogy már a saját híveik is cask pénzéhes varázslóbandaként tekintenek az ortodox papságra.
raczsandor 2018.07.25 16:37:14
@444: Mivel ti beszélgettetek az anglikán egyházról más példát nem hozhattam.

Megismétlem a mondanivalómat:

Lehet azt mondani, hogy a kapitalizmus térnyerése (amihez szükség volt a kereskedő mentalitás politikai támogatására) a filoszemiták mesterkedéseinek végeredménye.

Ezzel szemben van erre egy egyszerűbb magyarázat is: Az, hogy a kapitalizmus felfuttatásával lehetett pacifikálni a felekezeti megosztottságtól szenvedő, vallásháborús nemzeteket.
    Mert Magyarország nem bevándorlóország. Ha hihetünk a jobboldali-nemzeti újjászületés prófétáinak, akkor szeretett vezérünk azért tehetett szert világméretű elismertségre mert rátalált az igazi magyar-hun hagyományra, vagyis felismerte, hogy a nemzeti szuverenitás mindenekfelett áll. Tény,…..
raczsandor 2018.07.19 08:18:33
@maxval balcán bircaman:
Követve a Te gondolatmenetedet a magyarok valójában osztrákok, hiszen 1918-ig a Habsburg Birodalom alattvalói voltak.
raczsandor 2018.07.19 09:45:54
@maxval balcán bircaman:
Akkor szerinted osztrákok vagyunk vagy hunok?
raczsandor 2018.07.19 15:42:54
@maxval balcán bircaman:
Ami a mentalitást illeti talán még mindig inkább Habsburg alattvalók vagyunk, mint Attila ivadékai. Az OMM utolsó négy - háborúban fogant - évének traumái, sok család történetében és hagyományaiban a mai napig hatnak.
Politikai mesetár Mi a magyar? 2015.04.21 11:56:27
  A címben feltett kérdés mindenkinek ismerős lehet. Az viszont valószínűleg kevésbé ismert tény, hogy a politikai gondolkodás egy sajátos vonulatának, a nemzeti romantika máig élő hagyományának köszönhető a kérdésfeltevés. A nemzeti romantika azokban a politikai…..
Ez a fizetség azért, hogy nem robbantott atombombát. Meg azért, hogy később se tegye...
A néhány hete elkezdett videósorozatom következő, e hét pénteki adásában is javasolni fogom majd jobban kifejtve, amit itt előrebocsátok: küldjetek ötleteket, amelyekből közösen összeállíthatunk a Fideszével szemben egy alternatív politikai cselekvési programot. A jövőben a blogot és a youtube-ot is…..
Hanem a züllött, fantáziátlan ellenzéki pártok, a tehetségtelen vezéreik, a kritikátlan holdudvaruk és a "toleranciára" nevelt választóik, akik képtelenek megérteni,. hogy a világ plurális, nincs "helyes" világnézet, legföljebb alkalmasabb és kevésbé alkalmas. Azt, hogy az övék alkalmasabb, viszont…..
raczsandor 2018.04.10 19:52:35
@HaFr:
A terápia iránti igény is feltételez bizonyos autonómiát, szóval első lépésként mindenkinek magát kellene terapizálni.

Ebben nekem sokat segítettek az itt olvasható értékes kommentek.
Különösen ben2 2018.04.09. 18:22:26, és lecsós 2018.04.10. 07:19:11 véleménye volt rám pozitív hatással.

Köszönet érte!
raczsandor 2018.04.11 07:17:55
@HaFr:
Csak nem mindegy, hogy azért kerülök kapcsolatba egy terapeutával, mert van bennem erre egy igény, vagy azért mert valakik - kéretlenül - meg akarnak váltani engem.
Az utóbbi helyzet hatalmi viszonyt feltételez.
Egy terápiára szoruló - hiszterizált - közösségben viszont éppen a legitim hatalmi helyzetek tisztázatlanok. Így viszont csak azok kapnak hatalmat, akik olyan mondanak a hisztérikus közösségnek, amelyet hallani akarnak és nem azt amire szükségük van.
raczsandor 2018.04.11 15:33:50
@444:
Így van!
A kollektív hisztéria gerjesztésében és fenntartásában Orbán az első.
Az úgy volt, hogy hattól már lehet sejtetni dolgokat, héttől meg kezdődik az egész választási hercehurca tévés szempontból izgalmas része, az erre az egy estére kurva drágán lefejlesztett és haveri cégen át megmutyizott szoftver élő tesztelése, ami magában hordozza a bakik csíráját és a felhőtlen…..
raczsandor 2018.04.09 21:48:02
@teéjesenmindegy:
"ország háromnegyede a faszbukon éli az életét"
Ettől még nem lesznek tudatos médiahasználók, hiszen a facebook algoritmusok célja nem a népnevelés, hanem a fogyasztás növelése, amit azzal érnek el, hogy a felhasználót bezárják egy olyan valóság buborékba, ami felerősíti a saját előítéleteit.
Talán nem evidens a kelet-ajropéer kavalkádban, hogy miért szavaz -- nem írom, hogy szavazzon, mert nem vagyok felelős mások gondolataiért sem, nemhogy a cselekedeteiért -- egy arch konzervatív a kormányváltásra; az a konzervatív, aki szerint nagyjából a XVIII. század közepétől lényegi kérdésekben…..
raczsandor 2018.04.04 19:38:59
@444:
7. "(...) És valóban, minden a pénzre épül, mivel a pénz régóta önmagára épül, minden más pedig tilalom alatt áll. Az orálo-anális csobbanások válnak az egyetlen engedélyezett pszichés reakcióvá. Az agy minden további tevékenysége blokkolva lesz.
A második fajtájú szubjektum teljesen mechanisztikus, mivel a képcsőben folyó elektromágneses folyamatok visszhangja. Az egyetlen szabadság, amelyet a magáénak mondhat: a szabadság, hogy azt mondja, „vau”, amikor a soron lévő árucikket megvásárolja, amely rendszerint egy új televízió. Éppen ezért nevezik az oranus irányító impulzusait vau-impulzusoknak, az identityzmus tudattalan ideológiáját pedig vauerizmusnak. Ami a vauerizmussal együtt járó politikai rendszert illeti: néha telekráciának vagy médiokráciának nevezik, mivel ebben a rendszerben a tévéműsorok alkotják a választás, szavazás tárgyát (illetve, mint a fentiekben bebizonyítottuk: szubjektumát is). Itt jegyezzük meg, hogy a „demokrácia” szó – amelyet oly gyakran használnak a tömegkommunikációs eszközökben – egyáltalán nem ugyanaz, mint a XIX. században és a XX. század elején elterjedt „demokrácia” szó. Csupán homonímiáról van szó: a régi „demokrácia” szó a görög „démosz”-ból ered, az új pedig a „demo-version” kifejezésből.
Most pedig vonjuk le a következtetéseket!
Az identityzmus: dualizmus, a fejlődésnek azon a fokán, amelyen a hatalmas korporációk befejezték az emberi tudat átalakítását; az emberi tudat az orális, anális és kiszorító vau-impulzusok állandó hatása alatt, önállóan kezdi generálni a három vau-tényezőt; e folyamat következményeképpen a személyiség állandó és makacs elfojtása és a helyén az úgynevezett identity megjelenése folyik. Az identityzmus három sajátsággal bíró dualizmus. Ez a dualizmus: 1) halott; 2) rothadt; 3) animált.
Sokféleképpen lehetne meghatározni az identityt, de ez teljesen felesleges, mivel a valóságban úgysem létezik. A történelem korábbi szakaszaiban az ember ember által és egy absztrakt fogalom által való kizsákmányolásáról lehetett beszélni, az identityzmus korában azonban már nem lehet kizsákmányolásról beszélni. Az identityzmus szakaszában teljesen eltűnik a látómezőről az, akinek a szabadságáért küzdeni lehetne.
Ezért a világvége, amelyről olyan sokáig beszéltek a keresztények, és amelyhez menthetetlenül elvezet a tudat vauerizációja, abszolút veszélytelen lesz minden tekintetben – ugyanis eltűnik az, akit a veszedelem fenyegethetne. A világvége egyszerű tévéadás lesz."

(Viktor Pelevin: Generation P)
raczsandor 2018.04.04 19:42:48
@HaFr:
Ebben reménykedtem! :)

Köszi!
raczsandor 2018.04.04 20:22:54
@444:
Lehet, hogy boldogabbak leszünk a poszthumán jövőben, de akkor meg elő jön az az ősi kérdés, hogy mi a jobb nekünk: az, hogy boldogtalan emberek maradunk, vagy boldog nem emberré válunk.
Ha lenne hiteles, őszinte, végiggondolt politikai alternatívája a liberalizmusnak -- nem csak a mai kelet-európai Ersatz nácizmus, amelyben az állampolgárok 90%-ának hülyítése és verejtéke árán emelkedik ki 10%-nyi oligarcha, ezen belül 1%-nyi plutokrata --, az is hamar tönkremenne és megbukna a…..
raczsandor 2018.02.26 21:29:03
@HaFr:
Azt mondod tehát, hogy minden emberi szükséglet kielégítése piacosítható?
raczsandor 2018.02.26 21:52:24
@HaFr:

Akkor holnap kérnék egy Elon Musk élményt, holnapután pedig azték harcos szeretnék lenni.
Nem viccelni akartam, mert előbb utóbb ezeket a szükségleteket is kielégítheti a technológiai fejlődés.

De jó lesz az nekünk?

Visszakanyarodva a kiindulópontra. A szükségletkielégítés mértékének növekedése nem zárja ki egy minőségi standard meglétét, amely kizárja más minőségek kielégítését.

Teszem azt vehetek egy agystimuláló készüléket, amely istenélményt ad, de mégsem fogom azt érezni, hogy részesültem a megváltás kegyelmi ajándékában.