Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ikke i drift

0 bejegyzést írt és 419 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Volt több is, de nagy sorozatban csak egy készült. A Rába-MAN motornak jelentős része volt az Ikarus sikerében. Az Ikarusszal együtt már csak a magyar járműgyártás múltjának része. Miért volt szükség licensz motorra és mi vezetett a felemás utódláshoz?..
A magyar Ikarus a a görög Ikarus pályáját követte. Magasra szárnyalt és a mélybe zuhant. Amikor a legismertebb világmárkák közé tartozott, egy évben tizegynehány ezer új buszra került fel a szárnyas logó. Ma ötszáz buszt gyártanak az országban egy évben, azok többsége sem Ikarus. A blog logója is…..
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A tej az egyik legalapvetőbb élelmiszerünk. Felhasználása széleskörű: isszuk magában, kakaót készítünk belőle, tejszín helyett a kávéba is beletesszük, pudingot fűzünk vele, ráöntjük a reggeli müzlinkre és még sorolhatnánk. Mi arra voltunk kíváncsiak, hogy melyik tej most a legízesebb az országosan…..
Igazi karos kávéfőző 20 bar nyomással és tejhabosítóval olcsón, lengyel raktárból..
ikke i drift 2021.03.25 18:31:34
Ideális esetben a gépen van egy nyomásmérő és nem baj ha van egy OPV (túlnyomást elengedó) szelep is. Azt, hogy a pogácsán mekkora nyomás keletkezik (ha van belőle elég), alapvetően a barista állítja be az őrlési finomsággal és a tamperelési nyomással. Ha jól csinálta és jó a főző is, akkor ~20-30 másodperc alatt 25-40 ml kávé fog lefolyni a csészébe, miközben a nyomás annak felépülése után 9-11 bar nyomáson állandósul. A nyomás természetesen a gép paramétereitől is függ, az OPV segít abban az esetben, ha a gép szivattyúja túl nagy nyomással és/vagy túl sok vizet szállít.

Nyilván az egyszerűbb kávégépek gyártói megpróbálják minél olcsóbban csinálni olyan gépeket, amelyik a rendes eszpresszóra lehető legjobban hasonlító kávét készít (vagy legalább szépen csillog). Ennek egyik közkedvelt eszköze a nyomásfokozós kar, amelynek a segítségével a bolti darálású (nem eszpresszónak való) kávéra is lehet egy crema-utánzó habot varázsolni, ill. annak köszönhetően, hogy a túl durva őrlés miatt a vízzel szemben alig ellenálló kávépogácsa helyett a rugójával ellenállást fejt ki, a meleg vizet tovább bent tartja a pogácsában, így tényszerűen több mindenre van idő kioldódni az őrleményből.

Ez mindenképpen tud emelni a kávé élvezeti értékén, de amíg nem saját magunknak őröljük a kávét, addig azt ne várjuk, hogy igazán jó minőségű főzetet kapunk. Ha lesz hozzá jő őrlőnk, akkor meg előbb-utóbb úgyis azt érezzük majd, hogy komolyabb kávégép kell majd :)

Alapcélokra megfelelhet ez a Blitzwolf, de ebben az árkategóriában számos hasonló tudású kávéfőző megtalálható itthon is, pl. a Gaggia belépő készüléke is kb. ennyit tud és harmincon innen elérhető. Azt hogy melyik a tartósabb azt a fene tudja, de mivel ezek mind belépő szintű gépek, az is fontos lehet, hogy melyik hogyan néz ki. Ebben nem rossz a Blitzwolf.
Ausztráliától-Angliáig egy kis Fiattal   Az első részt ITT nézhetitek meg. Az ausztrál Bruce Thomas és Stuart Harper nem mindennapi utazása folytatódik. 1969 tavaszán járunk, a két kalandor Iránba érkezett:..
ikke i drift 2021.01.23 19:43:45
HamPLÓ Ezresek a hegyvidéken 2020.04.27 07:00:00
Egy hete a Moszkva téren mutattam pár ezres villamost, de lássuk be, ezek az öreg tuják nem ott mutatták legjobb formájukat, hanem a hegyvidéki vonalakon, ... ... ahol Pascal Pontremoli 1976 januárjában minden jel szerint több órát eltöltött a megörökítésükkel. Itt például Nagyhíd megállónál…..
ikke i drift 2020.04.27 13:45:44
@Hamster: a Nagyajtai és a János kórház között van a legszűkebb ív, ahol mindig lassújel volt (van?), annak a közelében a beton támfalra egyszer valaki kifestett egy jó nagy LÍVIA feliratot (bőven méternél magasabb betűkkel), aztán később valaki eléfestett egy "BO" tagot majdnem ugyanakkora betűkkel és majdnem ugyanolyan fehér színnel, de azért jól látszott, hogy eltérő a két szerző.

Fogalmam sincs, hogy meddig volt ez a felirat, de az biztos, hogy hosszú-hosszú évekig, nem lennék meglepve, ha megérte volna az évtizedes kort is.
ikke i drift 2020.04.27 22:01:53
@sako: király :) mikor történt a festés, jól emlékszem, hogy talán '79 körül lehetett?
ikke i drift 2020.04.28 11:21:46
@Gabesz9: Az lehet, hogy a 90-es években került ki az állandó lassújel, de én azért nem tudom erre alapozni a véleményemet, mert jellemzően az azt megelőző időszakban (kb. 1981-től) jártam napi szinten arra suliba.

Tisztán emlékszem arra, hogy mindig fel voltam háborodva, hogy a felújítások után milyen rövid ideig volt csak rendes sebességgel használható az az ív, amit azért gondoltam volna akkor gyerekfejjel fontosnak, mivel az volt a leghosszabb megállóköz, tehát dinamikailag ott jelentett a legtöbbet a fékezés.
HamPLÓ Moszkvatér 2020.04.20 07:00:00
Meglepetés jelleggel ismét eljutott hozzám egy adag "leesik az állam" típusú régi kép, ezúttal az Electric Railroaders' Association archívumából. A készítők, Joseph és Richard Braun 1967-ben látogattak el a még modern metróvonalak nélküli Budapestre, ahol még a villamosok voltak a legfontosabb…..
ikke i drift 2020.04.21 20:06:38
Hogy mi a válasz a levél végén feltett kérdésre, hogy érdemes e foglalkozni az üggyel, ha otthagy a buszod a nulla fokban egy pulcsiban? Hát egy óriási kövér igen. Persze ha bizonyítható, hogy a sofőr 15 perces megállót ígért, majd a 12. percben elindult, ugyanis a FlixBus ÁSZF-ben a a következőt…..
ikke i drift 2020.01.17 08:28:18
@ptspts: a mostantól 15 perc az mindenkinek az óráján pontosan 15 perc, nem csak a buszon lévőn.
ikke i drift 2020.01.19 23:47:06
@Terézágyú: ha 10-ből 8 nem tudná kezelni a kérdést, akkor 100 induló utasból két megállás után 4 maradna. Nincs hivatalos statisztikám, de ennél valószínűleg jobb az arány.
ikke i drift 2020.01.19 23:49:20
@Terézágyú: ha 10-ből 8 nem tudná kezelni a kérdést, akkor 100 induló utasból két megállás után 4 maradna. Nincs hivatalos statisztikám, de ennél valószínűleg jobb az arány.
Lazítsunk egy kicsit a kajakóma és az alkoholmérgezés közti rövid időszakban és nézzük meg, mi van akkor, ha ellopják a kukát a ház elől. Béla törvénytisztelő állampolgár: szelektíven gyűjti a szemetet és a tájékoztató szerinti időpontban helyezi ki az edényeket a közterületre. Jött is a tolvaj, az…..
ikke i drift 2019.12.31 18:48:58
Nem vált be, de legalább valóban megpróbáltuk. Ráadásul Fertődön még egy kamu szüretet is összehoztak Rákosi Elvtársnak.  ..
ikke i drift 2019.12.13 04:13:34
@kugi: Magyarország speciális elhelyezkedése miatt hiába nő az átlaghőmérséklet, egy-egy keményebb sarki hidegbetörés ellen nem leszünk jobban védve, lásd pl. tavaly március 1. A mediterrán növényeket meg ez öli meg.
2019. augusztustól a Vodafone a UPC tulajdonosa, és ennek egy csomó hozadéka van az előfizetőik számára, például az, hogy vége a UPC Mobilnak, viszont a UPC ügyfelek kedvezményes Voda-tarifákat kapnak. Ez eddig jól hangzik. A gyakorlatban viszont úgy tűnik, vannak érdekes részletek emögött, és még…..
Szászavinc nevét 1825-ben említette először oklevél Válye-Vintz néven. 1835-ben Szasza Lupsii, 1854-ben Szásza-Lupsa-Vincze, 1888-ban Sászavincza, 1913-ban Szászavinc néven írták. A trianoni békeszerződés előtt Magyarországhoz, Torda-Aranyos vármegye Torockói járásához…..
Az alábbi képen egy olyan szerelvényt láthatunk, amilyen legutóbb a nyolcvanas évek első felében közlekedett Budapesten: kéttengelyes motorkocsi vontat kéttengelyes pótkocsit! Az önálló hajtás nélküli járművek a fővárosi villamosközlekedés igencsak jellemző résztvevői voltak, a nagykörúti…..
Egészen szokatlan ügyet dobott ki mára a Homár postaládája, aminek kapcsán megtudhatjuk, hogy tényleg létezik örökrózsa, nem csak a minden családban létező Karcsi bácsi viccel ezzel minden egyes alkalommal a mama nippes vitrinjében kiállított porcelánrózsa-gyűjteményre bökve.…..
Az egyik legtöbbet fogyasztott italunk, a gyerekek kedvenc italának, a reggeli kakaónak a fő összetevője. Puding, madártej, tejbegríz, turmixok elképzelhetetlen lennének tej nélkül. Tudtad, hogy az egyetlen élőlény a Földön, aki a gyerekkorban elfogyasztott anyatejen túl, felnőtt korában is iszik…..
ikke i drift 2019.03.22 08:29:51
@Helló Leó!:
így van, a Garabonciás teje nagyon finom, ráadásul gyönyörűen megalszik, tehát tényleg élő tejről van szó.
  A 45-60 év körüli olvasóinknak talán megdobban a szíve a mai téma hallatán, hiszen a "legendás" magnókazettáról szól a mai mese. Ezen korosztály tagjainak szinte kivétel nélkül van valamilyen sztorija ami összefügg a kazettával azaz hivatalos nevén a compact-cassette-tel. Ki ne tekerte volna…..
Nem szeretjük az "ezt látni kell" típusú szövegeket, mert ez olyan, mintha mi fújnánk a passzát szelet, de van egy ország, amelynek természeti szépségeit egyszerűen csak szuperlatívuszokban lehet mérni. Teljesen bejárni egy kisebb vagyon, de egy kisebb csodakörre mi is beneveztünk. A helyszín:…..
Olvastam tavaly év végén egy cikket, ami arról szólt, hogy mi az a 14 gasztro trend, amelynek távoznia kell most már az életünkből 2019-ben. A cikk úgy kezdődik, hogy "ő ugyan a szeretet és a kedvesség nagykövete" - mondjuk itt engem elvesztett, és kritikai szemlélettel folytattam tovább az olvasást…..
Néha már felbukkant Balt Korthals Altes neve régi képek kapcsán itt a blogban, most viszont csak az ő felvételeiből válogattam össze néhányat. Balt néhány társával - többek közt Tim Borickal - együtt egyfajta "felfedezője" volt a városnak '76 nyarán, Ab van Donselaar már az ő…..
Egy díjnyertes chilei építész betonkockákból tervezett házat, amelyet most 1,15 millió fontért kínálnak eladásra. Elsőre elég furcsán néz ki őszintén szólva, de jobban megnézve nekünk egyre jobban tetszik...
Megint új szabály a Wizznél, de még a reptéren se tudnak róla, újra kész kupleráj. Nem vesződnek többet azzal, hogy a beszállításkor a kapunál szedegetik el az utasoktól a normál méretű kézipoggyászt, ehelyett azt már az utasfelvételi pultnál le kell adni. A kézipoggyászt már pár hónapja nem lehet…..
ikke i drift 2018.08.25 15:46:54
@Töhötöm Kolompos: köszönöm, körülnézek ha aktuális, a 100 eur annyira nem kevés, de meglátjuk jeggyel együtt hogyan jön ki.
ikke i drift 2018.08.26 10:16:48
@PPP50: köszi, ez is egy opció, gondolom nem egy József Attila ltp. a környék ebből a szempontból.
ikke i drift 2018.08.26 10:18:33
@Before: "aminek semmiféle gazdasági alapja nincs, csakis az utasok basztatása és lehúzása a cél."

Ez ellentmondás, ha az utast lehúzzák, az a másik oldalon bevétel.
Úgy tűnik, nem bírt a Wizz Air sem ellenállni annak az utaskopasztásnak, amit eddig csak a Ryanair mert meglépni: egyre több levelet kapunk arról, hogy ők is átprogramozták a helyosztó algoritmust, külön fizetni kell azért, hogy egymás mellett ülhessünk a velünk azonos foglaláson levő…..
ikke i drift 2018.04.27 21:10:09
@Vírusbácsi: az elv a g#ci, nem az ár. Olyan mint az étteremben a felszolgálási díj, meg az utazási irodánál a "kötelezően fizetendő egyéb költség", meg a banknál (anno) a hitel rendelkezésre tartási díj meg minden szirszar, ami ha benne lenne a kihirdetett árban akkor senkit nem zavarna, de így átcs€szve érzi magát az ember.