Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MaViTE

21 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Láttunk már tőle azóta megszűnt villamos- és HÉV vonalakról készült képeket, vonatokat (többször is), villamosokat, trolikat, még több villamost, HÉV-et, városi tehervonatokat, Úttörővasutat, középbejáratú és koszorús tujákat - most kicsit a fotósról is legyen szó: Geoffrey Tribe-ról. Geoff olyan…..
Kedves közönségünk! Az előző poszt, bengálikat bemutató sorozat második része kapcsán eljutott hozzánk pár pontosítás, kiegészítés. Ezeket nagyon nagy tisztelettel köszönjük, és buzdítunk mindenkit, hogy a logikai-kronológiai anomáliákkal, valamint egyéb javaslatokkal…..
Felvezető sorozat az Egyesület tulajdonában lévő csuklós villamostípuson végzett munkák bemutatásához II.RÉSZ: A BENGÁLIK TÁMADÁSA Sorozatunk kezdő részét a házi csuklós villamosok budapesti eredettörténetével kezdtük, fővárosi szereplésük végével és vidékre…..
Felvezető sorozat az Egyesület tulajdonában lévő csuklós villamostípuson végzett munkák bemutatásához ELSŐ RÉSZ - BENGÁLIS ÁRNYAK A fővárosi villamosközlekedés második világháború utáni fejlődése, utasszámának rohamos növekedése megkövetelte a szállító járművek…..
Örömmel tudatjuk a tisztelt közönségünkkel, hogy ma estefele újabb haladást értünk el az 1031 psz. villamos felújítási munkái tekintetében. Elsősorban az előző bejegyzésben említett ablak körüli fa elemek kerültek lepácolásra. A színválasztást Roflics Gergő és Vály…..
Akik követik Egyesületünk tevékenységét, azok bizonyára tudnak róla, hogy 2008-ban megvásároltuk és elszállítottuk az Üllői úti parkolóból az 1031-es pályaszámú villamost, mely 1911-es építésével ma már több mint száz éves. Ezen villamos felújítása úgyszintén - ha…..
MaViTE 2013.08.29 21:41:44
@siófoki35: A távlati cél természetesen a közlekedtetés. Először azonban gördíthető kiállítási tárgy lesz, majd a megfelelő elektrotechnika felkutatása és a kellő idő eltelése után tudunk - mint villamos járműhöz - hozzányúlni.
Ígéretünkhöz híven álljon itt néhány további kép.Érkezés a Sport utcába. A rámpa megépítése. Csörlővel (és néha kézi erővel) kellett őket leereszteni. Csapatmunka volt. Köszönjük mindenkinek, beleértve a BKV telephelyi dolgozóit is, akik szintén kivették a…..
A mai nap reggel 7:30 és 10:00 között lerakodtuk a villamosokat a trélerekről, és újra összecsatoltuk őket. Köszönjük a BKV-nak a szíves közreműködést. Egyelőre annyit tudunk, hogy az ikrek pár napot Hungária kocsiszínben töltenek. További képek hamarosan...
A trélerek várhatóan reggel 7 óra körül érkeznek Hungária kocsiszínbe (VIII. Törökbecse u. 1.). A művelet a kocsiszín udvarán zajlik majd, ahová csak az Egyesület segítő tagjai, valamint a sajtó munkatársai léphetnek be, a kapuból azonban végig követhető lesz az…..
Rövidhír (updated): Az ikerkocsik átlépték a magyar határt Hegyeshalomnál. A szállítmány várhatóan ma Bicskében éjszakázik és reggel indul tovább fővárosunk felé...
Mint korábban írtuk, egy autós és egy repülős csapat ment a villamosokért. Az repülős csapat a rendszám alapján a "Cerka" becenevű autóval, a szerszámos brigád pedig András Ingrid Wilhelm Zeppelin becenevű gépjárművével teljesítette a villamosmentés nemes feladatát. Miután a…..
Szombaton a felrakodás után a villamosok elindultak Magyarország felé. Először a kisebb angol településeken kellett túljutni - sokszor elég szűk helyen fordulva. A falvakon és városokon kívül csak a bal oldali közlekedés jelentett kihívást, bár ez inkább nekünk volt nagyobb…..
A mai nap fő feladata a kocsik trélerre való logisztikázása. Ugyan az évek során több villamosszállításban is részt vettünk, az idegen terep és a tudat, hogy minden lépéssel közelebb kerülünk a kocsik megmenekítéséhez, egyre fokozódó izgalommal tölt el minket.A szállító…..
A második napon folytattuk a szállítás előkészítésére vonatkozó munkáinkat. A két csapat a bányánál találkozott, átöltöztünk, majd elkészültünk, amiben sokat segített, hogy a szerszámok eleve kéznél voltak. A nap folyamán:- leestek 2576 tetőbetendezései- 2577…..
Két héttel ezelőtt találtunk egy rövid összefoglaló leírást a kocsikról, amely a múzeumi kiállításokon lehetett olvasható. Közreadjuk, mert általunk sem ismert adatokat tartalmaz, új adalékokkal szolgál a kocsik kalandos történetéhez. A legalább kilenc, de sejtésünk szerint…..
És az ikrek felkeltek 8 éves álmukból. Tegnap a kőbánya dolgozóinak közreműködésével kivontattuk a szabadba a két kocsit, hogy minden részükhöz megfelelően hozzáférhessünk. A járművek viszonylag jó állapotban vannak, a fedett helyen való tárolás sokat jelentett. A…..
Végül hosszas és néha bonyolult szervezés után 2013. június 18-án indulunk el két külön csapatban a villamos hazaszállítást lebonyolítani. Az egyik négyfős csapat (Báti András, Piedl Ákos, Tóth Zsolt és Vály Ádám) kocsival indult el hétfő hajnalban, míg a másik csapat…..
Aki nem ismerné, álljon itt a kocsi története.Eredetiben, szebben: http://www.villamosok.hu/nza/25002700.html Az F és a H típusú villamosok azon hat BVVV eredetű motorkocsi-típus közé tartoztak, amelyek többé-kevésbé azonos, jellegzetes négy oldalablakos szekrénnyel voltak…..
Egyesületünk története 2004-ig nyúlik vissza, amikor lelkes villamosbarátok egy csoportja felismerte, hogy szükség van egy, a régi villamosvasúti járművek megőrzésére szakosodott civil szervezetre, amely gondozza azokat az értékes villamoskocsikat, amelyeket a közlekedési…..
Hogy ne csak az ikerkocsiról szólhassunk, címet váltottunk. Kérjük, ezután itt kövessék tevékenységünket.vaskerekek.blog.hu..
Szeretettel köszöntünk mindenkit a Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület, azaz a MaViTE blogján. Célunk az, hogy minél több, a régi villamosok iránt érdeklődő emberhez eljuttassuk Egyesületünket, bemutassuk céljainkat, terveinket, feladatainkat, azok végrehajtását, a bennük…..
Szeretettel köszöntünk mindenkit a Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület, azaz a MaViTE blogján. Célunk az, hogy minél több, a régi villamosok iránt érdeklődő emberhez eljuttassuk Egyesületünket, bemutassuk céljainkat, terveinket, feladatainkat, azok végrehajtását, a bennük…..