Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Laptoptáskás Ügynök

75 bejegyzést írt és 113 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megtudtuk miért vonták össze a két állami mamut vállalatot. Egész egyszerűen időt akarnak nyerni ezzel a húzással, hiszen ez év végén kellett volna megkezdeni a Volán piacnyitást...
Egy változó időszámítás előnyei és hátrányai A tegnapi nap folyamán a sajtóban több helyen is megjelent, hogy eltörölnék az óraátállítást rövidesen, mégpedig úgy, hogy a nyárit hagynánk meg, azaz egy időzónával egyben keletebbre is ugranánk. Az ötlet nem új keletű, az évi két kényelmetlenség pedig…..
Az Oktogonnál állva a szombat délután ellenére munkanapi szintre duzzadt dugót nézegetve a Nagykörúton (kocsisor, amíg a szem ellát) azon töprengtem: nem értik, vagy csak nem érdekli őket? Ennyire nélkülözhetetlen? Netán - már elnézést - a seggükhöz nőtt a kocsijuk?…..
A celjei klubbal több, mint húsz éve tart a veszprémiek barátsága kézilabdafronton. Persze a pályán mindig a jobb csapat nyert, de azon kívül példaértékűnek nevezhető nemzetközi kapcsolat jött létre már réges-régen. Amikor lehetett, barátságos meccs volt, amikor kellett, a szlovénok odaadták a…..
Az ember hegyvidéken hozzá van szokva az ilyesmihez. Tudjuk azt is, hogy az alkalmatosság a síterepeken alakult ki, turisztikai célú használata másodlagos jelleggel csak később terjedt el. Új keletű megoldás, hogy olyan helyen is megjelenik libegő, ahol nincs síterep, illetőleg, ha van is a…..
Szoktak mondani sok mindent. Gyakorta elhangzik, hogy a balatoni vonatok esetében nem az a hír, ha késik, hanem ha pontos. Persze itt még a sztereotípiáknak szokott szerepe lenni. Aztán amikor a szomszédblog kigyűjti, hogy melyik záhonyi átlós melyik nap mennyit késett, statisztikai…..
Laptoptáskás Ügynök 2016.06.23 08:40:49
@Államcsődőr: Saját élmény alapján történő helyzetkép-feldolgozás, de ennek a téma szempontjából nincs jelentősége.
Laptoptáskás Ügynök 2016.06.24 08:22:45
@Államcsődőr: Na, pont az ilyen megjegyzések szerzőivel nem állok le vitatkozni, így nem teszem meg ott sem... Vonatülésből volt, nem fotelből, az elvirát a helyzet utólagos dokumentálásához használtam mindössze.
A mai írás a tőlem megszokottaktól bizony igencsak eltér. A jövő firtatása, a szakmai elemzések és a jelen értékelése helyett most csakis a múltba nézek, újabb oldalamról mutatkozva be. Még tavaly ősszel jártam meg ezt a túrát, de nem hinném, hogy sok minden változott azóta. Egy elhullott, értelmét…..
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.12.08 11:02:55
@NAR: A rúdáramszedő lehetővé teszi, hogy a troli ne közvetlenül a drót alatt menjen, hanem valamivel arrébb, mondjuk eggyel beljebb a villamospályán. Így a dolog elvileg nem probléma, egyedül a megállóknál kell egy kicsit ügyesnek lenni a vezeték megoldásával.
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.12.02 09:04:33
@Zelki Benjámin: Nem írtam sehol, hogy vége van :) Egy rész még biztosan lesz jövő héten, hiszen bár valóban körbeértünk, pont a belváros maradt ki eddig, amivel érdemes külön is foglalkozni. Aztán tervben van még egy rész az S-Bahn lehetőségeiről, de arról írtunk már korábban, nem tudom, mit lehet még elsütni benne. Ezen kívül a szerzőtársak a reptér helyzetéről is terveznek cikkeket.
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.11.24 12:47:57
@NAR: Van a trolikról is egy-két gondolat a végén, igaz utólag került bele technikai okok miatt. :)
Laptoptáskás Ügynök 2015.11.24 12:52:08
@haromegesztizennegy: Sajnos az a jelenlegi nyomvonal jelentősebb módosítása nélkül nem megy, a mostani fogas középső szakaszán van olyan meredekség, aminek nem elég a léc nélküli pálya. Minimum nem lehetne többé útátjáró benne (nem lenne az a jármű, ami szükséges fékutat és állva tartást produkálja), de lehet, hogy ez se lenne elég. Ha sebességkorlátozás is kell hozzá, akkor nincs értelme az egésznek, az biztos.
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.11.18 13:10:14
@NAR: Oktogon és Margitsziget/Szent István park fix megállók a majdani ötös metró terveiben, igen, csak a Nyugati és a Lehel tér között van kérdés. Az viszont nem kérdés, hogy akárhol lesz is ez a megálló, vasúti átszállási kapcsolata kell, hogy legyen.
A legutóbbi bejelentkezés óta sok idő telt el, melynek elsődleges oka egy hosszadalmas, csaknem két hónapon át tartó vágányzár volt, amely megnehezítette az errefelé közlekedést. A balatoni irány is csak egy vágányon haladt, a szombathelyi és a komáromi pedig még úgy sem,…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.11.03 11:10:54
@Zsivany2: Érdekes, én úgy tudtam, hogy az nem lett része a félegyházi D55-nek (vagy D70-nek?), hanem Városföldről távkezelik, mint elhúzott állomásfejet.
Laptoptáskás Ügynök 2015.11.03 15:08:49
@fizolt: Óriási... Mindig azt hittem, hogy erre az ordenáré szerencsétlen "vágánykapcsolatra" ebben rejlik az egyetlen érdemi magyarázat.
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.28 11:26:22
@NAR: A fő gondot az okozza, hogy a nagyvasúton, így ez esetben is különböző megállási rendű járatokkal kell számolni. A zónázó és a személy menetidő-különbsége miatt létrejönnek holtterhek a menetrendben, amit nehézkes feltölteni (betétjáratokkal korlátozottan lehet, de már Kápmegyerig érzékelhető némi korlát - 5 perccel a zóna helyett nem lehetne már kimenni Kápmegyerig menő személlyel sem). Plusz még RpÚp-nél belépnek az EC-k, tetézve mindent. Nem véletlen tehát, hogy más nagyvárosoknál külön épül regionális és távolsági vágányzat, akár egymás mellett is. És ez még rövidebb szakaszokon is hasznos lehet, ha valaha lesz pl. Keleti-Rákos 4 vágány, azt se úgy kéne beosztani, hogy kettő Hatvan, kettő Szolnok...
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.28 12:45:59
@NAR: Nem, ötpercesnél sűrűbb követést nem bír el a biztosítóberendezés üzembiztosan. Illetve egyes pontokon igen, de ezt a megállások, lassújelek, stb. megzavarhatják, úgyhogy olyat nem célszerű tervezni. Így a két zóna mellett (ami két-két ablakot foglal Kápmegyerre nézve)) van két veresi menetvonal (Nyugati-Rpúp közt ez kell, nem vehetem el a fóti/veresi/stb. közvetlen kapcsolatot ezért), és vegyük úgy, hogy az esztergomiak az ötperces blokkok között is kinyomhatók a Nyugatiból, mert annyira rövid a közös szakaszuk a 70-71-es vonalakkal. Foglalt tehát hat ablak (reggel kifele ugyan csak öt, mert veresi zóna nincs, viszont délután van, tehát az nem zabálható fel külön). Ehhez jön a Porta, ami megeszi a :41-es váci személy előtti helyet. Marad öt menetvonal (de ahhoz már az esztergomiakat is tologatni kell a Nyugatiban), és ezt - ahogy Laprugós kolléga is mondja - meg kell osztani a terhesekkel. Ma kettőn van váci személy, ez némi feszülésel négyre még felnyomható csúcsban komolyabb konfliktus nélkül, de tovább már nem, és a másik kettő, ami bekerül max. Dunakesziig mehet a zónák miatt (kb. :26-os és :56-os indulásokkal, így ki is jön a negyedórázás).

Fordítsuk azonban meg a dolgot! Reggel egyértelműen a befelé-irány az erősebb (a kifelé inkább délután), és ha megnézzük a váci vonal reggeli befeléjét, akkor a reggeli kurrens időszak egyórás intervallumában már 4-5 megállós vonatot találunk a két zóna mellett. Van ebben még gödi előztetés is, meg minden földi jó, plusz külön szerencse, hogy az első nemzetközi, a Metropol csak 8 utánra ér ide Budapest közelébe. És Veres felől is 2-3 vonat esik egy egyórás periódusra ilyenkor. Én azt hiszem, hogy ezzel a kapacitás kb. ki van maxolva, több ma nemigen fér el további vágányok építése nélkül.
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.28 14:10:08
@NAR: Hát igen...
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.21 08:42:16
@stmodell: Mint azt a "Kettő együtt?" című részben leírom, szinte bizonyos, hogy a kettőt együtt nem tartaná el ez a vonal. Tehát éppen hogy nem gondolom, hogy metró és villamos egyszerre megélhet a vonalon, csupán a teljeskörűség érdekében lett megemlítve a dolog. :)
A bécsi főpályaudvarral, mint az egyik legnagyobb volumenű közép-európai beruházással, már hetek óta foglalatoskodunk. Eleinte magát a projektet elemeztük, aztán néztünk képeket a régi Südbahnhofról és az új pályaudvar építéséről, majd megnéztük, hogy mi történhet a…..
Laptoptáskás Ügynök 2014.03.18 08:52:57
@István Gyuri: Ha így van Csaba felé, akkor több utast szolgál ki a vasút, és ugyanazt a bevételt megtermeli. Ez szerintem siker, ha nem is nagyon nagy.
Ha egy viszonylat, vagy egy része járatai nem azonos díjszabási feltételekkel vehetők igénybe, esetleg a komfortszint is markánsan különböző, pláne a díjszabásival ellentétes irányba, az koncepcionális hiba. A megoldása már más kérdés, én speciel nem egy távolsági járattal erőlködnék a győri elővárosban, pláne úgy, hogy tudjuk, hogy a megrendelő a gyorspótjegy további szakaszokon való mentesítésétől mereven elzárkózik (azaz a te verziódban Komárom-Győr közt minden vonat pótjegyes lenne).
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.20 08:30:33
@Albu: Hát, így ebben a formában nem is, meg igen is. Délben szombathelyi IC lesz, soproni 11-kor, meg 1-kor. Az új konstrukció szerint külön fognak közlekedni, 2-2 óránként, viszont a korábban ácsolt délelőtti ütemes lyuk betömésre kerül. (Szombathely: 6-18, Sopron 7-19 a Keletiből, ráadásul, csak hogy szép legyen: a szombathelyi :10-kor, a soproni :5-kor).
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, amikor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.06 13:57:23
@alexejevics: Azért mondjuk a Harmat-Sibrik saroktól a Ferenciek teréig nézve eléggé be kéne gyorsítani a 28-ast, vagy a 37-est, hogy a hármas metróhoz hasonló tempóra legyen képes, minden átszállási kényelmetlenséget beszámítva is. Ez a menetidő a meglévő villamospályát figyelembe véve (ami Kőalsó és Élessarok közt pl. nemrég újult meg) a 40 perchez közelítene. Ezért én úgy gondolkodom erről, hogy az újhegyi lakótelep villamoskapcsolata a KöKi felől lenne prioritás, viszont elérhető hálózati kapcsolat csak Kispest, Kossuth térnél, vagy a Maglódi útnál van. Utóbbi behozatala (a Rákóczi úti kivitellel együtt) alkalmas lehet arra, hogy a mostani 85+M3 fő iránynak némi alternatívát adjon (de csak alternatívát, súlypontáthelyezést nem) . Ha a Rákóczi úti villamos Budára átjut, ott valóban változhatnak a súlypontok, ezzel egyetértek.
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.06 15:22:22
@alexejevics: A 37 az a 40-hez közelít, igen :) A lényeg, hogy stabilan 30 fölötti. Abban talán egyetérthetünk, hogy a minimálprojekt (amlelyben a 28/37-et meghagyjuk mostani nyomvonalán, és nem próbálkozunk egyéb, költséges levágásokkal, rövidítésekkel) csak korlátozottan lehetne alternatívája a metrós megoldásoknak.

@Budapest, aut. ford.: A KöKi-t felfoghatjuk egyfajta perverz decentrumnak is. Kurrens, meg átszálló, meg minden, de a város klasszikus szövetén meg mindig is furán kívül esett (és esik ma is), például minden releváns kerületközponttól távol van. Így mondhatunk olyat, hogy az újhegyi villamosnak KöKi a fő célja, ugyanakkor ezzel a kerület központi elérése nincs megoldva. Ezt a Maglódin át megtenni nem a legjobb megoldás, szinte már kerülő pl. egy 117-eshez képest. Így jön szóba a Kápolna utcai folytatás, és Újhegy nem hosszanti, hanem keresztirányú feltárása a villamossal. Az Óhegy utca-Kuplerájföld-Bányaló utca vonal alkalmasnak is tűnik erre, csak épp Kökire marad akkor a 85-ös. Nem egyszerű az ügy, annyi bizonyos.
Laptoptáskás Ügynök 2015.10.06 16:28:50
@alexejevics: A Rákóczi úttal kapcsolatban kérek még türelmet kb. november végéig. Készen van már az anyag, de majd csak akkor kerül sorra. Minimálprojekt alatt itt én azt értem, hogy (a Rákóczi úti fejlesztés mellett) a meglévő Maglódi útról lehozok egy vágánykapcsolatot a Sibriken Újhegyre, és azt valamilyen módon bevezetem a telepre. A Kápolna-Óhegy útvonalú új pálya ehhez képest már többlet, az érdemi nyereség, és a 30 perc körüli menetidő viszont érdemben csak ebből adódna.

A kis megállók közül lesz, ami elhagyható, amennyiben megmarad a busz, azonban a 70-es tempó továbbra is álom: azzal tudtommal a BKK az 1-es kapcsán is megbukott (eddig), ugyanis nem tudta elérni, hogy kivegyék a KRESZ-ből az 50-es korlátot. Ezzel együtt a szükségességét nem vitatom e lépésnek, sőt.
Tavasszal egyszer érintettük már ezt a témakört, akkor nyilvánosságra került egy projektlista, amelyben a döntéshozók megjelölték a 2020-ig megvalósítani tervezett fővárosi fejlesztéseket. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy ilyen szituációban ami kimarad, az garantáltan nem épül meg meg/át az…..
„- Eh bien, mon ami, nem tudja véletlenül, hova megy ez a vonat?” Legnagyobb sajnálatunkra ez a mondat így tudomásunk szerint sosem hangzik el a nagy Hercule Poirot-tól. Pedig nemcsak hízelgő lenne, hanem még találó is, hisz rengeteg alkalma lett volna rá megálmodójának…..
Ahogy haladunk előre az időben, Székesfehérvár úgy kezd újra egyre "állomásabb" formát ölteni az eddigi romhalmaz helyett. A váltókörzetek előrehaladottabb állapotban vannak, de mostanra már a peronok környékének létesítményeiből is kibukkan egy s más. Örömteli hír, hogy…..
Legutóbbi írásunkban megérkeztünk az észt fővárosba, és mindjárt tömegközlekedtünk is egy jót. Magából a városból viszont még csak a külsőbb kerületeket láttuk, pedig a lényeg az óvárosban van! A Baltikum két ékszerdobozából a legnagyobbat már megmutattuk, most pedig…..
Az elmúlt hónapokban beszámoltunk már az építkezés állapotának különböző fázisairól, és bár a legutolsó nem volt túl régen, úgy éreztem, részben a déli parti vonal átadásával, részben a térségben mindig kisebb felfordulást okozó nyári menetrend bevezetésével…..
Székesfehérvár állomás vágányait már gyakorlatilag teljesen lebontották, hátul ideiglenes helyre kihelyezték, és a helyén elegyengették a terepet; most pedig megkezdődött az új állomás első darabjainak megvalósítása. A változásokkal együtt cikksorozatunk is halad tovább,…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.05.27 16:07:26
@wzotyo: A tornyot eddig látványosan nem bontották el, mi nem tudtunk arról, hogy ez így is marad, mindenesetre örömteli hír, hogy ha fennmarad az utókornak.

A geometriát nyilván befolyásolja, de mivel a peronos vágányoknak eddig is volt kapcsolata a kezdőponton, ez különösebb kapacitásszűkülést nem okozhat, valamint lassújelet sem nagyon, hiszen a nagysugarú váltók jóval távolabb, a végpont irányába is bőven elférnek elvileg.
Nálunk még talán nem volt róla szó - lévén a blog csapatának rendszeres utazásai nem esnek eme szakaszra - hogyan is halad vajon jelenleg az immár 7 hónapja vágányzár alatt álló 30-as vonal átépítése. Bár a munkákat Siófoktól nyugatra már tavaly szeptemberben elkezdték,…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.04.21 12:59:21
@Albu: Pontosítsunk:

1. A Sió hajózható. Igaz, hogy nem fér el rajta akármilyen magas hajó. Most a vasút a szűk keresztmetszet, a híd átépítésével a közút magasságára emelték volna.
2. Nem a polgármester, hanem az előző polgármester. Nem ugyanaz :)
3. A nem volt mód egész pontosan azt jelenti, hogy k**va drága lett volna, azaz egyrészt nem fért a projekt költségvetésébe, másrészt indokolatlan lett volna az összeg szakmailag is.
4. A pók problémája jogos: bár pókot :55/:05-re is lehet csinálni (Debrecenben évekig :52/:08 volt), tehát a távolsági vonat keresztjének nem kell pont az állomáson lenni ahhoz, hogy egy korrekt pók ki jöjjön, azonban én is vízionálom azt, hogy a két vonat pont azon a pár méteres egyvágányú szakaszon akarna majd találkozni, és a 100-ra emelt pályasebesség épp jó lesz arra, hogy ez már egy-két perc késés esetén összejöjjön.
Az átépítés megkezdésével egyidejűleg elkezdtünk tudósítani a székesfehérvári állomáson folyó munkákról, és ezt azóta is viszonylagos rendszerességgel megtesszük. Eljött egy újabb alkalom: nézzük, hogy áll a fejlesztés!   A legutóbbi írás óta bontási és…..
Laptoptáskás Ügynök 2015.04.14 08:07:05
@Izo: Én is erre jutottam szombaton, hogy ez a legvalószínűbb. Mondjuk ahhoz is elég vastag oszlopok, mekkora perontetőt akarhatnak?