Regisztráció Blogot indítok
Adatok
grease monkey (törölt)

0 bejegyzést írt és 161 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Azt olvasom, hogy: A kínaiakkal történő kínai nyelvű beszélgetést nehezíti, hogy a mandarin nyelv nagyrészt kétszótagos szavakból áll. Minden szótag négy különböző hangsúlyt kaphat: magas, emelkedő, ereszkedő, ereszkedő-emelkedő, plusz lehet afféle hangsúlytalanul…..
grease monkey (törölt) 2014.05.20 15:55:11
Belsőség Heti merítés 2014.05.18 09:13:09
Első Majdnem a tipikus "bácsiautó": egy-két helyen rohadás a sárvédőívek környékén, egy-két horpadás a kapu benézése miatt, de egyébként semmi. Olajcsere, szűrők cseréje otthon. Műszakihoz a fékrendszert nézték át, máshoz nem kellett nyúlni. Metálkék…..
grease monkey (törölt) 2014.05.20 09:26:18
@nintaus: A fogyasztásversenynél már csak az viccesebb, amikor valaki azt hiszi, hogy az ő kőkorszaki szarja miatt bárki is irigy vagy frusztrált :)
Belsőség A Saint-Tropez-i csoda 2014.05.18 19:21:08
Ilyen tényleg csak egyszer történik az emberrel, mindegy milyen hosszú az élete. Pedig az egész csak egy szokványos autó bemutatónak indult Saint-Tropez-ban. Lütyő csendőr (Istenem, de utálom ezt a Lütyő nevet nekem csak Cruchot marad, én még feliratos videó kazettákat néztem…..
grease monkey (törölt) 2014.05.18 20:57:00
@Dacia Dubstep: Utazott :)
A vezetőé a púpos szélterelő, az utasé a sima.
grease monkey (törölt) 2014.05.19 20:52:15
@Captain Caveman: Honnan veszed azt a baromságot, hogy bukás volt a Golf Plus? 900.000 darabot adtak el belőle 9 év alatt.
grease monkey (törölt) 2014.05.20 01:02:53
@Phteven: Ez nem érv, ez nettó tény. Mint ahogy az is, hogy a belpiacos Golfok közül minden ötödik Plus volt.
Volkswagenem sosem volt, nem is értem, hogy jön ez ide.
Kétezer-tizennégy, Magyarország EU-hoz való csatlakozásának tizedik éve, a life-long-learning egyre szélesebb körű kidolgozottsága, mobilitás, rugalmasság, naprakészség, rendtartás a káoszban. Tédéká, ösztöndíj, erazmusz, második legjobb, kreditek elfogadása, gyakorlat,…..
grease monkey (törölt) 2014.05.13 19:34:36
@Wabbit: Tanulásra ott a Duolingo, a vizsgára jelentkezésnek meg semmiféle előfeltétele nincs, úgyhogy én azt sem értem, hogyan jöttek a képbe a nyelvoktatók egyáltalán.
grease monkey (törölt) 2014.05.14 11:19:23
@jobangel: Ha az államira gondolsz, ott lehet, hogy így van.
De az állami sajtpapírokkal amúgy sem érdemes bajlódni, külföldön kitörölheted velük.
grease monkey (törölt) 2014.05.14 11:21:56
@horrorpornó bábszínház: Apró különbség, hogy a nyugat-európai egyetemistáknak már a bölcsőjébe tették valamelyik világnyelvet.
Belsőség Heti merítés 2014.05.11 10:43:38
Akár városba, akár szerpentinre de csak cascoval! Különböző anyagi megfontolásokból kiindulva életem első autója egy Suzuki Swift lett, majd a második is, aztán ha már így bevált maradtam ennél a márkánál. Szükségmegoldás volt Igazán egyszer állt meg, pedig előtte…..
grease monkey (törölt) 2014.05.11 14:39:03
@Gácsfalvi Róbert: Például úgy, hogy semmi köze az utcai változathoz, és majdnem kétszer olyan erős?
grease monkey (törölt) 2014.05.12 01:21:17
@DrSzoke:
iaa2011.files.wordpress.com/2012/06/audi_a3_led_light_the_car_addict.jpg

Ha szerinted a homasitás bazári gagyik meg eközött nincs különbség, komoly gondok vannak a látásoddal.
grease monkey (törölt) 2014.05.13 23:13:50
@internal_combustion: Én sem a ledes fényszóróra gondoltam, hanem az azon látható ledes menetfényre, ami indexként is funkcionál. Ezek a bogyós fények a korai Audikban voltak, ma már az aftermarket kitekből is kapsz olyat, amiben normális világítótest van:
www.autodoplnky.cz/picture/sortiment/denni-sviceni-osram/denni-sviceni-osram-02-i.jpg
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
grease monkey (törölt) 2014.05.13 15:20:18
@LM ér: Ott sem sokáig. A Mazda 2020-ig diesotto motorokra akar átállni.
grease monkey (törölt) 2014.05.13 15:32:14
@0rdas: Nem éppen. A kis turbós szarok meglepően takarékosak, nem utolsósorban azért, mert nyomatékosabbak, jobban gyorsulnak, ezáltal kevesebbet mennek teljes terhelésen, mint egy szívó.
grease monkey (törölt) 2014.05.13 20:24:58
@0rdas: "De egy hátránya akkor is lesz a turbódízeknek: a sokkal nagyobb üzemi nyomás, ami hamarabb kinyírja a technikát."

Az megfordult már a fejedben, hogy a dízelmotorokat eleve sokkal nagyobb üzemanyagnyomásra méretezik?
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt. Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel…..
grease monkey (törölt) 2014.05.10 12:32:43
@gab200: Tényleg vicces szobornak nevezni egy jó tízéves, párszázezres autót, amihez a bontóban szinte minden van. Gondolom beintett az asszony a második javítás után, aztán született a szobor-elmélet megnyugtatásképp :)
Arra lennék kíváncsi még, a BMW-t milyen elmélet alapján sikerült venni. Gondolom azért nem kár, ha rábasszák az ajtót, meg az alkatrész is olcsó hozzá :)
grease monkey (törölt) 2014.05.10 12:43:49
@Patás: Nem rettegni kéne, hanem érteni hozzá.
grease monkey (törölt) 2014.05.10 15:55:06
@ommm: Az autó alacsony értékéről és olcsó javíthatóságáról volt szó, hogy sikerült idekeverni a futásteljesítményt?
Hogyan lehetséges, hogy legjobb találmányainkat nyúlják le külföldön? Hogyan lehetséges hogy Dél-Koreában közel 300-szor több a szabadalmi bejelentés és 1500 %-kal hatékonyabb a szabadalmi hivatal? Erre keressük a választ. Mindenki meg van győződve arról, hogy a magyar nép…..
grease monkey (törölt) 2014.05.01 08:37:21
@nincs_nick: "Egyébként meg ha gyártásba adod a terméket, már rég elkéstél a szabadalmaztatásról."

Szerintem nézz utána, hogyan működik a szabadalmi jo, mi az a "prior art", és miért van egy csomó sorozatgyártású terméken "pat. pending" felirat.

Nem késel le semmiről, mások időközben bejegyzett szabadalmait érvényteleníttetni tudod. Nem az számít, ki kacsázott el elsőnek a hivatalig.
grease monkey (törölt) 2014.05.01 08:42:21
@kigyurt álat: "A feltalálókat meg kb. le is nézik, mint pár fenti hozzászóló, azzal a dumával, hogy ha hülye vagy hozzá, hogy bevezesd a piacra, akkor ne csodálkozz, ha lenyúlják a találmányodat."

Nem volt ebben semmi lenézés, csupán a tényt közöltem, hogy valamit implementálni és legyártani sokkal keményebb munka, mint kitalálni valamit - ezért egy darab papírral kár arról álmodozni, hogy miénk a világ.
Lásd a Dainese 10 éves melóját a légzsák-ruhával.
TComment Ezek meg akarnak ölni! 2014.04.24 14:32:28
És ami a legborzasztóbb: közben piszok jól érezzük magunkat. Bűn? Az Égéstér 116. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
grease monkey (törölt) 2014.04.29 16:45:33
@madbalee: Az éves pénzügyi jelentésben globális adatok vannak, azt nézd.
Én mondtam! Na de most már gyere ki, SOFORT! Valamivel hét óra előtt értünk ki a Premier Outlet-területére és nem mondom, átfutott a fejünkön, hogy ez a mai buli halálra van ítélve. Szakadt az eső, a sildes sapkánkról arcunkba csöpögött a víz, amíg felraktuk a…..
grease monkey (törölt) 2014.04.28 21:03:01
@Schütii: "A motorok illesztései nem voltak rosszabbak mint ma, és a motoralakatrészek anyagaiban sincs azóta jelentős változás az autóiparban (általánosságban). "

Mielőtt ilyen baromságokat izzadsz ki magadból, nézz már utána, hogy mennyit nyomnak a régi motorok és mennyit a maiak, és gondolkodj el rajta, hogy a gyártási folyamatok és az anyagtechnológia jelentős fejlődése nélkül mégis hogyan lehetséges mindez (hogy a tartósságról ne is beszéljünk). Mikrométeres pontosságú lézerhónolás hol volt szerinted 20 éve?
www.gehring.de/uploads/media/Technologieflyer_Laser-Honen.pdf
Hol voltak az olyan anyagok, mint a szilícium-nitrid?
Tiszta hülye vagyok. Mégis hogyan gondolhattam, hogy egy ilyen cuki tárgy, mint amilyen ez a Nénitől megvett Bogár, majd hibamentes lesz, negyvenpár év használat, két tulaj, két élet, két szín és két év állás után. Kb ennyit ültetne az ültető tengelycsonk. Maggal ne…..
grease monkey (törölt) 2014.04.28 09:54:35
@Bende Tibor: A szakács vajon szokott cikkeket írni a gázszerelésről?
Az egésznek az okozója Lacus barátom, aki megdobott egy levéllel valamikor január végén. Mert mint minden, a végén beláthatatlan következményekkel járó projekt az életemben, ez is ilyen ártatlanul kezdődött, hadd idézzem: „ha már azért vettem motort, hogy együtt menjünk…..
grease monkey (törölt) 2014.04.20 23:35:36
@faterpolo: Bakker, a bogárnak egy hosszabb kaptató is komoly kihívás, az Alpok szerpentinjeit szerintem a saját érdekedben felejtsd el.
grease monkey (törölt) 2014.04.22 23:03:06
@Csikós Zsolt: Majd miután a kőkemény 17.5 lóerővel, 4 személlyel plusz csomagokkal abszolváltad az első 2.000m-es hágót abban a papundekliben, térjünk vissza erre a szarkasztikus válaszra egy rövid önreflexió erejéig, jó? :)
grease monkey (törölt) 2014.04.23 16:07:10
@Csikós Zsolt:
1) szerintem nem én hoztam szóba a Dolomitokat
2) 24 lóval is kiszopsz a hegyen 4 személlyel + csomagokkal
3) nem minden hágó útdíjköteles, pl:
it.m.wikipedia.org/wiki/Passo_di_Monte_Giovo

Ha van egy csepp eszed, ezzel az autóval hatalmas ívben kikerülöd még a dombokat is.
Belsőség Heti merítés 2014.04.20 08:29:39
Társ lehet egy életre A 911, aminek szintén nagy rajongója vagyok, kicsit drágának bizonyult :), a 924 viszont tökéletesen ötvözi amit szeretek, '70 évekbeli, sportautó, Porsche és nem utolsó sorban még megfizethető és szervizelhető. Végre szakítottunk! Vérge…..
grease monkey (törölt) 2014.04.20 18:27:08
@bpjotruska: "ez a kicsi motor - direktbefecskendezes - nagy turbonyomas az istenenk sem akar bevalni"

Ezt miből sikerült kikövetkeztetni? Onnan, hogy neked még nincs? :)
Belsőség Zörögsz, te rohadék?! 2014.04.19 13:48:34
Feleségem Balenója sem akarja megbízhatatlanságával feldobni az Avensistől beszürkült hétköznapjainkat. Megy, na. Pár apróságot majd még megcsinálok rajta, de azok már komfortszolgáltatások lesznek, mint a tolatóradar, amit két éve aszalunk a dobozában. Én persze csak néha…..
grease monkey (törölt) 2014.04.20 09:11:36
@fagyospityóka: További bónusz, hogy akik ingyentankoláshoz szeretnének rendszámot kölcsönözni, nem fognak a csavarral bajlódni, hanem kipattintják valaki másét.
Belsőség Ilyet még nem láttál 2014.04.14 17:04:09
A Jalopnikon futottam bele Raphael Orlove kis posztjába, melybe minden idők legritkább burnout-videóját ágyazta be.Mond valamit, bár számomra ez nem akkor durranás, mert két autó- és motorbuzi nagybácsival a családban azért előfordult egy-egy gavallérrajt a 613-as krómkával, amit…..
grease monkey (törölt) 2014.04.16 08:41:34
@Kiflitzsömlével: "azt gondolom tudod, hogy a VW Bogar alapotletet, Ferdinand Porsche a Tatra-tol koppintotta"

Ez speciel hülyeség, mire Porsche elkezdett dolgozni a bogáron, már rég kész volt az alapkoncepció az előző projektjéből, sokat nem is kellett reszelnie rajta:
citedelautomobile.com/en/collections/mercedes-type-170-h
Ráadásul a farmotoros autó akkoriban finoman szólva sem volt újdonság.

Ez afféle márkaklubos legendagyártás, hogy ne kelljen szembenézni a kegyetlen tényekkel: nem valami gonosz külső erő tette tönkre a Tatrat, hanem a termék volt szar, mert a Ledwinkát bebörtönző elvtársaknak lövése nem volt az autógyártásról. Ami a háború után jött, az egy egykor innovatív cég lassú haldoklása. (Azt az ítéletet meg keresd ki bátran :)
grease monkey (törölt) 2014.04.18 00:35:25
@kisörDög: Akkor olvasgass még egy kicsit, 1926-tól tervezett a Mercedesnek, azóta foglalkoztatta a farmotoros kisautó:
www.spiegel.de/auto/fahrkultur/mercedes-modelle-130-h-und-170-h-kaefer-mit-stern-a-697150.html
Mit is csinált ekkoriban a Tatra? A 30-ast és a 31-est hozták ki - vízhűtéses, orrmotoros autókat. (A bogár Zündapp- és NSU-prototípusai hajaztak valamennyire a Tatra modelljeire, de nem mentek végül gyártásba.)

Tény, hogy Porsche és Ledwinka (mindketten osztrákok) sokat találkoztak egy időben, ahogy az is tény, hogy mire a bogár gyártásba ment, addigra Porsche 20 éve dolgozott ezen az ötleten, különböző cégeknél és projekteken.

A VW-t nem ítélték el soha, mert nem volt ítélet. Peren kívüli megegyezés volt, 1961-ben (és nem 67-ben). Ezzel kapcsolatosan néhány tény:
- A szabadalmak 20 év alatt lejárnak, a bogár gyártásának elindítása pedig igen nagy késéssel indult a háború miatt. Erősen kérdéses, hogy a gyártás megkezdésekor ezek még érvényesek voltak-e, és meg lettek-e sértve. Ezekről konkrét lista sehol nincs.
- Nincs az a marha, aki ha szabadalomsértést bizonyítani tud, egyszeri összeggel (3M DM) megelégszik, és nem jogdíjat vasal be minden egyes legyártott példány után - 1961-ben már 4.3M legyártott példánynál tartunk!
- Az akciót a Ringhoffer-örökösök és a Tatra indította, és Ledwinka egy vasat nem kapott, holott ekkor még élt (Münchenbe költözött 54-ben, miután kiengedték a börtönből. Ott is halt meg, saját használatú 87-ese ki van állítva a Deutsches Museumban).

Ebből már szerintem magadtól is kirakod, mennyire szólt a sztori a szellemi tulajdonról, és mennyire a pénzről.
Belsőség Heti merítés 2014.04.13 09:02:42
Egy meg nem értett zseni Kemény kuplung, masszív váltó, alacsony üléspozíció, mélyen morgó hang. Sármos és titokzatos, de nem nagyon izgatja ki mit mond a külsejéről, aki igazán ismeri úgyis imádja. Egérke, az igazi kisautó Felszereltem csörlövel, és sportkormánnyal…..
grease monkey (törölt) 2014.04.14 08:34:10
@Schütii: Egy 280 ezret futott chiptuningos dízel soha nem "áll össze", addig öntheted bele a pénzt, míg meg nem unod. A futásteljesítmény miatt hamarosan lehet szívósort és részecskeszűrőt cserélni, a tuning miatt meg injektorsort és váltót. És akkor az N47 csörgő láncába még nem szaladtál bele.
grease monkey (törölt) 2014.04.14 14:46:04
@Józsi a guminagykeres: Az N47 chip nélkül sem problémamentes.
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba. Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
grease monkey (törölt) 2014.04.12 15:40:38
@JohnyG: A tükörsima hengerfal aztán különösen fasza lenne, nem maradna meg rajta az olaj, lehúzná a dugattyúgyűrű. A gyártók szerinted miért pepecselnek egy csomót azzal, hogy hónolják a hengerfalat?
grease monkey (törölt) 2014.04.12 16:39:34
@JohnyG: A dugattyúgyűrű azért van, hogy legyen kompresszió, nem azért, hogy lehúzza az olajat. Az egy kellemetlen mellékhatás, pontosan ezért hónolják a hengerfalat, hogy ne szakadjon meg az olajfilm.

Ennyi ésszel szerintem ne öntögess az autódba semmit.
Vajon mire jó egy Audi Q7 és miért kell a világnak a sok, nagy SUV illetve miről ne feledkezz meg, ha turbódízel autód van. És persze Schwarzenegger. Az Égéstér 114. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez.  ..
grease monkey (törölt) 2014.04.10 21:24:52
@madbalee: Az emberek fillérbaszó kretének, akik inkább a puszta közepén rohadnak le és/vagy tesznek kárt az autójukban, csak hogy az utolsó szaros forintot is kiautózzák abból a nyomorult alkatrészből (miközben az ebből adódó plusz költségek jóval magasabbak, mint az új alkatrész lett volna).
Nem tudom sajnálni az ilyeneket.
Belsőség Heti merítés 2014.04.06 08:48:18
Életem egyik álma teljesült Vezetni kell. Akkor tudod meg igazán, h miről próbálunk idióta és túlcsapongó irományokat kreálni, amivel próbáljuk átadni mindenkinek életünk egyik legjobb érzését, ami érhetett bennünket. A detroiti acél Alkatrészek, szakirodalmak…..
grease monkey (törölt) 2014.04.06 18:39:40
@ps3peter: Abból, hogy a Nissan egy rázós kényelmetlen hangos szar, nem kéne általános következtetéseket levonni.
TComment Hogyan spórol a magyar? 2014.04.02 06:28:13
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen. Azonos című írásunk kommentposztja...
grease monkey (törölt) 2014.04.03 17:48:31
@GERI87: Rendelet kötelezi a gyártókat a csalásra:

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:120:0040:0048:HU:PDF

5.3. A kijelzett sebesség a jármű tényleges sebességénél nem lehet kisebb. A vizsgálathoz használt, a
fenti 5.2.5. szakaszban meghatározott sebességeken a kijelzett sebesség (V1) és a tényleges sebesség (V2) között a következő viszonynak kell fennállnia:
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h

Amúgy a GPS-szel szintén kitörölheted, sok dologtól függ az aktuális pontossága (műholdkonstelláció, tereptárgyak, időjárás, elektromágneses interferencia, stb).
grease monkey (törölt) 2014.04.03 23:19:06
A blogposztok kegyetlenek. Ha nem lennének, kellemesen összefolyna az idő, és én is letagadhatnék egy-két évet, mint az idősödő nők. Fejből nem tudtam volna megmondani, mikor szántam rá magam, hogy szétkapjam, de pechemre letámasztottam ide egy-két mérföldkövet, csak hogy most…..
grease monkey (törölt) 2014.03.29 12:55:25
Belsőség Kezdődik a szívás? 2014.03.29 07:16:59
Legutóbb ott fejeztem be a történetet, hogy elhoztuk Zsolttól a T2-t, és ideiglenesen letettük egy garázsba. A garázs Botond barátom apukájáé, nagyon jó helyen van, aknás, van víz. Pár éve még én segítettem Botondnak az armatúrák felszerelésében. T2-szereléshez építette,…..
grease monkey (törölt) 2014.03.29 12:51:22
@Tizenkettő: Valszeg erre jött rá az eladó is :)
Egy busznak meg nincs sok értelme, ha csak 2 ember ülhet benne.
Újabb fordulat a Normafa felé fogaskerekűzés közben durvuló downhilles és a biciklis körökben alacsony népszerűségnek örvendő sértett történetében: kiderült, hogyan született az önfeljelentő levél. Az előző részek tartalmából: G. Éva több budai internetes újságot…..
grease monkey (törölt) 2014.03.26 18:17:04
@kirk kapitány: Inkább csak te nem vagy tisztában a kényszerítés fogalmával. Az ostobaságoddal jól megszopattad magad, már kezdheted is fogalmazni a magad bűnbánó levelét (jó hírnév megsértése).
Szerkesztőségi levelezőlista, kedd este: Tibby:Kinek esik utba gyongyos? Sziporkazo riporttema, kombi swift prokee:Fotosopp, tuti. Tibby:Allitolag a sedanra van rateve az otajtos hatuljaEs 1800 ccm prokee:Hát ezt én is látom, de szerintem fotosopp. Ha meg IRL-fotosopp, tuti nincs…..
grease monkey (törölt) 2014.03.19 21:56:39
@Lomha 8V: Dél-amerikai gyártmány, de elég elmenned Olaszországig, mert ott is forgalmazták.
Tények és elméletek, csak a miheztartás végett. Szándékosan ugrasztották ki a nyulat a bokorból? Beáldozták Ricciardo pontjait? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...