Regisztráció Blogot indítok
Adatok
franatixx

0 bejegyzést írt és 142 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az új évi első bejegyzésben összefoglaljuk, hogy mi történt a Operával 2013-ban. A blog rendszeres olvasóinak nem sok újdonságot tartogat ez a bejegyzés, az alkalmi látogatók viszont most felvehetik a fonalat. A történet februárban kezdődött, amikor az Opera Software…..
franatixx 2014.01.03 11:07:37
@Nekomajin:
>Nem próbáltam ki, de a screenshotok alapján is látszik, hogy van benne munka bőven.

Biztos sokat dolgozott vele, de elvileg a Qt 5 és a QtWebKit akkora királyság, hogy relative egyszerű volt benne összerakni a jelenleg elkészült részt. Eredetileg innen is jött az ötlete az új böngésző írására, hogy annyira könnyű egy böngésző vázat összedobni alatta, hogy jobb ötletnek tűnt mint valamelyik kész megoldást átreszelni.

>És pont ez lesz a veszte, mert ezt nem lehet munka után hobbiból hegeszteni, ez főállású meló.

Kivéve ha főállású meló lesz belőle. :)

Igazából nem értem a Kickstarter típusú finanszírozás miért nem terjedt el jobban opensource körökben, az a pár próbálkozás ami volt meglepő sikerrel zárult (lásd az az arc aki pár lófütyülő featuret implementált a Mesába, pikk-pakk összegyűlt a kitűzött cél minden extrával együtt). Onnantól, hogy van valamiféle garancia a sikerre (pl. van már egy ígéretes béta), szerintem nagyon sok operásnak megérne pár dollárt kedvenc featurének implementálása.
franatixx 2014.01.04 22:57:26
@Nekomajin:
Igazából nonprofit opensource projektről beszélünk, teljesállású fejlesztőből nem kell sok, lévén hogy a grafikus framework meg böngésző engine adott (FF-nál, Chromenál a munka jelentős részét ezek adják), megkockáztatom 1-2 elég is. Az azért nem "akkora" pénz, főleg lengyelországi fizetések mellett. :P

Ha tippelnem kéne, operákéknál a költségek töredéke szólt a tényleges fejlesztésről, a többit a management, marketing, hr, online szolgáltatások üzemeltetése meg a többi hasonló vízfej vitte el.

Én nem azt mondom, hogy tuti lesz a dologból valami, viszont nem látom miért ne lehetne. Számtalan működő, relative kis számú usert kiszolgáló opensource projekt van, ez egy működő modell.
franatixx 2014.01.05 22:24:20
@Nekomajin: A magyaropera blog az a sarka az internetnek, ahol az egyik szerkesztő a legnagyobb troll, a másik meg aki a legtöbbet eteti. Ide élmény visszajönni. :D
Megérkezett a hétre beígért Dev frissítés. Igazán nagy dobás még nincs, viszont több apró jel is a jó irányba mutat. Szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy ez egy fejlesztői kiadás. Az új funkciók még hibásan vagy sehogy sem működhetnek, vagy akár félkészek is…..
franatixx 2013.08.18 23:40:55
@penge™:
>Voltak nekünk fasza, natív programnyelveink, meg x86-os utasításkészletünk, már nem tudott hova fejlődni, de jött a válság is, a GDP nem pörgött, valamit tenni kellett. Kezdjük újra teljesen más alapokon.

Lol, mondjál már nyelvet + grafikus frameworkot amiben egyszerűbb/olcsóbb lenne egy sima beállító felületet összedobni/módosításokat eszközölni rajta, mint HTML+JS+CSS alapon. Ja, legyen multiplatform is, lehetőleg fél perces homokóra meg bugok nélkül.

A Chromeval kapcsolatban mindenhol egyik legnagyobb hibájának hoztad fel, hogy belső oldalakon nem futnak a pluginek, párszor már írtam hogy nyilvánvalóan security okokból van így, hát tessék. :)

Nem azt mondom hogy ez így jól van, de a JS security szempontból nem a legjobb nyelv, a legbiztosabb és legegyszerűbb módszer a teljes tiltás. Így a malware pluginok már csak az e-banking bejelentkezési adataidat lophatják csak el, a webgl-t nem tudják kikapcsolni, ez is előrelépés. :D

>Szóval semmivel nem gyorsabb. Az adminisztrációs problémák miatt pedig még kicsivel talán lassabb is. Extra compile time + testing time

Az extra compile time nettó marhaság, látszik hogy nem fejlesztettél sosem szoftvert nagyobb cégnél. Mivel egyrészt úgyis valami automata build rendszer van, így ezzel nem nagyon megy el senki ideje, másrészt belső a buildek mellett ezek nem osztanak-szoroznak semmit.

A testing time meg nem értem szintén mennyiben változik.

ps.: rég jártam erre, a srácok elég jól tolják, ahogy látom persze a sírás még mindig megy.
franatixx 2013.08.19 16:06:27
@penge™:
>C vagy C++?

Szerinted ezek grafikus felületek összerakásához jó nyelvek? Szerinted melyik nyelven könnyebb egy szaros formot összedobni/módosítani (mert itt arról van szó), hol lehet jobban elszúrni, melyik megoldást könnyebb tesztelni:
- C/C++ alatt valami crossplatform UI framework (Qt, GTK, esetleg saját megoldás, amit persze szintén supportálni kell)
- egyszerű HTML form CSS-sel kicsicsázva, valami JS backenddel

Írtál már életedben egy sor kódot is C/C++ban vagy megint csak a szádat jártatod?

A HTML alapú megoldások egyébként csak sebesség kritikus alkalmazásoknál (pl. Canvasos/WebGL-es grafikák, übercsicsa modern webappok) erőforrás zabálóak, ha olyasmire használod amire a dolog eredetileg ki lett találva (dokumentumok, formok), semmi gáz nincs vele.

>Ebből adódóan ha folyamatosan, eloszlatva pakolják bele a feature-öket, akkor nagyobb az esélye az új bugoknak és a regresszióknak is, mint akkor, ha belerakják egyszerre és úgy kapja meg a szélesebb kör, így az internal team kiszűri a triviális bugokat, a többieknek marad a többi. Hosszabb tesztelési fázis, minőségibb kód.

Ez jó nagy bullshit, úgy nem igaz ahogy van. Pont hogy az "egyszerre sok módosítás" módszernél több a hibalehetőség és összetettebb a tesztelés.

RERO esetében nem határidőre fejlesztés folyik, amikor adott feature elér egy bizonyos stabilitási szintet, akkor bekerül a soron következő release csatornába, amikor meg elér a stabilhoz, bekerül a következő kiadásba. Ott nem az megy, hogy nagy csinnadrattával kihirdették mit fog tudni a soron következő verzió, aztán a pofáraeséstől félve inkább kiadják bogarasan a szoftvert (ugye ismerős?). Ha a soron következő frissítésig nincs kész a funkció, akkor kimegy majd egy hónappal később, na bumm.

Legalábbis ez az elmélet, aztán persze el lehet baszni ezt is, lásd Firefoxék. Chroméknak egész jól megy a dolog, bár nekik nem egy sok éve meglévő release infrastruktúrát kellett átgyúrniuk, nekik ilyen szempontból könnyebb volt.
Talán a cikk megjelenési idejéből is látszik, hogy kicsit problémás újra felvenni a lépést. Mármint a folyamatosan érkező előzetesekét, amitől alaposan elszokhattunk az év első felében. A múlt héten azonban megjelent a radikálisan megváltoztatott Opera 15 első kiadása, ami -…..
franatixx 2013.06.10 16:10:07
@penge™: Én imagine-t használok (en.wikipedia.org/wiki/Imagine_(graphics_software), ugyanúgy kicsi, mocskosul gyors és be tud épülni a TC-be is (na meg van x64 verzió is).

Apró hiányosságai vannak (nem támogat színprofilokat, az átméretező algoritmus nem állítható), de amire én használom tökéletes.
franatixx 2013.06.11 09:33:03
@ap:
A dragonflyban mi volt olyan jó? Komolyan kérdezem nem piszkálásból, 1-2× próbáltam de nem tűnt sokkal többnek a Chrome dev tooljainál, cserébe viszont kevésbé állt kézre.
franatixx 2013.06.12 16:58:37
@ap: A CSS live editálásra nem tudok mit mondani, picit engem is zavar ez a két mezős megoldás, de ez legyen a legnagyobb gondom az életben.

A html editálásra viszont megy f2-vel is az inspectorban, én mindig is úgy használtam.

De a fő bajom a dragonfly-al nem is ez volt, amiben baromira kényelmes az inspector, az a JS debugging. Még az IE9+é hasonlóan kézreálló, de az butább és lassabb.

A rengeteg profilozó cuccról meg amit a Chrome tud, nem is beszélve. Ha nem csak "sima statikus" weboldalról van szó, hanem konkrétan valamiféle webalkalmazásról, akkor az inspectornak gyakorlatilag _nincs_ alternatívája, max egy szarrápluginezett firebug, de az sem igazán (renderről tud mondani valamit?)

Anno egyébként mint fejlesztő jellemzően futott a háttérben meló/hobbi miatt Chrome a dev toolsa miatt, amikor ki volt a faszom az Operával lényegében ezért váltottam Chromera ("ha már úgyis kell és gyors is, miért ne"). "Poweruser" szemszögből a Chrome lehet hogy fapados szar, fejlesztői szemszögből viszont igenis sokat tud, megkockáztatom piacvezető.
Emlékeim szerint ez az első ilyen jellegű videó a Magyar Operán, kéretik így tekinteni rá. A cél az volt, hogy egy videón keresztül "testközelből" mutassam be az új Opera telepítését és használatát, hogy némi képet alkothassanak róla azok is, akiknek nincs módjuk…..
franatixx 2013.06.05 21:46:40
@penge™:
Az ugye megvan hogy ez next?
Valami most nagyon elpattant benned, én a helyedben 2-3 hétig hanyagolnám a böngészők világát meg a blogot.
Magyar Opera Next, next... finish? 2013.05.31 19:44:07
Már éppen lefekvéshez készülődtem, amikor tudomásomra jutott, hogy megjelent az új Opera első előzetese. Pedig már jó ideje elérhető volt a Desktop Team blogon, de ez is jellemzi az utóbbi időket. Olyan régen jelent meg érdemi verzió, hogy már teljesen elszoktam az oldal…..
franatixx 2013.06.02 23:33:53
@penge™:
Te nem csak FELHASZNÁLÓI véleményt formáltál, hanem mindenféle technológiai felsőbbrendűségről kezdtél el hablatyolni, meg szoftverfejlesztői alapelveket kérdőjeleztél meg, csak mert a kedvenc böngészőgyártódék gányolva fejlesztettek.

Attól meg nem lesz a modularitás szar dolog, hogy egy ótvarul megírt, bloat, memóriapazarló futtatókörnyezetben futó alkalmazás sokat eszik. Moduláris alkalmazásokat ugyanúgy lehet fejleszteni Java meg C++ alatt is, sőt, C-ben meg Assemblyben is.
franatixx 2013.06.03 10:38:18
@penge™:
>Chrome-ban nincs MHT támogatás.
Én úgy tudom van. :)
A flagek közt van valami "Save Page as MHTML", de mivel soha életemben nem volt rá szükségem, így nem próbáltam még mennyire működik.

>Nem parse-olja az RSS-t/Atom-ot, RDF-et. (Ez utóbbi ritka, csak az Opera támogatja és 1-2 hivatalos RSS kliens)

Parseol a chrome mindent ami XML, csak nem húz az említettek fölé csicsás GUI-t. Ennek köze nincs a motorhoz (az tud mindent ami ehhez kéne), ez egy hiányzó fícsör egyszerűen.

>További formátumok, amiket az Opera natívan ismer: wav, midi, tiff, apng (animált PNG), xmb.

Nem hiszem hogy valamelyik opensource library beledrótozása a megfelelő modulba több időbe kerülne mint egy heti munkája egy fejlesztőnek, a unit tesztek meg minden megírásával együtt. Nem tudom milyen libet használnak jelenleg, lehet már most is tudná a tiff-et meg az apng-t, csak egy flaget kéne valahol belőni hozzá, hogy forduljon bele az adott modul is a kimeneti binárisba.

Szerintem itt inkább tudatosan vannak ezek kihagyva, wav, tiff netre nem való a mérete miatt, midi minek, apng halott formátum (xmb-t azt se tudom mi).

De ez sehol sem indokolja a Presto technológiai felsőbbrendűségét. Olyan példákat hozz mint a kibogozhatatlan position:fixed vagy NSL bug. De volt több személyes negatív tapasztalatom is, pl. nemsokkal miután kijöttek a html5 drag&drop-al operáék próbálgattam a technológiát és összedobtam egy olyan feltöltő formot, amibe behúzhattad a képeidet amit aztán galéria-szerűen jelenített meg, és az ott látható képeket tölthetted fel a szerverre.

Minden - a featuret támogató böngészőben - működött a dolog, kivéve operában, ahol a képek felénél valami bináris szemét töltődött be.

Nem baj az ha nem vagy fejlesztő és kevered a szezont a fazonnal, csak próbálj a kompetenciádnak adekvát korlátokon belül maradni.
franatixx 2013.06.05 20:04:43
2@Nekomajin:
"A trabanttól a ferrariig: böngészőpiaci körkép penge tollából"
Haavard ismét írt egy postot a saját blogján, amiben kéri, hogy strukturált változatban (tehát nem belehányva) a 3 legfontosabb, leginkább hiányzó funkciót írjuk le. Kizárólag hármat és egy ember egy kommentet írhat. Elhiszem, hogy régebben, amikor szintén volt ilyen post…..
Az Opera a mai napon hivatalosan is elérhetővé tette az Opera Mobile 13-as 14-es verzióját, legalábbis az Android rendszerű készülékekre. Akik eddig is figyelemmel követték a mobil böngésző történetét, azok tudhatják, hogy az áthúzott verziószám nem véletlen. A korábbi 12-es…..
franatixx 2013.05.29 10:24:03
@Nekomajin:
>Amit csináltok, az nem elkeseredés, hanem olyan, mint mikor a gyerek ordítva a földhöz veri a seggét, és hisztizik.

Ez nagyon találó leírás. Persze nagyon durván többre fícsörök terén nyilván az alfánál sem lehet számítani (bár pár dolgot azért a mobil verzió is még kapott a kész verzióra a bétához képest, csiszoltak rajta), de akkor is. Sokan szerintem szabályosan várták hogy ez legyen, hogy anyázhassanak egy jóízűt.

Mondom ezt úgy, hogy én személy szerint már vagy egy éve otthagytam az Operát, az idétlen bugjaival, mindennapos fagyásaival képtelen voltam együtt élni. Mondjuk én az ilyen M2 féle killer fícsörök közül nem használtam sokat mert miután sok gépen megfordulok inkább szoktam rá a webes megoldásokra, nekem azok kényelmesebbek voltak, de azért jó pár dolog hiányzott.

Na majd ha hazaértem vetek az új nextre egy pillantást, így látatlanban nem szeretnék okos lenni.
franatixx 2013.05.29 21:17:50
@Nekomajin: :D

No megnéztem én is. Tényleg buta mint a segg, de cserébe legalább gyors és stabilnak tűnik. Ami azért az alapján, hogy nemrég kezdték elég jó eredmény.

Mondjuk ha a krómra szeretnének rálicitálni tényleg nagyon-nagyon kevés ez amit az alfában látni. Még ha a smooth scrollingot meg pár nekem hiányzó fícsört belepakolnak is, nem tudnék nagyon indokot felhozni amellett, hogy visszaváltsak rá, a nagy G-től való elszakadáson kívül. Nem mintha ez a nemes cél persze ez az itt nyivákolók többségének nem lenne bőven elég :D

Azért az egyért nekem is nagyon fáj a szívem, hogy még annyira (sem) mertek belenyúlni a webkitbe (blinkbe?), hogy ezt a különprocesses memóriazabáló ökörséget kigyomlálják, de még mindig jobb mint a folyamatos fagyás amit futó flash plugin mellett a dicső előd produkált.
Mostanság ritkán jön bármilyen hír az Opera háza tájáról. Sajnos a mostaninak sincs sok köze az új Blink alapú böngésző alfájához, de ettől még elég érdekes hír ahhoz, hogy ezekben az ínséges időkben legyen valami friss is a blogon. Ahogy a cikk címe is szól, az Opera…..
franatixx 2013.05.11 10:34:20
@ZeGa:
Hatalmas a csodavárás, a sok operás fanboy azonnal szétcincálná az első rosszul sikerült alfát. Nézd meg micsoda iszonyatos köpködés volt a mobil verziónál. Sok retardált úgy kezelte mint egy kész terméket, még ezen a blogon is.

Ha meg részletesen követhetnéd a fejlesztést valami blog formájában akkor meg azért cincálnák szét a véglegest, mert pontosan tudnák milyen fícsörök maradtak ki idő/pénz hiányában és azon menne a kesergés.

Ez sajnos egy ilyen műfaj, szerintem teljesen rendben van a kuss körülötte. Mondom ezt úgy hogy én is kíváncsi vagyok és sokat várok tőle. Chromeból hiányzik pár dolog és az uccsó verzió (ha jól nézem 26-nak hívják) kritikán aluli abból is (legalábbis az itthoni Win8-on bugzik meg leakel, a munkahelyi debianon nincs vele gond). Szívesen lecserélném már.
franatixx 2013.05.12 10:46:16
@Krissz5435:
Ugyan miért? A lényeg a mobil verzió volt, abból meg kiadtak. A mobilos bejelentés után nyilvánvaló volt, hogy ezt előbb-utóbb desktopon is meglépik, nem lett volna értelme titkolózniuk. Abban meg nincs semmi különös, hogy egy Opera méretű cégnél nincs nagyon kapacitás egyszerre egy mobil és egy desktop verzió rövid időn belüli 0-ról felhúzásának.

Aztán lehet én látom rosszul a dolgokat, lehet nem csinálnak gyakorlatilag semmit a háttérben, a bejelentés mindösszesen arról szólt, hogy utána kiszórhatta a részvényeiket a vezetőség, aztán ha elfogy majd a cég pénze bezár a bazár. :)
franatixx 2013.05.12 15:07:25
@Krissz5435:
>nincs béta

legalább egy alfát, jó pár feature-rel fel kell tudjanak mutatni a bejelentéstől számított 1-2 hónapon belül!!44!444négy

>van béta

instabil buta szar, még a beépített is többet tud, kész röhej. Olyan mintha még életükben nem csináltak volna böngészőt!!44!!444négy

Erről egy Hofi vicc jut az eszembe, még jó hogy pont erről írtam feljebb. Az ilyenek meg is érdemelnék hogy egy buta chrome copyt kapjanak.
Magyar Opera Itt az Opera 12.15 2013.04.04 17:09:50
Mi pedig arra vállalkozunk, hogy a dolog pozitív oldalát vizsgáljuk meg. Először is kezdjük azzal, hogy miért érdemes frissíteni: az Opera 12.15 három böngésző biztonsággal kapcsolatos javítást tartalmaz, melyek közül az egyik egy közepesen súlyos probléma orvoslása. A…..
franatixx 2013.04.17 13:38:08
@penge™:
Akkor mázlista vagy. Nekem személyesen is volt elpukkant SD-kártyám illetve full új kártyán(!) adatvesztésem, egyszer csak olvashatatlanná vált rajta több zene is (a vicc az hogy azóta is hibátlanul működik a kártya, egyszerűen pár blokk felmondta szolgálatot).

>Amúgy lehet tudni, hogy mi okozza?

Szemét NAND chipek (ugye nyomják le a béka segge alá a csíkszélességet hiába köztudott hogy egyre nagyobb a hibaarány, lassan nagyobb részt foglal el rajtuk az ECC mint maga a memória), szemét elektronika. Kétlem nagy különbség lenne a márkás és a noname között miután a NAND chip nem olyasmi amit otthon a garázsban gyárt Jan Csi, valszeg ugyanarról a gyártósorról jön le. Esetleg az elektronikában lehet nagy eltérés. Megjegyzem a bedöglött kártyák mind márkásak voltak (én noname szart nem veszek a garancia hiánya miatt).

> Mert otthoni backupra a sokterás vinyók korában aligha van szükség RAID tömbökre.

Mi? Pont hogy most a bazi nagy sűrűségű, nagyméretű mágneses lemezek korában van szükség leginkább. A nem piszkált blokkjaid szép lassan elkezdi elveszteni a mágnesességét és egyes bitek előbb-utóbb átbillennek (bit rot), vagy ha a merevlemez komplettbe megmurdel akkor több terányi adatot buksz.

>A ZFS hogy véd ellene?

Pl. checksumokkal, instans, gyakorlatilag semmi helyet nem foglaló snapshotokkal (ugye a cow csodái), hibatűrő struktúrával, stb.
Hagy ne kelljen itt most felsorolnom mit tud, olvass utána:
wiki.illumos.org/download/attachments/1146951/zfs_last.pdf
franatixx 2013.04.17 15:27:21
>És mi mozgatna bármit is, amikor rádugom USB-re vagy eSATA-ra, rátolok több száz gigányi adathalmazt, majd utána kihúzom és megy be a sufniba?

Semmi nem mozog. De pont ez az, ezek a vackok maguktól is tönkre tudnak menni.

>A RAID arra szolgál...

Így van, bár nem értem ezt nekem miért magyarázod.

>...nincs olyan, ha néhány kihullik, az adatok még megmenthetők.

Épp ez az, ne mondd már hogy home user számára ez nem lenne hasznos...
Amúgy nyilván az offline adatokra van backup, a RAID az online cuccok terén jó dolog. Nem tudom a NAS mond-e valamit (ami megint csak az egybites júzernek sem hülyeség).

És most jöhetnék azzal +1 vinyó annyira azért nem nagy költség...

>Vagy azt mondod, hogy letöltök valamit, ott pihen az amúgy üzem alatt lévő HDD-m valamelyik partícióján, aztán egyszer csak eltűnik vagy olvashatatlan lesz, mert elveszíti a mágnesességét?

Így van, ezt mondom. Az egyre növő adatsűrűségnél ez egyre valósabb probléma.

>És valljuk be, itt nem élet-halál kérdése dokumentumokról, a hidegfúzió képletéről vagy pótolhatatlan családi videókról/fényképekről van szó...

Ezt egészen addig hiszed, amíg nem történik meg a baleset... Sajnos én tapasztalatból beszélek (önhibából sikerült agyonvágnom az egyik partíciómat amin a zenéim voltak többek közt), ha nem beatles/lady gaga jellegű mainstream dolgaid vannak, nagyom meg fogsz izzadni a pótlásukkal. Az elvesztett cuccaim nagyobb részét azóta sem sikerült újra beszerezni (van aminek az előadóját sem tudom, nehéz lenne rákeresni is), vagy nem olyan minőségben.
franatixx 2013.04.18 09:16:43
@penge™:
>A home user számára az a hasznos, ami olcsó és/vagy egyszerű.

Igen, pont ezért hoztam fel a NAS-okat. Mert azt bemegy a boltba, leveszi a polcról és megy. Ráadásul gyanítom az ilyen FreeNAS-os rendszerek ZFS felett futnak alapból.

A vicc meg az, hogy a végjúzer szempontjából pont hogy a ZFS jóval egyszerűbb megoldás mert nem kell partíciókkal meg egyebekkel baszakodni, van egy nagy ZFS poolod és kész.

>Önhibádból hogy? Leformáztad? Vagy az on-the-fly shrink/extend sült el rosszul?

A második. Próbáltam ilyen adatmentő cuccokat de csak szemetet adtak vissza, annyit meg nem ért azért hogy profihoz rohangáljak vele jó pénzért.

>Nyilván kisebb az esélye, hogy egy ilyen nagyon ritka zenékre és filmekre fognak harapni, ami jó esetben olyan egyedi, hogy semmilyen algoritmus nem találja meg. Ellentétben a felsorolt populárisabb dolgokkal.

Kicsi az esélye, blablabla. Aztán ha beüt a gebasz akkor megint csak izomból baszhatod. Megjegyzem az eddigieket elnézve még csak nem is olyan kicsi az esély.

A cloud az egyrészt pendrive helyett hasznos, másrészt 3. backupnak a legértékesebb holmikhoz (a kis tárhely miatt). Semmi többre.
Ma bejelentette Haavard Twitteren, hogy a Google szintén nem rég bejelentett új motorját, a Blinket fogja az Opera is használni. Kezdjük a legelején. A Google tegnap bejelentette a fejlesztői blogján, hogy kinőtték a WebKitet és a multiprocessz architektúrájuk miatt szükségük van…..
franatixx 2013.04.04 15:59:19
@penge™: Hát úgy... az egész. A személyes véleményedet maximálisan tiszteletben tartom és azzal semmi bajom ha kommentben kifejted a magad stílusában de azért ne menjetek már át agyatlan fikablogba.

Konkrétan ilyen itcafé jellegű itbulvár-szagú oldalak cikkéből több részlet derül ki mint a magyar opera blogról, pedig ha volt valami hír ami befolyással volt az operára (a webkitre való állás óta), akkor az ez. A poszt nem több mint üres fröcsögés.
franatixx 2013.04.07 15:34:00
@penge™:
>8-10%-os globális piaci részesedés szerintem reális lenne, ha jól csinálnák.

Szerintem meg álomvilágban élsz. A statisztikai hibahatár környéke lehetne reális (~5%), de az is csak akkor ha az összes betegségét leküzdené az opera (kompatibilitási problémák, fagyások, bugok, nem betöltő oldalak, stb.), a Chrome-mal nagyjából megegyező teljesítményt tudna felmutatni vagy annál jobbat (memory footprintben pl. bőven alá lehetne menni szerintem, bár a Google is ugye most ebbe az irányba megy a Blink-kel) ÉS emellett legalább netes underground körökben (ismét?) trendinek kezdene el számítani valami folytán (pl. az ilyen menőnek számító twitteres meg tumblr-ös webkettes fejlesztői csoportokra gondolok). Bármelyik hiányában marad a béka seggének sóvárogva távcsővel való bambulása.

Az ~5%-nál többhöz meg valamelyik óriásnak kéne a háta mögé állni, a FB-al meg lett volna rá a lehetőség de azt a ziccert láthatólag kihagyták (mivel a részleteket nem tudjuk így lehet a helyes döntést hozták meg, nem szidni akarom őket érte). Nem a 2000-es évek közepén vagyunk amikor a Mozilla underground mozgalmával és az IE ellenességgel hegyeket lehetett megmozgatni, azóta alapvetően változott meg a netes társadalom összetettségét nézve.
franatixx 2013.04.08 09:52:16
@Teddy Beer:
>Az ungerground kultúrának meg nem sok köze van a böngészőkhöz.

Dehogynem. A mEnőség sokkal többet számít a mInőségnél, főleg az olyan irreleváns fícsörök esetében amit csak a penge féle marginális réteg használ. A Chromera is a menőmanó redditezők meg a trendi web2 fejlesztők kaptak rá először, hogy milyen "gyors" meg "letisztult". A FF kampánya is underground webes körökből indult és azért tudott annyira befutni mert jókor volt jó helyen.

>A 2000-es évek közepén vagyunk még mindíg és ott is fogunk maradni örökre a felhasználók alapján

Azóta nagyot változott a piac. Az akkoriban divatos "long tail" szerepét átvette a "social networking", akkor mindenki aki meg akart jelenni az interneten saját oldalt csinált (amire aztán ment a FF banner), most mindenki csinál egy FB/twitter/G+ profilt, a weboldal megléte irrelevánssá vált.

Ugyan ez megjelent felhasználói oldalon is, a nagyok szolgáltatásain túli világra egyre kisebb az igény.
Magyar Opera Opera 12.15 RC (b1742) 2013.03.20 01:20:56
A közelgő WebKites verziót (amiből még pre-alfát sem kaptunk, a végleges pedig még ennél is messzebb van) valószínűleg egy újabb, felfedezett biztonsági rés késlelteti, aminek a következtében a jelenlegi előzetes született. Elvégre mi más indokolná a nagy hajtásban…..
franatixx 2013.03.27 13:09:34
@penge™:
Lol, meg fog szűnni a GReader? Miért? Az egyik legtöbbet használt cuccom volt tőlük.

[OFF]pcforum.hu/hirek/14776/Firefox-nak+fogja+alcazni+magat+az+Internet+Explorer+11.html

>A redmondi szoftver azért folyamodik a szóban forgó cselhez, hogy így kezelje azon, egyre zavaróbbá váló és egyre súlyosabb mérteket öltő problémán, amelynek lényege, hogy számos - rosszul megírt - weblap nem működik megfelelően az IE újabb kiadásai alatt. Ennek elsődleges oka az, hogy a webes szabványokat nem ill. csak felületesen ismerő webfejlesztők az elmúlt évtized során rengeteg olyan lapot gyártottak, amelyek a Microsoft böngészőjét eltérő módon kezelik, mint konkurenseit.

Ekkorát rég röhögtem :D
[/OFF]
franatixx 2013.03.29 23:29:43
@knorbert:
A "Page Load Reliability"-t az NSL-es opera nyeri? A memóriásat az a chrome ami 20-30 lapnál néha még a 2 gigát is meg tudja közelíteni? Az indulást a tetűlassú IE meg FF?
Egy vicc ez a teszt.
Tipp: Ha neked is bántja a szemedet ez a csúnyán formázott szöveg, elolvashatod itt is. Természetesen a kommenteket ez alá írd, mert az az oldal még nem aktív. Igen, valóban. A verziószám: 14. Úgy gondoljuk, hogy az Opera Presto-ról WebKit-re történő váltása amit néhány hete…..
franatixx 2013.03.17 18:58:28
@penge™:
>Ugyanúgy CPU-ból dolgozik, tehát 80%-os terheltség sem ritka HD videóknál.

[OFF]Na többek közt ezért nem örültem anno a WebM erőltetésének, teljesen nyilvánvaló volt hogy az ipar bele fog szarni magasról egy a H264-nél gyengébb google-ös háziszabványba (mert tudtommal nem lett "rendesen" szabványosítva), aminél a jogi kérdések nem is 100%-ig biztosan tisztázottak. Hardveres gyorsítás nélkül meg ugye felejtős a dolog.

Anno a szardobálást sem értettem a H264 ellen, gyakorlatilag minden platform rendelkezik beépített lejátszás megoldással, vagy könnyen letölthető rá, amit a böngésző ingyen és bérmentve használhat. Ha Mozilláék anno nem bohóckodtak volna az értelmetlen szélmalomharcukkal (amit gyakorlatilag már ők is feladtak) akkor most 2013-ban lehet nem ott tartanánk még mindig, hogy a HTML5-ös video tag közel használhatatlan a formátumháború miatt.[/OFF]
Megjegyzés: A cikk az eredeti, Paul Irish által írt cikk fordítása. (forrás) Sokaknak a WebKit egyfajta fekete doboz. Dobunk neki egy kis HTML-t, CSS-t, JS-t és egyéb eszközöket, majd a WebKit valahogyan, varázslatosan átalakítja azt egy weblappá, ami jól néz ki és működik. De…..
franatixx 2013.03.02 20:55:20
@penge™:
Párszor már leírtam, de ez a "szabványosdi" (ami ugye még csak nem is az hivatalosan, mert ajánlásoknak hívják őket) nem úgy működik ahogy te képzeled. Amin keseregsz az nem a rendszer hibája, az pont a rendszer hibáit hivatott orvosolni. A "szabványosítás" menete by design olyan, hogy házi szabványokból több iteráción keresztül, a nagyok véleménye alapján lesz csak valamiből rendes ajánlás. Ez az egyetlen módja annak, hogy valami olyan kerüljön ki a szervezetek kezei közül, ami a gyakorlatban is működőképes és van is rá igény.

A te ideálod, hogy a szabványok arról szólnak, fent a nagy okosok szépen kitalálnak valami jót és azt erőnek erejével lenyomják a pórnépnek amit aztán mindenki köteles betartani azt, a gyakorlatban nem működik. Jó pár példát lehetne erre hozni a webes világból is, ott van pl. az XHTML2, ami a kutyának nem kellett.

>A Canvas (ami a WebGL alapja) és a HTML5 video is az Opera nevéhez fűződik
Sem én, sem a wikipédia nem így tudjuk:
en.wikipedia.org/wiki/Canvas_element

Egyébként nem igazán értem hol és ki csinált karácsonyfát a Canvas2D-ből (gondolom arra gondolsz Canvas alatt), szvsz pont a legnagyobb baj vele hogy túl buta.

De megint nem tudom honnan szedted ezt a sok marhaságot, hogyan kapcsolódik ahhoz amit írtam.
franatixx 2013.03.02 22:58:35
@Dzsini: :D
franatixx 2013.03.04 00:31:54
@penge™:
>A WebGL túl buta lenne? Érdekes, a Google úton-útfélen úgy harangozza, hogy akkora királyság, hogy ha a Crysis 2 nem is, de a Crysis 3 már abban fog futni NaCl alapokon. :D

Kevered a szezont a fazonnal. Én a Canvas 2D contextről beszéltem. Miután jellemzően arra szoktak Canvasként hivatkozni, azt hittem arra gondolsz te is (meg valami WebGL alapjáról hablatyoltál, amiből szintén azt vettem le, nem a WebGL-ről van szó). A WebGL az a Canvas 3D context, de ezt pont a félreértések elkerülése miatt jellemzően inkább WebGL-nek hívják. Házi feladat: ha erről vitatkozni akarsz még velem akkor először járj utána pontosan mit jelent a Canvas elem, a Canvas 2D context, illetve a WebGL. Mert a 3 név (mily meglepő) 3 különböző dolgot takar.

Egyébként a WebGL-ben sem értem mi a karácsonyfa, az tényleg sokat tud de az OpenGL ES 2.0-t emelték át webes környezetbe (lényegében egy JavaScript kötés van csak az elnevezés mögött), ami egyrészt adott volt, másrészt már mobilokon elég jól bizonyított, sokak által használt multiplatform szabvány.

A Wikipédiás megnyilvánulásodról előttem már írtak mások is, javítsd ki nyugodtan ha valamit jobban tudsz.
Update:További fejlemények: Úgy néz ki, hogy a zoom slider is megmarad. (forrás) Sajnos nem mutatnak túl sokat, de a semmitől ez is több. Håkon Wium Lie véletlenül vagy direkt egy eredetileg CSS3 bemutatónak szánt oldalon kiszivárogtatta a WebKites Opera néhány screenshotját. A…..
franatixx 2013.02.24 15:31:59
Csatlakoznék az előttem felszólalókhoz, ennek a felületnek semmi köze a véglegeshez, csak valami basic GTK cucc amivel lehet a motort tesztelni.

@Teddy Beer:
Pontosan. A webkit és a gecko mellett a bánat sem fog foglalkozni egy harmadik, az előzőekkel összehasonlítva bugos és valószínűleg kódminőségben sem százas, rosszul dokumentált (ha egyáltalán dokumentált) motorral.
franatixx 2013.02.26 11:25:55
@Teddy Beer:
Utoljára ilyet a 2000-es évek elejei B-katos gagyi bugos 3D lövöldéknél láttam.
No comment.

Kíváncsi vagyok egyébként, hogy mi lehetett az ok ami végül átbillentette a mércét a webkitre való áttérés javára. Van egy olyan érzésem, a hardveres gyorsítás meg az OOPP buktája. Kicsit fura hogy kb. fél éve még ezeket aktívan fejlesztették és hirtelen jöttek rá mennyire nagy fába vágták a fejszéjüket.
franatixx 2013.02.26 22:23:53
@MosoMasa: Eddig is települhettek volna, csak az alacsony részesedése miatt mindenki szart bele.

Ha arra gondolsz hogy a Chrome-os fosok változtatás nélkül felmehetnek-e majd a webkites Operára, biztosan nem. Ez nem a motortól függ elsősorban.
A legfrissebb értesülések szerint a dolgozók létszáma közel 100 fővel csökkent. A Digi.no norvég online újság állítása alapján az Opera Core Team több tagjának a tavalyi volt az utolsó karácsony a vállalatnál. Sajnálatos módon januárban egy újabb nagyarányú…..
Itt az idő, hogy búcsút vegyünk a Presto motortól. A mai napon az Opera Software bejelentette, hogy az Opera felhasználóinak létszáma elérte a 300 milliót. Ezzel egy időben egy már korábban sejthető lépést is hivatalossá tettek, miszerint az Opera hamarosan Presto-ról Webkitre…..
franatixx 2013.02.15 21:56:04
@franatixx:
A lényeg pont lemaradt: én biztos vagyok benne hogy nem fogják megnyitni a forrást.
franatixx 2013.02.16 01:25:12
@penge™:
>Helyesbítenék: BSD licenszes, tehát miután forkoltad, lezárhatod, pénzért is adhatod és bármit titkosat beleépíthetsz.

Igen. Csak onnantól fogva az nem a webkit része, hanem a forké. Nem értem mit akarsz ezzel mondani.

A Fit-to-Width pedig nem hiszem hogy pár sor kódnál több lenne (legalábbis a lényegi része), könnyen lehet API szinten a webkit már most tudja is, csak nem használja egyik böngésző sem. Egyébként valahogy ez a "fícsör" pl. engem sem tud különösebben izgatni. Ez az ami userjs-ből (lehet még css-ből is)/pár soros kiegészítőből röhögve megoldható, ha valakinek igénye van rá.
franatixx 2013.02.16 13:23:11
@más vélemény:
>Először is, támogatja a unicode -ot, többféleképpen is.

Igen, rosszul fogalmaztam. Az, hogy pl. UTF-8-ban legyen a forrás doksi, out-of-the-box pl. nem működik.

Ha már évek óta masszívan tolod és már belekoptál a LaTeX hülyeségeibe akkor persze nyilván hangyányival jobb a helyzet, mert tudod mit merre keress, akkor már talán a "debug" sem annyira gáz*, de a "learning curve" nagyon rossz. Az, hogy egy szakmabelin vagy ilyesmivel hobbiból foglalkozón túl az "átlagember" valaha LaTeX-et használjon az esélytelen és nem azért mert az M$-nek abból nincs pénze.

Egyébként használtál már "modern" Word-ot? Sok hülyesége van, de fényévekkel kényelmesebb és jobb mint a régiek.

Na de ez már nagyon off.

* Egy példa: a szövegemben szerepeltek hosszú idegen szavak amiket nem lehetett elválasztani (mert kódból függvénynevek voltak és máshogy is formáztam őket). Na ezeknél a LaTeX default tördelési beállításai abszolút csődöt mondtak. És mert anno a kitaláló éppen olyan kedvében volt és úgy gondolta, hogy az erre a legjobb megoldás, ha kilógnak a margóra ilyenkor bizonyos sorok, a fordítás során meg totál uninformatív warningokat keletkeznek, ezért mondanom sem kell, ment a fejvakarás. A megoldás végül mindenféle "varázsparaméterek" állítgatása volt, amiről sehol nem lehetett találni normális dokumentációt, csak ilyen ad-hoc leírásokat LaTeX-ben jártas szerzők tollából, hogy "ezt a paramétert érdemes lehet piszkálni, ezt viszont jobb ha nem". És nem egy ilyen probléma merült fel.
Tipp:Ha folyamatosan összeomlik az Operád, szerkeszd az operaprefs.ini-t (ha nem tudod, hol található az opera:about oldalon megnézheted) bezárt Opera mellett. Keresd meg benne a [User Prefs] szekciót és illeszd be alá a Level Of Update Automation=0 sort, vagy ha már létezik, akkor az…..
franatixx 2013.02.03 13:16:05
@penge™: Nem mindenki hajlandó/képes belefektetni az energiát, hogy utánajárjon mi lehet a gebasz, vagy ha meg is mondják neki, .ini fájlokat piszkáljon ahányszor nem megy a böngésző. Az alkalmazás van a felhasználóért, nem fordítva.

Frissítettem -> azóta nem működik -> az új verzióban szar valami. Szerintem ez teljesen logikus gondolkozásmód, adja magát hogy akkor visszateszi az ember a régit és ott marad amíg nem jön valami értelmes verzió. Mondjuk nálam az volt a megoldás hogy inkább más böngészőt használok (egyszerűen nálam nem érte meg az a pár feature amit szerettem az operában a problémákat és a mérgelődést, ami az utóbbi 1-2 évben ennek a csodálatos programnak a konstans velejárója volt), de ha valaki nem képes elszakadni a "svájci bicskától" akkor meg tudom érteni ezt a lépést.

[OFF]Remélem a Webkit alapú cuccuk nagyon jó lesz mert egyébként 1-2 évnél nem adok többet a cégnek. De ezt tényleg csak így offba, úgyis mindjárt jön valaki aki letrolloz és megkérdezi mi a szarért járok ide ha nem is használok már operát.[/OFF]
A hetet az Opera 12.13 második kiadásra jelölt változata nyitotta. Az első Release Candidate státuszú verzió múlt hét pénteken látott napvilágot. A hétvége folyamán számos felhasználói visszajelzés érkezett különféle problémákról, úgyhogy készült egy újabb…..
A kedden kezdődő Las Vegas-i CES-en ezúttal valóban az autógyártók vihetik el a prímet, a Toyota és az Audi legalábbis saját, önmagát vezető modellel rukkol elő. Nem a Google tehát az egyetlen cég, amely az ósdi autóipar megreformálására törekszik, és ha jobban belegondolunk,…..
franatixx 2013.01.07 13:40:36
@xylon:
>es pontosan azert nem valtozik az interface amiert pl a billentyuzetkiosztas sem valtozik a szamitogepeknel.

A QWERTY nem azért a legelterjedtebb kiosztás mert ne lenne mit rajta változtatni, szimplán történelmi múltja (ugye az írógépek világa) illetve a megszokás tette azzá ami. Léteznek jelentősen hatékonyabb kiosztások, a bevitel egyéb módjairól (szövegkiegészítés, hangfelismerés) nem is beszélve. Én ezt öngólnak értékelném.
Elsőként is békés, boldog karácsonyi ünnepeket és eredményekben gazdag új évet kívánunk minden Olvasónknak. Egy felemás esztendő Bizonyára sokan, sokféleképpen tudnák értékelni, összefoglalni a norvég böngészőfejlesztő idei teljesítményét. Nincs könnyű helyzetben a…..
franatixx 2013.01.05 20:05:35
@penge™: Volt benne pár dolog ami tetszett és a konkurenciánál hiányzott. Pl. a letöltéskezelés a Chromeban pocsék. Meg nagyon régen játszottam userjs-ekkel is, aztán persze meguntam és időpocsékolásnak tartom már inkább. De nem is értem most mi a problémád, ha nem használom ki az összes dugi fícsörét az operának akkor nem szabad használnom vagy mi?

>Chromiumot megfejelem 30-40 kiegészítővel már 1 giga fölött zabál induláskor 4-5 tabbal.

Mondjuk én nem használok sok kiegészítőt de így is sok ramot zabál, még akkor is ha a 4 gigából jut neki (az SSD nem tudom most hogy jön ide).
Persze inkább zabálja a memóriát mint hogy ne lehessen vele egy szaros youtube videót élvezhetően végignézni vagy hogy 2-3 óránként valami trükkösebb oldalon összezuhanjon.
Aki már használt Operát akár csak egy rövid ideig, az biztos szembesült már a beépített extra tartalmakkal, gondolok itt elsősorban a gyárilag előtelepített Gyorshívó bejegyzésekre, könyvjelzőkre illetve a keresőmotorokra. Aki jobban szemügyre is vette ezeket az láthatta,…..
franatixx 2012.12.19 12:07:44
@Teddy Beer: szerintem fasorban sem vagytok azokhoz képest akik komolyan elkezdték a saját kedvenceiket ajánlgatni (HWSW, sportgeza, lol, csodálom hogy hardverapro meg hasznaltauto nem volt még). Hiába, sok spenótot kell még enni.

Szerintem egyébként felesleges sokat gondolkodni a dolgon, le merem fogadni még az operások 90%-a is it-analfabéta és gugliban a keresősávba írja a weboldalak címét, gyorshívót vagy könyvjelzőket ha akarná sem lenne képes kezelni. Akik meg nem ilyenek, azok pont kitörlik a seggüket ezekkel a defaultokkal, van már profilja és/vagy úgyis széttúrja az egészet.

Hogy mégiscsak legyen valami csak úgy kötelező jelleggel terjesszetek fel egy indexet, egy origót, egy freemailt, egy időképet/köpönyeget és egy sztakit, ezzel simán lefedtétek látogatószámban a magyar internet több mint 2/3-át, többet agyalni rajta teljesen felesleges.
Magyar Opera Opera 12.12 RC2 2012.12.12 20:54:33
Annak ellenére, hogy végleges változatra nem számíthattunk, meglepett volna, ha kihagyják a ziccert, és 2012. 12. 12-én nem jelenik meg legalább egy Opera 12.12 előzetes. Ez nem is következett be, mert tegnap már bemutatták az első kiadásra szánt előzetest, és ennyinél nemigen…..
franatixx 2012.12.16 02:01:12
@Nameless®: nekem legalább a 12.0-ás verzió óta ilyen
üdvözöllek a klubban