Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ződ2000

352 bejegyzést írt és 1701 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Forma-1 szervezői megerősítették, hogy újabb hároméves szerződést írtak alá a Belga Nagydíj szervezőivel, ennek értelmében a Spa-Francorchamps-i legendás aszfaltcsík legalább 2021-ig a versenynaptár része marad...
Ződ2000 2018.06.21 10:58:13
@Ződ2000: amúgy a nagypapáé a Zolderi pálya, remélem azért beengedik Spába :)
Több helyen visszaköszönt a napokban egy szűk 12 perces videó, mely „Orvosok: a hús okozza a rákot és a diabéteszt” címmel fut. Komoly erőfeszítéseket téve végignéztem a filmecskét. Gyakorlatilag órákig lehetne elemezni, cáfolni a videó kijelentéseit, így csak a legfontosabb megcsúszásokból…..
Ződ2000 2018.06.19 20:24:43
Ződ2000 2018.06.20 10:08:24
@Attila Garai: akad pár extrém vega eset a családban és rajtuk keresztül volt rálátásom is egy két másik esetre.

Eddig MIND csúnyán végződött vagy rosszul áll az "egészég" projektben (mivel épp nemrég temettünk el egy közeli rokont aki az egészéges élet/vegán vonalon végezte ki saját magát, eléggé kényes vagyok a témára).

Aminnyire én látom a hús elhagyásábal nem néznek ki jobban az emberek, a húst nagyon körülményesen (drágán) és mégis hiányosan tudják pótolni.

Pont ezeket látva akadok ki amikor ilyen elborul baromságokat olvasok.
Ződ2000 2018.06.21 08:36:47
@Attila Garai: ezen esetekben tudatos, egészéges életmódot élő emberekről van szó, akik sem energiát sem pénzt nem kíméltek, hogy kiéljék az elméleteiket.

Nyilván jól si érezték magukat így, különben nem csinálták volna évtizedekig.
Irtsunk nagy bogarakat!  Paul Verhoeven kellett ahhoz, hogy ebből a lássuk be nem túlságosan acélos alapötletből készült alkotásból kultfilm legyen. Habár a bemutató idején hatalmas bukta volt ez a Robert A. Heinlein könyve alapján készült műremek, az évek során mégis…..
Ződ2000 2018.06.20 11:29:39
@chrisred: ez egy továbbgondolás, mert a filmben erről nincs szó (mármint a Kelndathu-i kudarc szándékos lett volna, mindössze Razsczak századát áldozták volna be).

Amit a filmben szerepel: a KLendathui inázzió egy átfogó támadás egy nagy stratégia részeként. A csata azonban egy taktikailag ökörség, szerintem nem annyira nagy továbbgondolás az, hogy stratégia sem volt. Ráadásul mint a csata közben kiderül a felderítés adatai teljesen tévesek (azért erről legalább a kapitányoknak tudniuk kellett volna). Érdekes provokálása lenne az ellenfél elitjének az, amiben annyi ember veszti életét (egy militáns társadalom teljes elitje) hogy gyerekeket küldenek a harctérre (ilyet a néci németország is csak 45-ben tett) meg persze Klendathu felett a flotta jelentős része is odalett. Csak annyi kellett volna hogy nem bíznak vakon a felderítésben.

Viszont aki kicsit beleolvas a történelembe, számtalan ilyen debil és véres ütközet volt, a 1 VH nyugati és déli front, ahol rosszul előkészített és értelmetlen támadásokkal őrölték fel saját magukat.
Ződ2000 2018.06.20 11:38:34
@Pic: gyanús hogy azokat a telepesek sem önszántukból mentek ("mormon szélsőségesek", emi elsőre viccesen hangzik, amíg az ember bele nem olvas a Figyelőbe :) ).
Ződ2000 2018.06.20 11:41:12
@chrisred: az egy dolog hogy feláldozható, de a diktatúra szempontjából is véges. És hogy mennyire nem volt tervezett az áldozat az inkább abból látszik a filmben, hogy a végén már gyekeket vetnek be.
Nem akármilyen kalandokra indulunk ma, hiszen egy „megszűnt régiót” bemutató sorozat első posztját olvashatjátok törzskommentelőnk és -szerzőnk, Harri Seldon tollából és fényképezőgépéből. Mert hát egy ilyen poszthoz rengeteg szuper kép is jár. Induljunk hát el egy jó…..
Ződ2000 2018.06.19 15:09:23
@Hari Seldon 2: várjuk :)
Ződ2000 2018.06.19 17:31:59
@Csodabogár: mi egyszer csináltunk egy nagy francia túrát, Auvergne- Dordogne, majd a kastélyokba beleunva (Loire helyett) inkább nyugatra fordultunk és bejártuk az atlanti partot (Bordeuax-től Brestig, majd Breatgne félszigetét levágva elteleportáltunk St Malo felé). Itt a beszámoló első része: autossagok.blog.hu/2014/10/03/auvergne_dordogne-_atlanti_part_bretagne

Ez volt lassan 15 éve, azóta nagy rajongói vagyunk Bretagne-nak ( autossagok.blog.hu/2014/10/15/ezt_most_kommentnek_szannam ), Provance-nak, és pár éve csináltunk egy elzászi túrát is (Strasbourg-Colmar vonalon).

Speciel a Loire-t még mindig kihagytuk, de talán majd ha a gyerekek nagyobbak lesznek.
Ződ2000 2018.06.20 11:12:59
@Hari Seldon 2: már vagy 10 éve nem. De jópár évig igen. De régebben laktam párszáz km-re délebbre is meg azóta északabbra is.

És azért igyekeztük bejárni a környéket is azalatt a pár év alatt, bár ez a Thionville-Metz rész inkább shoppingtúráknak képezte tárgyát.
Jelenből a Jövőbe Az 5G előnyei 2018.06.18 14:00:00
Mai 4G LTE kapcsolattal egy óra alatt tölthetünk le okostelefonunkkal egy teljes HD filmet, következő, ötödik generációs hálózati technológiával (5G) ez az idő viszont a századrészére csökkenhet. Több hónapos tanácskozást, mérlegelést követően a világ legnagyobb telekom…..
A hétvégi Le Mans eredmények tükrében íme két megemlékezés a Toyota sporttevékenységeiről. Ahogy nézem, sokakat foglalkoztat a téma, a belga nemzeti autómúzeum például két tucat belga versenyzői autóval emlékezett meg egy időszakos tárlat erejéig. De ezek között Toyota nem rémlik, így kénytelen…..
Mostanáig úgy nézett ki, hogy nem folytatódik tovább a Lucifer című sorozat, amiről Szencsike remek hogyvoltokat is ír, egyébként. Most azonban kiderült, hogy sikerült a sorozatnak új gazdát találni, ez pedig nem más, mint a Netflix...
Szerző: Németh Ákos Szombat délután három körül verőfényes napsütésben a búcsúi határon, Ausztriától 20 méterre megbüntet a Magyar rendőrség két marcona képviselője, mivel nem világított a lámpám! Természetesen jogos volt a büntetés, sajnos tényleg elfelejtettem felkapcsolni. Elismertem,…..
Ződ2000 2018.06.15 23:02:42
@Pár dollárral többért: ipari szinten csinálsz hülyét magadból.
Ződ2000 2018.06.15 23:17:02
@silent man: a lényeg: a 2010-es V70esemen II-en hagyom és sosem nyúlok hozzá. A mostanin meg auto-n, az esetek 98%-ban jó.
Ződ2000 2018.06.17 16:32:06
@abcdefghijklmm: titpkusan a telő-összehangolás az, amihez a kézikönyv felesleges. Ott két képernyő, csináld amit mond.

Még a tesztautókat is össze szoktam párosítani. Volt olyan hogy a kereskedő nézte is a listát, hogy van már némi összehasonlítási alapom (meg örült is, hogy nem az ESP-off az első amit keresek benne :) ).

@Pár dollárral többért: tudálékosság és humorérzék hiánya... hány év még mire eléred a jogsi korhatárát? :P
Mivel belgák egy rögtönzött tárlattal köszöntik a ma induló le mans-i 24 órás futamot, itt volt az ideje egy újabb látogatásnak, amit sikerült épp a verseny előtt abszolválni. Az angol nyelvű poszt már kész volt az egzostive.com-on, de a magyarítás most eltartott egy darabig. Aki nem annyira ismeri…..
A Star Wars világa hemzseg az érdekesebbnél érdekesebb lényektől, amelyek minden rajongó elméjébe örökre beégtek. Ezek a különleges „Creature”-ök már a Star Wars játékok hajnalán is nagy figyelmet kaptak és az idők során többször, többféleképpen is visszanyúltak hozzájuk a játékgyártók. A két részes…..
Újabb 40 kép következik ma a témában, mert bírom ezeket a gyűjtéseket - akkor is, ha én gyűjtöm ;) Vegyesen szerepelnek ezúttal is olyan képek, amelyek a bemutatott színészek saját járgányai, illetve ahol "csak" együtt szerepeltek valamelyik filmben, vagy esetleg reklámozták…..
Ződ2000 2018.06.15 16:00:41
Egy ideje már szemeztem egy kanárisárga Lexus LC-vel, ami a belga Autoworld állandó tárlatává vált. A kocsi amúgy "régi" kedvencem, vagyis egyike azon pár autónak amibe minden autószalonon igyekszem beülni, akkor is, ha az autó árfekvése és használati értéke nem igazán passzol a vásárlói profilomhoz…..
1969. június 14-én kezdték sugározni a „Nu págágyí”-t, minden idők legsikeresebb szovjet rajzfilmsorozatát. Közel húsz éven keresztül ment (egész pontosan 1986-ig, a Farkas hangját adó Anatolij Papanov haláláig). A példátlan népszerűség miatt 2005-ben újraélesztették a szériát; új szinkronnal és 20…..
Bár egy-egy új autó bemutatását több piackutatás és közönségteszt előzi meg, így is előfordul, hogy alaposan tévútra futnak. Írásunkban 5 olyan autót mutatunk be, amelyeknek meg sem kellett volna születnie. Nissan Murano CrossCabriolet Kabrió-SUV: Bár a kupé- vagy épp izom-terepjárók korában az…..
Ződ2000 2018.06.14 10:00:12
@cartárs: szerintem egyszerűen nem arról szólt, hogy saját modell kell, ezért a minimálisat végezték el, hogy teljsítsék a feladatot. Akkoriban tényleg benne volt a pakliban hogy a szabályozás kinyírja az Aston féle cégket, aztán persze nem úgy lett.

Tök mindegy hogy milyen lett volna a Cygnet, egyszerűen rásóztak volna a vevőkre egyet és kész a fele akkora co2 átlag (200.000 eurós hobbiautónál a 30,000 eur plusz már nem akkora tétel).
Ződ2000 2018.06.14 14:43:42
@Krisi: a Mercedes GLC-ből (és az XC60ból) 30-40%-kal több fogy mint az Insigniából. Változnak a korok változnak az ízlések, és az életszinvonal is.

Jelenleg úgy néz ki, a piac ezerkre a minden igényt kielégítő autókra tart igényt. Legalábbis újonnan. Az a pár értelmetlen lépcsőshátú meg biztos jól tartja majd az értékét, vagy addigra a használtpiacon és megértik, miért döntöttek a vevők pl SUV-k mellett értelmetlen lépcsőshátúak (vagy akár családi kombik/egyterűek) helyett.
Ződ2000 2018.06.14 16:22:54
@Krisi: amiket írsz hogy "rosszabb", az lehet hogy igaz, de nem minedgy hogy mennyivel rosszabb. Mert én nem érzem a hártányokat.

Én 2 éve váltottam kombiról SUV-re (kb egy méret és tudással V70-Xc60) és az alábbiakat érzem előnynek 2 év tapasztalata (meg sok-sok tesztelés autossagok.blog.hu/tags/Tesztek ) alapján :

1. A nagyobb hasmagasság miatt megszűntek a az olyan szituk ahol a kocsi alja megkaristolódott (ez tipikusan városi helyzetben jellemző, extrém példa egy ház amit azért nem vettünk ki mert a kocsi nem tudott volna lefordulni a garázslejárón).

2. Levegősebb beltér a nagyobb belmagasság miatt: a SUV sokkal egyterűsebb, jobb a térérzet belül.

3. Jobb dinamika. Fura módon a 18-as 235-ös kerekeken az XC60 nem annyira billegős, mint a V70 16os ballonosokon. Összességében jobb a SUV gutóműve. Több remek alpesi túra alapján tudom ezt mondani. Ez amúgy Volvo specifikus, egy X3 kontra 5er nem lenne ilyen szép, de baj ott sem lenne.

4. Rövidebb, ezért könnyebb parkolás (térézetben pedig nem rosszabb).

5. Kényelmesebb beülni: persze helyzettől és mérettől függ.

6. Átlátod a forgalmat, bár nekem ezzel nem volt bajom régen sem a V70-esben.

Hátrányok:
1. Gumi. Ez tényleg. Kb 1.5 a szorzó árkülönbségben. Talán picit jobban is kopik,
2. Fogyasztás: talán ez kerülhetett volna első helyre, de nehéz megmdonani hogy az az 0,7-1.2 liternyi többletfogyi mennyire a súlyból jón. Megjegyzem egy X3 nem lesz nehezebb mint egy azonos 5er, sőt.
3. Inkább volvó specifikus, hogy az XC60 fara nem olyan praktikus mint a V70-esé, de mondjuk ez modellenként és mérkánkánt változik. Az Audi A6 VS Q5 esetén a SUV fara hasábosabb, a kombifar inkább csak idlzőjeles.

Ez itt egy szoros meccs lenen, lépcsőshátót nem is értem miért vesz még bárki. A 75 gondolom inkább hobbiautó neked, így nem tudok nyilatkozni. Néha én is gondolkodom egy MX5-ön vagy R129 SL-en, persze ott tök mindegy hogy mit tud a cstartó.

De az pl vicces volt amikor inkább az asszony 147-esével mentem nagyobb dolgokért, mert az S40-be semmit nem lehetett bepakolni ami picit nagyobb és nem folyékony...
cartárs A legfontosabb 24 óra 2018.06.14 15:42:25
Le Mans (ejtsd: lömaan) nem egyszerűen egy autóverseny – jóval több annál. A világ egyik legrégebben létrehozott és egyik legkeményebb megmérettetése az évtizedek során igazi népünnepéllyé, karnevállá és a technikai sportok kedvelőinek valóságos zarándokhelyévé nőtte ki magát. Most hétvégén immár…..
A korábbi három írásomat követően – lásd a bejegyzés végén – elérkeztünk a budai vár eddigi történetének utolsó fejezetéhez, melyben az erősség históriájának 1849-től egészen napjainkig lezajlott fontosabb eseményeiről lesz szó. A XIX. és a XX. század is…..
Nem gyakran látni olyan abroncstesztet, amelyben három második helyet találunk, majd két ötödik és két nyolcadik helyezett következik. Az Auto Bild most ilyen csodát hozott létre. De kezdjük a lényeggel: a Hankook Ventus Prime³ az Auto Bild által lefolytatott, 195/65 R15-ös méretű nyári abroncsok…..
Ződ2000 2018.06.12 12:17:50
@legyes: én a téligumijukkal nagyon nem vagyok melegégedve. Még a Scoprion verde is fényévekkel veri közúton (havat szegény kocsi amúgy se sokat lát). Nem merek bele godolni mi lenne ha P Zerót kapott volna...

Egy kérdés a szerzőhöz: minek alapján választják ki a gumiméreteket? Nyilván, a 195/65/15 egy alap és sztenderd méret, de egy csomó tömegesen fogyó méret hiányzik, főleg a középkat SUV-kre kapható gumiknal.

Esetleg lépéshátrányban lenne a Continental és inkább nem pisztkálják a témát? vagy most nagyon összeesküvési szinten tippelgetek?
Ződ2000 2018.06.12 14:16:57
@Jogumi: ezek alakpjában véve nem SUV gumik, csak ballonosabbak. A Pirellinek egész szériája van SUV-kre takarélkostól (Verde) a sportig (Scoprion Zero). Persze van Pzero is SUV méretben csak attól az még egy sportgumi marad. Én most játszom a gondolattal hogy arra cserélek, bár a Verde kihúzott vagy 80.000km-t, viszont a vezetési élmény tényleg elmarad. Persze a Hankook Icept után így is remek.
A Porsche autógyár június 8-án ünnepli a 70. születésnapját. E megfogalmazást szándékosan választottam, mivel a Porsche nevet már jóval korábban is megismerhették számos iparágban. 1900-ban az ifjú Ferdinand Porsche valósággal rárúgta az ajtót a bécsi iparvilágra, amikor beugró házi feladataként…..
Ez a bejegyzés a zambiai gépjárművekről szól. Aki járt már bárhol Afrikában (talán Dél-Afrika kivételével), az tudja, hogy a gépkocsi teljesen mást jelent itt, mint Magyarországon. Amit mi már használhatatlannak, korszerűtlennek gondolunk, az még vidáman elmegy 20 évet a fekete kontinensen. Igaz ez…..
A Comói-tó déli sarkában fekvő Cernobbióban 1929 óta évente megrendezett Concorso d'Eleganza Villa d'Este erősen bakancslistás rendezvény minden autórajongónak. Ezen a szépségversenyen eleve csak olyan autókat engednek indulni a rendezők, amelyek nagy része máshol verné a teljes mezőnyt, és…..
Ződ2000 2018.06.08 09:18:35
@Hammer: köszi, most én is szemezek egy ilyen kastélyos concours-ral, csak nagyon másfelé (É-NY-Németo), ezért gondolkozom azon hogy kinézek a pénteki napon. Az hogy a kocsikat mozgatják eddig nem volt meg, akkor ezzel is számolni kell (Videót nem készítettél, mondjuk a guruló Stratosról? :)).

Persze ez nem annyira rangos mint a como-i, meg nézem az időjárás-előrejelzést is.
Ződ2000 2018.06.08 10:07:11
@Hammer: A silhouettehistory? Gyorsan bekövetlek.
Én még csak ismerkedem ezzel a web 2.0 jelenséggel :)
Kisebb is, zöldebb is, de a miénk! Valójában a szerencsés svájciaké, de nem zárják be, szívesen mutogatják saját canyonjukat és elképesztő színű tavukat a szigetekkel. Míg az amerikai Grand Canyon 446 km hosszú, addig a Rajna szabdalta szurdok Svájcban csupán 13 km. Na de Amerikában minden olyan…..
Ződ2000 2018.06.07 12:51:06
@Tünde Bagó: Dordogne minimálisan is egy hetes tartózkodást megkövetel.
Ződ2000 2018.06.08 07:10:51
@miért: ez jól néz ki, mi Bargemon telephellyel mozogtunk de pont az ellenkező irányba (tengerpart ugyebár :)). De ezek szerint Provance mindenfelé jól néz ki.
Ennek az évnek az első fél éve nagyon sűrűre sikerült, de lassan túl vagyok rajta. Egyik mérföldkő a másik után, most éppen az, hogy tegnap megkaptam az asztalos szakmunkás bizonyítványomat...
Ződ2000 2018.06.07 23:08:48