Adatok
Nagylaci_213
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Számos elmélet igyekszik magyarázni, hogyan lehetséges, hogy a modern világunkban ennyire gyakori a depresszió, hogyan lehetséges, hogy ennyire sokan szoronganak. Vannak, akik szerint ennek az oka, hogy a társadalmunk egyre nagyobb elvárásokat támaszt felénk. Ezek az elvárások egészen sokrétűek:…..
Nagylaci_213
2016.05.07 21:38:42
@látjátok feleim szümtükkel:
Igen. A játék az játék. De varázsolni is lehet vele! A játékkal "nevelés" lényege: hogy a "manipulált" jól érzi magát és nem érzi a tanulás fáradságát... , szívesen működik együtt, rögzül és felidézhető a sikerélmény, stb. Miért lenne ez "rátelepedés"? Már a szó, hogy "játék"-ra hívlak is olyan, ami nem kötelező, hiszen csak játék, mondhatna rá nemet, de nem teszi, mert örömszerzés közben kényszer nélkül "okosodik-nevelődik".
"Mi leszel, ha nagy leszel?" - Kérdezzük gyakran a gyerekektől, pedig a válasz ott rejlik a legkedvesebb játékaikban. Kicsit tán megfordítva is igaz: Mutasd meg, milyen játékokat tanítasz gyermekednek és megmondom milyen emberré fogod nevelni"... Játszani és játszatni is meg kell tanulni! (Ám, rohanó világunkban egyre kevesebb idő jut erre... )
Igen. A játék az játék. De varázsolni is lehet vele! A játékkal "nevelés" lényege: hogy a "manipulált" jól érzi magát és nem érzi a tanulás fáradságát... , szívesen működik együtt, rögzül és felidézhető a sikerélmény, stb. Miért lenne ez "rátelepedés"? Már a szó, hogy "játék"-ra hívlak is olyan, ami nem kötelező, hiszen csak játék, mondhatna rá nemet, de nem teszi, mert örömszerzés közben kényszer nélkül "okosodik-nevelődik".
"Mi leszel, ha nagy leszel?" - Kérdezzük gyakran a gyerekektől, pedig a válasz ott rejlik a legkedvesebb játékaikban. Kicsit tán megfordítva is igaz: Mutasd meg, milyen játékokat tanítasz gyermekednek és megmondom milyen emberré fogod nevelni"... Játszani és játszatni is meg kell tanulni! (Ám, rohanó világunkban egyre kevesebb idő jut erre... )
Nagylaci_213
2016.05.08 16:54:59
@látjátok feleim szümtükkel:
Legyen itt egy minta, sokaknak hasznos lehet.
(Reklámszagú, de semmi közöm a óvónéni-szerzőhöz, azon kívül, hogy követem-figyelem az ötleteit)
nohref.hu/sl/jatsszunk
Legyen itt egy minta, sokaknak hasznos lehet.
(Reklámszagú, de semmi közöm a óvónéni-szerzőhöz, azon kívül, hogy követem-figyelem az ötleteit)
nohref.hu/sl/jatsszunk
Szabadalmi blog
Szabadalmi szenzáció: Rubik Ernő előtt már szabadalmaztattak bűvös kockát
2014.05.23 13:50:35
Több évvel megelőzte Rubikot egy amerikai feltaláló
Cameron Flanigen 1972. februárjában jelentett be amerikai szabadalmaztatásra a bűvös kockával azonos megjelenésű kirakós játékot. Rubik 1974-ben találta fel és 1975. januárjában tett magyar szabadalmi bejelenést. Az USA-ban…..
Nagylaci_213
2014.05.25 09:44:10
@Szellem Elek:
Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatal?
Nem elég átnevezni, úgy is kéne működni!
Személyes érintettség okán, 2013-ban néhány hónapig levelezgettem...
www.jatektan.hu/felszolalas_.htm
Hosszabban is tanulságos lehet:
www.jatektan.hu/jatektan/__2013/003/revoliqa.html
Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatal?
Nem elég átnevezni, úgy is kéne működni!
Személyes érintettség okán, 2013-ban néhány hónapig levelezgettem...
www.jatektan.hu/felszolalas_.htm
Hosszabban is tanulságos lehet:
www.jatektan.hu/jatektan/__2013/003/revoliqa.html
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
:-(
Az első két bekezdés szinte teljes ok-leltár. A játékról írtak azonban, már inkább okozatok. Pontosabban: a játék hiánya valóban oka lehet a depressziónak (is), de ez a hiány a nevelés hiányosságainak az okozata.
„Egy átlagos hétköznapon szinte alig van a gyerekeknek valós szabadideje: azaz olyan, amit a felnőttek nem kontrollálnak.”
Nem a kontroll a baj, hanem a kontrollálók alkalmatlansága.
Hétköznapokon 70-80 %-ban a „pedagógusok” kezében van a gyerek…, akik Mo-n egyre inkább a felvételiző mezőny aljából kerülve a pályára és többségükben alkalmatlanok! Következésképpen nincsen felzárkóztatás, növekednek a kontrasztok, amelyeket a (családi) környezet határoz meg…, ahol „foglalkoznak, vagy nem foglalkoznak a gyerekkel” és persze kitermelődnek az elit-iskolák…
„A játszásnak felbecsülhetetlenül fontos szerepe van…”
Aha! Már ugye az állatvilágban is: gyakorlás-ösztönök-próbálgatása…, vagy (icipicit tágabb értelemben) a baktériumoknál is tekinthetjük (próbálgatásos) játéknak az immunitás kialakulását… és persze az embernél is: a pólyásoktól akár még a szakmérnökök munkában is… (Pl.: nem alaptalanul nevezi a szaknyelv az illeszkedési-mérettűrési határokat „játék”-nak.)
„A játszás hatására fejlődik…”
Erről ugye könyvek-tanulmányok sokasága íródott!
„…mások határozzák meg, mit csináljon”
Ha jó és hasznos ez az irányítás, akkor abban az is benne van, hogy „legyenek saját döntéseid”…, mi több: a gondolatsor első két bekezdésében leltározott káros irányításokkal szembeni védekezésre is felkészít.
„A megoldás végtelenül egyszerű: hagyjuk a gyerekeket játszani.”
Szerintem meg: NEM! Kell a hozzáértő-tudatos segítség! Ezt hívjuk „nevelés”-nek.
Maugli csak a mesében… (Ámbár, Kipling történetében is vannak "nevelők".)
Egyébként, a játék fontosságágával csak egyetérteni lehet:
a nevelés-oktatás-gyakorlás leghatékonyabb eszköze;
a felnőtteknek egyfajta pihentető menekülése a hétköznapi (inkorrekt) sérelmekből egy esélyegyenlőséget-szabálykövetést biztosító védett környezetbe...
és az alapgondolatok felvetésekhez kapcsolódva:
ismertek játékra épített sikeres rekreációs programok, ill. a pszichoterápiában is hatékony eszköz lehet a játék.