Regisztráció Blogot indítok
Adatok
feketén villogó térközjelző

70 bejegyzést írt és 69 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A kérdésre persze egyből lehet is egy rövid választ adni: a szlovén kocsik a szlovén fővárosig, Ljubljanáig közlekedő Citadella IC (nemzetközi gyorsvonat, hívják akárhogy is) részei, melyeket a határátkeléskor nem csatolnak le, hanem szépen elközlekednek Budapestig...
feketén villogó térközjelző 2022.01.16 10:44:00
@Benbe: "A szlovén belföldi vonatok elég kritikán aluliak, ezek a kocsik nem rosszak."

Na, azért ezt így nem állítanám. Lehet, hogy korábban a mindenttelibegraffitizünk-korszakban kritikán alulliak voltak a szlovén járművek, de mind buszok, mind vasúti kocsik és motorkocsik tekintetében színvonalat ugrottak az elmúlt 1-2 évben.
Egyrészt az újrafényezéssel (pl. villanydezsők, dízel motorkocsik) és belső rendrakással (én személyesen láttam, mellékvonalon is), másrészt a 2019-2021-es Stadler-bevásárlásból (dízel és villany motorkocsik).

Most szerintem elmondható, hogy amilyen kicsi vasútüzem annyira jó színvonalú a járműállomány. Ettől persze több, vagy más nemzetközi kocsijuk nem lesz.
Január elsején 50 éves lett Fővárosunk közlekedési vállalata. Hogy indult be az új gépezet, hogyan egyesítette a korábbi "kisvállalatok" munkáját és munkásait? Lássuk - szimplán megemlékezve és nem összevetve későbbi állapotokkal - , hogy mit örökített meg az 1968-as évkönyv az utókor…..
A „nagy hírt” már mindenki ismerte több hónapja, először csak a „zuhanyhíradó” forrásaiból, majd hivatalos közleményekből is megismerve: kilenc menetrendi évad után újra megszűnt a közvetlen éjszakai vonat Budapest és Berlin között. Szerzőink többsége ugyan kifejezetten szereti felkeresni mind a…..
feketén villogó térközjelző 2017.12.15 13:38:00
@Marjan Expres: Én kimondottan utáltam a bérelt fekvőhelyes kocsikat, általában tavasztól-őszig, tehát az év nagyobb részében. A ágykényelemmel nem volt gondom, csak a légkondi hiánya miatt volt nehéz, vagy semmilyen az alvásom. Többször is megtettem a távot Drezdáig, de Berlinig is.
A fűtés meg túl erős(re volt állítva) volt, így késő ősszel teljesen nyitott ablaknál sem fáztam.

Szerintem nóóórmááális szolgáltatással volna igény a berlini éjszakai irányra, de ugye a "sohaelnemkészülő-8G-éíccé" korában és gondolkodásmódjával ez nehezen fog menni.
Egy rákosrendezői bolyongásom után jutott eszembe, hogy szinte pont három éve mutattam be egy egykor berlini vasúti karbantartó telep helyén spontán kialakult természetvédelmi területet. Rákosrendező messze áll ettől is, de attól is, hogy kedvelt kirándulóhely legyen, így emlékeim után inkább a…..
feketén villogó térközjelző 2017.02.28 13:15:15
A Bajor Alpokban található Wendelstein csúcs meghódítása után legutóbb kis cégismertetőben ismertettem a Transdev cégcsoport által üzemeltetett vasútvonalakat és járműveket, a minisorozatot a BOB és a táj által generált élmények megosztásával zárom. A wendelsteini élmények után induljon a nyári…..
feketén villogó térközjelző 2016.11.24 14:19:37
@Fradista Utazó: A város rendezett, ez már sokat számít a megítélésben. Első látásra tetszett, lehet, hogy egy nap után már én is a giccsest mondanám rá, pláne akkor, ha a környéken élnék és többször látnám.
feketén villogó térközjelző 2016.11.24 14:48:37
@Balogh Zsolt: hirtelen felindulásból elkövetve nem teljeskörűen, de a környék felfedezése egy nap alatt - müncheni éjszakai vonat érkezése és indulása között - is megtehető. Az egy napra eső élmények tekintetében nem rossz környék. :-)
Nemrég a Wendelstein csúcsára kapaszkodtuk fel fogaskerekűvel, majd lefelé irányban libegtünk egyet. A hegyi élmények elérését a Transdev cégcsoport tette lehetővé a környéken üzemeltetett vasútvonalak és járművek által. Ma a cégcsoport három tagját (BOB, BRB, Meridian) mutatom be. Holzkirchen…..
Ha azt mondom, hogy Bajorország, mi jut először eszünkbe? Közlekedésből a BMV, AUDI, MAN, vagy inkább München és Oktoberfest? Esetleg Regensburg, Nürnberg, vagy talán Németország legmagasabb hegycsúcsa, netán Derrick & Klein felügyelő? És melyik volt Bajorország ma is működő első fogaskerekű…..
A közelmúltban bemutattam Németország legnagyobb kapacitású kötélvasútját Koblenzből, valamint legrégebben üzemelő fogaskerekű vasútját Königswinterből. Ismét egy leg-ről lesz szó, ezúttal az ország legnagyobb acél szerkezetű vasúti hídja van soron. A Wupper völgye és a híd...
Wuppertalban ma a nagyvasút mellett csak a függővasút szolgáltatja a kötöttpályás közösségi közlekedést, a környéket átszövő villamoshálózat 1987-ig több lépcsőben megszűnt. Villamossal ma már csak a Bergische Museumsbahnen nosztalgiaüzemében találkozhatunk. Nemrég a környéken elveszett…..
Legutóbb Wuppertal és környékének elveszett vágányai felett keseregtem, ezúttal a környék legnagyobb 1000 mm-es villamos hálózatának maradványán örömködök és teszem ezt azért, mert a helyi egyesület méltóképpen őrzi a kötöttpályás közlekedés emlékét. (Solingen-)Kohlfurt felől az igazság odaát,…..
Wuppertal: elveszett vasútvonalak nyomában Nemrég megismerhettük Wuppertal földfelszín feletti kötött pályás tömegközlekedési lehetőségét, ezúttal a valóban Mennybe szállt, azaz megszűnt vasútvonalak után kutatunk. A térképre tekintve ma már egy-két vonalnak nem látni az értelmét: minek…..
feketén villogó térközjelző 2016.03.08 20:05:27
@VT22: Azt nem elemzem, hogy miért szedték fel. Ez a jelenlegi állapot. Abban az értelemben követendő, hogy ha már megszűnt, akkor nem hagyjuk az enyészetnek az épületeket, a gaznak és a szamétnek a vonalat, hanem hasznosítjuk és nemmellesleg megemlékezünk a történetéről.
Sajnos idehaza működő, műemlék épülettel (Kelenföld) is el tudják játszani az ellenkezőjét, de sok ipariépületet is lehetne újrahasznosítani, de nem törmelékként.
Éppen ma 115 éve, hogy a feje tetejére állt a világ. Ezen a napon sokaknak megfájdult a nyakuk a folyamatos felfelé nézésnek köszönhetően, mert a földfelszíni csattogás, nyerítés és kerregés mellé belépett életükbe a fejük feletti városi zajkeltő eszköz: a függővasút. A fentiekből talán…..
A kötöttpályás városi közlekedés valamilyen kerek születésnapja sok közép-európai városban esik erre az évre... ezek között van Berlin, ahol mi is jelen voltunk az eseményeken, de Bécs is, ahol alig másfél hete zajlott le a járműparádé a lóvasúttal egyidős Ringen. Ez…..
Hova megy ez a vonat? Vizesnyolcas 2015.07.09 07:30:00
Kánikula, nyár, egy kis zápor még megfér egymás mellett, a szerda délelőtti helyenkénti 40 fokos meleget ítéletidő váltotta délután. Engem fél ötkor a Déli pályaudvaron ért el a vihar, a máskor szokásos 35 perces hazajutásomból 180 perc lett. Nézzük az események…..
feketén villogó térközjelző 2015.07.09 15:42:45
@Wasquez: Igazad van. Mondhatnám azt is, hogy tanultam belőle és máskor megyek metróval. De akkor nem lesz cikk. :-)

Más oldalról: A vasúttársaság ebből sem tanul. Ha nincs problémafelvetés, akkor meg olyan, mintha minden a legnagyobb rendben menne. Nem számítottam ugyan másra, de utólag sem bántam meg ezt a három órát.
Hogyan tudunk ma Ferihegy (pardon, Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) 2-re kulturáltan kijutni? Sehogy? Drágán taxival? Saját autóval? Esetleg tömegközlekedéssel? Bár nem túl sűrűn utazom repülővel, de azért is eszembe jutottak ezek a kérdések, mert láttam…..
feketén villogó térközjelző 2015.04.15 08:54:36
@Fradista Utazó: Utasként nem tudom, hogy melyik repülőtér mekkora forgalmú. Igazából nem is érdekel, én csak egyszerűen kulturált formában szeretnék a reptérre kijutni. Egyik irányból sikerül is (VT22 :-) ), de lenne igény a másik irányra is.
A FEREX és egyéb elvetemült (drága) ötletek mellett a jelenleg hangoztatott 100a vonali leágazás és megálló is hatalmasat tudna javítani a színvonalon. Egybe lehetne kapcsolni egy kis elővárosi fejlesztéssel is, pl. 3.(-4.) (megelőző) vágány(ok), S36, G43 és Vecsésig.
Legutóbbi szemlém után elfogott a vágy, hogy ismételten meglessem a kettes vonali kivitelezési munkálatait. Egy erősen szeles pénteki napon vettem szemügyre a történéseket, ezúttal Aquincumtól Ürömig.  Megfesteni egyszerűbb egy álmot, mint időben kivitelezni. Ha volna…..
Ma 70 éve, hogy 1945. március 17-én a Rajna felett átívelő Ludendorff híd leszakadt. A II. világháborúban az amerikai csapatoknak rendkívül fontos volt (többek között Bonn és Koblenz között is) egy Rajna híd épségben való elfoglalása, ezzel mintegy megnyitva a Berlin felé…..
feketén villogó térközjelző 2015.03.17 11:18:09
@Macibb: Erre gondoltam volna utoljára, köszi az infót.
A Déli pályaudvar előtti alagút felett megcsúszott domboldal több ezer embernek jelenti vasúti utazása végét Kelenföldön. Vagy éppen a kezdetét. És míg a Déli pályaudvarnál az ürességtől kong a jegypénztár, addig Kelenföldön jelentős sorok alakulnak ki mind a régi…..
feketén villogó térközjelző 2015.03.13 12:53:06
@Pubi a professzor: Örülök az együttműködésnek, függetlenül a havária-helyzettől.
A mostani BKK-s központ jó helyen van és lesz akkor, ha a volán is átköltözik Őrmezőre. De a vasúti közlekedés fő utasáramlási irányából (peron-metró)ez kiesik.
Mindössze egy ekkora infrastruktúrális beruházás mellett hiányolok egy új kulturált vasutas ügyfélcentrumot (és illemhelyiséget) az aluljáróból. A nyolcadik ötéves terv keretében tervezett Etele úti pláza, valamint az az után tervezett intermodális csomópont épületében (remélem, hogy) biztosan lesz hely ezeknek is, csak ez mától még fényévre van.

Semmiből nem állna (a megegyezésen kívül) egy új MÁV-Startos ügyfélszolgálatot kialakítani valamelyik üres üzlethelyiségben.
Folytatva a sorozatot, a Rajna-parti Brohltól kicsit tovább hajózva a Rajnán elérjük az egykori nyugatnémet fővárost, Bonnt. A délen található fogaskerekűvel és a pazar kastéllyal már megismerkedtünk, most a várossal és közösségi közlekedésével tesszük ugyanezt. Hochkreuz…..
feketén villogó térközjelző 2015.02.24 10:33:17
@Fradista Utazó: Valamiért négy rémlett, de megnéztem és javítottam a helyes ötre.
A "zugendet" képből kettő van, egy Stadtbahnos, megy egy villamosos, vágányzár miatt mindkettő ugyan azon az állomáson Ramersdorf) készült.
feketén villogó térközjelző 2015.02.24 12:04:22
@Fradista Utazó: Na végre én is megtaláltam és javítottam. :-)
feketén villogó térközjelző 2015.02.25 09:02:10
@padorjan: Köszönöm, kijavítottam, mert így hivatalos, viszont én eddig csak így, rövidítve (tömörítve) hallottam a németeknél is.
A Rajna-parti sorozatben eddig kétszer jártunk Koblenzben, majd egy ugrásnyira Bonnban fogasoztunk egyet. Ma megfelezzük az eddigi távolságot és félúton a Rajna-parti Brohlban szállunk le a vonatról. Igény – építés – stagnálás – megszűnés – kirándulóforgalom. Hogy…..
feketén villogó térközjelző 2015.02.19 20:15:04
@Fradista Utazó: Ha már ilyen közel vagy a tűzhöz, akkor a túlparton is ajánlok egy vasútvonalat Linz(Rhein) mellett:
www.zugtouren.de/Kasbachtalbahn/

A Brohtal és a Kasbachtal közül az egyikre jutott időm az adott napon, de erre is kiváncsi lennék a viadukt és a szép kilátás miatt. :-)
1883 óta nap, mint nap fel és le. Egyévi tervezés és kivitelezés után 1883. július 17-e óta üzemel Bonn mellett Németország ma legrégebben üzemben lévő fogaskerekű vasútja. Az első 127 nap alatt 62.480 kíváncsi polgár használta ki az új közlekedési eszköz adta a…..
Bekövetkezett az, amire titkon senki sem, illetve mindenki számított: a Kis-Gellérthegy domboldala tovább csúszott, így teljesen leállt a vonatközlekedés. A hétfői hószállingózos reggel után egy szép napos "tavaszi" napot kaptunk ajándékba, ezt kihasználva készítettem pár…..
feketén villogó térközjelző 2015.02.03 17:47:36
@Traktoros: Annyit látok, hogy egy szép 20-as lassújel van rajta már elég rég óta, az alagút 40-es, tehát ha karban lenne tartva, akkor legalább itt nem kellene lassítani. Valahol konkrétan hallottam, hogy idén nyáron lesz csere, csak nem emlékszem a forrásra, ezért ellenőrizetlenül nem írtam le konkrétan.
feketén villogó térközjelző 2015.02.03 17:48:31
@Izo: Ez is megoldás, duplázni kellene a túlparti járatokat, szerelvény végül is van.
feketén villogó térközjelző 2015.02.03 17:51:01
@Fradista Utazó: Eddig a 16-x vágányokon tehervonatok (többnyire irányfordítós tartály, magávasúti szenes) állt, most személyszállítót tárolnak. Tegnap csak áthaladt egy tartály, reggel egy érkezett a 10-14 közé, mást itt ácsorogni eddig nem láttam. Gondolom, hogy Fradiban fordítgatják, ha itt nincs hely. (1-3 vágány többnyire azért szabad)
Hova megy ez a vonat? Kőfrász 2015.01.29 08:04:53
Pár éve már megéltünk hófrászt, szinte minden nyáron egy Balaton parti hő- és utasfrászt, most a kőfrász van soron. Szerencsére ez (egyelőre) most csak egy kétvágányos vasúti szakasz egyik vágányát érinti, de a frász, vagy káosz annál nagyobb. Nézzük meg és elemezzük…..
feketén villogó térközjelző 2015.02.01 10:47:05
@Izo: Részben érintettség miatt is holnap érdekes lesz a reggel, a szokásos közúti dugóba pár vonatpótló busz is beszáll. Eddig is sokan mentek 4-es metróval, most még többen tehetik ezt. Észak-Buda felé jó az M4+18 kombináció is.
feketén villogó térközjelző 2015.02.01 10:49:16
@Nyikita Szergejevics Zájcsik: Önmagában a 139-es nem a legjobb megoldás, mert a Sasadi útnál vagy vár a T. utas egy fényévenként közlekedp (amúgy töküres) 253-ast, esetleg sűrűbb 150-est, vagy felüljárózik és egyet buszozik Őrmezőig.
De a helyi közlekedés ismerete nélkül egy vidéki utas elvész a környéken.
Már eltelt egy kis idő, mióta hivatalosan átadták a felújított Kelenföld-Tárnok vasútvonalat. A felújítás után bevezetett új menetrend – a belső szakasz tekintetében – visszalépésnek bizonyult a korábbiakhoz képest, de a 2014/2015-ös sem lett jobb. Sajnos nem csak…..
Koblenz közlekedéssel kapcsolatos látnivalói közül a 2011-ben üzembe helyezett kötélvasút és sikló mellett (ezekről már írtunk) a nürnbergi DB Múzeum külső telephelyeként működő helyi vasúti múzeum, a DB Museum Koblenz értékes gyűjteményéről is illik…..
feketén villogó térközjelző 2015.01.20 08:42:48
@Fradista Utazó: Végülis több kocsi van a képen :-)
Egyébként (németesként pláne)értem, köszönöm a javítást.