Regisztráció Blogot indítok
Adatok
poteka

0 bejegyzést írt és 65 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Ki mit tud?-okat milliók nézték a Magyar Televízióban és több tízezer fiatal indult minden szériában...
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   A legtöbb rutinos motorgyűjtőnek és roncshalmozónak megvannak a maga teóriái, hogy melyik motorját miért nem adja el, és hogy időről időre miért kell mégis újabb és újabb motorokkal és…..
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért kövesd a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Na valahogy így kellett volna kezdenem a simsonos karrieremet, mármint, hogy ezzel vagy egy hasonló állapotú motorral. Persze amikor 2011 tavaszán 38.000 forintért megvettem a spenótzöld…..
Aki az árokból vesz motort, ne csodálkozzon, ha felül a szopórollerre. Az viszont kicsit így is meglepett, hogy a felújított blokkal, egy hónapnyi állás után képtelen vagyok beindítani a Simsont. Másnap mégis felvitt Bánkútra. Bár a blokk rendbetételével már júniusban…..
poteka 2012.08.24 12:32:53
@HOLIDAY: Ha Fekete-Afrikából hozol be autót, akkor azt forgalomba kell itthon helyeztetni. Ha egy fekete-afrikai eljön vele ide, akkor az teljesen más. Előfordulhat, hogy kiegészítő biztosítást kell rá kötnie, de simán használhatja itt az autóját.
Ha egy amerikai autón nincs első rendszám, nem lőnek fejbe itthon pusztán azért, mert itt kötelező. Olyan dolognak a beszerzésére nem kötelezhetnek, amit nem tudsz beszerezni (pl mentőládát, mellényt, hóláncot, hullazsákot igen, rendszámot-forgalmit nem).

A fekete-afrikai példa és az egyébként uniós országokat rendszám nélküli, itthon törvényesen közlekedő segédmotorral meglátogató között óriási különbség van ráadásul, mert az unión belül biztosított, hogy elfogadják egymás jogi megoldásait. Például a jogsid és a forgalmid is érvényes kint is, a kinti is érvényes itthon.

Egyik klubtagunk Rigáig hatolt segédmotoros kerékpárral. Egyetlen alkalommal egy lengyel rendőr meszelte le és firtatta a rendszámot, de miután elmesélte (és átadta a papírokat), hogy magyar és itthon nem kell rá rendszám, békében elbúcsúztak.
poteka 2012.08.27 10:53:53
@HOLIDAY: A lengyel rendőr nem kötekedett, csupán nem Magyarországról legálisan érkező túrázót, hanem helyi törvényszegőt vélelmezett, ezért megállította igazoltatásra. Nyilván utóbbi gyakoribb jelenség, mint hogy valaki többezer kilométeres túrára induljon segédmotoron. Amint tisztázódott a helyzet, jó utat kívánva továbbengedte.

Fenntartom, hogy semmilyen szabályt nem szegsz meg, ha itthon legálisan forgalomban lévő segédmotorral veszel részt a közlekedésben külföldön. A tulajdonjogot adásvételivel igazolod, az Unió egyik hivatalos nyelve a magyar, a zöldkártya pedig kétnyelvű szokott lenni, a forgalomképességet (műszaki) meg nem kell igazolni (ahogy pl. Belgiumban sem). Súrlódások persze lehetnek, ahogy nálunk is könnyen falhoz állítanak külföldi rendszámmal akár ok nélkül is.

Valószínűleg azért sincsenek sok helyen tisztában a magyar segédmotorok rendszámnélküliségével, mert viszonylag ritkábban találkoznak nagy túrára induló 50-es gépekkel. Ha nem mehetnél vele külföldre, akkor nem engednének át a határon segédmotorral, márpedig gond nélkül átengednek (és átengedtek az osztrákok és a szlovákok is, amíg volt határ). A különbség azok a határőrök tisztában vannak a mi idevonatkozó jogszabályainkkal, míg máshol, távolabb már nem feltétlenül. Ettől még nem lesz tilos külföldön itthon forgalomban lévő, rendszám nélküli segédmotorral közlekedni.
poteka 2012.08.27 13:28:03
@Lendvai Zsolt: Ez a gyakorlatban lehet, hogy megoldja a problémát, elméletben viszont hatósági jelzést hamisítasz. Ami adott esetben jóval nagyobb vétség, mintha legálisan rendszám nélkül közlekednél segédmotorral.
A rendszámnak pont az a lényege, hogy egyfajta kódot tartalmaz, ami alapján visszakereshető vagy a nyilvántartásban. Kint nem hiszem, hogy ezzel a 'SMKP' rövidítéssel és a vázszámmal bármit is tudnak kezdeni.
Értem én a szándékot, de biztosan nem barkácsolnék rendszámot, mert a rendszám hiányát SMKP-n meg tudom magyarázni ha kell, de ezt már aligha.
Kalandra vágysz? Vegyél Babettát, és menekülj egy kuvasz elől! A veteránozás legártalmatlanabb formája a kismotor-felújítás, ezen belül is a keleti blokkos csettegők. Presztízsben, hangulatban talán meg sem közelítik a Vespát, de legalább pénzünk is…..
Örülünk, Vincent? OMG Vincent 2012.04.01 12:00:00
  Az Örülünk, Vincent blog nem szűnt meg, csak kissé átalakul. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság NER/201204-1 sz. határozata alapján jogsértő tartalom ismételt közlése miatt ideiglenesen felfüggesztette a médiaszolgáltatás továbbítását, azaz magát a blogot. Az…..
Robogó Robogós bűnözés 2012.02.09 13:29:00
A robogós világnak nem csak napsütötte, szélfútta seggbefagyós, szórakozás és praktikum oldalai vannak, hanem árnyoldalai is. Persze itt nem rettenetes maffiatörténetekre kell gondolni, hanem piti bűnöző köcsögökre, akik kihasználják a könnyű kezelhetőséget és a…..
poteka 2012.02.14 16:12:09
@rsg: Nekem néhány éve Nagytétényben a Camponánál a közterületes tett bírságot a 250-es ETZ-mre, mert tiltott helyen (a járda szélén egy táblához lakatolva) "várakoztam".

A cetlit a földön találtam meg véletlenül és csak a ráírt rendszám alapján derült ki, hogy az én motorom kaphatta (több motor is volt ott) - gondolom rátették a tankra...
A halogén izzó a múlté, a xenon HÍD égő zsákutca volt, aki trendi akar lenni, az leddel világít. Pár év múlva a xenon még ritkább lesz, mint a halogén izzó. ..
poteka 2012.01.19 11:28:10
@EzVan:): Na most eddig összesen 3 autóm volt, mind H4-es, összesen mentem velük néhány százezer km-t. Fogalmam sincs, hogy melyikbe milyen márka volt, nem is emlékszem, hogy magamnak fényszóróizzót cseréltem volna - azaz azzal adtam el őket, amivel vettem.

Ehhez képest a H7, ahogy írod, már többször kiég, nem mindegy, mit teszel bele, a xenon és társaihoz pedig a felhasználó már hozzá sem tud szólni.

Értem, hogy a biztonságra mennek (látni és látszani), de én a H4-essel egy métert sem mentem kiégett izzóval, míg te (és még sokan) a H7-tel már biztosan megtettél néhány km-t félvakon, a műhelyt igénylő megoldásokról nem is beszélve.

Mi lesz, ha két kilóba fáj majd, hogy működjön újra a világítás és ez az autó élettartama alatt többször előjön? Hányan fogják halogatni a javítást?
A tegnap nyereményként meghirdetett, mindenen szóló Tunebug-hangszórót nem adjuk olcsón, dolgozni kell érte. Mivel a hangszóró és a zene szervesen összekapcsolódik, a zene pedig művészet, így a feladat is művészettel és alkotással kapcsolatos lesz.Minden hétfőn összeül a…..