Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mauzi

0 bejegyzést írt és 94 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
HamPLÓ Megint szállt a 424-es! 2020.07.10 07:00:00
Július első hétvégéjén tükörreflexes fényképezőgépek százainak csattogásától volt hangos a Balaton északi partja, a MÁV retró rendezvénysorozata miatt. Naná, hogy én se bírtam kihagyni! Bár a program részeként felbukkantak Nohabok, Púposok és Szergejek is, az igazi sztár a 424-es volt. Ami pedig…..
Amikor húsz éve elkezdtem villamosokat fotózni, olcsó filmre kattogtattam egy olcsó automata géppel. Néha kölcsönkaptam egy-egy kicsit jobb masinát - ma már nevetséges, hogy milyen nagy dolognak tűnt akkor a zoom, vagy a pontos autofókusz :) Sokáig azért nem erőltettem a villamosok fényképezését,…..
Kellemes nyáresti sörözgetés miatt nem volt időm blogot írni (ez tényközlés, nem önsajnáltatás:), ezért most csak arra lennék kíváncsi, hogy ki milyen hangot adna leendő villanyautójának, már tudniillik hogy ezeket mostantól zajkeltő berendezéssel kell ellátni, mert saját maguktól olyan halkak, hogy…..
Hihetetlen, hogy már hét éve, hogy Debrecenből Pestre érkezett egy kicsit kopott, kék csíkos villamos! Rá se lehet ismerni: Idén rendesen beindult a nosztalgiaszezon: szombaton a 2-esen, vasárnap az N19-esen pörög mindig valamelyik régi tuja, és ebben a nagy forgásban végre az…..
mauzi 2019.07.02 16:54:44
@Csokis: nem pót az, hanem két motor.
mauzi 2019.07.03 09:34:31
@Csokis: Ez egy érdekes problémafelvetés. Az általam eddig fellelt információk alapján, csak 1938 után próbálkoztak a Q típus (távvezérelt) ikresítésével. A kép állítólag 1925-ben készült. Mindkét kocsinak fenn van a szedője... Fura. Lehet, hogy a kép mégsem 1925-ben készült?
mauzi 2019.07.03 17:53:19
@Hamster: füttyjelek - arra én is gondoltam, hogy esetleg lehetett egy vezér a második kocsiban is... de az vajon miért/mennyivel jobb, mint két szólót közlekedtetni, mondjuk fele követési idővel?
Mivel nincs kedvem másról írni, folyatódik a nosztalgiatujázás :) Bár november 25-én délután egyig elvileg mindenki kivillamosozhatta és -buszfotózhatta magát, ezzel még nem volt vége a programnak, ugyanis az eredeti fényét nemrég visszakapó 1233-as csinált egy extra kurflit a városban: A…..
HamPLÓ I like to MUV it, MUV it 2018.12.04 07:00:00
A címért elnézést kérek, remélhetőleg innentől kezdve már csak jobb lesz a bejegyzés :) Nemrég írtam a BKV nosztalgiaflottájának "új" szerzeményeiről, de eközben nem igazán érintettem az egyik nagy visszatérőt, a 3430-as pályaszámú motorkocsit: Bár ránézésre ez csak egy UV, valójában kicsit több…..
A múltkori négytengelyes után egy ténylegesen öreg járművet is be szeretnék mutatni, mellyel ugyanakkor sikerült utaznunk. A gmundeni villamosüzem 5-ös pályaszámú kéttengelyese 1911-ben épült Grazban, és kisebb átalakításokkal egészen 1978-ig szolgálta az utazóközönséget. Akkor munka-, majd…..
Tíz éve írtam egy bejegyzést a C64-es játékok elé akasztott zenés-grafikás névjegyekről, a cracktrókról, most viszont azt kellett látnom, hogy az abba beágyazott videók mind eltűntek. Újra megkeresni őket elég reménytelen lenne, úgyhogy inkább az alábbi egyórás válogatással pótolnám őket. Jó pár…..
Jó régen nem csináltam már "régi képes" bejegyzést, de a minap valami mást keresve rámjött, hogy folytatást csináljak egy régi képmutogatós írásnak, melyben hirdetésekkel, neonreklámokkal foglalkoztam. Ezúttal is Ab van Donselaar képei közül válogattam, és a feliratok, cégérek természetesen csak…..
HamPLÓ Fura, ... 2017.01.06 22:58:56
... de a jelek szerint nem az olvasók, hanem saját magam miatt nem hagyom abba a bloggolást. Novemberben még csak a munka és az élet sodort távol a klaviatúrától (kevésbé költőien fogalmazva: az éjszakai gép előtt ülés helyett inkább aludtam), decemberben viszont már konkrétan úgy gondoltam, hogy…..
Idén ugyan megint nem volt Villamosnap, az immár rendszeresnek mondható főszezoni nosztalgiajáratok viszont őszre is áthúzódtak, úgyhogy elterveztem magamnak, hogy minden alkalommal kimegyek. Persze nem mentem :) Mindig volt valami (legtöbbször rossz idő), így lemaradtam a 436-os meneteiről, pedig…..
Szokásos - teljesen indokolatlanul - melodramatikus stílusomban már hetek óta azt várom, mikor kérdezi meg valaki, hogy "te most akkor abbahagytad a bloggolást?". Mivel ez nem történt meg, világos, hogy már mindenki rájött. És már megint én tudom meg utolsónak, pedig valaki korábban már levezette…..
mauzi 2016.09.17 22:27:03
A múltkor még csak a gyalogoshidat "sirattam", azóta viszont elkészült a nagy mű. Nem tudom, autósként milyen, de gyalogosként, tömegközlekedőként eléggé visszásnak találom a változásokat. Konkrétan csak azért, hogy az aluljáróhoz odajussak (azaz még nem értem át a túloldalra), két zebrán kellett…..
mauzi 2016.07.06 20:36:29
Autós szemmel, naponta használva: a csomópont nagyszerű. Ha a kerület kérésére nem "falazták" volna le a Budaörs felőli visszafordítót, akkor szinte tökéletes lett volna. (Szerencsére sima sáv-átfestéssel orvosolható lehet később - remélhetőleg rájönnek majd, és megcsinálják pár év múlva.)

A csomópont igen sok komoly problémát és korábban balesetveszélyes szituációt tökéletesen orvosol. (Ezeket részletesen kifejthetem, ha lenne rá igény.)

Buszos szemmel nézve még nem próbáltam, de valószínűleg az új őrmezői buszterminál az egyik legnagyobb nyertese a dolognak.

Gyalogos szemmel nézve, én elszúrtnak tartom az átkelési lehetőséget, talán több ziccert is kihagyott a tervező, bár a korábbi hídhoz képest valószínűleg minden jobb.

Ami még feltűnő nekem, hogy ahhoz képest, hogy korábban mekkora káosz bírt lenni egyes forgalmi irányokban, most teljes nyugalom van, egyszerűen attól, hogy fizikailag különválasztották a gyorsforgalmi utat a helyi gyűjtő/elosztó sávoktól. Érzetre tiszta Európa! :) (Hasonló, mint amikor az örökké bedugult, kaotikus 2x1 sávos Andor utcát felváltotta a jól járható, fákkal-bokrokkal szegélyezett új verzió.)

A Bartók Béla út be-nem-kötése valóban nagy hiány úthálózati szempontból, viszont forgalomszervezési okokból talán jobb is így. (A Bartók Béla utat és környékét az utóbbi évtizedekben szándékosan tehermentesítették, lásd pl. a Fehérvári út végének lezárása, stb.)
mauzi 2016.07.06 20:41:12
@Souky Sanjay: a hozzászólásod alapján feltételezem, hogy valószínűleg csak a gyorsforgalmi irányban haladsz át a csomóponton. (M1-M7) Úgy valóban szinte semmi haszna nincs, de nem is arra épült.
HamPLÓ Hóseprők szárazon 2016.05.07 18:46:41
Idén se volt tél, úgyhogy meg kell becsülni, ha az ember hóseprő villamost lát: az alábbi videón látható két gép a 4/6-os Széll Kálmán téri végállomási jelzőberendezéseinek próbájához rándult ki a városba az éj leple alatt (több alkalommal is, a felvételek se egyszerre készültek). Elementáris, ahogy…..
mauzi 2016.05.07 20:23:51
Most, hogy a fonódó villamoshálózatnak köszönhetően a budai oldalon is felbukkantak a CAF-ok, itt az ideje egy a múltkorinál hosszabb videón is megnézni az 56 méteres verziót, mely ha minden jól megy, tavasztól fog munkába állni: Igazából persze most már semmi különleges…..
HamPLÓ Fonódó: kezdődik! 2016.01.03 19:00:00
A budai felső rakparton a Batthyány tértől északra haladó villamos 2015 végéig csak egy volt a sok elveszett sínes emlékkép közt. Tudtam, hogy erre mentek Buda első lóvasutai Óbuda és Zugliget felé, tudtam, hogy régen több útvonalon is keresztezték a villamosok a Margit…..
mauzi 2016.01.05 09:41:17
@NemodaBuda: Ezt a hozzászólásodat totálisan nem értem.
- Egyrész, nem vagyok pesti.
- Másrészt, egy szóval sem említettem a híd alatt átvezetést. Az a legnagyobb találmány az egészben, végre valódi észak-dél összeköttetés a rakparton - a tipikus esete annak, amit soha nem lett volna szabad elbontani. Ezek után már csak a Lágymányosi hídig kellene délen folytatni, hogy meglegyen a teljes dunaparti gerinc.

Nekem a körúti derékszögű ív mivoltával van bajom.
HamPLÓ Kelenföldi este 2015.12.15 18:00:00
Újabb "spotterdombi" várakozás, magyar felhangokkal: ennyi Szilit és egyéb magyar mozdonyt már rég láttam - a MÁV-os Traxx-ok mintha bújkáltak volna (talán emiatt). "Dórémi" persze volt, nem is kevés, Nohab helyett viszont csak Sulzer jutott - utóbbinak vicces traktorhangja van,…..
Ha nem jön semmi közbe - ezeket a sorokat 37 órával korábban írom -, akkor 2015. szeptember 17-én kora délután forgalomba áll az első két rövid CAF villamos a budapesti 3-ason. Mivel azt már most látom, hogy nem tudok ott lenni, úgy döntöttem, az eseményt az előzmények néhány…..
mauzi 2015.09.16 18:07:59
HamPLÓ Action Replay 2015.08.11 18:00:00
Mivel ma ünneplem fennállásom negyvenedik évfordulóját, úgy döntöttem, nem új bejegyzést írok, hanem a T. Olvasó figyelmébe ajánlok pár régebbit. Aki meg akar ajándékozni,…..
mauzi 2015.08.11 18:07:18
HamPLÓ Szombat esti lázálom 2015.07.04 18:00:00
A hét elején volt egy másfél órás buszos utam Lengyelországban; a sárga függönyös Setrában hangulatfokozásként kizárólag a nyolcvanas évek zenéi szóltak. Először nem is figyeltem oda rá, el voltam foglalva a tájjal, csak kicsit később tűnt fel, hogy "mi ez a Modern Talking,…..
Teszt: Volvo 7700 helyközi csuklós   Mi lenne ebben az őrültség? Eleve nem nekem kell vezetni, ez már önmagában el kell hogy adja a helyközi autóbuszt. Ennek ellenére mindenki, akinek megemlítem, hogy busszal megyek, úgy néz rám, mintha legalábbis az Iszlám Államhoz…..