Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zelki Benjámin

64 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Még 2019-ben utaztam végig Brazíliát, ahol lenyűgöző, monumentális modern stílusú épületek fogadtak mindenfelé. Következzen a hat legszebb! 2019-ben jártam még Brazíliában, azóta is adós vagyok annak megörökítésével, hogy milyen megdöbbentő geometriai szabályosságú, futurisztikus, egyszerű, de…..
Budai Vár, Fiumei út, Szervita tér, mi a közös bennük? Minden helyszínen állnak csodálatos épületek, amelyek elvesztették ékkövüket. Tudja, hogy mikor, és miért?   '48-as forradalom és szabadságharc, két világháború, a szocializmus évei - mind-mind olyan időszakok, amikor csodálatos épületek…..
A UITP Global Public Transport Summit 2019-en jártam június 10-13 között, ahol a Navya két önvezető, elektromos kisbusza is járt a konferenciaközpont körül. És hogy jól működnek-e? Abból a szempontból igen, hogy maximálisan biztonságosak. Talán túlságosan is, éppen ez a hátrányuk. A…..
"Brüsszel nem egy különösebben izgalmas utazási célpont. Főtér, pisilő fiú, Atomium, EP, oké, de mit csináljon az ember délután?" Mikor először voltam Brüsszelben, én is így gondoltam, ám szeptember végén hat év után ismét ott jártam, és időközben többet megtudtam Brüsszel és a szecesszió…..
Általánosságban... Bár a budapesti villamoshálózat problémáin sokat segítenének az első posztunkban javasolt gyorsítási intézkedések, magának a vonalhálózatnak a fejlesztésével is foglalkozni kell, mert komoly bajok vannak. A legnagyobb gond a belvárosi gerincvonalak (Rákóczi út, Bajcsy-Zsilinszky…..
Számos előítélettel érkeztem meg az azeri fővárosba, de egy olyan modern, igényes, látványosan fejlődő, de mégis mértéktartó városban találtam magam, hogy ezeket hamar végleg elfelejtettem. Ilham Aliyev államelnök apukájának, Heydar Aliyevnek, az azeri SZSZK egykori pártfőtitkárának 2006-os halála…..
A Tarlós által meghirdetett 10 ezer új fát Budapestre! program első lépései már látszanak. Ami persze nem jelenti azt, hogy pozitív lenne az egyenleg, a projekt elsősorban a hiányzó fasori fák pótlását tűzte ki célul, de minden ilyesminek is nagyon örülünk. Az amúgy nagyon üdvözlendő…..
A 4-es metró napi utasforgalma 158 ezer volt a legutóbbi felméréskor, ám az ígéretek időszakában nem voltunk restek az Uniónak 340 ezret mondani. Ezért a metró elindulása óta félvén attól, hogy a pénzt vissza kell fizetni, már mindenfélét bevetettünk: ritkították a 47-es és 49-es villamost, a…..
Azután, hogy Tarlós István "egy radikális kisebbség terrorjának" nevezte a budapesti bringásokat, és bejelentette, hogy egyes buszsávokból és egyirányú utcákból is kitiltanák a kerékpárosokat, már mindenki tudhatta, hogy a budapesti közlekedéspolitika milyen irányba fordult a bringázáshoz való…..
A nyárban az egyik legjobb, hogy rengeteget lehetünk a szabadban, számos programot szervezhetünk, hogy kiszabaduljunk otthonról. Még az olvasgatás is egészen másképp esik egy parkban vagy kertben a fák alatt, esetleg takarón heverve. Mivel tetszett Önöknek a kedvenc budapesti pihenőimet és a…..
Folytatódik a Városi levegő #eztörtént sorozata, melyben felsoroljuk, méltatjuk, és véleményezzük az adott hét legfontosabb eseményeit, melyek az urbanisztikában és a közlekedésben történtek. Akkor most új-e a régi-új 3-as metró?..
Új sorozat indul a Városi levegőn #eztörtént címmel, melyben felsoroljuk, méltatjuk, és együtt véleményezzük az adott hét legfontosabb eseményeit, melyek az urbanisztikában és a közlekedésben történtek. Abszolút szubjektív sorozat lesz, melyben először jönnek a fő események, majd a kisebbek, lesznek…..
Eligazodnál térkép nélkül a régi Budapesten? A Városi levegő kvízéből kiderül! Ezennel ugyanis folytatódik a Városi levegő felismerős sorozata, de egy nagy visszalépés következik, legalábbis az időben! A sorozat eddigi részeiben ugyanis a legszebb ma álló budapesti épületeket mutattuk be, melyek egy…..
Gondoltad volna, hogy a város nyolc legnagyobb utasforgalmú megállója közül három a 4-6-os villamosé? Hogy a 7-esek forgalma még mindig majdnem az összes villamosét lenyomja? Hogy a top 13 járműmegállóban nincs benne egy HÉV-állomás se? A legforgalmasabb csomópontok többsége a belvárosban található,…..
Folytatódik a Városi levegő Budapest rejtett szépségeit bemutató sorozata. A Sipeki Balás-villa meglátogatásakor egyik szemem sírt, a másik nevetett: ellentétben pl. a Georgia-bérpalotával, ittjártamkor kimondottan szívesen fogadtak, de pl. a Schiffer-villával ellenben a Sipeki Balás-villa sajnos…..
Múlt hétvégén volt a Budapest100 - két napra megnyíltak a lépcsőházak és életbe borult az egész Nagykörút. Így végre zökkenőmentesen lehetett azt tenni, amihez sokszor ügyeskedés és titkolózás szükséges - házakba besétálni fotózni. Így is cselekedtem természetesen, a Nagykörút egyik legszebb házának…..
Végre valahára folytatódik a Városi levegő felismerős sorozata, melyben tesztelheted, mennyire jársz nyitott szemmel Budapesten. Az első részekben többségében a szecessziós épületek kaptak helyet, majd a szocialista építészet remekein volt a sor, ezt követték a modern, a Bauhaus, a szocreál és az…..
Te mit csinálnál, ha látnál az utcán egy falból kiálló USB-csatlakozót? Rá mernéd dugni a laptopodat? Vajon ki és miért rakhatta oda? Az ezeket elhelyező berlini civilek célja az volt, hogy létrehozhassanak egy olyan fórumot, ahol név nélkül oszthatsz meg másokkal bármit, amit szeretnél.…..
Mint arra az Independent cikke felhívta a figyelmet, mi, európaiak sokkal hevesebben reagáltunk a brüsszeli eseményekkel kapcsolatosan, mint azt az isztambuli vagy ankarai terrortámadások után tettük. Érthető, és elvárható, hogy felháborodásunkat és maximális szolidaritásunkat fejezzük ki…..
Ha van minden elemében káros, elfuserált, de legalább aljas módon keresztülvitt és drága projekt, akkor azt Liget Budapestnek hívják. A Liget beépítését a szakma minden képviselője ellenzi, a Ligetet használók döntő többsége elutasítja. Az erről való népszavazást elkaszálták, a megvalósulást külön…..
Sikerült a múlt héten eljutnom Cataniába, és mi más is lehetett volna első dolgom Szicília második legnagyobb városában, minthogy felkeressem a korábbi legértelmetlenebb európai metrókat bemutató poszt egyik különdíjas szereplőjét, a szinte mindig utasok nélkül rohangáló cataniait. A Porto és Borgo…..
  Ritkán írok Magyarországról, azonban az utóbbi idők eseményei már régóta érleltek bennem egy írást. Mik ezek az események? A 4-es metró hosszabbításának (egyelőre úgy tűnik) végleges elkaszálása, a 3-as metró felújításának kínkeserves húzódása, a kisföldalatti fokozatos lerobbanása (mely a 3-as…..
Zelki Benjámin 2016.03.04 12:03:01
A metró-nemmetró-villamos definíciókat kellene már kicsit komplexebben látnunk. Léteznek a nálunk futó nehézmetrótól eltérő metró(szerűsége)k is, melyek útjuk egy részét vagy egészét felszínen, akár vasútvonalakon teszik meg (S-bahn, Bécs, Berlin, RER Párizs, stb.), ezért sokkal olcsóbb az építtetésük. Aztán vannak, amik valójában nem is metrók, csak annak hívott föld alá bemenő villamosok (Brüsszel, Hannover, Frankfurt, stb.). Pl. a 4-es metró helyett a 49-es villamos fejlesztése, gyorsítása, esetleg valahol föld alá vezetése sokkal kevesebb pénzből is jobb megoldás nyújtott volna ennél a sokszorosan elbaltázott 4-es metrónál. Aztán a semmilyen kötötpályával nem rendelkező, de metrót amúgysem indokló Budatétény, Rákoskeresztúr, Pestszentimre számára a metró árának töredékeiből a vasút felfejlesztése megoldás lenne. Aztán azon is túl kellene már lépnünk, hogy a villamos csak 50-nel mehessen, és minden fánál meg kell, hogy álljon. Miért is ne mehetne egyes szakaszokon 70-nel, többel, hagyhatna ki villamosnyi kapacitás számára értelmetlenül fenntartott megállókat? Pl. a 28-as-37-es villamos Kőbányára, a 61-es Hűvösvölgybe? És az 1-es? Már a szocializmusban gyorsvillamosnak kezdték el kiépíteni, most milliárdokat költöttek a modernizálására, és még mindig nem engedélyezték, hogy 50-nél többel mehessen. De ugyanez Újpalotával. Hiszem, hogy oda is villamos(szerű jármű) kell, de amíg nem engedik, hogy 50-nél többel menjen, és az előbb említett Rákospatak környéki szántóföldeken is meg fog állni, a mai 7E-nél is lassabb lesz. A tervezők és a politika részéről lenne szükség egy kicsit modernebb gondolkozásra, és a rendelkezésre álló pénzből sokkal-sokkal többet lehetett volna, és még mindig lehetne építeni.
Zelki Benjámin 2016.03.04 12:03:04
A metró-nemmetró-villamos definíciókat kellene már kicsit komplexebben látnunk. Léteznek a nálunk futó nehézmetrótól eltérő metró(szerűsége)k is, melyek útjuk egy részét vagy egészét felszínen, akár vasútvonalakon teszik meg (S-bahn, Bécs, Berlin, RER Párizs, stb.), ezért sokkal olcsóbb az építtetésük. Aztán vannak, amik valójában nem is metrók, csak annak hívott föld alá bemenő villamosok (Brüsszel, Hannover, Frankfurt, stb.). Pl. a 4-es metró helyett a 49-es villamos fejlesztése, gyorsítása, esetleg valahol föld alá vezetése sokkal kevesebb pénzből is jobb megoldás nyújtott volna ennél a sokszorosan elbaltázott 4-es metrónál. Aztán a semmilyen kötötpályával nem rendelkező, de metrót amúgysem indokló Budatétény, Rákoskeresztúr, Pestszentimre számára a metró árának töredékeiből a vasút felfejlesztése megoldás lenne. Aztán azon is túl kellene már lépnünk, hogy a villamos csak 50-nel mehessen, és minden fánál meg kell, hogy álljon. Miért is ne mehetne egyes szakaszokon 70-nel, többel, hagyhatna ki villamosnyi kapacitás számára értelmetlenül fenntartott megállókat? Pl. a 28-as-37-es villamos Kőbányára, a 61-es Hűvösvölgybe? És az 1-es? Már a szocializmusban gyorsvillamosnak kezdték el kiépíteni, most milliárdokat költöttek a modernizálására, és még mindig nem engedélyezték, hogy 50-nél többel mehessen. De ugyanez Újpalotával. Hiszem, hogy oda is villamos(szerű jármű) kell, de amíg nem engedik, hogy 50-nél többel menjen, és az előbb említett Rákospatak környéki szántóföldeken is meg fog állni, a mai 7E-nél is lassabb lesz. A tervezők és a politika részéről lenne szükség egy kicsit modernebb gondolkozásra, és a rendelkezésre álló pénzből sokkal-sokkal többet lehetett volna, és még mindig lehetne építeni.
A Városi levegő felismerős sorozatában a mindennap látott épületek apró szépségeit mutatjuk meg, ebben a sorozatban a rejtőzködő, de annál érdekesebb épületek nyomába eredünk. E részben a gyönyörű festett üvegablakos lépcsőházat tartogató Szedő-ház következik: A Hajós utca 32. alatt megbújó…..
A Városi levegő felismerős sorozatában a mindennap látott épületek apró szépégeit mutatjuk meg, ebben a sorozatban a rejtőzködő, de annál érdekesebb épületek nyomába eredünk. Az első helyszínen, a Schiffer-villában tárt karokkal fogadtak, és még körbevezetést is kaptam az épületben, a Liget…..
Budapest tele van apró érdekességekkel, melyeknek egy része köztudomású, másik része viszont megbújik az ismeretlenségben. A Városi levegő felismerős sorozata Budapest gyakran látott homlokzatainak és épületrészleteinek szépségére hívja fel a figyelmet, ebben a rejtett szépségeket bemutató…..