Regisztráció Blogot indítok
Adatok
HaFr

1633 bejegyzést írt és 12515 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kipróbált és mindig rossz véget ért (nemzeti) reálszocialista-argentín típusú forgatókönyvet pörget az ország: a közép- és felsőrétegek nagy részét az adópolitikájával és antikommunizmusával kezdetben maga mellé állító, majd a kormányzati inkompetenciája, erkölcstelensége és az útszéli arroganciája…..
Néhány rendszerhazugság, amivel az ellenzék nem hajlandó foglalkozni, ehelyett úszkál (és fuldoklik) e hazugságok farvizén: -- Magyarország keresztény ország, amelynek keresztény kormánya van. (Nem, Magyarország nem keresztény ország, és kiváltképp nem keresztény a kormánya. Magyarország…..
  Üdv. Az Illyés tegnapi kiáltványának első mondataiban mindjárt ott volt a lényeg. "Az oktatás nemzeti ügy, a nemzet ügye. Nincs olyan ország, amely az oktatási rendszerének versenyképessége, a benne dolgozó tanárok nevelő és oktató munkája nélkül sikeressé tudott volna válni. A szülők a…..
HaFr 2022.06.10 14:59:42
@WalhAllah: Kedves Teuton, szörnyen kell akarnunk
HaFr 2022.06.10 15:47:28
@WalhAllah: nem lépten én sehova, Wotan őrizzen tőle
HaFr 2022.06.10 21:11:04
@Boldeone2: köszi
Kedves Mindenki! A hvg.hu kegyelméből és az én döntésem alapján a blogom -- miután az index.hu szerkesztőségváltásával egy időben már korábban megszüntettem a NER reklámainak befogadását -- elköltözik a blog.hu-ról és a hvg bloguniverzumának részeként folytatja. Remélem, minél többen oda is…..
HaFr 2021.02.01 08:52:57
@Khonsu: egyetértek
HaFr 2021.02.16 19:11:06
@agarak: Köszönöm érdeklődésed, a blogolást itt befejeztem, a hvg-n pedig befogadtak -- nyilván eltér véleményem a tiedtől arra vonatkozóan, hogy mennyire borzalmas a lap --, viszont teljesen véletlen egybeeséssel elfogyott az ihletem az írásra. Magyarázhatnám tovább, de nem akarom.
HaFr 2021.05.18 17:09:17
@screpes: :)
Piaci kofa: szembejön veled egy ügy és rászállsz. Elmegy, rászállsz a következőre. Eladnád magad és az ócska portékádat, de csak nem megy. Nem akartam durvábbat írni, pl. a légy meg az anyag kapcsán, mert nem. Az az olcsó örömködés, ami nemcsak a FB-társadalomban, hanem az ország vezetésére magukat…..
Ehhez csak az kell, hogy ne bővüljön az EU a Balkán felé (ez több ok miatt jó volna) és Bulgária tartsa a fejlődését. Az AIC (tényleges fogyasztási mutató) szerint, ami a háztartások vásárlóerejét mutatja, 2019-ben hátulról a harmadikak vagyunk (Románia már jóval előttünk), a horvátokat csak egy…..
HaFr 2020.12.17 16:41:55
@Rodney_2: nem tudom, mi ez, nem szabályozom sajnos ezt a feature-t, sajnálom
HaFr 2020.12.19 06:11:15
@FrVili: szép, lendületes, a limiteimen belül érthető is
HaFr 2020.12.19 11:32:10
@Rodney_2: ez a komment (szemben jó néhány korábbival) inkább azt erősíti bennem, hogy nem kell okvetlenül ragaszkodnom a posztjaim alatt a kommentfelület biztosításáshoz
Nagyon nehezemre esik elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy Novák a rezsim egyik élharcosa, de a videója kapcsán most megerőltetem magam és ránézek elsőként a magyar reprodukciós rátára (egy szülőképes nőre jutó átlagos élveszületések száma). Induljunk ki tehát az érvelésben ebből a két grafikonból…..
HaFr 2020.12.15 10:51:30
@Moin Moin: azért nézd meg a többi országot is, elég azokat, amik a grafin vannak... ami a tartós konjunktúra hatását illeti. A monokauzális magyarázat már Sámuel proféta idejében sem volt elég
HaFr 2020.12.15 18:08:11
@white999: azt hiszem, már sokaknak eszébe jutott, de senki nem volt még elég bátor kivitelezni :)
HaFr 2020.12.16 18:01:20
@mgdé: ratkó lány, nem ratkó lány... az érvek egy része nem állja meg a helyét, mivel arányokról beszélünk, teljesen lényegtelen, hány nő volt épp szülőképes korban; a női miniszteri pozíció relevanciáját nem értem sajnos, nem lenne egyszerűbb a női benzinkutasokkal, adminisztrátorokkal és egyetemi tanárokkal számolni?
Állítólag a miniszterelnök győzni megy Brüsszelbe és megint leveri/leverte -- másképp, magyaros furfangra tanítja -- a nyugati operetállamokat és a Soros-fiúkat. Az Orbán-hívek ünnepelnek, megint sikerült.   Sikert sikerre, győzelmet győzelemre halmozunk. Nem sokkal ezelőtt az Orbán-hívek azt…..
HaFr 2020.12.15 16:34:17
@Rodney_2: hát, az a helyzet, hogy igen -- versenyképesebb az a gazdaság, ahol 40 GBP-ért vágatod a hajad és nem 3000 Ft-ért, de hisz te is tudod... :)
HaFr 2020.12.15 16:59:48
@Rodney_2: de -- nyilván értesz valamennyire hozzá -- ez roppant kis része egy nemzetgazdaság versenyképességének... A brit gazdaságnak vannak versenyképes szektorai (pl a hadiipar, a pénzgyi szektor, a szolgáltató ipar digitális része) és vannak kevésbé versenyképes részei, mindösszesen azonban -- leegyszerűsítve -- jóval magasabb éleszínvonalat tud nyújtani a népességnek, tehát ennyivel versenyképesebb, mint a magyar. Közben azonban jelentős regionális különbségek vannak London és környéke, dél-kelet Anglia, Oxford és Durham, Ny-Wales, É-Írország stb között
HaFr 2020.12.15 17:29:18
@Rodney_2: agreed
A miniszterelnökünk sosem csinált titkot abból, hogy a nemzetállamok EU-ját akarja, amely mindazonáltal finanszírozza az uralmát ("visszaadja a magyaroknak, ami jár nekik"), és az ellenzék sosem csinált titkot abból, hogy kullog az események után (már amelyik darabja egyáltalán veszi a…..
HaFr 2020.12.15 05:46:53
@HaD: @Bánegressy: @Gery87: @Khonsu: mély egyetértésem
1000 leütés Inkompetens Európa 2020.12.12 13:38:54
Jelzem, én egyáltalán nem csalódtam ... persze láthatóan sokan igen; én csak azt mondom, az EU nem a jogállamról, nem a liberális demokráciáról szól, ami -- ismerve a modernkori Európa folyamatos megalkuvását a saját eszményeivel és ezért az időről-időre való bail-outot, amire az amerikaiak…..
HaFr 2020.12.12 16:50:57
@Moin Moin: :D vagy Groucho Marx egy rosszabb pillanatában, rosszul fizetve
HaFr 2020.12.12 16:57:15
@Moin Moin: ja, ő Az ifjú W. újabb szenvedései c. Plenzdorf darabból kerölt ide véletlenül -- összecserélték a jelmezes kocsikat a kiskosztümjeivel, csak ment utánuk
HaFr 2020.12.12 17:11:17
@Moin Moin: ismerünk two-in-one megoldásokat
Igyekszem sosem jósolni, mert az ember -- azokon felül, amik egyébként is adódnak -- nevetséges hibákba tud belefutni. De kérdezem, ki az, aki komolyan hiszi, hogy Orbán valaha is alá fogja vetni magát a tegnapi alkunak és valaha is meg fog valósulni Magyarországon a pénzek felhasználásának…..
HaFr 2020.12.11 14:19:45
@Főnix Oszlár Gazdag: ez a "fotelből mutogatás" dolog rendkívól elcsépelt, buta klisé
Igencsak klasszikus vita folyik Brüsszelben, amiben a civilizáció éppen meghátrálásban van. A jogállam és a politikai döntéseken alapuló jogelmélet vitája lassan százéves: fő figurái akkoriban a jog uralmának elsőbbségét és normatív megalapozását hirdető Hans Kelsen, vele szemben pedig a később náci…..
HaFr 2020.12.11 09:51:37
@FrVili: persze, Heidegger
HaFr 2020.12.11 09:59:38
@Rodney_2: ezt a 80 milliárdod elég ékesen cáfolja a 100 leggazdagabb magyar 2010-es és 2020-as listáinak összehasonlítása; a tíz év alatt felhalmozott fideszes vagyon ugyan nem pontosan indikatív az ellopott EU-s forrásokra vonatkozóan, de a helyzet még rosszabb: a vagyonelemek nagy részére ugyanis nem okvetlenül EU-s közpénz felhasználásával (bankokon, zsarolással, áron aluli vásárlással, bedöntéssel és csődökkel) tettek szert. Az EU-s források csak egy tört része a boltnak.
Arra a fajta nevelődésre jó lehet az európai politika bárki számára, hogy lássa: milyen vegyesen nulla vagy amorális alakok irányítják a nemzetek és az unió sorsát Johnsontól von der Leyenen és Macronon át természetesen a minden szempontból kirívó Orbánig. Ez talán néhány honfitársunkat közelebb…..
HaFr 2020.12.09 09:29:49
@ricardo: és fölösleges kommenteket sem tesznek... mert ilyen polgárból legfeljebb 5% van, őket nem árt megerősíteni, a többi 95%-ra meg segítőleg gondolni; nemzeti sorskérdésekkel foglalkozni meg bónusz -- csak hogy ne keverd össze az individualizmust az egoizmussal, a polgári konzervatív hozzállást a piaci redukcionizmussal, welcome
HaFr 2020.12.10 12:12:45
@Billy Hill: hát, a németek mindenhogy járnak, csak rosszul nem, ezt azért mondja meg már nekik valaki
HaFr 2020.12.10 15:34:53
Kétmillió magyarnak ennyi jut: élelemre szűk 1,5 euró, ha éppen erős napja van a forintnak. (Már rég volt.) A KSH szerint havonta fejenként 27 100 forintot költöttek átlagosan a magyarok élelmiszerekre és nem alkoholos italokra -- ebből a kereseti statisztikákkal, termékenységi rátákkal, a…..
HaFr 2020.12.08 16:59:35
@Abba Abba: hát azért nézd már meg a statisztikákat, mielőtt még jobban a szívedre veszed a dolgot
HaFr 2020.12.09 07:19:29
@vucsidol: komolyan? ez vicces -- magam nem láttam a képet, hvg-re és a konferencián szerzett leírásra támaszkodtam
HaFr 2020.12.09 15:47:37
@Billy Hill: bizony
A mindenkori német kormányok a XX. század második harmadától leginkább "lojális hátországként" kezelik Magyarországot, amelynek geopolitikai, gazdasági és valamennyi -- történelmi megalapozottságú -- kulturális jelentősége van számukra. Magyarország a közép-európai német túlsúly és ezen keresztül a…..
HaFr 2020.12.07 15:55:05
@Főnix Oszlár Gazdag: ezek teljesen marginális és/vagy irreleváns példák
HaFr 2020.12.08 13:57:30
@HaCS: A blog egy ideje már nem kerül ki a ketrecbe, mert letiltottam a reklámokat (amik a NER-t gazdagítanák), ezzel pedig automatikusan kiesek a ketrecképes blogok közül
HaFr 2020.12.09 07:22:36
@HaCS: a blog.hu-n mindig ott van;de ez tényleg huszadlagos kérédés
Szokásomtól eltérően nem az ellenzéki pártok iránti szkepszisemnek akarok hangot adni. Ezt a kérdést már többször körbejártam kezdve az objektív tényezőktől (a magyar nép történelmi múltból örökölt közösségi inkompetenciáitól -- nem elválaszthatóan a függetlenségi etnicizmus nemzetromboló politikai…..
HaFr 2020.11.27 21:05:57
@Rodney_2: bocs, libernyákozásst, sorosozást irtok -- általában mindent, ami a bayerzsóti-orbán-mandiner leghülyébbeknekszólópropagandatengelyen van, kösz a megértést
HaFr 2020.11.28 07:36:47
@morpho: igen, alapvetően igazad van, de egy purális bűnbanda sok szempontból jobb a társadalomnak, mint egy egységes -- ráadásul a balosok butábbak is és hát valljuk be, nem olyan gátlástalanok se, mint Orbánék
HaFr 2020.12.06 07:53:47
@Rodney_2: a vádlónak kell bizonyítania egy civilizált országban -- gyere elő a Soros politikai beavatkozásának bizonyítékaival (azon túl, hogy Orbánékat Oxfordban iskoláztatta és fenntartotta az OSI/CEU-t, de az én ízlésem szerint még az is belefér ebbe, hogy nyíltan leteszi a voksot a saját társadalomképe mellett) és utána követeld tőlem ennek a cáfolatát. És akkor nem beszélek arról, hogy Soros nevében milyen ordenáré bűnőzés folyik nálunk a Fideszben. HA mindez megvan, akkor közösen megpróbáljuk eldönteni, hogy Soros a veszélyesebb a magyarokra vagy az Orbán-maffia.
A kérdés nem retorikai -- van baj vele, nem is kevés. Mindjárt például, hogy a liberalizmus mint gyakorlat/életmód nem létezik, ez egy ideológiai klisé, amit a bölcsészkarokon és a releváns konferenciákon meg lehet vitatni, a 18945. bőrt le lehet nyúzni a témáról, de végső soron mindig is csak…..
HaFr 2020.12.01 21:36:34
@Főnix Oszlár Gazdag: épp mondtam a kisebb fiamnak, hogy most vagyok talán a legkevésbé szkeptikus az utóbbi tíz évben -- hogy ez mre elég, az nem tudom. "Genetikailag" pesszimsta vagyok a magyar baloldallal kapcsolatban, de örülnék, ha nem lennek igazam, hiszen ki nem örülne, ha jó országban élhetne.
HaFr 2020.12.02 20:01:36
@Moin Moin: nem baj, megyek -- aztán átszököm a pszichiátriára
HaFr 2020.12.05 06:29:01
@Khonsu: kösz, érdekes
       David Manzheley, a brüsszeli meleg szexpartik szervezője elmondta, hogy kilenc fideszes politikus járt a bulijain. Grrr kolléga javaslatára megnéztem Manzheley-t az academia.edu-n.      Dawid Manzheley néven Tel-Avivban (hello Bencsik, hello Bayer) Ph.D hallgató (lehet, hogy csak volt?). …..
Itt van ez a Demeter nevű ember, a legújabb határátlépő. Nincs azonban egyedül a silányságában, gondoljunk csak a legutóbb bevetett -- ismertebb -- harcosok közül Parraghra, Káslerre, Vidnyánszkyra, Palkovicsra, Vargára, Deutschra, Kövérre. A silányság alapvetően erkölcsi kategória, de van szabad…..
HaFr 2020.11.28 21:01:37
@Moin Moin: dangschee
HaFr 2020.11.29 08:02:56
@morpho: te nagyon el vagy bűvölve tőlük... :)
HaFr 2020.11.29 21:51:11
@miért: állítólag Orbán valami keménybeb legényt küld ki helyette, Józsi nem bírta gyűrődést, elfáradt, talán hányingere is egyre többször van már
A választói értelemszerűen jobbnak tartják Orbánt az ellenzékénél. Ez a súlyos rövidlátás a magyar nemzet mai rettenetes állapotának politikai kulcsa, ami nem egy Nobel-díjra méltó felfedezés. Sokkal elgondolkodtatóbb, hogy mi lesz ennek a vége. Orbán bármit -- aminek még csak egy részét…..
HaFr 2020.11.24 08:17:43
@morpho: az "ország" itt az egyesített országot jelenti nem a harmadát szavazatokban, hanem az egészet néplélekben, iránta való elismerésben
HaFr 2020.11.24 16:41:50
@alöksz róz: @morpho: Elvtársak, ezt máshol, oké? Köszönöm.
HaFr 2020.11.26 15:54:19
@screpes: igen, senkinek nem árt egy kis magány
A budapesti Városháza természetesen. Az előzmény? Kézenfekvő értelmezések szerint a Fidesz közös listára akarja kényszeríteni az ellenzéket a választójogi törvény néhány nappal ezelőtti módosításával. A célja a lista összegyurcsányozása és MSZP-általi korrumpálása. A próbaüzem már zajlik a…..
HaFr 2020.11.22 07:28:56
@Reding Roli: @Főnix Oszlár Gazdag: persze, ez mind igaz
HaFr 2020.11.23 08:31:24
@Rodney_2: Leisztinger valóban az MSZP-hez volt bekötve, de 2010-ig viszonylag barátságosan lehetett oligarcháskodni; ma már nincs nyíltan Fidesz-ellenes oligarcha,senki em engedheti meg magának. Ez persz sokat elmond az oligarchákról, de általában -- kevés kivétellel -- egy diktatúrával nem szoktak szembeszállni. A dologban valóban nem a Ciprus a lényeges, hanem az általam vélelmezett Fidesz puppet show. Ciprus csak azért kell, hogy kikerüljenek ezek a cégek a magyar joghatóság alól, ami egy eseteges politikai fordulat esetén lehetne (minimális eséllyel) veszélyes rájuk.
HaFr 2020.11.23 16:31:46
@Rodney_2: fair enough :Ö
Karácsony népszerű. Nem is lehet nagyon kikezdeni. Ráadásul úgy tűnik, flörtöl a közös ellenzéki kormányfőjelöltséggel. Mit lehet tennie Orbánnak, ha biztosra akar menni vele szemben? Én magam nem hiszem, hogy ez az ellenzék bármilyen felállásban, bárki vezetésével le tudná győzni a Fideszt az…..
HaFr 2020.11.16 17:38:41
@Főnix Oszlár Gazdag: akkor csak szerette volna a nick, hogy végre valaki nácizzon
HaFr 2020.11.16 18:36:12
@ijontichy: persze, lenézni szabad (főleg ha igazad van)
HaFr 2020.11.20 12:16:54
@Rodney_2: igen, sajnos ez a helyzet -- speciel Leisztinger mindkét lovon jól ül és speciel lassan 30 éve; az eredeti 70:30 ugyan már nem él tovább, de többször láttuk már, ahogy Orbán közel tart magához fontosabb "ellenzékieket", mszp-fidesz egyeztetések és lenyúlások helyi szinten mindennaposak, és ugyanez nyilván előfordul egyéb ellenzéki pártokkal is
Majdnem mindenkinek jobb lenne -- az európai nemzeteknek és ázsiai orientációjú magyaroknak --, ha ki tudnának vágni minket az EU-ból, de persze nem tudnak (és nem akarnak, vö. gazdasági érdekek). Az európai orientációjú magyarok (a harmadik csoport) egy kicsit szenvednének, de legalább okát látnák,…..
HaFr 2020.11.17 11:43:56
@Főnix Oszlár Gazdag: a Duna mentén való szétválasztásunkra gondolsz?
HaFr 2020.11.18 09:30:45
HaFr 2020.11.18 16:28:34
@ijontichy: ezt csinálják ezek a hazátlan bitangok
Tamás Gáspár Miklósnál kevesen látják jobban, hogy a marxizmus nem összetévesztendő a politikai (státus-, jog-, elismerési és identitás-) egyenlőségért változatos erővel és felállásban nagyon régóta harcoló aktivisták, politikusok, mártírok, kultúrértelmiség, miegymás fluktuáló ideológiáival. Írt is…..
HaFr 2020.11.17 14:11:23
@Honóriusz: ördögöt
HaFr 2020.11.18 16:27:44
@ijontichy: nem is egyszerűen önérdek -- tanulni vágyás, alkotni vágyás stb., ezek mind evolutív, növekvő forrásráfordítással járó dolgok... azt mondani mindnekinek, hogy maradjon átlagosan hülye és csinálja a tegnapi meg öt évvel ezelőtti szubrutinjait, hát csak a nagyon hülyéknek alkalmas életstratégia
"Pártlistát az a párt állíthat, amely - legalább kilenc megyében és a fővárosban - legalább ötven egyéni választókerületben önállóan jelöltet állított" - ez az egyik pont, amin a kormány 2020. november 10-én, a dátumbélyegző szerint 23:59 perckor T/13679. számon benyújtott javaslatával módosítanák…..
HaFr 2020.11.11 10:59:26
@Fikalnyik Eugén: bár nem okvetlenül hiszek az apák és lányokban, de ki az apja? Nem is tudom
HaFr 2020.11.11 11:30:53
@Rodney_2: Ez zavaros... mintha nem tenné lehetővé a közös pártlistákat. HA mégis, akkor csak egy újabb érv a közös lista mellett, de -- ahogy fentebb többen írják -- ez nyilvánvalóan anyagi (és ego-) veszteséget jelent
HaFr 2020.11.11 14:15:51
@Fikalnyik Eugén: ah, köszi